FIFA 23 Ultimate Team

Svar
Jompa

Re: FIFA 23 Ultimate Team

Legg inn av Jompa »

Klang skrev: tir sep 13, 2022 1:43 pm Kjedelig at EA fokuserer så mye på spillerne med høyest rating før release. Det er jo heller spillerne som er 80-83 eller noe som er mest interessante, om man skal begynne å planlegge litt. Så langt har jeg Gakpo og Timber i tankene.
Gakpo

Jompa

Legg inn av Jompa »

Solid liten trekant det her

Nå lekkes såpass mange spillere at vi snart kan begynne å se på starterteams.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Noen utvalgte 5* skillers

Laliga Topp 15

Liverpool

Messi og Ronaldo med 81 pace. Kante med 72 pace.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Messi
Low/low og 76 sprint speed 🥶

Klang

Legg inn av Klang »

Sahraoui er forresten også 5*. Mulig at han er rundt 74 rated og en habil sølvspiller. 65 rated på FIFA 22. Messi begynner å minne om Ronaldinho på hans eldre dager med L/L.

Klang

Legg inn av Klang »

Sahraoui er 67. Flott...

Jompa

Legg inn av Jompa »

Jeg prøver å forstå hvordan dette kan være et 85 rated kort...

Bilde

Jompa

Legg inn av Jompa »

Jo mer jeg ser på spissene, jo mer ser jeg hvor milevis foran resten Mbappe er.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Jompa skrev: tor sep 08, 2022 4:32 pm Ingen premie for å gjette hvem som kommer til å vinne denne. Er vel noen år siden at august POTM kom som SBC på FUT, så antar at den utgår i år også.
Haaland ja

Kukost

Legg inn av Kukost »

Jompa skrev: fre sep 16, 2022 10:03 am Jo mer jeg ser på spissene, jo mer ser jeg hvor milevis foran resten Mbappe er.
Ja Mbappe kommer til å være svindyr. Men EA spyr ut spesialkort så kommer kjapt kort som er gode som spiss, også er det jo mulig å bruker vinger som spisser også? Disse kortene i år som gjør LW eller LM til ST og RB til CB osv vil sikkert være svindyre med tiden?

Kukost

Legg inn av Kukost »

Hva tenker dere om det nye sbc systemet. Jeg sliter med å forstå det. Om du går her og trykker på sbc-ene ser du hvordan req blir for fifa 23: https://fifauteam.com/fifa-23-basic-advanced-sbc/

Jompa

Legg inn av Jompa »

TOTW1: Son bør være klink

Jompa

Legg inn av Jompa »

Witsel med -27 pace...
Har nå 34 pace.

Klang

Legg inn av Klang »

Det fremstår som useriøst.

Klang

Legg inn av Klang »

Sergi Darder fra 44 pace på FIFA 21 til 66 pace på 22 og 82 pace på FIFA 23 😐

Jompa

Legg inn av Jompa »

Klang skrev: tir sep 13, 2022 1:43 pm Kjedelig at EA fokuserer så mye på spillerne med høyest rating før release. Det er jo heller spillerne som er 80-83 eller noe som er mest interessante, om man skal begynne å planlegge litt. Så langt har jeg Gakpo og Timber i tankene.
Gakpo med 1 mål og 3 assist...

Klang

Legg inn av Klang »

Ja, så det. Spent på prisen, hvor populære Eredivisie-spillerne blir med det nye kjemisystemet osv, men er sikkert mange som heller vil ha dårligere spillere med større navn, som er dårligere verdi for coinsa.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Regner med at man må gå for full chem når man bygger i år også. Tipper mitt første lag blir bestående av Bundesliga-spillere. Så får jeg se hvor dyre de blir, og hvor dyrt Eredivise blir.

Hva snakker vi her? 200k?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Noen som har lenke til forklaring av kjemisystemet?

Kukost

Legg inn av Kukost »

Når det gjelder advanced sbc-ene, hvilken rekkefølge pleier dere å ta? https://fifauteam.com/fifa-23-basic-advanced-sbc/
Hybrid Leagues :
Give Me Five
Seven-League Boots +
The Whole Nine Yards +
First XI +

Hybrid Nations
The Final Four +
Six of the Best +
Elite Eight +
Around the World +

Leagues & Nation Hybrid
The Challenger +
Advanced +
Fiendish +
Puzzle Master

Jompa

Legg inn av Jompa »

Kukost skrev: man sep 19, 2022 3:00 pm Når det gjelder advanced sbc-ene, hvilken rekkefølge pleier dere å ta? https://fifauteam.com/fifa-23-basic-advanced-sbc/
Hybrid Leagues :
Give Me Five
Seven-League Boots +
The Whole Nine Yards +
First XI +

Hybrid Nations
The Final Four +
Six of the Best +
Elite Eight +
Around the World +

Leagues & Nation Hybrid
The Challenger +
Advanced +
Fiendish +
Puzzle Master
League and nation hybrid er den desidert vanskeligste. Men slik jeg forstår det i år så slipper vi å tenke på lojalitet, så da blir det bare et kostnadsspørsmål. Hvis ikke måtte man opparbeidet lojalitet først ved å enten å ha fått spilleren i pakke, eller spille minst ti kamper med han.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: man sep 19, 2022 12:58 pm Noen som har lenke til forklaring av kjemisystemet?
Nepenthez med en relativt kjapp og grei gjennomgang.

Kan sees i sammenheng med denne artikkelen.

