Svensk Politikk

Svar
Folk_flesk

Re: Svensk Politikk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: fre sep 16, 2022 2:18 pm
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:52 am
Jeg setter ikke, som deg, likhetstegn mellom mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Ironisk nok gir jo du, gjennom din tåpelige betraktninger, begrepet "islamofobi" et konkret innhold.
Jeg gjorde heller ikke det. Jeg trodde på Lars Gule sin filosofi om at man ikke på se på alle muslimer som "en homogen gruppe der individene tenker likt" (eller noe lignende han har uttalt).
Ja, og du var hardcore Palestina-fan også. Alle har vel fått med seg at du engang var 100% fan av det du nå misliker 100%. Gir liksom den ideologiske reisen din større troverdighet.
Sist redigert av Folk_flesk den fre sep 16, 2022 5:55 pm, redigert 1 gang totalt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

William_S skrev: fre sep 16, 2022 9:16 am Det er noen som har et permanent negativt syn på muslimer. Antagelig har de aldri snakket med eller møtt en muslim heller.
Jeg har et permanent negativt syn på islam. Og det har jeg hatt siden tidlig 80 tall. Du må bare leve med at ikke alle (svært få faktisk) deler din tilsynelatende respekt og beundring for ideologien.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: fre sep 16, 2022 5:53 pm
Ja, og du var hardcore Palestina-fan også.
Hva har det med svensk politikk å gjøre hva jeg var som ungdom?

Nå må snart moderator ta tak i usaklighetene og personangrepene deres.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: fre sep 16, 2022 5:55 pm
Folk_flesk skrev: fre sep 16, 2022 5:53 pm
Ja, og du var hardcore Palestina-fan også.
Hva har det med svensk politikk å gjøre hva jeg var som ungdom?

Nå må snart moderator ta tak i usaklighetene og personangrepene deres.
Det er bare at jeg har hørt dette litt for mange ganger før. "Før var jeg A, nå er jeg derimot Z". Tipper du ikke har endret deg så mye som du prøver å gi inntrykk av. Men bra forsøk iallefall.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: fre sep 16, 2022 5:59 pm
Det er bare at jeg har hørt dette litt for mange ganger før. "Før var jeg A, nå er jeg derimot Z". Tipper du ikke har endret deg så mye som du prøver å gi inntrykk av.
Javel så tipp det da. Bryr meg ikke noe om hva du sitter å tipper langt inni nord-trøndelag der

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:19 pm

Joda, jeg har lest det samme som deg. Men i motsetning til deg finner jeg det ikke problematisk at han ønsker å gi svenske minoriteter en stemme. Og kjempe mot islamofobi, boligmangel og bedre integrering. Her er det mye å gå på. At ytre høyre (SD) anklager partiet for islamistisk agenda, tar jeg ikke så tungt. Det er nesten som forventet. Noen vi sikkert også mene at du er en grisete fascistisk nazisympatisør. Uten at du bør forvente at PST banker på døra di med det første av den grunn.
Jeg tror nok disse jødehaterne som florerer her i landet, er nærmere å være nazistsympatisører enn meg, og norsk rett har jo slått fast at man kan uttale seg sterkt nedsettende, krenkende og usant om/til jøder her i landet, bare man henviser til kritikk av Israel.

Du skriver: At ytre høyre (SD) anklager partiet for islamistisk agenda, tar jeg ikke så tungt."

Er dette en personlig greie for deg?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 3:52 am

Ja, der er vi forskjellige. Forebyggende arbeid mot rasisme, islamofobi og antisemittisme. En grei kontrast til SD.
På bakgrunn av dette: Støtter du terrororganisasjonen IS også?

