Kaizers Orchestra

Svar
Fritz_

Kaizers Orchestra

Legg inn av Fritz_ »

Kaizers Orchestra er virkelig i vinden for tiden. Låta Hjerteknuser fra 2011 herjer på hitlistene etter at den har trendet på Tiktok i det siste. Det var vel en coverlåt fra rOlFa som startet ballet. Orginalen er nå på 2.plass mens coverlåta er på tiende eller noe. Sammenlagt er egentlig låta på 1. plass om man legger sammen streamingtallene. Men kan vel kanskje ikke regne slik. ;)

Terje Winterstø Røthing har nylig avsluttet Skambankt. Det ser ut til at Janove er i ferd med å avrunde sine soloprosjekter med Fullmånehymner. Til neste år er det 10 år siden bandet tok pause.

Jeg drømmer om gjenforening av Kaizers. Skjer det?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Hadde vært spennende med en gjenoppstandelse. Spesielt band!
Janove i mellomtiden :

Det er så braaaaa!!!!!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Det som skjer rundt Kaizers nå er fullstendig mafia! 107 personer er blitt plukket ut som utvalgte. Enkelte av dem har fått hemmelige pakker på døren med en spilledåse som spiller en melodi som minner om Kaizers. En beskjed på russisk og en melding som sier: " Dine gamle dager er nå". Enkelte av dem har fått tilgang til en instagram-side med digitale mystery-boxes med kryptiske meldinger. Kul markedsføring om det er Kaizers som står bak. Og det er det nok!

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Fritz_ skrev: søn okt 30, 2022 7:29 am Det som skjer rundt Kaizers nå er fullstendig mafia! 107 personer er blitt plukket ut som utvalgte. Enkelte av dem har fått hemmelige pakker på døren med en spilledåse som spiller en melodi som minner om Kaizers. En beskjed på russisk og en melding som sier: " Dine gamle dager er nå". Enkelte av dem har fått tilgang til en instagram-side med digitale mystery-boxes med kryptiske meldinger. Kul markedsføring om det er Kaizers som står bak. Og det er det nok!
Vil definitivt anta det et Kaizers selv som står bak. Gsnske fiffig gjennomføring! Er gøy å følge med på oppdateringene i fangruppa på Facebook. Tør man håpe på gjenforening? Og nytt album? Eller ny turné? Musikal av Violeta Violeta? Ny samleboks med alle albumene?

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Det et vel på tide å konkludere. Dette var rått boys!


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Fritz_ skrev: tor sep 08, 2022 7:47 pm Kaizers Orchestra er virkelig i vinden for tiden. Låta Hjerteknuser fra 2011 herjer på hitlistene etter at den har trendet på Tiktok i det siste. Det var vel en coverlåt fra rOlFa som startet ballet. Orginalen er nå på 2.plass mens coverlåta er på tiende eller noe. Sammenlagt er egentlig låta på 1. plass om man legger sammen streamingtallene. Men kan vel kanskje ikke regne slik. ;)

Terje Winterstø Røthing har nylig avsluttet Skambankt. Det ser ut til at Janove er i ferd med å avrunde sine soloprosjekter med Fullmånehymner. Til neste år er det 10 år siden bandet tok pause.

Jeg drømmer om gjenforening av Kaizers. Skjer det?
Jeg velger Skambankt 10 av 10 ganger foran Kaizer, og skjønte tegningen når de la ut sin farvelturne. Ingen dramatikk tydet på comeback for Kaizers. Nå håper jeg det blir litt av Kaizers i et par år, før det blir ny turne med Skambankt igjen. Sistnevnte er såpass bra at jeg vil se dem flere ganger.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Fernandovonarb skrev: man nov 07, 2022 8:01 pm
Fritz_ skrev: tor sep 08, 2022 7:47 pm Kaizers Orchestra er virkelig i vinden for tiden. Låta Hjerteknuser fra 2011 herjer på hitlistene etter at den har trendet på Tiktok i det siste. Det var vel en coverlåt fra rOlFa som startet ballet. Orginalen er nå på 2.plass mens coverlåta er på tiende eller noe. Sammenlagt er egentlig låta på 1. plass om man legger sammen streamingtallene. Men kan vel kanskje ikke regne slik. ;)

Terje Winterstø Røthing har nylig avsluttet Skambankt. Det ser ut til at Janove er i ferd med å avrunde sine soloprosjekter med Fullmånehymner. Til neste år er det 10 år siden bandet tok pause.

