LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
Faquarl

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av Faquarl »

Kjøttpuck_1977 skrev: ons sep 14, 2022 6:35 am
WaltonBR skrev: ons sep 14, 2022 12:15 am Darwin Nunez må være en spøk.
Burde være en spøk slik ganske mange holder på her inne om han. Skal han få muligheten til å spille litt fotball før pisset renner over?
Neineinei, sesongen er over snart..

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

TheOpiate skrev: ons sep 14, 2022 9:14 am
Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 9:13 am
Dette innlegget er brutal lesning.
Tror ikke du skal legge alt for mye i det han skriver
Jeg vet det ikke er ment veldig seriøst, men når det gjentas ti ganger etter hver kamp så blir det bare kjedelig og tilnærmet spam som ikke har underholdningsverdi heller.

eppaen

Legg inn av eppaen »

markantovertak skrev: ons sep 14, 2022 9:32 am God kamp i går. Det er åpenbart enklere når man får inn flere spillere som har vært med litt, og som er kjent med hva som skal gjøres. Matip har vel fått sin dose skryt, det samme med Thiago (som har fått for mye som vanlig). Begge disse var gode, men for meg så er det Jota som skaper den største endringen i laget.
Han og Diaz gjenskaper mye av det man gjorde med Mané og Diaz/Jota sist sesong. Nesten to spisser, enormt mye bevegelse og tilnærmet umulig å stoppe for Ajax. Dette gir også åpninger for Salah som han har savnet.
Meget bra av Jota.
Meget bra av Tsimi også forøvrig. Det bør være regimeskifte der til Robbo finner igjen litt form.

Krisa er at man må bruke Elliott så mye. Å bli løpt over gang på gang på gang er neppe sunt for en ung spiller, sjøl om nok Elliott er tøffere i hue enn de fleste.
Igjen helt enig. Jota var en utgave som vi absolutt kan like. Endelig fikk Diaz en lekekamerat som var litt på bølgelengde. Thiago har bare "noe" de andre i toppen ikke kan replikere. Distribusjon og oversikt i hele kampen. Det er ikke uten grunn at Ajax-treneren trekker fram han post-match

Og Elliott får altfor mye skjermtid - ingen tvil om det. Er helt overbevist om at både Salah og Trent ser dårligere ut i samme system nå med Elliott fremfor Hendo eksempelvis. Han er helt sjanseløs i dueller og valgene tar for lang tid. Bør få avlastning snarest.
Sist redigert av eppaen den ons sep 14, 2022 10:56 am, redigert 1 gang totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

eppaen skrev: ons sep 14, 2022 10:51 am
markantovertak skrev: ons sep 14, 2022 9:32 am God kamp i går. Det er åpenbart enklere når man får inn flere spillere som har vært med litt, og som er kjent med hva som skal gjøres. Matip har vel fått sin dose skryt, det samme med Thiago (som har fått for mye som vanlig). Begge disse var gode, men for meg så er det Jota som skaper den største endringen i laget.
Han og Diaz gjenskaper mye av det man gjorde med Mané og Diaz/Jota sist sesong. Nesten to spisser, enormt mye bevegelse og tilnærmet umulig å stoppe for Ajax. Dette gir også åpninger for Salah som han har savnet.
Meget bra av Jota.
Meget bra av Tsimi også forøvrig. Det bør være regimeskifte der til Robbo finner igjen litt form.

Krisa er at man må bruke Elliott så mye. Å bli løpt over gang på gang på gang er neppe sunt for en ung spiller, sjøl om nok Elliott er tøffere i hue enn de fleste.
Igjen helt enig. Jota var en utgave som vi absolutt kan like. Endelig fikk Diaz en lekekamerat som var litt på bølgelengde. Thiago har bare "noe" de andre i toppen ikke kan replikere. Distribusjon og oversikt i hele kampen.