Lars Gule: IS har forsøkt å bygge en stat. De har hatt et vei-system med vedlikehold, de har hatt ingeniører som har lagt brostein og ordnet fortauer. De har hatt et byråkrati med velferdsordninger, et utdanningssystem, et skatteinnkrevingssystem, et rettsvesen. Så kan man mislike det så mye man vil, men faktum er at de har hatt veldig mange oppgaver som går langt utover det å skyte og drepe og skremme.

https://steigan.no/2019/07/lars-gule-bo ... lem-av-is/

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg er overrasket over at tullebegrepet "islamofobi" fortsatt benyttes. Et begrep som skal hindre veldig nødvendig kritikk mot islam, gjemt som et slags muslimsk variant av antisemittisme. Grunnen til at man ikke kaller det muslimhat eller muslimfobi er fordi man kan rette det mot all kritikk mot islam.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 7:00 pm
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 3:52 am

Ja, der er vi forskjellige. Forebyggende arbeid mot rasisme, islamofobi og antisemittisme. En grei kontrast til SD.
På bakgrunn av dette: Støtter du terrororganisasjonen IS også?

Lars Gule: IS har forsøkt å bygge en stat. De har hatt et vei-system med vedlikehold, de har hatt ingeniører som har lagt brostein og ordnet fortauer. De har hatt et byråkrati med velferdsordninger, et utdanningssystem, et skatteinnkrevingssystem, et rettsvesen. Så kan man mislike det så mye man vil, men faktum er at de har hatt veldig mange oppgaver som går langt utover det å skyte og drepe.
Det stemmer sikkert bra. Problemet med dem er altså likevel at de skyter, dreper, henretter, undertrykker kvinner og hater alle andre religioner enn deres egen. Mao omtrent som USA og Storbritannias nærmeste allierte i Midtøsten, Saudi-Arabia.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 12:33 am
Ka9nen skrev: tor sep 15, 2022 9:20 pm
Guttorm123 skrev: tor sep 15, 2022 8:46 pm
Kontantstøtten ble vel innført på slutten av nitti-tallet, så det er jo rart at ingen andre har fjernet denne. At KrF har saker de står for, betyr ikke nødvendigvis at det er kristne tullesaker.

KrF var jo forkjempere for å innføre røykeloven. Man trenger selvfølgelig ikke være religiøs for å støtte denne.
Noen av storsakene til Nyans derimot er:

- Ny kjempemoske i Stockholm
- Beholde omskjæring, angripe de som taler for å gjøre omskjæring forbudt.
- En masse anti-israel greier og krav om sanksjoner mot Israel
- Bekjempelse av "islamofobi"
- En masse påstander om rasisme hos andre politikere og parti (ikke bare SD, faktisk overraskende lite om SD til nå)
- Forby koranbrenning, forandre lovverket slik at dette rammes av rasismeparagrafen
- Innføre flere betalte helligdager
Tror ikke du helt innser det politiske prosjektet. Nyans vil, med sitt partiprogram, naturlig favne mange muslimer i Sverige. Sikkert også andre. Og det er jo hele poenget. Velgerne gir sin stemme til det partiet de føler størst nærhet til. Slik blir vår stemme, indirekte, viderebrakt til fora hvor de viktigste avgjørelser tas. Men du tenker kanskje at enkeltes stemmer ikke burde telle der det gjelder? At deres synspunkter ikke er like mye verdt som din? I så fall lefrer du med svært unorske verdier, på linje med land vi slett ikke ønsker å sammenligne oss med.

Bare så det er nevnt. Jeg har ingenting imot en ny moské i Stockholm. Omskjæring er en vederstyggelighet. Og en jødisk tradisjon. Jeg har også et svært anstrengt forhold til Israel, og synes islamofobi er en uting. Det er mye utilslørt rasisme i det politiske ordskiftet i Sverige. Koranbrenning er fullstendig idiotisk. Tror ikke flere helligdager er veien å gå, hverken her hjemme eller i Sverige.

