Florø SK Klubbtråd

Svar
Daltrey

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Daltrey »

Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 8:56 pm
Canucks skrev: tir sep 06, 2022 7:45 pm
Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 4:00 pm Får håpe at både Florø men og Førde får en god avslutning, sånn at begge lag faktisk kan hjelpe hverandre.
Nå blir hver kamp som cupkamp for Florø å regne også i stor grad, tror ikke de har råd til å tape flere kamper om de skal rykke opp nå.
Det blir det faktisk for samtlige lag i toppen egentlig.

Florø er nå en slags underdog, som må slå nedenfra og opp. Noe som jeg tror passer de best.
Det kan hende, men om det passer Florø best å være en underdog, så var det kanskje litt i overkant å spå seier i samtlige kamper denne sesongen.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Canucks skrev: tir sep 06, 2022 9:01 pm
Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 8:56 pm
Canucks skrev: tir sep 06, 2022 7:45 pm

Nå blir hver kamp som cupkamp for Florø å regne også i stor grad, tror ikke de har råd til å tape flere kamper om de skal rykke opp nå.
Det blir det faktisk for samtlige lag i toppen egentlig.

Florø er nå en slags underdog, som må slå nedenfra og opp. Noe som jeg tror passer de best.
Tja, dersom Aalesund 2 taper 1 kamp så tror jeg de har gode muligheter til opprykk, og Elverum har nok en liten mulighet med ett tap, selv om de nok også helst bør vinne resten, og for Florø og Førde sin del kan nok å vinne resten av kampene også ikke være godt nok engang, men kampene skal nå spilles først.
Vil si det er relativt likt utgangspunktet hvis Ålesund 2 avgir nok poeng. Elverum er nå en heit utfordrer,men det samme er Florø og til dels Førde.

Skal tross alt spilles først som du sier. Får fasiten etter at alle de siste 7 er spilt😉

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: tir sep 06, 2022 9:32 pm
Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 8:56 pm
Canucks skrev: tir sep 06, 2022 7:45 pm

Nå blir hver kamp som cupkamp for Florø å regne også i stor grad, tror ikke de har råd til å tape flere kamper om de skal rykke opp nå.
Det blir det faktisk for samtlige lag i toppen egentlig.

Florø er nå en slags underdog, som må slå nedenfra og opp. Noe som jeg tror passer de best.
Det kan hende, men om det passer Florø best å være en underdog, så var det kanskje litt i overkant å spå seier i samtlige kamper denne sesongen.
Min uttalelse nå går jo på det som er nå. Den før sesongen var med første 11elveren inntakt,noe den i for mange kamper ikke har vært.

Sier seg jo sjøl når laget har 10-3-1 på de siste 14, hvor de i mange av de ikke engang stilte sin sterkeste 11elver. De første 5-6 kampene i år kan fort være det som kan ødelegge og der hadde en over et halvt lag ute,noe de siste 14 viser sjøl om det nå endte med et bittert tap.

Uansett 7 kamper igjen med laget de har nå vil vise om de har det som trengs. Nivået er såpass jevnt i toppen at ting snur fort.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 3:55 pm
Johnny47 skrev: tir sep 06, 2022 7:51 am Skylder Florø på dommer Søgnen etter denne kampen? Akkurat det forstår jeg litt lite av. Og jeg så kampen. Han har dømt alle lag i Sogn og Fjordane i mange år og er en ung og flink dommer. Blir litt for søkt å dra parareller til at han kommer fra Sunnfjord kommune. Blir som å si at Almenningen fra Florø alltid har dømt i favør Florø i alle år. Og det stemmer selvsagt ikke.
Hvis du leser hele innlegget så ser du at jeg ikke bare skylder på Søgnen Sande,men han har en lei tendens til å være avgjørende i sånne type kamper litt for ofte,godt hjulpet av svake linjedommere. Det skal sies at linjedommerene og var svake.

Ja samme gjorde jo jeg,både på stadion og i reprise for å sjekke ut ting. Nja hvis han virkelig er så flink som du hevder hadde han nok ikke gjort så mange feil i en så viktig lokal kamp,i allefall hva prestisje og ære angår.

Søkt? Hvorfor ikke i alle dager blir det søkt når han er fra samme kommune som klubben? Rart at det i det hele tatt er lov.

Hahah Almenning har ALDRI(etter min husk) dømt Florø mot Førde så det var et meget dårlig,uriktig og latterlig eksempel da det er noe som aldri skjer. Almenning er dessuten fra Sandane opprinnelig,sjøl om han representerer Florø. Altså en mer nøytral dommer uansett.
Nei men du har en lei tendens til å skylde på dommere å skader hver gang ting ikke går veien. Er dommerne dårlige når Florø vinner og? Eller bare når dem taper? Kan ikke se han har noen grove feil. Florø gjør en langt dårligere kamp enn Søgnen.

Jeg har da heller ikke sagt at Almenningen har dømt Førde-Florø. Men du hinter til at en dommer fra samme kommune som ene laget har dårlige intensjoner. Hvor mange ganger har ikke Tommy Skjerven dømt Sogndal til dømes. Vi snakker 3 div her, og det er vel vanlig at det er dommere fra nærområdet som da dømmer disse kampene.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 8:55 pm
Fitforfight skrev: tir sep 06, 2022 7:39 pm
Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 5:52 am
Har faktisk tatt det opp med klubben og de har tatt det til etterretning,sjøl om bedre oppdateringer foreløpig lar vente på seg.

Videre er det opp til klubben å velge hva slags plattform de bruker, ikke meg, deg og andre.

Det har ellers vært ok oppdatert både før og etter kamp, med intervju av både daglig leder og Pereira etter kampen både via Direktesport og Firdaposten. Solheim blir da spurt om målsettingen før sesongen, svar: utfordrer til opprykk. Som viser at de som stilte spørsmålet,Rognsø og alle andre uvitende har fulgt for dårlig med rett og slett.

Ellers kan du bare spare deg for din egen idioti, da det med nicket ditt overhodet ikke hadde noe med oppdatering å gjøre.

