Leeds United

Svar
Fernandovonarb

Re: Leeds United

Legg inn av Fernandovonarb »

Llorente tilbake neste kamp. Blir en stor forbedring med litt mer tempo i forsvarsleddet. Med Struijk og Cooper er det mangel på det som vi kunne se periodevis i dag. Blir alt for lett å løpe igjennom.

Ellers var det ekstremt gledelig å få Phillips tilbake. Litt shaky til tider han også, men vil bli litt mer stødig med flere kamper. Henger litt igjen alle støttepasningene han bedrev med på landslaget.

Raphinha herjet bra med Digne i dag, og en nydelig scoring satte kronen på en god kamp for hans del. Veldig viktig med en slik spiller på laget, og vil bare bli bedre med tiden.

MOT

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Ian Poveda til Blackburn på lån ut sesongen.
Regner med at han går til en annen klubb permanent etter sesongen.
Lov å håpe på at han kommer tilbake som en bedre spiller som kan kjempe om en plass på Leeds også, men jeg tviler.

Lykke til på Ewood Park, Ian!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kampen i kveld mot Crewe er faktisk utsolgt. Når skjedde noe lignende i ligacupen sist? Interessen for laget virker å være umettelig i Leeds akkurat nå.
Vurderer selv et LUTV abbo nå for å følge u-23 laget litt mer inngående. Hjelde kommer sikkert før vinduet stenger nå, og da har vi to norske i tillegg til mange andre spennende typer å
følge i året som kommer. Bate var visst eksepsjonelt god i kampen i går, selv om det endte med tap.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Synd at det var u-23 kamp i går.

Spesielt Summerville kunne jeg ha tenkt meg å sett fra start i dag.

Ellers lurer jeg på om det er så lurt å bruke Llorente i dag pga at han har vært skadeplaget siden han kom til klubben.
Kunne godt ha ventet med han til vi skal til motbydelige Lancashire og spille mot Burnley på søndag.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: tir aug 24, 2021 8:05 pm Synd at det var u-23 kamp i går.

Spesielt Summerville kunne jeg ha tenkt meg å sett fra start i dag.

Ellers lurer jeg på om det er så lurt å bruke Llorente i dag pga at han har vært skadeplaget siden han kom til klubben.
Kunne godt ha ventet med han til vi skal til motbydelige Lancashire og spille mot Burnley på søndag.
Han kommer nok inn, siden han spilte en omgang bare i går. Spennende lag i dag, og gud hvor mye jeg hadde gitt for en stream.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Fernandovonarb skrev: tir aug 24, 2021 8:15 pm
Strachan7 skrev: tir aug 24, 2021 8:05 pm Synd at det var u-23 kamp i går.

Spesielt Summerville kunne jeg ha tenkt meg å sett fra start i dag.

Ellers lurer jeg på om det er så lurt å bruke Llorente i dag pga at han har vært skadeplaget siden han kom til klubben.
Kunne godt ha ventet med han til vi skal til motbydelige Lancashire og spille mot Burnley på søndag.
Han kommer nok inn, siden han spilte en omgang bare i går. Spennende lag i dag, og gud hvor mye jeg hadde gitt for en stream.
Ser ut som kampen går her : http://www.footybite.tv/
Håper du oppdager det i tide.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: tir aug 24, 2021 8:27 pm
Fernandovonarb skrev: tir aug 24, 2021 8:15 pm
Strachan7 skrev: tir aug 24, 2021 8:05 pm Synd at det var u-23 kamp i går.

Spesielt Summerville kunne jeg ha tenkt meg å sett fra start i dag.

