Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
KTBFFH

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: tor sep 08, 2022 11:34 pm Hvem tror vi får sin renessanse under Potter? Hva håper og tror vi laget blir? Skal ikke skryte på meg å ha sett altfor mye av Brighton og har ikke orket og lest så mye om hans tenure på sørkysten heller. Er det nesten sikkert at han vil stille opp med en trebacks-linje? I så fall blir det vel ganske likt som det har vært. Potter vil vel helt sikkert prøve noe av det som har vært ansett som førsteelleveren hittil, så gjør han eventuelt endringer etter hvert som han opplever at visse spillere ikke har det som skal til.

Personlig håper jeg Cucurella blir venstre stopper på mer eller mindre fast basis. Klumsbaliy kan være rotasjon for spanjolen, Fofana og Silva frem til han har skjønt at tempoet er høyere i PL enn det han har vært vant med. Chalobah vil helt sikkert få mer spilletid for Potter enn under Tüchel, og det er egentlig helt greit. Så lenge Azpi er så langt unna en førsteelleveren som mulig godtar jeg det meste. Han er ordentlig dårlig.

På vingbackene har jeg hørt rykter om at Potter har hatt et par spanske løsninger. Trossard, en ving, jobber som en galeislave som vingback. Det er jo vondt for å se for seg The Yank eller Ziyech gjøre dette like bra. James er vel ganske sikker som vingback, og hvis Cucu skal spille som stopper er Chilwell også bankers. Er det en mulighet at de bytter side og spiller som inverted vingbacker?

På midten vil valgets kval fortsette. Våre to beste midtbanespillere er kronisk skadet. Vår tredje rutinerte spiller ser helt pumpet ut fysisk og psykisk. Gallagher kan ikke spille som en av to på midten i en 3-4-3, og Loftus-Cheek har jeg fått nok av. Kan vi endelig få se Chukwu? Det håper jeg, i hvert fall. Jeg trenger å se noe nytt noe.

I angrepet blir det vel en kombinasjon av Mount, Sterling, Auba og Havertz. Mount vært desidert dårligst hittil i sesongen, men aldri om han settes ut av en britisk trener. I hvert fall ikke fra start. Potter har vel likt å spille med en spiss, så da er det nærliggende å tro at Havertz er ute. Det synes jeg er dumt, for å få ut potensialet til tyskeren er noe jeg ser på som Potters viktigste jobb. Enten har vi en firkantet kloss inn i et rundt hull, eller så har vi en spiller jeg oppriktig mener har talentet til å bli en ledende spiller i PL.

Spennende blir det uansett. Synes det er helt sykt at man skal utsette kamper i PL, en sesong som allerede blir altfor tettpakket pga VM, men sånn er det vel bare. Om det skulle skje tror jeg ikke Potter feller en tåre. Tvert imot er det vel det han håper mest på; to uker på feltet nå hvor han kan vurdere hver spiller.
Godt spørsmål personlig hadde det vært digg å sett 4231 spesielt mot lavblokk lag.

Reece-Fofana/Kouli-TSilva-Chilly/Cucu
Kova/Jorgi-Kante
Sterling-Mount/Kai-Puli/Auba
Kai/Broja

Vekk med Mount fra kant. Håper Puli kan få en ny vår han har noen ferdigheter vi sårt trenger. Auba tror jeg er bedre å bruke som kant som skal inn i boks.

Liker ikke 343 for troppen vår. Går utover Mount som igjen går utover laget. Gallagher/RLC er sjanseløse. Hadde likt å sett Kai/Mount bytte i 10eren evt state med begge med Kai som spiss. Fylle opp boksen mye mer når Reece kommer rundt

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg håper virkelig at Colwill blir satset på under ny manager i BHA. Føles også ekstremt latterlig at vi solgte Billy dit for en slikk og ingenting for ei uke sida…

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: tor sep 08, 2022 11:34 pm Skal ikke skryte på meg å ha sett altfor mye av Brighton og har ikke orket og lest så mye om hans tenure på sørkysten heller. Er det nesten sikkert at han vil stille opp med en trebacks-linje?
Han kan variere (som Tuchel), men 3-4-2-1 er mest sannsynlig. Mer her:

https://inews.co.uk/sport/football/grah ... ng-1839538'

Formasjonen kan passe oss ganske bra. Vi kan finne plass til Mount, Gallagher, RLC og kanskje Havertz i den offensive midtbaneduoen. Bak de har vi Kante, Kova, Jorginho, Zakaria. Potters ønskede "firkant" på midtbanen vil bli knallsterk i Chelsea. Disse kan dominere midtbanen i en hver kamp.