Ja, Nyans høres jo ut som skikkelige ekstremister. (Som du kan se over) nesten på lik linje med meg, som hvit nordmann. Men for deg fremstår kanskje alle muslimer som ekstremistiske islamister. Og potensielle terrorister. Det er vel heller der det ligger.
Meget kvalme og syke holdninger fra en som kaller seg "hvit nordmann".
Den totalitære, undertrykkende og menneskefiendtlige ideologien islam er rendyrket ondskap. Det er bare å vise til forholdene i muslimske land for å stadfeste dette.

Ferskt eksempel på hva islam -og hijabforsvarere aksepterer - og i NrKs tilfelle hyller. Fra Kjetil Rolness FB side:

En ung kvinne fra Kurdistan drar til Teheran sammen med sin bror for å besøke slektninger. På gaten blir hun stoppet av "moralpolitiet" som mener at hijaben hennes ikke følger det iranske regimets retningslinjer. De tar henne med i politibilen og mishandler henne slik at hun havner i koma, blir erklært hjernedød, og senere dør.

22 år. Og fratatt resten av livet. Av statlige myndigheter. Fordi hun viste (deler av) HÅRET sitt. Det er så absurd og groteskt at man kan rope høyt av raseri.

Men i Vesten - og i Norge - sprer man et "meme" i sosiale medier som viser en nonne og en hijabi, og sier at hvis du blir provosert av hijaben, men ikke av nonnesløret, så skyldes ikke det din religion, men dine fordommer og rasisme.

Denne bevisste, systematiske, politisk motiverte avsporingen fra den virkelige undertrykkelsen, den virkelige forbrytelsen, er sannelig også til å bli rasende av.


https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... aRD8WvOPus

- I følge dem som er varme hijabforsvarere - forøvrig en oppfinnelse fra muslimske "menn" for å kontrollere kvinner - så er det helt frivillig for muslimske kvinner å dekke seg til.
Dere gjør meg kvalm.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ikke noe å utsette på valgdeltagelsen enkelte steder i Sverige:

I valdistriktet Tullingeskog i Botkyrka har 1 144 röster räknats i riksdagsvalet. Men i distriktet finns bara 1 070 röstberättigade. Det handlar alltså om 74 röster för många, skriver SvD.

– Vi begriper inte det. Jag har inget bra svar till dig. Det här måste kontrolleras i den slutgiltiga rösträkningen, säger Lars-Göran Liljedahl (S), ordförande för valnämnden i Botkyrka till SvD.

Enligt matematikprofessorn Svante Linusson verkar det vara Socialdemokraterna som har fått för många röster i distriktet, skriver tidningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stock ... i-botkyrka

Falcon

Legg inn av Falcon »


Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: fre sep 16, 2022 1:53 pm
Guttorm123 skrev: fre sep 16, 2022 1:12 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 12:33 am
Koranbrenning er fullstendig idiotisk.
Ja, Nyans høres jo ut som skikkelige ekstremister. (Som du kan se over) nesten på lik linje med meg, som hvit nordmann. Men for deg fremstår kanskje alle muslimer som ekstremistiske islamister. Og potensielle terrorister. Det er vel heller der det ligger.
Ikke alle muslimer, men Nyans er et islamistisk parti:

Og hvilken straff er det du ønsker for blasfemi da?

Noe slikt?

• Afghanistan har sharia-basert dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Brunei har lovfesta dødsstraff for både blasfemi og fråfall.
• Dei sameinte arabiske emiratane har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi
• Iran har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Jemen har lovfesta dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Maldivene har sharia-basert dødsstraff for fråfall.
• Mauretania har lovfesta dødsstraff for både blasfemi og fråfall.
• Nigeria (12 delstatar) har uklar, men sharia-festa dødsstraff for både fråfall og blasfemi.
• Pakistan har uklar heimel for dødsstraff for fråfall, men lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Qatar har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.
• Saudi-Arabia har sharia-basert dødsstraff for fråfall og blasfemi.
• Somalia har sharia-basert dødsstraff for fråfall og lovfesta dødsstraff for blasfemi.