Og Elliott får altfor mye skjermtid - ingen tvil om det. Er helt overbevist om at både Salah og Trent ser dårligere ut i samme system nå med Elliott fremfor Hendo eksempelvis. Han er helt sjanseløs i dueller og valgene tar for lang tid. Bør få avlastning snarest.
Godt eksempel på scoringen til Ajax i går. På ingen måte Elliott sin feil, men han som stikker inn bak Trent der hadde Hendo tatt seg av. 99 av 100 ganger. Til og med Milner hadde dekket ham. Elliott er ikke i nærheten.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Liker også at Klopp er nøktern og på ingen måte mener dette var mere enn det man burde forvente.
Men det er ikke en manager som friskmelder laget sitt helt.

– Jeg så mye positivt i dag, men vi vet at det var det første steget, og ikke mer enn det, sa manageren.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Veldig deilig med seier før den lange pausen, men.. jeg er ikke overbevist. Ajax passer oss veldig godt da de kun spiller på èn måte og det går veldig tregt fremover når de angriper, utenom den ene sjansen de scorte på. Jeg har ikke sett den igjen, men mener at Salah burde kunne presse Blind her og at Trent ikke gjorde noe spesielt galt. Samme Blind burde vel ha puttet på innlegget han fikk på bakre stolpe rundt 75minutter inn. Da hadde det ikke vært en særlig kul kamp likevel.

Napoli puttet oss under mye større press, var villige og i stand til å dra av spillere, og det gikk veldig fort i lengderetning. Ajax ville heller ha ballen i beina på egen keeper, noe de ikke var så veldig flinke til.. Nå skal det sies at hvis Ajax hadde fått et resultat mot oss i går så hadde det vært et langt steg mot kvalifisering, så de var kanskje litt for opptatt av å få "riktig" resultat.

Matip og Thiago inn er digg, førstnevnte gjør knapt nok feil og man må nesten lure på om han har sneket seg forbi Virgil i debatten om hvem som er best av de to. Thiago er sikkert grei, men ikke helt på Milner sitt nivå da. Hvis Tsimikas klarer å holde det nivået vi så i går så kan Robbo like greit få seg en lang hvil. Det har han fortjent.

Så, til det spennende som skjedde i går, 4231 med Fab-Thiago som en toer og Firmino som tier med Darwin som spydspiss. Dette håper jeg blir hovedformasjonen vår i løpet av året, hvis Firmino takler tier-rollen. Så er det spennende å se hva som blir vår beste toer. Fab surrer en del rundt om dagen og det hjelper veldig hvis en i toeren har mer tempo enn Fab siden vi står så høyt. Da hjelper det også at Thiago har godt av litt mer hvile enn jernmannen fra Sunderland.

Vi mistet litt kontrollen på kampen når vi byttet, men det er ikke så rart siden vi ikke er helt innkjørt i dette systemet enda. Darwin viser prov på å være enda bedre enn Voronin når han går på et fint løp, drar av Ajax-forsvareren og legger den perfekt til Diaz. Dette er det ikke mange andre spisser som kan. Når han drar skuddet fra Salah så er jeg ganske sikker på at Darwin trodde målet sto et helt annet sted noe som fort kan skje når man spiller fotball i Uruguay.

Uansett, deilig med pause nå. Så skal jeg friskmelde laget 9. Oktober.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

