Strømsgodset

Svar
AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Molde fått avslått bud på 15 mill for Gulliksen ja, ifølge TV2. Kan få Hove for den prisen, vær så god.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

AlexandrsJelisejevs skrev: tir aug 30, 2022 8:53 pm Molde fått avslått bud på 15 mill for Gulliksen ja, ifølge TV2. Kan få Hove for den prisen, vær så god.
Håper Flo kontrer med 10mill pluss Tokstad :lol:

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

AlexandrsJelisejevs skrev: tir aug 30, 2022 8:53 pm Molde fått avslått bud på 15 mill for Gulliksen ja, ifølge TV2. Kan få Hove for den prisen, vær så god.
Tror familierådet stemmer for å fortsette et år til i godset med fast plass i XI.
Bedre utvikling for gutten enn å være kun sporadisk i XI i Molde.

thomassim

Legg inn av thomassim »

15mill for Gulliksen er jo et hån, legg på 10mill + 25% videresalg.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

AlexandrsJelisejevs skrev: tir aug 30, 2022 8:53 pm Molde fått avslått bud på 15 mill for Gulliksen ja, ifølge TV2. Kan få Hove for den prisen, vær så god.
Kun av nysgjerrighet. Hvorfor sier du dette? Er Gulliksen en åpenbart bedre spiller enn Hove? Hove har bra med målpoeng, mye erfaring fra ES, fast på U21 og ofte blitt nevnt som en av de mest aktuelle salgsobjektene. Hove har riktignok ikke blitt solgt og spiller i en annen posisjon, men like fullt interessert i svarene dine.

Mener de fleste her det samme?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

MoldeMoldeMolde skrev: tir aug 30, 2022 9:41 pm
AlexandrsJelisejevs skrev: tir aug 30, 2022 8:53 pm Molde fått avslått bud på 15 mill for Gulliksen ja, ifølge TV2. Kan få Hove for den prisen, vær så god.
Kun av nysgjerrighet. Hvorfor sier du dette? Er Gulliksen en åpenbart bedre spiller enn Hove? Hove har bra med målpoeng, mye erfaring fra ES, fast på U21 og ofte blitt nevnt som en av de mest aktuelle salgsobjektene. Hove har riktignok ikke blitt solgt og spiller i en annen posisjon, men like fullt interessert i svarene dine.

Mener de fleste her det samme?
Gullik er internasjonal spiller som kan ta steget til topp 5 liga. Hove er konfiguarativ 433 spiller som trolig ikke funker i annet enn i Nederlandsk rigid 433.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

MoldeMoldeMolde skrev: tir aug 30, 2022 9:41 pm
AlexandrsJelisejevs skrev: tir aug 30, 2022 8:53 pm Molde fått avslått bud på 15 mill for Gulliksen ja, ifølge TV2. Kan få Hove for den prisen, vær så god.
Kun av nysgjerrighet. Hvorfor sier du dette? Er Gulliksen en åpenbart bedre spiller enn Hove? Hove har bra med målpoeng, mye erfaring fra ES, fast på U21 og ofte blitt nevnt som en av de mest aktuelle salgsobjektene. Hove har riktignok ikke blitt solgt og spiller i en annen posisjon, men like fullt interessert i svarene dine.

Mener de fleste her det samme?
Gulliksen har en helt annen X-faktor enn det Hove har. Sogningen er god han, men sånne spillertyper finnes det mange av. Og det aller viktigste er at kontrakten til Hove går ut om ett år, så skal vi få et tosifra millionbeløp må han trolig selges i morgen.

petterpan

Legg inn av petterpan »

Så mye som det erger meg å si det, er ikke Molde sitt bud på 15 mill (Hvis mesteparten blir betalt med en gang) alt for langt unna den prisen Godset ikke har råd til å si nei til, spesielt hvis de også får videresalgsbonuser.

