Vm 2022

Svar
Lezah

Re: Vm 2022

Legg inn av Lezah »

Mulig jeg er for woke, men sliter med å forstå at noen gleder seg til dette når de foruten kostnadene i menneskeliv også vet hva slags verdier regimer fronter


Benson

Legg inn av Benson »

Hadde ikkje stadionene blitt bygd hadde Qatar bygd flere hoteller og andre bygninger istedenfor. Hadde ikkje blitt mindre arbeidsuhell av det. Hørte fra en nordmann i Doha at det er flere ulykker/død på norske byggeplasser enn i Qatar i forhold til hvor mange som jobber. Fant ut at det stemmer jo. 6500 døde av 1,8 mill arbeider er jo veldig lavt. Burde heller retta all kritikken mot behandlingen/lønna til arbeiderne enn dødsprosenten.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

BrannLFC skrev: ons jun 08, 2022 6:50 am
Korgutt skrev: tir jun 07, 2022 10:41 pm
BrannLFC skrev: tir jun 07, 2022 10:32 pm Tv tidene er ikke lett å forstå? Noen som vet ? Norsk tid.

Hvorfor skal Senegal - Nederland være åpningskampen? Burde vært enten tittelforsvarer eller vertsnasjonen.
Deg vil bli spilt 4 kamper hver dag i gruppespillet. Kamptidspunktet norsk tid vil være 1300, 1600, 1900 og 2200. Så gruppe A og B som spiller åpningsdagen mandag 21.november skal i aksjon igjen fredag 25.november. Siste dag i gruppespillet for disse 2 gruppene vil være tirsdag 29.november. Siste runde i gruppespillet vil kampene spilles kl.1800 og 2200 norsk tid.
Ok synes det stod 1100 noen steder og?

Sluttspillskampene vil gå senere?

Ifølge norsk wiki er de tidene du nevner lokal tid. Qatar er bare 1 time før oss, så da blir det 10, 15, 18 og 21?

De offisielle sidene og engelsk wiki sier kl 13 er tidligst kampstart. Da går den kl 12 norsk tid?
Ser ut til at det er 11, 14, 17 og 20 i de to første rundene. Deretter 16 og 20.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2469

Legg inn av BrannLFC »

sexxes skrev: man jun 27, 2022 8:59 pm
BrannLFC skrev: ons jun 08, 2022 6:50 am
Korgutt skrev: tir jun 07, 2022 10:41 pm

Deg vil bli spilt 4 kamper hver dag i gruppespillet. Kamptidspunktet norsk tid vil være 1300, 1600, 1900 og 2200. Så gruppe A og B som spiller åpningsdagen mandag 21.november skal i aksjon igjen fredag 25.november. Siste dag i gruppespillet for disse 2 gruppene vil være tirsdag 29.november. Siste runde i gruppespillet vil kampene spilles kl.1800 og 2200 norsk tid.
Ok synes det stod 1100 noen steder og?

Sluttspillskampene vil gå senere?

Ifølge norsk wiki er de tidene du nevner lokal tid. Qatar er bare 1 time før oss, så da blir det 10, 15, 18 og 21?

De offisielle sidene og engelsk wiki sier kl 13 er tidligst kampstart. Da går den kl 12 norsk tid?
Ser ut til at det er 11, 14, 17 og 20 i de to første rundene. Deretter 16 og 20.
Ja, men wiki sidene sier 13 som tidligst, ikke 11. Det er to timer etter oss. Qatar tid er kun en time etter oss, mens engelsk tid er en time før oss. Virker snodig.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Qatar har ikke sommertid- så til vinterens VM er det 2 timer forskjell mellom oss.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

BrannLFC skrev: man jun 27, 2022 9:27 pm
sexxes skrev: man jun 27, 2022 8:59 pm
BrannLFC skrev: ons jun 08, 2022 6:50 am
Ok synes det stod 1100 noen steder og?

Sluttspillskampene vil gå senere?