eppaen skrev: ons sep 14, 2022 10:51 am

Thiago har bare "noe" de andre i toppen ikke kan replikere. Distribusjon og oversikt i hele kampen. Det er ikke uten grunn at Ajax-treneren trekker fram han post-match
Det som ble veldig tydelig i går og som vi dessverre har sett lite til når midtbanen har bestått av Hendo, Milner, Fab og ungkalven, er hvor mye bedre tid laget får når Thiago er den som mottar ballen. Som igjen gjør at spesielt de offensive spillerne våre får tid til å løpe i posisjon. Sånn som de fire tidligere nevnte spillerne har fremstått så har motstander i mye større grad klart å etablere ett tidlig press som enten har resultert i en håpløs slått ball i rom hvor det enten ikke er medspillere eller hvor mottaker står godt oppdekt, og i verste fall balltap før ballen i det hele tatt har blitt slått. Måten Thiago mottar ballen og skaper rom for seg selv, ligger så langt over det de fire andre har klart denne sesongen. Spesielt MIlner har vært fullstendig grusom. Når i tillegg både distribusjon og oversikt også overgår det Hendo, Milner og resten av bøtteballetten har fått til denne sesongen så blir det tydelig hvor mye vi har savnet Thiago nå i innledningen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kloppen skal ha kred for å gjøre narr av Boehlys idiotforslag om allstar kamper. Viktig at ikke bare supportere og journalister sier hvor borti natta sånt er.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Tenk så gøy en sånn All Star-weekend kunne bli. Spillerne kunne konkurrere i dribling,skyte på blink,filming/diving og lengst utspark.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: ons sep 14, 2022 5:12 pm --- Tenk så gøy en sånn All Star-weekend kunne bli. Spillerne kunne konkurrere i dribling,skyte på blink,filming/diving og lengst utspark.
Om noen har en utedass de trenger tømt tar jeg gjerne det den helgen. Uten vederlag.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Synes situasjonen med Darwin er vanskelig. Startet jo helt enormt de første innhoppene for klubben og har en utrolig evne til å komme til sjanser. Det viste han også mot Ajax der det skjer noe rundt han hele tiden på tross av mange svake involveringer og avslutninger. Og den perioden han virkelig kunne fått tålmodighet og tid fra fans, media og manageren, så klarte han å utestenge seg selv i tre kamper.
Men er veldig mye uforløst og en touch som ikke har stemt til nå der, og det er vel ganske åpenbart at trioen Diaz - Jota -Salah er det safeste valget fremover når man er i en situasjon der man MÅ vinne hver kamp. Så sitter jeg med en følelse av at Darwin er en spiller som trenger tillit og stabilitet for å få ut potensialet sitt, men det er noe man sjelden får i klubber som skal kjempe på alle fronter. Da må man prestere ganske kjapt. Og den perioden han kunne fått det pga skader på andre ødela han jo som nevnt for seg selv.

Nå er ikke jeg den som har sett mest av Darwin før han kom til Liverpool, men det vi har sett her synes jeg vitner om et enormt potensial, men også at det er en god del å jobbe med. Så er spørsmålet om dette er noe som kommer igjennom trening eller kamper. Jeg mistenker litt det siste, og der er jo utfordringen som nevnt. Han trenger kamper og Liverpool kan ikke nødvendigvis bare gi han det. Spesielt ikke etter en sesonginnledning der man henger etter i både hjemlig serie og CL.

Men andre her inne som kjenner Darwin bedre enn meg fra før kan kanskje fylle på med det siste her. Om nivået hans fra Benfica er godt nok for Liverpool hvis han er i kampform, eller om det må jobbes med bevegelser og touch på trening.. Men jeg hadde vært veldig mye mer bekymret for han hvis han ikke kom til alle de sjansene han gjør. Avslutninger og touch er mye enklere å jobbe med, og avhenger også veldig av å venne seg til nytt intensitetsnivå i kamp og ikke minst selvtillit, som nok fikk seg en liten knekk med utvisningen mot Palace. Evnen til å komme seg til store sjanser slik han beviser hver gang han er på banen for Liverpool er det veldig mye vanskeligere å jobbe med.

Så vet vi jo også fra tidligere Klopp-signeringer at det kan ta litt tid å komme seg inn systemet hans. Fabinho er jo et godt eksempel på det der han knapt fikk minutter og presterte elendig i starten, men senere har blitt en av våre viktigste spillere til tider. Der var det også manglende touch, dårlig tid med ballen osv som gjorde at folk tidlig avskrev han.

