Florø SK Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av bønna1/2 »

Har supersupporteren fått Covid igjen? Kommer nok tiöbake så fort Florø vinner igjen.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

bønna1/2 skrev: lør sep 10, 2022 10:40 pm Har supersupporteren fått Covid igjen? Kommer nok tiöbake så fort Florø vinner igjen.
Tja, tror nok at han har skjønt at det ikke blir opprykk på Florø nå, med seier i neste kamp så skal det alt for mye til for at Aafk 2 eller Elverum begge sprekker såpass på de siste kampene. Så det toget røyk nok for Florø sin del med tapet mot Elverum.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Canucks skrev: søn sep 11, 2022 12:03 am
bønna1/2 skrev: lør sep 10, 2022 10:40 pm Har supersupporteren fått Covid igjen? Kommer nok tiöbake så fort Florø vinner igjen.
Tja, tror nok at han har skjønt at det ikke blir opprykk på Florø nå, med seier i neste kamp så skal det alt for mye til for at Aafk 2 eller Elverum begge sprekker såpass på de siste kampene. Så det toget røyk nok for Florø sin del med tapet mot Elverum.
9 poeng opp til AAFK 2 med 18 poeng igjen å spille om + at de er 13 mål bak på målforskjellen- så igrunn et ekstra poeng bak der også!
Klart hentet de inn de 9 poengene så er det samtidig minst 6 mål innhentet bare der, bla.a har de vel hjemmekamp mot dem snart...

...men det er nok kjørt!
Bedre lykke neste år: kanskje de unngår å få ned et lag fra årets 2.divisjon i sin avdeling? Det hjelper sikkert eventuelt på?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Canucks skrev: lør sep 10, 2022 6:37 pm Da står nok opprykket mellom to lag. Aafk 2 og Elverum. Resten er ute av det nå.
... og da er det selvfølgelig heia Elverum for alle penga. Død over andrelag!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lilleborg skrev: søn sep 11, 2022 9:32 am
Canucks skrev: lør sep 10, 2022 6:37 pm Da står nok opprykket mellom to lag. Aafk 2 og Elverum. Resten er ute av det nå.
... og da er det selvfølgelig heia Elverum for alle penga. Død over andrelag!
Skulle gjerne hatt en bedre løsning på 2. lagene, men om man hadde opprettet en 2. lagsliga hadde da enden på visa blitt at lag som Skeid og andre lag heller hadde tatt over rollen som utviklere for en del av topplagene, hvor lag som Vålerenga,Odd etc. som har bedre 2. lag enn de fleste bare hadde lånt ut alt de har av unge lovende spillere som ikke kan regne med spilletid på øverste nivå, og det hadde jo ødelagt utviklingen av spillere og talenter for en del lag også. Så det er særdeles vanskelig å finne en veldig god løsning på dette.

Bortsett fra i gruppe 2 der Aafk 2 kjemper om opprykk til 3. øverste nivå i Norge, så er Brann 2 på vei opp til 3 øverste nivå, kjemper med Brodd, i gruppe 6 så er Godset II der oppe og kjemper med Gjelleråsen. Så kan bli en rekord for 2. lag potensielt på 3. øverste nivå i Norge til neste år om Odd 2 redder plassen, noe de foreløpig ser ut til, og Vålerenga 2 gjør det også. Så snakker vi i verste fall 5 2. lag der neste sesong. Ikke ideelt, men løsningene med 2. lag er heller ikke optimale.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Canucks skrev: søn sep 11, 2022 10:40 amSå det er særdeles vanskelig å finne en veldig god løsning på dette.
Selvfølgelig. Men dagens løsning funker ikke. Det ødelegger potensielt opprykk og nedrykk for andre lag, og forskjellene på hva lagene stiller med er så syke at det blir ufattelig urettferdig og en enorm mangel på fair play. Jeg vil ha alt av andrelag vekk. Få det bort.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: søn sep 11, 2022 10:44 am
Canucks skrev: søn sep 11, 2022 10:40 amSå det er særdeles vanskelig å finne en veldig god løsning på dette.
Selvfølgelig. Men dagens løsning funker ikke. Det ødelegger potensielt opprykk og nedrykk for andre lag, og forskjellene på hva lagene stiller med er så syke at det blir ufattelig urettferdig og en enorm mangel på fair play. Jeg vil ha alt av andrelag vekk. Få det bort.
Du får sørge for at klubben din tar opp dette på Forbundstinget i mars. Hvor alle klubber har stemmerett. Men dette har vel hatt solid støtte når det har vært oppe til behandling tidligere.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Lilleborg skrev: søn sep 11, 2022 10:44 am
Canucks skrev: søn sep 11, 2022 10:40 amSå det er særdeles vanskelig å finne en veldig god løsning på dette.
Selvfølgelig. Men dagens løsning funker ikke. Det ødelegger potensielt opprykk og nedrykk for andre lag, og forskjellene på hva lagene stiller med er så syke at det blir ufattelig urettferdig og en enorm mangel på fair play. Jeg vil ha alt av andrelag vekk. Få det bort.
Hva skal man gjøre med de spillerne som ikke spiller på førstelaget, men som er en del av troppen?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

