FBIs razzia mot Trump

Svar
TWU

Re: FBIs razzia mot Trump

Legg inn av TWU »

KBY skrev: tor sep 08, 2022 9:38 pm
TWU skrev: tor sep 08, 2022 2:43 pm
Begge deler vil jeg tro. Disse typene er ikke de som endrer mening etter fakta akkurat…
Jeg skrev en kommentar som stiller spørsmål og hele ekkokammeret våkner opp og skal ta en debattant med andre meninger isteden for å ta ballen.
Klassisk venstreside taktikk dette
Svarte på et spørsmål uten å ofre deg en tanke når jeg svarte. Registrerer du tydelig føler deg truffet.

Hvis alt annet enn MAGA-hatt er venstreside, tar jeg den med stolthet.

trønderen

Legg inn av trønderen »

KBY skrev: tor sep 08, 2022 9:42 pm
trønderen skrev: tor sep 08, 2022 10:17 am
Hva synes du om at Trump har slike dokumenter hjemme hos seg?
Hva jeg synes har vel ingenting med saken å gjøre?
Vi vet absolutt ingenting om dette, alt vi vet om dette er informasjon som lekker som ikke kan bekreftes.

Jeg er mest interessert i at man behandler informasjonen korrekt og ikke bare printer de første ryktene som passer med narrative om at Trump er slem/bad/feil og at alle andre er så snille.
Okay, så hva med alt som er bekreftet da? Hva synes du om det? Eller benekter du at det ble funnet hemmeligstemplede dokumenter hjemme hos Trump?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

KBY skrev: tor sep 08, 2022 9:42 pm
trønderen skrev: tor sep 08, 2022 10:17 am
Hva synes du om at Trump har slike dokumenter hjemme hos seg?
Hva jeg synes har vel ingenting med saken å gjøre?
Vi vet absolutt ingenting om dette, alt vi vet om dette er informasjon som lekker som ikke kan bekreftes.

Jeg er mest interessert i at man behandler informasjonen korrekt og ikke bare printer de første ryktene som passer med narrative om at Trump er slem/bad/feil og at alle andre er så snille.
Hadde du vært interessert så hadde du visst at det var rettsdokumenter som er offentliggjort på helt legitim måte som er grunnlaget for at man kan si at Trump hadde hemmeligstemplede dokumenter hjemme hos seg selv. Så da kan du prøve igjen å forklare hva du syns om det? Er det uproblematisk, og i tilfelle hvorfor?

lund

Legg inn av lund »

KBY skrev: tor sep 08, 2022 9:38 pm
TWU skrev: tor sep 08, 2022 2:43 pm
Solvgutt1 skrev: tor sep 08, 2022 11:46 am
Skyldes det at man selv har og verdsetter disse verdiene, eller er det rett og slett for vanskelig å innrømme at man har satset på feil hest?
Begge deler vil jeg tro. Disse typene er ikke de som endrer mening etter fakta akkurat…
Jeg skrev en kommentar som stiller spørsmål og hele ekkokammeret våkner opp og skal ta en debattant med andre meninger isteden for å ta ballen.
Klassisk venstreside taktikk dette
Hvis det er et ekkokammer, så er vel alle som kritiserer deg fra venstresiden. Men dessverre for deg er det en ganske god blanding av debattanter. Ingen skal vel beskylde Going Kronos f.eks. for å tilhøre venstresiden.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Hardy-guttene skrev: tor sep 08, 2022 5:07 pm
Noe som er like interessant er om Trump kontrollerer trumpistene eller om de kontrollerer ham.
Eller sagt på en litt annen måte, har han skapt et monster han ikke lenger klarer å kontrollere og bare må klamre seg fast til så lenge det går?
Man kan godt ri på en tiger, men man kan ikke komme av igjen, for å si det på enda en måte.
Veldig godt poeng (dessverre). Vi så blant annet da Trump ved en anledning på ett av rallyene skrøt over hvor flink han var til å Covid-vaksiner på plass i rekordfart. Uten HANS innsats og talent ville det visstnok tatt 7-8 år å få Covid-vaksiner på plass.

