Lord of the Rings

Svar
Ka9nen

Re: Lord of the Rings

Legg inn av Ka9nen »

Uhm, en god del av grunnen til at LOTR 1 filmen fungerte så bra var jo samspillet mellom Frodo og Sam. Det var mye bra skuespill og karismatiske folk med i den. Fullstendig mangelvare i denne serien så langt (som så mange andre nye serier/filmer). Bør man kanskje vurdere å bruke folk som er litt eldre og har litt mer personlighet?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Ka9nen skrev: lør sep 03, 2022 9:23 am Uhm, en god del av grunnen til at LOTR 1 filmen fungerte så bra var jo samspillet mellom Frodo og Sam. Det var mye bra skuespill og karismatiske folk med i den. Fullstendig mangelvare i denne serien så langt (som så mange andre nye serier/filmer). Bør man kanskje vurdere å bruke folk som er litt eldre og har litt mer personlighet?
Litt tidlig å vurdere kjemien enda etter to episoder for min del. Så jeg vil vente med å rulle tall på denne før man har sett mer av forholdene mellom de forskjellige siden dette gjerne tar lengre tid i en serie enn i en film.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Fringegirl skrev: lør sep 03, 2022 7:43 am
anbessa skrev: fre sep 02, 2022 11:21 pm
Fringegirl skrev: fre sep 02, 2022 7:12 pm Helt grei underholdning hittil ☺️
Ganske dyr serie til å være "helt grei" synes jeg. Men han Bezos har vel nok av penger.
Det er det nok, men ikke mitt problem det. Jeg har heller ikke lest bøkene så jeg har ingen sterke meninger for og i mot det som vises, vet jo ikke bedre 😆 sier uansett ikke neitakk til påkostede fantasyserier jeg da.

Forøvrig kunne gjerne denne tråden blitt skilt ut i to tråder for de som faktisk ser på serien og som heller vil diskutere episodene som legges ut uke for uke og de som ønsker å gnåle tråden ihjel om rasister og hudfarge @4pLaY
Alt slikt tar en med Mod team.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fringegirl skrev: lør sep 03, 2022 7:43 am

Forøvrig kunne gjerne denne tråden blitt skilt ut i to tråder for de som faktisk ser på serien og som heller vil diskutere episodene som legges ut uke for uke og de som ønsker å gnåle tråden ihjel om rasister og hudfarge @SuperMoen

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

DuncanE skrev: lør sep 03, 2022 2:15 am
Neptun skrev: fre sep 02, 2022 5:51 pm Selvsagt har det noe å si, når historien omskrives for å tilfredsstille multikulturalister, BLM og Antifa. Samme med kjønn og legning selvsagt.
Hvorfor må du dra dette rasisme- og mindreverdighetspjattet ditt inn i alle tråder du besøker? Er du virkelig så snever?
Woke har vært et stort gjennomgangstema i tråden.
Men du fant bare min kommentar. Stalker?

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Med to første episodene unna må jeg si at jeg er positivt overrasket. Produksjonen er veldig bra og er spent på historien videre.

Negativt er mangel på "Tolkien" følelsen. Det er pompøse samtaler men det mangler tyngden og fremstår først og fremst som pompøse. Alvene virker ikke akkurat som alver som setter en demper på "realismen" på serien. Hobbit figurene er virkelig det dårligste. Fremstilt som skitne gatebarn fra Romania er dette virkelig en håpløs fremstilling. Og seriøst.. 5 min med bærspising er da helt meningsløst. Dvergene fungerte også greit selv om jeg hadde foretrukket en mer majestetisk og storslagen verden slik Tolkien beskriver dem. Plottet med Elrond og dvergene var kanskje noe av det bedre.
Også til det verste.. Galadriel. Vi så kanskje dette komme men hva skjer. hun fremstår som totalt usympatisk, enveis, sta og kompromissløs. Kombiner dette med dårlig skuespill så bryr man seg rett og slett ikke om henne som karakter. Håper hun får en skikkelig karakterutvikling ellers kommer dette ødelegge hele serien.

