*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
Hodor

Re: *Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av Hodor »

Tråden må snart døpes om til «Haaland Scoringstråd»

taknina

Legg inn av taknina »

ÆÅ nå er det igjen

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Etter 2 kamper:

"Jeg ikke huske å ha sett en spiller gjøre større impact noensinne som fersk i laget enn det Darwin har gjort på disse minuttene. Blir overrasket om det finnes tall som ligner også om man ser på toppligaene. Rett og slett helt enormt og det skjer jo noe rundt han uansett om ballen kommer i lufta, langs bakken eller i bakrom".

Those were the days.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Nå som sesongen er over i følge deltakere i tråden så stryker vi dagens tall og starter på nytt 1 Oktober.

Alle som er enige, ikke svar.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Vel tror nunez fr scora en del men like mye som braut blir det ikke

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Blir spennende å følge utviklingen her.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Denne tråden setter en herlig spiss (lol) på en fremragende sesongåpning.

Deila

Legg inn av Deila »

Tror fortsatt Nunez blir bra når Klopp får skolert han litt. Fyren kommer til drøssevis av sjanser og kunne fort hatt både mål og assist forrige kamp. Det løsner tilslutt.

taknina

Legg inn av taknina »

Hodor skrev: fre sep 16, 2022 8:22 pm Tråden må snart døpes om til «Haaland Scoringstråd»
så lenge det er liv er det HÅP

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Synd ikke Braut tok muligheten og skåret et dobbelt hat-trick i dag. I løpet av oktober er nok Numez forbi. Liverpool-maskineriet er til å kjenne igjen, og da tenker jeg målene vil renne inn for Nunez.

Må Gud se i nåde til oss andre.

startelver

Legg inn av startelver »

Tipper Nunez har tatt igjen forspranget til jul.

Hodor

Legg inn av Hodor »

taknina skrev: lør sep 17, 2022 5:23 pm
Hodor skrev: fre sep 16, 2022 8:22 pm Tråden må snart døpes om til «Haaland Scoringstråd»
så lenge det er liv er det HÅP
Jeg tror Nunez etter hvert vil vise seg som en meget god spiller.

Når denne tråden ble opprettet var det én faktor som gjorde dette litt spennende: Nunez var en litt ukjent spiller på vei opp. Hvor bra kan han levere? Hva har vi her?

Alle som har sett Haaland spille så for seg at målene kom til å renne inn. Toppscorer i CL som 20-åring. Ca 20 mål på ca 20 kamper for Norge (noe ingen ved sine fulle fem trodde var mulig å oppnå før Braut dukket opp). Ca ett mål per kamp for City virket som rimelig å forvente. Ingen som har sett Haaland spille en håndfull kamper før City kan ha tvilt på at målene kom til å renne inn.

Så viser det seg jo at Haaland gjør det enda bedre enn forventet. Mens Nunez ikke helt har, eh, bidratt. Men hva Nunez skulle finne på visste vi ikke på forhånd. Så vil det jo vise seg i fremtiden om han kan nærme seg Haalands nivå

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Føler denne tråden virker litt mot sin hensikt. Blir veldig mye nedsnakking av Nunez. Liverpool har hatt en røff start på sesongen, men Nunez har jo virket ganske frisk. Selv om han ikke har scoret så mye, så viser xG at han er inne på noe. Det blir umulig for ham å matche Braut, men det er heller ikke en interessant sammenligning. Nunez kommer til å bli viktig for Liverpool.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Tror bare vi sier at Braut vant denne med glans. Vi i LFC leiren børster støv av 'neste sesong' :D

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

TrondLFC skrev: lør sep 17, 2022 11:44 pm Tror bare vi sier at Braut vant denne med glans. Vi i LFC leiren børster støv av 'neste sesong' :D
Jeg tipper dere får mye glede av Nunez allerede i år. Helt normalt at spisser trenger litt tid, spesielt når laget ikke fungerer optimalt. Nunez kommer til å score mye i Liverpool, og han har en lys framtid i klubben. Sammenligningen med fenomenet Haaland er egentlig ganske urettferdig.

Hodor

Legg inn av Hodor »

FantasySwede skrev: lør sep 17, 2022 11:44 pm Føler denne tråden virker litt mot sin hensikt. Blir veldig mye nedsnakking av Nunez. Liverpool har hatt en røff start på sesongen, men Nunez har jo virket ganske frisk. Selv om han ikke har scoret så mye, så viser xG at han er inne på noe. Det blir umulig for ham å matche Braut, men det er heller ikke en interessant sammenligning. Nunez kommer til å bli viktig for Liverpool.
Litt uenig. Haaland er Haaland. Et fenomen. Så er jo spørsmålet om Nunez kan løfte seg. Det er fortsatt tidlig i sesongen. Er noen ganger fristet til å si at denne tråden er en fornærmelse mot Haaland. Men det er fortsatt early days. Nunez kan fort vise seg som en superspiss etterhvert. Og da er det plutselig game on

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Nunez sitt navn er så er sterkt at Braut må tåle å bli sammenlignet med han uansett hvor mange mål han scorer.

taknina

Legg inn av taknina »

TheOpiate skrev: man jun 13, 2022 3:01 pm Håland ryker på 2-3 skadeopphold, og runder totalt 12 mål hele sesongen. Om Nunez slår det er vanskelig å si, men jeg holder en liten knapp på ja...
dEN SOM LEVER får se

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Sterke tall fra Braut.