Ifølge norsk wiki er de tidene du nevner lokal tid. Qatar er bare 1 time før oss, så da blir det 10, 15, 18 og 21?

De offisielle sidene og engelsk wiki sier kl 13 er tidligst kampstart. Da går den kl 12 norsk tid?
Ser ut til at det er 11, 14, 17 og 20 i de to første rundene. Deretter 16 og 20.
Ja, men wiki sidene sier 13 som tidligst, ikke 11. Det er to timer etter oss. Qatar tid er kun en time etter oss, mens engelsk tid er en time før oss. Virker snodig.
Qatar er vel før oss, ikke etter.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

sexxes skrev: man jun 27, 2022 9:55 pm
BrannLFC skrev: man jun 27, 2022 9:27 pm
sexxes skrev: man jun 27, 2022 8:59 pm
Ser ut til at det er 11, 14, 17 og 20 i de to første rundene. Deretter 16 og 20.
Ja, men wiki sidene sier 13 som tidligst, ikke 11. Det er to timer etter oss. Qatar tid er kun en time etter oss, mens engelsk tid er en time før oss. Virker snodig.
Qatar er vel før oss, ikke etter.
Sola står opp i øst. Noe som betyr at landene som ligger øst for Norge har kommet lenger ut på dagen. Så når tiden i Norge for eksempel er 1200 så vil den være 14 i land som ligger øst for oss med 2 timers tidsforskjell.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2469

Legg inn av BrannLFC »

Chile ønsker å kaste ut Ecuador av fotball VM fordi de har brukt en spiller som er født i Colombia. Men Chile endte ikke i playoff en gang, så litt spesielt at det er de og ikke Peru som høres aktuelle ut for plassen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

BrannLFC skrev: man sep 12, 2022 9:25 pm Chile ønsker å kaste ut Ecuador av fotball VM fordi de har brukt en spiller som er født i Colombia. Men Chile endte ikke i playoff en gang, så litt spesielt at det er de og ikke Peru som høres aktuelle ut for plassen.
Greia er at de hengte seg opp i dette før det ble klart at Peru gikk forbi dem.


Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Litt over 1 måned igjen: tenker @4pLaY å opprette et eget VM-forum (VM- eller EM-forum alt etter hva som er mest aktuelt) her på FD slik vi hadde på VGD?

Blir jo mer og mer saker rundt det kommende mesterskapet fremover bla.a begynner vel snart diverse bruttotropper å taes ut, fordelingen mellom NRK og TV2 bør vel også være rett rundt hjørnet f.eks?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

JODDEMM skrev: fre okt 14, 2022 3:53 pm Litt over 1 måned igjen: tenker @4pLaY å opprette et eget VM-forum (VM- eller EM-forum alt etter hva som er mest aktuelt) her på FD slik vi hadde på VGD?

Blir jo mer og mer saker rundt det kommende mesterskapet fremover bla.a begynner vel snart diverse bruttotropper å taes ut, fordelingen mellom NRK og TV2 bør vel også være rett rundt hjørnet f.eks?
Ta det i Ris og ros, så skal jeg få ordnet det når jeg har tid og lyst.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Hvordan forholder folk seg til dette mesterskapet. Kommer dere til å se på dette?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Taururu skrev: fre okt 14, 2022 8:02 pm Hvordan forholder folk seg til dette mesterskapet. Kommer dere til å se på dette?
Jeg skal se! Forøvrig, Kanté mister VM.

Number4

Legg inn av Number4 »

rommegrot skrev: fre okt 14, 2022 11:04 pm
Taururu skrev: fre okt 14, 2022 8:02 pm Hvordan forholder folk seg til dette mesterskapet. Kommer dere til å se på dette?
Jeg skal se! Forøvrig, Kanté mister VM.
Synd for ham. Jeg lurer på om spillere generelt har holdt litt igjen i høst med fare for å skade seg før VM! Kommer nok til å se litt på, men har ingen VM-feber akkurat. Mer opptatt av ligaen.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Taururu skrev: fre okt 14, 2022 8:02 pm Hvordan forholder folk seg til dette mesterskapet. Kommer dere til å se på dette?
Kommer til å ha et halvt øye på resultatene, men har ikke noe ønske om å faktisk se på.