På spissplass har Broja en fair mulighet (emm. trenger vi aggressiviteten i en slik formasjon), men Sterling og Auba er nok favoritter til mest spilletid.

Pulisic og Ziyech blir neppe egnede vingbacker i et slikt system og risikerer samme problem som under Tuchel: De passer ikke inn i formasjonen. Jeg blir dog ikke overasket hvis det gjøres seriøse forsøk på å få igang Pu£i$ic.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

5 år £60 mill kontrakt til en manager som ble ansatt 10 timer etter man sparket forrige manager og betalte ut £15+m i kompensasjon, er galskap. Det hjelper heller ikke at Potter aldri har ledet et lag til trofe eller topp 4 - altså helt uprøvd som manager for et topplag. Han kunne vært verdens største trenertalent, og vi kunne ha kartlagt ham i 5 år, jeg bryr meg ikke. Den kontrakten er spinnvill. Jada, vi ønsker å ha en langsiktig strategi hvor det skal bygges over tid, men kom igjen da.

Det MÅ være en klausul om kompensasjonspakke dersom dette ikke skulle fungere og han blir sparket i mars.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Da får Potter hvertfall litt ekstra tid på feltet etter bekreftelsen om utsettelse av helgens runde. Første kamp blir onsdag kveld, hjemme mot Salzburg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

VisionQuest skrev: fre sep 09, 2022 12:49 pm Da får Potter hvertfall litt ekstra tid på feltet etter bekreftelsen om utsettelse av helgens runde. Første kamp blir onsdag kveld, hjemme mot Salzburg.
Påpekte dette på twitter og fikk umiddelbart en ''delete this, please'' i trynet. Briter er sensitive når det kommer til de hvite rosinene av noen monarker.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Lew_Ashby skrev: fre sep 09, 2022 12:54 pm
VisionQuest skrev: fre sep 09, 2022 12:49 pm Da får Potter hvertfall litt ekstra tid på feltet etter bekreftelsen om utsettelse av helgens runde. Første kamp blir onsdag kveld, hjemme mot Salzburg.
Påpekte dette på twitter og fikk umiddelbart en ''delete this, please'' i trynet. Briter er sensitive når det kommer til de hvite rosinene av noen monarker.
Haha, sett et par av de selv. Personlig føler jeg det hadde vært en bedre hyllest med fulle tribuner og nasjonalsang før kamp, men nå har det jo passet godt for vår del med litt mer tid på feltet for Potter og co.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lew_Ashby skrev: fre sep 09, 2022 12:54 pm
VisionQuest skrev: fre sep 09, 2022 12:49 pm Da får Potter hvertfall litt ekstra tid på feltet etter bekreftelsen om utsettelse av helgens runde. Første kamp blir onsdag kveld, hjemme mot Salzburg.
Påpekte dette på twitter og fikk umiddelbart en ''delete this, please'' i trynet. Briter er sensitive når det kommer til de hvite rosinene av noen monarker.
Den beste jeg har sett til nå er; «Hvorfor sørge? Hun var en persons tante og mor til en pedo.» Høres bedre ut på jovial engelsk med «nan» istedenfor tante og «nonce» istedenfor pedo, men jeg synes den var litt moro (dog litt svart, da).

At man skal sørge i ti dager, hvor satire og skuespill skal bli slått ned på, er akkurat det vi gjør narr av nord-Korea for. Bin it, spør du meg.

Måtte da vært bedre og gjort stas på dronningen med et minutts stillhet og fanfare før kampene, spør du meg. En celebration for hennes innsats, om du vil.

(PS: orker ingen diskusjon på dette. Tar full selvkritikk hvis jeg har tråkket på noen tær.)

startelver

Legg inn av startelver »

Snakk om god timing for Potter. Nå kan han bruke treningene flittig for å gjøre de endringene han føler for.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

startelver skrev: fre sep 09, 2022 4:49 pm Snakk om god timing for Potter.
Ja og nei. Lørdagens kamp er mot Fulham og skal være tre poeng uansett. Deretter er det Liverpool som er i dårlig form slik at det er et godt tidspunkt å møte de på. Muligens forsvinner nå muligheten for en "flying start" og det er bedre enn en "slow start".

