Florø SK Klubbtråd

Svar
Fitforfight

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Fitforfight »

Lillehammer til lønsj på søndag. Det burde være enkelt, så satser på at de sitter på gaffelen tidlig i kampen.
Vi får heie på vi, skribenter, som ikke er solskinnssupportere!
God kamp!

Vi følger det blåe laget i med- og motgang!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Fitforfight skrev: fre sep 16, 2022 6:06 pm Lillehammer til lønsj på søndag. Det burde være enkelt, så satser på at de sitter på gaffelen tidlig i kampen.
Vi får heie på vi, skribenter, som ikke er solskinnssupportere!
God kamp!

Vi følger det blåe laget i med- og motgang!
Lillehammer skal være grei skuring, men dette nicket ditt da, Fitforfight :D

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Daltrey skrev: fre sep 16, 2022 6:38 pm
Fitforfight skrev: fre sep 16, 2022 6:06 pm Lillehammer til lønsj på søndag. Det burde være enkelt, så satser på at de sitter på gaffelen tidlig i kampen.
Vi får heie på vi, skribenter, som ikke er solskinnssupportere!
God kamp!

Vi følger det blåe laget i med- og motgang!
Lillehammer skal være grei skuring, men dette nicket ditt da, Fitforfight :D
Huff, ja.. Burde jo ikke ha vært her inne med det nicket… 🧐😇

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Fortsatt Covid?

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Ser ut som om det blir en høst-kollaps på laget fra vest. Rundingsbøyen Lillehammer leder 1-0 15 min før slutt.
Trist å se.

Ross

Legg inn av Ross »

Laget med best samhold og moral i hele Europa tar sterkt poeng mot selveste Lillehammer. Wow, det er imponerende!

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

1-1 etter sen utligning av F.
Alt for dårlig, her skulle målforskjellen styrkes mot bunnlaget.

TWU

Legg inn av TWU »

Er vel vanskelig å holde motivasjonen når opprykksmulighetene er borte. For å koke litt spikersuppe kan det også si noe om moralen når de ikke presterer bedre, men kan like gjerne være utladde hoder.

Er fremdeles usikker på hvordan bærekraften er i å ha en såpass fremmedutviklet stall i tredje divisjon, men de har forhåpentligvis kontroll

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø taper poeng til Førde og de andre topplagene. Jeg aner ingenting om kampen, men hva slags dommer er det som tillater Lillehammer et uavgjortresultat her?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Daltrey skrev: søn sep 18, 2022 5:59 pm Florø taper poeng til Førde og de andre topplagene. Jeg aner ingenting om kampen, men hva slags dommer er det som tillater Lillehammer et uavgjortresultat her?
https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7955751

* en dommer fra samme fylke som Lillehammer

* den ene assistentdommeren var dame (som sikkert gjorde en god jobb får jeg vel skynde meg å legge til 😇)- den andre derimot: hadde etternavn Førde 😬

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

JODDEMM skrev: man sep 19, 2022 12:42 am
Daltrey skrev: søn sep 18, 2022 5:59 pm Florø taper poeng til Førde og de andre topplagene. Jeg aner ingenting om kampen, men hva slags dommer er det som tillater Lillehammer et uavgjortresultat her?
https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7955751

* en dommer fra samme fylke som Lillehammer

* den ene assistentdommeren var dame (som sikkert gjorde en god jobb får jeg vel skynde meg å legge til 😇)- den andre derimot: hadde etternavn Førde 😬
Fullstendig uhørt, og dessuten er oppsettet en ren parodi, da denne kampen skulle blitt spilt tidligere i sesongen :D

* Lilleøren høres litt "indre sognsk" ut, og vi vet fra tidligere at årdøler ikke står høyt i kurs.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Daltrey skrev: man sep 19, 2022 11:28 am
JODDEMM skrev: man sep 19, 2022 12:42 am
Daltrey skrev: søn sep 18, 2022 5:59 pm Florø taper poeng til Førde og de andre topplagene. Jeg aner ingenting om kampen, men hva slags dommer er det som tillater Lillehammer et uavgjortresultat her?
https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7955751

* en dommer fra samme fylke som Lillehammer

* den ene assistentdommeren var dame (som sikkert gjorde en god jobb får jeg vel skynde meg å legge til 😇)- den andre derimot: hadde etternavn Førde 😬
Fullstendig uhørt, og dessuten er oppsettet en ren parodi, da denne kampen skulle blitt spilt tidligere i sesongen :D

* Lilleøren høres litt "indre sognsk" ut, og vi vet fra tidligere at årdøler ikke står høyt i kurs.
Ett mål til fra F, så hadde ikke dette vært noen sak.
Lille🔨 burde jo laget et selvmål så hadde alt vært fryd&gammern.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Florø helt klart offer for dommere, 2. lag som toppet mot Florø og oppsettet, er det moralsk beste laget som hadde rykket opp om alt var rettferdig.