Han ble møtt med intens buing fra store deler av tilhørerene. Han kommer nok aldri mer til å skryte over sitt bidrag mht Covid-vaksiner. Absurd nok ett av de få felter der han faktisk fortjener en tommel opp. (Selv om han bare gjorde noe som enhver sittende amerikansk president ville gjort)

alseboy

Legg inn av alseboy »

KBY skrev: tor sep 08, 2022 9:42 pm

Hva jeg synes har vel ingenting med saken å gjøre?
Vi vet absolutt ingenting om dette, alt vi vet om dette er informasjon som lekker som ikke kan bekreftes.

Jeg er mest interessert i at man behandler informasjonen korrekt og ikke bare printer de første ryktene som passer med narrative om at Trump er slem/bad/feil og at alle andre er så snille.
Alle vet hva du bedriver - du kjøper deg bare tid. Den dagen en dom foreligger, så vil du fortsatt støtte Trump 100%, selv etter ørten anker. Til slutt vil du konkludere med at Trump aldri fikk en rettferdig rettsbehandling, at dommerne var biased og presset av ondskapsfulle demokrater, og konkludere med at det er trist at rettsvesenet er politisert. Hillarys mailserver eller Hunters laptop derimot, behøver naturligvis ingen rettskraftige dommer for å dokumentere hvordan demokratene er..

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

KBY skrev: tor sep 08, 2022 9:42 pm
trønderen skrev: tor sep 08, 2022 10:17 am
Hva synes du om at Trump har slike dokumenter hjemme hos seg?
Hva jeg synes har vel ingenting med saken å gjøre?
Vi vet absolutt ingenting om dette, alt vi vet om dette er informasjon som lekker som ikke kan bekreftes.

Jeg er mest interessert i at man behandler informasjonen korrekt og ikke bare printer de første ryktene som passer med narrative om at Trump er slem/bad/feil og at alle andre er så snille.
Det er bekreftet at beslaget inneholder dokumenter som har klassifiseringen TS/SCI. Hva synes du om at han har tatt med seg slike dokumenter?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

lund skrev: tor sep 08, 2022 11:06 pm
KBY skrev: tor sep 08, 2022 9:38 pm
TWU skrev: tor sep 08, 2022 2:43 pm

Begge deler vil jeg tro. Disse typene er ikke de som endrer mening etter fakta akkurat…
Jeg skrev en kommentar som stiller spørsmål og hele ekkokammeret våkner opp og skal ta en debattant med andre meninger isteden for å ta ballen.
Klassisk venstreside taktikk dette
Hvis det er et ekkokammer, så er vel alle som kritiserer deg fra venstresiden. Men dessverre for deg er det en ganske god blanding av debattanter. Ingen skal vel beskylde Going Kronos f.eks. for å tilhøre venstresiden.
Hvis man er langt nok ute på høyresiden, vil så godt som alle andre være til venstre for en.

Ikaruga

Legg inn av Ikaruga »

KBY skrev: tor sep 08, 2022 8:46 am Veldig beleilig at all denne informasjon kommer før mellomvalget i USA og selvfølgelig helt uten kilder whatsoever.
Er det virkelig ingen som tenker over dette?
Nå var det jo Trump selv som valgte å offentligjøre ransakingen av boligen. Før dette var det ingen som visste at han var under etterforskning av FBI. Det hele kom som et sjokk på alle.

Dersom Trump hadde holdt kjeft, så er det slett ikke sikkert at noe av dette ville blitt kjent før etter mellomvalget.

Men at Trump kun tenker på seg selv og driter i hva som gavner det Republikanske partiet, er mildt sagt ikke akkurat noen nyhet (for å si det forsiktig).

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg kan ikke si annet enn at han og det han står for og kan utløse, skremmer meg.
"Samtidig har Trump denne uka for alvor omfavnet konspirasjonsteorien QAnon. Den vokste fram i mørke kroker på nettet, og teorien innebærer at Trump er en slags frelser som redder landet fra en satanistisk kult av pedofile demokrater og hollywoodkjendiser.