bønna1/2 skrev: søn sep 11, 2022 10:54 am
Lilleborg skrev: søn sep 11, 2022 10:44 am
Canucks skrev: søn sep 11, 2022 10:40 amSå det er særdeles vanskelig å finne en veldig god løsning på dette.
Selvfølgelig. Men dagens løsning funker ikke. Det ødelegger potensielt opprykk og nedrykk for andre lag, og forskjellene på hva lagene stiller med er så syke at det blir ufattelig urettferdig og en enorm mangel på fair play. Jeg vil ha alt av andrelag vekk. Få det bort.
Hva skal man gjøre med de spillerne som ikke spiller på førstelaget, men som er en del av troppen?
Låne ut til lag som Skeid blir enden på visa, og døden for rekruteringen for mange lag fra OBOS og nedover som heller vil få lånespillere fra Eliteserien-lag slik at disse blir brukt, og man får disse omgjort til rene farmerlagene.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

bønna1/2 skrev: søn sep 11, 2022 10:54 am
Lilleborg skrev: søn sep 11, 2022 10:44 am
Canucks skrev: søn sep 11, 2022 10:40 amSå det er særdeles vanskelig å finne en veldig god løsning på dette.
Selvfølgelig. Men dagens løsning funker ikke. Det ødelegger potensielt opprykk og nedrykk for andre lag, og forskjellene på hva lagene stiller med er så syke at det blir ufattelig urettferdig og en enorm mangel på fair play. Jeg vil ha alt av andrelag vekk. Få det bort.
Hva skal man gjøre med de spillerne som ikke spiller på førstelaget, men som er en del av troppen?
Da kan man vel starte med å fjerne halve divisjonen i Norsk Tipping Ligaen avdeling 1 ser det ut til. Nesten halvparten av lagene har et 2-tall bak seg der.
Greitt, jeg overdriver litt. Er vel 4 av 14 lag ser jeg nå.
https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=181420

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Hjemme etter fjelltur, må si meg overrasket. Nå kan Florø maksimalt få 57 poeng, og det vil neppe holde til opprykk.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

bønna1/2 skrev: søn sep 11, 2022 10:54 am Hva skal man gjøre med de spillerne som ikke spiller på førstelaget, men som er en del av troppen?
De får pent sitte på benken og vente på muligheten sin :lol:

Det er ikke skrevet i stein at alle spillere i en førstelagstropp SKAL ha kamptrening. Det får være opp til trener å bedømme hvem som skal få spille og hvem som må sitte på benken.
Sist redigert av Lilleborg den søn sep 11, 2022 12:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: søn sep 11, 2022 10:59 am Da kan man vel starte med å fjerne halve divisjonen i Norsk Tipping Ligaen avdeling 1 ser det ut til. Nesten halvparten av lagene har et 2-tall bak seg der.
Make it happen!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lilleborg skrev: søn sep 11, 2022 12:07 pm
bønna1/2 skrev: søn sep 11, 2022 10:54 am Hva skal man gjøre med de spillerne som ikke spiller på førstelaget, men som er en del av troppen?
De får pent sitte på benken og vente på muligheten sin :lol:

