Situasjonen i Ukraina

Låst
Bf109

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Bf109 »

TWU skrev: ons sep 21, 2022 7:52 pm Blir jo det samme som når de sloss mot nazistene under andre verdenskrig, et våpen og to kuler fordelt på tre menn, hvor neste i rekken plukker opp hvis den første faller.

Forskjellen denne gang er at nå venter bedre levekår og kanskje muligheten for å reise til Vesten om de i stedet for å løpe i døden bare overgir seg.

Det eneste man vil klare å oppnå er en forlengelse av egne tap og desperasjon for russerne
Soviet gjorde mye rart under 2.vk, men det at en mann fikk utlevert gevær og en mann fikk kun ammunisjon er en myte. Ser den til stadighet blir nevt. Enemy at the gates er ganske langt fra virkeligheten 😊

William_S

Legg inn av William_S »

Folk som han vil gamle Putin ha. Men den tidligere offiseren som slutta for kort tid siden i den russiske hæren er heller lunken for å si det mildt
https://www.aftenposten.no/verden/i/q1R ... naadeloest

Fago
Innlegg: 709

Legg inn av Fago »

Koffer skrev: ons sep 21, 2022 9:25 pm
Crazy Horse skrev: ons sep 21, 2022 9:09 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 8:30 pm

Nå ligger, i følge mange, russerne nede med brukket rygg. Både økonomisk og militært. Over 80 % av Ukraina er fortsatt blått og gult. Det er langt til den polske grensa for ruzzerne.

At de angriper et NATO-land ser jeg på som veldig usannsynlig. Det er rene selvmordsangrepet, og det vet Putin. Dette sa han også for noen år tilbake, men man skal dog aldri si aldri. Man kan ikke stole på noe av hva de sier.

Jeg tror, dessverre, at Russland vinner Donbas med omheng. Sikrer Krim. De kommer til å bruke alle midler for å oppnå dette. Så blir det en stillingskrig ved grensene, terrorbombing av ukrainske byer. En fryst/fastlås situasjon. Da kan heller Ukraina ALDRI bli medlem av NATO.

Det aller viktigste er at Ukraina forblir en nasjon, og at ikke russerne tar Kiev og de største byene. Landet må motta enorme økonomiske og militære bidrag så det skal koste enormt mye å gå på de blå og gule igjen. I tillegg må de europeiske landene styrke forsvarene sine betraktelig, spesielt Tyskland, GB, Frankrike, Polen.
Tror du tar feil. Dagens delmobilisering er dels et spill for galleriet. Eldre russiske soldater i Ukraina er utstyrt med håndvåpen fra 2. verdenskrig. Russerne har mistet enorme mengde med tanks, artilleri, armerte kjøretøy, ammunisjon m.v.. Hvilke tyngre våpen skal de 300 000 umotiverte soldatene utstyres med om kanskje 5-6 måneder ? Eller våpen i sin alminnelighet for den del ? Det tar tid å sette opp en brigade. En mekanisert brigade forutsetter tilgang på tyngre våpen. Hvor skal russerne få dette fra ? De har ikke teknologi til å produsere dette selv. De mangler elementære reservedeler til sivile fly. Kina har ikke solgt noe, og vil ikke selge pga sanksjonsfare. I Iran er det uro og snart opprør. Nord-Korea ? Presidenten viser frem komplekse nyttårsraketter, og er lutfattig. Før russerne rekker å mobilisere vil Kherson, Mariupol, Meliotopel (eller hvordan byens navn skrives) m.v. falle. Ukrainerne kan befeste sine stillinger med vestlig artilleri, og de nyankomne vil bli lette mål eller kanonføde. Det eneste jeg frykter på vegne av Ukraina og Europa er det Gro Holm sa på Dagsrevyen i kveld. Russere arrangerer improviserte og absurde folkeavstemminger og innlemmer de fire østlige oblastene i Russland. Følger man Putin sine trusler er Russland klare til å bruke a-våpen om russisk "territorium" trues. Tas taktiske atomvåpen i bruk i Ukraina er jeg rimelig sikker på at NATO/USA erklærer Russland krig. Da forlater jeg Oslo, og begir meg inn i fjellheimen.
Nettopp de siste setningene dine jeg vil frem til. Putin vil ikke gi seg. Han har satset alt, og kan ikke stå å fortelle det russiske folk at de trekker seg ut av Donbas, Krim, m.m.

