Strømprisen til sommeren

Svar
hauge23

Re: Strømprisen til sommeren

Legg inn av hauge23 »

MacanT skrev: tir aug 30, 2022 10:32 pm
daoooo skrev: tir aug 30, 2022 9:49 pm
MacanT skrev: tir aug 30, 2022 4:54 pm
Så langt i år har jeg brukt 35% mindre strøm enn samme periode i fjor. Det meste kommer av langt mindre bruk av varmtvann, men også bruk av en stk oljeovn ved behov istedenfor panelovnene. Tidligere sløste jeg også bort mye varmtvann ved å skylle tallerkener, glass, bestikk og kjøkkenutstyr i varmtvann. Nå bruker jeg kaldtvann, JIF oppvask spray og børste.

Hvis jeg hadde hatt tenåringsdøtre i huset hadde regnestykket garantert blitt mindre imponerende :lol:
Lykke til med vinteren, for da skal du fyre kåken, samtidig som kwh prisen sikkert bikker 10 kr eks mva. Da bør du ha noe mer forbruk å kutte i.
Kommer å gå helt fint. Jeg begynte å kutte i forbruket allerede i fjor høst når Putins reduksjoner i gasseksporten begynte å sende prisene i været.

I år har vi dessuten 90% strømstøtte gjennom hele vinteren, eller kanskje til og med en fornuftig makspris hvis Støre og lattermaskinen tar til vettet.
Gasseksporten fra Russland til Norge har vel ikke blitt redusert de siste årene?

fargerik

Legg inn av fargerik »

hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 5:24 pm
MacanT skrev: tir aug 30, 2022 10:32 pm
daoooo skrev: tir aug 30, 2022 9:49 pm

Lykke til med vinteren, for da skal du fyre kåken, samtidig som kwh prisen sikkert bikker 10 kr eks mva. Da bør du ha noe mer forbruk å kutte i.
Kommer å gå helt fint. Jeg begynte å kutte i forbruket allerede i fjor høst når Putins reduksjoner i gasseksporten begynte å sende prisene i været.

I år har vi dessuten 90% strømstøtte gjennom hele vinteren, eller kanskje til og med en fornuftig makspris hvis Støre og lattermaskinen tar til vettet.
Gasseksporten fra Russland til Norge har vel ikke blitt redusert de siste årene?
Importerer Norge gass fra Russland????????

hauge23

Legg inn av hauge23 »

fargerik skrev: ons aug 31, 2022 5:29 pm
hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 5:24 pm
MacanT skrev: tir aug 30, 2022 10:32 pm
Kommer å gå helt fint. Jeg begynte å kutte i forbruket allerede i fjor høst når Putins reduksjoner i gasseksporten begynte å sende prisene i været.

I år har vi dessuten 90% strømstøtte gjennom hele vinteren, eller kanskje til og med en fornuftig makspris hvis Støre og lattermaskinen tar til vettet.
Gasseksporten fra Russland til Norge har vel ikke blitt redusert de siste årene?
Importerer Norge gass fra Russland????????
Ikke meg bekjent, jeg svarte på dette: "Jeg begynte å kutte i forbruket allerede i fjor høst når Putins reduksjoner i gasseksporten begynte å sende prisene i været."

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 5:24 pm
MacanT skrev: tir aug 30, 2022 10:32 pm
daoooo skrev: tir aug 30, 2022 9:49 pm

Lykke til med vinteren, for da skal du fyre kåken, samtidig som kwh prisen sikkert bikker 10 kr eks mva. Da bør du ha noe mer forbruk å kutte i.
Kommer å gå helt fint. Jeg begynte å kutte i forbruket allerede i fjor høst når Putins reduksjoner i gasseksporten begynte å sende prisene i været.