- Stormen kommer
Tidligere ga Trump uttrykk for at han ikke kjente så mye til QAnon-teorien, men nå ser han ut til omfavne den fullt og helt.

Denne uka la han blant annet ut et bilde av seg selv på sitt eget sosiale medium, Truth Social. Der hadde han på seg en jakkepin med bokstaven Q og med ordene «The Storm is Coming» («stormen kommer» journ. anm.).
Innen QAnon-bevegelsen er stormen en metafor for Trumps endelige seier når han angivelig tar makta og motstanderne hans blir rettsforfulgt og potensielt henrettet på direktesendt TV, skriver AP."
https://www.dagbladet.no/nyheter/omfavn ... t/77192311

alseboy

Legg inn av alseboy »

Denne "special master" var dessverre ikke så "special" som Trump-teamet muligens hadde håpet på.

Frekk nok til å be Trumps advokater om å legge frem en liste over de beslaglagte hemmeligstemplede dokumenter som Trump hadde nedgradert, er han også.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

alseboy skrev: ons sep 21, 2022 1:16 am Denne "special master" var dessverre ikke så "special" som Trump-teamet muligens hadde håpet på.

Frekk nok til å be Trumps advokater om å legge frem en liste over de beslaglagte hemmeligstemplede dokumenter som Trump hadde nedgradert, er han også.
Ikke bare hvilke dokumenter, men også en beskrivelse av "avklassifiseringsprosessen".

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Trump sier han behøver kun å tenke på det så er dokumenter nedgraderte. Dette er galskap




Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Og da har 11th U.S. Circuit Court of Appeals gitt grønt lys for at dokumentene kan brukes i etterforskningen.

Nettet snøres sammen nå....

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Gaute65 skrev: tor sep 22, 2022 11:01 am Trump sier han behøver kun å tenke på det så er dokumenter nedgraderte. Dette er galskap
Hele intervjuet er fullstendig galskap, det om Hillary sine e-poster er noe av det villeste jeg har hørt. Hannity måtte jobbe for de skitne pengene sine, var tidvis mer som en slektning som prøvde å få den demente onkelen til å ikke si for mye ville saker - uten å lykkes. Trump er ikke lengre i stand til å fortelle noe om egen politikk, så det ble opp til Hannity å fortelle hva Trump mener.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

GoingKronos skrev: fre sep 23, 2022 8:56 am
Gaute65 skrev: tor sep 22, 2022 11:01 am Trump sier han behøver kun å tenke på det så er dokumenter nedgraderte. Dette er galskap
Hele intervjuet er fullstendig galskap, det om Hillary sine e-poster er noe av det villeste jeg har hørt. Hannity måtte jobbe for de skitne pengene sine, var tidvis mer som en slektning som prøvde å få den demente onkelen til å ikke si for mye ville saker - uten å lykkes. Trump er ikke lengre i stand til å fortelle noe om egen politikk, så det ble opp til Hannity å fortelle hva Trump mener.
Rett før Trump babler om Hillary sine e-poster sier han noe interessant. Han sier at dokumenter blir automatisk nedgradert hvis han sender dem til MAL eller andre steder. Hvilke andre steder har han sendt hemmeligstemplet materiale til? Jeg tror det er på tide og ransake andre eiendommer eid av Trump.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Gaute65 skrev: fre sep 23, 2022 3:08 pm

Rett før Trump babler om Hillary sine e-poster sier han noe interessant. Han sier at dokumenter blir automatisk nedgradert hvis han sender dem til MAL eller andre steder. Hvilke andre steder har han sendt hemmeligstemplet materiale til? Jeg tror det er på tide og ransake andre eiendommer eid av Trump.
Hvem skulle tro det var Sean Hannity som skulle få innrømmelsen fra Trump om at dokumentene ble sendt til Mar-a-lago? I avhør med FBI vil han garantert "plead the fifth", men her plumper han altså bare ut med det.

Sannsynligvis til Hannitys store bestyrtelse..