https://www.stefanus.no/aktuelt/desse-1 ... r-fraafall
Ironisk at "muslimske" land har dødsstraff for frafall. Står ingenting om det i Koranen, nemlig.
Omtrent like ironisk som at Høyesterett bestemmer noe som ikke står i Norges lover. Kan du egentlig noe som helst om hva Sharia er? Antakelig ikke, ellers hadde du visst at det meste av islamsk rettslære ikke står i Koranen i det hele tatt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Falcon skrev: fre sep 16, 2022 8:29 pm
Jeg vet ikke helt hvorfor "få nivået på innvandring ned til andre nordiske land" er så ekstremt. Mange, inkludert en del i venstrevridd media (som vel er verre i Sverige enn andre steder), har ikke lest SD sitt partiprogram.

For meg virker det som en helt åpenbar løsning når problemet var for liberal innvandring. Noe alle var enige om at var problemet i Sverige. Folk har visst glemt det og vi er nå tilbake til "SD er rasistisk" narrativet.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Neptun skrev: fre sep 16, 2022 7:23 pm Den totalitære, undertrykkende og menneskefiendtlige ideologien islam er rendyrket ondskap. Det er bare å vise til forholdene i muslimske land for å stadfeste dette.

Ferskt eksempel på hva islam -og hijabforsvarere aksepterer - og i NrKs tilfelle hyller. Fra Kjetil Rolness FB side:

En ung kvinne fra Kurdistan drar til Teheran sammen med sin bror for å besøke slektninger. På gaten blir hun stoppet av "moralpolitiet" som mener at hijaben hennes ikke følger det iranske regimets retningslinjer. De tar henne med i politibilen og mishandler henne slik at hun havner i koma, blir erklært hjernedød, og senere dør.

22 år. Og fratatt resten av livet. Av statlige myndigheter. Fordi hun viste (deler av) HÅRET sitt. Det er så absurd og groteskt at man kan rope høyt av raseri.

Men i Vesten - og i Norge - sprer man et "meme" i sosiale medier som viser en nonne og en hijabi, og sier at hvis du blir provosert av hijaben, men ikke av nonnesløret, så skyldes ikke det din religion, men dine fordommer og rasisme.

Denne bevisste, systematiske, politisk motiverte avsporingen fra den virkelige undertrykkelsen, den virkelige forbrytelsen, er sannelig også til å bli rasende av.
Demonstrasjoner mot muslimsk kvinnehat og kvinnemishandling som dette i Vesten noe alá et visst annet tilfelle i USA?