Ellers fint å få en bekreftelse på hvorfor du virkelig er innom tråden,nok en gang!
Selv om det ikke går veien for laget ditt, så er du enestående på personangrep. DET skal du ha!👏👏👏
Ser ingen personangrep,men det jeg vil kalle for en bekreftelse på hvorfor du er i tråden.

Hvorfor først dukke opp nå hvis ikke?
Jeg skryter jo av deg! Er ikke det positivt?

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Johnny47 skrev: tir sep 06, 2022 11:48 pm
Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 3:55 pm
Johnny47 skrev: tir sep 06, 2022 7:51 am Skylder Florø på dommer Søgnen etter denne kampen? Akkurat det forstår jeg litt lite av. Og jeg så kampen. Han har dømt alle lag i Sogn og Fjordane i mange år og er en ung og flink dommer. Blir litt for søkt å dra parareller til at han kommer fra Sunnfjord kommune. Blir som å si at Almenningen fra Florø alltid har dømt i favør Florø i alle år. Og det stemmer selvsagt ikke.
Hvis du leser hele innlegget så ser du at jeg ikke bare skylder på Søgnen Sande,men han har en lei tendens til å være avgjørende i sånne type kamper litt for ofte,godt hjulpet av svake linjedommere. Det skal sies at linjedommerene og var svake.

Ja samme gjorde jo jeg,både på stadion og i reprise for å sjekke ut ting. Nja hvis han virkelig er så flink som du hevder hadde han nok ikke gjort så mange feil i en så viktig lokal kamp,i allefall hva prestisje og ære angår.

Søkt? Hvorfor ikke i alle dager blir det søkt når han er fra samme kommune som klubben? Rart at det i det hele tatt er lov.

Hahah Almenning har ALDRI(etter min husk) dømt Florø mot Førde så det var et meget dårlig,uriktig og latterlig eksempel da det er noe som aldri skjer. Almenning er dessuten fra Sandane opprinnelig,sjøl om han representerer Florø. Altså en mer nøytral dommer uansett.
Nei men du har en lei tendens til å skylde på dommere å skader hver gang ting ikke går veien. Er dommerne dårlige når Florø vinner og? Eller bare når dem taper? Kan ikke se han har noen grove feil. Florø gjør en langt dårligere kamp enn Søgnen.

Jeg har da heller ikke sagt at Almenningen har dømt Førde-Florø. Men du hinter til at en dommer fra samme kommune som ene laget har dårlige intensjoner. Hvor mange ganger har ikke Tommy Skjerven dømt Sogndal til dømes. Vi snakker 3 div her, og det er vel vanlig at det er dommere fra nærområdet som da dømmer disse kampene.
Noe som er logisk hvis det gjøres mange avgjørende feil, eller som kunne gjort det/fått fatale følger for utfallet. Har nevnt episoder både ved seier og tap,som fort kunne endra kampbildet.

Tja Førde sitt spill i kampen var alt annet enn fint, noe 8 gule hvor ett resulterte i et rødt viser. Han burde slått enda mer ned på det spillet,men unnlot det i gunstige perioder av kampen for Førde sin del.

Det at Florø ikke gjorde en god kamp før det 69minutt forsvarer jo ikke han og linjedommerene. Mange situasjoner han burde slått ned på både før og etter, Nelson blir revet ned ganske greit på overtid mens han fulgte med og det var en klar straffe. Ellers mange rare valg fra linjedommerene, som var veldig tvilsomme.

Så ja hinter til at han fra samme kommune fort har intensjoner som ikke er forenlig med å dømme et lokaloppgjør,sammen med linjedommere som ikke har noe på nivået å gjøre. Cink som var linjedommer feks skulle egentlig spilt kamp i 5divisjon som sier litt,noe som blant annet førte til at Sandane fikk sin kamp utsatt. Viser hvor amatørmessig det er.

Det er snakk om inhabilitet på høyt plan, nivået tatt i betraktning.

Skjerven har gjort det i Eliteserien, på et helt annet nivå og aldri i et sånt type oppgjør. I eliteserien har en i det minste kvalifiserte dommere,sjøl om de og gjør feil som har en tendens til å bli kostbare. Går uansett ikke an å sammenligne i det hele tatt.

Burde jo ikke være vanlig i det hele tatt. Ikke så rart at en reagerer når dommeren er fra samme kommune. Det burde rett og slett ikke vært lov,da det på ingen måte er forenlig med nøytralitet. Som jo sånne oppgjør krever mer enn ellers faktisk, uansett nivå.

Er jo det samme som å si at Yndestad kunne dømt kampen nå sist og dømt Florø nå på lørdag, bare fordi han er fra samme kommune. Han representer jo ikke Florø så da burde det jo gått helt fint i følge deg.
Sist redigert av Florø Support den ons sep 07, 2022 1:03 am, redigert 1 gang totalt.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Fitforfight skrev: ons sep 07, 2022 12:27 am
Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 8:55 pm
Fitforfight skrev: tir sep 06, 2022 7:39 pm

Selv om det ikke går veien for laget ditt, så er du enestående på personangrep. DET skal du ha!👏👏👏
Ser ingen personangrep,men det jeg vil kalle for en bekreftelse på hvorfor du er i tråden.

Hvorfor først dukke opp nå hvis ikke?
Jeg skryter jo av deg! Er ikke det positivt?
Du tror ikke jeg ser ironien?

Sier seg vel sjøl at når du aldri er her etter en seier som tross alt har vært mange siden mai,men først dukker opp nå etter et tap attpåtil mot den bitre rivalen at en forstår tegningen?

Helt opplagt for alle debattanter her inne som søker saklig debatt at målet ditt ikke er det.

Ross

Legg inn av Ross »

Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 12:49 am
Johnny47 skrev: tir sep 06, 2022 11:48 pm
Florø Support skrev: tir sep 06, 2022 3:55 pm





Burde jo ikke være vanlig i det hele tatt. Ikke så rart at en reagerer når dommeren er fra samme kommune. Det burde rett og slett ikke vært lov,da det på ingen måte er forenlig med nøytralitet. Som jo sånne oppgjør krever mer enn ellers faktisk, uansett nivå.