I år har vi dessuten 90% strømstøtte gjennom hele vinteren, eller kanskje til og med en fornuftig makspris hvis Støre og lattermaskinen tar til vettet.
Gasseksporten fra Russland til Norge har vel ikke blitt redusert de siste årene?
Goddag mann økseskaft.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

fargerik skrev: ons aug 31, 2022 5:29 pm
hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 5:24 pm
MacanT skrev: tir aug 30, 2022 10:32 pm
Kommer å gå helt fint. Jeg begynte å kutte i forbruket allerede i fjor høst når Putins reduksjoner i gasseksporten begynte å sende prisene i været.

I år har vi dessuten 90% strømstøtte gjennom hele vinteren, eller kanskje til og med en fornuftig makspris hvis Støre og lattermaskinen tar til vettet.
Gasseksporten fra Russland til Norge har vel ikke blitt redusert de siste årene?
Importerer Norge gass fra Russland????????
Haugen har nok ikke skjønt at strømprisene i Europa er koblet til gassprisene, som igjen smitter over til Norge på grunn av det felles kraftmarkedet.

Egentlig merkelig ettersom han gnåler ustanselig om det fæle EU som visstnok er grunnen til alt vont.
Sist redigert av MacanT den ons aug 31, 2022 6:08 pm, redigert 2 ganger totalt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 5:49 pm
fargerik skrev: ons aug 31, 2022 5:29 pm
hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 5:24 pm

Gasseksporten fra Russland til Norge har vel ikke blitt redusert de siste årene?
Importerer Norge gass fra Russland????????
Ikke meg bekjent, jeg svarte på dette: "Jeg begynte å kutte i forbruket allerede i fjor høst når Putins reduksjoner i gasseksporten begynte å sende prisene i været."
Du får svare litt smartere neste gang.
Du vet like godt som alle andre at strøm blir dyrere når prisen på gass går opp.
Jeg har også kuttet forbruket generelt, siden strømprisen følger gassprisen og er blitt sykt ute av kontroll på grunn av at gassforsyningen til Europa vakler på grunn av Putins krig.
Det er underlig at enkelte fremdeles nekter å se sammenhengen.
Det er fossilbransjen som bestemmer energiprisen. Lik det eller ikke.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

fargerik skrev: ons aug 31, 2022 6:06 pm
hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 5:49 pm
fargerik skrev: ons aug 31, 2022 5:29 pm
Importerer Norge gass fra Russland????????
Ikke meg bekjent, jeg svarte på dette: "Jeg begynte å kutte i forbruket allerede i fjor høst når Putins reduksjoner i gasseksporten begynte å sende prisene i været."
Du får svare litt smartere neste gang.
Du vet like godt som alle andre at strøm blir dyrere når prisen på gass går opp.
Jeg har også kuttet forbruket generelt, siden strømprisen følger gassprisen og er blitt sykt ute av kontroll på grunn av at gassforsyningen til Europa vakler på grunn av Putins krig.
Det er underlig at enkelte fremdeles nekter å se sammenhengen.
Det er fossilbransjen som bestemmer energiprisen. Lik det eller ikke.
Europa har energikrise som skyldes flere faktorer, bl.a. reduksjon av egenproduksjon av strøm, sanksjoner/boikott mot Russland, med tilsvar derfra.
Norge har ei strømpriskrise som skyldes norske vedtak om medlemskap i EUs energiunion. Denne krisa omfatter også at vannmagasinene tappes ned, slik at det snakkes om fare for rasjonering/strømutkobling.
Det er altså feilslått norsk politikk som er årsak til vår krise.
Det er underlig at enkelte fremdeles nekter å se sammenhengen.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

MacanT: "Egentlig merkelig ettersom han gnåler ustanselig om det fæle EU som visstnok er grunnen til alt vont."
---------------------------------
https://klassekampen.no/utgave/2022-08-31/fokus
"EU-land etter EU-land gir opp kraftmarkedet."
"Nå skjer ting fort i Europa. Mandag varslet Ursula von der Leyen at EU planlegger «en kriseintervensjon og en strukturell reform av energimarkedet». Dagens såkalt frie kraftmarked ble «utviklet under fullstendig annerledes omstendigheter og til helt andre formål» enn dagens, hevder EU-kommisjonens leder. I møte med dagens skyhøye priser på strøm og gass ser ikke Brussel noe annet alternativ enn å gjennomføre en «kriseintervensjon».
«Markedssystemet fungerer ikke lenger», slo von der Leyen fast allerede i juni. Hun er altså ikke noen Che Guevara, men tidligere politiker for Tysklands ledende høyreparti CDU."

