Wrexham AFC

Svar
Chromeback

Wrexham AFC

Legg inn av Chromeback »

Nede i National League finner man en klubb som har fått en del oppmerksomhet det siste året etter at en av eierne virkelig har stått frem på sosiale medier den siste tiden.

Den eldste walisiske klubben, og det tredje eldste profesjonelle laget i verden, ble kjøpt opp av It’s always sunny in Philadelphia-skaperen Rob McElhenney og superstjernen Ryan Reynolds.

Jeg kan ikke så alt for mye om klubben, så dere får unnskylde ett heller skralt åpningsinnlegg. Klubben ligger på 2. plass i National League etter 38 kamper spilt. Med fire kamper igjen, og 15 kamper ubeseiret, kan det være at klubben endelig rykker opp for første gang siden 07/08?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det er ikke ofte det startes nye tråder på øvrig britisk-underforumet i det hele tatt, og i hvert fall ikke at det skjer uten at en av delforumets gamle travere er initiativtaker.

Wrexham AFC, ja. En av engelsk (..) fotballs virkelige aristokrater, som i likhet med flere andre klubber vi i "alle" år forbandt med tredje- eller fjerdedivisjon også har vært nødt til å ta turen ned til den øverste nonligadivisjonen (selv om 'National League' må sies å være et 'League Three' i praksis). Så, ja, kan 2022 endelig vise seg som året der Wrexham tar turen tilbake til Football League? Slett ikke meg imot, selv om det i så fall virker å måtte skje gjennom playoff. Stockport, en annen blant mange gamle Football League-kjenninger i 'National League', ser sterke ut på toppen av tabellen, og det skal nok godt gjøres å skyve Dave Challinor og hans stab ned fra tronen med så få kamper igjen å spille. Sju poengs forsprang når kun seks matcher gjenstår er så å si uigjentakelig.

Playoff har jo de siste sesongene blitt utvidet til å omfatte hele seks lag (komplett idiotisk, spør du meg), der klubbene fra fjerde- til og med sjuendeplass møtes i 'kvartfinaler', før toer og treer så kommer inn på semifinalenivå. Om Wrexham og Stockport er gamle, velklingende navn fra Football League, så er de langt fra alene. Blant klubbene som aspirerer til playoff, drar vi også solid kjensel på Halifax, Chesterfield, Grimsby og ikke minst Notts County. De nærmeste utfordrerne pr i dag heter Dagenham&Redbridge og Torquay. League Three, sa du? Nei, det var det visst jeg som sa.

Ellers kan jeg ikke si jeg har kjennskap til denne nye eieren du snakker om.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

mikemodano skrev: tor apr 21, 2022 9:34 am Det er ikke ofte det startes nye tråder på øvrig britisk-underforumet i det hele tatt, og i hvert fall ikke at det skjer uten at en av delforumets gamle travere er initiativtaker.

Wrexham AFC, ja. En av engelsk (..) fotballs virkelige aristokrater, som i likhet med flere andre klubber vi i "alle" år forbandt med tredje- eller fjerdedivisjon også har vært nødt til å ta turen ned til den øverste nonligadivisjonen (selv om 'National League' må sies å være et 'League Three' i praksis). Så, ja, kan 2022 endelig vise seg som året der Wrexham tar turen tilbake til Football League? Slett ikke meg imot, selv om det i så fall virker å måtte skje gjennom playoff. Stockport, en annen blant mange gamle Football League-kjenninger i 'National League', ser sterke ut på toppen av tabellen, og det skal nok godt gjøres å skyve Dave Challinor og hans stab ned fra tronen med så få kamper igjen å spille. Sju poengs forsprang når kun seks matcher gjenstår er så å si uigjentakelig.

Playoff har jo de siste sesongene blitt utvidet til å omfatte hele seks lag (komplett idiotisk, spør du meg), der klubbene fra fjerde- til og med sjuendeplass møtes i 'kvartfinaler', før toer og treer så kommer inn på semifinalenivå. Om Wrexham og Stockport er gamle, velklingende navn fra Football League, så er de langt fra alene. Blant klubbene som aspirerer til playoff, drar vi også solid kjensel på Halifax, Chesterfield, Grimsby og ikke minst Notts County. De nærmeste utfordrerne pr i dag heter Dagenham&Redbridge og Torquay. League Three, sa du? Nei, det var det visst jeg som sa.