Krise for fotballen i store byer som Oslo om det ikke skal være lov å dømme lag i samme kommune

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Ross skrev: ons sep 07, 2022 1:15 am
Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 12:49 am
Johnny47 skrev: tir sep 06, 2022 11:48 pm



Burde jo ikke være vanlig i det hele tatt. Ikke så rart at en reagerer når dommeren er fra samme kommune. Det burde rett og slett ikke vært lov,da det på ingen måte er forenlig med nøytralitet. Som jo sånne oppgjør krever mer enn ellers faktisk, uansett nivå.

Krise for fotballen i store byer som Oslo om det ikke skal være lov å dømme lag i samme kommune
Vel da er alt jeg sier: Fortjent!

Hvordan i all verden kan det være riktig reint nøytralt sportslig sett å ha en dommer fra samme kommune til å dømme et lag fra samme kommune i et rivaloppgjør?

Blir det samme som å sette opp en dommer fra Mjøndalen når Godset spiller mot de. Tror neppe du hadde likt det.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 12:49 am
Noe som er logisk hvis det gjøres mange avgjørende feil, eller som kunne gjort det/fått fatale følger for utfallet. Har nevnt episoder både ved seier og tap,som fort kunne endra kampbildet.

Tja Førde sitt spill i kampen var alt annet enn fint, noe 8 gule hvor ett resulterte i et rødt viser. Han burde slått enda mer ned på det spillet,men unnlot det i gunstige perioder av kampen for Førde sin del.

Det at Florø ikke gjorde en god kamp før det 69minutt forsvarer jo ikke han og linjedommerene. Mange situasjoner han burde slått ned på både før og etter, Nelson blir revet ned ganske greit på overtid mens han fulgte med og det var en klar straffe. Ellers mange rare valg fra linjedommerene, som var veldig tvilsomme.

Så ja hinter til at han fra samme kommune fort har intensjoner som ikke er forenlig med å dømme et lokaloppgjør,sammen med linjedommere som ikke har noe på nivået å gjøre. Cink som var linjedommer feks skulle egentlig spilt kamp i 5divisjon som sier litt,noe som blant annet førte til at Sandane fikk sin kamp utsatt. Viser hvor amatørmessig det er.

Det er snakk om inhabilitet på høyt plan, nivået tatt i betraktning.

Skjerven har gjort det i Eliteserien, på et helt annet nivå og aldri i et sånt type oppgjør. I eliteserien har en i det minste kvalifiserte dommere,sjøl om de og gjør feil som har en tendens til å bli kostbare. Går uansett ikke an å sammenligne i det hele tatt.

Burde jo ikke være vanlig i det hele tatt. Ikke så rart at en reagerer når dommeren er fra samme kommune. Det burde rett og slett ikke vært lov,da det på ingen måte er forenlig med nøytralitet. Som jo sånne oppgjør krever mer enn ellers faktisk, uansett nivå.

Er jo det samme som å si at Yndestad kunne dømt kampen nå sist og dømt Florø nå på lørdag, bare fordi han er fra samme kommune. Han representer jo ikke Florø så da burde det jo gått helt fint i følge deg.
Det du nevner om dommerne er etter mitt syn sutring. Mange gule i et lokaloppgjør der mye som står på spill er vanlig. Begge lag får mye kort, og at Førde får mest er vel merkelig viss dommeren hadde dårlige intensjoner....Det at du drar denne type intensjoner vitner om at du ikke kjenner disse dommerne heller. Du mener altså at kampen til Sandane ble avlyst fordi Cink skulle gå linjen i kampen? Da tar du rett og slett feil. Det var motstander laget som ikke kunne stille til kamp. Fakta er litt greit å bruke når en skal argumentere og henvise til intensjoner og hva som er amatørmessig.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 1:25 am Hvordan i all verden kan det være riktig reint nøytralt sportslig sett å ha en dommer fra samme kommune til å dømme et lag fra samme kommune i et rivaloppgjør?

Blir det samme som å sette opp en dommer fra Mjøndalen når Godset spiller mot de.
Ser ut som at den nevnte dommer representerer Gaular IL- så om det er samme kommune nå, så er det bare snaut 3 år siden nevnte dommer opplevde at hans hjemkommune ble innlemmet i Førde (eller Sunnfjord da)- så ikke sikkert han føler så sterk tilhørighet med Førde? Litt det samme som om dommeren hadde kommet fra Måløy kanskje?


Til det andre: om dommeren hadde representert selve MIF hadde det vært problematisk- ellers bør det ikke være til hinder at dommer er fra samme kommune som ett av lagene i et lokaloppgjør- er vel nesten uunngåelig at det skjer nedover i divisjonene hvor "alt" er lokaloppgjør.

Men til og med såpass høyt som i 1.divisjon har der vært lokal dommer fra en av lagenes hjemkommuner: Mandalskameratene-Start tilbake i 2003 med Roy Helge Olsen fra Våg IL i Kristiansand...
...rett nok opprinnelig trønder slik dommer Skjervold er: dommeren som omdiskutert viste ut Brann-spiller Eivind Karlsbakk i cupfinalen mot RBK i 1995...
...Eivind Karlsbakk som også medvirket i den ovennevnte kampen fra 2003 med utflyttet trønder som dommer 😊

ms_8

Legg inn av ms_8 »

JODDEMM skrev: ons sep 07, 2022 11:18 am
Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 1:25 am Hvordan i all verden kan det være riktig reint nøytralt sportslig sett å ha en dommer fra samme kommune til å dømme et lag fra samme kommune i et rivaloppgjør?

Blir det samme som å sette opp en dommer fra Mjøndalen når Godset spiller mot de.
Ser ut som at den nevnte dommer representerer Gaular IL- så om det er samme kommune nå, så er det bare snaut 3 år siden nevnte dommer opplevde at hans hjemkommune ble innlemmet i Førde (eller Sunnfjord da)- så ikke sikkert han føler så sterk tilhørighet med Førde? Litt det samme som om dommeren hadde kommet fra Måløy kanskje?


