Skrekktall for regjeringen

Svar
Ka9nen

Re: Skrekktall for regjeringen

Legg inn av Ka9nen »

Solvgutt1 skrev: man aug 22, 2022 11:08 pm
Jeg syns Kamsys svar var treffende.
Det forteller vel sitt. Man godtar alle slags tåpelige overdrivelser så lenge det er "din side" som sier det nå om dagen.

Jeg er forøvrig egentlig stor fan av norsk kriminalomsorg, vi har vel en av verdens laveste re-incarceration rates her.
Sist redigert av Ka9nen den man aug 22, 2022 11:17 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: man aug 22, 2022 11:12 pm
Solvgutt1 skrev: man aug 22, 2022 11:08 pm
Jeg syns Kamsys svar var treffende.
Det forteller vel sitt. Man godtar alle slags tåpelige overdrivelser så lenge det er "din side" som sier det nå om dagen.
Jeg vil ikke nødvendigvis si at det er min side, men når fengselsansatte uttrykker bekymring over sin egen sikkerhet på grunn av stadige kutt i budsjettene til kriminalomsorgen og det vår tidligere justisminister har å komme med er "ta fra dem rettighetene!" så får han som fortjent. Det er ikke sånn at alle får bruke kokende olje. Det tas sikkerhetsvurderinger på de innsatte. Akkurat her glapp det, men gidder man å sette seg inn i problematikken så er det ikke det som er det vesentlige. Det var en sjeldent enkelthendelse.

Hovedproblemet er at de er for få på jobb.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/st ... /15048065/

Og Støre lurer på hvorfor det går dårlig for dem...

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 6:44 pm Fyren er jo ikke i kontakt med virkeligheten. Er han rammet av samme sykdom som mora hadde?

Støre: – Vanlige folk har ikke fått det verre Da Støre vant valget i fjor, lovte han at det skulle bli vanlige folks tur. Siden den gang har krigen i Ukraina påvirket store deler av samfunnet vårt, med blant annet store utslag på folks strømregninger. – Jeg står ved at det er vanlige folks tur, sier Støre. Han mener folk er fornøyde med politikken hans.
Bilde

Jonas sin demonstrasjon på og sage som "vanlige" folk

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Forferdelig bruk av sag av han Jonas. Er det mulig. Er godt at han har en formue å leve av.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 6:44 pm Fyren er jo ikke i kontakt med virkeligheten. Er han rammet av samme sykdom som mora hadde?

Støre: – Vanlige folk har ikke fått det verre Da Støre vant valget i fjor, lovte han at det skulle bli vanlige folks tur. Siden den gang har krigen i Ukraina påvirket store deler av samfunnet vårt, med blant annet store utslag på folks strømregninger. – Jeg står ved at det er vanlige folks tur, sier Støre. Han mener folk er fornøyde med politikken hans.
Støre loser oss med "trygg hånd" inn i en unødvendig økonomisk krise. Problemet er som du ser at han er sensasjonelt virkelighetsfjern. Dette er virkeligheten slik "folk flest" vurderer det:

Forbrukertillitsindeksen (CCI) faller for fjerde måned på rad. I august ender indeksen på et nytt historisk bunnivå.

Vi har aldri registrert lavere verdier for de to indikatorene som er knyttet til husholdningens økonomi, altså nordmenns privatøkonomi, skriver Opinion om indeksen for august.

Indeksen faller for fjerde måned på rad, og fallet er markant fra juni til juli og videre til august. I august ender indeksen et nytt historisk bunnivå.

Også indikatoren for innkjøp av større forbruksgoder de kommende tolv månedene går tilbake for fjerde måned på rad, og har vært rekordlav de siste månedene.

Consumer Confidence Index (CCI) er et internasjonalt mål på forbrukernes tillit, og brukes i alle EU-land.

CCI er et gjennomsnitt av forbrukernes vurdering av husholdningens økonomi nå og om tolv måneder, forventninger til landets økonomi om tolv måneder og husholdningens kjøp av større forbruksgoder om tolv måneder.