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Woodward har Trump på tape si at han vet at brevet fra Kim er topphemmelig og han kan ikke vise han det, men gjør det allikevel.


lund

Legg inn av lund »

Gaute65 skrev: ons okt 19, 2022 1:00 pm Woodward har Trump på tape si at han vet at brevet fra Kim er topphemmelig og han kan ikke vise han det, men gjør det allikevel.

Spent på Trumpistenes forsvar til denne.

Man kan velge blant dette:
Woordward er venstreradikal
Dere lider av TDS
Hunter Biden
Hillarys e-poster
Opptaket er manipulert
Overse det og late som det ikke har skjedd

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

lund skrev: ons okt 19, 2022 1:02 pm

Spent på Trumpistenes forsvar til denne.
Jeg går for at Trump deklassifiserte det med tankekraft. Akkurat som jesus gjorde om vann til vin.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

lund skrev: ons okt 19, 2022 1:02 pm Spent på Trumpistenes forsvar til denne.

Setter en tier på at de vil fokusere på løftebruddet. Trump sa at han ikke skulle si det til noen og så gjør han det likevel. De vil gå hardt til angrep på det og håpe at det tar fokus fra det reelle problemet.

trønderen

Legg inn av trønderen »

lund skrev: ons okt 19, 2022 1:02 pm
Gaute65 skrev: ons okt 19, 2022 1:00 pm Woodward har Trump på tape si at han vet at brevet fra Kim er topphemmelig og han kan ikke vise han det, men gjør det allikevel.

Spent på Trumpistenes forsvar til denne.

Man kan velge blant dette:
Woordward er venstreradikal
Dere lider av TDS
Hunter Biden
Hillarys e-poster
Opptaket er manipulert
Overse det og late som det ikke har skjedd
Jeg tipper de overser det. Neste kommentar fra en trumpist i denne tråden vil nok ikke nevne det med et ord.

lund

Legg inn av lund »

trønderen skrev: ons okt 19, 2022 9:49 pm
lund skrev: ons okt 19, 2022 1:02 pm
Gaute65 skrev: ons okt 19, 2022 1:00 pm Woodward har Trump på tape si at han vet at brevet fra Kim er topphemmelig og han kan ikke vise han det, men gjør det allikevel.

Spent på Trumpistenes forsvar til denne.

Man kan velge blant dette:
Woordward er venstreradikal
Dere lider av TDS
Hunter Biden
Hillarys e-poster
Opptaket er manipulert
Overse det og late som det ikke har skjedd
Jeg tipper de overser det. Neste kommentar fra en trumpist i denne tråden vil nok ikke nevne det med et ord.
Hehe, nei, jeg helte mest mot den selv også. Har gått mange timer uten at noen av dem har kombinert det. Men bare å vente på at Biden sier noe rart igjen. Da kommer de nok rekende i hopetall.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Gaute65 skrev: fre okt 21, 2022 8:59 pm
Dette er veldig alvorlig; det er grunnlag for forrædersiktelse ettersom USA risikere å komme i krig med begge land. Og det ryktes at det fremdeles er klassifiserte dokumenter på avveie.

Det begynner å bli helt umulig! Republikanerne må innse at de nærmere seg åpen landsvikt ved å støtte Trump, og den voldsomme nølingen hos myndighetene reflekteres av det - det er tydelig at demokratiske spilleregler etter amerikansk mønster hindrer avgjørende og besluttsomme inngrep. Trump ville ha blitt lagt i jern og formelt siktet i normale tider, en eks-president skal nemlig ikke ha slike dokumenter som er av interesse for nasjonens fiender og en journalist har nylig avslørt at han ikke brydd seg om hemmeligholdelse da han regelrett vil vise dokumenter for Woodward med barnslig oppførsel!

I verste fall må Trump likvideres. Så lenge som han lever uten å bli tauet inn og satt i enecelle for resten av livet, vil han forbli den største trusselen mot det amerikanske folkets fremtidshåp i hele historien, han er så gal at han ikke er tilregnelig, og hans galskap er sterkt smittsomt. Republikanerne i deres iver etter å gjennomføre deres kontrarevolusjon for å reversere den progressive USA mange tiår tilbake, har i vanvare skapt et monster som truer med å få hele USA ødelagt og påføre det amerikanske folket traumatiske opplevelser.