Jeg drømmer om gjenforening av Kaizers. Skjer det?
Jeg velger Skambankt 10 av 10 ganger foran Kaizer, og skjønte tegningen når de la ut sin farvelturne. Ingen dramatikk tydet på comeback for Kaizers. Nå håper jeg det blir litt av Kaizers i et par år, før det blir ny turne med Skambankt igjen. Sistnevnte er såpass bra at jeg vil se dem flere ganger.
Jeg er nok på motsatt side av skalaen. Men det er plass til alle :)

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

håper dette har vært planlagt en stund, virker som om de har vært i studio? Regner med at de har skrevet noen Kaizers-sanger iløpet av disse årene som de har lagt til side. Forøvrig skulle jeg også gjerne sett Skambankt med videre, men Kaizers-gjenforening topper alt

ATETE

Legg inn av ATETE »

Billetter slippes fredag kl. 11.11.

Number4

Legg inn av Number4 »

ATETE skrev: ons nov 09, 2022 9:18 am Billetter slippes fredag kl. 11.11.
Snedig påfunn.

I den ellevte time på den ellevte dag i den ellevte måned i 1918 trådte den inngåtte våpenhvilen på Vestfronten mellom de allierte og Tyskland i kraft.

gorrart

Legg inn av gorrart »

Justice 97 skrev: ons nov 09, 2022 10:42 am Konsertdatoer:

Byscenen, Trondheim

3. november
4. november
8. november
9. november
10. november
11. november
Fire ekstrakonserter lagt ut i Trondheim (Byscenen)!

17. november
18. november
24. november
25. november

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

fargerik skrev: ons sep 14, 2022 5:40 pm Hadde vært spennende med en gjenoppstandelse. Spesielt band!
Janove i mellomtiden :

Det er så braaaaa!!!!!


Denne fra Janove er litt for vakker.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Dette blir så magisk. Neste år er det 10 år siden jeg stod i regnet på Koengen i Bergen med 20 000 andre gale, deilige folk. Kaizers er på mange måter lyden av min studietid i nevnte by. Det blir deilig å se dem på "hjemmebane" i vår tidligere hovedstad neste desember!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Det billettsalget her er helt vilt.

joplina

Legg inn av joplina »

Ale skrev: tor sep 08, 2022 7:48 pm Hjerteknuser er ei nydelig låt.
Den er fin - dog aller best som coverlåt av Rolffa :)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Justice 97 skrev: lør nov 12, 2022 5:42 pm
Fritz_ skrev: lør nov 12, 2022 8:03 am Det billettsalget her er helt vilt.
Litt rare løsninger på salget, hvor kun Bergen og Oslo gikk via Ticketmaster. Virker som en del ble fintet ut av det, og dermed kom for seint til salget i sin foretrukne by. Selv klarte jeg så vidt å sikre meg et par billetter i Stavanger, etter over en time i kø, men måtte ta til takke med en annen dato enn jeg hadde tenkt.
Guttungen ringte,
"Halla, Fatter`n, jeg har to billetter til Kaizers i Oslo"
Jeg, liksom.....WOW!
Guttungen :
"Jepp! Dette blir artig å ta med dama på"

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Kaizers er et band jeg på en møte ønsker å like, men jeg klarer ikke helt å komme inn i musikken. Jeg klarer derimot å se at de har mye kvalitet, og med rette er populære.

Kanskje de burde begynne å skrive låter for Rolffa i stedet?

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

PowersIave skrev: tir nov 15, 2022 9:20 pm Kaizers er et band jeg på en møte ønsker å like, men jeg klarer ikke helt å komme inn i musikken. Jeg klarer derimot å se at de har mye kvalitet, og med rette er populære.

Kanskje de burde begynne å skrive låter for Rolffa i stedet?
Husker da hypen rundt dem begynte å vokse rundt 2000/2001. Jeg så dem en gang i underholdningsnyhetene og tenkte: "Hva i pokker er dette for noe skrammel? Utrolig hva folk kan høre på".