Hva tenker andre her inne? Minus sånne «Voronin og Ngog var bedre» kommentarer, da det naturligvis er tull. Selv om Voronin egentlig var en mye bedre fotballspiller enn han fikk ut i Liverpool.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Klaumb skrev: fre sep 16, 2022 12:29 pm
Hva tenker andre her inne? Minus sånne «Voronin og Ngog var bedre» kommentarer, da det naturligvis er tull. Selv om Voronin egentlig var en mye bedre fotballspiller enn han fikk ut i Liverpool.
At han nok følte på et enormt press da han kom til klubben. Han kommer til en av verdens største klubber hvor han skal erstatte en moderne klubblegende og bidra til at klubben kjemper på alle fronter. Når starten blir som den blir så er det ikke rart at presset øker, at han knyter seg og at det blir noe panisk i avgjørende situasjoner. Det positive er, som du sier, at han kommer til sjanser. Selv når det ikke ser bra ut så gjør det allikevel det. Klarer han å fortsette å gjøre det så er det bare et tidsspørsmål før det sitter og da vil naturlig nok også (det selvpåførte) presset avta noe. Så er spørsmålet om det resulterer i en brukbar spiller for Liverpool eller en klar ener. Jeg tror fortsatt på at dette kan bli veldig veldig bra, men det er jo gjetning. Det jeg tenker taler til hans fordel er:
  • Klopp gjør "alle" spillere bedre. Jeg blir overrasket om han ikke får det til med Darwin også.
  • Selv når han er ræva så er han god. Et voldsomt uromoment som kan skape sjanser ut av ingenting. Dunker han inn den mot Everton og setter den mot Ajax så hadde ikke dette vært et tema engang..
  • Linket til det over, men han har gode bevegelser. Det kommer til å gi mange gratismål.
  • Kanskje litt "kroppspråkskvasi-psykologi", men han slår meg som en mentalt tøff type. Ja, han mister det mot Andersen der, men det er nesten så man kan vri det til noe positivt-ish. Lar seg ikke pille på nesen i hvert fall. La oss håpe han er en ekte uruguyauyaener.
  • Laget har virkelig ikke sett bra ut hverken med ham på eller utenfor banen. Hans prestasjoner er jo selvføgelig en viktig del av hvordan vi ser ut på banen, men det er stor forskjell på å komme inn og spille for et lag som fyrer på alle sylindre og et som knapt nok ser ut som et lag. Med spillere tilbake fra skade og lang treningspause så har jeg troen på at man får se en bedre utgave av både Liverpool og Darwin.
  • Touchen hans er kanskje ikke den beste, men den er ikke så krise heller. Jeg ser konturene av en spiller som er jævlig effektiv i ballbehandlingen sin, men som ikke er der helt enda og da ser det ekstremt keitete ut til tider. Han kunne spilt mye mer på det safe, men jeg liker at han ikke gjør det (så gjelder det å finne balansen her). Igjen, kanskje ikke en Thiago, men heller ikke helt Konchesky.
Alt i alt. Jeg ser det jeg vil se og Darwesen er sikkert en kjempeflopp.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: ons sep 14, 2022 7:25 am
TerryMcDermott skrev: ons sep 14, 2022 6:48 am --- Herlig reaksjon og bilde
Bilde
Dette bildet vekker ting i meg.
TMI, ffs

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- På innsiden av klubbens medisinske apparat. Lang men god.
https://theathletic.com/3597043/2022/09 ... ed-article