Resultatene er basert på månedlige landsrepresentative utvalg med tusen deltagere, som er 18 år og eldre.


Kilde: DN.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 6:39 pm https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/st ... /15048065/

Og Støre lurer på hvorfor det går dårlig for dem...
Litt merkelig utspill, men det er jo Putin sin skyld mye av de problemene som er nå. AP/SP har virkelig fått dårlige kort å spille på.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ka9nen skrev: fre aug 26, 2022 9:19 pm
Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 6:39 pm https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/st ... /15048065/

Og Støre lurer på hvorfor det går dårlig for dem...
Litt merkelig utspill, men det er jo Putin sin skyld mye av de problemene som er nå. AP/SP har virkelig fått dårlige kort å spille på.
Du har helt rett i det.
De har vel fått utdelt den dårligste 'hånden' å spille med som noen regjering har hatt i nyere tid. Alt har egentlig gått mot dem helt fra starten. En umulig oppgave å lykkes med, men jeg synes slike utspill, og vedums regnestykke over 'vanlige folk' og bortforkraringene rundt strøm-håndteringen viser at de ikke har grepet om hvordan livet for vanlige folk er i dette landet.
Men det er kanskje en generell avstand mellom politikere og oss andre som gjelder alle politikere siden de 'vokser opp' i politikken nå.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jeg ble litt skremt når jeg leste starten på denne saken, var dønn enig, og så at det var Listhaug sine ord.
Vart litt skræmt, ja
https://www.dagbladet.no/nyheter/freser ... t/76999941

b0lle

Legg inn av b0lle »

Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 10:38 pm Jeg ble litt skremt når jeg leste starten på denne saken, var dønn enig, og så at det var Listhaug sine ord.
Vart litt skræmt, ja
https://www.dagbladet.no/nyheter/freser ... t/76999941
Støre gjør det veldig lett for opposisjonen. Det spiller ingen rolle om det er Listhaug eller Moxnes for når Støre er så virkelighetsfjern kan hvem som helst få velgerne på lag.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 10:39 pm Støre lever i en alternativ virkelighet. Det kan ikke finnes andre forklaringer.
Klassisk "gamle penger". Han har vokst opp som "overklasse" og omgått andre i "overklassen". Han kjenner ingen annen virkelighet.

guru

Legg inn av guru »

Det spiller ingen rolle hva Støre egentlig mente. Problemet er hva han sier og hvordan det fremstår. Fyren fremstår helt virkelighetsfjern. Forrakten fra folket vil bare øke hele tiden. Helt ubegripelig at han er statsminister. Må være noe av det verste vi har hatt noen gang.

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 6:39 pm https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/st ... /15048065/

Og Støre lurer på hvorfor det går dårlig for dem...
Joa det er vanlige folks tur ... til å bli ribbet flått av en mangemillionær.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Baguette skrev: lør aug 27, 2022 10:27 am
Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 6:39 pm https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/st ... /15048065/

Og Støre lurer på hvorfor det går dårlig for dem...
Joa det er vanlige folks tur ... til å bli ribbet flått av en mangemillionær.
Nå kan man beskylde Støre for både det ene og det andre, men mannen kan da ikke lastes for flåtten!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 10:39 pm Støre lever i en alternativ virkelighet. Det kan ikke finnes andre forklaringer.
En forklaring kan være at han har rett. Nordmenns forbruksmønster tyder på det.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Solvgutt1 skrev: lør aug 27, 2022 10:46 am
Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 10:39 pm Støre lever i en alternativ virkelighet. Det kan ikke finnes andre forklaringer.
En forklaring kan være at han har rett. Nordmenns forbruksmønster tyder på det.
Hallo?
Nå må ikke du komme og ødelegge dette ekkokammeret som fungerer så fint, da.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rett skal være rett, regjeringen kom ikke akkurat til dekket bord. Strømkrisen var under oppseiling, og regjeringen Solberg hadde overhodet ikke tatt grep.