Så kan man si hva man vil om at det er en dråpe i havet og at ingen bryr om hvorvidt jeg ser på eller ikke, men om mange nok boikotter mesterskapet sender det forhåpentligvis et signal.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Taururu skrev: fre okt 14, 2022 8:02 pm Hvordan forholder folk seg til dette mesterskapet. Kommer dere til å se på dette?
Jeg skal ikke se et eneste minutt. Men jeg vil jo selvfølgelig få med meg resultatene -- og se scoringene i ettertid.
Jeg håper flest mulig boikotter dette mesterskapet. Men jeg synes også denne diskusjonen som har gått på sosiale medier de siste dagene om diverse puber og utesteder bør sende VM eller ikke, er litt dum. All ære til dem som velger å ikke vise VM, men jeg forstår de som av økonomiske hensyn velger å vise VM. Spesielt med tanke på de siste årene med pandemi bak oss.

Det er en så rar følelse jeg sitter med. VM er for meg det største høydepunktet innen fotball. Jeg begynner å glede meg gjerne 1 år i forveien. Men denne gangen har jeg nærmest "glemt" at det VM snart. For meg er neste mesterskap EM om 2 år. Deretter VM i 2026. Men så vet jeg også at når mesterskapet først starter så blir det tøft. Jeg tipper det blir 1 mnd. med abstinenser. Aller helst skulle jeg dratt til en øde øy uten tilgang til TV eller internett.

Jeg har mange venner og bekjente som tenker som meg, men som er for glad i fotball til at de ikke klarer å unngå å se på. De vil kanskje ikke se alt av kamper som de vanligvis gjør, men de vil i alle få med seg de største kampene. Det mens de holder seg for nesen og føler en viss skam.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Taururu skrev: fre okt 14, 2022 8:02 pm Hvordan forholder folk seg til dette mesterskapet. Kommer dere til å se på dette?
Med et heller avmålt forhold til dagens landslagsfotball, vil det ikke by på de største utfordringene for min del å se tilnærmet null på 2022-VM. Det er et naturlig standpunkt heller enn et idealistisk et basert på hvor turneringen spilles. I stedet blir det nok den samme gamle regla med å se kamper fra tidligere epoker for å få det daglige fotballfikset.

startelver

Legg inn av startelver »

Er dette den offisielle VM-tråden ? Jeg heier på Finland.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

startelver skrev: søn okt 16, 2022 11:14 am Er dette den offisielle VM-tråden ? Jeg heier på Finland.
Hva er dette for noe surr?

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Taururu skrev: fre okt 14, 2022 8:02 pm Hvordan forholder folk seg til dette mesterskapet. Kommer dere til å se på dette?
Nei, ser heller på Serie B og C, samt League One og Two og hockey i denne perioden. Nekter å vie tid til dette Qatar-drittet.

Holdt meg til 0 minutter i Beijing-OL også.

TWU

Legg inn av TWU »

Bedritent tidspunkt. Bedriten arrangør. Bedritent klima.

La gå: de kan bare gjøre noe med det midterste punktet selv, men å legge et mesterskap midt i ørkenen, fordi noen sjeiker som bare ønsker mest mulig blest og ikke bryr seg om sporten betaler mest under bordet, er på trynet.

