Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Zanick »

Skal det hentes ny spiss bør det vel skje i løpet av dagen for å rekke FKH-kampen. Odd hentet Phillipp Zulechner i dag, spiss med erfaring fra bl.a Young Boys og Austria Wien. Kanskje vi burde vært på der.

Rogers er for øvrig tvilsom til søndag og Børkeeiet er ute med karantene. Laguttaket mot FKH sier seg selv, med andre ord.

qbah

Legg inn av qbah »

Jeg spør her inne, hva er greia med den samme avateren mange av dere bruker nå?

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Albino skrev: man sep 05, 2022 2:32 pm Hei Rosenborgere

I Molde-tråden så ropes det på Moe som årets trener.

Tror dere Rekdal kan snappe opp denne, etter å ha blitt ledd av før sesongen, for deretter å ha trygt ført RBK-skuta gjennom stormen og inn i godvær?
Det er jo litt moro. Dette er ikke ment som noen diss, men her snakker vi kanskje om den mest bipolare tråden på FD. Spesielt PapaSmurf som vil ha Moe ut sånn ca. 18 ganger i løpet av hver sesong. Og alle MFK-spillere med en liten purple patch skal selvsagt inn på landslaget, og helst for tre sesonger siden. Hestad, Ohi, Gregersen, Eikrem osv osv; er en ny spiller hver runde. I etterklokskap kan man alltid, uten unntak, konstatere at de er og aldri har vært i nærheten av det nivået.

Men joda, Moe vil vel være et OK valg. MFK har fått med seg resultatene selv om de ikke er overbevisende. Men er Knutsen for min del. En langt bedre trener som gjør noe langt mer imponerende.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

qbah skrev: fre sep 09, 2022 10:17 am Jeg spør her inne, hva er greia med den samme avateren mange av dere bruker nå?
4pLaY som har lekt seg litt. Så alle som ikke har valgt egen avatar får samme.
Var to tannhjul for noen dager siden.

Albino

Legg inn av Albino »

Dewaz skrev: fre sep 09, 2022 10:28 am
Albino skrev: man sep 05, 2022 2:32 pm Hei Rosenborgere

I Molde-tråden så ropes det på Moe som årets trener.

Tror dere Rekdal kan snappe opp denne, etter å ha blitt ledd av før sesongen, for deretter å ha trygt ført RBK-skuta gjennom stormen og inn i godvær?
Det er jo litt moro. Dette er ikke ment som noen diss, men her snakker vi kanskje om den mest bipolare tråden på FD. Spesielt PapaSmurf som vil ha Moe ut sånn ca. 18 ganger i løpet av hver sesong. Og alle MFK-spillere med en liten purple patch skal selvsagt inn på landslaget, og helst for tre sesonger siden. Hestad, Ohi, Gregersen, Eikrem osv osv; er en ny spiller hver runde. I etterklokskap kan man alltid, uten unntak, konstatere at de er og aldri har vært i nærheten av det nivået.

Men joda, Moe vil vel være et OK valg. MFK har fått med seg resultatene selv om de ikke er overbevisende. Men er Knutsen for min del. En langt bedre trener som gjør noe langt mer imponerende.
Jeg skal ikke uttale meg på vegne av Papa, så jeg gjør det likevel: Tror ikke Papa vil ha Moe sparket for øyeblikket.

Moe la om til 3-4-3. Det virket ikke. Vi lurte vel mest på hvordan Eikrem skulle inn i denne formasjonen. Det ble knotet inn en "falsk ni-er", men det virket ikke helt bra. Men Moe gjør endringer når han ser ting ikke virker, så han flyttet ned en fra angrepet, slik at det ble 3-5-2. Mer balanse i laget. Slått Glimt 3 ganger i år, som spiller dag ut og dag inn med samme formasjon, bare en plan A og med de samme spillerene uke inn og uke ut.

Knutsen har jo levert vannvittige resultater de siste årene, bevares, men i år så ser det vel ut til at gullet skal glippe. Bank i bordet.

Rekdal hadde en seig start, men har altså 7-2-1 på siste 10. Fagermo har også meldt seg på etter også å ha hatt en seig start. 8-1-1 på siste 10.

Jeg stemmer for Moe som årets trener i år, men det blir bikkjeslagsmål neste år.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dewaz skrev: fre sep 09, 2022 10:28 am
Albino skrev: man sep 05, 2022 2:32 pm Hei Rosenborgere

I Molde-tråden så ropes det på Moe som årets trener.