Som Tolkien serie er dette under pari men som serie generelt er den faktisk veldig bra. Så her blir det opp til hver enkelt å vurdere hva som er viktigst. Uansett, blir absolutt noe å glede seg til fremover.

Og som alltid, 10 av 10 på representasjon

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Noen som har en teori om hvilken figur denne fyren som dukket opp liggende i det ildkrateret kan være? Min tanke var en trollmann (Istar), men ikke Gandalv, heller Radagast the Brown siden han er kjent for å være venn av alle dyrene i Midgard, kunne jo prate med ildfluer osv, men er ganske blank.

Zarm93

Legg inn av Zarm93 »

Sett første episode og synes det virker veldig lovende. Starten på serier er ofte litt trege med å komme i gang, men her kjente at jeg ble veldig nysgjerrig på fortsettelsen. Det hjelper selvfølgelig på at serien ser helt fantastisk ut.
At folk review-bomber denne med 1/10 er bare fjas - og i grunn nok et eksempel på hvorfor jeg har begynt å følge enda mindre med på folk skriver om ting på sosiale medier, enn det jeg gjorde tidligere.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

sertono skrev: lør sep 03, 2022 2:09 pm Noen som har en teori om hvilken figur denne fyren som dukket opp liggende i det ildkrateret kan være? Min tanke var en trollmann (Istar), men ikke Gandalv, heller Radagast the Brown siden han er kjent for å være venn av alle dyrene i Midgard, kunne jo prate med ildfluer osv, men er ganske blank.
Gjetter på Gandalv pga av nostalgi poeng. Gandalv skravlet også med insekter i LOTR

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Scuderia skrev: lør sep 03, 2022 2:57 pm
sertono skrev: lør sep 03, 2022 2:09 pm Noen som har en teori om hvilken figur denne fyren som dukket opp liggende i det ildkrateret kan være? Min tanke var en trollmann (Istar), men ikke Gandalv, heller Radagast the Brown siden han er kjent for å være venn av alle dyrene i Midgard, kunne jo prate med ildfluer osv, men er ganske blank.
Gjetter på Gandalv pga av nostalgi poeng. Gandalv skravlet også med insekter i LOTR
Ja, mulig. Leste en annen teori, høres jo troverdig ut fra hvordan vi fikk det framstilt, men way over my head for å si det slik, da skal man virkelig kunne stoffet.

"The Stranger is Tilion. They mentioned that Nori nursed a baby Eagle back to health and since the Eagles are messengers of the Valar, it would make sense for a Maia to land next to Nori like it was destined to happen. Considering The Stranger also has memory loss, it further proves he's a Maia that has taken physical form - probably sent down to deal with a cataclysmic threat like Sauron himself, who else could you find to be more trustworthy to attend a newly descended Maia than Nori? She's already proven herself by taking care of the Eagle. Tilion is the guardian of the Moon, possibly named the "Man in the Moon" too. This is important because there's Bilbo's song "The Man in the Moon Came Down Too Soon" which references the Man in the Moon as being "like a meteor... one night flickering down he fell".

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Har lest noen teorier hvor det ble spekulert i både Sauron, Gandalv og Radagast, men det ble landet på antakelsen @sertono har skrevet så tipper det ja.

Sverd

Legg inn av Sverd »

KongOlav2 skrev: tor sep 01, 2022 6:07 pm
Sverd skrev: tor sep 01, 2022 5:06 pm Det er ikke først og fremst at karakteren har "feil hudfarge" jeg kritiserer.
Det jeg kritiserer er Amazon sitt valg om å gjøre hudfarge til et salgsargument. Om ikke for den typen markedsføring, tviler jeg faktisk på at jeg hadde nevnt det. Men denne aggressive identitetspushinga er påfallende.