Det er ikke skrevet i stein at alle spillere i en førstelagstropp SKAL ha kamptrening. Det får være opp til trener å bedømme hvem som skal få spille og hvem som må sitte på benken.
Det vil være katastrofalt for utviklingen av talenter i Norge som trenger spilletid, samtidig som A-laget gjerne trenger resultater og hvor disse ikke er gode nok for øyeblikket, så man må ha en løsning der talenter og unge får matchet seg på et nivå der de får kamptrening, og utvikler seg, og en 2. lagsliga er ikke løsningen på det heller, og da blir det til langt flere utlån, som igjen fører til at utviklingsarbeidet som gjøres i breddeklubbene blir dårligere. Norge har de siste årene hatt en enorm fremgang på utvikling av talent etter og ha vært i skyggenes dal, og jeg er redd for at løsningene som finnes på dette fort kan være med på å skade talentutviklingen. Norsk 2 og 3 div er uansett breddefotballsnivå og et bra matchingsnivå for unge lovende talenter, er kun de to øverste ligaene hvor man ikke har 2. lag at det er ordentlig satsing. Det er jo også lagt noen hinder på veien for regler for bruk av 1. lagsspillere på 2. lag også. Muligens man kunne vurdert å endre på disse for å skape enda mer forutsigbarhet i hva man møter fra 2. lagene.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Canucks skrev: søn sep 11, 2022 1:22 pm Det vil være katastrofalt for utviklingen av talenter i Norge som trenger spilletid, samtidig som A-laget gjerne trenger resultater og hvor disse ikke er gode nok for øyeblikket, så man må ha en løsning der talenter og unge får matchet seg på et nivå der de får kamptrening, og utvikler seg, og en 2. lagsliga er ikke løsningen på det heller, og da blir det til langt flere utlån, som igjen fører til at utviklingsarbeidet som gjøres i breddeklubbene blir dårligere. Norge har de siste årene hatt en enorm fremgang på utvikling av talent etter og ha vært i skyggenes dal, og jeg er redd for at løsningene som finnes på dette fort kan være med på å skade talentutviklingen. Norsk 2 og 3 div er uansett breddefotballsnivå og et bra matchingsnivå for unge lovende talenter, er kun de to øverste ligaene hvor man ikke har 2. lag at det er ordentlig satsing. Det er jo også lagt noen hinder på veien for regler for bruk av 1. lagsspillere på 2. lag også. Muligens man kunne vurdert å endre på disse for å skape enda mer forutsigbarhet i hva man møter fra 2. lagene.
Det er allerede mulig for talenter med kortidsutlån. Kanskje dette vil være en løsning klubbene bør så nærmere på.

Og du tar feil. Norsk 2.divisjon har betegnelsen toppfotball i NFF. Og klubbene i 2. og 3.divisjon og nedover skal selvfølgelig respekteres. Når man møter et 2.lag som i den ene kampen stiller et bedritent juniorlag for så og toppe laget i en annen kamp så går det på alt annet enn respekt of fair play. Det er ting JEG er opptatt av.

Jeg står på mitt. Dagens ordning fungerer ikke. Jeg er åpen for alternativer som gagner alle parter, men inntil de alternativene er gode nok ønsker jeg alle 2.lag strake veien ned til helvete.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Canucks skrev: søn sep 11, 2022 1:22 pm Norsk 2 og 3 div er uansett breddefotballsnivå og et bra matchingsnivå for unge lovende talenter
Hadde andrelagene utelukkende blitt brukt på de lovende talentene så hadde jeg vært helt enig. Men vi veit begge to at det ikke er tilfelle.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lilleborg skrev: søn sep 11, 2022 3:11 pm
Canucks skrev: søn sep 11, 2022 1:22 pm Det vil være katastrofalt for utviklingen av talenter i Norge som trenger spilletid, samtidig som A-laget gjerne trenger resultater og hvor disse ikke er gode nok for øyeblikket, så man må ha en løsning der talenter og unge får matchet seg på et nivå der de får kamptrening, og utvikler seg, og en 2. lagsliga er ikke løsningen på det heller, og da blir det til langt flere utlån, som igjen fører til at utviklingsarbeidet som gjøres i breddeklubbene blir dårligere. Norge har de siste årene hatt en enorm fremgang på utvikling av talent etter og ha vært i skyggenes dal, og jeg er redd for at løsningene som finnes på dette fort kan være med på å skade talentutviklingen. Norsk 2 og 3 div er uansett breddefotballsnivå og et bra matchingsnivå for unge lovende talenter, er kun de to øverste ligaene hvor man ikke har 2. lag at det er ordentlig satsing. Det er jo også lagt noen hinder på veien for regler for bruk av 1. lagsspillere på 2. lag også. Muligens man kunne vurdert å endre på disse for å skape enda mer forutsigbarhet i hva man møter fra 2. lagene.
Det er allerede mulig for talenter med kortidsutlån. Kanskje dette vil være en løsning klubbene bør så nærmere på.