KaldeFakta

Legg inn av KaldeFakta »

jeg retter fokuset på fremtiden, da årets sesong i realiteten er over for Florø

blir treneren med videre?
Hva med de beste utenlandske?

Hvis nei, hvilket fundament vil Florø da stå på? Ser ikke hvordan de skal erstatte de, og Florø kan virkelig bli korthuset som faller med minste blaff.

Innspill?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KaldeFakta skrev: man sep 19, 2022 3:18 pm jeg retter fokuset på fremtiden, da årets sesong i realiteten er over for Florø

blir treneren med videre?
Hva med de beste utenlandske?

Hvis nei, hvilket fundament vil Florø da stå på? Ser ikke hvordan de skal erstatte de, og Florø kan virkelig bli korthuset som faller med minste blaff.

Innspill?
Fort mulig at dei kan få hente inn ein del andre spelere, men det er klart at det blir spennande å sjå om ein speler som Nelsinho vil fortsette i klubben

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Det kan jo være noen irske klubber som ikke får spille i skotsk premier league, og dermed blir nødt til å selge spillerne sine, med dette har nok Solheim full kontroll på ;)

Nei, fra spøk til alvor, det blir spennende å følge satsingen og hvilket lag klubben stabler på beina til våren.

KaldeFakta

Legg inn av KaldeFakta »

kan vel knappest være egne juniorer? Rask googling viser at jr-lag og yngre virkelig spiler breddefotball de luxe.

Tror dere treneren blir? På to år har det blitt nedrykk og ikke opprykk.
Koster vel en del Bacalao også :P

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Jeg vil bare si at jeg støtter sTIMEN i den tunge tiden.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Fritz_ skrev: man sep 19, 2022 8:32 pm Jeg vil bare si at jeg støtter sTIMEN i den tunge tiden.
Håper at han kommer tilbake, men han har vært med på leken selv og gått høyt ut, og når det slår tilbake må han tåle det. På samme måten som han virkelig kan skyte ned kritikere om det går veien. Noe det så ut som en god stund for Florø.

KaldeFakta

Legg inn av KaldeFakta »

sjekket opp status BAK A-laget. .. det var verre enn jeg trudde

Sist i 5 div, https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=181445

Så finner jeg ikke noe juniorlag!! Men ett G17 lag som ble nr 2 (bak Førde)
Dog finner jeg kun vårserien, så tar gjerne svar imot hva som skjer her?

Så G15 er neste lag som ligger på 3.plass halvspilt (nok en gang bak Førde og Sogndal) https://www.fotball.no/fotballdata/lag/ ... sId=199388

Lover jo virkelig ikke bra for egne spillere.
Noen som har mer info å komme med her?

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Florø har hjemme mot Aalesunnd 2 førstkommende lørdag klokken 15:00.
Her kan Florø spille en viktig rolle for hvem som rykker opp av Aalesund2 og Elverum (som har Høød2 borte på søndagen).

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

KaldeFakta skrev: tir sep 20, 2022 12:37 am sjekket opp status BAK A-laget. .. det var verre enn jeg trudde

Sist i 5 div, https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=181445

Så finner jeg ikke noe juniorlag!! Men ett G17 lag som ble nr 2 (bak Førde)
Dog finner jeg kun vårserien, så tar gjerne svar imot hva som skjer her?