Strategien nå er folkeavstemning, sånn som på Krim. De blir en del av Russland, og når russere blir angrepet på russisk jord med våpen fra NATO (som skal selges til det russiske folk) så kan de forsvare bruk av -taktiske atomvåpen- så sant de ikke pøser på med hundretusenvis av soldater. Dessuten tror jeg ikke det står SÅ dårlig til i det russiske forsvaret som enkelte skal ha det til.

Jeg ser ukentlig bilder av godt utstyrte soldater, masser av tanks, pansrede kjøretøy, fly, helikopter osv. Ukraina har også store mangler til vinteren.


Jeg tror ikke NATO/Vesten starter en full krig mot Russland om dette blir brukt. Man risikerer da ikke milliarder av menneskeliv grunnet 15% av Ukraina.

Det er fælt å si det, og store deler av meg vil jo ikke det, for jeg vil Putin og Kreml skal tape, tape og atter tape på alle fronter. Men Putin må ha noe å fortelle det russiske folk. Hvis han beholder (beskytter) Krim og tar over Donbass - mens ukrainerne tar tilbake Kherson, Kharkiv områdene, m.m og beholder Kiev, regjeringen og opp mot 85 % av europas nest-største land i areal - kan det være enden på krigen. I hvert fall foreløpig. Så må man ruste opp Ukraina og bevæpne de til tennene over flere år - samtidig som NATO blir sterkere, øker budsjettene og får inn Finland, Sverige.
Det er ingen problem for NATO å gå løs på de russiske styrkene i Ukraina helt uten risiko for at atomvåpen blir brukt.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

DennisB skrev: ons sep 21, 2022 12:48 pm
Canucks skrev: ons sep 21, 2022 12:42 pm
DennisB skrev: ons sep 21, 2022 12:39 pm Oberstløyntnant Geir Hågen Karlsen om mobiliseringen:

"- Men vi ser også at russerne mangler alt fra geværer til uniformer, og det er stor tvil om hvor mange de egentlig klarer å utruste, sier han.

Han omtaler russernes påstander om å mobilisere 300 000 mann som «helt urealistisk».

- Hvis de skal lage nye avdelinger vil de trenge stridsvogner, artilleri, radioer og annet utsyr. Det har de slitt med å skaffe."

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=107246
Eneste de oppnår er og sende enda flere russere inn i kjøttkverna og en sikker død mot godt trente soldater.
Det som ikke må skje, er å gi Russland flere måneder til å la de nyinnkalte få nok trening, mens de i tillegg har omformet russisk økonomi til såkalt krigsøkonomi, med ditto full satsning på produksjon av våpen og utstyr.

Jeg håper nå at Ukraina og ikke minst bidragsyterne med USA i spissen, pøser på med det beste man har av våpen for å få slutt på krigen før Russland kan få kverna skikkelig i gang. Det blir svært viktig å smi mens man har momentumet her.
Du vet sikkert at høstregnet og vinteren er rett rundt hjørnet, så det gir nok russerne de månedene de trenger. Det gir også Europa de månedene med kaldt vær som de trenger for å innse at de ikke kan fortsette i samme spor.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fernandovonarb skrev: ons sep 21, 2022 10:15 pm
missChance skrev: ons sep 21, 2022 10:02 pm Noen av de som får komme hjem nå.

Birdie! Kan det stemme? Edit: Det er sant!
Også de to britene fra Azovstal er sluppet fri. Her har det nok vært heftige forhandlinger, siden de to ble forespeilet henrettelse.


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Koffer skrev: ons sep 21, 2022 9:25 pm
Crazy Horse skrev: ons sep 21, 2022 9:09 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 8:30 pm

Nå ligger, i følge mange, russerne nede med brukket rygg. Både økonomisk og militært. Over 80 % av Ukraina er fortsatt blått og gult. Det er langt til den polske grensa for ruzzerne.

At de angriper et NATO-land ser jeg på som veldig usannsynlig. Det er rene selvmordsangrepet, og det vet Putin. Dette sa han også for noen år tilbake, men man skal dog aldri si aldri. Man kan ikke stole på noe av hva de sier.