Edit: Kan dog tenkes at denne prisen vil være litt høyere nå på slutten av vinduet, mtp hva man må ut med for en eventuell erstatter osv.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

petterpan skrev: tir aug 30, 2022 10:51 pm Så mye som det erger meg å si det, er ikke Molde sitt bud på 15 mill (Hvis mesteparten blir betalt med en gang) alt for langt unna den prisen Godset ikke har råd til å si nei til, spesielt hvis de også får videresalgsbonuser.

Edit: Kan dog tenkes at denne prisen vil være litt høyere nå på slutten av vinduet, mtp hva man må ut med for en eventuell erstatter osv.
Men han må jo være på shortlisten til flere utenlandske klubber også, det vil jo være en mulighet at en av disse vil prøve seg i morgen når de ser at Molde er på kjøpssiden.
Jeg hadde forventet at han gikk neste sommer, og da ut av landet.
Moldes bud kan rykke dette salget et år frem i tid.
Blir spennende både med kamp og stenging av vindu i morgen

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

stc887 skrev: tir aug 30, 2022 7:59 pm
Ross skrev: tir aug 30, 2022 5:06 pm Tounekti hadde passet bedre i Godset enn Haugesund sin spillestil også.
Men håper heller Jostein prøver seg på Nosa Dahl før vinduet stenger
Er svak for Nosa Dahl selv men håper vi er hakket mer kresne om vi først skal bruke penger enn at vi henter en som har vært god i en halv Obos sesong etter spill i 3.div året før og selv om han er på papiret/grafikken en kant så spiller han så smalt at han er i prinsippet en smal spiss om ikke spiss pga manglende alternatuver og skader i år på Kåffa og jeg får bare flashbacks til Mawa da.

Vil ha en mer naturlig kant a la Noa Williams, Fallenius (før skadet), Jónatan Ingi Jónsson, Omar Bully Drameh (om skadefri) eller Tounekti som nevnt som er mer klassisk kantspiller. Nosa Dahl faller mellom to stoler for vår del imo slik vi spiller og stabler lag.
Så Petter Nosa Dahl passer ikke men Bully Drameh? Bully Drameh som knapt har spilt fotball på et par ses? Rart

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Bully Drameh kjenner systemet i Drammen, som er "skaff nok poeng til ikke å rykke ned, please"

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: tir aug 30, 2022 11:48 pm
stc887 skrev: tir aug 30, 2022 7:59 pm
Ross skrev: tir aug 30, 2022 5:06 pm Tounekti hadde passet bedre i Godset enn Haugesund sin spillestil også.
Men håper heller Jostein prøver seg på Nosa Dahl før vinduet stenger
Er svak for Nosa Dahl selv men håper vi er hakket mer kresne om vi først skal bruke penger enn at vi henter en som har vært god i en halv Obos sesong etter spill i 3.div året før og selv om han er på papiret/grafikken en kant så spiller han så smalt at han er i prinsippet en smal spiss om ikke spiss pga manglende alternatuver og skader i år på Kåffa og jeg får bare flashbacks til Mawa da.

Vil ha en mer naturlig kant a la Noa Williams, Fallenius (før skadet), Jónatan Ingi Jónsson, Omar Bully Drameh (om skadefri) eller Tounekti som nevnt som er mer klassisk kantspiller. Nosa Dahl faller mellom to stoler for vår del imo slik vi spiller og stabler lag.
Så Petter Nosa Dahl passer ikke men Bully Drameh? Bully Drameh som knapt har spilt fotball på et par ses? Rart
Forskjell på å ikke passe inn som spillertype som i Nosa Dahl og lansere Drammeh som et bedre langtidsprosjekt. For å parafrasere Frode Lia: Den som tar sjansen på Drammeh og får han inn i et system hvor han kan trene på dagtid, være spiller på fulltid, ha tilgang på fysisk trener, fysio osv og rett og slett bare en hverdag som en proff kommer til å gjøre butikk.

Drameh minner meg om en ung Tokki som gikk på en smell med belastning i bekkenet og var kjeks til han ble voksen å blomstret. Nosa Dahl er her og nå signering mens Drammeh er et prosjekt vi kanskje ikke ser return på før om et år eller halvannet men det forandrer ikke på at jeg mener Nosa Dahl er "feil" type rent spillermessig. Jeg vil ha en mer definert ving og der faller Nosa Dahl short for meg.