Så noen uker senere viste NRK en konsert fra "Det Akademiske kvarter" i Bergen. Jeg var fullstendig frelst. Har aldri sett en norsk vokalist bergta publikum på den måten han gjorde. Det var nesten som en gudstjeneste der publikum var indoktrinerte troende som fulgte hvert ord prediktanten ropte ut. Jeg var fortapt og har vært det siden. Kaizers Orchestra betyr utrolig mye for meg.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Utrolig kult, Justice! Kaizers er fortsatt meget sterke. Gleder meg enormt til konsertene neste høst. Det skal bli heeeeelt magisk!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Kaizers - Greatest hits. For det første er det idiotisk å kalle plata Greatest hits når de bare velger ut låtene de liker best selv. Her har de misforstått litt ser det ut til. For det andre burde de aldri brukt en engelsk tittel. Stryk her fra min side. Men dersom vi skal lage en Kaizers-plate med de beste låtene så gjør vi det skikkelig. Tittel har jeg ikke helt bestemt meg for. Men mitt forslag kommer snart ;)

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

En del av Prosessen
1. Maestro
2. Kontroll på Kontinintet
3. Drøm Videre Violeta
4. Begravelsespolka
5. 170
6. Dieter Meyers Institusjon
7. Prosessen
8. Di Grind
9. 9mm
10. Ompa Til Du dør
11. Evig Pint
12. Knekker deg til Sist
13. Resistansen
14. Hjerteknuser
15. Min kvite Russer
16. Siste Dans
17. Sekskløver
18. Mr. Kaizer Hans Constanze og meg.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:03 pm Den greatest hits-utgivelsen er nok bare en enkel cash-grab.
Og de lykkes. Jeg er jo glad for det så klart. Tittelen "En del av prosessen" stjal jeg fra forumet. Syns den hadde funka fint.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Alle av de på lista er ikke nødvendigvis mine favorittlåter. Men de jeg tror er størt hits og er "mest kjent".

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Jeg er f.eks ingen stor fan av Hjerteknuser. Men man kommer ikke utenom den på en slik plate. Det blir som at Queen skulle utelate "We Are the Champions" fra Gr. Hits 1.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:03 pm Den greatest hits-utgivelsen er nok bare en enkel cash-grab.
Skal du på noen konserter neste år?

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:23 pm
Fritz_ skrev: lør des 03, 2022 8:19 pm Jeg er f.eks ingen stor fan av Hjerteknuser. Men man kommer ikke utenom den på en slik plate. Det blir som at Queen skulle utelate "We Are the Champions" fra Gr. Hits 1.
Samme her, den kommer langt ned på lista, men fungerer utmerket live.
Helt enig! To av mine favorittlåter er faktisk på "Våre Demoner. "Fanden hakk i hel" og Sonny" er store. "Min far var alltid med din far. Våre fedres fedre var alltid i lag, oh Sonny....."

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:26 pm
Fritz_ skrev: lør des 03, 2022 8:22 pm
Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:03 pm Den greatest hits-utgivelsen er nok bare en enkel cash-grab.
Skal du på noen konserter neste år?
Har sikret meg billett til en i Stavanger, det meste var allerede utsolgt når jeg endelig kom gjennom, så jeg tok bare det første og beste jeg fant ledig.
Stavanger er jo nydelig! Jeg fikk til Bergen 1.desember. Da har de nok spilt seg skikkelig inn. Du får heller tåle noen sure gitarsoloer og en Janover som sliter med teksten. Men det er jo sjarm i det også.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

fargerik skrev: man nov 14, 2022 12:22 pm Guttungen ringte,
"Halla, Fatter`n, jeg har to billetter til Kaizers i Oslo"
Jeg, liksom.....WOW!
Guttungen :
"Jepp! Dette blir artig å ta med dama på"
RIP

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:30 pm
Fritz_ skrev: lør des 03, 2022 8:28 pm
Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:26 pm

Har sikret meg billett til en i Stavanger, det meste var allerede utsolgt når jeg endelig kom gjennom, så jeg tok bare det første og beste jeg fant ledig.
Stavanger er jo nydelig! Jeg fikk til Bergen 1.desember. Da har de nok spilt seg skikkelig inn. Du får heller tåle noen sure gitarsoloer og en Janover som sliter med teksten. Men det er jo sjarm i det også.
Skal overleve det eventuelt, det blir bare gøy å se dem igjen :)
Jeg bare kødda. De er nok blodtrimma når du skal se dem. De skal jo øve 1 uke pr måned fra og med 1.januar. Det skulle nok få dem opp på et veldig bra nivå ganske raskt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kaizers er det beste Live-bandet jeg noensinne har opplevd.

Det sagt så har jeg ikke opplevd altfor mange live. Men bedre enn Kiss, AC/DC, The Who, Metallica og Elton John av større artister/band jeg har sett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»