Tror dere Rekdal kan snappe opp denne, etter å ha blitt ledd av før sesongen, for deretter å ha trygt ført RBK-skuta gjennom stormen og inn i godvær?
Det er jo litt moro. Dette er ikke ment som noen diss, men her snakker vi kanskje om den mest bipolare tråden på FD. Spesielt PapaSmurf som vil ha Moe ut sånn ca. 18 ganger i løpet av hver sesong. Og alle MFK-spillere med en liten purple patch skal selvsagt inn på landslaget, og helst for tre sesonger siden. Hestad, Ohi, Gregersen, Eikrem osv osv; er en ny spiller hver runde. I etterklokskap kan man alltid, uten unntak, konstatere at de er og aldri har vært i nærheten av det nivået.

Men joda, Moe vil vel være et OK valg. MFK har fått med seg resultatene selv om de ikke er overbevisende. Men er Knutsen for min del. En langt bedre trener som gjør noe langt mer imponerende.
1 gang per år. Ikke 18. Og den ene gangen i 2022 varte fra pre-season sesongstart til cupfinalen. Ikke fordi vi tok hjem kongepokalen, men fordi man gikk bort fra 343. I min verden er det oppsigelsesgrunn for en trener å ha en stall med nesten bare indreløpere på midtbanen og så gå hen og velge en formasjon uten indreløpere.

Se for deg at du er en kokk som kommer på jobb. Du har alt som trengs for å lage Sodd, men du bestemmer deg for å bruke de samme ingrediensene til å lage biffsnadder med bernaise.
Hvordan hadde det gått?

Jeg tror ikke gjestene hadde respondert bra.

Hadde ikke Moe gjort den endringen hadde jeg sikkert ment han burde sparkes fortsatt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dewaz skrev: fre sep 09, 2022 10:28 am Men joda, Moe vil vel være et OK valg. MFK har fått med seg resultatene selv om de ikke er overbevisende. Men er Knutsen for min del. En langt bedre trener som gjør noe langt mer imponerende.
Men er virkelig jobben KK gjør i 2022 langt mer imponerende?

At han har fortjent det i 2020 og 2021 er det ingen tvil om.

Men ser man på 2022 så har Moe tatt rotta på KK ved enhver anledning, Molde tok cupfinalen og Molde har flere lokale spillere på banen enn Glimt, en sak som tydeligvis alltid er viktig for de som deler ut en slik pris.

Jeg sier som jeg sa den gangen Kåre Ingebrigtsen ble forbigått etter å ha vunnet the double og tatt RBK til gruppespill. Hva mer kunne Kåre gjøre den gangen? Og hva mer kan Moe gjøre i år?

Leder serien stort, tok cupen hjem og tok MFK til gruppespill. Da har han makset det ut da. Skaller i taket.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

PapaSmurf skrev: fre sep 09, 2022 1:14 pm
Dewaz skrev: fre sep 09, 2022 10:28 am Men joda, Moe vil vel være et OK valg. MFK har fått med seg resultatene selv om de ikke er overbevisende. Men er Knutsen for min del. En langt bedre trener som gjør noe langt mer imponerende.
Men er virkelig jobben KK gjør i 2022 langt mer imponerende?

At han har fortjent det i 2020 og 2021 er det ingen tvil om.

Men ser man på 2022 så har Moe tatt rotta på KK ved enhver anledning, Molde tok cupfinalen og Molde har flere lokale spillere på banen enn Glimt, en sak som tydeligvis alltid er viktig for de som deler ut en slik pris.

Jeg sier som jeg sa den gangen Kåre Ingebrigtsen ble forbigått etter å ha vunnet the double og tatt RBK til gruppespill. Hva mer kunne Kåre gjøre den gangen? Og hva mer kan Moe gjøre i år?

Leder serien stort, tok cupen hjem og tok MFK til gruppespill. Da har han makset det ut da. Skaller i taket.
I mine øyne er det langt mer imponerende, ja - å gjenskape suksess er ekstremt vanskelig. Og han har gjort det etter så og si hvert eneste overgangsvindu. Ta hvilken som helst nøkkelspiller fra systemet hans, så popper det bare opp en ny en. Og gjerne en spiller som aldri verden ville vært aktuell for noen Skandinavisk storklubb. Ingen andre i Norge som per dags dato kan levere den kampen Glimt gjorde i går.