Edit: Så må Drameh selvsagt scannes for å se om det i det hele tatt er mulig å stables på beina. Vet ikke om det er mulig en gang men det er nå i mine øyne den type spiller vi trenger ferdighetsmessig,

Arto.

Legg inn av Arto. »

Gulliksen ut = et gråere og mindre interessant Godset. Ser ikke for meg kø foran billettlukene i høst hvis Gulliksen og Hove forsvinner. Jeg skjønner hvis Hove slippes, han har gjort seg "fortjent" til det, Gulliksen burde bli i Drammen minst en sesong til. Når tiden kommer bør han selges ut av landet ikke til konkurrenter innenlands. Gi gutten en ny og forbedret kontrakt!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Arto. skrev: ons aug 31, 2022 7:58 am Gulliksen ut = et gråere og mindre interessant Godset. Ser ikke for meg kø foran billettlukene i høst hvis Gulliksen og Hove forsvinner. Jeg skjønner hvis Hove slippes, han har gjort seg "fortjent" til det, Gulliksen burde bli i Drammen minst en sesong til. Når tiden kommer bør han selges ut av landet ikke til konkurrenter innenlands. Gi gutten en ny og forbedret kontrakt!
Er ikke det dette vi har sagt om Hove også? Vent bare et overgangsvindu for så bli solgt. Akkurat som vi kan bare bestemme at "nå skal det selges".
Btw håper jeg Gulliksen blir altså men jeg er redd for at vi kan bli skuffa om ikke dette vinduet.

Arto.

Legg inn av Arto. »

Jeg blir ikke skuffet om gode spillere blir i klubben. Kanskje blir ikke Hove solgt for de summer noen hadde sett for seg for et par år siden men så har vi i stedet hatt godt sportslig utbytte av han. Det er verdt noen millioner det også. Skal vi selge våre beste spillere for tidlig, for forholdsvis beskjedne beløp, kommer vi aldri ut av "bunnsjiktet" i ES. Så skjønner også jeg at noen ganger så har ikke klubben noe valg, når spiller absolutt ønsker seg videre. Synes det vil være et skikkelig slag i trynet hvis Tobias drar fra Drammen nå, skulle så gjerne sett han få ut sitt store potensiale i Strømsgodset før han eventuelt går videre og da ut av landet. Irriterer at meg at klubber som Molde støvsuger landet for de beste talentene. Men på den annen side så tilfører de noen millioner til slunkne klubbkasser der de hente så...

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Gulliksen får aldri ut sitt potensial om han ikke brukes sentralt.
Misbrukes i feil posisjon pga økonomi som Nico.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: ons aug 31, 2022 10:07 am Gulliksen får aldri ut sitt potensial om han ikke brukes sentralt.
Misbrukes i feil posisjon pga økonomi som Nico.
Men vil han bli benyttet mer sentralt i Molde?
Greit de spille ruten vinger, men ser ikke helt for meg at han vil passe helt i den klubben likevel.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: ons aug 31, 2022 10:53 am
stc887 skrev: ons aug 31, 2022 10:07 am Gulliksen får aldri ut sitt potensial om han ikke brukes sentralt.
Misbrukes i feil posisjon pga økonomi som Nico.
Men vil han bli benyttet mer sentralt i Molde?
Greit de spille ruten vinger, men ser ikke helt for meg at han vil passe helt i den klubben likevel.
Blir indreløper i 3-5-2 eller "spiss" i 3-4-3 så er roller for han sentralt

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Hvor mange minutter har Gulliksen på ving vs. sentralt? Hvor godt har han prestert på ving vs. sentralt? Jeg blir stadig litt undrende over påstanden fra både folk i klubb og fans om at Gulliksen egentlig skal være best sentralt. Har tidvis herja børsen på vingen. Gir mulighet til å utfordre fra kant, og er i litt mindre grad synlig når en slurver på defensiven. Men lar meg overbevise, altså.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Gulliksen er for simpel til å være kant ute i Europa. Uten sammenligning forøvrig blir det litt som med Ulland. God å skjære inn i banen men det er for lite. Ser du på f.eks Osame i VIF som i mine øyne "rører" på kant er det litt det samme. God om ikke strålende i ES men er en grunn til at han kun har tiltrukket seg bud fra MLS og Cambuur i Nederland og er mye bedre sentralt.