14 - 1

Nunez kommer nok sterkere etter hvert.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Machine_Head skrev: lør sep 17, 2022 11:56 pm Nunez sitt navn er så er sterkt at Braut må tåle å bli sammenlignet med han uansett hvor mange mål han scorer.
Enn så lenge er navnet sterkere enn spilleren.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Burde heller hatt en Lewandowski vs Haaland scoringstråd. Der ser jeg at Lewa foreløpig leder med høyest snitt pr.kamp. Og er jo den diskusjonen man hadde gående mens de begge var i Bundesliga. Ville Brauten scoret like mye som Lewa om han spilte for Bayern istedenfor.
Derfor gøy å se at Lewa mestrer overgangen til ny liga og nytt land der han ikke spiller for den på papiret mest dominerende klubben. I Bayern var han jo i et lag som vant kamper og trofeer både med og uten han, slik Man City også har gjort uten Haaland. Barcelona har jo slitt veldig de siste årene og Real Madrid er jo klar favoritt der til ligagullet før seriestart.
Men med han i laget kan det virke som at han hever nivået til Barcelona slik han gjorde det i både Dortmund, Bayern og Lech Poznan der han har vunnet ligagull for alle sammen. Dortmund og Lech Poznan gjorde han det for klubber som på papiret var utfordrere. Om han skulle lykkes med det samme i Barcelona vil det jo være en utrolig prestasjon og han vil jo naturlig nok få mye av æren om han fortsetter å levere som nå.

For Brauten sin del har han jo egentlig alt å tape fordi Man City ville vært storfavoritt til ligagull om de hadde spilt med Jesus, Sterling eller Liam Delap på topp hele sesongen. Så et ligagull er jo det minste man kan forvente. En cup vinner jo også stort sett Man City, så det er jo CL trofeet som vil virkelig vise om Brauten hever nivået på City eller ikke. Selv om det også er et trofe City kunne og kanskje burde vunnet uten Haaland også.

En interessant ting er jo at Dortmund har foreløpig ikke vist tegn på å være svakere uten Haaland. Tvert i mot har de sett mer balanserte og bedre ut foreløpig. De scorer mindre, men slipper også inn mindre. Så det er ikke gitt at Haaland gjør Man City til et bedre lag selv om han leverer helt enorme prestasjoner. Tiden hans i Dortmund må jo sies å være noe skuffende kollektivt mtp det laget og den generasjonen man har hatt der i hans tid. Selv om han individuelt har levert unike tall.

Når det kommer til Darwin har han et stykke igjen før han kan sammenlignes i alle fall. Hierarkiet tilsier heller ikke at han skal bli noen suveren toppscorer med det første i Liverpool der man allerede har Salah som ble både delt toppscorer og toppet assistlisten i fjor. Så skal jo litt mer å komme inn der og forvente å være sist på alt enn i City der de ikke har hatt noen spiller som har scoret mer enn 20 mål siden Sterling gjorde det året Liverpool vant ligaen.

Deila

Legg inn av Deila »

Folk_flesk skrev: søn sep 18, 2022 10:55 am
Machine_Head skrev: lør sep 17, 2022 11:56 pm Nunez sitt navn er så er sterkt at Braut må tåle å bli sammenlignet med han uansett hvor mange mål han scorer.
Enn så lenge er navnet sterkere enn spilleren.
Du går i hvert fall fryktelig hardt ut i denne tråden :lol: Greit å tenke på at det ikke bare har vært Nunez som har vært problemet så langt, men hele laget til Liverpool som ikke har fungert. Sånne ting kan endre seg vet du. Det har mye å si at hele laget fungerer for at enkeltspillere også skal skinne.

taknina

Legg inn av taknina »

Det var dumt å fortelle Darwin Nunez om denne tråden.
Det har gjort ham nervøs og annspent

Forøvrig er jeg veldig uenig i denne bombastiske påstanden som mange proklamerer som han over her at City var storfavoritter til å vinne gullet. Som han med det lange innlegget over her,

Med Sterling og Jesus ute og en del spørsmålstegn rundt han som spillte flest minutt i frontlinjen hos City sist sesong til Spania samtidig som en ung normann skulle inn som var uprøvet i ligaen og spillet måtte legges mye for ikke å si radikalt om for å suite hans styrker å kompensere for Jesus Sterling så var det iallefall for meg flere spørsmålstegn i luften enn svar og jeg vil påstå at Liverpool med sin forsterkning var ørsmå favoritter i forkant med Arsenal United og Chelsea med ett mye større potensiale enn det de har fått ut og som en kunne forvente iallfall minst en av disse troppene ville slå ut i full blomst denne sesongen.
Sist redigert av taknina den søn sep 18, 2022 11:11 am, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

Sesongen er lang og Nunez har foreløpig bare 3 kamper i serien, men at det skal bli noen konkurranse mellom han og Haaland tror jeg vi kan konkludere med at vi bare kan glemme :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Haaland er er fenomen. Det er det ikke mange fotballspillere som har fått retten til å kalle seg.

