Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 8:21 am
SirJames skrev: lør sep 17, 2022 7:12 am Ser at den visstnok skal komme i oktober 👍

Når og hvor? Litt mer info, plis...
HBO, oktober.

Det er alt det store www vil fortelle oss atm.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

ElGuaje skrev: lør sep 17, 2022 12:42 am
Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:05 am The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.
Enig. Så serien riktignok tidligere i år (så lenge før Emmy-nominasjoner/utdeling), men ble overrasket når den ble nominert til mange priser, og vant ekstremt mange i tillegg.
Better Call Saul har ikke vunnet en eneste Emmy...disse utdelingene er bare en glorifisert populæritetskonkurranse.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: lør sep 17, 2022 9:58 am
ElGuaje skrev: lør sep 17, 2022 12:42 am
Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:05 am The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.
Enig. Så serien riktignok tidligere i år (så lenge før Emmy-nominasjoner/utdeling), men ble overrasket når den ble nominert til mange priser, og vant ekstremt mange i tillegg.
Better Call Saul har ikke vunnet en eneste Emmy...disse utdelingene er bare en glorifisert populæritetskonkurranse.
Mtp at de har 46 nominasjoner, er det en fuckings skandale at de ikke har vunnet.

Fortjent nok har de andre priser, bl a fra HCA.

kibby

Legg inn av kibby »

Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am
kibby skrev: lør sep 17, 2022 12:59 am Den er fantastisk. Gleder meg til sesong 2.
Sesong 2? Det har jeg ikke fått med meg. Når da?
17.oktober.

kibby

Legg inn av kibby »

SirJames skrev: lør sep 17, 2022 7:12 am
Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am
kibby skrev: lør sep 17, 2022 12:59 am Den er fantastisk. Gleder meg til sesong 2.
Sesong 2? Det har jeg ikke fått med meg. Når da?
Var heller ikke klar over at sesong 2 skulle komme, men hadde jo et håp. Dog forutsatt at de gjør det skikkelig, og ikke bare gjør det for å melke produktet.

Ser at den visstnok skal komme i oktober 👍
Enig. FORDI, den funket bra som en "en gangs miniserie". Samme gjorde Big Litte Lies. Så kom sesong 2 - trainwreck. Håper ikke det skjer med The White Lotus.

kibby

Legg inn av kibby »

SirJames skrev: lør sep 17, 2022 9:03 am
Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 8:21 am
SirJames skrev: lør sep 17, 2022 7:12 am Ser at den visstnok skal komme i oktober 👍

Når og hvor? Litt mer info, plis...
HBO, oktober.

Det er alt det store www vil fortelle oss atm.
Neida, datoen har ligget ute en stund ;) 17.oktober. Hvis det stemmer da, vel og merke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

kibby skrev: lør sep 17, 2022 12:13 pm
SirJames skrev: lør sep 17, 2022 7:12 am
Knaberaps skrev: lør sep 17, 2022 1:06 am

Sesong 2? Det har jeg ikke fått med meg. Når da?
Var heller ikke klar over at sesong 2 skulle komme, men hadde jo et håp. Dog forutsatt at de gjør det skikkelig, og ikke bare gjør det for å melke produktet.

Ser at den visstnok skal komme i oktober 👍
Enig. FORDI, den funket bra som en "en gangs miniserie". Samme gjorde Big Litte Lies. Så kom sesong 2 - trainwreck. Håper ikke det skjer med The White Lotus.
Ja, det var en perfekt engangs-serie. En sommerflørt man nyter der og da, og aldri ser igjen 😎

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Machine_Head skrev: lør sep 17, 2022 9:58 am
ElGuaje skrev: lør sep 17, 2022 12:42 am
Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:05 am The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.
Enig. Så serien riktignok tidligere i år (så lenge før Emmy-nominasjoner/utdeling), men ble overrasket når den ble nominert til mange priser, og vant ekstremt mange i tillegg.
Better Call Saul har ikke vunnet en eneste Emmy...disse utdelingene er bare en glorifisert populæritetskonkurranse.
Emmy Awards blir ikke akkurat målestokken heretter nei. Spesielt når det nevnes at BTC og The Wire aldri vant, noe jeg ikke tenkte over. Takke meg til anmeldelser på Fridiskusjon i stedet for!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:59 pm
Machine_Head skrev: lør sep 17, 2022 9:58 am
ElGuaje skrev: lør sep 17, 2022 12:42 am

