Om vi finner liv

Svar
Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Re: Om vi finner liv

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 8:10 am
HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 6:33 pm [
2.2 promille blod i alkoholen.
Vær litt forsiktig både med HB og 96. Fillepeller'n får nå så være (but that one may also affect your mind); og jeg vet ikke engang om den omsettes lenger.

Mvh

BE
som holder seg til Captain Morgan eller te-knekt (med 60), og som muligens kommer tilbake med et litt lengre svar
Captain, det var lenge siden.
Sitter fremdeles her med rester av uigeadail, men har en avtale med McAllan til 18 år dagens hans.

Mvh

45

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: man sep 19, 2022 5:59 pm
BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 8:31 am
Ville du tatt meg på ordet om jeg påsto at jeg traff Baal eller Marduk i går og vet at han/den/hun/det/de eksisterer?

Mvh

BE

Selvsagt. Jeg og Marduk lekte sammen for 4000 år siden i noen ruiner etter noe mislykkede pyramidebygging, så du får hilse neste gang du treffer'n.


MVH

HB
Vel, humor har du, i det minste!

Tommel gitt.

Mvh

BE
som er beskyldt for å ha ti tommeltotter, men nå finner han bare ni

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: man sep 19, 2022 6:06 pm
Mvh

45
Hva??? Har du nedgradert deg sjøl?

Mvh

BE
som sitter og vurderer hvor lenge han skal vente med dagens første te-knekt

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 8:31 am
HVORDAN VET DU at "vi er ikke alene i universet"?

Mvh

BE

... tilsynelatende sexy idéer.
Ingen sexy idé her akkurat, men heller en kjedelig matematisk tilnærmelse.

Sjansen for at det finnes liv i universet = 1. (Dette er bevist ( Håper jeg da ( Hvis ikke så tror jeg at det ikke kreves bevis for det ) ) )
Dette livet befinner seg på en heller kjedelig klode kalt jorden.

Så hva skal til for at livet oppstår. Hverken Gud eller jeg var til stede da det skjedde. Men det har skjedd.
Vi kan titte litt på betingelsene. Vi har en "stabil" stjerne i klasse G5. Vi har en stein som svirrer rundt denne i løpet av 365 år.
Denne steinen har så stor tyngde at den kan holde på både vann og gasser. Opprinnelig besto gassen av co2, h2o og noe nitrogen.
Og vips så kan dumper det ned noe fra himmelen som forskere i dag kaller aminosyrer.
Resten av historien kan vi alle. Gud skapete lyset og jeg skapte Adam og brukte stortå hans i en blender for å skape Eva.

Sorry, det var matematikken vi skulle frem til Så sjansen for alle betingelsene nevnt ovenfor er lik 1. ( Ikke heng deg opp i det med der jeg og Gud hadde en krigsdans.)
Vi tar parametre først, all er utenfor jordens overflate, og stjernen er ikke solen.
I dag er det observert gule stjerner i klasse G5 (sjanse=1). Det er observert planeter rundt stjerner (sjanse=1). Det er observert steiner med omløpstid rund 385 dager (sjansen=1)
Set er observert planeter med vann (Sjanse=1) Det er observert også planeter med forskjellig gassarter. (sjansen=1). Og det er observert planeter med tyngdekrat lik vår.
Og det er til og med observert aminosyrer i verdensrommet.
Til slutt matematikken:
Multipliser disse parametene og du får 1 av et ukjent tall. Men sjansen for planeter med liv (jorden ikke medtatt) er absolutt, ja, så jeg vet, "beviset" er lagt frem.
Jeg skulle likt å ha sett "motbeviset" hvis det eksisterer.

Å Meg (stedfortrederen til Gud)
Nå er jeg tørst.
Amen.

Da Moses kom ned fra det berømmelige fjellet der han, Jeg og gud hadde et møte så sa han:
Her har jeg de 15 .... (så var han så uheldig at han mistet den ene steintavla så den knuste) ... eh 10 bud dere skal leve etter.


MVH

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: man sep 19, 2022 6:33 pm
Sorry, det var matematikken vi skulle frem til Så sjansen for alle betingelsene nevnt ovenfor er lik 1.
MVH

HB
Beklager at jeg forkorter innlegget ditt, men det var først og fremst det siterte ovenfor jeg var interessert i.

Du skjønner, du tar nok feil. Sjansen for betingelsene slik du beskriver det er ikke lik 1. Det som er riktig, er at de er >0. Men at de er større enn 0 betyr IKKE at de er lik 1. Så du må nok tenke på nytt.

