Stavanger Oilers

Svar
Strider

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av Strider »

MacanT skrev: søn sep 04, 2022 4:21 pm
Bilvrag skrev: søn sep 04, 2022 10:49 am Nå venter Salzburg fredag og Fribourg søndag. Jeg håper vi selger noen billetter til uka, for det er masse ledige seter til begge kampene. Synes prisnivået er noenlunde fornuftig også, med 215,- og 240,- for voksne. 160,- om du ønsker å stå.

Hadde vært herlig med fulle tribuner, men det krever at Oilers tar tak i markedsføringsbiten. Det må gjøres en innsats for å fylle arenaen.
Får håpe salget tar seg opp til uken. Prisen jo grei nok og uansett hvordan det går burde det være langt mer fristende og se laget spille mot god Europeisk motstand enn å se dem rundspille Grüner eller Ringerike.
Husker for en del år siden det var ca 2000 tilskuere på en CHL kamp og noen dager senere 4000 mot Manglerud Star.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: søn sep 04, 2022 7:51 pm
MacanT skrev: søn sep 04, 2022 4:21 pm
Bilvrag skrev: søn sep 04, 2022 10:49 am Nå venter Salzburg fredag og Fribourg søndag. Jeg håper vi selger noen billetter til uka, for det er masse ledige seter til begge kampene. Synes prisnivået er noenlunde fornuftig også, med 215,- og 240,- for voksne. 160,- om du ønsker å stå.

Hadde vært herlig med fulle tribuner, men det krever at Oilers tar tak i markedsføringsbiten. Det må gjøres en innsats for å fylle arenaen.
Får håpe salget tar seg opp til uken. Prisen jo grei nok og uansett hvordan det går burde det være langt mer fristende og se laget spille mot god Europeisk motstand enn å se dem rundspille Grüner eller Ringerike.
Husker for en del år siden det var ca 2000 tilskuere på en CHL kamp og noen dager senere 4000 mot Manglerud Star.
Det har jo vært slik i fotball også i Stavanger. I år publikum våknet i Europa. Håper Oilers kan ta det med seg. Har selv vært i DNB Arena der Oilers har storspilt og slått veldig gode lag. Men ikke full hall.

Synes Oilers må gå litt nye veier med markedsføringen sin. Jeg registrerer ikke at det er kamper på gang.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: søn sep 04, 2022 9:12 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn sep 04, 2022 7:51 pm
MacanT skrev: søn sep 04, 2022 4:21 pm
Får håpe salget tar seg opp til uken. Prisen jo grei nok og uansett hvordan det går burde det være langt mer fristende og se laget spille mot god Europeisk motstand enn å se dem rundspille Grüner eller Ringerike.
Husker for en del år siden det var ca 2000 tilskuere på en CHL kamp og noen dager senere 4000 mot Manglerud Star.
Det har jo vært slik i fotball også i Stavanger. I år publikum våknet i Europa. Håper Oilers kan ta det med seg. Har selv vært i DNB Arena der Oilers har storspilt og slått veldig gode lag. Men ikke full hall.

Synes Oilers må gå litt nye veier med markedsføringen sin. Jeg registrerer ikke at det er kamper på gang.
Det har stått i aftenbladet og RA har hatt artikler. Står og på facebook og instagram. Hvor tenker du det skulle vært ellers?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Madlaveien skrev: ons sep 07, 2022 7:16 pm
TAdams6 skrev: søn sep 04, 2022 9:12 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn sep 04, 2022 7:51 pm
Husker for en del år siden det var ca 2000 tilskuere på en CHL kamp og noen dager senere 4000 mot Manglerud Star.
Det har jo vært slik i fotball også i Stavanger. I år publikum våknet i Europa. Håper Oilers kan ta det med seg. Har selv vært i DNB Arena der Oilers har storspilt og slått veldig gode lag. Men ikke full hall.