Til det andre: om dommeren hadde representert selve MIF hadde det vært problematisk- ellers bør det ikke være til hinder at dommer er fra samme kommune som ett av lagene i et lokaloppgjør- er vel nesten uunngåelig at det skjer nedover i divisjonene hvor "alt" er lokaloppgjør.

Men til og med såpass høyt som i 1.divisjon har der vært lokal dommer fra en av lagenes hjemkommuner: Mandalskameratene-Start tilbake i 2003 med Roy Helge Olsen fra Våg IL i Kristiansand...
...rett nok opprinnelig trønder slik dommer Skjervold er: dommeren som omdiskutert viste ut Brann-spiller Eivind Karlsbakk i cupfinalen mot RBK i 1995...
...Eivind Karlsbakk som også medvirket i den ovennevnte kampen fra 2003 med utflyttet trønder som dommer 😊
Den samme dommeren har også dømt mange kamper for Førde i år. SLik at dette ikkje er første gangen han dømmer. Dersom man skal slutte å bruke lokale dømere, så må det gjelde heile divisjonen og alle kamper. Blant anna dømte dommeren kampen mot Molde 2

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

ms_8 skrev: ons sep 07, 2022 11:46 am
JODDEMM skrev: ons sep 07, 2022 11:18 am
Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 1:25 am Hvordan i all verden kan det være riktig reint nøytralt sportslig sett å ha en dommer fra samme kommune til å dømme et lag fra samme kommune i et rivaloppgjør?

Blir det samme som å sette opp en dommer fra Mjøndalen når Godset spiller mot de.
Ser ut som at den nevnte dommer representerer Gaular IL- så om det er samme kommune nå, så er det bare snaut 3 år siden nevnte dommer opplevde at hans hjemkommune ble innlemmet i Førde (eller Sunnfjord da)- så ikke sikkert han føler så sterk tilhørighet med Førde? Litt det samme som om dommeren hadde kommet fra Måløy kanskje?


Til det andre: om dommeren hadde representert selve MIF hadde det vært problematisk- ellers bør det ikke være til hinder at dommer er fra samme kommune som ett av lagene i et lokaloppgjør- er vel nesten uunngåelig at det skjer nedover i divisjonene hvor "alt" er lokaloppgjør.

Men til og med såpass høyt som i 1.divisjon har der vært lokal dommer fra en av lagenes hjemkommuner: Mandalskameratene-Start tilbake i 2003 med Roy Helge Olsen fra Våg IL i Kristiansand...
...rett nok opprinnelig trønder slik dommer Skjervold er: dommeren som omdiskutert viste ut Brann-spiller Eivind Karlsbakk i cupfinalen mot RBK i 1995...
...Eivind Karlsbakk som også medvirket i den ovennevnte kampen fra 2003 med utflyttet trønder som dommer 😊
Den samme dommeren har også dømt mange kamper for Førde i år. SLik at dette ikkje er første gangen han dømmer. Dersom man skal slutte å bruke lokale dømere, så må det gjelde heile divisjonen og alle kamper. Blant anna dømte dommeren kampen mot Molde 2
Samme dommer skal dømme Florø vs Elverum nå til helgen ser jeg.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 11:58 am
ms_8 skrev: ons sep 07, 2022 11:46 am
JODDEMM skrev: ons sep 07, 2022 11:18 am

Ser ut som at den nevnte dommer representerer Gaular IL- så om det er samme kommune nå, så er det bare snaut 3 år siden nevnte dommer opplevde at hans hjemkommune ble innlemmet i Førde (eller Sunnfjord da)- så ikke sikkert han føler så sterk tilhørighet med Førde? Litt det samme som om dommeren hadde kommet fra Måløy kanskje?


Til det andre: om dommeren hadde representert selve MIF hadde det vært problematisk- ellers bør det ikke være til hinder at dommer er fra samme kommune som ett av lagene i et lokaloppgjør- er vel nesten uunngåelig at det skjer nedover i divisjonene hvor "alt" er lokaloppgjør.

Men til og med såpass høyt som i 1.divisjon har der vært lokal dommer fra en av lagenes hjemkommuner: Mandalskameratene-Start tilbake i 2003 med Roy Helge Olsen fra Våg IL i Kristiansand...
...rett nok opprinnelig trønder slik dommer Skjervold er: dommeren som omdiskutert viste ut Brann-spiller Eivind Karlsbakk i cupfinalen mot RBK i 1995...
...Eivind Karlsbakk som også medvirket i den ovennevnte kampen fra 2003 med utflyttet trønder som dommer 😊
Den samme dommeren har også dømt mange kamper for Førde i år. SLik at dette ikkje er første gangen han dømmer. Dersom man skal slutte å bruke lokale dømere, så må det gjelde heile divisjonen og alle kamper. Blant anna dømte dommeren kampen mot Molde 2
Samme dommer skal dømme Florø vs Elverum nå til helgen ser jeg.
Da er det bare å håpe for dommerens del at Florø vinner.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Johnny47 skrev: ons sep 07, 2022 10:03 am
Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 12:49 am
Noe som er logisk hvis det gjøres mange avgjørende feil, eller som kunne gjort det/fått fatale følger for utfallet. Har nevnt episoder både ved seier og tap,som fort kunne endra kampbildet.

Tja Førde sitt spill i kampen var alt annet enn fint, noe 8 gule hvor ett resulterte i et rødt viser. Han burde slått enda mer ned på det spillet,men unnlot det i gunstige perioder av kampen for Førde sin del.

Det at Florø ikke gjorde en god kamp før det 69minutt forsvarer jo ikke han og linjedommerene. Mange situasjoner han burde slått ned på både før og etter, Nelson blir revet ned ganske greit på overtid mens han fulgte med og det var en klar straffe. Ellers mange rare valg fra linjedommerene, som var veldig tvilsomme.

