Formula 1

Svar
InsVerderben

Re: Formula 1

Legg inn av InsVerderben »

🤣🤣🤣

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

For en legende!
🤣🤣


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

24 løp jaggu

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Mr.Meep skrev: tir sep 20, 2022 5:25 pm24 løp jaggu
Formula 1 has announced the calendar for the 2023 FIA Formula One World Championship, which has been approved by the World Motor Sport Council.

Kicking off in Bahrain on March 5 and concluding in Abu Dhabi on November 26, the season will feature a record-breaking 24 races, with China and Qatar set to return, and Las Vegas arriving as the penultimate round for a Saturday night race.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Aaaaaaaa meee hater midtøsten løpene

Ghost

Legg inn av Ghost »

24 løp er altfor mye. Enorm belastning for teamene. Triple header Las Vegas, Mexico og Brasil. Ok...

Tre løp i USA og Midtøsten er bare cash cow. Kina likeså. Men i USA møter det i det minste (blodharry) folk. Midtøsten er jo bare TV-reklame.

Hadde lett kuttet Kina, Miami, Qatar og Abu Dhabi om det var opp til meg. Bahrain og Saudi er i det mindre bra baner.

Og nok av snorkløp å kutte i Europa også. Testbanene i Barcelona (helt usannsynlig) og Frankrike kanskje? Sochi er heldigvis ute.

Men Spa ryker vel før alle jeg nevner...

Jompa

Legg inn av Jompa »

Monaco med kontrakt i hvert fall frem til 2025.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bekreftet Latifi ferdig i Williams

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Woohooo

Visa

Legg inn av Visa »

På tide

Ghost

Legg inn av Ghost »

Definitivt på tide, men hvem skal inn? Sargeant fremsto opplagt, men knakk helt når man begynte å snakke om F1. De Vries er vel den beste kandidaten om ikke AT går for han (de sliter med tullete superlisensregler for Herta).

Til tross for en imponerende debut syns jeg De Vries er ganske meh. Dog opplagt bedre enn Herta.

Håper i utgangspunktet på noe friskere enn begge to for de ledige setene, men er jo ikke så veldig mye aktuelt nå heller. Gio er mildt sagt meh også og ingen i F2 som har vist seg klare for oppgaven i år.

Jaja. Får uansett tippe De Vries til AT og Sargeant til Williams da. Snork.
Sist redigert av Ghost den man sep 26, 2022 1:15 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Ghost skrev: man sep 26, 2022 1:13 am Definitivt på tide, men hvem skal inn? Sargeant fremsto opplagt, men knakk helt når man begynte å snakke om F1. De Vries er vel den beste kandidaten om ikke AT går for han (de sliter med tullete superlisensregler for Herta).

Til tross for en imponerende debut syns jeg De Vries er ganske meh. Dog opplagt bedre enn Herta.

Håper i utgangspunktet på noe friskere enn begge to for de ledige setene, men er jo ikke så veldig mye aktuelt nå heller. Gio er mildt sagt meh også og ingen i F2 som har vist seg klare for oppgaven i år.
Ikke Drugovich?

Ghost

Legg inn av Ghost »

Mr.Meep skrev: man sep 26, 2022 1:14 am
Ghost skrev: man sep 26, 2022 1:13 am Definitivt på tide, men hvem skal inn? Sargeant fremsto opplagt, men knakk helt når man begynte å snakke om F1. De Vries er vel den beste kandidaten om ikke AT går for han (de sliter med tullete superlisensregler for Herta).

Til tross for en imponerende debut syns jeg De Vries er ganske meh. Dog opplagt bedre enn Herta.

