Majones på sushi?

Svar
Queenie

Majones på sushi?

Legg inn av Queenie »

For en uting! Nå har jeg ikke spist sushi på en stund, og om jeg kjøper det så er det som regel fra en skikkelig sushikokk. Var på farten i går og kjøpte et ferdigsett, der lå det et stort beger med noe chilimayo eller noe, hva er greia? Amerikanisert sushi? Japanere bruker da vitterlig ikke majones på sushi.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Queenie skrev: ons sep 07, 2022 1:55 pm For en uting! Nå har jeg ikke spist sushi på en stund, og om jeg kjøper det så er det som regel fra en skikkelig sushikokk. Var på farten i går og kjøpte et ferdigsett, der lå det et stort beger med noe chilimayo eller noe, hva er greia? Amerikanisert sushi? Japanere bruker da vitterlig ikke majones på sushi.
Kewpie mayonnaise is one of the most popular condiments in Japan, where it’s used as a dipping sauce, sushi topping, and even as a replacement for cooking oil.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Rainmaker skrev: ons sep 07, 2022 1:57 pm
Queenie skrev: ons sep 07, 2022 1:55 pm For en uting! Nå har jeg ikke spist sushi på en stund, og om jeg kjøper det så er det som regel fra en skikkelig sushikokk. Var på farten i går og kjøpte et ferdigsett, der lå det et stort beger med noe chilimayo eller noe, hva er greia? Amerikanisert sushi? Japanere bruker da vitterlig ikke majones på sushi.
Kewpie mayonnaise is one of the most popular condiments in Japan, where it’s used as a dipping sauce, sushi topping, and even as a replacement for cooking oil.
Har aldri noensinne fått det på sushirestaurant, men det kan vel være tilfeldig.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Queenie skrev: ons sep 07, 2022 2:00 pm
Rainmaker skrev: ons sep 07, 2022 1:57 pm
Queenie skrev: ons sep 07, 2022 1:55 pm For en uting! Nå har jeg ikke spist sushi på en stund, og om jeg kjøper det så er det som regel fra en skikkelig sushikokk. Var på farten i går og kjøpte et ferdigsett, der lå det et stort beger med noe chilimayo eller noe, hva er greia? Amerikanisert sushi? Japanere bruker da vitterlig ikke majones på sushi.
Kewpie mayonnaise is one of the most popular condiments in Japan, where it’s used as a dipping sauce, sushi topping, and even as a replacement for cooking oil.
Har aldri noensinne fått det på sushirestaurant, men det kan vel være tilfeldig.
Har fått det både på mange sushirestauranter, i Norge, London og Hong Kong.

Mitt inntrykk er at det japanske kjøkken gjerne eksperimenterer med "utenlandsk" innflytelse på de fleste retter. (Noe som jo la grunnlaget for norsk laks som en ingrediens i sushi)

Queenie

Legg inn av Queenie »

Rainmaker skrev: ons sep 07, 2022 2:04 pm
Queenie skrev: ons sep 07, 2022 2:00 pm
Har aldri noensinne fått det på sushirestaurant, men det kan vel være tilfeldig.
Har fått det både på mange sushirestauranter, i Norge, London og Hong Kong.

Mitt inntrykk er at det japanske kjøkken gjerne eksperimenterer med "utenlandsk" innflytelse på de fleste retter. (Noe som jo la grunnlaget for norsk laks som en ingrediens i sushi)
Godt poeng. Men funky kombinasjon, jeg holder meg til soya og ingefær.

Someone

Legg inn av Someone »

Er det ikke ofte en slags majo på f.eks spicy tuna maki, og den slags?

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Her i nord er det en greie å ha kremost i sushien. Det er rett og slett ikke greit.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Someone skrev: ons sep 07, 2022 2:29 pm Er det ikke ofte en slags majo på f.eks spicy tuna maki, og den slags?
Har sett det ofte på denslags ja. Men også på andre maki-ruller (navn er jeg så håpløs på at jeg husker ikke dem)

Noen ganger får man det som dipping saus til og med.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Jeg er enig. Selv foretrekker jeg Nugatti på sushien.

Queenie

Legg inn av Queenie »

bundetrente skrev: ons sep 07, 2022 2:31 pm Her i nord er det en greie å ha kremost i sushien. Det er rett og slett ikke greit.
😳

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Kan en ha majones på agn /åte ...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»