"Østerrikes statsminister tok på sin side til orde for å demontere hele dagens EU-marked for kraft, ved å koble strømprisen fra gassprisene. Spania og Portugal har allerede fått grønt lys fra EU-kommisjonen til å regulere gassprisen. Og nylig ble det også kjent at Frankrike vil utvide sin allerede eksisterende ordning med makspris på strøm ut hele 2022.

Over hele Europa er man nå altså på vei bort fra ideen om at energi skal prises som en hvilken som helst annen vare på et felleseuropeisk marked."
"Hele Europa? Nei, en liten uovervinnelig landsby av markedsforkjempere står fremdeles opp mot overmakta. Vi snakker selvfølgelig om det norske Arbeiderpartiet."
------------------------------
Pluss Høyre, Venstre og MDG.
EU erkjenner hvor fæl deres politikk har vært og ønsker å forandre den. Men selvfølgelig må vi her inne være tilbakeholdne med å kritisere Paradiset.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

https://www.finansavisen.no/nyheter/ene ... skjont-det

Trygve Hegnar tror at politikerne ikke forstår hvor ille det vil gå med næringslivsbedrifter pga. de høye strømprisene.
Joda, ja-partiene forstår men de har lagt Norge i potten i spillet for å gjøre Norge til et EU-land.
Det er Jonas Gahr Støre som bestemmer vent- og se vedrørende strømprisene, samt uthalingen der regjeringen later som de vurderer forskjellige tiltak. Bare bløff, fordi Jonas nekter å bruke spillerommet som andre EU-land benytter, i sin ekstreme EU-lojalitet.

https://www.bygg.no/eu-advarer-norge-mo ... /1505856!/
"Strømkrisen har fått regjeringen til å varsle en «styringsmekanisme» for å begrense muligheten til krafteksport hvis fyllingsgraden i flerårsmagasinene blir for lav. Det skaper kraftige reaksjoner hos EU, som mener det er i strid med reglene i EØS-avtalen, melder TV 2.

– Det betyr at selv om EU-retten åpner måter for å skjerme kapasiteten i flerårsmagasiner på, for eksempel gjennom innføring av et bestemt krav til minstefylling, så kan ikke noen slik beslutning innebære stenging av grenser for å begrense kraftutveksling i det indre marked for elektrisitet, sier EU-kommisjonens talsperson Tim McPhie."
Ifølge media har EU-ekstremisten Elvestuen (EU-stuen) Venstre reist rundt i EU-land og advart mot norske planer om å redusere eksporten av strøm for å redde Norge unna strømrasjonering til vinteren!
Litt av ei suppa ja-politikerne har plassert Norge i.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 11:09 pm https://www.finansavisen.no/nyheter/ene ... skjont-det

Trygve Hegnar tror at politikerne ikke forstår hvor ille det vil gå med næringslivsbedrifter pga. de høye strømprisene.
Joda, ja-partiene forstår men de har lagt Norge i potten i spillet for å gjøre Norge til et EU-land.
Det er Jonas Gahr Støre som bestemmer vent- og se vedrørende strømprisene, samt uthalingen der regjeringen later som de vurderer forskjellige tiltak. Bare bløff, fordi Jonas nekter å bruke spillerommet som andre EU-land benytter, i sin ekstreme EU-lojalitet.

https://www.bygg.no/eu-advarer-norge-mo ... /1505856!/
"Strømkrisen har fått regjeringen til å varsle en «styringsmekanisme» for å begrense muligheten til krafteksport hvis fyllingsgraden i flerårsmagasinene blir for lav. Det skaper kraftige reaksjoner hos EU, som mener det er i strid med reglene i EØS-avtalen, melder TV 2.