Det kan allikevel ikke unnskylde den totale mangelen på handling vi ser fra regjeringen nå. I tillegg er jo Støre en vandrende katastrofe i forhold til mediehåndtering, mannen har jo full støtte fra alle redaksjonene i Akersgata, og slipper unna med usannhet etter usannhet uten et kritisk blikk. Allikevel presterer han å gjøre et intervju som det med Nettavisen i går?

Jeg tipper kommunikasjonsrådgiverne (og de er det nok mange av) river seg i håret.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: lør aug 27, 2022 10:46 am
Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 10:39 pm Støre lever i en alternativ virkelighet. Det kan ikke finnes andre forklaringer.
En forklaring kan være at han har rett. Nordmenns forbruksmønster tyder på det.
Komme trekkende med fakta på den måten der er bare ødeleggende for diskusjonen. Pfffff 😋
Nå som vi hadde begynt å velte oss i egen politikerforakt og greier.
Uhørt å komme sånn og ødelegge det 😉
Fakta tar bare bort brodden i denne diskusjonen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

newsflash skrev: lør aug 27, 2022 11:05 am Rett skal være rett, regjeringen kom ikke akkurat til dekket bord. Strømkrisen var under oppseiling, og regjeringen Solberg hadde overhodet ikke tatt grep.

Det kan allikevel ikke unnskylde den totale mangelen på handling vi ser fra regjeringen nå. I tillegg er jo Støre en vandrende katastrofe i forhold til mediehåndtering, mannen har jo full støtte fra alle redaksjonene i Akersgata, og slipper unna med usannhet etter usannhet uten et kritisk blikk. Allikevel presterer han å gjøre et intervju som det med Nettavisen i går?

Jeg tipper kommunikasjonsrådgiverne (og de er det nok mange av) river seg i håret.
Vi får se hva som kommer opp når Stortinget samles neste måned for å bli enige.
Høyre stoppet jo det forrige kravet om å samle stortinget i sommerferien, men det er vel lite sannsynlig at noen av opposisjonspertiene vil gjenta dette.

Jeg tipper det blir et lurveleven uansett hva regjeringen presenterer, siden ingen av opposisjonspartiene er enige om noe som helst.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

fargerik skrev: lør aug 27, 2022 11:09 am Vi får se hva som kommer opp når Stortinget samles neste måned for å bli enige.
Høyre stoppet jo det forrige kravet om å samle stortinget i sommerferien, men det er vel lite sannsynlig at noen av opposisjonspertiene vil gjenta dette.

Jeg tipper det blir et lurveleven uansett hva regjeringen presenterer, siden ingen av opposisjonspartiene er enige om noe som helst.
Det er nok klart flertall for regjeringens politikk på Stortinget, Høyre er så og si 100 % på linje med Ap i denne saken. Befolkningen derimot, de er overhodet ikke på linje med regjeringens politikk.

Derfor går regjeringspartiene kraftig tilbake, paradokset er at de flytter seg til Høyre som mener akkurat det samme.

Personlig tror jeg ikke regjeringen overlever denne høsten, jeg kan ikke se for meg at Sp kan bli sittende å se på hvordan hensynet til EU og Brüssel skal veie høyere enn norske interesser.

Dermed er det vel klart for comeback for Høyre/V/Krf, med stilltiende støtte fra Ap.

fargerik

Legg inn av fargerik »

newsflash skrev: lør aug 27, 2022 11:31 am
fargerik skrev: lør aug 27, 2022 11:09 am Vi får se hva som kommer opp når Stortinget samles neste måned for å bli enige.
Høyre stoppet jo det forrige kravet om å samle stortinget i sommerferien, men det er vel lite sannsynlig at noen av opposisjonspertiene vil gjenta dette.

Jeg tipper det blir et lurveleven uansett hva regjeringen presenterer, siden ingen av opposisjonspartiene er enige om noe som helst.
Det er nok klart flertall for regjeringens politikk på Stortinget, Høyre er så og si 100 % på linje med Ap i denne saken. Befolkningen derimot, de er overhodet ikke på linje med regjeringens politikk.