Håper i utgangspunktet på noe friskere enn begge to for de ledige setene, men er jo ikke så veldig mye aktuelt nå heller. Gio er mildt sagt meh også og ingen i F2 som har vist seg klare for oppgaven i år.
Ikke Drugovich?
Opplagt i en egen klasse i år, særlig når man sammenligner med hvor ræva Novalak har vært. Men 22 år og tredje års F2-fører i en sesong hvor de mest spennende har sviktet. Mener fortsatt en fører som Pourchaire har en langt større fremtid feks.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Da er det raceweek! Meldt masse regn i singapore

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ostemanden skrev: fre sep 30, 2022 11:53 am Da er det raceweek! Meldt masse regn i singapore
Får ikke håpe det blir et kaos-løp

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Elgen skrev: fre sep 30, 2022 11:55 am
Ostemanden skrev: fre sep 30, 2022 11:53 am Da er det raceweek! Meldt masse regn i singapore
Får ikke håpe det blir et kaos-løp
Eller om det blir noe løp på søndag i det hele tatt. er meldt 40 mm regn og f1 biler liker ikke regn

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Da er det trening nr 2

Olmbas

Legg inn av Olmbas »

Regner sjeldent konstant i Singapore, kommer ofte veldig mye i korte perioder.
La oss håpe løpet blir gjennomført selv med noen potensielle forsinkelser.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Leclerc har gått glipp av over en time trening nå. Overhode ikke ideelt. Han så ikke spesielt happy ut.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Troygirl skrev: fre sep 30, 2022 3:28 pm Leclerc har gått glipp av over en time trening nå. Overhode ikke ideelt. Han så ikke spesielt happy ut.
Ferrari strategien slår til igjen ?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

https://www.vg.no/sport/motorsport/i/3E ... regelbrudd

Kanskje rettferdigheten seirer til slutt. Hadde vært moro, kun for å se trynet til Horner..
Men FIA tørr nok aldri å gjøre noe slikt, selvom det skulle vise seg å stemme.

Ghost

Legg inn av Ghost »

fugletitteren skrev: fre sep 30, 2022 10:42 pm https://www.vg.no/sport/motorsport/i/3E ... regelbrudd

Kanskje rettferdigheten seirer til slutt. Hadde vært moro, kun for å se trynet til Horner..
Men FIA tørr nok aldri å gjøre noe slikt, selvom det skulle vise seg å stemme.
Tipper det er Aston Martin som har en major offence og Red Bull en minor. Hadde vært Stroll i et nøtteskall. I så fall lite å si på at Red Bull kun får en bot.

Men uansett enig om det er motsatt, selv om det burde få støtte konsekvenser. FIA gjør ikke om på noe som er water under the bridge. Hvert fall ikke hvis de kan melke litt penger ut av det. Tror ikke Hamilton er så interessert i det heller. Trofeer i postkassa er lite interesant for en idrettsutøver. Verstappen vinner jo såpass overlegent i år uansett at det ikke er såå krise for Horner.

Ellers tror jeg det blir en bra helg i Singapore. Banen bør passe Ferrari og Mercedes bedre enn RB, men regn er fordel Verstappen. Kan bli jevnt om værmeldingen slår til. Blir det tørt tror jeg faktisk Leclerc er favoritt, med Mercedes som en utfordrer til første rad foran Red Bull.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Aaayyy he have done it again!!


Visa

Legg inn av Visa »

Hvis det er skikkelig overtramp på budsjettet, altså over de 5% syns jeg straff kan være (en eller flere):
- Poengtrekk i WCC (for gjeldende året)
- En bot på (5 + 2 per prosent over 5%) ganger overtrampet
- En stor bot som deles likt på de øvrige lagene
- Et redusert budsjett til neste års bil

Jeg er delt på om førerne bør straffes. På en side har de fått fordel av en trolig raskere bil som følge av overtrampet, men samtidig er det ikke noe de kan for. Men med tanke på at Alonso og Hamilton beholdt poengene sine etter spionasjen i 2007 har jeg det vondt å tro at FIA straffer førerne.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Hva er greia med at de ikke kan kjøre dersom det regner? De gjorde da det før - og det var faktisk ganske gøy!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Tullekoppen skrev: lør okt 01, 2022 12:04 pm Hva er greia med at de ikke kan kjøre dersom det regner? De gjorde da det før - og det var faktisk ganske gøy!
Bilene tåler ikke regn mer

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Visa skrev: lør okt 01, 2022 11:51 am Hvis det er skikkelig overtramp på budsjettet, altså over de 5% syns jeg straff kan være (en eller flere):
- Poengtrekk i WCC (for gjeldende året)
- En bot på (5 + 2 per prosent over 5%) ganger overtrampet
- En stor bot som deles likt på de øvrige lagene
- Et redusert budsjett til neste års bil