– Det betyr at selv om EU-retten åpner måter for å skjerme kapasiteten i flerårsmagasiner på, for eksempel gjennom innføring av et bestemt krav til minstefylling, så kan ikke noen slik beslutning innebære stenging av grenser for å begrense kraftutveksling i det indre marked for elektrisitet, sier EU-kommisjonens talsperson Tim McPhie."
Ifølge media har EU-ekstremisten Elvestuen (EU-stuen) Venstre reist rundt i EU-land og advart mot norske planer om å redusere eksporten av strøm for å redde Norge unna strømrasjonering til vinteren!
Litt av ei suppa ja-politikerne har plassert Norge i.
Politikerne i EU-globalistpartiene, """økonomene""", LO , mediene m.fl. vil ikke ha arbeidsplasser i Norge, bare fattige nordmenn. Det er resultatet av idiotien deres.
De har virkelig skjønt det, hva vi lever av..

Om ikke LOs kamp mot norske arbeidsplasser fører til masseutmeldelser og velgerne flykter fra AP og Høyre så gir jeg opp alt sammen. Da kan det bare være.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 11:09 pm https://www.finansavisen.no/nyheter/ene ... skjont-det

Trygve Hegnar tror at politikerne ikke forstår hvor ille det vil gå med næringslivsbedrifter pga. de høye strømprisene.
Joda, ja-partiene forstår men de har lagt Norge i potten i spillet for å gjøre Norge til et EU-land.
Det er Jonas Gahr Støre som bestemmer vent- og se vedrørende strømprisene, samt uthalingen der regjeringen later som de vurderer forskjellige tiltak. Bare bløff, fordi Jonas nekter å bruke spillerommet som andre EU-land benytter, i sin ekstreme EU-lojalitet.
Det er smått utrolig at det ikke kan gis støtte til bedrifter slik at de faktisk kan overleve. Nå risikeres et ras av konkurser på grunn av høy strømpris ! Helt utrolig !

Her nede i Hellas får alle, absolutt alle, et fast fratrekk i form av statsstøtte direkte av på strømregningen, også alle bedrifter.

Fratrekket regnes pr. MWt og er for september på 639 Euro for husholdninger, 604 Euro for små og mellomstore bedrifter og 342 Euro for store industribedrifter. Støtten utgjør for husholdninger 94 % av prisstigningen og prisen for strøm her nede er for september fast på 80 Cent/kWt.

Noe så enkelt burde man kunne få til i Norge også.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Xpoolman skrev: tor sep 01, 2022 9:02 am
hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 11:09 pm https://www.finansavisen.no/nyheter/ene ... skjont-det

Trygve Hegnar tror at politikerne ikke forstår hvor ille det vil gå med næringslivsbedrifter pga. de høye strømprisene.
Joda, ja-partiene forstår men de har lagt Norge i potten i spillet for å gjøre Norge til et EU-land.
Det er Jonas Gahr Støre som bestemmer vent- og se vedrørende strømprisene, samt uthalingen der regjeringen later som de vurderer forskjellige tiltak. Bare bløff, fordi Jonas nekter å bruke spillerommet som andre EU-land benytter, i sin ekstreme EU-lojalitet.
Det er smått utrolig at det ikke kan gis støtte til bedrifter slik at de faktisk kan overleve. Nå risikeres et ras av konkurser på grunn av høy strømpris ! Helt utrolig !

Her nede i Hellas får alle, absolutt alle, et fast fratrekk i form av statsstøtte direkte av på strømregningen, også alle bedrifter.