Etter å ha sett Superfans, flere intervjuer, to teasere og to trailere, var mitt bilde av handlingen overfladisk og rotete (sammenlign med The Fellowship of the Ring), men jeg var fullstendig klar over at her hadde Amazon gjort sitt for å få til en mangfoldig casting! De hadde brutt barrierer ved å caste en svart dverg og en svart alv. Og jeg tror at når rase er deres trumfkort, så er det pga. en nedprioritert historie.

Forøvrig er det interessant å se at du er en av de få som stiller oppriktige spørsmål, mens en haug andre roper om "rasisme". Sånt fører bare til inflasjon i begrepet, og de bidrar, uten å tenke over det, til mer rasisme, da lista for hva som er virkelig rasisme heves.
Om handlingen er rotete, kan det vel like gjerne at de ikke har en triologi av bøker med over 1000 sider å jobbe med!!!

Hobbit-filmene var også rotete og ei rimelig tynn suppe etter hvert. Men da ble de kritisert for nettopp dette, ikke at man sutrer over at 2 av 20+ karakterer er mørkhudede. Og i tillegg hadde det vært jævla kurant om man så den forbanna serien først før man gikk rett i gnålemodus om hvor forferdelig det er å se et par svart karakterer i en FANTASYserie!

Og ang å gjøre hudfargen til et salgsargument. Hvem i huleste heite bryr seg om hvordan serien markedsføres i stedet for kvaliteten på serien i seg selv?

Om handlingen er rotete, kan det vel like gjerne at de ikke har en triologi av bøker med over 1000 sider å jobbe med!!!
Hvorfor henger du deg opp i det? Du misser poenget... Det spiller ingen rolle hvor mange sider de har å jobbe med. Når de har gjort en så dårlig jobb med markedsføring at handlingen fremstår som uklar/rotete/overfladisk, men at det ikke hersker noen som helst tvil om at x antall karakterer er svarte, så er det tydelig at de burde ha prioritert annerledes. Hvorfor skal de gjøre et poeng av at de har svarte skuespillere i det hele tatt?
Hobbit-filmene var også rotete og ei rimelig tynn suppe etter hvert. Men da ble de kritisert for nettopp dette, ikke at man sutrer over at 2 av 20+ karakterer er mørkhudede. Og i tillegg hadde det vært jævla kurant om man så den forbanna serien først før man gikk rett i gnålemodus om hvor forferdelig det er å se et par svart karakterer i en FANTASYserie!
Her tillegger du meg meninger. Jeg har ikke sutret over hvor forferdelig det er å se et par svarte karakterer i en fantasyserie. Jeg har flere ganger gjort det klart at det er "påtattheten" jeg reagerer på. Jeg skrev tidligere: "Fokuset mitt er ikke først og fremst at "et par bikarakterer" er svarte, men i den store graden det vektlegges fra Amazon sin side." Dette er laget av mennesker som er så til de grader opptatt av rase.

Og jeg har hele tiden snakket om trailere og annen markedsføring, det sa jeg tydelig fra om i første innlegg.
Og ang å gjøre hudfargen til et salgsargument. Hvem i huleste heite bryr seg om hvordan serien markedsføres i stedet for kvaliteten på serien i seg selv?
Hvordan kan du si dette, og samtidig insinuere at jeg har rasistiske holdninger? Leser du hva du selv skriver? Så lenge filmen/serien er bra, er det samma faen hvordan den markedsføres? Det er bare å kjøre på og spille på rase, for alle raser? Du ser ikke at dette fører til polarisering?

Sverd

Legg inn av Sverd »

Trolljegeren skrev: tor sep 01, 2022 10:22 pm
SirJames skrev: tor sep 01, 2022 9:53 pm
Kred for at du modererer deg, så da skal jeg gjøre det samme.

Det er ikke trolling det du har levert i denne tråden, men jeg synes nok at rasismekortet blir dratt uforholdsmessig kjapt i våre dager. Og da gjør man jo den virkelige rasismen en bjørnetjeneste, folk går litt "lei" av at fokuset er rasisme så fort det diskuteres noe som inneholder fargede mennesker. Enten det er innvandring eller skuespillere på det store lerretet.

