Norske lag i Europa 2022/23

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Norske lag i Europa 2022/23

Legg inn av netrebske »

Champis skrev: fre aug 26, 2022 10:13 pm
Nordlys skrev: fre aug 26, 2022 8:46 pm 0-4 i EL-playoff mot Nicosia. Slet med å ta seg videre mot Rigas Futbol Skula i fjor i ECL. Tapte mot PAOK i åttendedelsfinale etter å ha tatt 13 poeng i gruppe med Flora Tallin, Anorthosis Famagusta og Partizan Beograd. Tipper de er jevngode med Molde. Hjertet sier dårligere (på norsk fotballs vegne altså, ikke få ideer...).

Det beste laget i begge kamper mot Omonia. PAOK holder et meget bra nivå, gjorde hvert fall det i fjor. 13 poeng i gruppespill er solid nesten uansett motstand. Partizan også meget bra i fjor. Men jeg tror Molde er minst like bra, ja.
Slo jo ut Vålerenga i fjor. Rosenborg røk ut for Rennes som også vant sin gruppe, mens Molde røk ut for Trabzonspor som i neste runde ble slått ut av Roma som også slo ut Bodø/Glimt på sin vei mot tittelen. Så en kan trygt si at dd norske lagene var lite heldige med trekningen i fjor.

heltos

Legg inn av heltos »

Bør ikke kamp oppsettet komme nå? Mener de nevnte, fredag kveld eller tidlig Lørdag.
Mye som må planlegges å bestilles her…..😁

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

heltos skrev: lør aug 27, 2022 9:07 am Bør ikke kamp oppsettet komme nå? Mener de nevnte, fredag kveld eller tidlig Lørdag.
Mye som må planlegges å bestilles her…..😁
Enig, går altfor treigt med UEFA

Taururu

Legg inn av Taururu »

SuperGunners10 skrev: lør aug 27, 2022 9:17 am
heltos skrev: lør aug 27, 2022 9:07 am Bør ikke kamp oppsettet komme nå? Mener de nevnte, fredag kveld eller tidlig Lørdag.
Mye som må planlegges å bestilles her…..😁
Enig, går altfor treigt med UEFA
Det har kommet. Bare å sjekke twitter

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Gent hjemme først for Molde , så til Sverige, avslutter med Borte mot Gent. Kunne vært bedre oppsett egentlig.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Bilde

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Bilde

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Kongemannen skrev: lør aug 27, 2022 9:50 am Gent hjemme først for Molde , så til Sverige, avslutter med Borte mot Gent. Kunne vært bedre oppsett egentlig.
Synes oppsettet er perfekt, både for min hverdag, men også at vi kan få en glimrende start med minst 9-10-12 poeng på de fire første. Evt 12-15 poeng på de fem første.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Får håpe NFF- gjengen er forberedt på at Molde og Glimt kan måtte spille Europacupkamper i februar og utover denne gangen da. Cupkampene er opprinnelig satt opp i mars, men med et halvt år forberedelse av kamplogistikk rotet de vel det ikke til igjen?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Taururu skrev: lør aug 27, 2022 10:43 am Får håpe NFF- gjengen er forberedt på at Molde og Glimt kan måtte spille Europacupkamper i februar og utover denne gangen da. Cupkampene er opprinnelig satt opp i mars, men med et halvt år forberedelse av kamplogistikk rotet de vel det ikke til igjen?
Knockoutrunden spilles 16. og 23.februar.
1/8-finalene spilles 9. og 16.mars.
1/8-finalene NM er planlagt 11. og 12.mars men Rune Pedersen sa i sendingen at helgen før kunne bli tatt i bruk dersom det fortsatt var norske lag med i Europa.
Når kvartfinalene i NM spilles er ikke terminfestet enda men i år var den terminfestet helgen etterpå åttendedelsfinalene. Med andre ord 18. og 19.mars om man følger samme oppskrift. Dette vil da være helgen før landslagsperioden begynner. Slik at man får ikke kollisjon med Europa om det gjøres på den måten.
Kvartfinalene i Europa spilles først 13. og 20.april. Noe som betyr at påsken går fri neste år.
Seriestart 2023 tenker jeg starter palmesøndag(2.april) med neste runde mandag 10.april.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Glimts interne kamper motZurich kan avgjøre mye for nasjonskoeffisienten Norge vs. Sveits

Solo1980

Legg inn av Solo1980 »

