Rap-crap - en forpliktelse for media og venstresiden å like?

Svar
Knaberaps

Re: Rap-crap - en forpliktelse for media og venstresiden å like?

Legg inn av Knaberaps »

Snellman skrev: man aug 29, 2022 5:08 pm Beklager, jeg levde meg nok litt for mye inn i de brune holdningene som mange er så travelt opptatt med å agitere. Selv ikke uskyldige musikkfora slipper unna.
Akkurat. Ser ikke helt ut til at det er ditt eneste problem. Er du butthurt over at flere ikke liker plastelina-popen til Karpe, så får du jobbe litt med det.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Knaberaps skrev: man aug 29, 2022 6:10 pm
Akkurat. Ser ikke helt ut til at det er ditt eneste problem. Er du butthurt over at flere ikke liker plastelina-popen til Karpe, så får du jobbe litt med det.
Hehe yep, er pga de er mørke i huden at jeg ikke takler den ræva musikken der :lol: :lol:

Gud bedre for noen argument..

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Leif Garrett skulle satsa fullt ut på rap, for lite slår den musikalske biten fra "klassikeren" Cheerleader Camp (1988):

Var ei greie med sen 80 og tidlig 90-talls skrekkfilmer, å nærmest kjempe seg i mellom, om å inneha de mest cheesy og komiske hip-hop/rap theme låtene:

Maniac Cop 2 er definitivt i toppsiktet her

Landsem

Legg inn av Landsem »



En klassiker dette her

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Godt skrevet av TS.

Kan ikke se hva Karpe har fått til utover at halve Norge til å synger «Allah, Allah» og at de tar opp ikke-problemer som at det i hovedsak er nordmenn som preger sedler.

Karpe kan lage hva som helst og hylles for det, rent musikalsk er det lavt nivå.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man aug 29, 2022 6:39 pm
, rent musikalsk er det lavt nivå.
Hva ved det musikalske gjør at man kan si at det er lavt nivå?

Tråden er jo opprettet fordi TS er pissed fordi det er noen med utenlandsk utseende som er vellykkede. Tar jo det som en selvfølge at gjelder deg også.
Men ser frem til en analyse av det musikalske som tilsier at dette er dårlig, musikalsk sett.
Sist redigert av Henningsen den man aug 29, 2022 8:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Malacay skrev: man aug 29, 2022 8:15 pm men har fått meg billett til Madrugada.
Da har du en fantastisk opplevelse i vente.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

fazz skrev: man aug 29, 2022 3:50 pm
Fringegirl skrev: søn aug 28, 2022 4:14 pm
fazz skrev: søn aug 28, 2022 2:05 pm

Er nok ikke lenge før Neptun kommer og blokkerer ymse debattanter her som våger å diskutere mot trådstarten hans.
Syntes det står litt respekt av Neptun (det går faktisk ann, selv om man ikke er enig i mye av det han predikerer), det er jammen mye pes som kommer hans vei i omtrent ALLE tråder han deltar i, men jammen holder han frem med både meninger og svar. Det hadde ihvertfall aldri jeg giddet.
Greier dessverre ikke å finne mye å respektere hos folk som nekter å høre på motargumenter, men heller kun forventer å finne ett ekkokammer. Hvem i alle dager gidder vel å ta seg nær av "pes" en får på ett anonymt diskusjonsforum å internett?
Tror man trygt kan si at Neptun neppe forventer noe ekkokammer mtp meningene sine, ikke her på FD.
JEG hadde ikke giddet å krangle med folk daglig på et forum ihvertfall, fullstendig bortkastet aktivitet som gir meg ingenting.
Men tydeligvis gir det flere av forumet noe, for det finnes nok av folk her som maser, krangler frem og tilbake i endeløse diskusjoner som stort sett fører ingensteds.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Fringegirl skrev: søn aug 28, 2022 4:14 pm
fazz skrev: søn aug 28, 2022 2:05 pm
Ka9nen skrev: søn aug 28, 2022 2:02 pm Tråden tok fyr :lol:
Er nok ikke lenge før Neptun kommer og blokkerer ymse debattanter her som våger å diskutere mot trådstarten hans.
Syntes det står litt respekt av Neptun (det går faktisk ann, selv om man ikke er enig i mye av det han predikerer), det er jammen mye pes som kommer hans vei i omtrent ALLE tråder han deltar i, men jammen holder han frem med både meninger og svar.
Hvor stor prestasjon det er kan diskuteres når 80% av innholdet er copy & paste fra forrige innlegg, som igjen er copy & paste fra de hundre foregående. En høyere form for repetitivt klisjemakeri.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Snellman skrev: man aug 29, 2022 5:08 pm
Hva tenker du om at det også finnes et språk som heter latin?
Latin er vakkert og det hadde jeg faktisk toppkarakter i ;) Synes likevel det der er nekete