Synes Oilers må gå litt nye veier med markedsføringen sin. Jeg registrerer ikke at det er kamper på gang.
Det har stått i aftenbladet og RA har hatt artikler. Står og på facebook og instagram. Hvor tenker du det skulle vært ellers?
Selv hadde jeg gjerne sett en annonse med link til billettsalget, godt plassert på nettsiden til Stavanger Aftenblad.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Fryktelig viktig og spennende kamp i aften! Hoff var lenge usikker, men er klar i kveld. Da er det fremdeles bare Østby som er ute, og vi stiller identisk som i forrige seier mot Fribourg. Det betyr at Oilers' lineup mot Salzburg er slik:

Kissel - Gervais - Mauldin
Hoff - Beck - Karlsen
Bittner - Strandborg - Tommy
Hurrød - Berg-Paulsen - Henriksen
Faret

Ulriksen - Lefebvre
Sveum - Klavestad
Aarthun - Rokseth
Higson

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sykt bra periode av Oilers. Fra 0-2 til 2-2 og nesten ufortjent at Oilers ikke leder. Herlig nivå på Oilers mot ekstremt god motstands. Spillere der som spilte i NHL forrige sesong

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Holdt ikke inn, tapte på straffer. Surt. Synes Oilers var best i denne kampen .

Holm viser at han fortsatt er svak på straffer. 3 av 3 gikk inn. En grunn til at Wikstøl sto på straffer fir noen år siden.

Men en strålende gjennomført kamp av alle sammen. Bittner vokste utover kampen. Paulsen sto også fram. Mauldin med 2 mål Oilers beste

Strider

Legg inn av Strider »

Hva er det som teller først av innbyrdes og målforskjell hvis man ender på likt antall poeng i gruppen i CHL? Kan fort skje det når det er så jevnt. De 2 beste går videre?

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

TylerDurdenNorway skrev: lør sep 10, 2022 3:16 am Hva er det som teller først av innbyrdes og målforskjell hvis man ender på likt antall poeng i gruppen i CHL? Kan fort skje det når det er så jevnt. De 2 beste går videre?
De to beste går videre, ja. Innbyrdes først. Hvis lik målforskjell innbyrdes, så teller høyest antall mål scoret i èn kamp mellom de aktuelle lagene. Så kommer målforskjell mot de andre lagene. Til slutt teller rankingen foran årets trekning (vi er ranket sist). Skulle tre eller flere lag ende likt, så blir det enda mer komplisert. Vi er uansett bak Salzburg om vi ender på like mange poeng.

Ellers var det en rimelig bra kamp i går. Bortsett fra de første ti minuttene, så synes jeg vi er kneppet hvassere gjennom nesten hele kampen. De siste 50 minuttene (pluss OT), så vinner vi skuddstatistikken 33-23. 3vs3 i OT er hawaii, men jeg følte meg rimelig sikker på at vi skulle ta det da vi fikk muligheten i 4vs3. Straffene går det ikke an å gjøre noe verre. 0% på Holm og 0% på straffeskytterne. Det er selvsagt ikke bra nok. Men fortatt gode muligheter for avansement. Det kan vise seg viktig å ta minst ett poeng mot sveitserne i morgen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kissel går nå som norsk sto det i artikkel jeg leste igår. Dermed ledig plass på utenlandskvoten.

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: lør sep 10, 2022 7:19 pm Kissel går nå som norsk sto det i artikkel jeg leste igår. Dermed ledig plass på utenlandskvoten.
Kan han da delta i et VM for Norge?
Som Kaunismaki gjorde i sin tid

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: søn sep 11, 2022 3:32 am Kan han da delta i et VM for Norge?
Som Kaunismaki gjorde i sin tid
Jeg har ikke hørt at Kissel har fått norsk statsborgerskap, som selvsagt er avgjørende for spill på det norske landslaget. Derimot har han spilt i Norge i 8 sesonger, hvilket kvalifiserer for at han kan gå utenom importkvoten i Oilers, uansett hvilket statsborgerskap han har.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn sep 11, 2022 1:17 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn sep 11, 2022 3:32 am Kan han da delta i et VM for Norge?
Som Kaunismaki gjorde i sin tid
Jeg har ikke hørt at Kissel har fått norsk statsborgerskap, som selvsagt er avgjørende for spill på det norske landslaget. Derimot har han spilt i Norge i 8 sesonger, hvilket kvalifiserer for at han kan gå utenom importkvoten i Oilers, uansett hvilket statsborgerskap han har.
Riktig det. Sto han spilte sin 9.sesong og derfor går som norsk. Om han har norsk statsborgerskap aner jeg ikke

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nok et "hederlig" tap. Vinner skuddstatistikken klart, men taper kampen.
Det som slår meg er at Oilers mangler kvalitet foran motstanders mål. De har ikke spilleren som avgjør disse kampene. Selvfølgelig henter motstanderne fra en helt annen hylle. Rett fra NHL for eksempel. Men det skal egentlig så lite til for å vinne disse kampene. De er lovende de utlendingene som er her. Men kanskje hadde Oilers profitert på å hatt Jarrett Burton i Oilers ennå. Forrige sesongs beste spiller og toppscoreren til Oilers. Kan godt være de som er kommet er like gode eller bedre. Men Burton var varm i trøya, kjente Oilers og man skal ikke undervurdere det å være varm i trøya i et lag man kjenner.