Derfor går regjeringspartiene kraftig tilbake, paradokset er at de flytter seg til Høyre som mener akkurat det samme.

Personlig tror jeg ikke regjeringen overlever denne høsten, jeg kan ikke se for meg at Sp kan bli sittende å se på hvordan hensynet til EU og Brüssel skal veie høyere enn norske interesser.

Dermed er det vel klart for comeback for Høyre/V/Krf, med stilltiende støtte fra Ap.
Tja......du skal ikke se bort fra at Høyre vil være best tjent med å heller "stilltiende" støtte regjeringen, siden det vil være like vanskelig for Høyre dersom de overtar makta.
Det er ikke barebare å kaste regjeringen og overta ansvaret akkurat nå i disse dager.
Dessuten har de ikke noen åpenbare støttepartier.
Den største forandringen ville nok være at det ville blitt en tsunami av klagetråder mot Høyre, siden det ikke ville bli utført ett eneste føkkings mirakel.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

fargerik skrev: lør aug 27, 2022 11:44 am Tja......du skal ikke se bort fra at Høyre vil være best tjent med å heller "stilltiende" støtte regjeringen, siden det vil være like vanskelig for Høyre dersom de overtar makta.
Det er ikke barebare å kaste regjeringen og overta ansvaret akkurat nå i disse dager.
Dessuten har de ikke noen åpenbare støttepartier.
Den største forandringen ville nok være at det ville blitt en tsunami av klagetråder mot Høyre, siden det ikke ville bli utført ett eneste føkkings mirakel.
For Høyres del er det selvsagt mest "lønnsomt" å stilletiende støtte regjeringen. Og jeg tviler på at Høyre feller regjeringen.

Tror mer den sprekker internt, og at Sp rett og slett går ut i løpet av høsten/tidlig vinter, for å berge stumpene før kommunevalget.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Det vil ikke bli noe bedre med Erna bak roret heller. Har mistet litt troa på demokratiet egentlig.

fargerik

Legg inn av fargerik »

newsflash skrev: lør aug 27, 2022 11:53 am
fargerik skrev: lør aug 27, 2022 11:44 am Tja......du skal ikke se bort fra at Høyre vil være best tjent med å heller "stilltiende" støtte regjeringen, siden det vil være like vanskelig for Høyre dersom de overtar makta.
Det er ikke barebare å kaste regjeringen og overta ansvaret akkurat nå i disse dager.
Dessuten har de ikke noen åpenbare støttepartier.
Den største forandringen ville nok være at det ville blitt en tsunami av klagetråder mot Høyre, siden det ikke ville bli utført ett eneste føkkings mirakel.
For Høyres del er det selvsagt mest "lønnsomt" å stilletiende støtte regjeringen. Og jeg tviler på at Høyre feller regjeringen.

Tror mer den sprekker internt, og at Sp rett og slett går ut i løpet av høsten/tidlig vinter, for å berge stumpene før kommunevalget.
Det er mulig.
Men etter min mening ikke smart.
Tror ikke de vil få økt oppslutning av å gå i opposisjon.
Taim will tell.
Valget neste år?
Jeg kommer antagelig til å holde meg i soffan.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Høyre styre i en økonomisk krise? Hjelpes. Det er høyrepartier som skapert økonomiske kriser.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 10:39 pm Støre lever i en alternativ virkelighet. Det kan ikke finnes andre forklaringer.
Den alternative virkeligheten består av 580 % lojalitet til EU med mål om norsk medlemskap, der rikker han ikke en millimeter, uansett hvilke konsekvenser det får for befolkningen og landet.
Dette er også virkeligheten som man finner i Høyre, Frp, Venstre, Krf og MDG.
Som man ser er sjansene små for at vi kan unngå enda kraftigere konsekvenser av sammensausingen med EU, som de høye strømprisene forårsaker. Politikerne lukter ikke på å gjøre noe med årsakene, de bare toer sine hender og henviser til Putin.