Samtidig: Bør det gjøres så mye endringer på kort sikt? Jeg er usikker. Jeg heller kanskje mest mot at Potter bør starte relativt likt som Tuchel ville gjort, og heller gjøre gradvise endringer over tid, og satse på at noen seire og generelt bedre stemning i troppen vil gjøre at formen kommer.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Potter er en smart kar, det kommer ingen revolusjonerende endringer i neste kamp. Vi kommer til å stille i en 3421, men forhåpentligvis med masse ny motivasjon, og det kan være nok til å få med seg et godt resultat mot Liverpool.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Den kampen er vel samme dag som begravelsen så vidt jeg har forstått, noe som vel omtrent garanterer at den ikke blir spilt

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Orakelet skrev: fre sep 09, 2022 8:47 am
Inbetweener skrev: tor sep 08, 2022 11:34 pm Skal ikke skryte på meg å ha sett altfor mye av Brighton og har ikke orket og lest så mye om hans tenure på sørkysten heller. Er det nesten sikkert at han vil stille opp med en trebacks-linje?
Han kan variere (som Tuchel), men 3-4-2-1 er mest sannsynlig. Mer her:

https://inews.co.uk/sport/football/grah ... ng-1839538'

Formasjonen kan passe oss ganske bra. Vi kan finne plass til Mount, Gallagher, RLC og kanskje Havertz i den offensive midtbaneduoen. Bak de har vi Kante, Kova, Jorginho, Zakaria. Potters ønskede "firkant" på midtbanen vil bli knallsterk i Chelsea. Disse kan dominere midtbanen i en hver kamp.

På spissplass har Broja en fair mulighet (emm. trenger vi aggressiviteten i en slik formasjon), men Sterling og Auba er nok favoritter til mest spilletid.

Pulisic og Ziyech blir neppe egnede vingbacker i et slikt system og risikerer samme problem som under Tuchel: De passer ikke inn i formasjonen. Jeg blir dog ikke overasket hvis det gjøres seriøse forsøk på å få igang Pu£i$ic.
Da kan vi fort være tilbake der vi har vært. Personlig er jeg dritt lei mangelen på kanter evt bruke indreløpere der. Alle de beste/artigste lagene i verden har strålende spillere vi bruker Mount og her blir det foreslått Mount Gallagher RLC. Eventuelt ikke bruke kanter. Klin te 3 4 3 med kanteter som har tempo eventuelt gå over til 4 bak. Orker ikke den trioen du foreslår som skal bekle rollene bak spiss. Unntaket er Mount men det er kun i en 10er rolle. Ja vingbackene blir viktig, men igjen de gøyeste artigste lagene har gode offensive backer inkludert kanter

startelver

Legg inn av startelver »

Kjenner dere Connor ?


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

KTBFFH skrev: fre sep 09, 2022 7:25 pm Orker ikke den trioen du foreslår som skal bekle rollene bak spiss. Unntaket er Mount men det er kun i en 10er rolle. Ja vingbackene blir viktig, men igjen de gøyeste artigste lagene har gode offensive backer inkludert kanter

Samtidig er det viktig å skille mellom hvordan det ser ut "på papiret" og hvordan det faktisk ser ut på banen. For det første vil Potter (som Tuchel) skifte formasjon ila kamper, deriblant til en firer bak. Jeg siterer skamløst fra The Athletic:

Tactical flexibility is another strand of Potter’s philosophy. His go-to setup is a 3-4-3. The central defenders split wide, the wing-backs play high up the pitch. Two central midfielders have two more advanced midfielders in front of them and a centre-forward — but the way that Potter teams play is never static or predictable. They rotate.

Potter often switches during a game to a back four and a different attacking setup.


TIlsvarende som Tuchel er Potter glad i spillere som behersker ulike roller og formasjoner:

Gross isn’t alone. The majority of the players in Brighton’s squad have developed under the 47-year-old’s guidance into accomplished multi-taskers, adept at adapting to different positions and formations.

This happens frequently. Not just from game to game but also during matches.

Solly March has been turned from a left winger into a right wing-back, Argentina international Alexis Mac Allister from a No 10 into a No 6, Belgium international Leandro Trossard from a winger into a central forward and sometimes an effective wing-back. The list goes on and on.


Hensyntatt at det i praksis vil være de omtrent samme spillerne som brukes i en 3-4-3 eller en annen variant er det snakk om mindre reelle forskjeller.