Enig. Så serien riktignok tidligere i år (så lenge før Emmy-nominasjoner/utdeling), men ble overrasket når den ble nominert til mange priser, og vant ekstremt mange i tillegg.
Better Call Saul har ikke vunnet en eneste Emmy...disse utdelingene er bare en glorifisert populæritetskonkurranse.
Spesielt når det nevnes at BTC
Better Tall Caul?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

VifteKopp skrev: lør sep 17, 2022 12:51 am
ElGuaje skrev: lør sep 17, 2022 12:42 am
Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:05 am The White Lotus. Fikk såpass med Emmy nominasjoner at jeg tenkte å se den. Skjønner ikke helt hypen, men greit nok. 6,8/10.
Enig. Så serien riktignok tidligere i år (så lenge før Emmy-nominasjoner/utdeling), men ble overrasket når den ble nominert til mange priser, og vant ekstremt mange i tillegg.
Hvem bryr seg om Emmy-priser? The Wire vant ingen og er nå regnet som en av tidenes beste serier. Tid er den eneste dommer.
Er forsåvidt enig med deg, og jeg bryr meg ikke nevneverdig om disse prisene, men liker å notere meg hvem som er nominert/vinner for for anbefalinger av ting man eventuelt ikke har sett.

Ble bare litt overrasket over The White Lotus, da den ikke traff meg nevneverdig, uten at serien var dårlig. Men for min del var Dopesick en mye bedre miniserie enn TWL.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

GatlingGun skrev: lør sep 17, 2022 4:04 pm
Glycinello skrev: lør sep 17, 2022 12:59 pm
Machine_Head skrev: lør sep 17, 2022 9:58 am

Better Call Saul har ikke vunnet en eneste Emmy...disse utdelingene er bare en glorifisert populæritetskonkurranse.
Spesielt når det nevnes at BTC
Better Tall Caul?
:lol:

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Gjorde ferdig The Shield i går kveld. Dette ble dystre saker etter hvert. Spesielt de siste episodene. Bra serie ellers, litt gammeldags, men fortsatt veldig watchable. Men tror ikke jeg kommer til å se den noen gang igjen.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Elite sesong 5. Veldig bra sesong!"

kibby

Legg inn av kibby »

Oslogg123 skrev: søn sep 18, 2022 9:48 pm Elite sesong 5. Veldig bra sesong!"
Enig. Den er knallbra! Nesten på høyde med sesong 1.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Ser siste sesong av Westworld. Synes det har blitt lettere fantastisk igjen. Kjempesesong så langt.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Cabal skrev: søn sep 18, 2022 10:42 pm Ser siste sesong av Westworld. Synes det har blitt lettere fantastisk igjen. Kjempesesong så langt.
Kjempebra sesong. Har ikke kommet noen bekreftelse på sesong 5, selv om serieskaperne tidligere har snakket om at de ser for seg en femte og siste sesong. Spent på hva HBO lander på. Ingen billig serie å produsere og kvalitetsfallet de siste sesongen førte til stor seerflukt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

The Rehearsal

Nathan Fielder sin nyeste serie. Litt vanskelig å sette en sjanger på dette her, men blir vel en form for dokumentar til slutt. Er også vanskelig å skrive om serien egentlig, uten å spoile, da det er så mye som skjer etter hvert og det blir så mye meta. Premisset er i hvert fall at Nathan ønsker å hjelpe folk som står ovenfor en utfordrende situasjon som de ønsker å få gjort noe med, og at han mener dette er noe de kan klare å gjennomføre, med et positivt resultat, så lenge de øver nok på alle slags mulige utfall. Og da mener jeg å øve og prøve å forutse absolutt alle scenarioer som kan dukke opp, slik at det ikke skal gjøre vedkommende usikker.