Glimt kunne i alle fall ikke vært mer heldige med når de møter Arsenal. Oktober for Arsenal:
1. oktober: Tottenham (H)
6. oktober: Bodø/Glimt (H)
9. oktober: Liverpool (H)
13. oktober: Bodø/Glimt (B)
16. oktober: Leeds (B)
20. oktober: Man City (H)

Tror neppe det blir voldsomt mange førstelagsspillere fra Arsenal å se i Bodø, i alle fall.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja, tett program for Arsenal, tenk å møte Spurs og Liverpool og klubben nord for polarsirkelen på 9 dager.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Solo1980 skrev: lør aug 27, 2022 3:35 pm Glimt kunne i alle fall ikke vært mer heldige med når de møter Arsenal. Oktober for Arsenal:
1. oktober: Tottenham (H)
6. oktober: Bodø/Glimt (H)
9. oktober: Liverpool (H)
13. oktober: Bodø/Glimt (B)
16. oktober: Leeds (B)
20. oktober: Man City (H)

Tror neppe det blir voldsomt mange førstelagsspillere fra Arsenal å se i Bodø, i alle fall.
Tja, det ble sagt når Molde møtte de også, men likevel så kom de rimelig sterke.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Problemet er at selv reservespillerne til sånne lag er landslagsspillere/legender som er noe på hell, men fortsatt holder høyt internasjonalt nivå.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kampdatoer vinter/vår 2023:
Knockoutrunde ECL: 16. og 23.februar
1/8-finaler ECL: 9. og 16.mars.
Mellom disse 2 kampene er 4.runde NM plassert. Dersom Molde og Bodø/Glimt er involvert i denne runden vil Skeid vs Molde og Ranheim vs Bodø/Glimt bli spilt helgen 4. og 5.mars.
18. og 19.mars vil jeg tro kvartfinalene NM vil gå.
Etter denne helgen blir det EM-kvalifisering.
1/4-finaler ECL: 13. og 20.april.
Semifinaler ECL: 11. og 18.mai
Finale: 7.juni

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Dinamo Zagreb med sjokkseier mot Chelsea. Ikke positivt for vår del.
Forventa tap for FC København heldigvis.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: tir sep 06, 2022 9:00 pm Dinamo Zagreb med sjokkseier mot Chelsea. Ikke positivt for vår del.
Forventa tap for FC København heldigvis.
De skriver når det går vår vei ser det ut til. Forøvrig enig med deg. Dette resultatet er ikke bra for Norge sitt vedkommende.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har ikke fulgt nøye med. Hvordan er det med den 15. plassen nå?

Er det et longshot at vi greier å karre oss opp på den? Eller vil OK prestasjoner av Glimt og Molde gi oss et håp?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: tir sep 06, 2022 10:44 pm Jeg har ikke fulgt nøye med. Hvordan er det med den 15. plassen nå?

Er det et longshot at vi greier å karre oss opp på den? Eller vil OK prestasjoner av Glimt og Molde gi oss et håp?
Hvor oppdatert er denne rankingen her @Kjello ?
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Korgutt skrev: tir sep 06, 2022 10:52 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 06, 2022 10:44 pm Jeg har ikke fulgt nøye med. Hvordan er det med den 15. plassen nå?

Er det et longshot at vi greier å karre oss opp på den? Eller vil OK prestasjoner av Glimt og Molde gi oss et håp?
Hvor oppdatert er denne rankingen her @Kjello ?
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html
Står alltid øverst når den sist er oppdatert.
Last update: Tue, 06 Sep 2022 22:53:51 CET

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

PapaSmurf skrev: tir sep 06, 2022 10:44 pm Jeg har ikke fulgt nøye med. Hvordan er det med den 15. plassen nå?

Er det et longshot at vi greier å karre oss opp på den? Eller vil OK prestasjoner av Glimt og Molde gi oss et håp?
Vi har gode sjanser. Trolig trenger 9-10 rankingpoeng for å være sikret topp 15.
Som vanlig 2 poeng per seier og 1 poeng per uavgjort.
Så 3 seire og 3 uavgjort = 9 poeng.

