Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Federin

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Federin »

rommegrot skrev: lør sep 10, 2022 9:55 pm Skal jeg kline til med Game of trones a? Har selvfølgelig hørt mye bra om det.
Ingenting å lure på!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

"Før vi dør" (Before we die).

Svensk krim. Terningkast seks.

Når Hannas politikollega forsvinner, blir hun dratt inn i en brutal maktkamp i Stockholms underverden. Når det viser seg at hennes sønn også er involvert, kompliseres situasjonen ytterligere.

Sesong 1 ligger på NRK. Sesong 1 og 2 er på Viaplay.

Bilde

eppaen

Legg inn av eppaen »

chelsea8 skrev: søn sep 11, 2022 7:13 am "Før vi dør" (Before we die).

Svensk krim. Terningkast seks.

Når Hannas politikollega forsvinner, blir hun dratt inn i en brutal maktkamp i Stockholms underverden. Når det viser seg at hennes sønn også er involvert, kompliseres situasjonen ytterligere.

Sesong 1 ligger på NRK. Sesong 1 og 2 er på Viaplay.

Bilde
Enorm serie! Hadde helt glemt at sesong 2 er ute.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kommet halvveis i Bosch; Legacy.
Syntes hver eneste scene med Maddy er gørrkjedelig og hele opplegget med bratvaen/Rogers føles ganske tamt. Bosch som person derimot er jo interessant nok i seg selv, men syntes ikke denne fortsettelsen har vært like god som hovedserien dessverre. Kanskje noe av det som mangler er Edgar, Johnson og Moore blandt annet, og fokuset på skikkelig saker.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Da har jeg sett alle sesongene med "Better Call Saul"
Det har vært en berg -og dalbaneopplevelse for meg med alt fra frustrerende til strålende.
De svake stundene domineres av hovedfiguren som er en notorisk uhederlig og simpel kriminell. Beste karakter er den proffe skurken Mike som følgelig også figurerer i de beste periodene.
Mike alene drar opp karakteren fra middelmådige 6.5 til en svak 8'er. Hvilket jo er bra, men ikke i nærheten av Breaking Bad som er en klar 10'er.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Er på episode to av Yellowjackets, det er en serie som har gått under radaren for meg men starten er svært lovende! Den er ikke redd for å være mørk og grafisk, og det digger jeg.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 7:25 pm Er på episode to av Yellowjackets, det er en serie som har gått under radaren for meg men starten er svært lovende! Den er ikke redd for å være mørk og grafisk, og det digger jeg.
Var underholdende den!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 7:25 pm Er på episode to av Yellowjackets, det er en serie som har gått under radaren for meg men starten er svært lovende! Den er ikke redd for å være mørk og grafisk, og det digger jeg.
Såvidt i gang med den, men har prioritert andre serier lately.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ny sesong av The Handmaids Tale er ute, 2 episoder ut samtidig (som virker å være normen for tiden når en ny sesong starter).
Dette var saker! Slutten på siste episoden kjentes ut som en real knytteneve i magen.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Fringegirl skrev: ons sep 14, 2022 8:25 pm Ny sesong av The Handmaids Tale er ute, 2 episoder ut samtidig (som virker å være normen for tiden når en ny sesong starter).
Dette var saker! Slutten på siste episoden kjentes ut som en real knytteneve i magen.
Knallbra start på den nye sesongen og avslutningen på andre episode var akkurat som du beskriver. Denne serien her altså...

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Kærlighed skrev: ons sep 14, 2022 10:38 pm
Fringegirl skrev: ons sep 14, 2022 8:25 pm Ny sesong av The Handmaids Tale er ute, 2 episoder ut samtidig (som virker å være normen for tiden når en ny sesong starter).
Dette var saker! Slutten på siste episoden kjentes ut som en real knytteneve i magen.
Knallbra start på den nye sesongen og avslutningen på andre episode var akkurat som du beskriver. Denne serien her altså...
Likte denne veldig godt til å begynne med, men når de brukte det samme narrative virkemiddelet til å avslutte og begynne sesongene så ble jeg drittlei og sluttet å se på det. Kanskje de sluttet med det etterhvert?

kibby

Legg inn av kibby »

Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 10:48 pm
Kærlighed skrev: ons sep 14, 2022 10:38 pm
Fringegirl skrev: ons sep 14, 2022 8:25 pm Ny sesong av The Handmaids Tale er ute, 2 episoder ut samtidig (som virker å være normen for tiden når en ny sesong starter).
Dette var saker! Slutten på siste episoden kjentes ut som en real knytteneve i magen.
Knallbra start på den nye sesongen og avslutningen på andre episode var akkurat som du beskriver. Denne serien her altså...
Likte denne veldig godt til å begynne med, men når de brukte det samme narrative virkemiddelet til å avslutte og begynne sesongene så ble jeg drittlei og sluttet å se på det. Kanskje de sluttet med det etterhvert?
Enig, jeg datt av etter sesong 3.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 10:48 pm
Kærlighed skrev: ons sep 14, 2022 10:38 pm
Fringegirl skrev: ons sep 14, 2022 8:25 pm Ny sesong av The Handmaids Tale er ute, 2 episoder ut samtidig (som virker å være normen for tiden når en ny sesong starter).
Dette var saker! Slutten på siste episoden kjentes ut som en real knytteneve i magen.
Knallbra start på den nye sesongen og avslutningen på andre episode var akkurat som du beskriver. Denne serien her altså...
Likte denne veldig godt til å begynne med, men når de brukte det samme narrative virkemiddelet til å avslutte og begynne sesongene så ble jeg drittlei og sluttet å se på det. Kanskje de sluttet med det etterhvert?
Hehe, tenker du på ni-stirringen inn i kameraet?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 10:48 pm
Kærlighed skrev: ons sep 14, 2022 10:38 pm
Fringegirl skrev: ons sep 14, 2022 8:25 pm Ny sesong av The Handmaids Tale er ute, 2 episoder ut samtidig (som virker å være normen for tiden når en ny sesong starter).
Dette var saker! Slutten på siste episoden kjentes ut som en real knytteneve i magen.
Knallbra start på den nye sesongen og avslutningen på andre episode var akkurat som du beskriver. Denne serien her altså...
Likte denne veldig godt til å begynne med, men når de brukte det samme narrative virkemiddelet til å avslutte og begynne sesongene så ble jeg drittlei og sluttet å se på det. Kanskje de sluttet med det etterhvert?
Syntes ikke sesong 3 og 4 var noen høydare, men de hadde noen sterke enkeltepisoder. Nå er serien inne i en veldig interessant fase og etter de to første episodene har jeg virkelig trua. Serien ble nettopp forlenget til sesong 6 som blir den aller siste.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Fringegirl skrev: ons sep 14, 2022 11:00 pm
Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 10:48 pm
Kærlighed skrev: ons sep 14, 2022 10:38 pm
Knallbra start på den nye sesongen og avslutningen på andre episode var akkurat som du beskriver. Denne serien her altså...
Likte denne veldig godt til å begynne med, men når de brukte det samme narrative virkemiddelet til å avslutte og begynne sesongene så ble jeg drittlei og sluttet å se på det. Kanskje de sluttet med det etterhvert?
Hehe, tenker du på ni-stirringen inn i kameraet?
Spoilere sesong 1-3 følger. Tipper han mente hvordan sesongene alltid startet med en fanget og deprimert June, begynte å bevege seg i en håpefull retning, før det var tilbake igjen til en fanget og deprimert June. Som en loop. Det var vel slik alle de tre første sesongene startet. På den fronten har det skjedd en utvikling.

Apropos nistirringen. Hender at jeg bare spoler 15 sekunder fremover. Følte ikke behovet for det disse to episodene.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Partner Track på Netflix. Bra serie. 6/10.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Ser på Under the banner of heaven nå. Fytti katta så bra det er. Andrew Garfield er virkelig en av de beste skuespillerne p.t. Anbefaler virkelig serien.

Om et, for å si det forsiktig, konservativt mormonersamfunn i Utah på tidlig 80-tall. Sikkert mange som har fått det med seg, men ikke sett at noen har skrevet om den her inne. Ligger på Disney +.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Terry_26 skrev: fre sep 16, 2022 8:42 am Ser på Under the banner of heaven nå. Fytti katta så bra det er. Andrew Garfield er virkelig en av de beste skuespillerne p.t. Anbefaler virkelig serien.

Om et, for å si det forsiktig, konservativt mormonersamfunn i Utah på tidlig 80-tall. Sikkert mange som har fått det med seg, men ikke sett at noen har skrevet om den her inne. Ligger på Disney +.
Var en del som skrev om den for ca en måned siden.

Fabelaktig serie. Jeg synes Garfield ikke er av de beste i serien. Synes Gil Birmingham (Bill Taba), Billy Howle (Allen Laffertey) og Sam Worthington (Ron Laffertey) er de aller sterkeste kortene til serien. Den står fortsatt igjen som et høydepunkt i år for meg.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Bone8 skrev: fre sep 16, 2022 8:52 am
Terry_26 skrev: fre sep 16, 2022 8:42 am Ser på Under the banner of heaven nå. Fytti katta så bra det er. Andrew Garfield er virkelig en av de beste skuespillerne p.t. Anbefaler virkelig serien.