Så ja hinter til at han fra samme kommune fort har intensjoner som ikke er forenlig med å dømme et lokaloppgjør,sammen med linjedommere som ikke har noe på nivået å gjøre. Cink som var linjedommer feks skulle egentlig spilt kamp i 5divisjon som sier litt,noe som blant annet førte til at Sandane fikk sin kamp utsatt. Viser hvor amatørmessig det er.

Det er snakk om inhabilitet på høyt plan, nivået tatt i betraktning.

Skjerven har gjort det i Eliteserien, på et helt annet nivå og aldri i et sånt type oppgjør. I eliteserien har en i det minste kvalifiserte dommere,sjøl om de og gjør feil som har en tendens til å bli kostbare. Går uansett ikke an å sammenligne i det hele tatt.

Burde jo ikke være vanlig i det hele tatt. Ikke så rart at en reagerer når dommeren er fra samme kommune. Det burde rett og slett ikke vært lov,da det på ingen måte er forenlig med nøytralitet. Som jo sånne oppgjør krever mer enn ellers faktisk, uansett nivå.

Er jo det samme som å si at Yndestad kunne dømt kampen nå sist og dømt Florø nå på lørdag, bare fordi han er fra samme kommune. Han representer jo ikke Florø så da burde det jo gått helt fint i følge deg.
Det du nevner om dommerne er etter mitt syn sutring. Mange gule i et lokaloppgjør der mye som står på spill er vanlig. Begge lag får mye kort, og at Førde får mest er vel merkelig viss dommeren hadde dårlige intensjoner....Det at du drar denne type intensjoner vitner om at du ikke kjenner disse dommerne heller. Du mener altså at kampen til Sandane ble avlyst fordi Cink skulle gå linjen i kampen? Da tar du rett og slett feil. Det var motstander laget som ikke kunne stille til kamp. Fakta er litt greit å bruke når en skal argumentere og henvise til intensjoner og hva som er amatørmessig.
Vil heller kalle det for fortjent kritikk, da det i mine øyne er helt uhørt å bruke en dommer fra samme kommune til å dømme et rivaloppgjør.

Når det kommer til linjedommerene var poenget det at de på ingen måte holder nivået uavhengig av hva grunnen var for at de måtte dømme. Det at det ikke var på grunn av Sandane fikk den utsatt på grunn av Cenk spiller i så måte ingen rolle.

Det er nivået på det en blir vist som er diskusjonen her, ikke noe annet.

Her var poenget med mange gule kort å vise at de faktisk spilte stygt,noe han absolutt burde slått hardere ned på. Det førte til et svært oppstykka spill som passa Førde perfekt da de ville drepe tempoet i kampen ved hjelp av skitne triks.

Når Søgnen Sande i tilegg unnlater å blåse på helt opplagte situasjoner blir ting veldig vanskelig.

Men nå er kampen "glømt" å en har igjen 7 kamper som avgjør utfallet av sesongen. Så får vi se om Florø har det som skal til for å reise seg etter en sånn type kamp. Utfra hvordan sesongen til nå har vært så har de vist at de kan, bare å håpe at det fortsetter.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

JODDEMM skrev: ons sep 07, 2022 11:18 am
Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 1:25 am Hvordan i all verden kan det være riktig reint nøytralt sportslig sett å ha en dommer fra samme kommune til å dømme et lag fra samme kommune i et rivaloppgjør?

Blir det samme som å sette opp en dommer fra Mjøndalen når Godset spiller mot de.
Ser ut som at den nevnte dommer representerer Gaular IL- så om det er samme kommune nå, så er det bare snaut 3 år siden nevnte dommer opplevde at hans hjemkommune ble innlemmet i Førde (eller Sunnfjord da)- så ikke sikkert han føler så sterk tilhørighet med Førde? Litt det samme som om dommeren hadde kommet fra Måløy kanskje?


Til det andre: om dommeren hadde representert selve MIF hadde det vært problematisk- ellers bør det ikke være til hinder at dommer er fra samme kommune som ett av lagene i et lokaloppgjør- er vel nesten uunngåelig at det skjer nedover i divisjonene hvor "alt" er lokaloppgjør.

Men til og med såpass høyt som i 1.divisjon har der vært lokal dommer fra en av lagenes hjemkommuner: Mandalskameratene-Start tilbake i 2003 med Roy Helge Olsen fra Våg IL i Kristiansand...
...rett nok opprinnelig trønder slik dommer Skjervold er: dommeren som omdiskutert viste ut Brann-spiller Eivind Karlsbakk i cupfinalen mot RBK i 1995...
...Eivind Karlsbakk som også medvirket i den ovennevnte kampen fra 2003 med utflyttet trønder som dommer 😊
Det spiller ingen rolle nå. Han representer en klubb som er i samme kommune.
Han viste under kampen tegn på at han dømte i favør av hjemmelaget i 50/50 situasjoner,unnlot å blåse på opplagte ting som feks klar straffe på Nelson på overtid. Hva var intensjonen der mon tro?

Som dommer fra samme kommune må en ikke ha lang betenkningstid.

Vel for Florø hadde det vært motsatt hadde Eikefjord vært mest sammenlignbart. Så ser virkelig ikke poenget😉

Er helt prinsipielt uenig. Det handler om at han dømmer et lag fra SAMME kommune, ergo kan han like gjerne være fra Førde opprinnelig/nær sentrum. Som vel betyr at det strider i mot verdiene til fotballen og nøytraliteten.

Det samme kan sies om MIF, hvor sannsynligheten er vel så stor at dommeren var der fra traktene.

Det andre du nevner bare styrker det jeg kritiserer.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

ms_8 skrev: ons sep 07, 2022 11:46 am
JODDEMM skrev: ons sep 07, 2022 11:18 am
Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 1:25 am Hvordan i all verden kan det være riktig reint nøytralt sportslig sett å ha en dommer fra samme kommune til å dømme et lag fra samme kommune i et rivaloppgjør?

Blir det samme som å sette opp en dommer fra Mjøndalen når Godset spiller mot de.
Ser ut som at den nevnte dommer representerer Gaular IL- så om det er samme kommune nå, så er det bare snaut 3 år siden nevnte dommer opplevde at hans hjemkommune ble innlemmet i Førde (eller Sunnfjord da)- så ikke sikkert han føler så sterk tilhørighet med Førde? Litt det samme som om dommeren hadde kommet fra Måløy kanskje?