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

silkyglenjohnson skrev: fre sep 16, 2022 2:35 pm
Klaumb skrev: fre sep 16, 2022 12:29 pm
Hva tenker andre her inne? Minus sånne «Voronin og Ngog var bedre» kommentarer, da det naturligvis er tull. Selv om Voronin egentlig var en mye bedre fotballspiller enn han fikk ut i Liverpool.
At han nok følte på et enormt press da han kom til klubben. Han kommer til en av verdens største klubber hvor han skal erstatte en moderne klubblegende og bidra til at klubben kjemper på alle fronter. Når starten blir som den blir så er det ikke rart at presset øker, at han knyter seg og at det blir noe panisk i avgjørende situasjoner. Det positive er, som du sier, at han kommer til sjanser. Selv når det ikke ser bra ut så gjør det allikevel det. Klarer han å fortsette å gjøre det så er det bare et tidsspørsmål før det sitter og da vil naturlig nok også (det selvpåførte) presset avta noe. Så er spørsmålet om det resulterer i en brukbar spiller for Liverpool eller en klar ener. Jeg tror fortsatt på at dette kan bli veldig veldig bra, men det er jo gjetning. Det jeg tenker taler til hans fordel er:
  • Klopp gjør "alle" spillere bedre. Jeg blir overrasket om han ikke får det til med Darwin også.
  • Selv når han er ræva så er han god. Et voldsomt uromoment som kan skape sjanser ut av ingenting. Dunker han inn den mot Everton og setter den mot Ajax så hadde ikke dette vært et tema engang..
  • Linket til det over, men han har gode bevegelser. Det kommer til å gi mange gratismål.
  • Kanskje litt "kroppspråkskvasi-psykologi", men han slår meg som en mentalt tøff type. Ja, han mister det mot Andersen der, men det er nesten så man kan vri det til noe positivt-ish. Lar seg ikke pille på nesen i hvert fall. La oss håpe han er en ekte uruguyauyaener.
  • Laget har virkelig ikke sett bra ut hverken med ham på eller utenfor banen. Hans prestasjoner er jo selvføgelig en viktig del av hvordan vi ser ut på banen, men det er stor forskjell på å komme inn og spille for et lag som fyrer på alle sylindre og et som knapt nok ser ut som et lag. Med spillere tilbake fra skade og lang treningspause så har jeg troen på at man får se en bedre utgave av både Liverpool og Darwin.
  • Touchen hans er kanskje ikke den beste, men den er ikke så krise heller. Jeg ser konturene av en spiller som er jævlig effektiv i ballbehandlingen sin, men som ikke er der helt enda og da ser det ekstremt keitete ut til tider. Han kunne spilt mye mer på det safe, men jeg liker at han ikke gjør det (så gjelder det å finne balansen her). Igjen, kanskje ikke en Thiago, men heller ikke helt Konchesky.
Alt i alt. Jeg ser det jeg vil se og Darwesen er sikkert en kjempeflopp.
Jeg skrev da dere hentet Darwin (eller da Man Utd var koblet?) at jeg fikk litt inntrykk av at dette er en Lukaku med intensitet og løpskapasitet. Synes fortsatt det er en passende beskrivelse.

Det viktigste ved en spiss er at han kommer til sjanser. Kommer en spiss til sjanser kommer målene før eller senere. Darwin virker ekstrem i så måte.

Men de av dere som var så opptatt av å latterliggjøre alle som var litt kritiske til det tekniske nivået hans bør ha fått seg en aha-opplevelse?

Når det er sagt er det ikke sikker det gjør noe at han er litt keitete? Da Haaland laget hattrick første kamp for Man City hadde han 17 involveringer. Kanskje like over 20 touch på ballen. Det er trolig rundt to prosent av involveringene til Man City totalt. Halvannen prosent av totalen i kampen med ball. Dersom effektiv spilletid er 60 min har en spiss kanskje ballen i 60 sek. Da sier det seg selv at det som skjer uten er ganske viktig. Selv om det som skjer nå man først får ballen bør veie tungt. I dag er det nesten slik at spissen er den utespilleren som kan være mest begrenset med ball.

Når Liverpool har ball er åpenbart bevegelsen til Darwin veldig god (ref alle sjansene). Og han har fysikk til å være veldig god i presspillet, og da fikser trenerteamet deres resten. Dermed vil han helt åpenbart bli en veldig god spiss for dere. Det tar kanskje også litt tid for medspillere å bli vant til en slik spiss når man er vant med Mane, Firmino og Salah?

Men noen Lewandowski tror jeg ikke han blir.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

I så fall må han utvikle seg veldig teknisk. For der er han milevis unna Lewanowski.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Bra at kampen på brua ble utsatt. Mer sportslig å gi Potterola tid til å trene inn taktikk og struktur før vi haiker nedover mot hovedstaden.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Mane har foreløpig ikke satt Bayern i fyr og flamme heller.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Eldon skrev: lør sep 17, 2022 4:17 pm Bra at kampen på brua ble utsatt. Mer sportslig å gi Potterola tid til å trene inn taktikk og struktur før vi haiker nedover mot hovedstaden.
Potter skal vel bare inn og gjøre det samme som Tuchel alikevel? Sikkert noen småjusteringer her og der, men neppe det helt store.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

eppaen skrev: lør sep 17, 2022 6:10 pm Mane har foreløpig ikke satt Bayern i fyr og flamme heller.
Ikke Nagelsmann heller, kan man si. Tuchel potensiell erstatter?