Dessuten er det ikke nødvendigvis betingelser enkeltvis som spiller så og så stor eller liten rolle - man må også ta i betraktning hvor viktig rekkefølgen er - og hvor stor avstand i tid (og rom) det er mellom den eventuelle oppfyllelsen av ulike betingelser. Eller for å si det enklere: En fyr i min hjembygd for 70 år siden som ikke var særlig smart, og heller ikke hadde noen utdanning ut over de 7 første åra på skolen, hadde blitt fortalt at dersom han blandet to flasker med 60, fikk han 120%. Så fyren dro på fest og spanderte 120%, han.

Men slik kan vi jo ikke regne, vel?

La meg også gjøre rede for mitt eget syn:

Jeg er som sagt ikketroende, og jeg har intet behov for å tro noe som helst. Jeg er klar over at det under spesifikke definisjoner av liv, så finnes det liv på jorda. Jeg er også klar over at vi har så smått begynt å skaffe oss (med "oss" mener jeg oss mennesker) litt kunnskap om noen få planeter; hittil uten å se den aller minste antydning til noe som helst liv i det hele tatt. Jeg er også klar over at det IKKE betyr at det ikke finnes liv på én eller flere planeter av de planetene vi har bittelitt kunnskap om. Jeg er likeledes klar over at det finnes et utall planeter bare i Melkeveien (pluss i alle andre galakser som flakser rundt) - og planeter vi ikke vet en dritt om. Ut fra det vet vi at hittil har vi funnet liv

KUN

på jorda. Nå vil noen kunne si - deriblant muligvis du - at med det uhorvelige antallet planeter bare i Melkeveien, for ikke å snakke om i hele kosmos, er det utenkelig at alle andre planeter enn jorda skal kunne være livløse. Men neida; det er slett ikke utenkelig. Om jeg våkner torsdag 34. mai (34. mai faller alltid på en torsdag) om fem milliarder år mens sola er i ferd med å spise oss uten at jeg har så mye som hørt om at vi har funnet liv på en annen planet, vil jeg riktig nok bli ørlite forbauset, såpass at jeg kanskje kommer til å heve et øyebryn - eller kanskje til og med to! Meeen - jeg vil neppe bli så overraska at jeg detter ut av senga. Og - når det gjelder "høyerestående" liv (i denne forbindelse mener jeg flercellet) er selvfølgelig sjansen for at dét finnes - MINDRE - enn for at det finnes éncellet liv; rett og slett fordi det er flere betingelser som må være oppfylt - til riktig tid/i riktig rekkefølge. Sjansen for å finne såkalt intelligent liv (som sivilisasjonsbyggende; f. eks. maur - eller redskapsbrukende; som f. eks. kråker - eller noen primater; for den del) ENDA mindre, fordi det er ENDA flere betingelser som må oppfylles - til riktig tid, i riktig rekkefølge. Og fram til nå vet vi ikke hvilke betingelser som må være innenfor hvilken rekkefølge! Det eneste vi kan si vi vet noe om, er en del om noen betingelser innenfor noen tidsintervall som ble gjeldende for jorda - og det betyr hverken at det er lettere eller vanskeligere (sjeldnere) på en annen planet; som uansett ikke vil være identisk med jorda i ett og alt.

Så den beregninga di av betingelser bør du nok tenke over på nytt.

Og - vi bør rett og slett være åpne for at vi faktisk kan være mutters aleine i hele universet - og før du spør: NEI - jeg er IKKE-troende, og som sådan holder jeg muligheten åpen

Skål, forresten!

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
HB4596 skrev: man sep 19, 2022 6:33 pm
Sorry, det var matematikken vi skulle frem til Så sjansen for alle betingelsene nevnt ovenfor er lik 1.
MVH

HB
Beklager at jeg forkorter innlegget ditt, men det var først og fremst det siterte ovenfor jeg var interessert i.

Du skjønner, du tar nok feil. Sjansen for betingelsene slik du beskriver det er ikke lik 1. Det som er riktig, er at de er >0. Men at de er større enn 0 betyr IKKE at de er lik 1. Så du må nok tenke på nytt.

Mvh

BE
Beklager jeg forkorter litt jeg også.
Nå skrev jeg riktignok dette: "Multipliser disse parametene og du får 1 av et ukjent tall." dvs 1/x der x'n er ukjent.

Hvis det ukjente tallet er null så skulle sjansen være uendelig.
Men vi er realistiske begge to så x'n ligger nok mellom 1 og uendelig.