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: man aug 29, 2022 8:15 pm Og du har jobbet som musikkanmelder hvor lenge ? Bare det at du tror de synger Allah, Allah sier jo sitt. Selv er det ikke min type musikk, men har fått meg billett til Madrugada. Men i motsetning til deg så tror jeg at folk faktisk liker musikken. Det er derfor de går på konsert. De har nok verken pløyd gjennom aviser eller partiprogram.
Er det ikke det de synger? Slik går refrenget på den mest populære låta for øyeblikket:
«Allah, Allah, ya baba
Wa salam 3layk, ya baba
Allah, Allah, ya baba
Wa salam 3layk, ya baba
Jeg veit at du tror, ya baba

At jeg blir stor, ya baba
Allah, Allah, ya baba
Wa salam 3layk, ya baba
Allah, Allah, ya baba
Wa salam 3layk, ya baba
Jeg veit at du tror, ya baba
At jeg blir stor, ya baba»


Madrugada er absolutt noe av det bedre av norsk musikk, Industrial Silence er et av de beste norske albumene gjennom tidene. Konsertene deres har også vært bra i det siste.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Malacay skrev: man aug 29, 2022 9:05 pm Uansett er dette et musikkforum, men det er klart at vi har en gjeng som vil gjøre om alt til et politikkforum.
Folk får, kan og skal få høre på hva de vil. Men MSM sin nesegruse beundring er nok veldig farget av at de to er jødehatende venstreekstremister. Uansett hvor bra musikk som hadde kommet fra noen høyreekstremister, er det ikke akkurat rakettforskning å påstå at MSM hadde slaktet de, uansett kvalitet på musikken.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Texas_John skrev: man aug 29, 2022 10:54 pm Industrial Silence er et av de beste norske albumene gjennom tidene. Konsertene deres har også vært bra i det siste.
Jeg heller mot at det ér det beste. Og konsertene har vært uforglemmelig.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Klassiker fra 1999:

Snellman

Legg inn av Snellman »

Ka9nen skrev: man aug 29, 2022 5:47 pm Høres ut som du har vært ute i twitterkrigen en vinternatt før. Og ja, du er vel faktisk den eneste som gidder så langt jeg kan se. Men gjentagelsene dine og tåpelige kverruleringen begynte å bli kjedelig så da sier vi takk til deg Snellmann. Har ikke så mye tålmodighet med din type lenger. Ha det
Siden ingen andre reagerer på dette; betyr det at du igjen treffer godt med påstandene dine og at jeg derfor er en såkalt twitterkriger?
Isåfall er det kjekt å vite at det idag finnes folk på internett som vet mer om anonyme personer, enn det vedkommende gjør selv.

Snellman

Legg inn av Snellman »

Knaberaps skrev: man aug 29, 2022 6:10 pm
Snellman skrev: man aug 29, 2022 5:08 pm Beklager, jeg levde meg nok litt for mye inn i de brune holdningene som mange er så travelt opptatt med å agitere. Selv ikke uskyldige musikkfora slipper unna.
Akkurat. Ser ikke helt ut til at det er ditt eneste problem. Er du butthurt over at flere ikke liker plastelina-popen til Karpe, så får du jobbe litt med det.
Absolutt. Ja, det er langt unna å være det eneste problemet jeg sliter med. Samtidig må det være lov til å undre seg over hvem av oss som føler seg mest truffet: den som holder seg til sak, eller den som går til angrep på person?

lund

Legg inn av lund »

ehall skrev: man aug 29, 2022 11:14 pm
Malacay skrev: man aug 29, 2022 9:05 pm Uansett er dette et musikkforum, men det er klart at vi har en gjeng som vil gjøre om alt til et politikkforum.
Folk får, kan og skal få høre på hva de vil. Men MSM sin nesegruse beundring er nok veldig farget av at de to er jødehatende venstreekstremister. Uansett hvor bra musikk som hadde kommet fra noen høyreekstremister, er det ikke akkurat rakettforskning å påstå at MSM hadde slaktet de, uansett kvalitet på musikken.
Ja, MSM består jo som kjent stort sett av jødehatende venstreekstremister. Du er inne på noe der.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