Scuderia prøvde vel bare å eksemplifisere noe som faktisk virkelig er rasisme, for å illustrere forskjellen på utsagnene.

Jeg velger å tro på Sverd når h*n sier at h*n ikke hadde rasisme som bakteppe da h*n kom med sine meninger.
Vi er nok alle tjent med å moderere oss.

Det sagt, så synes jeg ikke «rasismekortet dras» her. Det er en bruker som mener at en serie som omhandler en total fantasiverden blir markant dårligere på bakgrunn av at skaperne har brukt noen skuespillere med mørk hudfarge. Hva annet enn rasisme er det, når man mener produktet blir dårligere utelukkende pga hudfarge, og ikke pga noe annet? Man kan ikke skjule seg bak naivitet på et nettforum i 2022 altså, det blir for dumt. Når brukeren atpåtil drar sammenlikningen opp mot Roots (som handler om afrikansk slaveri) og Fresh Prince of Bel Air (som handler om situasjoner afro-afrikanske familier kan befinne seg i) så blir det hele enda verre. I så måte kan jeg ikke forstå hvordan dette fortjenes å omtales som noe vesentlig mildere enn rasisme. Alternativet er total dårskap fra brukeren.

Såklart er det som skjer i Nigeria de facto rasisme, men det har lite relevans for Norge og den vestlige verden. Å dra det inn i denne diskusjonen er et klart forsøk på å avspore den.

Du står fritt til å stole på brukeren, men på bakgrunn av hans uttalelser er ikke jeg i stand til å stole på er slikt utsagn. Det blir litt som å si at du kjørte i 80 når fotoboksen har klokka deg i 120 allerede.
Du mener virkelig at du ikke har dratt rasismekortet her?

Fra din første post har du hatt fokus på min person, og jeg sliter med å finne poster hvor du ikke antyder at jeg er en rasist:

1. "Kan ikke du heller starte en egen tråd hvor du diskuterer hvor hardt det er å se svarte og brune mennesker på TV-skjermen din? Forresten, den finnes allerede: viewtopic.php? ... lit=Rasist"
2. "Det er du som dro inn svarte og brune mennesker i denne tråden. Ikke jeg. Det er bare rasister som er opptatt av at alt på skjermen deres ikke er blendahvitt."
3. "Tenk å bli så furten over å se svarte og brune mennesker på skjermen sin i en FIKTIV historie som inneholder troll, drager, magi og det som er, og mene at utseende på skuespillerne ødelegger historien, samtidig som man hardnakket påstår man ikke er rasist. Seriøst, du må gå inn i deg selv hvis du er sinna på at det er svarte og bruke mennesker i TV-serien din, og du fortsatt mener du ikke er rasist. At du sammenlikner Roots og Fresh Prince med LOTR viser jo bare hvilken klovn av et privilegert menneske du er…"
4. "Så diskuter Rings of Power da, og ikke de rasistiske holdningene dine."
5. "Merkelig at det kun er rasister og ikke vanlige folk som bryr seg om slikt da 🤡"
6. "Det er utelukkende rasister som bryr seg om hudfargen til mennesker og menneskeliknende arter i en fantasiverden. Mener du selv at du ikke har en rasistisk tankegang?"
7. "Jeg leser at du antar serien er røv pga noen skuespillere som ikke er blendahvite."
8. "Vet du i det hele tatt hva premisset i Fresh Prince er? Det tviler jeg nemlig på, sikkert litt for mange mørke mennesker i monitor for din smak."


Hvordan kan du påstå at jeg "[...]mener at en serie som omhandler en total fantasiverden blir markant dårligere på bakgrunn av at skaperne har brukt noen skuespillere med mørk hudfarge."? Er det fra mitt sitat "Essensen av innlegget mitt er at Amazon prioriterer overfladisk mangfold på bekostning av historien, og at dette vil påvirke kvaliteten på serien."? Hvorfor er dette kontroversielt i det hele tatt? Jeg sa fra starten av at det handler om autentisitet. Og om det er et verk fra den virkelige verden eller en fantasiverden er meg revnende likegyldig. Det er du som trekker slutningen: "Hva er grunnen til at det ikke er autentisk? De har tatt med to svarte. Ergo hater han svarte, og er en rasist".