Ellers kan jeg ikke si jeg har kjennskap til denne nye eieren du snakker om.
Skal innrømme at jeg mest er lurker på denne delen av forumet, har ikke så mye å bidra med, men alltid god lesing her inne.

Takk for mye god info om både Wrexham og ligaen! Er vel umulig å ta toppen ja, men blir spennende å se om de klarer å holde på andreplassen. Det var jevnt der, så jeg.

Ellers så er jo da dette eierne:



For å feire ett års eierskap spanderte de 365 gin-flasker til klubbens tilskuere når de er innom Turf Hotel Hub. Kan tenkes at det har vært feiret greit der noen kvelder :D

morrisey

Legg inn av morrisey »

mikemodano skrev: tor apr 21, 2022 9:34 am Det er ikke ofte det startes nye tråder på øvrig britisk-underforumet i det hele tatt, og i hvert fall ikke at det skjer uten at en av delforumets gamle travere er initiativtaker.

Wrexham AFC, ja. En av engelsk (..) fotballs virkelige aristokrater, som i likhet med flere andre klubber vi i "alle" år forbandt med tredje- eller fjerdedivisjon også har vært nødt til å ta turen ned til den øverste nonligadivisjonen (selv om 'National League' må sies å være et 'League Three' i praksis). Så, ja, kan 2022 endelig vise seg som året der Wrexham tar turen tilbake til Football League? Slett ikke meg imot, selv om det i så fall virker å måtte skje gjennom playoff. Stockport, en annen blant mange gamle Football League-kjenninger i 'National League', ser sterke ut på toppen av tabellen, og det skal nok godt gjøres å skyve Dave Challinor og hans stab ned fra tronen med så få kamper igjen å spille. Sju poengs forsprang når kun seks matcher gjenstår er så å si uigjentakelig.

Playoff har jo de siste sesongene blitt utvidet til å omfatte hele seks lag (komplett idiotisk, spør du meg), der klubbene fra fjerde- til og med sjuendeplass møtes i 'kvartfinaler', før toer og treer så kommer inn på semifinalenivå. Om Wrexham og Stockport er gamle, velklingende navn fra Football League, så er de langt fra alene. Blant klubbene som aspirerer til playoff, drar vi også solid kjensel på Halifax, Chesterfield, Grimsby og ikke minst Notts County. De nærmeste utfordrerne pr i dag heter Dagenham&Redbridge og Torquay. League Three, sa du? Nei, det var det visst jeg som sa.

Ellers kan jeg ikke si jeg har kjennskap til denne nye eieren du snakker om.
En ting man virkelig ikke kan unnlate å nevne når Wrexham er snakk om, det er jo cupvinnercupen i 84/85, og hvordan et heltemodig Wrexham først slo ut Porto, før det ble sammenlagt 0-3 mot Roma i neste runde.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Da blir det playoff-finale mot Grimsby.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Blir spennende, ser gjerne Wrexham tilbake i EFL.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Så helt feil. Det er jo semifinale som spilles i dag. Møter vinneren av Chesterfield og Solihull. 4-4 (!) nå.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

En episode ute nå av "Welcome to Wrexham" som selvsagt kommer til å bli fulgt. Anbefales på det varmeste.

https://www.disneyplus.com/series/dream ... ce=Android

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: tor apr 21, 2022 9:34 am

Ellers kan jeg ikke si jeg har kjennskap til denne nye eieren du snakker om.
To eiere, Mike, ikke bare èn! Eller, de er vel strengt tatt ikke alene, de to yanksa (ok ok, Reynolds er canuck), heller.
Du har altså aldri sett Pizzagjengen eller en av de tre superheltene han har spilt? Haha

Lezah

Legg inn av Lezah »

