Dagens handlerunde

Svar
DoktorS

Re: Dagens handlerunde

Legg inn av DoktorS »

return_of_drakkar skrev: man mai 30, 2022 7:39 pm Bunnpris har brus fra Oskar Sylte til 10 kr flaska denne uka.
Har visst kommet en Cola-variant også...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Første lørdagshandel på et par uker i egen by. Koser meg litt på denne runden - først innom Coop Extra for å kjøpe det de har der, og ikke andre steder - men de hadde verken gaffelbiter eller spiralloff i dag. Biff var et alternativ derfra, og ble til at jeg kjøpte med et sånt stykke med billig entrecote fra Tyskland. Det er et greit alternativ hvis man ikke finner annet. Så var det polet, ingen kø der i dag. Rema ble hovedinnkjøpene gjort - der fant jeg en helt perfekt marmorert "Kongentrecote", så da får den tyske klumpen, med holdbarhet i flere uker, ligge litt. Ellers fikk jeg det meste som jeg skulle i dag - litt dyre norske jordbær, men men, det er jo lørdag. Glemte å kjøpe snop. Men jeg har litt spansk sjokolade liggende. Så det for holde for denne helga.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Brukte en litt lang lunsj til handletur. Innom Annis Oslobukta igjen. Litt trist å se hvor lite kunder som er innom. Mye pølser som enten ble solgt til halv pris eller der datoen var svært nær. De hadde masse kjempedyrt smør som hadde best før onsdag... Men uansett - fikk med meg et stykke ytrefilet som ser bra ut. Dessuten fikk jeg sikret meg smør som i hvert fall holder seg til uti august en gang..

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

return_of_drakkar skrev: man mai 30, 2022 7:39 pm Bunnpris har brus fra Oskar Sylte til 10 kr flaska denne uka.
Det var tider det.....

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Laaaang handlerunde i dag. Først innom Rema for å sikre meg Stangekylling på tilbud. Så var det en tur innom polet. Så skulle jeg sjekke om Meny hadde hauger av kantareller på tilbud, men som vanlig på disse 10-kronersmarkedet, 20 kr/hg i tilfellet kantareller, som er annonsert - var det tomt. Det var også tomt for det andre jeg eventuelt skulle ha der - rimelig røkt laks. Så - som vanlig, ved slike Meny-tilbud, jeg går misfornøyd tomhendt hjem...

... men ikke så galt at det ikke er godt for noe, jeg gikk på Youngstorget og fikk der norske kantareller i stedet. 35 kr/hg der - men synes det kan være verdt det.... Ellers ble det innom en annen Rema for resten av basisvarer. Dessuten en stor såpe-handel på Normal. Årets siste norske jordbær ble også handlet inn.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 2:32 pm Årets siste norske jordbær ble også handlet inn.
Jeg kjøpte på Spar i går, kanskje de flotteste bærene så langt i sesongen. Dyprød farge, søte og syrlige. Fin avslutning på årets sesong.
Men, jeg ble nødt til å gjøre noe jeg aldri ellers gjør, en uting, jeg fylte ekstra bær i kurven jeg tok. Grunnen var enkel - det var for lite i kurvene. Dette var tidlig på dagen, bærene var akkurat satt ut. Syns det var lite i kurvene og begynte å kontrollveie. Veiet 6 kurver, og de lå alle på 400-450 gram, det er altfor lite når det skal være 500 i kurvene, noe som var tydelig merket.
Men det var godt, veldig godt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS :
jeg gikk på Youngstorget og fikk der norske kantareller i stedet. 35 kr/hg der - men synes det kan være verdt det.... Ellers ble det innom en annen Rema for resten av basisvarer. Dessuten en stor såpe-handel på Normal. Årets siste norske jordbær ble også handlet inn.
--------------------------------------------------------------
Kona ruslet opp i skogen og hentet en pose kantareller i dag. Gratis.
Jordbær plopper fremdeles opp i hagen. Også gratis.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gode jordbær her også - tenker å ta litt appelsinlikør øver noen her nuh...

Jeg kjøpte kantareller for 75 kroner - tenker at hvis jeg skulle plukket, måtte jeg kjøpe to kollektivbilletter til 39 kroner stykket, så da sparte jeg litt på å ikke plukke gratis kantareller :-D

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 9:03 pm Gode jordbær her også - tenker å ta litt appelsinlikør øver noen her nuh...