Jeg skrev også senere at dette ikke er hovedpoenget mitt: Det er ikke først og fremst at karakteren har "feil hudfarge" jeg kritiserer. Det jeg kritiserer er Amazon sitt valg om å gjøre hudfarge til et salgsargument. Om ikke for den typen markedsføring, tviler jeg faktisk på at jeg hadde nevnt det. Men denne aggressive identitetspushinga er påfallende.

At du presterer å påstå at du "ikke synes at rasismekortet dras her", gjør at jeg lurer på om det er ett eller annet ravende galt med deg. Det er som om du har blitt vranglært fra fødselen av, som et forsøk, for å se hva slags absurd abnormalitet av en klusterfuck man ender opp med. Lider du av vrangforestillinger? Det er jo som å snakke til en vegg!

Når du og vennene dine roper "rasisme", så er det som å høre gutten i fabelen rope "ulv". Legger du lista så lavt som dette, så er du med på å sette en ny og lavere standard, som folk flest, naturlig nok, ikke tar på alvor. Og hver gang du roper, så tenker vi at "det er sikkert bare sånn tullerasisme; fyren er jo ikke helt i vater." Helt til ulven kommer.

Med din oppførsel, er du en nyttig idiot for rasistene; du er deres fremste støttespiller! Gratulerer!

Så er det din tur til å prøve å velte det tilbake igjen, for jeg jo være rassist, det har du jo bestemt deg for! Et tips kan være å lese innleggene mine tre ganger, prøve med forskjellig tonefall, legge til sarkasme, sette opp stråmenn på mer kløktig vis, lese deg opp på argumentasjonsfeil og benytte deg av alle - hva enn som må til!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sverd skrev: søn sep 04, 2022 2:08 am Hvordan kan du si dette, og samtidig insinuere at jeg har rasistiske holdninger? Leser du hva du selv skriver? Så lenge filmen/serien er bra, er det samma faen hvordan den markedsføres? Det er bare å kjøre på og spille på rase, for alle raser? Du ser ikke at dette fører til polarisering?
Samma faen. Du startet sutringen selv før første episode ble vist, kun basert på trailere og annen markedsføring fra Amazon, og sutringen handlet ikke om noe annet enn hudfargen til skuespillere og at de hadde en kvinnelig protagonist som kriger. Det som fører til polarisering er holdningene til deg og dine meningsfeller. Dere som behandler Tolkiens kildemateriale (som i akkurat dette tilfellet er svært tynt) som nærmest en religiøs tekst som skal tolkes fullstendig bokstavelig og ikke noe som helst kan endres. Selv om det er snakk om noe så jævla fjernt fra vårt dagligliv som en fantasyserie.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Rent free, @Sverd. Rent free.

Sverd

Legg inn av Sverd »

KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 11:34 pm
Neptun skrev: fre sep 02, 2022 11:04 pm Joda, serier som Roots er bra med mange sorte mennesker på rollelisten.
Men det er fordi det er historisk riktig, ikke fordi roller tildeles etter "riktig" etnisitet og legning for å tilfredsstille woke-krav om mangfold som strider med storyen og faktisk også historiske fakta.
Rings of Power er en fantasyserie basert på rimelig løse fragmenter av Tolkiens litteratur. Det er ikke akkurat som at de har gjort George Washington til en svart mann........
Se DER er vi forskjellige! Jeg mener at George Washington kunne vært spilt av en svart kvinne.
Hvorfor er det så viktig for deg at han må fremstå blendahvit? Er det greit med svarte i tullete fantasyverdener, men ikke i den virkelige verden?
Du har sikkert en forklaring, men her uler rasistalarmen min!