Hvis vi starter i en 3-4-2-1 har vi kanskje en forsvarstreer bestående av Koulibaly - Silva - Fofana. Foran disse har vi to av Kante / Jorginho / Kova. Vingbackene vil stå høyt og være potente angrepsvåpen. Det betyr at Koulibaly og Fofana må stå bredt og sikre området som en back ville ivaretatt i en forsvarsfirer. Det vil gjøre Silva ganske alene i midten, men han får da støtte fra defensiv midtbane. Når vi har ballen vil Silva / Jorginho / Kova kunne bli en ekstremt ballsikker enhet som kan spille av press. Og hvis vi får brudd i mot er det helt klart at Kante / Joginho & co skal ha en viktig defensiv rolle i å støtte Silva. Slik jeg ser det kan man få bra offensiv trykk i en slik formasjon (Kun tre som blir stående bak og resten i angrep) eller defensiv kontroll (midtbaneduoen og vingbackene kan trekke ned og "mure igjen").

Din bekymring er slik jeg forstår mest offensivt og det forstår jeg, men er det egentlig formasjonen eller utførelsen det går på? Vi har spilt vår beste fotball når Chillwell og James ligger svært høyt og bredt og e.m.m. har vi ikke bedre offensive breddeholder enn disse. Formasjonen til Potter innebærer at det kan være tre spillere mellom disse når vi presser på, f.eks. Sterling - Broja - Auba. Vi kan også presse på ytterligere hvis f.eks. Mount eller Gallagher går inn på midtbanen (personlig er jeg ikke en tilhenger av for mange offensive spillere på en gang ("gung ho"). Poenget er kun at muligheten er der).

Jeg tror at grunnen til at svært sterke taktiske managere som Tuchel, Potter, Conte m.fl. liker 3-4-3 varianter er at det er enkelt å justere underveis i kamper. Man kan relativt enkelt enten "mure igjen" eller gå "all in" i angrep. Det er også enkelt å gå over til en forsvarsfirer, hvilket de ofte gjør, men det er ikke et poeng i seg selv. Det må være en tanke ba. Hvis poenget er at man skal stå igjen med to istedenfor tre (det var et godt innlegg her for en stund siden om at "alle" lag står igjen med tre uansett formasjon) så mener jeg personlig at det er bedre å si til våre tre stoppere i en treer at de har frihet til å gå på Rudiger-raid når muligheten byr seg. Da oppnår man mye av det samme, men det er vesentlig mer taktisk uforutsigbart for motstander og det er et vesentlig poeng.

Et annet argument for en firer kan være at backene kan holde noe mer igjen og skape plass til mer offensive fibre i midtbane og angrep. Dette hadde vært et kjempeargument hvis vi hadde spillere som vi heller ville bruke bredt offensivt enn James og Chillwell, men jeg tror som nevnt over at vi er absolutt best tjent med å la de være nærme hjørneflagget så mye som mulig og heller fylle på mellom de. Det er et viktig element i Potters 3-4--2-1 og det bør passe oss bra.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orakelet skrev: lør sep 10, 2022 11:31 am
KTBFFH skrev: fre sep 09, 2022 7:25 pm Orker ikke den trioen du foreslår som skal bekle rollene bak spiss. Unntaket er Mount men det er kun i en 10er rolle. Ja vingbackene blir viktig, men igjen de gøyeste artigste lagene har gode offensive backer inkludert kanter
3-4-2-1
Prøver man å sette opp laget, med tilhørende backups, ser det egentlig ganske bra ut. Men det fordrer at Potter klarer å omstille mentaliteten til de aller fleste spillerne. De har vært totalt lamslåtte og blottet for selvtillit i en lang periode nå. Håper Potters fokus på innøvde spillemønstre kan gi spillerne noen stillaser de kan falle tilbake på hvis dagsformen ikke er på topp og alt ikke bare smiler. Det synes jeg har vært mangelvare i et snaut år nå, hvor jeg egentlig ikke har skjønt hvordan vi vil spille fotball.

3: Fofana, Silva, Koulibaly (Chalobah, Cucu, *Azpi)
4: James, Kante, Kova, Chilwell (RLC, Georg fra Hotel Cæsar, Zakaria, Cucu)
2: Mount, Sterling (Kai, Gallagher, Chukwu)
1: Auba (Broja)

*Azpi burde kun være på banen mot lag på nivå to og under.