I første episoden blir vi f.eks. introdusert for Kor, en mann som har løyet til quizlaget sitt over en lengre periode om hans utdanning, og ønsker å fortelle sannheten om hvem han egentlig er. Dette gjør at Nathan og hans crew bygger en 100% replika av baren han skal avsløre det på, sånn at de kan øve på absolutt alt (bare for å vise detaljnivået de har her).

Enkelte scener/sekvenser virker litt for spesielle til å være 100% ekte (særlig i episode 1 og 3), men skjønner at de der for å dyrke historien de ønsker å fortelle. Men fra episode 3 at serien begynner å finne seg selv, og serien får en større hovedhistorie som man følger gjennom resten av serien, og det blir helt ekstremt meta etter hvert, at jeg ikke vet hva som er planlagt og hva som er ekte lenger. En god mix mellom genialt og creepy..

Serien er nok ikke for alle, men anbefales virkelig. Ligger på HBO. Kun 6 episoder på rundt en halvtime hver (utenom piloten på ca 45 min). Serien blir bare mer og mer absurd(på en god måte) og jeg ble bare slukt inn i det universet Nathan Fielder har skapt her.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

ElGuaje skrev: man sep 19, 2022 10:07 pm The Rehearsal

Nathan Fielder sin nyeste serie. Litt vanskelig å sette en sjanger på dette her, men blir vel en form for dokumentar til slutt.
Sett Nathan for you? Den husker jeg var veldi artig!
Denne skal nok sees veldig snart.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Astonstian skrev: tir sep 20, 2022 10:22 pm
ElGuaje skrev: man sep 19, 2022 10:07 pm The Rehearsal

Nathan Fielder sin nyeste serie. Litt vanskelig å sette en sjanger på dette her, men blir vel en form for dokumentar til slutt.
Sett Nathan for you? Den husker jeg var veldi artig!
Denne skal nok sees veldig snart.
Nei, ikke enda, da det ser ut til å kun strømmes på paramount+ (noe jeg ikke har for øyeblikket). Men er notert ned.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Hehe, har sett serien om Arvid Mæland på NRK nå :D
Fantastiske greier, bør ses :!:

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Noen som har sjekket ut Pluto TV?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Megapixsel skrev: ons sep 21, 2022 2:07 pm Noen som har sjekket ut Pluto TV?
Er vel bare ræl?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

eppaen skrev: ons sep 21, 2022 7:06 pm
Megapixsel skrev: ons sep 21, 2022 2:07 pm Noen som har sjekket ut Pluto TV?
Er vel bare ræl?
Har ikke peiling, det var min far som hadde fått det opp på reklame.

kibby

Legg inn av kibby »

Megapixsel skrev: ons sep 21, 2022 2:07 pm Noen som har sjekket ut Pluto TV?
Det er tydeligvis gamle Viafree. Jeg skulle gå inn på viafree.no for å finne gamle sesonger av Charterfeber, men ble bare direkte videresendt til pluto.tv. Men det var så rotete, så jeg gadd ikke sjekke likevel :lol:

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Severance.
► Show Spoiler
Når kommer sesong 2?

kibby

Legg inn av kibby »

Nach (Discovery+)

En serie om Selma, som ender opp med å flytte inn til halvsøsteren Elin og hennes kjæreste August. Vi følger dem og deres venner gjennom åtte ulike fester/nachspiel.

Begynte på denne da den kom, men fenget ikke ikke særlig da. Endelig fått sett den ferdig nå. Syns den var helt ok. Hun som spiller Selma var dyktig, også er jo hun som spiller Elin hun ene på kontoret i Kasko.

Litt usikker på hva de ville med denne serien, men helt ok underholdning.

5/10

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Monster: The Jeffrey Dahmer Story på Netflix.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

TheBaseline skrev: tor sep 22, 2022 4:33 pm Monster: The Jeffrey Dahmer Story på Netflix.
Bra? Dårlig? Midt i mellom?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

TheBaseline skrev: tor sep 22, 2022 4:33 pm Monster: The Jeffrey Dahmer Story på Netflix.
Bra? Dårlig? Midt i mellom?

Saliph

Legg inn av Saliph »

Sett første episode av Dahmer nå, og den var meget vellaget og velspilt, i alle fall. Ser frem til resten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»