Til det andre: om dommeren hadde representert selve MIF hadde det vært problematisk- ellers bør det ikke være til hinder at dommer er fra samme kommune som ett av lagene i et lokaloppgjør- er vel nesten uunngåelig at det skjer nedover i divisjonene hvor "alt" er lokaloppgjør.

Men til og med såpass høyt som i 1.divisjon har der vært lokal dommer fra en av lagenes hjemkommuner: Mandalskameratene-Start tilbake i 2003 med Roy Helge Olsen fra Våg IL i Kristiansand...
...rett nok opprinnelig trønder slik dommer Skjervold er: dommeren som omdiskutert viste ut Brann-spiller Eivind Karlsbakk i cupfinalen mot RBK i 1995...
...Eivind Karlsbakk som også medvirket i den ovennevnte kampen fra 2003 med utflyttet trønder som dommer 😊
Den samme dommeren har også dømt mange kamper for Førde i år. SLik at dette ikkje er første gangen han dømmer. Dersom man skal slutte å bruke lokale dømere, så må det gjelde heile divisjonen og alle kamper. Blant anna dømte dommeren kampen mot Molde 2
Hva er nå det for slags forsøk på unnskyldning? Det er jo så til de grader mangel på nøytralitet.

Samme som at Florø i alle kamper i framtida KUN skal bruke en lokal dommer fra feks Eikefjord, siden det er ca samme avstand og ikke minst samme kommune. Mot spesielt Førde men mot alle andre lag selvfølgelig.

Ja er faktisk overhodet ikke for at det skal brukes lokale dommere i kamper som gjerne er viktig for en klubb som satser. Da må det nøytrale dommere til fra andre kretser.

Når han dømmer mot Molde 2 er han faktisk en hjemmedommer, altså er nøytraliteten vekke. Det sier seg sjøl. Samme som at Florø burde få lov til å bruke en lokal dommer fra Eikefjord, feks Yndestad.

Ser ikke helt problemet da hvis en skal følge din logikk og visse andre. Jeg personlig og mange andre jeg kjenner er sterkt imot lokale dommere og linjedommere,som gang på gang dømmer partisk og er veldig farga i måten å dømme på.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: ons sep 07, 2022 12:28 pm
Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 11:58 am
ms_8 skrev: ons sep 07, 2022 11:46 am

Den samme dommeren har også dømt mange kamper for Førde i år. SLik at dette ikkje er første gangen han dømmer. Dersom man skal slutte å bruke lokale dømere, så må det gjelde heile divisjonen og alle kamper. Blant anna dømte dommeren kampen mot Molde 2
Samme dommer skal dømme Florø vs Elverum nå til helgen ser jeg.
Da er det bare å håpe for dommerens del at Florø vinner.
Eller la oss håpe han ikke kommer i fokus, ved å faktisk sette seg sjøl i det.

La oss for guds skyld håpe at kampen blir avgjort utelukkende basert på hva lagene gjør og prestasjonen av det.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 11:58 am
ms_8 skrev: ons sep 07, 2022 11:46 am
JODDEMM skrev: ons sep 07, 2022 11:18 am

Ser ut som at den nevnte dommer representerer Gaular IL- så om det er samme kommune nå, så er det bare snaut 3 år siden nevnte dommer opplevde at hans hjemkommune ble innlemmet i Førde (eller Sunnfjord da)- så ikke sikkert han føler så sterk tilhørighet med Førde? Litt det samme som om dommeren hadde kommet fra Måløy kanskje?


Til det andre: om dommeren hadde representert selve MIF hadde det vært problematisk- ellers bør det ikke være til hinder at dommer er fra samme kommune som ett av lagene i et lokaloppgjør- er vel nesten uunngåelig at det skjer nedover i divisjonene hvor "alt" er lokaloppgjør.

Men til og med såpass høyt som i 1.divisjon har der vært lokal dommer fra en av lagenes hjemkommuner: Mandalskameratene-Start tilbake i 2003 med Roy Helge Olsen fra Våg IL i Kristiansand...
...rett nok opprinnelig trønder slik dommer Skjervold er: dommeren som omdiskutert viste ut Brann-spiller Eivind Karlsbakk i cupfinalen mot RBK i 1995...
...Eivind Karlsbakk som også medvirket i den ovennevnte kampen fra 2003 med utflyttet trønder som dommer 😊
Den samme dommeren har også dømt mange kamper for Førde i år. SLik at dette ikkje er første gangen han dømmer. Dersom man skal slutte å bruke lokale dømere, så må det gjelde heile divisjonen og alle kamper. Blant anna dømte dommeren kampen mot Molde 2
Samme dommer skal dømme Florø vs Elverum nå til helgen ser jeg.
Bare å håpe at han velger å flytte fokuset vekk fra seg sjøl nå da.

Kampen bør og skal jo utelukkende bli avgjort av prestasjonen, ikke noe annet.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Florø Support skrev: tor sep 08, 2022 7:45 pm Det spiller ingen rolle nå. Han representer en klubb som er i samme kommune.
Han viste under kampen tegn på at han dømte i favør av hjemmelaget i 50/50 situasjoner,unnlot å blåse på opplagte ting som feks klar straffe på Nelson på overtid. Hva var intensjonen der mon tro?
Greit nok det- og om der var noen form for "hjemmedømming"?- ikkje bra selvsagt!

Men ingen selvfølge at folk (og dommere) fra tidligere småkommuner som er "slukt" av en større kommune umiddelbart føler tilhørighet til denne nye storkommunen- det være seg Gaular inn i Førde/Sunnfjord eller tenkte eksempler som Måløy og tilfellet Kinn- for ikke å snakke om her sør med Søgne vs. Kristiansand- men nok om det egentlig :) Har ikke sett denne kampen og aner heller ingenting om nevnte dommers holdning til kommunereformen- så egentlig ikke mer å dvele rundt 😊
Florø Support skrev: tor sep 08, 2022 7:45 pm Det andre du nevner bare styrker det jeg kritiserer.
Om Roy Helge Olsen "fra Kristiansand" og Mandalskameratene-Start så var det sånn sett hjemmelaget som vant den kampen- og så vidt jeg husker: så var Start ganske misfornøyd med endel avgjørelser av "sin egen dommer"

Domme Skjervold i cupfinalen 95 derimot- der burde man kanskje vurdert om denne trønderen burde dømt RBK- selv om han representerte en østlandsklubb!