Har ikke tatt med Pulisic eller Ziyech. Jeg misliker de to sterkt. Synes de er ordentlig ingenting-spillere. De kommer sikkert til å bli bedre nå, og da er de vel i contention for en av de to plassene bak spissen.

Dette her er et slagkraftig lag som, slik du sier, har evnen til å tette igjen bakover samt score masse fremover.

Det blir spennende å se hva slags lag det blir mot Salzburg. Overrasker meg veldig hvis det blir mange forandringer fra det Tüchel har stilt med, men det er egentlig greit. Sesongen blir lang, og som jeg sa om Tüchel så forventer jeg ikke storspill før etter VM. Så lenge vi henter poeng jevnt og trutt frem til det så er jeg fornøyd.

Jeg er selvfølgelig helt idiot og har faktisk fått troen igjen nå. Etter nøye ettertanke synes jeg ikke sparkingen av Tüchel er en klassisk Abramovich-sparking. Jeg avventer en sportsdirektør før jeg slår det helt fast, men jeg forstår faktisk at amerikanerne ville ha inn sin mann når de skal investere såpass mye i klubben. De har endevendt på alt annet, så det ville vært rart at de ikke skulle gjøre noe med den aller viktigste ikke-spilleren i et lag. Og Potter er et veldig bra valg. Med eiere som er villige til å investere, en sportsdirektør som både Boehly og Potter respekterer og kommuniserer med, samt at Neil Bath har fått en langt viktigere rolle i rekrutteringsarbeidet er det vi alle har etterlyst en del år nå, og er veldig ulikt fra hva Abramovich gjorde.

Nei, fy flate, jeg er endelig positivt innstilt til fotball igjen, jeg. Mot Zagreb var det sorgen, og selv om Tüchel fortjente tid til å finne ut av våre fadeser så ville det vært bunnløs sorg i lang tid framover. Nå er jeg en happy chap og gleder meg til hver kamp. Fortærlig at dronningen skulle knele nå, Fulham hadde faktisk vært den perfekte motstander for Potter akkurat nå.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Sitat fra etter den famøse preseason-kampen vår mot Arsenal.
Inbetweener skrev: søn jul 24, 2022 9:55 am Og ikke nok med det, Tuchel ligner mer og mer på Mourinho sesong tre og Conte sesong to. Jeg liker virkelig ikke at han kaster spillerne så under bussen som i dag. Hvis han skal være så jævlig mensen på det så burde han latt de være hjemme i London, slik Conte gjorde med fem-seks av hans spillere som ikke har noen fremtid i Tottenham. Når man hører at Tuchel skryter av hvordan Malang Sarr og Batshuayi gjør det på trening så blir man ganske paff. Du skal være bra lobotomert for å tenke at disse kan gjøre noe som minner om en tilfredsstillende jobb på Premier League-nivå.

...

Nei, det er bare å starte sesongen. Eller kanskje ikke, slik vi spiller fotball om dagen.
Nå kommer det frem at Tüchel fryktet sparken etter denne kampen (og uttalelsene) og at eierne var rasende.



Med en gang treneren velger å skylde på spillerne når det går dårlig er det over. Spillere gidder ikke finne seg i det. Så kan man si at de tjener millioner av kroner og burde kunne tåle det, men det er ikke slik menneskelig psykologi fungerer.

Det som er dumt da er at man ikke kvittet seg med Tüchel i sommer, hvis det uansett var planen, men Boehly håpte vel at det skulle løse seg.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør sep 10, 2022 4:16 pm Etter nøye ettertanke synes jeg ikke sparkingen av Tüchel er en klassisk Abramovich-sparking. Jeg avventer en sportsdirektør før jeg slår det helt fast, men jeg forstår faktisk at amerikanerne ville ha inn sin mann når de skal investere såpass mye i klubben. De har endevendt på alt annet, så det ville vært rart at de ikke skulle gjøre noe med den aller viktigste ikke-spilleren i et lag. Og Potter er et veldig bra valg. Med eiere som er villige til å investere, en sportsdirektør som både Boehly og Potter respekterer og kommuniserer med, samt at Neil Bath har fått en langt viktigere rolle i rekrutteringsarbeidet er det vi alle har etterlyst en del år nå, og er veldig ulikt fra hva Abramovich gjorde.