Gullik har tempo til å kunne klare seg sentralt med forflytning på kortere distander eller det svenskene kaller snabba steg men skal du opp 1 vs 1 trenger du mer eksplosiv fart typ Mvuka som er i samme aldersegment.

Ajer hadde vel knapt kamper som stopper enda alle sa han kom til å ende opp som stopper i den alderen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »


Flott at Gullik blir. Kjedelig at det vurderes salg og Tounekti valgte FKH. Trur helt ærlig han hadde passet bedre her men slik er det nå en gang.

Edit ser nevnte Arilas skriver Odin Bjørtuft (23) er, som kjent, sterkt ønsket i Molde.
Det er ventet nytt bud fra Molde snart. MFK er optimister. Odd mener bastant at de ikke vil selge med mindre de får mye mer. Blir i så fall nærmere 15 enn 10 mill. Blir kok!

Kan ikke selge Gullik for priser som er ca samme som Bjørtuft det er useriøst.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Tror salget av salve redder Gullik for oss nå. Det ga oss litt pusterom. Flo hater å selge til norske klubber med mindre det er spillere som ikke er gode nok for oss. Hadde Molde prøvd seg på Gullik før salve ble solgt hadde han kanskje gått. Nå tror jeg ikke det er aktuelt sa mfk aldri kommer til å gi de 25-30 mill han er verdt i dagens marked. Gulliksen er en spennende og god speller med skyhøyt potensialet, men pr nå har han ekstremt lite sluttresultat på dine involveringer. Også er han ikke spesielt god som kant, egner seg mye bedre sentralt som andre har utbrodert om over her!

Når det gjelder Hove tror jeg fortsatt han er for ustabil til å tiltrekke seg særlig oppmerksomhet ute. Så tipper han blir ut sesongen også.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons aug 31, 2022 12:31 pm
Når det gjelder Hove tror jeg fortsatt han er for ustabil til å tiltrekke seg særlig oppmerksomhet ute. Så tipper han blir ut sesongen også.
Speiler godt hva Godset er det. Kronisk ustabil som en kvinne med PMS.
Er mental forbredt på at Hove går etter sesongen eller forlenger med 6 mnd og går for 3 mill typ det Josh Kitolano gjorde nå i sommer.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Samme XI som sist.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: ons aug 31, 2022 5:49 pm Samme XI som sist.
Helt vilt at Tokstad starter igjen, fatter og begriper det ikke

Randommaster1001

Legg inn av Randommaster1001 »

Orker ikke å høre mer på representanter fra klubben om hvor flinke de er til å satse på unggutta. Holder ikke bare å gi dem spilletid i en "trygg" hjemmekamp mot seriens svakeste lag.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Randommaster1001 skrev: ons aug 31, 2022 6:01 pm Orker ikke å høre mer på representanter fra klubben om hvor flinke de er til å satse på unggutta. Holder ikke bare å gi dem spilletid i en "trygg" hjemmekamp mot seriens svakeste lag.
TIL spiller semiavgjørende kamp for å ikke rykke ned (kvalik) og har kapteinen ute i Yttergård og Kitolano. Stiller med 05 gutt fra 05 kullet som får debut fra stat. Holst-Larsen 2004 benkes i en ubetydelig kamp for Godset som er "dritten i midten" uten noe å spille for. Vi vinner ikke noe, tar medalje å får Ecup eller rykker ned så da stiller vi med Tokstad for å skyve en av våres bedre ned på back. Er så idiotisk at jeg får lyst til å bare drite i match å se DLD sending.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Tokstad fra start er helt natta.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Vi blir fullstendig pissa på

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Måtte komme det målet der, vi har ikke møtt opp til kampen i det heletatt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»