Fratrekket regnes pr. MWt og er for september på 639 Euro for husholdninger, 604 Euro for små og mellomstore bedrifter og 342 Euro for store industribedrifter. Støtten utgjør for husholdninger 94 % av prisstigningen og prisen for strøm her nede er for september fast på 80 Cent/kWt.

Noe så enkelt burde man kunne få til i Norge også.
Pisse i buksa for å holde varmen?

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

fargerik skrev: tor sep 01, 2022 9:17 am
Pisse i buksa for å holde varmen?
Bedre å la hundrevis av bedrifter gå dukken da ?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Xpoolman skrev: tor sep 01, 2022 10:04 am
fargerik skrev: tor sep 01, 2022 9:17 am
Pisse i buksa for å holde varmen?
Bedre å la hundrevis av bedrifter gå dukken da ?
Norge er ikke Hellas.
Dersom staten pumper penger ut over næringslivet i en tid hvor norsk økonomi er på kokepunktet, vil det være en direkte bønn til Norges Bank om å sette opp renta enda mer enn det de har lagt opp til.
Og da kommer det til å bli ramaskrik mot regjeringen.
Dette vet du like godt som alle andre.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 11:09 pm https://www.finansavisen.no/nyheter/ene ... skjont-det

Trygve Hegnar tror at politikerne ikke forstår hvor ille det vil gå med næringslivsbedrifter pga. de høye strømprisene.
Joda, ja-partiene forstår men de har lagt Norge i potten i spillet for å gjøre Norge til et EU-land.
Det er Jonas Gahr Støre som bestemmer vent- og se vedrørende strømprisene, samt uthalingen der regjeringen later som de vurderer forskjellige tiltak. Bare bløff, fordi Jonas nekter å bruke spillerommet som andre EU-land benytter, i sin ekstreme EU-lojalitet.

https://www.bygg.no/eu-advarer-norge-mo ... /1505856!/
"Strømkrisen har fått regjeringen til å varsle en «styringsmekanisme» for å begrense muligheten til krafteksport hvis fyllingsgraden i flerårsmagasinene blir for lav. Det skaper kraftige reaksjoner hos EU, som mener det er i strid med reglene i EØS-avtalen, melder TV 2.

– Det betyr at selv om EU-retten åpner måter for å skjerme kapasiteten i flerårsmagasiner på, for eksempel gjennom innføring av et bestemt krav til minstefylling, så kan ikke noen slik beslutning innebære stenging av grenser for å begrense kraftutveksling i det indre marked for elektrisitet, sier EU-kommisjonens talsperson Tim McPhie."
Ifølge media har EU-ekstremisten Elvestuen (EU-stuen) Venstre reist rundt i EU-land og advart mot norske planer om å redusere eksporten av strøm for å redde Norge unna strømrasjonering til vinteren!
Litt av ei suppa ja-politikerne har plassert Norge i.
Kva for noko. Elvestuen går altså bak Norge sin rygg for å advare andre land om Norge sine planer for å sikre egen befolkning strøm. Dersom dette stemmer, så er det nesten eit svik mot fedrelandet. Mannen prioriterer altså EU landene framfor sin egen befolkning som har valt han på stortinget.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

ms_8 skrev: tor sep 01, 2022 11:02 am
hauge23 skrev: ons aug 31, 2022 11:09 pm Ifølge media har EU-ekstremisten Elvestuen (EU-stuen) Venstre reist rundt i EU-land og advart mot norske planer om å redusere eksporten av strøm for å redde Norge unna strømrasjonering til vinteren!
Litt av ei suppa ja-politikerne har plassert Norge i.
Kva for noko. Elvestuen går altså bak Norge sin rygg for å advare andre land om Norge sine planer for å sikre egen befolkning strøm. Dersom dette stemmer, så er det nesten eit svik mot fedrelandet. Mannen prioriterer altså EU landene framfor sin egen befolkning som har valt han på stortinget.
Visst gjør han det! Helt sykt fra Elvestuen og Venstre, og noe av det sykeste jeg har sett fra noen politiker på svært mange år! Jeg er enig i at dette nærmer seg rent svik mot Norge og det norske folket. Jeg kan ikke hjelpe for at tankene mine streifer innom Quislings besøk hos Hitler i desember 1939. Sitat fra papirutgaven til Klassekampen 30.08.2022:

VARSLAR: Snart får Sverige, Danmark, Finland og Island eit brev frå Venstres Ola Elvestuen. Der åtvarar han mot Noregs planar om lågare straumeksport.