En fyr på Kassiesa-forumet gjorde en simulering basert på ELO-rating.
Med Molde som går til kvartfinalen i ECL. Og Glimt som ender på 3. plass i sin EL-gruppe, men ryker i ECL åttedelsfinale. Så viste simuleringen hans at Norge endte på 11. plass etter årets sesong. Nå tror jeg det er en veldig long shot. Men ikke umulig.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Meget jevnt fra 12 plass der Norge ligger og ned til 19 plass med Danmark, skiller bare 2.000 poeng. Tror dog vi har gode muligheter fortsatt. 3 land kan gå forbi oss og vi vil fortsatt ligge innenfor, Russland vil heller ikke ta noen poeng. Kroatia og Hellas som ligger i utfordrerposisjon har bare 1 lag hver i Europa i år. Dumt at Dinamo Zagreb vant i dag men tror fortsatt de ender sist i gruppa. Olympiakos er som eneste representant fra Hellas i katastrofal form og har en nokså tøff Europa League gruppe. Norge med 2 lag bør holde begge bak seg. Ukraina tåler vi at evt går forbi. Nesten mest bekymret for Tyrkia, med 4 lag med i gruppespill, hvorav ingen er i CL, men vi har 4.000 poengs forsprang på de.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: tir sep 06, 2022 11:09 pm
PapaSmurf skrev: tir sep 06, 2022 10:44 pm Jeg har ikke fulgt nøye med. Hvordan er det med den 15. plassen nå?

Er det et longshot at vi greier å karre oss opp på den? Eller vil OK prestasjoner av Glimt og Molde gi oss et håp?
Vi har gode sjanser. Trolig trenger 9-10 rankingpoeng for å være sikret topp 15.
Som vanlig 2 poeng per seier og 1 poeng per uavgjort.
Så 3 seire og 3 uavgjort = 9 poeng.

En fyr på Kassiesa-forumet gjorde en simulering basert på ELO-rating.
Med Molde som går til kvartfinalen i ECL. Og Glimt som ender på 3. plass i sin EL-gruppe, men ryker i ECL åttedelsfinale. Så viste simuleringen hans at Norge endte på 11. plass etter årets sesong. Nå tror jeg det er en veldig long shot. Men ikke umulig.
dnina?
Og denne 11.plassen er vel gode sjanser for at den vil gi direkteplass i CL?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Nei, Lyonnais.
Nå er det jo fremdeles ikke kjent hvordan Access-lista blir i 2024. Men mye som tyder på at 11. plassen får direkteplass i CL dersom CL-tittelholderen alt er kvalifisert gjennom seriespill ja.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: tir sep 06, 2022 11:21 pm Nei, Lyonnais.
Nå er det jo fremdeles ikke kjent hvordan Access-lista blir i 2024. Men mye som tyder på at 11. plassen får direkteplass i CL dersom CL-tittelholderen alt er kvalifisert gjennom seriespill ja.
Registrerte når jeg leste videre reaksjonene på simuleringen hans at noen syns det var latterlig vurdering med Bodø/Glimt og Molde så langt. Uansett så ligger det an til cupbråk i vinter/vår dersom denne spådommen slår til. Ranheim og Skeid må nok belage seg på tidlig cupkamp ser det ut til da.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Jeg syns ikke det er en latterlig spådom. Men noe over det jeg forventer. En svakhet med denne simuleringen er jo at det er vanskelig å forutsi hvilke lag man trekker i sluttrundene. Glimt kunne feks ha trukket Leicester eller Marseille i den runden de fikk Celtic. Og da hadde jo sjansen for tidlig exit vært større enn mot Celtic

Champis

Legg inn av Champis »

Kjello skrev: tir sep 06, 2022 9:00 pm Dinamo Zagreb med sjokkseier mot Chelsea. Ikke positivt for vår del.
Forventa tap for FC København heldigvis.

Var vel ikke positivt med sjokkseier for Shaktar heller.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kjello skrev: ons sep 07, 2022 12:59 am Jeg syns ikke det er en latterlig spådom. Men noe over det jeg forventer. En svakhet med denne simuleringen er jo at det er vanskelig å forutsi hvilke lag man trekker i sluttrundene. Glimt kunne feks ha trukket Leicester eller Marseille i den runden de fikk Celtic. Og da hadde jo sjansen for tidlig exit vært større enn mot Celtic
Ikke glem at Celtic var klart bedre enn Rangers i egen liga, samtidig som Rangers gikk til finale i europaligaen. Nå i helga vant Celtic 4-0 over Rangers, som var laget som slo ut PSV fra CL i år.
Ser man kun ensidig på de resultatene, så bør Glimt vinne komfortabelt mot PSV :D

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hvilke Viaplay-pakker er det man kjører Europe League og Conference League på? Medium og Total?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»