Jeg forholder meg til tilnærmet lik en, og du noe annet. Jeg skal ikke spekulere i det.
Men ærlig talt det er ikke noe annet enn noe som tilsier at dette tallet burde ha andre verdier enn tilnærmet 1?
Uansett jeg gidder ikke krangle om det.


mvh.

HB.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Dessuten er det ikke nødvendigvis betingelser enkeltvis som spiller så og så stor eller liten rolle - man må også ta i betraktning hvor viktig rekkefølgen er - og hvor stor avstand i tid (og rom) det er mellom den eventuelle oppfyllelsen av ulike betingelser. Eller for å si det enklere: En fyr i min hjembygd for 70 år siden som ikke var særlig smart, og heller ikke hadde noen utdanning ut over de 7 første åra på skolen, hadde blitt fortalt at dersom han blandet to flasker med 60, fikk han 120%. Så fyren dro på fest og spanderte 120%, han.
Jeg har vært borti flere som regner på den måten, og siden kompisen har en rask bil har vi læret at 110 på hver side av veien betyr at vi kan med god samvittighet kjøre i 220 km/t i midten.



BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Om jeg våkner torsdag 34. mai (34. mai faller alltid på en torsdag) om fem milliarder år mens sola er i ferd med å spise oss uten at jeg har så mye som hørt om at vi har funnet liv på en annen planet, vil jeg riktig nok bli ørlite forbauset, såpass at jeg kanskje kommer til å heve et øyebryn - eller kanskje til og med to! Meeen - jeg vil neppe bli så overraska at jeg detter ut av senga. Og - når det gjelder "høyerestående" liv (i denne forbindelse mener jeg flercellet) er selvfølgelig sjansen for at dét finnes - MINDRE - enn for at det finnes éncellet liv; rett og slett fordi det er flere betingelser som må være oppfylt - til riktig tid/i riktig rekkefølge. Sjansen for å finne såkalt intelligent liv (som sivilisasjonsbyggende; f. eks. maur - eller redskapsbrukende; som f. eks. kråker - eller noen primater; for den del) ENDA mindre, fordi det er ENDA flere betingelser som må oppfylles - til riktig tid, i riktig rekkefølge. Og fram til nå vet vi ikke hvilke betingelser som må være innenfor hvilken rekkefølge! Det eneste vi kan si vi vet noe om, er en del om noen betingelser innenfor noen tidsintervall som ble gjeldende for jorda - og det betyr hverken at det er lettere eller vanskeligere (sjeldnere) på en annen planet; som uansett ikke vil være identisk med jorda i ett og alt.

Så den beregninga di av betingelser bør du nok tenke over på nytt.

Og - vi bør rett og slett være åpne for at vi faktisk kan være mutters aleine i hele universet - og før du spør: NEI - jeg er IKKE-troende, og som sådan holder jeg muligheten åpen
34.mai ... joda han Ivar, bussjåføren i bladet podus, skulle på en date 31. februar. Husker ikke akkurat hvilken dag det var da...
Du skriver at vi burde være åpen for at det ikke finnes liv der ute i universet? jaja... I så fall finnes det ikke intelligent liv i universet.


BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Skål, forresten!

Mvh

BE
Endelig et fornuftens ord.
Jeg skal sprette meg en bayer.
Skål.

mvh

HM

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

HB4596 skrev: man sep 19, 2022 10:00 pm
BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Dessuten er det ikke nødvendigvis betingelser enkeltvis som spiller så og så stor eller liten rolle - man må også ta i betraktning hvor viktig rekkefølgen er - og hvor stor avstand i tid (og rom) det er mellom den eventuelle oppfyllelsen av ulike betingelser. Eller for å si det enklere: En fyr i min hjembygd for 70 år siden som ikke var særlig smart, og heller ikke hadde noen utdanning ut over de 7 første åra på skolen, hadde blitt fortalt at dersom han blandet to flasker med 60, fikk han 120%. Så fyren dro på fest og spanderte 120%, han.
Jeg har vært borti flere som regner på den måten, og siden kompisen har en rask bil har vi læret at 110 på hver side av veien betyr at vi kan med god samvittighet kjøre i 220 km/t i midten.



BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Om jeg våkner torsdag 34. mai (34. mai faller alltid på en torsdag) om fem milliarder år mens sola er i ferd med å spise oss uten at jeg har så mye som hørt om at vi har funnet liv på en annen planet, vil jeg riktig nok bli ørlite forbauset, såpass at jeg kanskje kommer til å heve et øyebryn - eller kanskje til og med to! Meeen - jeg vil neppe bli så overraska at jeg detter ut av senga. Og - når det gjelder "høyerestående" liv (i denne forbindelse mener jeg flercellet) er selvfølgelig sjansen for at dét finnes - MINDRE - enn for at det finnes éncellet liv; rett og slett fordi det er flere betingelser som må være oppfylt - til riktig tid/i riktig rekkefølge. Sjansen for å finne såkalt intelligent liv (som sivilisasjonsbyggende; f. eks. maur - eller redskapsbrukende; som f. eks. kråker - eller noen primater; for den del) ENDA mindre, fordi det er ENDA flere betingelser som må oppfylles - til riktig tid, i riktig rekkefølge. Og fram til nå vet vi ikke hvilke betingelser som må være innenfor hvilken rekkefølge! Det eneste vi kan si vi vet noe om, er en del om noen betingelser innenfor noen tidsintervall som ble gjeldende for jorda - og det betyr hverken at det er lettere eller vanskeligere (sjeldnere) på en annen planet; som uansett ikke vil være identisk med jorda i ett og alt.

Så den beregninga di av betingelser bør du nok tenke over på nytt.

Og - vi bør rett og slett være åpne for at vi faktisk kan være mutters aleine i hele universet - og før du spør: NEI - jeg er IKKE-troende, og som sådan holder jeg muligheten åpen
34.mai ... joda han Ivar, bussjåføren i bladet podus, skulle på en date 31. februar. Husker ikke akkurat hvilken dag det var da...
Du skriver at vi burde være åpen for at det ikke finnes liv der ute i universet? jaja... Da kan trekke de slutninger at det finnes kun liv og utelukke intelliget liv i universet.


BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Skål, forresten!

Mvh

BE
Endelig et fornuftens ord.
Jeg skal sprette meg en bayer.
Skål.

mvh

HM

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: man sep 19, 2022 10:02 pm
HB4596 skrev: man sep 19, 2022 10:00 pm
BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Dessuten er det ikke nødvendigvis betingelser enkeltvis som spiller så og så stor eller liten rolle - man må også ta i betraktning hvor viktig rekkefølgen er - og hvor stor avstand i tid (og rom) det er mellom den eventuelle oppfyllelsen av ulike betingelser. Eller for å si det enklere: En fyr i min hjembygd for 70 år siden som ikke var særlig smart, og heller ikke hadde noen utdanning ut over de 7 første åra på skolen, hadde blitt fortalt at dersom han blandet to flasker med 60, fikk han 120%. Så fyren dro på fest og spanderte 120%, han.
Jeg har vært borti flere som regner på den måten, og siden kompisen har en rask bil har vi læret at 110 på hver side av veien betyr at vi kan med god samvittighet kjøre i 220 km/t i midten.



BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Om jeg våkner torsdag 34. mai (34. mai faller alltid på en torsdag) om fem milliarder år mens sola er i ferd med å spise oss uten at jeg har så mye som hørt om at vi har funnet liv på en annen planet, vil jeg riktig nok bli ørlite forbauset, såpass at jeg kanskje kommer til å heve et øyebryn - eller kanskje til og med to! Meeen - jeg vil neppe bli så overraska at jeg detter ut av senga. Og - når det gjelder "høyerestående" liv (i denne forbindelse mener jeg flercellet) er selvfølgelig sjansen for at dét finnes - MINDRE - enn for at det finnes éncellet liv; rett og slett fordi det er flere betingelser som må være oppfylt - til riktig tid/i riktig rekkefølge. Sjansen for å finne såkalt intelligent liv (som sivilisasjonsbyggende; f. eks. maur - eller redskapsbrukende; som f. eks. kråker - eller noen primater; for den del) ENDA mindre, fordi det er ENDA flere betingelser som må oppfylles - til riktig tid, i riktig rekkefølge. Og fram til nå vet vi ikke hvilke betingelser som må være innenfor hvilken rekkefølge! Det eneste vi kan si vi vet noe om, er en del om noen betingelser innenfor noen tidsintervall som ble gjeldende for jorda - og det betyr hverken at det er lettere eller vanskeligere (sjeldnere) på en annen planet; som uansett ikke vil være identisk med jorda i ett og alt.

Så den beregninga di av betingelser bør du nok tenke over på nytt.

Og - vi bør rett og slett være åpne for at vi faktisk kan være mutters aleine i hele universet - og før du spør: NEI - jeg er IKKE-troende, og som sådan holder jeg muligheten åpen
34.mai ... joda han Ivar, bussjåføren i bladet podus, skulle på en date 31. februar. Husker ikke akkurat hvilken dag det var da...
Du skriver at vi burde være åpen for at det ikke finnes liv der ute i universet? jaja... Da kan trekke de slutninger at det finnes kun liv og utelukke intelliget liv i universet.