Mulighetene for å bygge lag er i hvert fall ganske store nå, selv om spillere fra rare nasjoner/ligaer fortsatt vil være veldig vanskelig å få inn på en god måte.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Synes det nye kjemisystemet virker veldig spennende. Som Jompa sier, åpner det for ganske mange muligheter. Jeg trenger nok litt tid til å omstille hjernen til at LW Vini kan gi gode links til CB Militao, men det går seg nok til. Tror det er sunt for spillet at vi klarer å vende av gamle vaner som LB-CB, LB-LM osv. Hodet mitt har alltid tenkt i par når jeg bygger lag. Nå kan man kaste inn litt flere spillere til tross for manglende "nære linker".

Vanskelig å si nøyaktig hvordan prisene blir ettersom det er avhengig av hva EA gjør. Er derimot lettere å si hvordan prisene blir relativt i forhold til andre kort. Vini + Militao blir nok en veldig dyr link som jeg trolig vil hoppe på så snart jeg har råd. FUT Accountant spådde Militao til å bli 100k, en dobling fra i fjor. Personlig tror jeg at det er skivebom og at han blir mye dyrere.

Kukost

Legg inn av Kukost »

Jompa skrev: man sep 19, 2022 3:14 pm
Kukost skrev: man sep 19, 2022 3:00 pm Når det gjelder advanced sbc-ene, hvilken rekkefølge pleier dere å ta? https://fifauteam.com/fifa-23-basic-advanced-sbc/
Hybrid Leagues :
Give Me Five
Seven-League Boots +
The Whole Nine Yards +
First XI +

Hybrid Nations
The Final Four +
Six of the Best +
Elite Eight +
Around the World +

Leagues & Nation Hybrid
The Challenger +
Advanced +
Fiendish +
Puzzle Master
League and nation hybrid er den desidert vanskeligste. Men slik jeg forstår det i år så slipper vi å tenke på lojalitet, så da blir det bare et kostnadsspørsmål. Hvis ikke måtte man opparbeidet lojalitet først ved å enten å ha fått spilleren i pakke, eller spille minst ti kamper med han.
Om jeg ikke husker feil så var "tipset" i fjor at man skulle starte med hybrid nations og velge six of the best først, så elite eight+ Around the world, før man tok The final Four. Så skulle man ta hybrid leagues og leagues og hybrid nations fra første til siste. Bare lurte på om dere gjør det samme.

Også enting til jeg lurer på, er det slik at det er lurest å kjøpe starter squad den 27 når alle med ultimate starter opp, eller vente til 30 når alle har tilgang til spillet?

Jompa

Legg inn av Jompa »

Kukost skrev: man sep 19, 2022 8:14 pm
Jompa skrev: man sep 19, 2022 3:14 pm
Kukost skrev: man sep 19, 2022 3:00 pm Når det gjelder advanced sbc-ene, hvilken rekkefølge pleier dere å ta? https://fifauteam.com/fifa-23-basic-advanced-sbc/
Hybrid Leagues :
Give Me Five
Seven-League Boots +
The Whole Nine Yards +
First XI +

Hybrid Nations
The Final Four +
Six of the Best +
Elite Eight +
Around the World +

Leagues & Nation Hybrid
The Challenger +
Advanced +
Fiendish +
Puzzle Master
League and nation hybrid er den desidert vanskeligste. Men slik jeg forstår det i år så slipper vi å tenke på lojalitet, så da blir det bare et kostnadsspørsmål. Hvis ikke måtte man opparbeidet lojalitet først ved å enten å ha fått spilleren i pakke, eller spille minst ti kamper med han.
Om jeg ikke husker feil så var "tipset" i fjor at man skulle starte med hybrid nations og velge six of the best først, så elite eight+ Around the world, før man tok The final Four. Så skulle man ta hybrid leagues og leagues og hybrid nations fra første til siste. Bare lurte på om dere gjør det samme.

Også enting til jeg lurer på, er det slik at det er lurest å kjøpe starter squad den 27 når alle med ultimate starter opp, eller vente til 30 når alle har tilgang til spillet?
Angående SBCene; mener jeg bare begynte med hybrid nations og gjorde så mange helt til jeg måtte ha kjemi for å fullføre. Så gikk over til leagues. Og deretter nations/league.

Når det gjelder starter teams, så pleier prisen på spillere å øke i verdi frem mot første WL. Det vil altså gjelde spillere som er "WL-klare".

Klang

Legg inn av Klang »

Bilde

Jompa

Legg inn av Jompa »

Futbin sin TOTW-prediction:
Bilde

Saliba, Son, Immobile og Gakpo de mest verdifulle antar jeg. Becker kan bli småsvett.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Klang skrev: man sep 19, 2022 9:00 pm Bilde
Dette ser ganske bra ut. Tror Gakpo får IF da.

Personlig kommer jeg til å sikte meg inn på litt dyrere spillere, da disse historisk sett har bedre prisøkning de første ukene.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Futbin har vært min "go to" -side de seneste årene. Nå har det kommet en utfordrer i fut.gg som kan være verdt å sjekke ut.

1 dag til app, 1 uke til spillet kommer ut!

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jompa skrev: tir sep 20, 2022 6:28 pm Futbin har vært min "go to" -side de seneste årene. Nå har det kommet en utfordrer i fut.gg som kan være verdt å sjekke ut.

1 dag til app, 1 uke til spillet kommer ut!
Er det i morgen web appen kommer?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»