På smale og veldig svingete veier er heller ikke det riktige domenet til M4. Den er også både for stor, tung og rask til å ordentlig trives der. Tar du med litt fuktigere veier med kalde dekk, så blir til og med bilen fort litt vel rampete. Men på litt breier veier med litt slakkere å litt lengre svinger, så er bilen veldig morsom.Forfun skrev: ↑ons sep 14, 2022 9:23 pm Ribba, jeg vet at M4 er veldig mye bedre på smale svingete veier enn trikken min. Men den koster jo 800 000 kr mer brukt enn jeg ga for i4. Mer aktuelt er en 340ix som havnet på finn i går. Mer spiselig pris, utrolig lite mellomlegg. Den er mer praktisk som stasjonsvogn. Og mye mer morro å kjøre. Innbiller meg at 340 er sportslig nok for meg, og prisen er grei.
Sitter litt stille nå, når skuffelsen over i4 har lagt seg litt. Ja, den er kjedelig, men fungerer helt fint som transportmiddel. Tenker litt på nr 2 bil, har avtalt å prøvekjøre en corvette når asfalten blir tørr igjen. Blitt advart mot ekstremt støyende og stiv. Ikke noe for langtur, men skal være underholdene å kjøre.
Er heller ikke veldig hardcore av meg, på kjedelige veier synes jeg automatgir og adoptiv cruise er helt ok. Ikke alltid jeg er motivert til å kjøre baksideveiene.
Men for å snakke litt mer om følelsen av den ekstra vekta. For det var jo opplagt at man ville kjenne det godt når man kjørte litt mer inspirert. Men når jeg kom rett fra min og til i4'ern, så føltes ikke i4'ern så veldig mye tyngre når man bare daffet rundt med trafikken. Motsatt vei, så var derimot vektforskjellen lett å kjenne. Så jeg kan forstå at skuffelsen på dette område er noe du har vent deg til med. For selv om det er langt fra en sportsbil, så er det jo fortsatt en nokså sportslig bil i forhold til gjennomsnittsbilen. Så ikke en ekstremt morsom bil, men fortsatt langt fra å være en direkte kjedelig bil.
Men en liten Corvette for litt mer inspirerende kjøring høres ikke ut som en dårlig plan. Dog med de veiene du har rundt deg, så tror jeg at jeg personlig hadde gått for en MX-5 framfor enn en Corvette (dog lydbildet er jo rått parti i favør Corvetten). Om budsjettet var litt større, og manuell girkasse ikke var viktig for meg, så ville jeg sett på en Alpine A110.