Jeg kjøpte kantareller for 75 kroner - tenker at hvis jeg skulle plukket, måtte jeg kjøpe to kollektivbilletter til 39 kroner stykket, så da sparte jeg litt på å ikke plukke gratis kantareller :-D
Jeg tenker også sånn, ikke minst hva jeg tjener i timen, målt opp mot hva jeg kan få gratis. Med det sagt, så har vi tenkt oss ut i skogen i morgen, og etter planen plukke 2-3 dl blåbær, nok til å lage to små smuldrepaier til dessert i morgen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: lør aug 20, 2022 10:45 pm
DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 9:03 pm Gode jordbær her også - tenker å ta litt appelsinlikør øver noen her nuh...

Jeg kjøpte kantareller for 75 kroner - tenker at hvis jeg skulle plukket, måtte jeg kjøpe to kollektivbilletter til 39 kroner stykket, så da sparte jeg litt på å ikke plukke gratis kantareller :-D
Jeg tenker også sånn, ikke minst hva jeg tjener i timen, målt opp mot hva jeg kan få gratis. Med det sagt, så har vi tenkt oss ut i skogen i morgen, og etter planen plukke 2-3 dl blåbær, nok til å lage to små smuldrepaier til dessert i morgen.
Ja, husker at dette var diskutert litt til og med på 80-tallet da mine foreldre og ikke minst besteforeldre holdt mye på med bær på denne tiden. Det var ikke måte på hvor mye syltetøy, saft og annet som skulle lages for vinteren...Husker at vi før skoleferiene startet var med til besteforeldrene våre for å være med i innhøstingen. Regnet man reise (fergetur inkluert), forpakning, emballasje, sukker og hele smørja, så begynte man vel etter hvert å tenke på at det ikke var sepsielt lønnsomt økonomisk...

... nå er det hele mer vel hobbybasis og pga den gode smaken man holder på. Mange lar jo hagebær bare være på trærne samtidig har jeg vel oppfattett at det er en slags rennessanse for denslags bær, i hvert fall på den kulinariske siden.

God blåbærtur! Selv har jeg et godt stykke stikkelsbærpai i fryseren som skal spises i kveld, sammen krem. De hadde stikkelsbær på Youngstorget også, men jeg har bær fra Ytre Nordre Møre. Og det er jo noko Heilt Anna.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 9:03 pm Gode
Jegerbrød til 19,90 på Coop Extra kommende uke. Da kan man hamstre litt.

Varierer mellom nettopp Jegerbrød og halvstekte kornbrød for tida. Jegerbrød er best av de ferdigstekte i butikken.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirJames skrev: søn aug 21, 2022 11:12 pm
DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 9:03 pm Gode
Jegerbrød til 19,90 på Coop Extra kommende uke. Da kan man hamstre litt.

Varierer mellom nettopp Jegerbrød og halvstekte kornbrød for tida. Jegerbrød er best av de ferdigstekte i butikken.
Den er god - er ute av landet snart, men kan jo fryse ned noen skiver... Liten samtale med hun der som drev Consuming tidligere, og nå bare er på Insta - hun la ut bilder av Remas brød med spelt, og jeg måtte kommentere at det er forferdelig kjedelig og tørt... Jeger er ikke veldig sunt, selv om det er mørkt, men helt enig - veldig godt. Liker både konsistens og smak.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man aug 22, 2022 8:14 am
SirJames skrev: søn aug 21, 2022 11:12 pm
DoktorS skrev: lør aug 20, 2022 9:03 pm Gode
Jegerbrød til 19,90 på Coop Extra kommende uke. Da kan man hamstre litt.

Varierer mellom nettopp Jegerbrød og halvstekte kornbrød for tida. Jegerbrød er best av de ferdigstekte i butikken.
Den er god - er ute av landet snart, men kan jo fryse ned noen skiver... Liten samtale med hun der som drev Consuming tidligere, og nå bare er på Insta - hun la ut bilder av Remas brød med spelt, og jeg måtte kommentere at det er forferdelig kjedelig og tørt... Jeger er ikke veldig sunt, selv om det er mørkt, men helt enig - veldig godt. Liker både konsistens og smak.
Hmm, når du sier det så har jeg ikke vært inne på Consuming de siste to årene, men ser jo nå at hun ikke har postet der siden 2020. Har ikke Insta selv, så kommer nok ikke til å lese noe særlig av det hun publiserer der inne.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirJames skrev: man aug 22, 2022 3:02 pm
DoktorS skrev: man aug 22, 2022 8:14 am
SirJames skrev: søn aug 21, 2022 11:12 pm

Jegerbrød til 19,90 på Coop Extra kommende uke. Da kan man hamstre litt.