Men som sagt, Moe vil være et OK valg. Spesielt om dere vinner ligaen. Kåre ble jo forbigått en del ganger bare fordi en del lag presterte over evne (men aldri kom i nærheten), som jo er tull. Nå er jo ikke det tilfellet med Knutsen og Glimt, men likevel.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dewaz skrev: fre sep 09, 2022 1:28 pm
PapaSmurf skrev: fre sep 09, 2022 1:14 pm
Dewaz skrev: fre sep 09, 2022 10:28 am Men joda, Moe vil vel være et OK valg. MFK har fått med seg resultatene selv om de ikke er overbevisende. Men er Knutsen for min del. En langt bedre trener som gjør noe langt mer imponerende.
Men er virkelig jobben KK gjør i 2022 langt mer imponerende?

At han har fortjent det i 2020 og 2021 er det ingen tvil om.

Men ser man på 2022 så har Moe tatt rotta på KK ved enhver anledning, Molde tok cupfinalen og Molde har flere lokale spillere på banen enn Glimt, en sak som tydeligvis alltid er viktig for de som deler ut en slik pris.

Jeg sier som jeg sa den gangen Kåre Ingebrigtsen ble forbigått etter å ha vunnet the double og tatt RBK til gruppespill. Hva mer kunne Kåre gjøre den gangen? Og hva mer kan Moe gjøre i år?

Leder serien stort, tok cupen hjem og tok MFK til gruppespill. Da har han makset det ut da. Skaller i taket.
I mine øyne er det langt mer imponerende, ja - å gjenskape suksess er ekstremt vanskelig. Og han har gjort det etter så og si hvert eneste overgangsvindu. Ta hvilken som helst nøkkelspiller fra systemet hans, så popper det bare opp en ny en. Og gjerne en spiller som aldri verden ville vært aktuell for noen Skandinavisk storklubb. Ingen andre i Norge som per dags dato kan levere den kampen Glimt gjorde i går.
Nå har jeg sett et redigert opptak av kampen og jeg syns ikke Glimt fremstod spesielt bra. De minner ikke om seg sjøl for tiden. Det går sakte og det er ikke de massive bevegelsene foran mål lenger. Og det å spille uavgjort borte mot et middels nederlandsk lag er ikke en kjempeprestasjon. Så den kampen der kunne flere gjort etter dem. Men hadde et norsk lag slått Roma 6-1? Nix. Men det hadde ikke Glimt 2022 gjort heller.

Vet ikke om du så kampen mot Molde på lørdag. Sist vi slo dem på Aspmyra var vi heldige. I år var vi et masse bedre lag.

Albino

Legg inn av Albino »

PapaSmurf skrev: fre sep 09, 2022 1:14 pm Men ser man på 2022 så har Moe tatt rotta på KK ved enhver anledning, Molde tok cupfinalen og Molde har flere lokale spillere på banen enn Glimt, en sak som tydeligvis alltid er viktig for de som deler ut en slik pris.
Det som jeg er mest imponert over er at han har gjennomført et formasjonsbytte samtidig som han har hatt et helt Eliteserielag på skadelisten.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15083827/

Sæter svever høyt og er skeptisk til å forlenge. Snakker om landslaget og PL. Kommer nok ned på jorden igjen når han får noen målløse kamper i høst.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Sier vel ingenting om at han er skeptisk til å forlenge?
Bare at han har drømmer om å få prøve seg på et enda høyere nivå. Og undrer seg om hvor langt han kan nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Zanick skrev: lør sep 10, 2022 1:54 pm https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15083827/

Sæter svever høyt og er skeptisk til å forlenge. Snakker om landslaget og PL. Kommer nok ned på jorden igjen når han får noen målløse kamper i høst.
Sæter er vel en av de som har lavest lønn i stallen, noe som var greit nok når han signerte forrige kontrakt. Nå har han faktisk levert i Rosenborgdrakta, selv om han gjør litt merkelige valg noen ganger. Men synes det blir færre og færre av de merkelige tingene, mens målpoengene fortsetter å komme på bestilling.

En ny kontrakt bør selvfølgelig gjenspeile dette. Sæter er 26 år, og ønsker selvfølgelig å endelig tjene penger på å spille fotball.

Landslaget? Er nok et stykke frem, men skader jo ikke å ha ambisjoner :)

Håper derfor Dorsin legger en grei kontrakt på bordet, som gjenspeiler den posisjonen Sæter har. Da tenker jeg han signerer relativt raskt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kjello skrev: lør sep 10, 2022 2:22 pm Sier vel ingenting om at han er skeptisk til å forlenge?
Bare at han har drømmer om å få prøve seg på et enda høyere nivå. Og undrer seg om hvor langt han kan nå.
"han er klar på at han må tenke seg om før han skriver en ny kontrakt."

Kanskje skeptisk er feil ordvalg, men det virker på ingen måte for gitt at han forlenger.