Jeg tror, dessverre, at Russland vinner Donbas med omheng. Sikrer Krim. De kommer til å bruke alle midler for å oppnå dette. Så blir det en stillingskrig ved grensene, terrorbombing av ukrainske byer. En fryst/fastlås situasjon. Da kan heller Ukraina ALDRI bli medlem av NATO.

Det aller viktigste er at Ukraina forblir en nasjon, og at ikke russerne tar Kiev og de største byene. Landet må motta enorme økonomiske og militære bidrag så det skal koste enormt mye å gå på de blå og gule igjen. I tillegg må de europeiske landene styrke forsvarene sine betraktelig, spesielt Tyskland, GB, Frankrike, Polen.
Tror du tar feil. Dagens delmobilisering er dels et spill for galleriet. Eldre russiske soldater i Ukraina er utstyrt med håndvåpen fra 2. verdenskrig. Russerne har mistet enorme mengde med tanks, artilleri, armerte kjøretøy, ammunisjon m.v.. Hvilke tyngre våpen skal de 300 000 umotiverte soldatene utstyres med om kanskje 5-6 måneder ? Eller våpen i sin alminnelighet for den del ? Det tar tid å sette opp en brigade. En mekanisert brigade forutsetter tilgang på tyngre våpen. Hvor skal russerne få dette fra ? De har ikke teknologi til å produsere dette selv. De mangler elementære reservedeler til sivile fly. Kina har ikke solgt noe, og vil ikke selge pga sanksjonsfare. I Iran er det uro og snart opprør. Nord-Korea ? Presidenten viser frem komplekse nyttårsraketter, og er lutfattig. Før russerne rekker å mobilisere vil Kherson, Mariupol, Meliotopel (eller hvordan byens navn skrives) m.v. falle. Ukrainerne kan befeste sine stillinger med vestlig artilleri, og de nyankomne vil bli lette mål eller kanonføde. Det eneste jeg frykter på vegne av Ukraina og Europa er det Gro Holm sa på Dagsrevyen i kveld. Russere arrangerer improviserte og absurde folkeavstemminger og innlemmer de fire østlige oblastene i Russland. Følger man Putin sine trusler er Russland klare til å bruke a-våpen om russisk "territorium" trues. Tas taktiske atomvåpen i bruk i Ukraina er jeg rimelig sikker på at NATO/USA erklærer Russland krig. Da forlater jeg Oslo, og begir meg inn i fjellheimen.
Nettopp de siste setningene dine jeg vil frem til. Putin vil ikke gi seg. Han har satset alt, og kan ikke stå å fortelle det russiske folk at de trekker seg ut av Donbas, Krim, m.m.

Strategien nå er folkeavstemning, sånn som på Krim. De blir en del av Russland, og når russere blir angrepet på russisk jord med våpen fra NATO (som skal selges til det russiske folk) så kan de forsvare bruk av -taktiske atomvåpen- så sant de ikke pøser på med hundretusenvis av soldater. Dessuten tror jeg ikke det står SÅ dårlig til i det russiske forsvaret som enkelte skal ha det til.

Jeg ser ukentlig bilder av godt utstyrte soldater, masser av tanks, pansrede kjøretøy, fly, helikopter osv. Ukraina har også store mangler til vinteren.


Jeg tror ikke NATO/Vesten starter en full krig mot Russland om dette blir brukt. Man risikerer da ikke milliarder av menneskeliv grunnet 15% av Ukraina.

Det er fælt å si det, og store deler av meg vil jo ikke det, for jeg vil Putin og Kreml skal tape, tape og atter tape på alle fronter. Men Putin må ha noe å fortelle det russiske folk. Hvis han beholder (beskytter) Krim og tar over Donbass - mens ukrainerne tar tilbake Kherson, Kharkiv områdene, m.m og beholder Kiev, regjeringen og opp mot 85 % av europas nest-største land i areal - kan det være enden på krigen. I hvert fall foreløpig. Så må man ruste opp Ukraina og bevæpne de til tennene over flere år - samtidig som NATO blir sterkere, øker budsjettene og får inn Finland, Sverige.
Du glemmer jo helt at Ukraina ikke kunne brydd seg mindre om hva Putin må fortelle det russiske folk.

Ukraina har tilgang på bedre utstyr, de har bedre intel, de får bedre militær trening, de får strategisk hjelp av verdens skarpeste militære hjerner.