Ellers lurer jeg på om det er så lurt å bruke Llorente i dag pga at han har vært skadeplaget siden han kom til klubben.
Kunne godt ha ventet med han til vi skal til motbydelige Lancashire og spille mot Burnley på søndag.
Han kommer nok inn, siden han spilte en omgang bare i går. Spennende lag i dag, og gud hvor mye jeg hadde gitt for en stream.
Ser ut som kampen går her : http://www.footybite.tv/
Håper du oppdager det i tide.
Går på LUTV :D

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Fernandovonarb skrev: tir aug 24, 2021 8:53 pm
Strachan7 skrev: tir aug 24, 2021 8:27 pm
Fernandovonarb skrev: tir aug 24, 2021 8:15 pm

Han kommer nok inn, siden han spilte en omgang bare i går. Spennende lag i dag, og gud hvor mye jeg hadde gitt for en stream.
Ser ut som kampen går her : http://www.footybite.tv/
Håper du oppdager det i tide.
Går på LUTV :D
Prøvde der, men da stod det bare "error" et eller annet :(
Følger med på oppdateringene på leedsunited.com i stedet. Kjedelig, men bedre enn ingenting...

For øvrig trodde jeg LUTV ikke hadde lov til å sende cupkamper.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: tir aug 24, 2021 9:36 pm
Fernandovonarb skrev: tir aug 24, 2021 8:53 pm
Strachan7 skrev: tir aug 24, 2021 8:27 pm Ser ut som kampen går her : http://www.footybite.tv/
Håper du oppdager det i tide.
Går på LUTV :D
Prøvde der, men da stod det bare "error" et eller annet :(
Følger med på oppdateringene på leedsunited.com i stedet. Kjedelig, men bedre enn ingenting...

For øvrig trodde jeg LUTV ikke hadde lov til å sende cupkamper.
Sendte de første 20 minuttene ved en feil tror jeg. Nå er det kun lyd som får holde til nøds.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Dette så ut til å gå mot en flau straffekonk, men heldigvis kom måla på slutten.

Rørende at Forshaw var tilbake og at eks-Leedsspilleren Luke Murphy fikk stående applaus da han ble tatt av banen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Stangekamp foran et fullsatt ER endte godt. 3-0 og jeg fikk sett alle målene og faktisk en del av kampen via en hemmelig link med kode. Harrison 2, og Phillips nettet. Morsomt å gå videre for en gangs skyld, og her blir det en arena for noen av de yngre å få sjansen i. Noe som er viktig for utviklingen deres. Litt pussig at dette ikke var en TV-kamp. Tviler på noen andre kamper hadde denne rammen rundt kampen, og det levenet som medfølger.

Dog litt pussig at ikke Summerville fikk sjansen noen minutter for det som var nok en gang svak Costa. Bamford derimot, herjet voldsomt med stopperne deres etter han kom inn.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvordan gikk det med vår norske keeper? Rent bur er alltid et pluss.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: ons aug 25, 2021 12:23 am Hvordan gikk det med vår norske keeper? Rent bur er alltid et pluss.
Han sto ikke, siden han hadde en u-23 kamp dagen før. Den var heller ikke helt heldig kanskje, siden det ble tap. Så den ikke, men har ordnet meg abbo på LUTV nå så jeg kan følge disse kampene.

startelver

Legg inn av startelver »

Ok da var det falsk alarm, noen som nevnte han var på laget.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: ons aug 25, 2021 12:53 pm Ok da var det falsk alarm, noen som nevnte han var på laget.
Han satt på benken, som i PL kampene. Er litt urolig hvis Meslier blir skadet og Klaesson må stå faktisk. PL er noe annet enn ES.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Bortekamp på hytta til Fulham i neste runde.

Og Charlie Cresswell har skrevet under ny kontrakt. Great news!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: tor aug 26, 2021 2:15 pm Bortekamp på hytta til Fulham i neste runde.

Og Charlie Cresswell har skrevet under ny kontrakt. Great news!
Og Bamford uttatt til landslagstroppen for første gang. Ny milepæl for han og klubbens arbeid.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Fernandovonarb skrev: tor aug 26, 2021 3:28 pm
Strachan7 skrev: tor aug 26, 2021 2:15 pm Bortekamp på hytta til Fulham i neste runde.