Varierer mellom nettopp Jegerbrød og halvstekte kornbrød for tida. Jegerbrød er best av de ferdigstekte i butikken.
Den er god - er ute av landet snart, men kan jo fryse ned noen skiver... Liten samtale med hun der som drev Consuming tidligere, og nå bare er på Insta - hun la ut bilder av Remas brød med spelt, og jeg måtte kommentere at det er forferdelig kjedelig og tørt... Jeger er ikke veldig sunt, selv om det er mørkt, men helt enig - veldig godt. Liker både konsistens og smak.
Hmm, når du sier det så har jeg ikke vært inne på Consuming de siste to årene, men ser jo nå at hun ikke har postet der siden 2020. Har ikke Insta selv, så kommer nok ikke til å lese noe særlig av det hun publiserer der inne.
Det er ganske dårlige greier. Hun publiserer veldig mye banale ting, som f.eks. for "fantastisk" det er med nytt design på en eller annen forpakning. Veldig mye chips og denslags, som jeg selv finner helt uinteressant. Dessuten legger hun musikk på mange av postingene, så ganske irriterende format.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man aug 22, 2022 6:52 pm
SirJames skrev: man aug 22, 2022 3:02 pm
DoktorS skrev: man aug 22, 2022 8:14 am

Den er god - er ute av landet snart, men kan jo fryse ned noen skiver... Liten samtale med hun der som drev Consuming tidligere, og nå bare er på Insta - hun la ut bilder av Remas brød med spelt, og jeg måtte kommentere at det er forferdelig kjedelig og tørt... Jeger er ikke veldig sunt, selv om det er mørkt, men helt enig - veldig godt. Liker både konsistens og smak.
Hmm, når du sier det så har jeg ikke vært inne på Consuming de siste to årene, men ser jo nå at hun ikke har postet der siden 2020. Har ikke Insta selv, så kommer nok ikke til å lese noe særlig av det hun publiserer der inne.
Det er ganske dårlige greier. Hun publiserer veldig mye banale ting, som f.eks. for "fantastisk" det er med nytt design på en eller annen forpakning. Veldig mye chips og denslags, som jeg selv finner helt uinteressant. Dessuten legger hun musikk på mange av postingene, så ganske irriterende format.
Musikk også, ja. Som om samfunnet ikke er støyende nok fra før.

Someone

Legg inn av Someone »

Dagens "vi er utsolgt for et eller annet": Kruskakli (og bleier til minstemann)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

På Kiwi'n var det dårlige tomater, ifølge min bedre halvdel, som nok ser slikt bedre enn meg. pris: 39,90.
Samtidig seier diverse media at det kan bli stor mangel på tomater utover, om det ikke skjer noe drastisk med strømprisene for produsentene, både her i landet og ellers. Extra har ikke hatt sin egen billige ketsjup på flere uker.

24,90 for issalaten var også mer enn nok, de tok ikke stor plass akkurat...for å si det sånn.
Extra var også utsolgt for den billigste kaviaren til cirka 10,90, nest billigste Coops til 16,90.
Men det skal de ha at glassene for sylteagurk og rødbeter er lettåpne, mens se til First Price er tungvinne, og god billig loff.
Ellers en grei tur uten noe spesielt.

Ost er det nok av etter småhamstring på forrige Sverige-tur.

Someone

Legg inn av Someone »

return_of_drakkar skrev: fre sep 09, 2022 6:43 pm På Kiwi'n var det dårlige tomater, ifølge min bedre halvdel, som nok ser slikt bedre enn meg. pris: 39,90.
Samtidig seier diverse media at det kan bli stor mangel på tomater utover, om det ikke skjer noe drastisk med strømprisene for produsentene, både her i landet og ellers. Extra har ikke hatt sin egen billige ketsjup på flere uker.
Nåja, mangel på tomater eller mangel på norske drivhusdyrkede tomater. Og det er vel knapt nok en eneste norsk tomat som blir ketchup?