Russerne har ikke gitt fra seg de områdene de har tapt frivillig. De har blitt utmanøvrert og knust.

Ingenting tilsier at de på magisk vis skal trylle frem dyktigere soldater eller bedre utstyr.

Det vi ser nå er en panisk handling. De har mistet titusener av soldater og skal nå tvinge flere inn i en sikker død.

Jeg forstår ikke denne frykten for Putin. Han taper denne krigen. Den har vært tapt lenge. Spørsmålet er jo bare hvor grundig han vil sørge for å tape den.
Vil det kreve mange uskyldige menneskeliv? Absolutt. Men det vil det jo gjøre å slippe fri russerne i Donbas også. Massegraver med torturerte ofre i by etter by etter by forteller hva slags heslig folkeferd man har med å gjøre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: ons sep 21, 2022 9:36 pm
Koffer skrev: ons sep 21, 2022 9:25 pm
Crazy Horse skrev: ons sep 21, 2022 9:09 pm

Jeg tror ikke NATO/Vesten starter en full krig mot Russland om dette blir brukt. Man risikerer da ikke milliarder av menneskeliv grunnet 15% av Ukraina.
Jo, man gjør det, man må gjøre det.

Nå er det helt slutt på at ruzzland is calling the shots.
Man må det.

Dette handler ikke om 15% av Ukraina. Det handler om hvilket land russerne vil gå etter neste gang og gangen etter det og gangen etter det.

Bruker de atomvåpen eller bomber et kjernekraftverk er det game over.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Garindan skrev: ons sep 21, 2022 11:57 pm
DennisB skrev: ons sep 21, 2022 12:48 pm
Canucks skrev: ons sep 21, 2022 12:42 pm

Eneste de oppnår er og sende enda flere russere inn i kjøttkverna og en sikker død mot godt trente soldater.
Det som ikke må skje, er å gi Russland flere måneder til å la de nyinnkalte få nok trening, mens de i tillegg har omformet russisk økonomi til såkalt krigsøkonomi, med ditto full satsning på produksjon av våpen og utstyr.

Jeg håper nå at Ukraina og ikke minst bidragsyterne med USA i spissen, pøser på med det beste man har av våpen for å få slutt på krigen før Russland kan få kverna skikkelig i gang. Det blir svært viktig å smi mens man har momentumet her.
Du vet sikkert at høstregnet og vinteren er rett rundt hjørnet, så det gir nok russerne de månedene de trenger. Det gir også Europa de månedene med kaldt vær som de trenger for å innse at de ikke kan fortsette i samme spor.
Ja vi så jo hvor godt russerne greide seg sist vinter. Vinteren vil bli mer problematisk for dem enn for Ukraina.

Og at det blir en tøff vinter for Europa, det hersker det ingen tvil om. Men de som tror at man vil gjøre knefall for Russland og be om mer gass og olje må tro om igjen.

Så det blir fortsatt tøffe tider for deg fremover. De komiske Ali-spådommene du kom med da Ukraina begynte sin offensiv har tydeligvis ikke skremt deg fra å fortsette å gripe desperat etter imaginære halmstrå.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Jack_Daniels skrev: ons sep 21, 2022 7:35 pm Aiden Aislin aka Cossackgundi på twitter er på vei hjem etter å ha vært i russisk fangenskap.

Aiden er forøvrig en ukrainsk marinesoldat og var en de heroiske forsvarerne av Mariupol.

Var ikke det han (de) som var dømt til døden i Donetsk da?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

missChance skrev: ons sep 21, 2022 11:59 pm
Det overrasker meg at russerne går med på det, hadde en indre mistanke om at tallene skulle gå motsatt vei en stund.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:18 am
missChance skrev: ons sep 21, 2022 11:59 pm
Det overrasker meg at russerne går med på det, hadde en indre mistanke om at tallene skulle gå motsatt vei en stund.
En kan jo lure på hvem de 55 russiske fangene er ... Kanskje de er verdifulle.

Så også denne, men vet ikke om det er bekreftet at det er en del av avtalen:

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

kytec skrev: ons sep 21, 2022 8:17 pm
startelver skrev: ons sep 21, 2022 7:41 pm Nå har tonen i Moskva endret seg

populariteten til denne krigen vil nok falle som en stein når det ikke bare en fattige asiater som må ut i krigen, men Moskvas egne sønner.