Selvsagt ikke. De antivestlige og antihvite på venstresiden og i sentrum er meget selektive med hvem de skal hate.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Falcon skrev: fre sep 16, 2022 8:29 pm
Tydelig at han skriver rettet mot den amerikanske venstresiden og prøver løgnaktig å late som om SD er som Trump og republikanerne. Men SD snakker verken om fake news, valgfusk eller deep state. Så kommer vi ikke bort fra at SVT og SR har behandlet SD veldig dårlig, det toppet seg forrige valget da SVT etter partilederdebatten gikk ut å tok avstand fra SD og Jimmie Åkesson. En gigantisk skandale og som kan ha fått følger for valgutfallet (også 2018-valget var ekstremt jevnt). Behandlingen har nok blitt litt bedre etter som SD er blitt mer akseptert av høyresiden i Sverige, men vi ser fortsatt at det er mye grums i forskjellige redaksjoner og det er ingen vilje til å rydde opp. Det var jo helt utrolig at SR sendte ut rene løgner på flere minoritetsspråk om hva Ebba Busch hadde sagt i forbindelse med påskeopprøret, der det ble fremstilt som at hun hadde sagt at politiet burde skyte og drepe muslimer. Det fikk ingen følger verken for redaktører eller journalister, og ingen granskning hvordan det kunne skjedd - og man sitter med følelsen at det er islamister som sitter og styrer hvilket budskap som sendes ut på de forskjellige minoritetsspråk, og det på skattebetalernes regning.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ka9nen skrev: fre sep 16, 2022 2:18 pm
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:52 am
Jeg setter ikke, som deg, likhetstegn mellom mellom muslimer og ytterliggående islamistiske terrorister. Ironisk nok gir jo du, gjennom din tåpelige betraktninger, begrepet "islamofobi" et konkret innhold.
Jeg gjorde heller ikke det. Jeg trodde på Lars Gule sin filosofi om at man ikke på se på alle muslimer som "en homogen gruppe der individene tenker likt" (eller noe lignende han har uttalt). Men når de selv går og stemmer overveldende for islamistiske partier der muslimer skal få fordeler i samfunnet bare i kraft av å ha "riktig religion" så bekrefter de jo selv en del fordommer som SIAN osv kommer med. Dessverre
Ja, tenk at kristne personer i større grad stemmer Krf, at miljøbevisste stemmer Mdg og rasebevisste innvandringskritiske stemmer Frp. Det er rent for ille.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ka9nen skrev: fre sep 16, 2022 2:22 pm
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 1:19 pm
Joda, jeg har lest det samme som deg. Men i motsetning til deg finner jeg det ikke problematisk at han ønsker å gi svenske minoriteter en stemme. Og kjempe mot islamofobi, boligmangel og bedre integrering. Her er det mye å gå på. At ytre høyre (SD) anklager partiet for islamistisk agenda, tar jeg ikke så tungt. Det er nesten som forventet. Noen vi sikkert også mene at du er en grisete fascistisk nazisympatisør. Uten at du bør forvente at PST banker på døra di med det første av den grunn.
"Ytre høyre" fikk altså nært 21 % av stemmene. Mer enn en av fem. Så kanskje det ikke er dem som er ytre høyre, men at det bare er fornuftig å foreslå å få innvandringen ned "på nivå med andre nordiske land"? Med tanke på at innvandringspolitikken i en årrekke har vært fullstendig hodeløs, så hodeløs at politikere i arbeiderpartiet i Norge osv iaff tidligere har vært opptatt av å ta kraftig avstand til det.

Men du mener vel at man bare skal pøse på og hente inn masse mennesker fra Afrika og Midtøsten selv om man ikke kan tilby dem bolig, jobb eller egentlig noe særlig plan i det hele tatt?
Ehh, hvor skrev jeg det? Kjemperetorikk på gang :)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: fre sep 16, 2022 5:54 pm
William_S skrev: fre sep 16, 2022 9:16 am Det er noen som har et permanent negativt syn på muslimer. Antagelig har de aldri snakket med eller møtt en muslim heller.
Jeg har et permanent negativt syn på islam. Og det har jeg hatt siden tidlig 80 tall. Du må bare leve med at ikke alle (svært få faktisk) deler din tilsynelatende respekt og beundring for ideologien.
Her er det ingen som har uttrykt beundring for denne religionen. Ditt utilslørte rasehat og fordummende retorikk møter imidlertid motbør. Så lenge din argumentasjon fremstår direkte tåpelig får du nesten leve med det.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:36 am Her er det ingen som har uttrykt beundring for denne religionen. Ditt utilslørte rasehat
Ikke? Hvorfor føler dere en slik trang til å begå personangrep på dem som mer enn gjerne setter islam i det dårlige lyset det fortjener? Hvorfor dorger dere skjelvende opp rasistkortet fra brystlommen når dere kommer over slike skriverier? Det er jo en tydelig personlig fornærmelse vi ser her.

Og rasehat? Care to explain?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:28 am
Ehh, hvor skrev jeg det? Kjemperetorikk på gang :)
Ehm, det er jo nettopp dette SD får så høy score på hos velgerne. Hovedsaken deres er å få innvandringen ned på nivå "med andre skandinaviske land". Altså i praksis Arbeiderparti/Høyre politikk. Du må gjerne fortelle meg hva som er så galt med partiprogrammet deres når det gjelder dette, jeg så bare helt fair poeng hele veien i den.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:25 am
Ja, tenk at kristne personer i større grad stemmer Krf, at miljøbevisste stemmer Mdg og rasebevisste innvandringskritiske stemmer Frp. Det er rent for ille.
I større grad? 30% er ganske enorme tall for et nyetablert islamistisk parti med en leder som er så ekstrem at han ble utestengt fra Centerpartiet.