Om et, for å si det forsiktig, konservativt mormonersamfunn i Utah på tidlig 80-tall. Sikkert mange som har fått det med seg, men ikke sett at noen har skrevet om den her inne. Ligger på Disney +.
Var en del som skrev om den for ca en måned siden.

Fabelaktig serie. Jeg synes Garfield ikke er av de beste i serien. Synes Gil Birmingham (Bill Taba), Billy Howle (Allen Laffertey) og Sam Worthington (Ron Laffertey) er de aller sterkeste kortene til serien. Den står fortsatt igjen som et høydepunkt i år for meg.
Ah, det må ha gått meg hus forbi. Enig i at karaktergalleriet er svært sterkt, og alle de tre du nevner er veldig solide. Wyatt Russel som spiller Dan Lafferty er også helt enorm. Hatt en soft spot for Garfield siden Social network, så han har alltid vært en liten favoritt hos meg. Leverer til terningkast seks her også, sammen med flere.

Beste serien jeg har sett i år.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Kærlighed skrev: ons sep 14, 2022 11:20 pm
Fringegirl skrev: ons sep 14, 2022 11:00 pm
Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 10:48 pm

Likte denne veldig godt til å begynne med, men når de brukte det samme narrative virkemiddelet til å avslutte og begynne sesongene så ble jeg drittlei og sluttet å se på det. Kanskje de sluttet med det etterhvert?
Hehe, tenker du på ni-stirringen inn i kameraet?
Spoilere sesong 1-3 følger. Tipper han mente hvordan sesongene alltid startet med en fanget og deprimert June, begynte å bevege seg i en håpefull retning, før det var tilbake igjen til en fanget og deprimert June. Som en loop. Det var vel slik alle de tre første sesongene startet. På den fronten har det skjedd en utvikling.

Apropos nistirringen. Hender at jeg bare spoler 15 sekunder fremover. Følte ikke behovet for det disse to episodene.
Der traff du på en prikk :lol: Ble utrolig irriterende etterhvert.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:05 am The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.
Enig. Så serien riktignok tidligere i år (så lenge før Emmy-nominasjoner/utdeling), men ble overrasket når den ble nominert til mange priser, og vant ekstremt mange i tillegg.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

ElGuaje skrev: lør sep 17, 2022 12:42 am
Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:05 am The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.
Enig. Så serien riktignok tidligere i år (så lenge før Emmy-nominasjoner/utdeling), men ble overrasket når den ble nominert til mange priser, og vant ekstremt mange i tillegg.
Hvem bryr seg om Emmy-priser? The Wire vant ingen og er nå regnet som en av tidenes beste serier. Tid er den eneste dommer.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Ted Lasso (Apple+)

Passer dårlig til en fotballelsker som meg. Hadde de satt serien til en småby i England lengre nede i ligasystemet kunne denne serien virkelig blitt bra. Men jeg klarer bare ikke å kjøpe den helt.

Den har dog sine morsomme og originale øyeblikk og man glemmer innimellom irritasjonen over manglende realisme.

Når man legger alt man vet om fotball til side og tar serien for hva det er, så er dette en koselig serie med mange små glimt av humor.

Har sett én sesong og nettopp startet på sesong 2.

Anbefales for de som ikke er flisespikkere og som liker lett og god underholdning.

7/10

kibby

Legg inn av kibby »

Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:05 am The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.
Den er fantastisk. Gleder meg til sesong 2.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:05 am The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.
Syntes det var en befriende, kreativ, morsom og på en måte, spennende serie. Hype well deserved...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kibby skrev: lør sep 17, 2022 12:59 am Den er fantastisk. Gleder meg til sesong 2.
Sesong 2? Det har jeg ikke fått med meg. Når da?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tror det er få karakterer som har gjort et så sterkt inntrykk på meg det siste året som han hotellsjefen. For en type.

Likte også serien veldig godt, men ble overrasket over at den vant så mange Emmys. Var kanskje ikke andre sterke konkurrenter i miniserierkategorien.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am
kibby skrev: lør sep 17, 2022 12:59 am Den er fantastisk. Gleder meg til sesong 2.
Sesong 2? Det har jeg ikke fått med meg. Når da?
Var heller ikke klar over at sesong 2 skulle komme, men hadde jo et håp. Dog forutsatt at de gjør det skikkelig, og ikke bare gjør det for å melke produktet.

Ser at den visstnok skal komme i oktober 👍

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: lør sep 17, 2022 7:12 am Ser at den visstnok skal komme i oktober 👍

Når og hvor? Litt mer info, plis...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»