Edit: Han fantastiske mannen i rutete skjorte fra 3.20 han må da bli arrestert for alle sannhetene han leverer.

Tenk at det finnes noen slike russiske menn.
KFC i bakgrunnen? Hva er dette? Har ikke Kentucky Fried Chicken boikottet og trukket seg ut av Russland slik McDonalds har gjort?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

missChance skrev: tor sep 22, 2022 12:28 am
En kan jo lure på hvem de 55 russiske fangene er ... Kanskje de er verdifulle.
De tok jo nylig en med veldig høy rank i offensiven. En som utga seg for å bare være en løytnant eller lignende. Så det kan jo være ja. De frykter vel ikke at russland får tilbake denne kompetansen uansett.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:29 am
missChance skrev: tor sep 22, 2022 12:28 am
En kan jo lure på hvem de 55 russiske fangene er ... Kanskje de er verdifulle.
De tok jo nylig en med veldig høy rank i offensiven. En som utga seg for å bare være en løytnant eller lignende. Så det kan jo være ja. De frykter vel ikke at russland får tilbake denne kompetansen uansett.
La inn et tillegg over. Det er ikke godt å si ennå hva avtalen innebærer.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Garindan skrev: tor sep 22, 2022 12:28 am
kytec skrev: ons sep 21, 2022 8:17 pm
startelver skrev: ons sep 21, 2022 7:41 pm Nå har tonen i Moskva endret seg

populariteten til denne krigen vil nok falle som en stein når det ikke bare en fattige asiater som må ut i krigen, men Moskvas egne sønner.

Edit: Han fantastiske mannen i rutete skjorte fra 3.20 han må da bli arrestert for alle sannhetene han leverer.

Tenk at det finnes noen slike russiske menn.
KFC i bakgrunnen? Hva er dette? Har ikke Kentucky Fried Chicken boikottet og trukket seg ut av Russland slik McDonalds har gjort?
Jo. Men det hindrer sikkert ikke Russerne fra å kjøre på videre. Er vel russiske aktører som har overtatt alle KFC restauranter nå og de har sikkert diktatorens velsignelse til å benytte ønsket logo.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

@Ka9nen

Kanskje dette stemmer?

Jack

Legg inn av Jack »

Dette var gledelige nyheter.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Koffer skrev: ons sep 21, 2022 6:16 pm Har kun fått med meg deler av talen. Hva eksakt sa han da han nevne atomvåpen, eller "alle våpen" ? Var det slik at hvis NATO angriper, så vil de svare med alt, eller hvis NATO fortsetter å gi Ukraina våpen så de vinner frem i Donbas, at de vil bruke det?



1. Putin vet at NATO og Vesten ikke vil angripe Russland. Han kan derfor konsentrere seg fullt om Ukraina rent konvensjonelt. Andre potensielle konflikter som Georgia trenger man ikke binde opp all verden.

2. Krim er tapt for alltid. Det har jeg sagt i mange år. Den dagen ukrainerne nærmer seg grensa, vil "alle våpen" bli tatt i bruk.

3. Når Donbas og co "blir russisk" kan Putin spille på at russere og russisk territoriet blir angrepet av Ukraina med våpen fra NATO. På et tidspunkt må ukrainerne stoppe opp her. Russerne kommer til å sette inn tusenvis av nye styrker, og ta i bruk taktiske atomvåpen om de begynner å miste kontrollen over disse stedene. Tro meg. Putin og Kreml vil ALDRI til å gi dette opp, og kan ikke tape ansikt her.

4. Russland er fortsatt en enorm krigsmakt. Store ressurser. Millioner av menn tilgjengelig. Masse farlig og (noe) moderne utstyr. Både på land, på havet og i luften, selv om mye også er gammelt.

5. Russland har nok gitt opp hele Ukraina. De vil aldri få kontroll over hele landet og millioner av ukrainere. Det blir for kostbart og de har ikke kapasiteten. Så må man stille spørsmålet: Er det verdt å risikere en atomkrig eller full krig mellom Øst og Vest grunnet 20 % av ukrainsk land? Jeg vet ikke helt hva jeg tenker nå. Kan ukrainerne "leve" med at russerne ikke greide å ta landet, og at de slo tilbake mange steder, men må gi opp Krim, Donbas og de to andre områdene? "Gi opp" altså.. de trenger ikke det,- men fortsette å bygge forsvarsverk og utføre angrep med artilleri, aksjoner osv. Men da vinner også Putin og Russland, så et dilemma dette her.