Når det er sagt: håper Argentina vinner

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

netrebske skrev: tir okt 18, 2022 10:24 pm
startelver skrev: søn okt 16, 2022 11:14 am Er dette den offisielle VM-tråden ? Jeg heier på Finland.
Hva er dette for noe surr?
Det hører da hjemme i en tråd om dette mesterskapet.
Skal ikke se selv, for å svare på spm litt over, men selvsagt sjekke resultatene.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

TommyCowan2 skrev: tor okt 20, 2022 10:41 am
netrebske skrev: tir okt 18, 2022 10:24 pm
startelver skrev: søn okt 16, 2022 11:14 am Er dette den offisielle VM-tråden ? Jeg heier på Finland.
Hva er dette for noe surr?
Det hører da hjemme i en tråd om dette mesterskapet.
Skal ikke se selv, for å svare på spm litt over, men selvsagt sjekke resultatene.
Er Finland kvalifisert for VM? Nei de er da ikke det. Så har det blitt debbatert at det trolig blir eget VM-forum, rett før entrådsspørsmålet.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

netrebske skrev: tor okt 20, 2022 7:07 pm
TommyCowan2 skrev: tor okt 20, 2022 10:41 am
netrebske skrev: tir okt 18, 2022 10:24 pm

Hva er dette for noe surr?
Det hører da hjemme i en tråd om dette mesterskapet.
Skal ikke se selv, for å svare på spm litt over, men selvsagt sjekke resultatene.
Er Finland kvalifisert for VM? Nei de er da ikke det. Så har det blitt debbatert at det trolig blir eget VM-forum, rett før entrådsspørsmålet.
Eh, jeg vet at de ikke er kvalifisert, og det er poenget.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

TommyCowan2 skrev: tor okt 20, 2022 8:56 pm
netrebske skrev: tor okt 20, 2022 7:07 pm
TommyCowan2 skrev: tor okt 20, 2022 10:41 am

Det hører da hjemme i en tråd om dette mesterskapet.
Skal ikke se selv, for å svare på spm litt over, men selvsagt sjekke resultatene.
Er Finland kvalifisert for VM? Nei de er da ikke det. Så har det blitt debbatert at det trolig blir eget VM-forum, rett før entrådsspørsmålet.
Eh, jeg vet at de ikke er kvalifisert, og det er poenget.
Har da ikke påstått at dui kke viste at Finland var med i VM.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

trønderen skrev: lør okt 15, 2022 6:18 pm
Jeg har mange venner og bekjente som tenker som meg, men som er for glad i fotball til at de ikke klarer å unngå å se på. De vil kanskje ikke se alt av kamper som de vanligvis gjør, men de vil i alle få med seg de største kampene. Det mens de holder seg for nesen og føler en viss skam.
Jeg er som dem. Kommer fint å klare å la være å se på de fleste av gruppekampene.

Men vet at når det drar seg til og det blir kamper som Argentina - Tyskland og Brasil - Frankriket utover i mesterskapet, så kommer jeg til å måtte se uansett.

Selv om jeg skulle ønske jeg klarte å la helt være.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Og for å svare på spørsmålet til TS: jeg både håper og tror at Brasil vinner denne gangen.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Enzino skrev: tor okt 20, 2022 10:15 pm Og for å svare på spørsmålet til TS: jeg både håper og tror at Brasil vinner denne gangen.
Argentina her. Blir så klart hardt å holde seg unna hvis de går langt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

TommyCowan2 skrev: fre okt 21, 2022 10:53 am
Enzino skrev: tor okt 20, 2022 10:15 pm Og for å svare på spørsmålet til TS: jeg både håper og tror at Brasil vinner denne gangen.
Argentina her. Blir så klart hardt å holde seg unna hvis de går langt.
Jeg blir veldig overrasket hvis ikke vinneren blir Brasil, Frankrike eller Argentina. Men jeg holder dem i den rekkefølgen og mener Argentina nesten er på outsider-nivå, fordi spillerstallen rett og slett ikke matcher de to andre på kvalitet, og fordi Messi ikke holder samme nivået som han gjorde selv om han fortsatt er en fantastisk spiller. Tror derfor Argentina ryker når det drar seg til med kvartfinale og semifinaler.

Håper egentlig jeg tar feil, for ser aller heller en finale mellom Brasil og Argentina.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»