TylerDurdenNorway skrev: søn aug 28, 2022 3:22 am Observerer stadig ting på VG som får langt mer omtale enn det folk flest bryr seg om. Disse artistene er en av de tingene, karpe this og karpe that. Aldri hørt en hel sang av disse og skjønner ikke greien med dette. Av og til tror VG at Oslo er hele Norge. Små ting i Oslo blir blåst opp øverst på VG
Idag skjer det igjen

https://www.vg.no/rampelys/i/g6XKM0/kar ... ubehagelig

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Snellman skrev: tir aug 30, 2022 10:39 am
Siden ingen andre reagerer på dette; betyr det at du igjen treffer godt med påstandene dine og at jeg derfor er en såkalt twitterkriger?
Isåfall er det kjekt å vite at det idag finnes folk på internett som vet mer om anonyme personer, enn det vedkommende gjør selv.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Snellman skrev: tir aug 30, 2022 10:42 am Absolutt. Ja, det er langt unna å være det eneste problemet jeg sliter med. Samtidig må det være lov til å undre seg over hvem av oss som føler seg mest truffet: den som holder seg til sak, eller den som går til angrep på person?
Tipper det siste, siden du var først ut med nettopp personangrep. Men som sagt; du får jobbe med dette selv.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Justice 97 skrev: tir aug 30, 2022 2:43 pm Kanskje, om man ser bort fra homohatet er de sikkert snille som lam.
Vold og homohat. Der har man disse kreative tekstskriverne og varme, snille duoen. Men de skal ha for en ting. De nekter å skrive om teksten siden det var den "de var den gangen". De har vel ikke forandret holdning siden da, men de bøyer seg ikke etter kravet fra skeiv ungdom. Det er bra, selv om det ser stygt ut.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Kinky tråd, dette.
Fuck off with that Racism Crap.

Sist redigert av fargerik den tir aug 30, 2022 3:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Nå skal man vel finne ting å ta de på.
Woke er i gang her og skjønner jeg 😉

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 3:06 pm Nå skal man vel finne ting å ta de på.
Woke er i gang her og skjønner jeg 😉
Når ble det woke å være kritisk til å synge om vold mot homofile?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Eminem, og mange andre rappere fra 90-tallet og tidlig 00-tall bruker også homo som skjellsord i flere av tekstene. Forklaringen gir mening, så får de stå for at de ikke vil endre tekstene eller ei.

Skjønner uansett ikke denne populæriteten rundt Karpe, mediokert opplegg.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 3:06 pm Woke er i gang her og skjønner jeg
Muligheten er kanskje til stede for at du har misforstått begrepet woke en liten smule.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: tir aug 30, 2022 3:21 pm
Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 3:06 pm Woke er i gang her og skjønner jeg
Muligheten er kanskje til stede for at du har misforstått begrepet woke en liten smule.
Jeg hadde ikke trodd du var en av disse i hvert fall.
Så feil kan man ta

Men jeg legger ved saken så kan man selv bedømme hva man mener.

https://www.vg.no/rampelys/i/g6XKM0/kar ... ubehagelig

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 3:26 pm Jeg hadde ikke trodd du var en av disse i hvert fall.
Du har min fulle tillatelse til å sitere meg på at jeg er tilhenger av vold mot homofile. Gudd løkk.

lund

Legg inn av lund »

Justice 97 skrev: tir aug 30, 2022 3:39 pm Skulle vært hvite menn som pusher 50 med slike tekster, de hadde vært kansellert ganske kjapt av politisk korrekt-geriljaen. Not so much når det gjelder lysebrune menn som pusher 40.
Nope, men nice try. Du vil finne mange eksempler på lignende tekstlinjer tilbake i tid fra "hvite" norske rappere uten at noen av dem har blitt kansellert av den grunn. Men gå gjerne inn i offerrollen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Noen av de som alltid er begymret over "kanselleringen" av Torbjørn Egner og Pippi Langstrømpe som også er bekymret over saken med Karpe Diem?

Hva skal man med Espen Nakstad når man har så bekymrete folk? Eller kanskje kanselleringen ikke er så verst akkurat her?
Sist redigert av Folk_flesk den tir aug 30, 2022 3:52 pm, redigert 5 ganger totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»