6. Det er lett å la seg rive med når det kommer til positive nyheter fra Ukraina. Alle vi som heier på de gule og blå. Men det er mye propaganda her. Jeg tror både meg selv og mange andre her undervurderer russerne på noen områder også. Dessverre ser jeg veldig mørkt på at Ukraina kan slå russerne helt tilbake nå, for de vil ALDRI gi seg. Jeg har heller ikke noe tro på store demonstrasjoner og at Putin blir avsatt. Dette anser jeg som 0,5 % sjanse. Putin har så mye makt i Russland, så det minste tegn på at en trussel er i ferd med å vokse, vil bli kvelt ganske så fort. At en kjent russisk popstjerne protesterer, at noen fattige bønder er redde, osv.. har ingen effekt. Husk når amerikanerne gikk inn i Irak i 2003. Det var voldsom motstand da også, og mange kjendiser, politikere osv ville felle Bush administrasjonen.
Jeg tror ikke Ukraina bør eller vil gi fra seg deler av eget land. Men skulle det først bli vurdert som en løsning (rent hypotetisk) så måtte jo en del av pakken være at Ukraina går rett inn i Nato. Da vil Russland vite at hvis de prøver seg på dette mot Ukraina igjen, så blir de utslettet. Mulig Ukraina kunne levd med det. Men dette blir veldig hypotetisk. Russlandsk inkompetanse taper pdd på alle fronter

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

missChance skrev: tor sep 22, 2022 12:37 am @Ka9nen

Kanskje dette stemmer?
En ordentlig storfisk som jeg hadde glemt av
Sist redigert av Ka9nen den tor sep 22, 2022 2:11 am, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Forøvrig: switchblade 600 til Ukraine

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

missChance skrev: ons sep 21, 2022 10:02 pm Noen av de som får komme hjem nå.

Birdie! Kan det stemme? Edit: Det er sant!
► Show Spoiler
Hvorfor står det posisjon "Langley, Virginia" på alle disse dyremaskottwitterprofilene?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Nord-Korea hevder de aldri har bidratt med våpen eller ammunisjon til Russland, og at de heller aldr kommer til å gjøre det i fremtiden.

Det skriver det statskontrollerte nordkoreanske nyhetsbyrået KCNA ifølge Guardian.

Tidligere denne måneden skrev storavisen New York Times at Russland har kjøpt millioner av artillerigranater og raketter fra Nord-Korea.

Nord-Korea ber i uttalelsen USA om å «holde kjeft», og slutte å spre rykter.


Støtter man Nord-Korea om man er enig med de der?

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 6-f2bd1a4a

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Garindan skrev: tor sep 22, 2022 2:39 am
missChance skrev: ons sep 21, 2022 10:02 pm Noen av de som får komme hjem nå.

Birdie! Kan det stemme? Edit: Det er sant!
► Show Spoiler
Hvorfor står det posisjon "Langley, Virginia" på alle disse dyremaskottwitterprofilene?
The group decided to call itself NAFO — a hat-tip to NATO — after opponents speculated the group worked for Western national security agencies. When Russian influencers accused NAFO of being a smokescreen for Western spies, many members changed their Twitter location to Langley, Virginia, home to America’s intelligence agency.

Googler du teksten finner du artikkelen om NAFO.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

I russland var det for noen år siden en som drepte og spiste ofrene sine. Nå er han rekruttert av Wagner fra fengslet, og jeg vil ikke ha vært den som sovnet ved siden av fyren i et lagstelt. Syke jævler de vil ha til å drepe for seg.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »



Ser ut som at mange av de mest profilerte Azov-heltene er sluppet fri. Det hadde jeg ærlig talt ikke trodd.