Og du tar feil. Norsk 2.divisjon har betegnelsen toppfotball i NFF. Og klubbene i 2. og 3.divisjon og nedover skal selvfølgelig respekteres. Når man møter et 2.lag som i den ene kampen stiller et bedritent juniorlag for så og toppe laget i en annen kamp så går det på alt annet enn respekt of fair play. Det er ting JEG er opptatt av.

Jeg står på mitt. Dagens ordning fungerer ikke. Jeg er åpen for alternativer som gagner alle parter, men inntil de alternativene er gode nok ønsker jeg alle 2.lag strake veien ned til helvete.
Kortidslån burde være en mulighet, men det vil også ødelegge utviklingen i breddeklubber, og jeg er klar over at det regnes som toppfotball, men for meg er 2. div breddefotball, og ikke toppfotball. Samme med 3 div.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Canucks skrev: søn sep 11, 2022 3:14 pm Kortidslån burde være en mulighet, men det vil også ødelegge utviklingen i breddeklubber, og jeg er klar over at det regnes som toppfotball, men for meg er 2. div breddefotball, og ikke toppfotball. Samme med 3 div.
Har ingenting å si hva du definerer det som, så lenge NFF definerer det som toppfotball. Den respekten fortjener de klubbene som holder til der.

Jeg ser talentutviklingsbiten altså. Helt klart. Hadde 2.lagene blitt brukt til bare talentutvikling så hadde jeg vært helt med. Men det er det som ikke skjer.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lilleborg skrev: søn sep 11, 2022 3:15 pm
Canucks skrev: søn sep 11, 2022 3:14 pm Kortidslån burde være en mulighet, men det vil også ødelegge utviklingen i breddeklubber, og jeg er klar over at det regnes som toppfotball, men for meg er 2. div breddefotball, og ikke toppfotball. Samme med 3 div.
Har ingenting å si hva du definerer det som, så lenge NFF definerer det som toppfotball. Den respekten fortjener de klubbene som holder til der.

Jeg ser talentutviklingsbiten altså. Helt klart. Hadde 2.lagene blitt brukt til bare talentutvikling så hadde jeg vært helt med. Men det er det som ikke skjer.
Kunne jo kjørt for en spansk løsning med andre lagene, med registrering av troppene før sesongen for spillere, og hvor man midt på sommeren kan gjøre noen få endringer på registreringene, og for spillere under si 20 år så er man fritatt, men for spillere 21+ så må de registreres for enten 1 eller 2. lag, og kan overhodet ikke gå mellom lagene, med unntak om de har hatt langtidsskade, og at det kan søkes om noe disp om de har stått over X antall kamper som følge av skade, og må spille seg opp igjen i form og er rusten. Noe som ville føre til mer forutsigbarhet, vet at det er noen regler nå med spilte forrige kamp, men burde vært mer forutsigbarhet for hva slags lag. Det kunne vært den beste løsningen for alle parter.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Canucks skrev: søn sep 11, 2022 3:19 pm Kunne jo kjørt for en spansk løsning med andre lagene, med registrering av troppene før sesongen for spillere, og hvor man midt på sommeren kan gjøre noen få endringer på registreringene, og for spillere under si 20 år så er man fritatt, men for spillere 21+ så må de registreres for enten 1 eller 2. lag, og kan overhodet ikke gå mellom lagene, med unntak om de har hatt langtidsskade, og at det kan søkes om noe disp om de har stått over X antall kamper som følge av skade, og må spille seg opp igjen i form og er rusten. Noe som ville føre til mer forutsigbarhet, vet at det er noen regler nå med spilte forrige kamp, men burde vært mer forutsigbarhet for hva slags lag. Det kunne vært den beste løsningen for alle parter.
Har tenkt noe av det samme sjøl. Jeg er helt sikker på at mye av kritikken hadde blitt roligere hvis 1. og 2.lag hadde registrert hver sin tropp før sesongstart, og at det f.eks hadde vært max 1-2 spillere fra hver av troppene som kunne spilt for det andre laget i løpet av en serierunde.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Det har ikke blitt noe trøkk på sosiale medier, jeg ser at siste sak på hjemmesiden handler om møtet med Volda, og at Liam Høyvik signerte sin første proffkontrakt med Florø denne uken... hvilken uke var nå det? På facebook har det ikke blitt oppdatert siden 7. September.
Om det stemmer at klubbens ambisjoner før sesongen var å utfordre, så kan ikke tabellplasseringen være årsaken til at det er stille, når Florø ligger på 4. plass med 6 kamper igjen å spille. Gidder ikke den yngre kommunikasjonsansvarlige, eller er det Solheim som har gitt munnkurv? Kan det være busselskapets arroganse som har smittet over? :D

Ross

Legg inn av Ross »

Står heller ingenting om millionbeløpet enkelte forventer inn på konto etter salg av Badou

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Tydelig at både klubb, supporter(e) og omgivelsene har gitt opp 2022. Men noen bør jo begynne å tenke på en ny sesong på nivå 4.
Ikke sikkert dagens stall, adm og øvrig støtteapparat er nok til en 4-6 plass i 2023.