Spesielt når det er en ledig plass på kvoten. Når det har vært så jevnt så kunne en spiller som Burton vært med og vippet kampene i vår favør.

Burton har ennå ikke funnet seg ny klubb.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Jeg synes dagens lag ser meget spennende ut, og er ikke veldig bekymret for at vi ikke bøtter inn mål i CHL. Det var en fryktelig frustrerende kamp i går, og den store forskjellen på lagene var PP. Vi er det førende laget gjennom hele kampen, og skaper de fleste og største sjansene. Vi holder altså de langt mer meritterte stjernene i Fribourg til bare 18 skudd på mål i løpet av 60 minutter. Det er rett og slett jækla solid. 0-3 ser selvsagt ikke pent ut, men ser man litt bak resultatet, så er det veldig mye bra. Fattig trøst, da poengene er hva som tar oss videre fra gruppen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: man sep 12, 2022 10:49 am Jeg synes dagens lag ser meget spennende ut, og er ikke veldig bekymret for at vi ikke bøtter inn mål i CHL. Det var en fryktelig frustrerende kamp i går, og den store forskjellen på lagene var PP. Vi er det førende laget gjennom hele kampen, og skaper de fleste og største sjansene. Vi holder altså de langt mer meritterte stjernene i Fribourg til bare 18 skudd på mål i løpet av 60 minutter. Det er rett og slett jækla solid. 0-3 ser selvsagt ikke pent ut, men ser man litt bak resultatet, så er det veldig mye bra. Fattig trøst, da poengene er hva som tar oss videre fra gruppen.
Veldig enig her. Men det var også problemet 2 dager tidligere mot Red Bull. Vi spilte veldig bra mot god motstand, men sliter med å få pucken i mål.

Veldig spennende lag. Har troen foran sesongen. Men savner en kanon foran motstanders bur i CHL.

Strider

Legg inn av Strider »

Bilvrag skrev: man sep 12, 2022 10:49 am Jeg synes dagens lag ser meget spennende ut, og er ikke veldig bekymret for at vi ikke bøtter inn mål i CHL. Det var en fryktelig frustrerende kamp i går, og den store forskjellen på lagene var PP. Vi er det førende laget gjennom hele kampen, og skaper de fleste og største sjansene. Vi holder altså de langt mer meritterte stjernene i Fribourg til bare 18 skudd på mål i løpet av 60 minutter. Det er rett og slett jækla solid. 0-3 ser selvsagt ikke pent ut, men ser man litt bak resultatet, så er det veldig mye bra. Fattig trøst, da poengene er hva som tar oss videre fra gruppen.
Synes begge lagene igår virket litt slitne etter begge å ha spilt på fredag. Labert tempo og en del pasningsfeil, spesielt hos Oilers.
Ble aldri noe skikkelig fart i kampen slik som det var i de andre kampene.

Ble ikke imponert av noen av lagene igår.
Kristiansen var så utrolig treg og skyter alltid rett i magen på keeper.

Ble litt nedtur underholdnings messig etter at de 3 kampen før i CHL var så intense og mye kvalitet.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Dere vinner serien ganske greit, dere har det beste laget. Storhamar er nok de som er nærmest, men forskjellen på Holm og Kokman gjør at dere vinner. Storhamar vil avgi poeng mot flere lag på grunn av at keeperen ikke er god nok. Dere har vel en import plass igjen? Så da kommer det nok en import til sluttspillet. Tipper dere vinner serien med rundt 10 poeng. Ellers har dere vært imponerende i noen av de CHL kampene jeg har sett, det er gøy for norsk hockey at dere gjør det så bra mot så gode lag:)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: ons sep 07, 2022 7:16 pm
TAdams6 skrev: søn sep 04, 2022 9:12 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn sep 04, 2022 7:51 pm
Husker for en del år siden det var ca 2000 tilskuere på en CHL kamp og noen dager senere 4000 mot Manglerud Star.
Det har jo vært slik i fotball også i Stavanger. I år publikum våknet i Europa. Håper Oilers kan ta det med seg. Har selv vært i DNB Arena der Oilers har storspilt og slått veldig gode lag. Men ikke full hall.