fargerik

Legg inn av fargerik »

hauge23 skrev: lør aug 27, 2022 12:33 pm
Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 10:39 pm Støre lever i en alternativ virkelighet. Det kan ikke finnes andre forklaringer.
Den alternative virkeligheten består av 580 % lojalitet til EU med mål om norsk medlemskap, der rikker han ikke en millimeter, uansett hvilke konsekvenser det får for befolkningen og landet.
Dette er også virkeligheten som man finner i Høyre, Frp, Venstre, Krf og MDG.
Som man ser er sjansene små for at vi kan unngå enda kraftigere konsekvenser av sammensausingen med EU, som de høye strømprisene forårsaker. Politikerne lukter ikke på å gjøre noe med årsakene, de bare toer sine hender og henviser til Putin.
Det er svært lite fruktbart å hele tiden se tilbake og frese og fråde over det en drøss forskjellige regjeringer har gjort i flere tiår.
Det er jo fullstendig hakk i plata!
Ting er slik de er.
God politikk er å se fremover og prøve å bøte på det som er gjort feil av forgjengerne.
Og akkurat der kommer nok regjeringen til å levere.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: lør aug 27, 2022 11:31 am
fargerik skrev: lør aug 27, 2022 11:09 am Vi får se hva som kommer opp når Stortinget samles neste måned for å bli enige.
Høyre stoppet jo det forrige kravet om å samle stortinget i sommerferien, men det er vel lite sannsynlig at noen av opposisjonspertiene vil gjenta dette.

Jeg tipper det blir et lurveleven uansett hva regjeringen presenterer, siden ingen av opposisjonspartiene er enige om noe som helst.
Det er nok klart flertall for regjeringens politikk på Stortinget, Høyre er så og si 100 % på linje med Ap i denne saken. Befolkningen derimot, de er overhodet ikke på linje med regjeringens politikk.

Derfor går regjeringspartiene kraftig tilbake, paradokset er at de flytter seg til Høyre som mener akkurat det samme.

Personlig tror jeg ikke regjeringen overlever denne høsten, jeg kan ikke se for meg at Sp kan bli sittende å se på hvordan hensynet til EU og Brüssel skal veie høyere enn norske interesser.

Dermed er det vel klart for comeback for Høyre/V/Krf, med stilltiende støtte fra Ap.
Ein må vere veldig ekstrem viss ein meinar at regjeringa bryr seg meir om EU enn Norge. Samtidig bør folk forstå at det å hjelpe Eu sin befolkning gjennom energikrisa er det same som å hjelpe Ukraina mot Russland.

Skulle regjeringa falle så er det ikkje aktuelt med noko Høgre regjering, den vil aldri få fleirtal. Det vil enten vere ein kombinasjon av Ap, Sp, Sv eller Rødt.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

MRSA skrev: lør aug 27, 2022 3:46 pm
newsflash skrev: lør aug 27, 2022 11:31 am
fargerik skrev: lør aug 27, 2022 11:09 am Vi får se hva som kommer opp når Stortinget samles neste måned for å bli enige.
Høyre stoppet jo det forrige kravet om å samle stortinget i sommerferien, men det er vel lite sannsynlig at noen av opposisjonspertiene vil gjenta dette.

Jeg tipper det blir et lurveleven uansett hva regjeringen presenterer, siden ingen av opposisjonspartiene er enige om noe som helst.
Det er nok klart flertall for regjeringens politikk på Stortinget, Høyre er så og si 100 % på linje med Ap i denne saken. Befolkningen derimot, de er overhodet ikke på linje med regjeringens politikk.

Derfor går regjeringspartiene kraftig tilbake, paradokset er at de flytter seg til Høyre som mener akkurat det samme.