BlackEagle skrev: man sep 19, 2022 7:35 pm
Skål, forresten!

Mvh

BE
Endelig et fornuftens ord.
Jeg skal sprette meg en bayer.
Skål.

mvh

HM
Schkålll!

Mvh

BE
som er litt på druen ... eller hva fanken det æfforno'

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Henningsen skrev: tir aug 02, 2022 8:16 pm Lurer på hvorfor vi leter etter intelligent liv 'der ute'
burde vi ikke se om det fantes noe her hjemme først?
...til syvende og sist, kanskje "VI" er the aliens? Da leter vi etter oss sjøl. Nå er det for meg gått 79 år...uten et eneste klart bilde....uten den minste bevisførsel for inteligens i det ytre rom. tror "vi" drømmer for mye. Avstander gjør ethvert besøk praktisk umulig. Vi er krigere og vil ta kål på oss sjøl i framtida. To ting....mennesket er et resultat av feil i DNA/gener...eller vi faktisk har kommet til kloden fra universet en gang i begynnelsen, men hvorfra? Men fortsatt mener jeg det er mer mellom himmel og jord vi aldri vil forstå,får lar det være med det......

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

perchri skrev: ons des 07, 2022 7:49 pm
Henningsen skrev: tir aug 02, 2022 8:16 pm Lurer på hvorfor vi leter etter intelligent liv 'der ute'
burde vi ikke se om det fantes noe her hjemme først?
...til syvende og sist, kanskje "VI" er the aliens? Da leter vi etter oss sjøl. Nå er det for meg gått 79 år...uten et eneste klart bilde....uten den minste bevisførsel for inteligens i det ytre rom. tror "vi" drømmer for mye. Avstander gjør ethvert besøk praktisk umulig. Vi er krigere og vil ta kål på oss sjøl i framtida. To ting....mennesket er et resultat av feil i DNA/gener...eller vi faktisk har kommet til kloden fra universet en gang i begynnelsen, men hvorfra? Men fortsatt mener jeg det er mer mellom himmel og jord vi aldri vil forstå,får lar det være med det......
Det er det absolutt.
Mye vi aldri kommer til å forstå før vi har utryddet oss selv

Brukeravatar
lima
Innlegg: 38

Legg inn av lima »

Jeg mener diskusjonen baserer seg på to grunnleggende feil. Om vi finner liv og om vi finner innteligent liv.
Men, hva er liv? Hva er inteligens? Da tenker jeg selvfølgelig ikke bare på jordiske definisjoner, men i hele universet.
Det kan hende det finnes noe helt annet, noe vi ikke klarer å oppfatte...............

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

lima skrev: tor des 08, 2022 12:45 pm Jeg mener diskusjonen baserer seg på to grunnleggende feil. Om vi finner liv og om vi finner innteligent liv.
Men, hva er liv? Hva er inteligens? Da tenker jeg selvfølgelig ikke bare på jordiske definisjoner, men i hele universet.
Det kan hende det finnes noe helt annet, noe vi ikke klarer å oppfatte...............
Du sier noe. Jeg har lenge spekulert på hvor grensa går mellom liv og ikke-liv - eller for å si det på en annen måte: Hvor går grensa mellom kjemi og biologi - eller mellom fysikk og kjemi, for den del. Når det gjelder intelligens hender det jeg blir litt pessimistisk...

Mvh
BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

perchri skrev: ons des 07, 2022 7:49 pm
Henningsen skrev: tir aug 02, 2022 8:16 pm Lurer på hvorfor vi leter etter intelligent liv 'der ute'
burde vi ikke se om det fantes noe her hjemme først?
...til syvende og sist, kanskje "VI" er the aliens? Da leter vi etter oss sjøl. Nå er det for meg gått 79 år...uten et eneste klart bilde....uten den minste bevisførsel for inteligens i det ytre rom. tror "vi" drømmer for mye. Avstander gjør ethvert besøk praktisk umulig. Vi er krigere og vil ta kål på oss sjøl i framtida. To ting....mennesket er et resultat av feil i DNA/gener...eller vi faktisk har kommet til kloden fra universet en gang i begynnelsen, men hvorfra? Men fortsatt mener jeg det er mer mellom himmel og jord vi aldri vil forstå,får lar det være med det......
I følge noen noen skrifter http://serpo.org/ er vi the aliens. Om storyen er sann eller ikke skal ikke jeg uttale meg om, annet at denne storyen er sammensatt av mange mennesker.