"Rasebevisste innvandringskritiske" :lol:

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Neptun skrev: fre sep 16, 2022 7:23 pm Meget kvalme og syke holdninger fra en som kaller seg "hvit nordmann".
Den totalitære, undertrykkende og menneskefiendtlige ideologien islam er rendyrket ondskap. Det er bare å vise til forholdene i muslimske land for å stadfeste dette.

Dere gjør meg kvalm.
Kvalme og syke holdninger, ja? Du finner ingen her på fridiskusjon.no som forsvarer totalitære islamistiske nasjoner. Tvert i mot. Så jeg forstår virkelig ikke denne tilnærmingen. Det er ikke slik at dere 3 knekter har innsett noe ingen andre har kapasitet til. Virkelig ikke. I følge deg fremstår alle muslimer i Norge, og Sverige, som islamister og potensielle terrorister. Denne hjernedøde retorikken er ufattelig lite konstruktiv. Alle som kjenner en muslim personlig vet at de i utgangspunktet er svært lik deg og meg. Jeg definerer ikke mennesker etter etnisitet og religion. Sitter man imidlertid snurt og mislykket i et mørkt rom kan man derimot ikke forvente å få en naturlig tilnærming til virkeligheten. Ser man på utført hatkriminalitet og terror i Norge er det nettopp slike figurer med et mørkt høyrevridd verdensbilde, mye likt det som skisseres her, som virker tilbøyelige til å ty til ekstreme voldelige eskapader. Nettopp det du frykter, ironisk nok.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ka9nen skrev: lør sep 17, 2022 12:50 am
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 12:25 am
Ja, tenk at kristne personer i større grad stemmer Krf, at miljøbevisste stemmer Mdg og rasebevisste innvandringskritiske stemmer Frp. Det er rent for ille.
I større grad? 30% er ganske enorme tall for et nyetablert islamistisk parti med en leder som er så ekstrem at han ble utestengt fra Centerpartiet.

"Rasebevisste innvandringskritiske" :lol:
Ja, tenkte det kunne fungere som en passe forsiktig beskrivelse.

Jeg ser du og dine fortsetter å beskrive Nyans som et islamistisk parti. Vet du hva islamisme innebærer? Synes du det fremstår som et fundamentalistisk parti som ønsker å innføre sharia i Sverige? Kan ikke du dokumentere hva som tilsier at dette partiet er islamistisk, slik begrepet brukes i dag? For jeg finner svært lite i deres partiprogram som skulle tilsi dette. Men du vet vel bedre.

https://snl.no/islamisme
https://www.dagsavisen.no/debatt/2016/0 ... ppklaring/
Sist redigert av DuncanE den lør sep 17, 2022 1:34 am, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:30 am
Ja, tenkte det kunne fungere som en passe forsiktig beskrivelse.
Da kan vi jo begynne med denne da. Hva er det med FrP sitt partiprogram som tilsier at man må være "rasebevisst" for å stemme på dem?

Gjerne link og kilde på den, takk.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am
Jeg definerer ikke mennesker etter etnisitet og religion.
Vel, muslimene har altså 50 nasjoner (eller noe sånt) og ikke et eneste skikkelig demokrati. Så selv om man ikke kan definere alle muslimer så kan man jo gjøre seg en og annen observasjon ut fra data som er tilgjengelig:

- Mangel på demokrati og demokratiske verdier
- Mangel på ytringsfrihet
- Mangel på religionsfrihet
- Dødsstraff for det vi i vesten definerer som ikke-kriminalitet går igjen i flere land.
- Kriminelt og gjerne livsfarlig å gi seg til kjenne som homofil
- Undertrykking av kvinner og andre religioner enn islam

Mange ting vi tar for gitt her altså er enten mangelvare eller rett og slett livsfarlig i islambaserte land og samfunn. (Er kanskje ikke trygt å gi seg til kjenne som homofil i en svensk no-go zone heller?)