Enig. Jeg tror Roman ville ansatt Poch eller verre (Zidane). Ansettelse av Potter og særlig begrunnelsen for ansettelsen (riktig kultur i klubben) tilsier at dette er et langsiktig verdivalg. De begynner med "blanke ark" og vil bygge "stein på stein" og kun med steiner som passer sammen. Når det er tilnærmingen er de avhengig av en sportsdirektør som passer inn i dette og de er avhengig av langsiktighet (3-5 års horisont). Jeg tror som deg at dette blir bra og jeg merker optimismen stige igjen!

Ift Tuchels uttalelser etter Arsenal-kampen: Du har nok rett i at det var i denne perioden det gikk helt galt. Jeg får inntrykk av at Tuchel i perioden så på eierne som idioter (4-4-3 og "hva med Ronaldo?"), men det kunne han kanskje overlevd hvis det ikke var fordi han også var misfornøyd med spillerne. En trener må minimum ha en sterk relasjon til enten eierne eller spillerne. Hvis begge relasjonene svekkes i hurtig tempo blir det vanskelig.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Luis Campos begynner å virke som favoritt til sportsdirektør. Geniet bak den gylne Monaco-generasjonen med Mbappe, Fabinho, Bernardo Silva mfl.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Om Boehly klarer å lokke Campos fra PSG, hvor han vil ha tilnærmet carte blanche på lønn og spillere, så er det virkelig noe spennende på gang i klubben. Tror fortsatt vi ender opp med en annen, men Campos blir vel sett på som en slags guru oppe i det hele.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Inbetweener skrev: søn sep 11, 2022 6:33 pm Om Boehly klarer å lokke Campos fra PSG, hvor han vil ha tilnærmet carte blanche på lønn og spillere, så er det virkelig noe spennende på gang i klubben. Tror fortsatt vi ender opp med en annen, men Campos blir vel sett på som en slags guru oppe i det hele.
Skal være den beste av de beste han. Tror vi er i ferd med å bygge noe virkelig stort, men det er håpet som dreper deg. Vi får seile rolig i båten enn så lenge.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Husker det var litt snakk om han for et par år siden, før det kom fram at vi egentlig var ute etter det verktøyet som Campos bruker til å identifisere spillere. Ekstrem nedtur.

Og ja, det er håpet som dreper deg. Liker ikke den følelsen jeg har nå. Det blir liksom litt for positivt.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Inbetweener skrev: søn sep 11, 2022 7:36 pm Husker det var litt snakk om han for et par år siden, før det kom fram at vi egentlig var ute etter det verktøyet som Campos bruker til å identifisere spillere. Ekstrem nedtur.

Og ja, det er håpet som dreper deg. Liker ikke den følelsen jeg har nå. Det blir liksom litt for positivt.


Lagbygger i ytterste verdensklasse. Helt skremmende å tenke på hva han hadde fått til med det feite sjekkheftet til Boehly, og en progressiv og taktisk fleksibel trener i Potter. Det må jo være for godt til å være sant…

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Mitt innlegg i Tottenhamtråden(VGD) fra april 2021 når de skulle sparke Mourinho og få inn en ny trener - og potensielt sportsdirektør:

" Spør dere meg så bør dere gå for Graham Potter eller Christophe Galtier. Hent Luís Campos som Director of Football. LOSC Lille er i oppløsning på ledelsesnivå så duoen Galtier+Campos er nok enkel å hente. Campos ble jo frigitt i vinter etter eierskiftet. "

Tottenham valgte å gå for Paratici som brakte inn Nuno Espírito Santo heller enn å høre på meg. Galtier ble istedenfor hentet av Ratcliffe og INEOS til Nice, før man denne sommeren hadde et PSG som gjorde som de skulle og hyret Luís Campos som da hentet inn Galtier. Så PSG sitter nå på en drømmeduo på de to viktigste plassene i klubben (hvis vi regner Campos som sportsdirektøren deres, som han teknisk sett ikke er.)