Fikk endel push back på det her inne sist, men det er ofte voldsomt med goodwill knyttet til det å være unge. Det gjelder både spillere og trenere.

Jeg skjønner at det gjør at man kanskje tenker at potensialet/talentet er større, men ofte virker det som om man forveklser dette med kvalitet. At man nærmest tenker at alderen i seg selv gjør at spiller/trener er bedre enn hva som er tilfellet.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

eppaen skrev: lør sep 17, 2022 6:10 pm Mane har foreløpig ikke satt Bayern i fyr og flamme heller.
Vi får ringe Franz og høre om vi kan få låne Sadio :heart:

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

tbb skrev: fre sep 16, 2022 5:11 pm Jeg skrev da dere hentet Darwin (eller da Man Utd var koblet?) at jeg fikk litt inntrykk av at dette er en Lukaku med intensitet og løpskapasitet. Synes fortsatt det er en passende beskrivelse.
Ikke nødvendigvis uenig, i hvert fall bedre rettvendt enn feilvendt foreløpig. Men han er fortsatt ung og kan utvikle den delen av spillet sitt mer enn det Lukaku har gjort.
tbb skrev: fre sep 16, 2022 5:11 pm Men de av dere som var så opptatt av å latterliggjøre alle som var litt kritiske til det tekniske nivået hans bør ha fått seg en aha-opplevelse?
Var det så mange da? Jeg vet at minuspol var knallhard her, men kan ikke huske så mange andre. Selv har jeg ikke ballaspergers så jeg hadde kun sett ham i de to kampene mot Liverpool - synes ikke han skilte seg ut nevneverdig hverken den ene eller andre veien på det tekniske da.
tbb skrev: fre sep 16, 2022 5:11 pm Når det er sagt er det ikke sikker det gjør noe at han er litt keitete? Da Haaland laget hattrick første kamp for Man City hadde han 17 involveringer. Kanskje like over 20 touch på ballen. Det er trolig rundt to prosent av involveringene til Man City totalt. Halvannen prosent av totalen i kampen med ball. Dersom effektiv spilletid er 60 min har en spiss kanskje ballen i 60 sek. Da sier det seg selv at det som skjer uten er ganske viktig. Selv om det som skjer nå man først får ballen bør veie tungt. I dag er det nesten slik at spissen er den utespilleren som kan være mest begrenset med ball.
Nei, det er jo et poeng det. Men som du peker på i inlegget ditt så betyr det, forutsatt at han ikke utvikler seg en del her, at vi må tilpasse måten vi spiller på. Når det er sagt så tror jeg han kan bli ganske god i den fasen av spillet også, selv om han åpenbart ikke er en ny Firmino. Det var for øvrig påfallende å se hvor mye bedre man så ut med Jota inn på topp mot Ajax. Det er jo bare en kamp og det var mer som spilte inn enn bare ham, men både Salah og Luis Diaz kom mer til sin rett med den type spiss ved siden av seg. Sånn sett spent på hvordan man gjør det fremover med Darwin og om man evt. tenker å bruke ham på venstresiden i enkelte kamper også.

tbb skrev: fre sep 16, 2022 5:11 pm Men noen Lewandowski tror jeg ikke han blir.
Rasshøl.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: man sep 19, 2022 11:29 am
tbb skrev: fre sep 16, 2022 5:11 pm Men noen Lewandowski tror jeg ikke han blir.
Rasshøl.
Det var vel ingen som trodde Lewandowski skulle bli noen Lewandowski heller da han signerte for Borussia Dortmund fra Lech Poznan som 22 åring. Svært få trodde vel det etter en sesong i BD også, 33-8 (1581 DB minutter).

Uten at jeg på noen som helst måte skal påstå at Darwin blir en Lewandowski.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Må vel ta opp litt "babling" i forkant av kampene våre, for å få oss på rett spor igjen.

Vi møter altså et Brighton som har mistet sin gode manager Potter, og som muligens stiller med en manager som har hatt kort tid til å sette sitt preg på laget. Sørkystlaget er uansett er solid kollektiv og ofte vanskelige å bryte ned. At de ligger over oss på tabellen tilsier normalt at dette blir en tøff batalje. Vi vil faktisk fortsatt være bak dem på tabellen med en seier i dag.