William_S

Legg inn av William_S »

At Trump for lengst ikke er arrestert er for meg en gåte. Dessverre er det vel politiske årsaker til at han ikke arresteres vil jeg tro, men jeg håper nå justisdepartementet sikter ham. Det er Garrlands fordømte plikt. Og ikke bare denne saken, men også 6 januar saken. En expresident har ikke noe spesiell form for immunitet.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

William_S skrev: tir okt 25, 2022 9:19 am At Trump for lengst ikke er arrestert er for meg en gåte. Dessverre er det vel politiske årsaker til at han ikke arresteres vil jeg tro, men jeg håper nå justisdepartementet sikter ham. Det er Garrlands fordømte plikt. Og ikke bare denne saken, men også 6 januar saken. En expresident har ikke noe spesiell form for immunitet.
De vil ikke gjøre noe før etter midterm valgene 8. november. Det er en "gentlemans agreement" om å ikke kjøre saker som kan oppleves som politiske i en 60 dagers periode før et politisk valg.

lund

Legg inn av lund »

trønderen skrev: ons okt 19, 2022 9:49 pm
lund skrev: ons okt 19, 2022 1:02 pm
Gaute65 skrev: ons okt 19, 2022 1:00 pm Woodward har Trump på tape si at han vet at brevet fra Kim er topphemmelig og han kan ikke vise han det, men gjør det allikevel.

Spent på Trumpistenes forsvar til denne.

Man kan velge blant dette:
Woordward er venstreradikal
Dere lider av TDS
Hunter Biden
Hillarys e-poster
Opptaket er manipulert
Overse det og late som det ikke har skjedd
Jeg tipper de overser det. Neste kommentar fra en trumpist i denne tråden vil nok ikke nevne det med et ord.
Jeg ser du fikk rett. Man valgte overse-taktikken, ja.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Rainmaker skrev: ons okt 26, 2022 9:46 am

De vil ikke gjøre noe før etter midterm valgene 8. november. Det er en "gentlemans agreement" om å ikke kjøre saker som kan oppleves som politiske i en 60 dagers periode før et politisk valg.
Kjenner jeg er ambivalent til det, gitt at det bare er en side som respekterer det. Du kan ta gift på at republikanerne hadde kjørt på som gale hadde det vært sak mot en demokratisk politiker.

Vi husker godt da Obama ville hente inn en ny høyesterettsdommer, og Moscow Mitch nektet da det var helt uhørt å innsette en ny høyesterettsdommer 9 måneder før presidentvalget. "Folket må få bestemme". Fire år senere var det helt greitt for ham og partiet å innsette en høyesterettsdommer 3 uker før valget..

William_S

Legg inn av William_S »

Rainmaker skrev: ons okt 26, 2022 9:46 am
William_S skrev: tir okt 25, 2022 9:19 am At Trump for lengst ikke er arrestert er for meg en gåte. Dessverre er det vel politiske årsaker til at han ikke arresteres vil jeg tro, men jeg håper nå justisdepartementet sikter ham. Det er Garrlands fordømte plikt. Og ikke bare denne saken, men også 6 januar saken. En expresident har ikke noe spesiell form for immunitet.
De vil ikke gjøre noe før etter midterm valgene 8. november. Det er en "gentlemans agreement" om å ikke kjøre saker som kan oppleves som politiske i en 60 dagers periode før et politisk valg.
Joa, men altså det bør jo ikke begrense en om det er mistanke om kriminalitet. Her i Europa hadde aldri Trump gått fri på den måten, men så er det jo sånn her da at påtalemyndighet er helt uavhengig av den enhver tid sittende justisminister, mens det er mer sammenvevd i USA. Her i Norge er det faktisk helt forbudt for justisministeren å blande seg inn i påtalemyndighetens vurderinger, mens ja i USA så er vel faktisk justisministeren den øverste føderale påtalemyndighet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»