Når det gjelder dagens bevisførsel for intelligens utenfor jordens rammer, kan det tenkes at det finnes krefter som sanker inn disse? Flust av konspirasjonsteorier tilsier dette, noe som "selvsagt ikke kan bevises". Avstandene du henviser til etter mitt syn kun av jordisk oppfatning, er det mulig om femti tusen år at vi har funnet på noe nytt?

Du har dessverre rett i at vi er krigere, og med det i minne kan vi drømmere glemme alt om at aliens kommer hit og gir oss alien teknologi. For hvem er interessert å dele ut teknologi til andre vesener når man ser denne filmsnutten? https://www.youtube.com/watch?v=QxYmm5yCJBg

MVH

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Henningsen skrev: ons des 07, 2022 8:13 pm
perchri skrev: ons des 07, 2022 7:49 pm
Henningsen skrev: tir aug 02, 2022 8:16 pm Lurer på hvorfor vi leter etter intelligent liv 'der ute'
burde vi ikke se om det fantes noe her hjemme først?
...til syvende og sist, kanskje "VI" er the aliens? Da leter vi etter oss sjøl. Nå er det for meg gått 79 år...uten et eneste klart bilde....uten den minste bevisførsel for inteligens i det ytre rom. tror "vi" drømmer for mye. Avstander gjør ethvert besøk praktisk umulig. Vi er krigere og vil ta kål på oss sjøl i framtida. To ting....mennesket er et resultat av feil i DNA/gener...eller vi faktisk har kommet til kloden fra universet en gang i begynnelsen, men hvorfra? Men fortsatt mener jeg det er mer mellom himmel og jord vi aldri vil forstå,får lar det være med det......
Det er det absolutt.
Mye vi aldri kommer til å forstå før vi har utryddet oss selv
Du tenker at når vi har utryddet oss sjøl - DA kommer vi til å forstå...?
:D

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: fre des 09, 2022 11:24 pm
I følge noen noen skrifter http://serpo.org/ er vi the aliens. Om storyen er sann eller ikke skal ikke jeg uttale meg om, annet at denne storyen er sammensatt av mange mennesker.

Når det gjelder dagens bevisførsel for intelligens utenfor jordens rammer, kan det tenkes at det finnes krefter som sanker inn disse? Flust av konspirasjonsteorier tilsier dette, noe som "selvsagt ikke kan bevises". Avstandene du henviser til etter mitt syn kun av jordisk oppfatning, er det mulig om femti tusen år at vi har funnet på noe nytt?

Du har dessverre rett i at vi er krigere, og med det i minne kan vi drømmere glemme alt om at aliens kommer hit og gir oss alien teknologi. For hvem er interessert å dele ut teknologi til andre vesener når man ser denne filmsnutten? https://www.youtube.com/watch?v=QxYmm5yCJBg

MVH

HB
Definisjonen av intelligens er vel kanskje vel så viktig som noen bevisførsel.

Mvh

BE

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

BlackEagle skrev: tir des 20, 2022 3:58 pm
Henningsen skrev: ons des 07, 2022 8:13 pm
perchri skrev: ons des 07, 2022 7:49 pm
...til syvende og sist, kanskje "VI" er the aliens? Da leter vi etter oss sjøl. Nå er det for meg gått 79 år...uten et eneste klart bilde....uten den minste bevisførsel for inteligens i det ytre rom. tror "vi" drømmer for mye. Avstander gjør ethvert besøk praktisk umulig. Vi er krigere og vil ta kål på oss sjøl i framtida. To ting....mennesket er et resultat av feil i DNA/gener...eller vi faktisk har kommet til kloden fra universet en gang i begynnelsen, men hvorfra? Men fortsatt mener jeg det er mer mellom himmel og jord vi aldri vil forstå,får lar det være med det......
Det er det absolutt.
Mye vi aldri kommer til å forstå før vi har utryddet oss selv
Du tenker at når vi har utryddet oss sjøl - DA kommer vi til å forstå...?
:D

Mvh

BE
He he, ja godt sett!
Er det ikke noe som heter etterpåklokskap da :lol:

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Henningsen skrev: ons des 07, 2022 8:13 pm Det er det absolutt.
Mye vi aldri kommer til å forstå før vi har utryddet oss selv
Sant nok det, derfor må vi "raska på" for å få forståelse for mest mulig, før vi har utryddet oss selv 😏
- Om en kan klare å få utnyttet den forståelsen man rekker å oppnå - til noe folk flest ønsker - i praksis, så kunne en kanskje fått til en mer positiv "utryddelse" -f.eks. av negative muligheter.. 😎

Mulig dette ser litt "flower power" ut, men i prinsipp bør man nok basere seg på kalkulerende, pragmatiske.. og ytterst fysiske konsepter, med tanke på det å oppnå ytterligere forståelse og muligheter.
- Men det er selvsagt lov å være uenig mht. metoder..