(Denne Sande Søgnen forresten: er han opprinnelig fra Gaular/ Sunnfjord?)

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

JODDEMM skrev: tor sep 08, 2022 8:34 pm
Florø Support skrev: tor sep 08, 2022 7:45 pm Det spiller ingen rolle nå. Han representer en klubb som er i samme kommune.
Han viste under kampen tegn på at han dømte i favør av hjemmelaget i 50/50 situasjoner,unnlot å blåse på opplagte ting som feks klar straffe på Nelson på overtid. Hva var intensjonen der mon tro?
Greit nok det- og om der var noen form for "hjemmedømming"?- ikkje bra selvsagt!

Men ingen selvfølge at folk (og dommere) fra tidligere småkommuner som er "slukt" av en større kommune umiddelbart føler tilhørighet til denne nye storkommunen- det være seg Gaular inn i Førde/Sunnfjord eller tenkte eksempler som Måløy og tilfellet Kinn- for ikke å snakke om her sør med Søgne vs. Kristiansand- men nok om det egentlig :) Har ikke sett denne kampen og aner heller ingenting om nevnte dommers holdning til kommunereformen- så egentlig ikke mer å dvele rundt 😊
Florø Support skrev: tor sep 08, 2022 7:45 pm Det andre du nevner bare styrker det jeg kritiserer.
Om Roy Helge Olsen "fra Kristiansand" og Mandalskameratene-Start så var det sånn sett hjemmelaget som vant den kampen- og så vidt jeg husker: så var Start ganske misfornøyd med endel avgjørelser av "sin egen dommer"

Domme Skjervold i cupfinalen 95 derimot- der burde man kanskje vurdert om denne trønderen burde dømt RBK- selv om han representerte en østlandsklubb!

(Denne Sande Søgnen forresten: er han opprinnelig fra Gaular/ Sunnfjord?)
1: Ja for oss utfra det vi fikk se så virka han ut å være en klassisk hjemmedommer,sjøl om han fikk lite til ingen hjelp av linjedommerene når sånt skal sies. Så får det bare være sutring som enkelte mener,men nøytralitet og fair play er kasta på sjøen her.

Når det kommer til tilhørigheten hans så har nok Gaular alltid hatt det til Førde, da blant annet flyplassen Bringeland var i gamle Gaular kommune. Så er ikke så urimelig å hevde at tilhørigheten er rimelig sterk.

2:
Hva slags holdning han har til reformer i seg sjøl er heller uinteressant, da Gaular alltid har hatt sterk tilknytning til Førde. Da blir det nesten som et familieforhold å regne og i så måte er fotball og i et rivaloppgjør en fin måte å vise det på. Altså mangler nøytraliteten totalt i mine øyne og en tar avgjørelser basert på lyst og følelser, ikke det som nødvendigvis er riktig.

3: Han burde ikke dømt Start i det hele tatt hvis han representerte de. Det er jo en skandale :evil:

Sjøl om han dømte "imot" Start som du sier så burde han aldri dømt. Mister alt av nøytralitet og fair play er kasta på sjøen samtidig!

Samme kan sies om Søgnen Sande i en sånn type kamp. Han vet godt om hva slags type kamp det er i utgangspunktet men setter seg sjøl i fokus,stikk i strid med det som han er satt til å gjøre.


4: Hahah Sjevold som trønder forstår en jo dømmer partisk og farga i en finale attpåtil. Så disse eksemplene her bare støtter synet mitt :evil:

Helt latterlig at sånt faktisk blir tilatt🙄👏🤦‍♂️

Kan en håpe på endring?🙏🏼

PS!: Sande er i allefall et godt gammaldags Sunnfjord navn og har nok røttene i de traktene, så sannsynligheten er stor for at han

1: Er ifra Gaular.

2: Er fra Førde traktene men representer Gaular. Begge anslagene er like sannsynlig egentlig.

Uansett la oss nå for guds skyld håpe at kampen blir avgjort utelukkende basert på hva lagene gjør og at han og linjedommerene ikke setter seg sjøl i fokus. Her er prestasjon det som betyr noe som helst.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Florø Support skrev: tor sep 08, 2022 10:09 pm Han burde ikke dømt Start i det hele tatt hvis han representerte de.
Han representerte ikke Start- men IK Våg som "bare" ligger i samme kommune som Start.

Ellers interessant å lese om forholdet Gaular+Førde (samt Naustdal og Jølster)= Sunnfjord 🙂

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Florø Support skrev: tor sep 08, 2022 7:36 pm
Vil heller kalle det for fortjent kritikk, da det i mine øyne er helt uhørt å bruke en dommer fra samme kommune til å dømme et rivaloppgjør.

Når det kommer til linjedommerene var poenget det at de på ingen måte holder nivået uavhengig av hva grunnen var for at de måtte dømme. Det at det ikke var på grunn av Sandane fikk den utsatt på grunn av Cenk spiller i så måte ingen rolle.

Det er nivået på det en blir vist som er diskusjonen her, ikke noe annet

Her var poenget med mange gule kort å vise at de faktisk spilte stygt,noe han absolutt burde slått hardere ned på. Det førte til et svært oppstykka spill som passa Førde perfekt da de ville drepe tempoet i kampen ved hjelp av skitne triks.

Når Søgnen Sande i tilegg unnlater å blåse på helt opplagte situasjoner blir ting veldig vanskelig.