[...]

Ola Elvestuen og Venstre tykkjer det er ein dårleg ide – så dårleg at dei no i brevform henvender seg til dei nordiske regjeringane for å varsle om kva som skjer – og få dei til å avvise alle forslaga. – Straumpriskrisa gjeld i heile Europa, og vi må stå saman om å løyse ho, seier Elvestuen og held fram: – Det betyr at vi må seie nei til alle forsøk på å avgrense kraftutvekslinga til Norden og til Europa.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fargerik skrev: tor sep 01, 2022 10:30 am
Xpoolman skrev: tor sep 01, 2022 10:04 am
fargerik skrev: tor sep 01, 2022 9:17 am
Pisse i buksa for å holde varmen?
Bedre å la hundrevis av bedrifter gå dukken da ?
Norge er ikke Hellas.
Dersom staten pumper penger ut over næringslivet i en tid hvor norsk økonomi er på kokepunktet, vil det være en direkte bønn til Norges Bank om å sette opp renta enda mer enn det de har lagt opp til.
Og da kommer det til å bli ramaskrik mot regjeringen.
Dette vet du like godt som alle andre.
Næringslivet betaler MYE MER for strømmen enn noensinne!
Å gi tilbake noe av ransutbyttet ER IKKE STØTTE uansett hvor mye EU-politikere og deres """""økonomer"""" lyver om det.

Ønsker du som EU-partiene og deres """"økonomer""" å legge ned alle arbeidsplassene i Sør-Norge?
De mener vi ikke trenger dem, de skaper bare inflasjon. Tenker du som dem?

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

fargerik skrev: tor sep 01, 2022 10:30 am
Norge er ikke Hellas.
Dersom staten pumper penger ut over næringslivet i en tid hvor norsk økonomi er på kokepunktet, vil det være en direkte bønn til Norges Bank om å sette opp renta enda mer enn det de har lagt opp til.
Og da kommer det til å bli ramaskrik mot regjeringen.
Dette vet du like godt som alle andre.
Tull !
Hva om strømprisen hadde vært 50 øre nå i stedet for 7,50 ?
Ville det også vært å pumpe penger ut over næringslivet ?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Dere har ikke et fnugg av peiling.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

fargerik skrev: tor sep 01, 2022 2:58 pm Dere har ikke et fnugg av peiling.
Men det har du ?

Norsk næringsliv skal måtte lide mens i resten av Europa får det solid strømstøtte ?
Sikkert riktig politikk det :)

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Xpoolman skrev: tor sep 01, 2022 4:35 pm
fargerik skrev: tor sep 01, 2022 2:58 pm Dere har ikke et fnugg av peiling.
Men det har du ?

Norsk næringsliv skal måtte lide mens i resten av Europa får det solid strømstøtte ?
Sikkert riktig politikk det :)
Behov for strømstøtte i verdens rikeste land hvor det produseres nok av ren vannkraft til 10-12 øre/kWh?
Det forteller oss i hvor stor grad Norge har havnet utenfor normal tilstand, pga. ja-partienes integrering til EU.