TommyCowan2 skrev: tor sep 22, 2022 9:49 am
Du har altså aldri sett Pizzagjengen eller en av de tre superheltene han har spilt? Haha
Den som er verdt å få med seg her er jo Deadpool-filmene, de andre kan man fint droppe. Holder ham også medansvarlig for det som skjedde med Blade-franchisen. Det er IKKE bra. At det kunne gå fra den første Blade-filmen til den liksom-komedien som var nr 3 er tragisk.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Lezah skrev: tor sep 22, 2022 9:58 am
TommyCowan2 skrev: tor sep 22, 2022 9:49 am
Du har altså aldri sett Pizzagjengen eller en av de tre superheltene han har spilt? Haha
Den som er verdt å få med seg her er jo Deadpool-filmene, de andre kan man fint droppe. Holder ham også medansvarlig for det som skjedde med Blade-franchisen. Det er IKKE bra. At det kunne gå fra den første Blade-filmen til den liksom-komedien som var nr 3 er tragisk.
Hahaha medansvarlig, ja hvorfor ikke. Nei, fy faen, den Green Lantern-filmen er forferdelig. Wolverine 4 eller hva han var med i var heller ikke store greiene. Personlige RR-favoritter må vel bli Voices og Mississippi Grind, og så har han jo en birolle i Adventureland.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Lezah skrev: tor sep 22, 2022 9:58 am
TommyCowan2 skrev: tor sep 22, 2022 9:49 am
Du har altså aldri sett Pizzagjengen eller en av de tre superheltene han har spilt? Haha
Den som er verdt å få med seg her er jo Deadpool-filmene, de andre kan man fint droppe. Holder ham også medansvarlig for det som skjedde med Blade-franchisen. Det er IKKE bra. At det kunne gå fra den første Blade-filmen til den liksom-komedien som var nr 3 er tragisk.
Heh, interessant at du nevner det, satt faktisk og kikket på Blade-klipp på youtube i går kveld. Har ikke sett de filmene på uhorvelig mange år (3eren har jeg bare sett én gang, og den har jeg ikke noe behov for å se igjen).

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: tor sep 22, 2022 10:11 am
Heh, interessant at du nevner det, satt faktisk og kikket på Blade-klipp på youtube i går kveld. Har ikke sett de filmene på uhorvelig mange år (3eren har jeg bare sett én gang, og den har jeg ikke noe behov for å se igjen).
Blade 1 er helt sjef, den har jeg faktisk stående en plass og til tross for litt utdatert CGI er den kul. Nr 2 begynte å skli litt ut, men det var mer tematisk ("über"-vampyrer) og ikke pga sjangerendring. Så kom nr 3 med Dracula og oneliners fra Reynolds etc...isj.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

TommyCowan2 skrev: tor sep 22, 2022 9:49 am Du har altså aldri sett Pizzagjengen eller en av de tre superheltene han har spilt?
Aldri. Og det lever jeg fint med. Verre er det at jeg aldri rakk å oppleve Spion Kop på Racecourse Ground i glansdagene. Er ikke den evig stengt ned?

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: tor sep 22, 2022 8:52 pm
TommyCowan2 skrev: tor sep 22, 2022 9:49 am Du har altså aldri sett Pizzagjengen eller en av de tre superheltene han har spilt?
Aldri. Og det lever jeg fint med. Verre er det at jeg aldri rakk å oppleve Spion Kop på Racecourse Ground i glansdagene. Er ikke den evig stengt ned?
Ikke permanent, men ikke i bruk, nei.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Småsyk kamp på Racecourse Ground i dag :

Wrexham - Barnet 7 - 5

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

TrondLFC skrev: lør okt 08, 2022 6:04 pm Småsyk kamp på Racecourse Ground i dag :

Wrexham - Barnet 7 - 5
Høydepunkter her for de som er interessert:


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

palimpsest skrev: søn okt 09, 2022 11:59 am
TrondLFC skrev: lør okt 08, 2022 6:04 pm Småsyk kamp på Racecourse Ground i dag :

Wrexham - Barnet 7 - 5
Høydepunkter her for de som er interessert:

Er veldig interessert men må ta det senere, mye å ta tak i her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fin start på dokumentaren gjennom de tre første episodene. Gøy å få innblikk i hvordan prosessen har vært fra hvordan de landet på Wrexham, og gjennom overtakelsen.

Artig at fokuset ikke bare er på klubben, men også byen, man får virkelig følelsen av hvor avhengig den ene parten er av den andre.

Og for noen signeringer de har landet før denne sesongen, får ett helt annet innblikk på det når man får se det fra denne siden, og hvor prestisjetunge enkelte av disse faktisk er.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Chromeback skrev: søn okt 09, 2022 12:11 pm Fin start på dokumentaren gjennom de tre første episodene. Gøy å få innblikk i hvordan prosessen har vært fra hvordan de landet på Wrexham, og gjennom overtakelsen.