Personlig tror jeg ikke regjeringen overlever denne høsten, jeg kan ikke se for meg at Sp kan bli sittende å se på hvordan hensynet til EU og Brüssel skal veie høyere enn norske interesser.

Dermed er det vel klart for comeback for Høyre/V/Krf, med stilltiende støtte fra Ap.
Ein må vere veldig ekstrem viss ein meinar at regjeringa bryr seg meir om EU enn Norge. Samtidig bør folk forstå at det å hjelpe Eu sin befolkning gjennom energikrisa er det same som å hjelpe Ukraina mot Russland.

Skulle regjeringa falle så er det ikkje aktuelt med noko Høgre regjering, den vil aldri få fleirtal. Det vil enten vere ein kombinasjon av Ap, Sp, Sv eller Rødt.
Årsaken til vår krise er klinkende klar, avtalene med EU og Storbritannia. Når ja-partiene får kritikk for at de ikke ønsker å angripe årsakene til vår krise, da er det ikke kritikken som er ekstrem, men flokken av ja-politikere.
EU har langt på vei selv skapt sin krise med mangel på energi. Norge hjelper EU med gass-leveranse på høygir. Virker ikke som om befolkningen ønsker å selge ut så mye strøm at vi selv får problemer. Vår krise er så langt de katastrofalt uforutsigbare- og høye strømprisene, som en konsekvens av de tidligere nevnte avtalene, som ja-partiene ikke vil si opp. Jo, stortingsflertallet bestående av høyresiden (Europabevegelsens stortingsgruppe) bryr seg mye mere om EU og norsk integrering dertil, enn om Norge.
Dette kan være sårt å høre for pro-EU-gjengen her inne, men likefullt er det sannheten om norske politikere som legger hele sin politiske prestisje i å ødelegge Norge.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

fargerik skrev: lør aug 27, 2022 3:30 pm
hauge23 skrev: lør aug 27, 2022 12:33 pm
Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 10:39 pm Støre lever i en alternativ virkelighet. Det kan ikke finnes andre forklaringer.
Den alternative virkeligheten består av 580 % lojalitet til EU med mål om norsk medlemskap, der rikker han ikke en millimeter, uansett hvilke konsekvenser det får for befolkningen og landet.
Dette er også virkeligheten som man finner i Høyre, Frp, Venstre, Krf og MDG.
Som man ser er sjansene små for at vi kan unngå enda kraftigere konsekvenser av sammensausingen med EU, som de høye strømprisene forårsaker. Politikerne lukter ikke på å gjøre noe med årsakene, de bare toer sine hender og henviser til Putin.
Det er svært lite fruktbart å hele tiden se tilbake og frese og fråde over det en drøss forskjellige regjeringer har gjort i flere tiår.
Det er jo fullstendig hakk i plata!
Ting er slik de er.
God politikk er å se fremover og prøve å bøte på det som er gjort feil av forgjengerne.
Og akkurat der kommer nok regjeringen til å levere.
Du har levert mye fornuft i debatter her inne, men nå ligner det mere på en tenkning nærmeste statssekretær til Støre ville kunne levere.
Hva som er fruktbart kan sikkert diskuteres, men fakta er at Norge nå er i en situasjon hvor vi produserer en del over eget forbruk til 10-12 øre/kWh, men må betale opp til 7 kr/kWh. I tillegg tømmes vannmagasinene pga. eksport, hvormed det oppstår fare for strømrasjonering til vinteren. De varierende høye prisene skaper usikkerhet og betalingsproblemer både for husstander og næringsliv, samt har startet en inflasjonsspiral. Vår kraft-infrastruktur og kapasitet er bygget for å imøtekomme norsk behov, vi har ikke mulighet til å leke Europa-batteri. Derimot leverer vi gass i massevis til Europa, som er den energien de har behov for og etterspør.
Det er intet som tyder på at regjeringen kommer til å levere noe som er fornuftig for oss. Det kan man heller ikke forlange fordi de har gitt fra seg makten, nå er norsk vannkraft ingrediens i et internasjonalt markedsspill.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»