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Someone skrev: fre sep 09, 2022 8:28 pm
return_of_drakkar skrev: fre sep 09, 2022 6:43 pm På Kiwi'n var det dårlige tomater, ifølge min bedre halvdel, som nok ser slikt bedre enn meg. pris: 39,90.
Samtidig seier diverse media at det kan bli stor mangel på tomater utover, om det ikke skjer noe drastisk med strømprisene for produsentene, både her i landet og ellers. Extra har ikke hatt sin egen billige ketsjup på flere uker.
Nåja, mangel på tomater eller mangel på norske drivhusdyrkede tomater. Og det er vel knapt nok en eneste norsk tomat som blir ketchup?
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/3EJOvq/ ... l-i-vinter

Jeg kan ikke annet om tomater enn å ete dem...Men fra denne artikkelen da.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Tradisjonell handlerunde i dag - dvs, litt mindre enn vanlig, ettersom det meste av råvarer til helgen allerede var i hus. Dermed ble det en klassisk Extra-Rema-grønnsaksbutikk-runde. Extra besøkes i hovedsak for å skaffe Spirralloff av god kvalitet til en rimelig sum. Rema hadde heldigivis fin-fin rosmarin som nesten var det viktigste i dag. Lot meg også friste til å kjøpe en kurv jordbær. Og så ble det litt smågodt... La inn en god tilbakemelding til Rema i Æ for i dag synes jeg hyllene var velfylte og jeg fikk det jeg skulle ha..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jævlig surrete handelrunde i går, selv om det meste av hovedråvarer var kjøpt inn på forhånd. Grovt speltbrød og egg fra Ek på Meny. Så Coop Extra for resten... I mellomtiden klarte jeg å ordne meg en kaffeavtale med naboen, noe som medførte litt stess fordi jeg fikk liten tid. Ettersom jeg skulle på kaffebar etter handlerunden forsøke jeg å få alt av varer i ryggsekken. Dett var vanskelig, så jeg måtte forsøke å pakke om. I ompakkingen tok jeg ut en eske med medisiner. Denne klarte jeg selvsagt å forlegge ved selvbetjeningskassa. Dette til tross for at jeg måtte gi opp og likevel gå for pose i tillegg til ryggsekk. På veg til kaffebaren begynte jeg å ane forleggelsen, så måtte tilbake og lete. Fant den ikke, noe som var veldig rart, for det var jo bare 10 minuter siden jeg var der... Spurte betjeningen, men de hadde ikke sett det. Så hadde jeg nesten gitt opp, før jeg så esken fra annen vinkel da jeg gikk ut...

Nuvel. Litt av pakkeproblemet skyldes at jeg ikke fant pærer i løsvekt. Dermed endte jeg opp med en pakke med 1 kg i plast (... trodde de var hysterisk på å redusere plastforbruket jeg...) av nydelige norske pærer av typen Clara Frisj. Det hender seg visstnok ganske ofte at det finnes god frukt under Xtra-merket, har merket meg at f.eks. mindre aroma-epler blir pakket slik.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ting blir dyrere, så jeg har (om mulig) blitt enda flinkere til å se etter datovarer. Jeg er jo rundt omkring i byen hver dag, og har noen faste steder som sjelden skuffer. Overraskende hvor ofte man kommer over feks Salma til halv pris. Kjøper kun til nedsatt pris nå som prisen pusher 400kr, den spratt veldig fort opp med 100kr syns jeg.
Nuvel, en Rema solgte ut noen av de flotte håndsurrete lammelårene til Gilde. Den som hadde gjort prisingen hadde gjort en feil, ved å gi hele låret en førpris på 249,-, men det var jo kiloprisen. Mitt lår var satt ned til 149, men veide 2,3kg, og skulle med 40% kostet rundt 340kr, som jeg også syns er altfor dyrt.
Så i kassen skjer det at strekkoden ikke slår inn, så han som satt i kassen tastet inn kilopris og rabatt manuelt. Våkent egentlig, men deretter glapp det, for vekten stoppet på 150gr, og prisen 37kr! Og så kom rabatten på 15kr, så jeg endte med å få et flott lår til 22kr, det kommer til å smake ekstra godt.😋😅

Mia

Legg inn av Mia »