Artig at fokuset ikke bare er på klubben, men også byen, man får virkelig følelsen av hvor avhengig den ene parten er av den andre.

Og for noen signeringer de har landet før denne sesongen, får ett helt annet innblikk på det når man får se det fra denne siden, og hvor prestisjetunge enkelte av disse faktisk er.
Enig, flott serie så langt. Det gir det hele en ekstra dimensjon at man følger supporterne og lokalsamfunnet såpass tett.

Får lyst til å fyre opp en save med Wrexham på gode gamle CM 01-02.

Moist

Legg inn av Moist »

Var det slik at de ikke får lov til å streame kampene sine? I så fall veldig synd for interessen i ligaen som oppstår nå

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Moist skrev: søn okt 09, 2022 12:54 pm Var det slik at de ikke får lov til å streame kampene sine? I så fall veldig synd for interessen i ligaen som oppstår nå
Om ikke annet skal FA Cup-kampen mot Blyth Spartans sendes på tv, 15. oktober.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Moist skrev: søn okt 09, 2022 12:54 pm Var det slik at de ikke får lov til å streame kampene sine? I så fall veldig synd for interessen i ligaen som oppstår nå
Stemmer nok det, man fikk vel streamet dem på ifollow en stund men det ble det slutt på, så det haster som f med opprykk.
Ifollow er vel begrenset til lagene i EFL om jeg husker riktig.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Jeg er vel neppe den eneste som velger godbiten Wrexham-Oldham, heller enn russerne mot ligalederen i dag?
Mullin har nettopp lagt på til 2-0 her, og Wrexham imponerer meg virkelig, med tanke på hvilket nivå de faktisk spiller på. Blir ikke overkjøring om de møter et Championshiplag, og de fleste L1-klubber skal få slite.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

morrisey skrev: søn nov 06, 2022 2:00 pm Jeg er vel neppe den eneste som velger godbiten Wrexham-Oldham, heller enn russerne mot ligalederen i dag?
Mullin har nettopp lagt på til 2-0 her, og Wrexham imponerer meg virkelig, med tanke på hvilket nivå de faktisk spiller på. Blir ikke overkjøring om de møter et Championshiplag, og de fleste L1-klubber skal få slite.
Hvor kan man se kampen ?

morrisey

Legg inn av morrisey »

TrondLFC skrev: søn nov 06, 2022 2:13 pm
morrisey skrev: søn nov 06, 2022 2:00 pm Jeg er vel neppe den eneste som velger godbiten Wrexham-Oldham, heller enn russerne mot ligalederen i dag?
Mullin har nettopp lagt på til 2-0 her, og Wrexham imponerer meg virkelig, med tanke på hvilket nivå de faktisk spiller på. Blir ikke overkjøring om de møter et Championshiplag, og de fleste L1-klubber skal få slite.
Hvor kan man se kampen ?
Jeg ser den på ITV Sport, men antok Viaplay hadde den?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

morrisey skrev: søn nov 06, 2022 3:16 pm
TrondLFC skrev: søn nov 06, 2022 2:13 pm
morrisey skrev: søn nov 06, 2022 2:00 pm Jeg er vel neppe den eneste som velger godbiten Wrexham-Oldham, heller enn russerne mot ligalederen i dag?
Mullin har nettopp lagt på til 2-0 her, og Wrexham imponerer meg virkelig, med tanke på hvilket nivå de faktisk spiller på. Blir ikke overkjøring om de møter et Championshiplag, og de fleste L1-klubber skal få slite.
Hvor kan man se kampen ?
Jeg ser den på ITV Sport, men antok Viaplay hadde den?
Ja jeg fant ut av det, men er nok priset ut av de greiene der ;)

morrisey

Legg inn av morrisey »

Nå er det ihvertfall slutt. Sam Dalby med det første, Paul Mullin med de to siste. Mål nr 14 og 15 for Mullin denne sesongen.
Forresten en morsom tvekamp i National League mellom Notts County og Wrexham i år. Får håpe begge kommer tilbake til ligaen.
Er der de hører hjemme.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Skikkelig heldig trekning i andre runde også for Wrexham. Farnborough fra nivå 6, og attpåtil hjemmekamp.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Top of the league :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»