Men nå er kampen "glømt" å en har igjen 7 kamper som avgjør utfallet av sesongen. Så får vi se om Florø har det som skal til for å reise seg etter en sånn type kamp. Utfra hvordan sesongen til nå har vært så har de vist at de kan, bare å håpe at det fortsetter.
Har du sett mye av disse linjedommerne sidan du så hardnakket kan si at dem ikke holder nivået? Jeg tenker at dem dømmer på det nivået dem mestrer ok, og det er det nivået Florø er på. Vi snakker om norsk 3 divisjon her. Hadde kampen vært lik, men endt med Florø seier, så tipper jeg vi hadde hørt lite om dommerne.

Ja du diskuterer nivået, men samtidig så legger du inn litt feil fakta/løgn for å fremme ditt argument om Cink. Ikke så redelig det da akkurat. Har du sjekket opp om dommerne hadde hatt samme oppladning som Florø spillerne.? Kanskje dem har hatt eller dømte med litt sjukdom? Siden du bruker det som argument for prestasjonene til enkelte Florø spillere.

Ja sikkert lurt å legge kampen bak seg. Og ja, Florø kan absolutt reise seg og vinne resten. Med eller uten sjukdom og med gode eller mindre gode dommere fra enkelte kommuner.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ein anna ting er også kor lett det blir å skaffe dommere viss dommere som kjem frå samme kommune ikkje kan dømme? For Førde og Florø ville det i verstefall betyr at dommere måtte komme frå Møre eller Hordaland på sine heimekamp.

3 divisjon har allerede store avstander og eg trur ikkje det blir lettare å skaffe dommere om dei kvar lørdag må dra fleire timer i kamp aleine i bil.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

ms_8 skrev: fre sep 09, 2022 4:15 pm Ein anna ting er også kor lett det blir å skaffe dommere viss dommere som kjem frå samme kommune ikkje kan dømme? For Førde og Florø ville det i verstefall betyr at dommere måtte komme frå Møre eller Hordaland på sine heimekamp.

3 divisjon har allerede store avstander og eg trur ikkje det blir lettare å skaffe dommere om dei kvar lørdag må dra fleire timer i kamp aleine i bil.
Det blir å tømme allerede slunkne klubbkasser for å få dommere fra andre kommuner/regioner. Vi snakker om nivå 4 i norsk fotball (lavere divisjoner) og da må man faktisk sette inn dommerkrefter etter fotballferdigheter/nivå.
«Man får som fortjent», kan man kanskje si.
Det har vært kjedelig lenge å se at dommere og linjemenn får skylda hver gang det går skeis.
Trene mer, er oppskriften! Opp på hesten!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Nå bryter dessverre Florø helt sammen. Blir for spinkle også mot Elverum som nettopp har tatt ledelsen 1-2. Det er 15 minutt igjen av ordinær tid. Får i det minste håpe Florø klarer uavgjort!

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

JODDEMM skrev: ons sep 07, 2022 11:18 am
Florø Support skrev: ons sep 07, 2022 1:25 am Hvordan i all verden kan det være riktig reint nøytralt sportslig sett å ha en dommer fra samme kommune til å dømme et lag fra samme kommune i et rivaloppgjør?

Blir det samme som å sette opp en dommer fra Mjøndalen når Godset spiller mot de.
Ser ut som at den nevnte dommer representerer Gaular IL- så om det er samme kommune nå, så er det bare snaut 3 år siden nevnte dommer opplevde at hans hjemkommune ble innlemmet i Førde (eller Sunnfjord da)- så ikke sikkert han føler så sterk tilhørighet med Førde? Litt det samme som om dommeren hadde kommet fra Måløy kanskje?


Til det andre: om dommeren hadde representert selve MIF hadde det vært problematisk- ellers bør det ikke være til hinder at dommer er fra samme kommune som ett av lagene i et lokaloppgjør- er vel nesten uunngåelig at det skjer nedover i divisjonene hvor "alt" er lokaloppgjør.

Men til og med såpass høyt som i 1.divisjon har der vært lokal dommer fra en av lagenes hjemkommuner: Mandalskameratene-Start tilbake i 2003 med Roy Helge Olsen fra Våg IL i Kristiansand...
...rett nok opprinnelig trønder slik dommer Skjervold er: dommeren som omdiskutert viste ut Brann-spiller Eivind Karlsbakk i cupfinalen mot RBK i 1995...
...Eivind Karlsbakk som også medvirket i den ovennevnte kampen fra 2003 med utflyttet trønder som dommer 😊
Å sutre over dommer fra samme store geografiske kommune langt nede i 3. divisjon gir lite mening.

Da kunne en sutre mer på 80-tallet når dommere fra Stavanger by dømte Bryne mot Viking. Lindboe fra Vidar og Thime'n fra SIF var lite populære på Jæren når avgjørelsen gikk mot Bryne. Samtidig gjorde de ikke større tabber enn at dette fikk pågå i mange år. Tror nok at Vikingspillerne heller følte at tvilsavgjørelser gikk til Bryne, slik at dommerne ikke skulle bli anklaget for å holde med bysbarn.

PS: Nå er det bare å vente på oppsummeringen med alle dommerfeilene som fratok kjøpelaget alt håp om opprykk ;)

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Da var Florø ferdig. Så får vi se nå straks om det blir Ålesund 2 som blir eneste utfordrer til Elverum, eller om Førde hiver seg med i kampen om opprykk.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Elverum tok iallfall igjen effektiviteten de manglet i det motsatte oppgjøret.
Jeg telte fire sjanser totalt der de to første sjansene gikk i mål.
Florø var litt der jeg så de tidligere i år.......det er mye spill og hurtighet, men mye veiving og unøyaktighet i siste fasen.
Jeg har forøvrig nevnt det før; det er mye "humørspillere" på dette laget, og det starter allerede med en hissig portugiser på trenerbenken (som vi på Kongsvinger forøvrig kjenner godt til). Jeg er ikke overrasket over at dette laget kan vinne 10 kamper på rad. Jeg er heller ikke overrasket over at de kan surne totalt hvis ting butter imot. Det tror jeg motstanderne kan utnytte.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Da står nok opprykket mellom to lag. Aafk 2 og Elverum. Resten er ute av det nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»