For min del er det bare å sette riktig fundament og bygge på det, og da må man selvfølgelig skrive verket sjæl.
Jeg er en av de som lo da Hitler ble skutt på kino i Inglourious Basterds, til tross for at det ikke var historisk korrekt. Hadde filmen vært basert på boka "The Men Who Tried to Kill Hitler" (1964), så ville jeg ha skrevet en post på VGD om at dette har jeg null tro på. Men fordi at Tarrantino hadde gjort all jobben selv, så trengte han ikke å ta hensyn til noe. Hitler kunne til og med ha vært svart!

I kunst kan man gjøre akkurat som man vil, bare det skjer på rett premisser. Og det er her Amazon går seg bort, ettersom de roter i et godt etablert verk.

Men George Washington som svart, ja... Er det helt uaktuelt?

Sverd

Legg inn av Sverd »

KongOlav2 skrev: søn sep 04, 2022 8:09 am
Sverd skrev: søn sep 04, 2022 2:08 am Hvordan kan du si dette, og samtidig insinuere at jeg har rasistiske holdninger? Leser du hva du selv skriver? Så lenge filmen/serien er bra, er det samma faen hvordan den markedsføres? Det er bare å kjøre på og spille på rase, for alle raser? Du ser ikke at dette fører til polarisering?
Samma faen. Du startet sutringen selv før første episode ble vist, kun basert på trailere og annen markedsføring fra Amazon, og sutringen handlet ikke om noe annet enn hudfargen til skuespillere og at de hadde en kvinnelig protagonist som kriger. Det som fører til polarisering er holdningene til deg og dine meningsfeller. Dere som behandler Tolkiens kildemateriale (som i akkurat dette tilfellet er svært tynt) som nærmest en religiøs tekst som skal tolkes fullstendig bokstavelig og ikke noe som helst kan endres. Selv om det er snakk om noe så jævla fjernt fra vårt dagligliv som en fantasyserie.
Så argumentet ditt er at jeg er like ille?

Min reaksjon kommer jo fra Amazon sin "rasepolitikk".

Moist

Legg inn av Moist »

Sverd skrev: man sep 05, 2022 9:51 am
KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 11:34 pm
Neptun skrev: fre sep 02, 2022 11:04 pm Joda, serier som Roots er bra med mange sorte mennesker på rollelisten.
Men det er fordi det er historisk riktig, ikke fordi roller tildeles etter "riktig" etnisitet og legning for å tilfredsstille woke-krav om mangfold som strider med storyen og faktisk også historiske fakta.
Rings of Power er en fantasyserie basert på rimelig løse fragmenter av Tolkiens litteratur. Det er ikke akkurat som at de har gjort George Washington til en svart mann........
Se DER er vi forskjellige! Jeg mener at George Washington kunne vært spilt av en svart kvinne.
Hvorfor er det så viktig for deg at han må fremstå blendahvit? Er det greit med svarte i tullete fantasyverdener, men ikke i den virkelige verden?
Du har sikkert en forklaring, men her uler rasistalarmen min!

For min del er det bare å sette riktig fundament og bygge på det, og da må man selvfølgelig skrive verket sjæl.
Jeg er en av de som lo da Hitler ble skutt på kino i Inglourious Basterds, til tross for at det ikke var historisk korrekt. Hadde filmen vært basert på boka "The Men Who Tried to Kill Hitler" (1964), så ville jeg ha skrevet en post på VGD om at dette har jeg null tro på. Men fordi at Tarrantino hadde gjort all jobben selv, så trengte han ikke å ta hensyn til noe. Hitler kunne til og med ha vært svart!

I kunst kan man gjøre akkurat som man vil, bare det skjer på rett premisser. Og det er her Amazon går seg bort, ettersom de roter i et godt etablert verk.

Men George Washington som svart, ja... Er det helt uaktuelt?
Vi har jo allerede en polynesisk jøde som har spilt Hitler i JoJo rabbit :ugeek:

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sverd skrev: man sep 05, 2022 9:55 am Så argumentet ditt er at jeg er like ille?

