LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
Sodajr

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av Sodajr »

Og nå er Robertson skadet

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Ser at Ajax er i knallform. Dette ender nok godt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Med så mye tid mellom kampene nå så BØR gutta klare å holde den nødvendige intensiteten oppe i 90 min.
Ellers må pisken frem.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Av det intervjuet til Klopp er det liten tvil om alvoret er forstått og at gjengen vil være tente.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Vi er ferdige som toppklubb.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Om man tar motstander i betraktning er det lett årets beste omgang. Vi har jo blitt et kronisk sløselag så 1-1 er sånn sett ikke overraskende. Ser gjerne Darwinho inn etter 60 for å drepe kampen.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Vi spiller en anstendig omgang, og burde ha ledet. At Virgil ikke setter en av cornerne er nesten svakt. Og Trent bør klare å treffe noe annet enn keeper fra 7 meter.

Mange har hevet seg flere hakk, noe som selvsagt måtte skje, men samtlige har fortsatt mye å gå på. De jeg ikke er spesielt fornøyd med er Elliott, Fabinho og Tsimikas, som alle er litt under pari. Og så kan man selvsagt ikke være happy med Salah, når man vet hvilket toppnivå han har. Scoringen er fin, men innlegget han ikke gir alt på er en typisk sak han ville ha scoret på for ett år siden.

Så er det traurig å se forsvarsspillet i forkant av utligningen, og det faktum at vi nok en gang klarer å ikke ha et overtall inne i boksen. Jeg vil peke på Fabinho (igjen), som jeg synes beveger seg ufattelig sakte og ikke klarer å dekke de rommene han skal.

Men, jeg vil jo tro at vi tar dette i 2.omgang. Darwin må vel få litt spilletid, og jeg ser mer enn gjerne Carvalho inn for Elliott.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Skal hilse fra faquarlsen som gir Thiago 2/10 på børsen.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Thiago 2.1/10

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Det var bedre, men Ajax er et betydelig dårligere lag enn Napoli.

Matip må være verdens beste midtstopper?

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Faquarl skrev: tir sep 13, 2022 10:03 pm
Matip må være verdens beste midtstopper?
Darwin er hvertfall verdens dårligste spiss.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

En deilig seier, selv om den burde vært mye større. Vi har sørgelig svake avslutninger i kveld, spesielt på dødballer. På den positive siden så slår jo Tsimikas og Trent vanvittig gode cornere i kveld.

Alisson 7 - den scoringen til Ajax hadde ikke Becker tatt reprisen av en gang. Ellers solid. Mange nydelige igangsettinger

Trent 7 - bra kamp. Bryter Ajax en rekke ganger, rolig med ball. Blir overlappet så det synger etter på scoringen
Matip 8 - godt å ha Joel tilbake. Herlig kamp
Virgil 8 - solid, ro, steintøff i duellene
Tsimikas 7 - ymse i 1.omgang, skikkelig god etter pausen. Slår corneren som endelig gir scoring

Fab 6 - synes brassen mangler mye på tempo, og dekker ikke store nok områder. Håper det er en tung kropp som fixes
Elliott 6 - svak før pause, bedre etter. Er bare for veik i duellene, god med ball når han får tid og rom
Thiago 8 - maestro på midten, den som har taktstokken

Salah 8 - fin-fin scoring, veldig mye nesten, blir pakket inn av to mann, men skaper som vanlig mye
Jota 6 - mye småpent, godt å ha han i gang
Diaz 8 - et helvete å møte, gir jernet i alle dueller, skaper mye på egenhånd

Firmino 6 - er med på en del kombinasjoner når vi kjører kampen, men det blir mye slurv på siste tredjedelen
Nunez 5 - ser ut som en fisk på land i et kvarter, med skrøpelige mottak som skaper sjanser i mot, nok et ureint treff på en pasning fra Salah, unødvendige frispark - men, har et par anstendige involveringer på tampen
Milner - får sin kamp, men rekker å vise at han ikke eier fart i kroppen

Viktig og fryktelig fortjent seier. Nå skal det bli godt å få Hendo tilbake, kamptrening på Jota, Nunez og Matip, og endelig få Keita, Jones og Konate tilbake. Da vil mye ordne seg.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Liverpool med og uten Thiago kan ikke beskrives.

Legendag

Legg inn av Legendag »

Deilig med Tsimikas, Thiago, Matip og Jota tilbake fra start.. Matip dominant og meget god i banespillet, mens Jota viser hva vi har savnet.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Guarnere skrev: tir sep 13, 2022 10:58 pm
Faquarl skrev: tir sep 13, 2022 10:03 pm
Matip må være verdens beste midtstopper?
Darwin er hvertfall verdens dårligste spiss.
Vel. Det er en på det lokale 6. divisjonslaget her som er klart dårligere.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

bønna1/2 skrev: tir sep 13, 2022 11:25 pm
Guarnere skrev: tir sep 13, 2022 10:58 pm
Faquarl skrev: tir sep 13, 2022 10:03 pm
Matip må være verdens beste midtstopper?
Darwin er hvertfall verdens dårligste spiss.
Vel. Det er en på det lokale 6. divisjonslaget her som er klart dårligere.
Neinei, Guarnere har regnet med han også.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Faquarl skrev: tir sep 13, 2022 11:28 pm
bønna1/2 skrev: tir sep 13, 2022 11:25 pm
Guarnere skrev: tir sep 13, 2022 10:58 pm

Darwin er hvertfall verdens dårligste spiss.
Vel. Det er en på det lokale 6. divisjonslaget her som er klart dårligere.
Neinei, Guarnere har regnet med han også.
Faen, er det så jævlig altså?