Jeg er delt på om førerne bør straffes. På en side har de fått fordel av en trolig raskere bil som følge av overtrampet, men samtidig er det ikke noe de kan for. Men med tanke på at Alonso og Hamilton beholdt poengene sine etter spionasjen i 2007 har jeg det vondt å tro at FIA straffer førerne.
Nå viste jo F1 at sportslig integritet kommer i andre rekke forrige sesong, og brød og sirkus er viktigst.
Men helt klart at om det skulle det vise seg at overskridelsene er i området 20 mill dollar som det ryktes om, så er det liten tvil om at det er konkurransefremmende. I en sport som F1 kan man argumentere for at det er økonomisk doping som gir sportslige fordeler på konkurrentene. Kjedelig om sånt skal ødelegge for fører, men nå var jo uansett måten forrige sesong ble avgjort på helt fullstendig latterlig.

Blir spennende, men dessverre tviler jeg på om FIA tørr å gjennomføre poengtrekk for i fjor. Uansett, her skal det skapes ny presedens om det viser seg å stemme det som ryktes. Ingen lag i F1 er siktet i en sak som går på overskridelse av pengebruk.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Visa skrev: lør okt 01, 2022 11:51 am Hvis det er skikkelig overtramp på budsjettet, altså over de 5% syns jeg straff kan være (en eller flere):
- Poengtrekk i WCC (for gjeldende året)
- En bot på (5 + 2 per prosent over 5%) ganger overtrampet
- En stor bot som deles likt på de øvrige lagene
- Et redusert budsjett til neste års bil

Jeg er delt på om førerne bør straffes. På en side har de fått fordel av en trolig raskere bil som følge av overtrampet, men samtidig er det ikke noe de kan for. Men med tanke på at Alonso og Hamilton beholdt poengene sine etter spionasjen i 2007 har jeg det vondt å tro at FIA straffer førerne.
Jeg kan skjønne at det føles urettferdig, eller sitte langt inne, å straffe førerne siden de ikke er «personlig» ansvarlige, men om man har vunnet en tittel på grunn av juks, så mener jeg det er det riktige å gjøre.

Regner uansett med at det ikke skjer særlig annet enn en «alvorlig» advarsel og en bot man uansett har tjent inn på å jukse seg til seier.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

palimpsest skrev: lør okt 01, 2022 12:26 pm
Visa skrev: lør okt 01, 2022 11:51 am Hvis det er skikkelig overtramp på budsjettet, altså over de 5% syns jeg straff kan være (en eller flere):
- Poengtrekk i WCC (for gjeldende året)
- En bot på (5 + 2 per prosent over 5%) ganger overtrampet
- En stor bot som deles likt på de øvrige lagene
- Et redusert budsjett til neste års bil

Jeg er delt på om førerne bør straffes. På en side har de fått fordel av en trolig raskere bil som følge av overtrampet, men samtidig er det ikke noe de kan for. Men med tanke på at Alonso og Hamilton beholdt poengene sine etter spionasjen i 2007 har jeg det vondt å tro at FIA straffer førerne.
Jeg kan skjønne at det føles urettferdig, eller sitte langt inne, å straffe førerne siden de ikke er «personlig» ansvarlige, men om man har vunnet en tittel på grunn av juks, så mener jeg det er det riktige å gjøre.

Regner uansett med at det ikke skjer særlig annet enn en «alvorlig» advarsel og en bot man uansett har tjent inn på å jukse seg til seier.
Er jo dessverre i den retning det meste av sport går, sportslig integritet må vike for kommersielle interesser. Kan undres hvor langt man kan strekke det før folk går lei.
Dette var en generell betraktning og ikke noe konklusjon i denne saken, da man fortsatt ikke vet om ryktene stemmer og i så fall hva utfallet fra FIA blir.

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Uvanlig store forskjeller og plasseringer i alle tre treningene. Hvem får tunet bilen best til kvaliken? Blir spennende, håper på gode og jevnje værforhold!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Motorsport»