Min reaksjon kommer jo fra Amazon sin "rasepolitikk".
Like ille som hvem? Amazon? Du går umiddelbart inn i sutremodus allerede før første episode er sendt. Og all argumentasjonen din dreier seg om rase/hudfarge og ingenting annet. Og blant annet så avslutter du ditt første innlegget om temaet med å si: "Dette har jeg null tro". Men understrekning under null. Du fremstår omtrent like nyansert som en hormonell tenåring. Det er overhodet ingen substans i det fjaset du lirer av deg. Bare sammenligningen med "Roots" er jo så idiotisk at man må lure på om du har manglende sjelsevner.....

Sverd

Legg inn av Sverd »

KongOlav2 skrev: man sep 05, 2022 9:59 am
Sverd skrev: man sep 05, 2022 9:55 am Så argumentet ditt er at jeg er like ille?

Min reaksjon kommer jo fra Amazon sin "rasepolitikk".
Like ille som hvem? Amazon? Du går umiddelbart inn i sutremodus allerede før første episode er sendt. Og all argumentasjonen din dreier seg om rase/hudfarge og ingenting annet. Og blant annet så avslutter du ditt første innlegget om temaet med å si: "Dette har jeg null tro". Men understrekning under null. Du fremstår omtrent like nyansert som en hormonell tenåring. Det er overhodet ingen substans i det fjaset du lirer av deg. Bare sammenligningen med "Roots" er jo så idiotisk at man må lure på om du har manglende sjelsevner.....
Like ille som Amazon, ja.
Jeg sier at deres markedsføring fører til polarisering. Du svarer at min reaksjon på deres markedsføring fører til polarisering.

Igjen, jeg sa at dette var mitt inntrykk basert på intervjuer, teasere, trailere og annen markedsføring.

Sammenligningen med Roots var for å vise at for min del så handler det ikke om rasehat.

Sverd

Legg inn av Sverd »

Moist skrev: man sep 05, 2022 9:56 am
Sverd skrev: man sep 05, 2022 9:51 am
KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 11:34 pm
Rings of Power er en fantasyserie basert på rimelig løse fragmenter av Tolkiens litteratur. Det er ikke akkurat som at de har gjort George Washington til en svart mann........
Se DER er vi forskjellige! Jeg mener at George Washington kunne vært spilt av en svart kvinne.
Hvorfor er det så viktig for deg at han må fremstå blendahvit? Er det greit med svarte i tullete fantasyverdener, men ikke i den virkelige verden?
Du har sikkert en forklaring, men her uler rasistalarmen min!

For min del er det bare å sette riktig fundament og bygge på det, og da må man selvfølgelig skrive verket sjæl.
Jeg er en av de som lo da Hitler ble skutt på kino i Inglourious Basterds, til tross for at det ikke var historisk korrekt. Hadde filmen vært basert på boka "The Men Who Tried to Kill Hitler" (1964), så ville jeg ha skrevet en post på VGD om at dette har jeg null tro på. Men fordi at Tarrantino hadde gjort all jobben selv, så trengte han ikke å ta hensyn til noe. Hitler kunne til og med ha vært svart!

I kunst kan man gjøre akkurat som man vil, bare det skjer på rett premisser. Og det er her Amazon går seg bort, ettersom de roter i et godt etablert verk.

Men George Washington som svart, ja... Er det helt uaktuelt?
Vi har jo allerede en polynesisk jøde som har spilt Hitler i JoJo rabbit :ugeek:
Har ikke sett den, takk for tipset! :)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sverd skrev: man sep 05, 2022 10:11 am Like ille som Amazon, ja.
Jeg sier at deres markedsføring fører til polarisering. Du svarer at min reaksjon på deres markedsføring fører til polarisering.

Igjen, jeg sa at dette var mitt inntrykk basert på intervjuer, teasere, trailere og annen markedsføring.