Ross

Legg inn av Ross »

Nelsinho spiller jo ikke et år til i Florø, eneste som er god nok for større oppgaver. Tipper han ender i Skeid

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Fitforfight skrev: ons sep 14, 2022 4:54 pm Tydelig at både klubb, supporter(e) og omgivelsene har gitt opp 2022. Men noen bør jo begynne å tenke på en ny sesong på nivå 4.
Ikke sikkert dagens stall, adm og øvrig støtteapparat er nok til en 4-6 plass i 2023.
Denne klubben må være tung å drifte i 3. Divisjon, ettersom de utenlandske spillerne jo må ha grei lønn, samt at daglig leder, trener, assistent og sikkert flere i organisasjonen også skal lønnes. Ross nevner solidaritetspenger etter salget av Badou, som jo kan bli ekstremt viktige. Å gå på flere sesonger på dette nivået, med de samme kostnadene, gjør meg bekymret på klubbens vegne. Må jo også ta høyde for at sponsorene går trangere tider i møte, selv om hovedsponsoren vel er en bank..

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Florø må nok ta konsekvensen av utgiftene i årets sesong. Til neste år går Førde forbi da de har en mer berekraftig satsing.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Fritz_ skrev: ons sep 14, 2022 5:48 pm Florø må nok ta konsekvensen av utgiftene i årets sesong. Til neste år går Førde forbi da de har en mer berekraftig satsing.
Ja, om det ikke dukker opp en hittil ukjent formuende onkel, så er det høyst sannsynlig at utgiftene må kuttes. Og når vi vet hvordan ståa er i yngres, så ligger Førde bedre an. Ikke dermed sikkert at det blir noe opprykk der, heller.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Daltrey skrev: ons sep 14, 2022 5:57 pm
Fritz_ skrev: ons sep 14, 2022 5:48 pm Florø må nok ta konsekvensen av utgiftene i årets sesong. Til neste år går Førde forbi da de har en mer berekraftig satsing.
Ja, om det ikke dukker opp en hittil ukjent formuende onkel, så er det høyst sannsynlig at utgiftene må kuttes. Og når vi vet hvordan ståa er i yngres, så ligger Førde bedre an. Ikke dermed sikkert at det blir noe opprykk der, heller.
Neida. Men Førde må jo ikke rykke opp. De kan kose seg og forbedre seg litt etter litt i 3.div. Har troa på at Førde tar steget opp etter hvert.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Fritz_ skrev: ons sep 14, 2022 6:05 pm
Daltrey skrev: ons sep 14, 2022 5:57 pm
Fritz_ skrev: ons sep 14, 2022 5:48 pm Florø må nok ta konsekvensen av utgiftene i årets sesong. Til neste år går Førde forbi da de har en mer berekraftig satsing.
Ja, om det ikke dukker opp en hittil ukjent formuende onkel, så er det høyst sannsynlig at utgiftene må kuttes. Og når vi vet hvordan ståa er i yngres, så ligger Førde bedre an. Ikke dermed sikkert at det blir noe opprykk der, heller.
Neida. Men Førde må jo ikke rykke opp. De kan kose seg og forbedre seg litt etter litt i 3.div. Har troa på at Førde tar steget opp etter hvert.
Sikkert bare bra om Førde bruker noen sesonger på å bygge seg opp, sånn at de er klare for et høyere nivå uten å bli dumpekandidat.
Når tiden er inne kan jo Florø alltids håpe på å møte storebror i cup'en, i det minste :D

Sikkert noen som vil være uenige i disse spådommene, men vi er jo på et diskusjonsforum ;)

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Fritz_ skrev: ons sep 14, 2022 6:05 pm Neida. Men Førde må jo ikke rykke opp. De kan kose seg og forbedre seg litt etter litt i 3.div. Har troa på at Førde tar steget opp etter hvert.
Har virkelig latt meg imponere av Førde i år. Nyopprykket lag med en nesten hel startellever bestående av lokale gutter som er flasket opp i klubben. Meget sterkt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»