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Henningsen skrev: tir aug 02, 2022 8:16 pm Lurer på hvorfor vi leter etter intelligent liv 'der ute'
burde vi ikke se om det fantes noe her hjemme først?
..inteligent liv...her hjemme? Tja..ikke vet jeg, men vi kan jo lete. For meg virker det svært så magert. Skulle vi finne "noe" uti der, tror jeg det er best at vi fortsetter som vi gjør...og lar det bli med det. Å annonsere at vi er her.....neppe lurt.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

fargerik skrev: ons aug 31, 2022 9:41 am AccountsReceivable :
La oss si at intelligent liv kom til oss (på jorden) i nær fremtid......osv....
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Dersom det skulle finnes intelligent liv der ute, ville de holde seg langt unna all kontakt med mennesker.
DET er intelligens.
Menneesket er en farlig art, som mest sannsynlig ville gå til krig.
Dersom slike aliens tok kontakt med mennesket, ville de manglet vett og forstand, altså ikke være særlig intelligente.
...ulven er inteligent, den holde god avstand til mennesket.....

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

perchri skrev: tor des 22, 2022 9:35 pm
Henningsen skrev: tir aug 02, 2022 8:16 pm Lurer på hvorfor vi leter etter intelligent liv 'der ute'
burde vi ikke se om det fantes noe her hjemme først?
..inteligent liv...her hjemme? Tja..ikke vet jeg, men vi kan jo lete. For meg virker det svært så magert. Skulle vi finne "noe" uti der, tror jeg det er best at vi fortsetter som vi gjør...og lar det bli med det. Å annonsere at vi er her.....neppe lurt.
Tror nok løpet er kjørt her hjemme. Det finnes neppe intelligent liv på denne planeten.
Skulle vi få kontakt med noen 'der ute' ville de blitt overrasket over menneskers dumhet.

Ett eksempel på forsiden av vg akkurat nå:
"Politiet rykket ut til krangel om pinnekjøtt
Like etter klokken 13 torsdag ettermiddag rykket politiet ut til en matbutikk i Lillestrøm sentrum etter melding om en krangel.

– Det ringte inn en kar her som hevdet at en butikkansatt hadde angrepet ham, tatt tak rundt halsen og vært ufin, forteller operasjonsleder i Øst politidistrikt, Håkon Hatlen.

Krangelen mellom innringer og en ansatt skal ha startet etter uenigheter om prisen på pinnekjøtt, opplyser politiet til VG."

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tir des 20, 2022 4:01 pm
HB4596 skrev: fre des 09, 2022 11:24 pm
I følge noen noen skrifter http://serpo.org/ er vi the aliens. Om storyen er sann eller ikke skal ikke jeg uttale meg om, annet at denne storyen er sammensatt av mange mennesker.

Når det gjelder dagens bevisførsel for intelligens utenfor jordens rammer, kan det tenkes at det finnes krefter som sanker inn disse? Flust av konspirasjonsteorier tilsier dette, noe som "selvsagt ikke kan bevises". Avstandene du henviser til etter mitt syn kun av jordisk oppfatning, er det mulig om femti tusen år at vi har funnet på noe nytt?

Du har dessverre rett i at vi er krigere, og med det i minne kan vi drømmere glemme alt om at aliens kommer hit og gir oss alien teknologi. For hvem er interessert å dele ut teknologi til andre vesener når man ser denne filmsnutten? https://www.youtube.com/watch?v=QxYmm5yCJBg

MVH

HB
Definisjonen av intelligens er vel kanskje vel så viktig som noen bevisførsel.

Mvh

BE
Som kona sa det, definisjonen på intelligens går på om man vet om man skal holde kjeft eller ikke.
Etter x antal smokeheads innabords må jeg si meg enig. Jo mer breikjefta jeg blir blir jo mindre er det å tenke med.

Mvh

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Koffer skrev: tor sep 15, 2022 11:52 pm Hva tenker dere om «Wow! Signal» de fanget opp på slutten av 70-tallet?
Wow.

Mvh

BE
som har et lite, fandenivoldsk smil om munnen

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: fre des 23, 2022 6:14 pm
Etter x antal smokeheads innabords må jeg si meg enig.

Mvh

HB
Vel... for å være ærlig, ble det visst det samme her.