Så G15 er neste lag som ligger på 3.plass halvspilt (nok en gang bak Førde og Sogndal) https://www.fotball.no/fotballdata/lag/ ... sId=199388

Lover jo virkelig ikke bra for egne spillere.
Noen som har mer info å komme med her?
Jeg har nevnt litt rundt dette før. Florø 2 sist i 5 div. Men ikke for langt opp til sikker plass. Så sidan Florø ikke har mer å spille for i 3 div, så kan dei prioritere Florø 2 litt. Sist kamp var Florø 2 - Førde 3 og den vann Førde 3. Sier mye om stoda

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ja, det er tett som hagl nederst i 5. Divisjon, og det vil nok være fornuftig å sette alle kluter til for å redde plassen der.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Det første som må skje nå er jo at spillere som forventes ut i høst/vinter benkes og at "stayer´ne" får spille. Så må man riste opp ved sesongslutt og se hva man har igjen. Viktig også at man får en 100% troverdig økonomirapport på bordet som kan vise om det er grunnlag for større satsning i ´23 eller om det blir resesjon og slikking av verkende sår.

Ross

Legg inn av Ross »

Stort oppslag i Firdaposten nå om at de skal satse mer lokalt. Og at se forventer noen tøffe sesonger fremover

https://www.firdaposten.no/floro-fotbal ... -16-631969

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ross skrev: tir sep 20, 2022 9:30 pm Stort oppslag i Firdaposten nå om at de skal satse mer lokalt. Og at se forventer noen tøffe sesonger fremover

https://www.firdaposten.no/floro-fotbal ... -16-631969
Ja, at de er "bakpå" i forhold til Førde er ikke en overdrivelse. Spørsmålet burde blitt stilt tidligere, er min påstand.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Daltrey skrev: ons sep 21, 2022 12:01 pm
Ross skrev: tir sep 20, 2022 9:30 pm Stort oppslag i Firdaposten nå om at de skal satse mer lokalt. Og at se forventer noen tøffe sesonger fremover

https://www.firdaposten.no/floro-fotbal ... -16-631969
Ja, at de er "bakpå" i forhold til Førde er ikke en overdrivelse. Spørsmålet burde blitt stilt tidligere, er min påstand.
Dette har dem fleste som har følgt lokalfotballen sett i flere år. Det har og blitt poengtert ovenfor sTIMEN. Det ble vel flåsete ledd vekk og sett på som helt utenkelig. At det skulle gå så fort som det har gjort, er kanskje litt overraskende. Jeg trodde Florø skulle være 2 knepp foran dette året og. Liten tvil om at det nå må stakes ut en ny kurs, og det kan ta tid. Florø må treffe på trener og rett profil. Engasjementet er labert i og rundt klubb.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Johnny47 skrev: ons sep 21, 2022 3:33 pm
Daltrey skrev: ons sep 21, 2022 12:01 pm
Ross skrev: tir sep 20, 2022 9:30 pm Stort oppslag i Firdaposten nå om at de skal satse mer lokalt. Og at se forventer noen tøffe sesonger fremover

https://www.firdaposten.no/floro-fotbal ... -16-631969
Ja, at de er "bakpå" i forhold til Førde er ikke en overdrivelse. Spørsmålet burde blitt stilt tidligere, er min påstand.
Dette har dem fleste som har følgt lokalfotballen sett i flere år. Det har og blitt poengtert ovenfor sTIMEN. Det ble vel flåsete ledd vekk og sett på som helt utenkelig. At det skulle gå så fort som det har gjort, er kanskje litt overraskende. Jeg trodde Florø skulle være 2 knepp foran dette året og. Liten tvil om at det nå må stakes ut en ny kurs, og det kan ta tid. Florø må treffe på trener og rett profil. Engasjementet er labert i og rundt klubb.
Håper også sTIMEN også innser dette nå, at noe må gjøres, virker som klubben nå omsider har skjønt at ting må bygges på nytt, og at man må møtes i "bunnen" før det er for sent, for en umulig oppgave er det ikke, men jobben må begynne nå.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Det er ikke få som har påpekt misforholdet mellom lokal forankring og ambisjoner, men samtlige har fått "manglende fotballforståelse" og verre karakteristikker skrevet inn i passene sine. Det er mye å ta av gjennom flere år på VGD og her.

For meg synes det klart at de som har klart å bringe klubben dit den nå har kommet, ikke er de riktige personene til å ta fatt på oppryddingen.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Når det gjelder videresalget av Badou ser jeg nå at det forventes mellom 1,3 og 4 millioner kroner til Florø, og det må i så fall være en opptur.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»