Men nå blir det spennende å se om Chelsea ender opp med en drømmeduo istedenfor, og om Galtier blir alene i PSG. Det som Campos har gjort for PSG i sommer er jo egentlig nok til at de kommer til å klare seg i lang tid fremover, selv om de nok gjerne kunne trengt en stopper på sikt. Samt en erstatter for Lionel Messi når han drar tilbake til Barcelona etter sesongen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

VisionQuest skrev: søn sep 11, 2022 10:13 pm Lagbygger i ytterste verdensklasse. Helt skremmende å tenke på hva han hadde fått til med det feite sjekkheftet til Boehly, og en progressiv og taktisk fleksibel trener i Potter. Det må jo være for godt til å være sant…
Så lenge Boehly ikke får det for seg at de skal signere Ronaldo eller gjøre et lignende kjøp. Ser nå at det ryktes som en grunn til konflikt mellom eierne og Tuchel.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

KongOlav2 skrev: man sep 12, 2022 6:48 am
VisionQuest skrev: søn sep 11, 2022 10:13 pm Lagbygger i ytterste verdensklasse. Helt skremmende å tenke på hva han hadde fått til med det feite sjekkheftet til Boehly, og en progressiv og taktisk fleksibel trener i Potter. Det må jo være for godt til å være sant…
Så lenge Boehly ikke får det for seg at de skal signere Ronaldo eller gjøre et lignende kjøp. Ser nå at det ryktes som en grunn til konflikt mellom eierne og Tuchel.
Haha, ja. Tuchel skal visstnok ha måtte si nei til Ronaldo «mange» ganger. Soccer! Planen er heldigvis for Boehly å trekke seg tilbake fra det sportslige så fort man har den nødvendige fotballkompetansen i klubben. Potter og hans rekrutteringsanalytikere, samt Luis Campos ville sørget for at Boehlys hagleskudd fra hofta ville blitt lagt på hylla.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

KongOlav2 skrev: man sep 12, 2022 6:48 am Så lenge Boehly ikke får det for seg at de skal signere Ronaldo eller gjøre et lignende kjøp. Ser nå at det ryktes som en grunn til konflikt mellom eierne og Tuchel.
Det er åpenbart ikke en enkelt grunn til at Tuchel fikk fyken. En slik påstand er fordummende for debatten. Sannsynligvis har det vært mange faktorer på begge sider som har ført til dette resultatet. Hører man på en del folk som følger Chelsea tett og har mye insiders, så er dette også bildet som males av hva som ligger bak sparkingen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Trolljegeren skrev: man sep 12, 2022 8:32 am
KongOlav2 skrev: man sep 12, 2022 6:48 am Så lenge Boehly ikke får det for seg at de skal signere Ronaldo eller gjøre et lignende kjøp. Ser nå at det ryktes som en grunn til konflikt mellom eierne og Tuchel.
Det er åpenbart ikke en enkelt grunn til at Tuchel fikk fyken. En slik påstand er fordummende for debatten. Sannsynligvis har det vært mange faktorer på begge sider som har ført til dette resultatet. Hører man på en del folk som følger Chelsea tett og har mye insiders, så er dette også bildet som males av hva som ligger bak sparkingen.
Jeg skrev ikke det. Jeg skrev at det var "en grunn til konflikt mellom eierne og Tuchel".

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ornstein melder at Chelsea har gitt Kante muntlig tilbud om en 2+1-årskontrakt. Kante skal ha takket nei pga han ønsker lengre kontrakt. Etter mitt syn er selv 2+1 for mye å gi en spiller som fyller 32 år i mars, og som har mistet nesten 60 kamper med primært muskelskader ila siste drøye 3 sesongene. Mer enn det vil være galskap, særlig mtp at jeg tviler på at Kante ønsker å gå veldig ned i lønn fra sin ca £300k ukelønn.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Lew_Ashby skrev: man sep 12, 2022 9:37 am Ornstein melder at Chelsea har gitt Kante muntlig tilbud om en 2+1-årskontrakt. Kante skal ha takket nei pga han ønsker lengre kontrakt. Etter mitt syn er selv 2+1 for mye å gi en spiller som fyller 32 år i mars, og som har mistet nesten 60 kamper med primært muskelskader ila siste drøye 3 sesongene. Mer enn det vil være galskap, særlig mtp at jeg tviler på at Kante ønsker å gå veldig ned i lønn fra sin ca £300k ukelønn.
Ser også at Jorginho skal ha en lønn på £110k i uka. Altså har Kante 2,6 ganger mer. Kvalitetsforskjellen på disse to tilsier vel ikke at det burde være en slik lønnsforskjell. Hvis Jorginho er villig til å godta en langt mer moderat lønn og en mer akseptabel lengde på ny kontrakt enn Kante, må det vel være langt mer attraktivt å ta med ham videre enn Kanté.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»