KingKongHalvor skrev: lør okt 15, 2022 6:20 pm Ting blir dyrere, så jeg har (om mulig) blitt enda flinkere til å se etter datovarer. Jeg er jo rundt omkring i byen hver dag, og har noen faste steder som sjelden skuffer. Overraskende hvor ofte man kommer over feks Salma til halv pris. Kjøper kun til nedsatt pris nå som prisen pusher 400kr, den spratt veldig fort opp med 100kr syns jeg.
Nuvel, en Rema solgte ut noen av de flotte håndsurrete lammelårene til Gilde. Den som hadde gjort prisingen hadde gjort en feil, ved å gi hele låret en førpris på 249,-, men det var jo kiloprisen. Mitt lår var satt ned til 149, men veide 2,3kg, og skulle med 40% kostet rundt 340kr, som jeg også syns er altfor dyrt.
Så i kassen skjer det at strekkoden ikke slår inn, så han som satt i kassen tastet inn kilopris og rabatt manuelt. Våkent egentlig, men deretter glapp det, for vekten stoppet på 150gr, og prisen 37kr! Og så kom rabatten på 15kr, så jeg endte med å få et flott lår til 22kr, det kommer til å smake ekstra godt.😋😅
Haha, men tenker ikke dem som sitter i kassa i det hele tatt på prisen? Må da kanskje gå opp ett lite lyst når prisen blir kr 22 for det der.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Mia skrev: lør okt 15, 2022 6:23 pm
KingKongHalvor skrev: lør okt 15, 2022 6:20 pm Ting blir dyrere, så jeg har (om mulig) blitt enda flinkere til å se etter datovarer. Jeg er jo rundt omkring i byen hver dag, og har noen faste steder som sjelden skuffer. Overraskende hvor ofte man kommer over feks Salma til halv pris. Kjøper kun til nedsatt pris nå som prisen pusher 400kr, den spratt veldig fort opp med 100kr syns jeg.
Nuvel, en Rema solgte ut noen av de flotte håndsurrete lammelårene til Gilde. Den som hadde gjort prisingen hadde gjort en feil, ved å gi hele låret en førpris på 249,-, men det var jo kiloprisen. Mitt lår var satt ned til 149, men veide 2,3kg, og skulle med 40% kostet rundt 340kr, som jeg også syns er altfor dyrt.
Så i kassen skjer det at strekkoden ikke slår inn, så han som satt i kassen tastet inn kilopris og rabatt manuelt. Våkent egentlig, men deretter glapp det, for vekten stoppet på 150gr, og prisen 37kr! Og så kom rabatten på 15kr, så jeg endte med å få et flott lår til 22kr, det kommer til å smake ekstra godt.😋😅
Haha, men tenker ikke dem som sitter i kassa i det hele tatt på prisen? Må da kanskje gå opp ett lite lyst når prisen blir kr 22 for det der.
Man begynner jo å lure. Skal sies at jeg handlet mange ting, og ikke fanget det opp før jeg kom hjem. Jeg «trøstet» meg med at datoen var i dag, og det ville sannsynligvis blitt kastet.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Den lokale Coop Extra har tapt seg - mener jeg fikk en undersøkelse på e-post for en tid tilbake - skal sannelig klage. Det ene er at de er håpløst underbemannet i rushtiden - en fyr i kassa, lang kø, og samme fyren skal ta av seg de tre selvbetjeningkassene, som jo stadig har et eller annet problem. Ser jo helt latterlig ut. Andre ganger er butikken full av folk som pakker ut varer - ser jo både 6 og 7 ansatte der samtidig...

Når det gjelder datohylla, som var populær, og utgjorde en hel reol før, så har de flyttet dette til en liten hylle nederst der sjømat ligger over. Nå ligger alt i en haug. Fullstendig meningsløst når folk er stadig mer opptatt av datovarer. Ellers smått irriterende opplegg at de setter opp noen lapper på selvbetjeningskassene om at man vennligst bør sette kurvene bak seg når ferdig, men da ingen markering av hvor disse skal stå - enkle og åpenbare ting de burde ha fikset - lett!!

Meny i dag - til tross for 20-kroners marked, eller litt pga - har slått meg på Biola Pære. Denne koster nå over 40 kroner normalt, og kostet nå 20 kroner på Meny. Var mentalt forberedt på helt tomt - som vanlig er på slike dager, men sannelig: En enkelt kartong stod igjen.