Nå har Klopp hatt et par uker til å tune spillerne inn på rett kanal, noe han som regel er veldig dyktig til. Jeg tipper han har lyktes med det, og at vi får se et LFC som blir å herje litt kl.1600.

Tipper vi stiller med dette laget:

Alisson; Trent, Matip, Virgil, Tsimikas; Hendo, Fab, Thiago; Salah, Nunez, Diaz
Benk: Adrian, Gomez, Phillips; Bajcetic, Milner, Elliott, Melo, Carvalho; Firmino, Jota

Tips: 4-1
L: Salah, Diaz, Nunez, Matip
B: Gross

Ha en utmerket eftermiddag med festfotball!

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Carvalho og Firmino fra start.

Jeg gremmes.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Faquarl skrev: lør okt 01, 2022 3:05 pm Carvalho og Firmino fra start.

Jeg gremmes.
Nå har Klopp øvd på noe spesielt de siste to ukene. Ikke mye å gremmes over, og mye tyder vel da på at de to nevnte spillerne har vist nok på trening til å få starte. Vil tro vi stiller noe sånt som dette:

Alisson; TAA, Joel, VvD, Kostas; Hendo, Fab, Thiago; Salah, Bobby, Carvalho

Spenstig benk, med bl.a. Nunez, Diaz og Jota.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Det Trent holder på med i dag er det svakeste jeg har sett av en LFC-back noensinne, og det sier ikke lite. Skandaløs opptreden på 2-0, håpløs på 1-0. Snakk om å ha mistet alt av selvtillit, og ferdigheter, på et par små måneder. Nå burde Klopp ta tak og sende han på ferie eller noe, for han klarer å tape kamper for oss på egenhånd.

Og Hendo? Hvor er gutsen? Fab, kan du dempe en ball? Salah, opptatt av å telle penger? Virgil fortjener forresten all kritikk han har fått denne sesongen, og er ikke til å kjenne igjen. Vi kunne seriøst ha ligget under 4-0 etter et kvarter, og da er det mye som er feil, også fra han som skal være sjef for laget.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det er så mye å ta tak i at det ikke er til å tro. Først og fremst ser alle ut til å være alene og isolert defensivt. Det er så mye rom overalt. Ingen på midten får ordentlig tak i det - og denne gang er alle på plass. Carvalho helt usynlig.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Jeg blir bare trist av å se Trent spille fotball for tiden. Den gutten trenger en boost, og det kjapt.

Ellers er det mange som ikke klarer å gjøre den enkleste arbeidsoppgaver, som å løpe i posisjon, finne rom, gjøre jobben enklere for medspillere. Vi spiller rett og slett ikke som et lag, og det er det mange som må ta skylda for.

Thiago har sett ut som en vandrende feilpasning, Salah er farligst når han har svake førstetoucher (som den målgivende), Tsimikas treffer på færre innlegg enn Robertson på sitt verste, Virgil ser ut som en medioker stopper, Hendo er pudding i duellene, Fab er mange klasser under 20-åringen Caicedo (jeg hadde byttet spillere på sekundet om det var mulig), og Carvalho er ikke klar for å løfte et LFC som sliter.

Bytter som bør gjøres i pausen:
Gomez inn for Trent
Diaz inn for Carvalho
Elliott inn for Fabinho (Hendo ned i den dype rollen)

Så bør både Salah og Bobby skjerpe seg heftig, hvis ikke bør Nunez og Jota inn kjapt.

Når jeg ser at Klopp sender Milner i oppvarming så blir jeg nesten like trist som å se Trent om dagen. Det er faensteike oppsigelsesgrunn.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Vi starter som vanlig veldig avvente men vi tar oss opp merkbart rundt 25-30 hvor ballen går mye fortere offensivt med flere involveringer. Så scorer vi, også blir det mer forsiktig igjen.

Regner med at vi får 4231 rimelig snabbt etter pause hvis vi ikke går ut og dominerer fra start. Uavgjort er ikke bra nok her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»