Kremlin måtte ha vært desperat for å få tilbake sin oligark-kamerat som satt i ukrainsk fangenskap. Russiske nasjonalister er ikke lite sinte på telegram

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Garindan skrev: ons sep 21, 2022 11:57 pm
DennisB skrev: ons sep 21, 2022 12:48 pm
Canucks skrev: ons sep 21, 2022 12:42 pm

Eneste de oppnår er og sende enda flere russere inn i kjøttkverna og en sikker død mot godt trente soldater.
Det som ikke må skje, er å gi Russland flere måneder til å la de nyinnkalte få nok trening, mens de i tillegg har omformet russisk økonomi til såkalt krigsøkonomi, med ditto full satsning på produksjon av våpen og utstyr.

Jeg håper nå at Ukraina og ikke minst bidragsyterne med USA i spissen, pøser på med det beste man har av våpen for å få slutt på krigen før Russland kan få kverna skikkelig i gang. Det blir svært viktig å smi mens man har momentumet her.
Du vet sikkert at høstregnet og vinteren er rett rundt hjørnet, så det gir nok russerne de månedene de trenger. Det gir også Europa de månedene med kaldt vær som de trenger for å innse at de ikke kan fortsette i samme spor.
Sa mannen som vel har tatt feil om alt i denne krigen foreløpig.

Investor

Legg inn av Investor »

Hvordan i all verden har russerne godtatt at denne videoen har sluppet ut???

"Onsdag morgen varslet president Vladimir Putin en delvis mobilisering i det som blir en russisk opptrapping av krigføringen i Ukraina. Mobiliseringen omfatter 300.000 reservister.
– Dette vil føre til enorm tragedie, til en enorm mengde dødsfall. For å beholde sin personlige makt invaderte Putin et naboland, drepte folkene der og sender nå en enorm mengde russiske borgere inn i denne krigen, sa Navalnyj i en video fra fengselet."

Mia

Legg inn av Mia »

Garindan skrev: tor sep 22, 2022 12:28 am
kytec skrev: ons sep 21, 2022 8:17 pm
startelver skrev: ons sep 21, 2022 7:41 pm Nå har tonen i Moskva endret seg

populariteten til denne krigen vil nok falle som en stein når det ikke bare en fattige asiater som må ut i krigen, men Moskvas egne sønner.

Edit: Han fantastiske mannen i rutete skjorte fra 3.20 han må da bli arrestert for alle sannhetene han leverer.

Tenk at det finnes noen slike russiske menn.
KFC i bakgrunnen? Hva er dette? Har ikke Kentucky Fried Chicken boikottet og trukket seg ut av Russland slik McDonalds har gjort?
Dem har ikke trukket seg ut, Burger King har heller ikke det, Subway har heller ikke gjort det. McDonalds har gjort det, men fått nytt navn. Alt smaker det samme, ser nesten helt likt ut inne så er bare navnet og uniformen som er ny.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »



Arestovych mener at kremlin kan være i oppløsningstilstander. Har tenkt litt i samme baner, men alt for tidlig å si. Lite konkret å vise til

DennisB

Legg inn av DennisB »

Garindan skrev: ons sep 21, 2022 11:57 pm
DennisB skrev: ons sep 21, 2022 12:48 pm
Canucks skrev: ons sep 21, 2022 12:42 pm

Eneste de oppnår er og sende enda flere russere inn i kjøttkverna og en sikker død mot godt trente soldater.
Det som ikke må skje, er å gi Russland flere måneder til å la de nyinnkalte få nok trening, mens de i tillegg har omformet russisk økonomi til såkalt krigsøkonomi, med ditto full satsning på produksjon av våpen og utstyr.

Jeg håper nå at Ukraina og ikke minst bidragsyterne med USA i spissen, pøser på med det beste man har av våpen for å få slutt på krigen før Russland kan få kverna skikkelig i gang. Det blir svært viktig å smi mens man har momentumet her.
Du vet sikkert at høstregnet og vinteren er rett rundt hjørnet, så det gir nok russerne de månedene de trenger. Det gir også Europa de månedene med kaldt vær som de trenger for å innse at de ikke kan fortsette i samme spor.
Jeg tenker at vinteren ikke vil favorisere russerne, som så langt har klaget på at de ikke engang hadde klær nok forrige vinter/vår. Klærne de nye soldatene får utlevert vil etter all sannsynlighet bli gamle, slitte klær, sko i feil størrelse etc. Dette har vi fra soldatene som i dag har hoppet av, eller sitter i fangenskap.

Det blir ikke noen "pause" i krigføringen i vinter, eller i høst, det er sikkert.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»