Mvh

BE

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

LANISTA skrev: tir aug 02, 2022 7:40 pm Jeg vet ikke når og jeg vet ikke hvordan. Hva om det er mer enn bakterier, om det skjer. Hva om vi finner bevis for at det faktisk foregår noe på en eksoplanet, som er et sted mellom sjimpanse og uforstållig i form av aktivitet, på en planet kanskje 20-25 lysår unna? En aktivitet som beviser at vi ikke er alene. Og at det skjedde såpass nære.
Og at det skjedde i vår levetid? Med alt vi har av jern i ilden fra før.
Hva da?
Hvilke umiddelbare positive og negative ringvirkninger hadde vi sett og hva hadde vi egentlig gjort?
Ikke stort å gjøre med det, vil jeg tro. 25 lysår og kontakt vil ta 25år spørsmål og 25 år på svar. Skal vi reise og besøke dem med den teknologien vi har tar det hauger av tusen år en vei. best å forsette som vi gjør, tenker jeg...krangle og krige....

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Henningsen skrev: tir aug 02, 2022 8:16 pm Lurer på hvorfor vi leter etter intelligent liv 'der ute'
burde vi ikke se om det fantes noe her hjemme først?
Jo..absolutt...men det tror jeg blir vanskelig. Skal høre med hunden, en Border Collie, de er inteligente de.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

perchri skrev: lør feb 04, 2023 11:17 pm
LANISTA skrev: tir aug 02, 2022 7:40 pm Jeg vet ikke når og jeg vet ikke hvordan. Hva om det er mer enn bakterier, om det skjer. Hva om vi finner bevis for at det faktisk foregår noe på en eksoplanet, som er et sted mellom sjimpanse og uforstållig i form av aktivitet, på en planet kanskje 20-25 lysår unna? En aktivitet som beviser at vi ikke er alene. Og at det skjedde såpass nære.
Og at det skjedde i vår levetid? Med alt vi har av jern i ilden fra før.
Hva da?
Hvilke umiddelbare positive og negative ringvirkninger hadde vi sett og hva hadde vi egentlig gjort?
Ikke stort å gjøre med det, vil jeg tro. 25 lysår og kontakt vil ta 25år spørsmål og 25 år på svar. Skal vi reise og besøke dem med den teknologien vi har tar det hauger av tusen år en vei. best å forsette som vi gjør, tenker jeg...krangle og krige....
Har ikke vi fått svar på denne?

https://en.wikipedia.org/wiki/Arecibo_message (svaret er nederst i artikkelen)

Jeg skal ikke bande meg opp i om det er hoax elller ei.

mvh

HB.

Biscan

Legg inn av Biscan »

HB4596 skrev: man feb 06, 2023 7:36 pm
Har ikke vi fått svar på denne?

https://en.wikipedia.org/wiki/Arecibo_message (svaret er nederst i artikkelen)

Jeg skal ikke bande meg opp i om det er hoax elller ei.

mvh

HB.
Tror vi må vente litt til med tanke på at Messier 13 er titusenvis av lysår unna.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Biscan skrev: fre feb 10, 2023 8:52 pm
HB4596 skrev: man feb 06, 2023 7:36 pm
Har ikke vi fått svar på denne?

https://en.wikipedia.org/wiki/Arecibo_message (svaret er nederst i artikkelen)

Jeg skal ikke bande meg opp i om det er hoax elller ei.

mvh

HB.
Tror vi må vente litt til med tanke på at Messier 13 er titusenvis av lysår unna.
Det er greit nok. Men en sirkel på 25 bueminutter med senter i 16h41m41s 36°27'41" så finnes det rundt 1830 oppdaget stjerner som er nærmere.
Hvem tar jobben med å finne hvem som ikke kan ha en planet i bane med liv ikke så alt for langt unna? Eller litt enklere, bevise at radiobølgene treffer bare M13?

Ref

mvh

HB

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

fargerik skrev: ons aug 31, 2022 9:41 am AccountsReceivable :
La oss si at intelligent liv kom til oss (på jorden) i nær fremtid......osv....
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Dersom det skulle finnes intelligent liv der ute, ville de holde seg langt unna all kontakt med mennesker.
DET er intelligens.
Menneesket er en farlig art, som mest sannsynlig ville gå til krig.
Dersom slike aliens tok kontakt med mennesket, ville de manglet vett og forstand, altså ikke være særlig intelligente.
Dyrene i skogen er tydeligvis adskillg mer inteligente en vi tror....de holder god avstand til mennesket. La nå disse eventuelle "aliens" være der de måtte være...i fred.

Vi kommer sikkert til å bæsje ihjel et møte uansett. Vui klarer jo ikke engang å enes med samene..........the aliens.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»