Sammenligningen med Roots var for å vise at for min del så handler det ikke om rasehat.
Kanskje du bør se noen episoder først før du bruker så mye tid og energi på å argumentere for hvor ille det kan bli.

Sverd

Legg inn av Sverd »

KongOlav2 skrev: man sep 05, 2022 10:43 am
Sverd skrev: man sep 05, 2022 10:11 am Like ille som Amazon, ja.
Jeg sier at deres markedsføring fører til polarisering. Du svarer at min reaksjon på deres markedsføring fører til polarisering.

Igjen, jeg sa at dette var mitt inntrykk basert på intervjuer, teasere, trailere og annen markedsføring.

Sammenligningen med Roots var for å vise at for min del så handler det ikke om rasehat.
Kanskje du bør se noen episoder først før du bruker så mye tid og energi på å argumentere for hvor ille det kan bli.
Jeg har ikke brukt så voldsomt med energi på dette. Jeg brukte vel et kvarter på å skrive ned mine forventninger etter å ha blitt eksponert for Amazon's markedsføring. Etter det har det kun handlet om å prelle av stikk om rasisme fra dere.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Men herregud, da. Siden dere aldri kommer til enighet uansett kan dere jo bare stoppe diskusjonen nå. Jeg prøver å lese/se hva andre mener om denne serien og kanskje komme med noen innspill selv, men alt drukner i rasisme og woke-debatt. Dere kan lage deres egen jævla tråd dere kan kose dere i, så kan vi andre få diskutere denne serien og episodene i fred.

Unga til folk, altså.

Sverd

Legg inn av Sverd »

Skrev et innlegg som kunne eskalert videre, men slettet det.

Jeg har ikke noe mer usagt, så med mindre jeg blir involvert igjen forlater jeg tråden.

Kos deg med serien! :)

dani07

Legg inn av dani07 »

Sett de 2 første episodene.
Visuelt var det nydelig. Plottmessig så er jeg fortsatt usikker, men ikke av noen annen grunn enn at man foreløpig ikke klarer helt å se hvor plottet skal.

Alt dette maset om woke, rasisme, diversifying osv - dette er bare ræl, kan ikke dere lage en annen tråd under politikk eller noe sånt.

Dette er en tv-serie basert på Tolkien. I alle år har film og tv brukt populære skuespillere og populære settings for å treffe bedre med publikum. Om Amazon har castet skuespillere for å treffe publikum riktig i forhold til kjønns/rase politikk, så er ikke det noe annet enn hva man har gjort i alle år.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

sertono skrev: lør sep 03, 2022 2:09 pm Noen som har en teori om hvilken figur denne fyren som dukket opp liggende i det ildkrateret kan være? Min tanke var en trollmann (Istar), men ikke Gandalv, heller Radagast the Brown siden han er kjent for å være venn av alle dyrene i Midgard, kunne jo prate med ildfluer osv, men er ganske blank.
Istari kom vel ikke til MiddleEarth før den tredje tidsalder....

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Rainmaker skrev: ons sep 07, 2022 9:04 am
sertono skrev: lør sep 03, 2022 2:09 pm Noen som har en teori om hvilken figur denne fyren som dukket opp liggende i det ildkrateret kan være? Min tanke var en trollmann (Istar), men ikke Gandalv, heller Radagast the Brown siden han er kjent for å være venn av alle dyrene i Midgard, kunne jo prate med ildfluer osv, men er ganske blank.
Istari kom vel ikke til MiddleEarth før den tredje tidsalder....
Jo du har rett. Så da er det bare å utelukke at figuren er en av disse Istaris.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Noen som har noen teorier på hva som skjedde med Arondir inne i den hulen? Kan det ha vært en Ent som fanget ham?

Og hvem er Halbrand (han som er på flåten sammen med Galadriel)? Leste en teori men legger den under spoiler:
► Show Spoiler

anbessa

Legg inn av anbessa »

Visuelt vakkert. Skuespill under pari. Middels engasjerende. Får prøve et par episoder til før "endelig" dom.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»