Kan se for meg at det ender med en mellomløsning med forlengelse ut 2024.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Zanick skrev: lør sep 10, 2022 2:35 pm
Kjello skrev: lør sep 10, 2022 2:22 pm Sier vel ingenting om at han er skeptisk til å forlenge?
Bare at han har drømmer om å få prøve seg på et enda høyere nivå. Og undrer seg om hvor langt han kan nå.
"han er klar på at han må tenke seg om før han skriver en ny kontrakt."

Kanskje skeptisk er feil ordvalg, men det virker på ingen måte for gitt at han forlenger.
Tipper det er litt forhandlingstaktikk med i bildet her. De utenlandske beilerne står ikke akkurat i kø og det er ingen plass som er bedre for ham å være i Norge iallefall.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Sæter sa til Adressa at det er en "kjempedeal for min del". Men han følger opp med:
Jeg har veldig lite innblikk i annet enn det som har blitt levert. Så skal jeg sette meg ned med Kevin og firmaet jeg har avtale med, og se litt på hva de foreslår og hva som kan foreslås. Og hva som kan komme ut av det hele. Egentlig vet jeg veldig lite, for å være helt ærlig.
Satser på at du har rett i at det er forhandlingstaktikk.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Han bør absolutt forlenge. Om han presterer på samme nivå neste sesong kommer det uansett tilbud selv om han har forlenget. Rosenborg har jo vist ganske klart de siste årene at de ikke tviholder på spillere når det kommer gode tilbud også, så det bør ikke være til hinder. Dessuten må det være bedre for en spiller å dra om en klubb er villig til å betale en god overgangssum for deg enn å gå gratis til en klubb. Mye lettere å havne utafor når de ikke har investert noe særlig i deg.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Rekdals reaksjon på Vikings mål var noe for seg selv:

Rimelig forbanna på Pereira. Tror ikke han starter igjen med det første.

qbah

Legg inn av qbah »

Vinnerskalle.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Augustinsson kan være ute i 1 år. Korsbåndsskade. Huff, jeg får vondt inni meg. Maks uflaks.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

trønderen skrev: tir sep 13, 2022 6:20 pm Augustinsson kan være ute i 1 år. Huff, jeg får vondt inni meg. Maks uflaks.
Stakkars fyr, hvor lenge var han ute før dette?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Vil seg ikke for Jonnis.


trønderen

Legg inn av trønderen »


trønderen

Legg inn av trønderen »

Tallene stemmer bra med det jeg opplever. Vi skaper ikke så mye, men vi er effektive.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Trist sak med Agustinsson, nok et år på sidelinjen er lenge.

Han har vel kontrakt ut sesongen 2024, så er jo et visst håp om å se han på banen igjen for oss. Men ville ikke satset penger på det :/

qbah

Legg inn av qbah »

Er vel ikke utenkelig at han blir å legge opp. Spørs nok på opptreningen. Men han er jo ikke veldig gammel enda.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Korsbånd/menisk-skader er noe virkelig dritt. Pådro meg selv en slik i en gymsal i 20-årene og har egentlig aldri blitt kvitt den. Ikke noe fare for meg som kun jogger og svømmer som hobby, men for en som har fotball som yrke så må det være et mareritt. Blir imponert om Augustinsson spiller seg inn igjen og fullfører 2023-sesongen skadefri.

qbah

Legg inn av qbah »

https://www.adressa.no/sport/i/nQA0qL/d ... kk-sparken

Synes Løfaldli er inne på noe her. Faktisk. Også på en fredag da.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: fre sep 16, 2022 9:33 pm https://www.adressa.no/sport/i/nQA0qL/d ... kk-sparken

Synes Løfaldli er inne på noe her. Faktisk. Også på en fredag da.
Hva er det snakk om?

qbah

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: fre sep 16, 2022 11:50 pm
qbah skrev: fre sep 16, 2022 9:33 pm https://www.adressa.no/sport/i/nQA0qL/d ... kk-sparken

Synes Løfaldli er inne på noe her. Faktisk. Også på en fredag da.
Hva er det snakk om?

Tjaa.

At Rekdal ikke skyver manglende pengebruk (sammenlignet med BG og Moille) foran seg og heller fokuserer på det han har og gjøre mest mulig ut av det. Ung stall, mange lokale spillere og fokus på å bli bedre gjennom det man gjør hver dag. Noe sånt. Grovt sett.
Overskriften var rimelig misvisende.

Nevnes også at JJ hadde samme arbeidsforhold og det endte med fyken fordi klubben ble utålmodig på resultater.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»