Deila

Legg inn av Deila »

Vi må sette pris på jobben Guarnere har gjort for oss med å jinxe spillere til skåringer. Nunez kommer til å bøtte inn nå.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Deila skrev: tir sep 13, 2022 11:34 pm Vi må sette pris på jobben Guarnere har gjort for oss med å jinxe spillere til skåringer. Nunez kommer til å bøtte inn nå.
Nå jinxer du bare tilbake da.. Darwin lånes til Benfica i januar. Gud vet.
Sist redigert av Faquarl den ons sep 14, 2022 12:10 am, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

Faquarl skrev: tir sep 13, 2022 11:43 pm
Deila skrev: tir sep 13, 2022 11:34 pm Vi må sette pris på jobben Guarnere har gjort for oss med å jinxe spillere til skåringer. Nunez kommer til å bøtte inn nå.
Nå jinxer du bare tilbake da.. Darwin er tilbake i Benfica i januar. Gud vet.
Har ikke de samme kreftene som Guarnere. Ingen fare.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Det var en lettelse å se hvor mye bedre laget ble med Thiago i laget. Enorm forskjell.

Det er lov å håpe på at vi kickstarter sesongen etter pausen. Nå får Artur trene seg varm nok til å avlaste Elliott, og så er vel Naby-lad og Hendo rundt hjørnet.

Like stor lettelse som det var å se Thiagos effekt, var det å slippe å se Milner mer enn overhodet nødvendig.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Darwin Nunez må være en spøk.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

WaltonBR skrev: ons sep 14, 2022 12:15 am Darwin Nunez må være en spøk.
Burde være en spøk slik ganske mange holder på her inne om han. Skal han få muligheten til å spille litt fotball før pisset renner over?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Herlig reaksjon og bilde
Bilde

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

WaltonBR skrev: ons sep 14, 2022 12:15 am Darwin Nunez må være en spøk.
Kommer til nok en stor sjanse igår, marginer unna en herlig assist til Diaz, farlig frempå ved flere andre anledninger. Er ikke alle spillere som eksploderer ut fra blokka fra start, Darwin kommer til å bli veldig bra, det er jeg helt sikker på.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

TerryMcDermott skrev: ons sep 14, 2022 6:48 am --- Herlig reaksjon og bilde
Bilde
Dette bildet vekker ting i meg.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

De highlightsene av Darwin igår er brutal visning.

Herregud. Må jo bare le. Vi ble totalt scammet av Benfica i sommer. FSG fortjener det dog. Bare synd Liverpool må lide av det minst et år. Nekter å tro at Klopp går inn med Nunez sesongen 23/24.

Sier det igjen. Svakeste spilleren jeg har sett på topp for Liverpool i min levetid.

Og det er en lise som inkluderer Ngog, Voronin, osv

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Guarnere skrev: ons sep 14, 2022 8:39 am De highlightsene av Darwin igår er brutal visning.

Herregud. Må jo bare le. Vi ble totalt scammet av Benfica i sommer. FSG fortjener det dog. Bare synd Liverpool må lide av det minst et år. Nekter å tro at Klopp går inn med Nunez sesongen 23/24.

Sier det igjen. Svakeste spilleren jeg har sett på topp for Liverpool i min levetid.

Og det er en lise som inkluderer Ngog, Voronin, osv
Dette innlegget er brutal lesning.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 9:13 am
Dette innlegget er brutal lesning.
Tror ikke du skal legge alt for mye i det han skriver

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

God kamp i går. Det er åpenbart enklere når man får inn flere spillere som har vært med litt, og som er kjent med hva som skal gjøres. Matip har vel fått sin dose skryt, det samme med Thiago (som har fått for mye som vanlig). Begge disse var gode, men for meg så er det Jota som skaper den største endringen i laget.
Han og Diaz gjenskaper mye av det man gjorde med Mané og Diaz/Jota sist sesong. Nesten to spisser, enormt mye bevegelse og tilnærmet umulig å stoppe for Ajax. Dette gir også åpninger for Salah som han har savnet.
Meget bra av Jota.
Meget bra av Tsimi også forøvrig. Det bør være regimeskifte der til Robbo finner igjen litt form.

Krisa er at man må bruke Elliott så mye. Å bli løpt over gang på gang på gang er neppe sunt for en ung spiller, sjøl om nok Elliott er tøffere i hue enn de fleste.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»