Og Charlie Cresswell har skrevet under ny kontrakt. Great news!
Og Bamford uttatt til landslagstroppen for første gang. Ny milepæl for han og klubbens arbeid.
Velfortjent! Syns egentlig det var merkelig at han ikke engang ble tatt ut i bruttotroppen til EM etter den glimrende sesongen hans.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Leo Hjelde er nå klar for oss. Utrolig morsomt synes jeg det er, og skal følge U-23 laget vårt nøye i år. Håper virkelig han slår til.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Veldig moro. Selv kommer jeg bare til å følge U-23 laget og Hjelde via kommentarer på LUSCOS-forumet.
Men håper at han slår gjennom på sikt.

Velkommen til verdens flotteste fotballfamilie, Leo!

MOT!

bigwin

Legg inn av bigwin »

Glimrende at man henter inn unggutter med stort potensiale. Det er helt klart en god og smart strategi i stedet for å kun gå etter store navn som endel andre klubber gjør.
Håper han slår til skikkelig i klubben! Velkommen til Leeds! Blir spennende å følge utviklingen hans!
Morro med enda en nordmann i Leeds :)

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Men vi har (med unntak av Firpo) så langt bare brukt dette overgangsvinduet til å hente unge spillere.
Jeg er litt negativ til at vi har hentet så mange "framtidsprosjekter".

Bielsa har gitt de unge i klubben få sjanser mens han har vært hos oss, så da lurer jeg på om det er riktig å hente så mange unggutter?

Å hente unge spillere med potensiale er absolutt ingen uting, men da må de få MANGE flere sjanser til å vise seg fram enn det Bielsa har villet gi dem hittil samt at vi må bli kvitt spillere som Forshaw og Costa.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Costa har de fleste avskrevet, men Forshaw er det mer usikkerhet rundt. Han kan være backupen til Phillips vi har etterlyst i lange tider. Mange har prøvd seg i den rollen uten å lykkes, men jeg har litt tro på Forshaw. Det han har vist hittil etter comebacket har vært bra.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Litt usikker på formasjon, men her er i alle fall spillerne til kampen i dag :
Meslier - Struijk, Cooper, Llorente - Ayling, Phillips, Rodrigo, Dallas - Raphinha, Bamford, Harrison

Etter landskamppausa venter Liverpool, så det er viktig med en trepoenger i dag.

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Virker som vi starter med tre stoppere, så en 5-1-3-1 formasjon kan det virke som. Noe baktungt på papiret, men backene er jo ofte mer i angrep enn i forsvar så det er ikke sikkert så dumt. Jeg synes det ser spennende ut.

Ellers er ikke Firpo, Klich og Koch med i troppen av en eller annen grunn. Håper det ikke er noe koronagreier, og heller lette skader.

MOT

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ser nå at Klich og Firpo har testet positivt på korona ja. Det var som fa**. Klich har jo hatt denne dritten tidligere også, og det er tydeligvis ingen garanti mot å få det igjen. Håper at de kommer seg fort, eventuelt falsk/positiv test de har gitt.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Uff, det var utrolig trist med Klich og Firpo.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Mye bedre de siste 10-15 minuttene før pause. Skaper store sjanser nå etter en ellers treig 1.omgang.

Er spent på om alle spillerne våre fortsatt er i live når kampen er over.

Hvorfor i alle dager er det ikke gult kort på Tarkowski etter det "judo-knepet" på Bamford?
Hvorfor i alle dager er det ikke rødt kort på Barnes etter det hodeløse angrepet på Dallas?

Burnley - faen, for en gjeng med amøber. Men vi tar`em i 2.omgang. I målprotokollen, altså...

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Burnley er noen griser. Forferdelig. Glad vi har unngått skader, foreløpig ser det ut som.

Spillemessig er vi stort sett en divisjon over de i første omgang. De hadde en periode hvor jeg ble smånervøs, ellers har vi grei kontroll. Dog er vi altfor slurvete med pasninger, og håper det bedrer seg i andre slik at vi får et par mål.

MOT

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Kjipt, håpte på en seier her i dag.
Men var deilig med utligningen på slutten, for all del.

Burnleyspillerne hadde fortjent å bli halshugget.

Også får vi si som Arsenalfansen her inne (offermentalitetens konger) : "Vi vant ikke pga en korrupt dommer"...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»