Lindt sjokolade i plater - vel der var det absolutt helt skrapet. Som for en mengde andre varer. Begynner å bli rimelig forbanna på dette u-landsopplegget. Det grunnleggende for en dagligvarebutikk må vel være at de har varer de skal ha, så får prisen komme i andre rekke... tross alt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hm, mens jeg skrev at lokal Coop Extra har tapt seg over, ble det redningen i dag....

Lokal Rema annonserer for bacon i terninger på tilbud. Men der var det tomt. De hadde heller ikke fått inn noe julepølser, som de annonserte med fra og med mandag denne uka... Det mest irriterende var at de heller ikke hadde bacon i biter - bare slike skiver, og det skal jeg ikke ha på lutefisken.

Over til Coop Extra og de har hele tre (!) varianter at bacon i biter, store stykker av "Fjordbacon", mener det var fra Gilde, så passe stykker av eget merke, men enda bedre stykker fra Xtra-serien.

Til overmål hadde Extra fått inn samme lutefisk fra Lofoten som i fjor - mindre sider på litt over 1 kg, som passer meg utmerket, og den kostet også bare 100 kr/kg, mot f.eks. Menys 130 kroner på tilbud denne helga. I ferskvaredisken er jo det litt bingo hvilke stykker man får - med en hel side får man et delikat stor midtstykke og deretter nakke og hode ved andre servering. Det er godt mulig jeg velger denne utgaven når jeg skal ha lutefisklag senere i år, for til fullpris blir jo det over 200 kroner i fisk per person om jeg handler på Meny, og jeg synes det er litt mye, rett og slett...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fra den ene ytterligheten til den andre på dagens handlerunde. Startet med å hente en flaske 18 år gammel Longmorn på Aker Brygge-polet. Stod bak en kø fra en eller annen fornem Vestkant-adresse som lurte på et eller annet....

... neste stopp var Europris Gunerius. Hjelpes. To kjempelange køer som bare vokste pga diverse halvgamle damer med ikke-norsk bakgrunn som gikk amok med chips-poser og greier på tilbud - "har du fått med at jeg er medlem", "telefonfummeret mitt er" - "å nei, kostet posen så mye, da skal jeg ikke ha den".... "hvor er den grønne knappen (på betalingsautomaten"... Vurderte sterkt å gi opp hele greien i det kaoset der.

Men det viser i alle fall at det er smart av Europris å legge en butikk i sentrum. Akkurat som Lidl som var en kjempesuksess sentralt. Venter på at Rusta også kommer etter hvert...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Harry-tur i går.
Like mye for turen og kafé-besøk.
Sånne Leksand-trekant-knekkebrød er superdigg, 11 kr pakka vs 27 her i landet. Hamstret slike.
Ok pris på en jule-edamerost, ellers er ikke osteprisene så veldig gode der heller nå, i alle fall ikke i går.
Selvsagt et knippe med mørk 70%+ sjokolade. Gode priser på dette.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: ons nov 23, 2022 4:14 pm Fra den ene ytterligheten til den andre på dagens handlerunde. Startet med å hente en flaske 18 år gammel Longmorn på Aker Brygge-polet. Stod bak en kø fra en eller annen fornem Vestkant-adresse som lurte på et eller annet....

... neste stopp var Europris Gunerius. Hjelpes. To kjempelange køer som bare vokste pga diverse halvgamle damer med ikke-norsk bakgrunn som gikk amok med chips-poser og greier på tilbud - "har du fått med at jeg er medlem", "telefonfummeret mitt er" - "å nei, kostet posen så mye, da skal jeg ikke ha den".... "hvor er den grønne knappen (på betalingsautomaten"... Vurderte sterkt å gi opp hele greien i det kaoset der.

Men det viser i alle fall at det er smart av Europris å legge en butikk i sentrum. Akkurat som Lidl som var en kjempesuksess sentralt. Venter på at Rusta også kommer etter hvert...
Rusta bør ha ca 2000 kvm tilgjengelig, hvilket ikke er enkelt å finne i Oslo sentrum. Det er en grunn til at Rustas Oslo-butikk ligger på Alnabru. Rusta har mye større vareleveranser enn Europris, og er derfor også avhengig av et større lager.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

En kort tur med innkjøp av grønnsaker, rødbet-salat og rapsolje.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»