Problemet er selvsagt ideologien islam og ikke den enkelte muslim. Det er ikke tilfeldig at disse verdiene eller mangelen på verdier går igjen og holder disse samfunnene tilbake. Hvorfor det er slik at de gode muslimene aldri kommer til makten vet jeg ikke, kanskje du kan forklare?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ka9nen skrev: lør sep 17, 2022 1:32 am
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:30 am
Ja, tenkte det kunne fungere som en passe forsiktig beskrivelse.
Da kan vi jo begynne med denne da. Hva er det med FrP sitt partiprogram som tilsier at man må være "rasebevisst" for å stemme på dem?

Gjerne link og kilde på den, takk.
https://www.dagsavisen.no/kultur/2014/0 ... r-rasisme/
Jeg synes du skulle sjekke FNs definisjon av rasediskriminering.

Ser du valgte den nære tilnærming, og unngikk å svare på mine spørsmål mens du isteden kastet dine egne mot meg. Skjønner hvorfor.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Hva skulle dette tåpelige leserinnlegget fra 2014 bevise sa du? Er det ditt leserinnlegg?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ka9nen skrev: lør sep 17, 2022 1:36 am
DuncanE skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am
Jeg definerer ikke mennesker etter etnisitet og religion.
Vel, muslimene har altså 50 nasjoner (eller noe sånt) og ikke et eneste skikkelig demokrati. Så selv om man ikke kan definere alle muslimer så kan man jo gjøre seg en og annen observasjon ut fra data som er tilgjengelig:

- Mangel på demokrati og demokratiske verdier
- Mangel på ytringsfrihet
- Mangel på religionsfrihet
- Dødsstraff for det vi i vesten definerer som ikke-kriminalitet går igjen i flere land.
- Kriminelt og gjerne livsfarlig å gi seg til kjenne som homofil
- Undertrykking av kvinner og andre religioner enn islam

Mange ting vi tar for gitt her altså er enten mangelvare eller rett og slett livsfarlig i islambaserte land og samfunn. (Er kanskje ikke trygt å gi seg til kjenne som homofil i en svensk no-go zone heller?)

Problemet er selvsagt ideologien islam og ikke den enkelte muslim. Det er ikke tilfeldig at disse verdiene eller mangelen på verdier går igjen og holder disse samfunnene tilbake. Hvorfor det er slik at de gode muslimene aldri kommer til makten vet jeg ikke, kanskje du kan forklare?
Vet du, det tror jeg handler om at de ytterliggående fundamentale muslimene rett og slett er villige til å gå over lik for å få det slik de vil. Religionen Islam og den enkelte muslim er ikke problemet. Et ondt menneske, eller rettere sagt et menneske som er tilbøyelig til å utføre onde handlinger, er uønsket i det Norske samfunnet uansett religion og verdensanskuelse. Et godt menneske omfavnes og settes pris på uansett tro og livssyn. Det er ikke verre. Disse fordummende skremselsbildene og generaliseringene hjelper ingen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ka9nen skrev: lør sep 17, 2022 1:49 am
Hva skulle dette tåpelige leserinnlegget fra 2014 bevise sa du? Er det ditt leserinnlegg?
Nei, det er det ikke. Men det gir et visst innblikk i begrepsdiskusjonen. Jeg gidda ikke sitere.
Hva gjør det tåpelig? At du kjente deg igjen og gikk på snørra? For din vurdering av innlegget fremstår temmelig ironisk sett opp mot dine noe snevre betraktinger ellers i denne tråden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»