Det er litt synd på Nunez som er en helt vanlig toppklubbspiss med gode evner som sammenlignes med en målmaskin som Haaland.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Deila skrev: søn sep 18, 2022 10:58 am
Folk_flesk skrev: søn sep 18, 2022 10:55 am
Machine_Head skrev: lør sep 17, 2022 11:56 pm Nunez sitt navn er så er sterkt at Braut må tåle å bli sammenlignet med han uansett hvor mange mål han scorer.
Enn så lenge er navnet sterkere enn spilleren.
Du går i hvert fall fryktelig hardt ut i denne tråden :lol: 
Fryktelig hardt var jo et sterkt uttrykk. Passer vel kanskje bedre på Nunez selv, med scoring i Community Shield og seriestarten. Men så kom det plutselig en lang danske i veien da han skulle nikke til noen kjente på tribunen og etter det har han lusket rundt som en Andy Carroll. Ja, ja, det kommer seg nok (eller gjør det det?)

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Jeg holder en knapp på Haaland her.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Klaumb skrev: søn sep 18, 2022 10:57 am Burde heller hatt en Lewandowski vs Haaland scoringstråd. Der ser jeg at Lewa foreløpig leder med høyest snitt pr.kamp.

Det er en mer interessant duell ja og vinneren av den duellen er fort vinneren av årets "Ballon d`Or". Starten til Haaland har fått meg til å tenke at den skal til Haaland (jeg vekter et mål i PL over et mål i La Liga), men det er tre tunge hensyn som trekker i favør av Lewa:

1: Han skal spille VM.
2. Er det hans siste sjanse til å vinne?
3. Han fikk 2. plass i fjor og burde vunnet. Litt kompensasjonsstemming i år?

Disse forhold gjør at jeg tror Lewa vil vinne hvis han har omtrent like mange mål som Haaland i år. Det eneste motargumentet må være at det er tyngre å score mål i PL. Hvis man scorer over 30 mål i PL er det sensasjonelt. Hvis man scorer over 30 mål i La Liga er det relativt lite sammenlignet med de 50 målene Messi scorte i 11/12 eller de 48 målene Ronaldo scorte i 14/15. Disse hadde atpåil 37 og 35 assists og det holdt på slik i et tiår. Slikt har aldri skjedd i PL og jeg tror heller ikke Messi og Ronaldo ville klart det for det er jevnt over mye bedre forsvar, defensiv midtbane, keepere og defensiv organisering i PL.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Orakelet skrev: søn sep 18, 2022 11:26 am
Klaumb skrev: søn sep 18, 2022 10:57 am Burde heller hatt en Lewandowski vs Haaland scoringstråd. Der ser jeg at Lewa foreløpig leder med høyest snitt pr.kamp.

Det er en mer interessant duell ja og vinneren av den duellen er fort vinneren av årets "Ballon d`Or". Starten til Haaland har fått meg til å tenke at den skal til Haaland (jeg vekter et mål i PL over et mål i La Liga), men det er tre tunge hensyn som trekker i favør av Lewa:

1: Han skal spille VM.
2. Er det hans siste sjanse til å vinne?
3. Han fikk 2. plass i fjor og burde vunnet. Litt kompensasjonsstemming i år?

Disse forhold gjør at jeg tror Lewa vil vinne hvis han har omtrent like mange mål som Haaland i år. Det eneste motargumentet må være at det er tyngre å score mål i PL. Hvis man scorer over 30 mål i PL er det sensasjonelt. Hvis man scorer over 30 mål i La Liga er det relativt lite sammenlignet med de 50 målene Messi scorte i 11/12 eller de 48 målene Ronaldo scorte i 14/15. Disse hadde atpåil 37 og 35 assists og det holdt på slik i et tiår. Slikt har aldri skjedd i PL og jeg tror heller ikke Messi og Ronaldo ville klart det for det er jevnt over mye bedre forsvar, defensiv midtbane, keepere og defensiv organisering i PL.
Vinner av Ballon d'or 2022 blir vel Benzema? Om han ikke skulle stoppe helt opp når han straks er tilbake da.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Orakelet skrev: søn sep 18, 2022 11:26 am
Klaumb skrev: søn sep 18, 2022 10:57 am Burde heller hatt en Lewandowski vs Haaland scoringstråd. Der ser jeg at Lewa foreløpig leder med høyest snitt pr.kamp.

Det er en mer interessant duell ja og vinneren av den duellen er fort vinneren av årets "Ballon d`Or". Starten til Haaland har fått meg til å tenke at den skal til Haaland (jeg vekter et mål i PL over et mål i La Liga), men det er tre tunge hensyn som trekker i favør av Lewa:

1: Han skal spille VM.
Er det en fordel? Tettere kampprogram + mer reising.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»