Drømmejobb - annet enn det man har

Svar
Brukeravatar
LANISTA
Sted: Oslo, Oslo
Has thanked: 142 times
Been thanked: 188 times

Re: Drømmejobb - annet enn det man har

Legg inn av LANISTA »

De var flinkere før til å skape gode stillingstitler.
Kunne noen tenke seg å jobbe som erfaren jomfru? Pillejomfru eller kanskje som dyktig fiskejomfru?
Eller hva med å jobbe på cigarfabriken som søker etter to strippersker?
Ahh, det var tider!
Bilde

Brukeravatar
Chromeback
Has thanked: 342 times
Been thanked: 290 times

Legg inn av Chromeback »

Korsetbestyrerinde er jo jobben sin.

Brukeravatar
Ljot
Has thanked: 120 times
Been thanked: 666 times

Legg inn av Ljot »

Jeg tenker fortsatt med smerte på den gangen mitt livs sjanse passerte:

Bilde
These users thanked the author Ljot for the post (total 2):
KingKongHalvorLezah

KingKongHalvor
Has thanked: 433 times
Been thanked: 128 times

Legg inn av KingKongHalvor »

Det skulle vært en jobb hvor vin og mat var viktige ingredienser, men helt fritt for stress og mas, så å drive restaurant funker dårlig. Jobbe for en tv-kanal og lage reiseprogrammer fra hele verden tror jeg er nært opp til drømmejobben.

return_of_drakkar
Has thanked: 206 times
Been thanked: 256 times

Legg inn av return_of_drakkar »

KingKongHalvor skrev: tor apr 28, 2022 1:43 pm Det skulle vært en jobb hvor vin og mat var viktige ingredienser, men helt fritt for stress og mas, så å drive restaurant funker dårlig. Jobbe for en tv-kanal og lage reiseprogrammer fra hele verden tror jeg er nært opp til drømmejobben.
Da kunne du jo, og ville sikkert, legge inn stedets kjøkken som en fast del av hvert program.

KingKongHalvor
Has thanked: 433 times
Been thanked: 128 times

Legg inn av KingKongHalvor »

return_of_drakkar skrev: lør apr 30, 2022 4:01 pm
KingKongHalvor skrev: tor apr 28, 2022 1:43 pm Det skulle vært en jobb hvor vin og mat var viktige ingredienser, men helt fritt for stress og mas, så å drive restaurant funker dårlig. Jobbe for en tv-kanal og lage reiseprogrammer fra hele verden tror jeg er nært opp til drømmejobben.
Da kunne du jo, og ville sikkert, legge inn stedets kjøkken som en fast del av hvert program.
Oh yes, reise rundt og spise god mat, definitivt drømmejobben.

Brukeravatar
Pernille
Sted: Knokke-Heist
Has thanked: 0
Been thanked: 152 times

Legg inn av Pernille »

Pernille skrev: man nov 01, 2021 9:47 am Kjøpe et slott i Bourgogne og produsere vin.
Forresten, jobbe i skjærgårdstjenesten på Sørlandet! For en fantastisk jobb det må være. Kjøre rundt med båt og fikse på alle bryggene og kaiene som kommunene med de bløde konsonantene i sør har satt opp til glede for båtfolket. Fantastisk og for en super jobb de gjør!

trønderen
Has thanked: 127 times
Been thanked: 85 times

Legg inn av trønderen »

Drømmejobben, eller rettere sagt drømmelivet, ville vært å ikke ha en fast 8-16 jobb. Jeg drømmer om å vinne så mye penger at jeg aldri trenger å jobbe mer i en fast fulltidsjobb. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre noe fornuftig, men at jeg kan selv velge når og hva. Kanskje være med søppelplukking på stranden en dag. Kanskje jobbe en dag med å pakke mat til fattige. Kanskje investere i en smart gründeridé. Kanskje skrive noe.
These users thanked the author trønderen for the post:
TylerDurdenNorway

Brukeravatar
TylerDurdenNorway
Has thanked: 126 times
Been thanked: 37 times

Legg inn av TylerDurdenNorway »

trønderen skrev: ons jul 13, 2022 12:50 am Drømmejobben, eller rettere sagt drømmelivet, ville vært å ikke ha en fast 8-16 jobb. Jeg drømmer om å vinne så mye penger at jeg aldri trenger å jobbe mer i en fast fulltidsjobb. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre noe fornuftig, men at jeg kan selv velge når og hva. Kanskje være med søppelplukking på stranden en dag. Kanskje jobbe en dag med å pakke mat til fattige. Kanskje investere i en smart gründeridé. Kanskje skrive noe.
Borgerlønn er tingen. Barn i nær fremtid vil aldri skjønne at folk måtte gjøre jobber de ikke likte 5 dager i uken i 8 timer. Slik som barn nå ikke kan skjønne at det en gang ikke var internett.

return_of_drakkar

Meterolog kunne vært noe.
Det er ikke så farlig hva man kommer med, bare å endre like etterpå... :)

Gorgi
Has thanked: 276 times
Been thanked: 364 times

Legg inn av Gorgi »

Bonde om vinteren og lærer om sommeren.

return_of_drakkar

Energiminister :)

Svar