Synes Oilers må gå litt nye veier med markedsføringen sin. Jeg registrerer ikke at det er kamper på gang.
Det har stått i aftenbladet og RA har hatt artikler. Står og på facebook og instagram. Hvor tenker du det skulle vært ellers?

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Første kamp i FK i aften, og det borte mot en antatt gullkandidat. En av mange. Vi har sett at enkelte lag har slitt med omstillingen fra CHL til hjemlig liga, men vi har hatt såpass gode opplevelser, at jeg ikke tror det blir et nevneverdig problem. Ikke har det vært et hardkjør fysisk heller, og fortsatt ser det bra ut på skadefronten. Bare Østby og Hoff er ute til kveldens kamp.

Oilers' lineup mot Sparta:

Kissel - Gervais - Mauldin
Hurrød - Beck - Karlsen
Bittner - Strandborg - Tommy
Faret - Paulsen - Henriksen

Ulriksen - Lefebvre
Sveum - Klavestad
Aarthun - Rokseth
Higson

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Bilvrag skrev: tor sep 15, 2022 3:00 pm Vi har sett at enkelte lag har slitt med omstillingen fra CHL til hjemlig liga, men vi har hatt såpass gode opplevelser, at jeg ikke tror det blir et nevneverdig problem.
Traff ikke helt på denne. Forferdelig start på seriespillet for Oilers. 0-3 etter første, og helt bekmørkt. Er ikke i nærheten av Spartas tempo, og når man i tillegg slurver med puck, så blir det stygt. Satser på at det er litt jetlag fra CHL.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Gervais skada, ser ut til å være alvorlig.

Da tipper jeg det dukker opp en import spiller til. Burton er fremdeles klubbløs, det er lov å håpe.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Skadeskutt i dag med Østby, Klavestad, Gervais, og Hoff ute. Vi møter uansett et rimelig blekt Storhamar, og gjør selv 40 solide minutter, så da blir det 3 herlige poeng. Langt bedre i dag enn sist mot Sparta. Og nesten utsolgt. Hyggelig aften med hockey!

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Var det problemer med isen i dag? Var uvanlig mye feil fra begge lag, men vel fortjent seier til Stavanger. Dere var det klart beste laget i dag

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Smurfejonny skrev: lør sep 17, 2022 8:02 pm Var det problemer med isen i dag? Var uvanlig mye feil fra begge lag, men vel fortjent seier til Stavanger. Dere var det klart beste laget i dag
Vet at hvis de ikke kjøler ned puckene godt nok før kamp så blir det mye vibrering på isen, og det så absolutt ut som noe ikke stemte helt der.

Skadene til Oilers kan fort føre til at de siste importplassene blir satt før jul. De vurderer vel og å hente hjem Bryhinsveen fra lån.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Da blir det å ta turen til DNB arena på torsdag, blir spennende å se hva vi kan få til mot Frisk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Godt å få igang nok en utlending. Colton Beck er igang.

Som alltid tett mot Storhamar men til slutt en fortjent seier

CliffC

Legg inn av CliffC »

Laget ligger under 1-2 mot VIF etter to perioder. Forsåvidt ikke så veldig dårlig spill, og det kan godt hende at de snur det i tredje. Jeg begynner dog å bli bekymret for kvaliteten på importene, og da Bittner spesielt. Det ser ihvertfall ikke ut som at han kommer til å produsere særlig poeng.

Håper jeg tar feil, men synes ikke det ser lovende ut til nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tir sep 20, 2022 8:35 pm Laget ligger under 1-2 mot VIF etter to perioder. Forsåvidt ikke så veldig dårlig spill, og det kan godt hende at de snur det i tredje. Jeg begynner dog å bli bekymret for kvaliteten på importene, og da Bittner spesielt. Det ser ihvertfall ikke ut som at han kommer til å produsere særlig poeng.

Håper jeg tar feil, men synes ikke det ser lovende ut til nå.
De sier at store spillere ofte tar lenger tid på å komme igang. Men enig med deg. Nå har vi skader og, men de må ta steg for at de skal være gode nok.
Bittner var god i den ene CHL kampen jeg så. Kanskje vår beste. Tror vi skal gi han litt tid. Men vi trenger mer kvalitet. Savner en sjef med stor S ferdighetsmessig. En som går foran

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Lite med denne tredje perioden som tyder på at Oilers ønsker å spille denne kampen, begredelige greier....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»