William_S

Legg inn av William_S »

Disse folka som ikke har "råd " til å bruke hytta har jeg liten sympati for. Hytteeiere er som regel blant de bedre stilte økonomisk og det er ikke en menneskerett å ha oppvarma boblebad og lignende
https://www.nrk.no/osloogviken/fortsatt ... 1.16091708

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Prisstigning på strøm i nord fra sommerens 1-2 øre til 181 øre i morgen, Hva har skjedd, har krigen i Ukraina plutselig nådd N.Norge?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

hauge23 skrev: søn sep 11, 2022 1:52 pm Prisstigning på strøm i nord fra sommerens 1-2 øre til 181 øre i morgen, Hva har skjedd, har krigen i Ukraina plutselig nådd N.Norge?
Putin.

Forklaring utover det er vel unødvendig?

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Orakelet skrev: søn sep 11, 2022 4:00 pm
hauge23 skrev: søn sep 11, 2022 1:52 pm Prisstigning på strøm i nord fra sommerens 1-2 øre til 181 øre i morgen, Hva har skjedd, har krigen i Ukraina plutselig nådd N.Norge?
Putin.

Forklaring utover det er vel unødvendig?
Forklaring er nødvendig, fordi: Putin har kriget i Ukraina siden 2014 (sies det), invasjonen skjedde i februar i år. Strømprisen i nord har holdt seg fra under ett øre til noen få ører hele sommeren, med et hopp opp til 181 øre i morgen.
Hva er det med krigen som gjør at man kan lese det gjennom strømprisene i nord?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Orakelet skrev: søn sep 11, 2022 4:00 pm
hauge23 skrev: søn sep 11, 2022 1:52 pm Prisstigning på strøm i nord fra sommerens 1-2 øre til 181 øre i morgen, Hva har skjedd, har krigen i Ukraina plutselig nådd N.Norge?
Putin.

Forklaring utover det er vel unødvendig?
Ser ut til at Russland planlegger en offensiv imorgen tidlig, da er prisen helt oppe i 459 øre.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

palimpsest skrev: søn sep 11, 2022 5:11 pm
Orakelet skrev: søn sep 11, 2022 4:00 pm
hauge23 skrev: søn sep 11, 2022 1:52 pm Prisstigning på strøm i nord fra sommerens 1-2 øre til 181 øre i morgen, Hva har skjedd, har krigen i Ukraina plutselig nådd N.Norge?
Putin.

Forklaring utover det er vel unødvendig?
Ser ut til at Russland planlegger en offensiv imorgen tidlig, da er prisen helt oppe i 459 øre.
Jammen det er jo helt genialt, da er det bare å opplyse ukrainerne om kjempe-prisstigning på strøm i nord i morgen, da vet de at angrepet kommer, og kan iverksette et forsvar og en motoffensiv :D

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Staten burde punget ut til støtte av varmepumper til hele landet.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Megapixsel skrev: fre sep 16, 2022 9:57 am Staten burde punget ut til støtte av varmepumper til hele landet.
Hvorfor det???
Jeg er pensjonist, og har kjøpt og betalt varmepumpe og brukt mine egne penger. Jeg har etterisolert huset, og betalt det selv.
Skal staten betale absolutt alt?
Det blir jo helt feil for oss som allerede har betalt selv.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

fargerik skrev: fre sep 16, 2022 11:00 am
Megapixsel skrev: fre sep 16, 2022 9:57 am Staten burde punget ut til støtte av varmepumper til hele landet.
Hvorfor det???
Jeg er pensjonist, og har kjøpt og betalt varmepumpe og brukt mine egne penger. Jeg har etterisolert huset, og betalt det selv.
Skal staten betale absolutt alt?
Det blir jo helt feil for oss som allerede har betalt selv.
Det vil jo være mye bedre med slike langsiktige løsninger enn dyre løsninger på kort sikt (all slags strømstøtte, som jo også kan være aktuelt på lang sikt).
Helt supert det, jeg ønsker veldig gjerne å få varmepumpe. Men i mitt borettslag er det ikke lov pdd.
Hva med de som ikke har råd til å punge ut 30 000 for en varmepumpe, skal de leve med høye priser og støtte til evig tid?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»