Carl Ivar Hagens dype fall

Svar
Ka9nen

Re: Carl Ivar Hagens dype fall

Legg inn av Ka9nen »

Neptun skrev: ons sep 21, 2022 10:35 pm
Vil ikke si Kåre Willoch hadde noen god utvikling de siste tiårene heller, så han er ikke alene om å miste det.
Kåre Willoch ødela mye med sin feilinformasjon om det eneste demokratiet i midtøsten, og norsk media er jo spesielt ille i vesten. Men jeg har tro på at ting vil endre seg etterhvert nå. Man finner jo ut hvem som egentlig er vennene våre. Israel bør slutte med å bygge bosettinger og fortsette på den stien de er på ellers, så vil dette gå seg fint til.

De palestinske terrorgruppene fortjener på ingen måte at vi dundrer videre med bare deres versjon av saken nå. Spesielt ikke etter at de har tatt side med Putin i krigen, mens Israel har tatt side med Ukraina til tross for at det potensielt kan koste dem mye. De var jo egentlig avhengig av å være på godfot med Russland pga Syria, men likevel altså har de hjulpet Ukraina med å skyte ned de nye iranske dronene som var et stort problem for ukrainerne. Spesielt selvmordsdronene var visstnok et problem. Men ganske kort tid etter at det israelske anti-drone systemet var på plass så oppgir ukrainske myndigheter at de nå har kontroll på dette.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ljot skrev: ons sep 21, 2022 7:24 pm Nå er all tvil feid til side. Carl Ivar Hagen har hatt over et halvt år på seg til å fordøye egne tanker om krigen i Ukraina og han har ikke forandret holdninger en millimeter engang. Han presterer å mene at vi ikke bør avvise invasjonsmaktens ønske om folkeavstemninger om russisk tilknytning i deler av Ukraina. Han presterer attpåtil å si at et resultat bør lyttes til, endog tilleges vekt. Hagens russervennlighet har ikke forandret seg siden invasjonen begynte. Han støtter faktisk dette bandittregimets krav om å kunne herske over sine naboland med blod og vold. En norsk politiker som representerer et stort norsk parti. I 2022. Det er faktisk helt utrolig.

Eller.... ikke helt utrolig. Han kommer fra et politisk landskap hvor slik ærefrykt for sterke menn og neofascistiske regimer er hyllevare. I Norge har han selskap av det mentale atomkraftverket Christian Tybring-Gjedde samt store deler av Resett-segmentet og steiganistene. I utlandet kan vi peke på demokratiske kapasiteter som Le Pen og Orban. Sympatisører av russofascisme. Disse påstått nasjonalkonservative kreftene har misforstått noe vesentlig et eller annet sted på veien. For dette er ikke patriotisme eller konservatisme. Dette er noe annet og mye mørkere. I tilfellet CIH/CTG/resetterene/steiganistene tar det hele former hvor man bør betrakte de som potensielle femtekolonister skulle Kreml begynne å bli slitsomt pågående overfor Norge. Stoles på kan de ihvertfall ikke.

Hvor gikk det så galt, hvor begynte det dype fallet? Fra å være en mann med fingeren på velgernes puls til å være en gammel og forbitret fascistsympatisør uten noen som helst forstand på menneskeverd og demokratiske grunnprinsipper? Var disse fascistoide trekkene der hele veien eller størknet Carl Ivars tanker i en mørk form for kortere tid siden? Er det Hagens egentlige karaktertrekk vi nå er vitne til, all ferniss skrellet av, bare den rå, rustne og forvitrede overflaten synlig?

Man skal jo passe seg for å bedrive karakterdrap men likevel... det har vært tegn der hele tiden. Det har, vært der; en karakter preget av pompøsitet, smålighet, hybris uten rot i virkeligheten, vilje til bruk av bedragerske virkemidler. Og nå har det altså gått skikkelig ad undas for gamle Carl Ivar. For dette er ikke surmuling mot Siv Jensen, sårhet for manglende respekt, knirking fordi han ikke ble stortingspresident eller leder av Nobelkomiteen. Dette i etterpåklokskapens lys litt underlige og feilformede egget er nå en fullt utrugd og flygedyktig nyfascistisk og kremlinistisk gjøkunge. Heldigvis ble denne gjøkungen født gammel.

Carl Ivar Hagen - ditt politiske testamente kommer til å bli beksvart og nitrist.
Akkurat når det gjelder Krimhalvøye hadde han jo kanskje noen svake poenger. De andre republikkene det er kamper om har jo hatt folkeavstemninger tidligere med ganske klar majoritet om fortsatt Ukrains tilknytning.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ellers så mener jeg at Carl I. Hagen har en stor del av æren for at vi er noen tiår bak Sverige i "svenske tilstander". Der fikk han VELDIG RETT
Dog har det jo bare blitt på grensen til trist siste 10 år med nå de folkeavstemningene i Donetsk og Luhansk. Krim hadde han sikkert noen mindre poenger, uten at det selvsagt forsvarer en invasjon. Dog mener jeg fremdeles at vesten møter seg selv i døra hele tiden. Sanksjonene er fremdeles alt for lette.
Og trist har det også blitt når kan benekter den globale oppvarmingen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Forøvrig sliter jo Listhaug også litt. Hun var i dagsnytt18 her om dagen. Hun ble formant av programlederen og holde seg til saken FØR debatten startet.
Det trur jeg aldri jeg har hørt før man har gjort i dagsnytt18!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ka9nen skrev: ons sep 21, 2022 11:27 pm
Neptun skrev: ons sep 21, 2022 10:35 pm
Vil ikke si Kåre Willoch hadde noen god utvikling de siste tiårene heller, så han er ikke alene om å miste det.
Kåre Willoch ødela mye med sin feilinformasjon om det eneste demokratiet i midtøsten, og norsk media er jo spesielt ille i vesten. Men jeg har tro på at ting vil endre seg etterhvert nå. Man finner jo ut hvem som egentlig er vennene våre. Israel bør slutte med å bygge bosettinger og fortsette på den stien de er på ellers, så vil dette gå seg fint til.

De palestinske terrorgruppene fortjener på ingen måte at vi dundrer videre med bare deres versjon av saken nå. Spesielt ikke etter at de har tatt side med Putin i krigen, mens Israel har tatt side med Ukraina til tross for at det potensielt kan koste dem mye. De var jo egentlig avhengig av å være på godfot med Russland pga Syria, men likevel altså har de hjulpet Ukraina med å skyte ned de nye iranske dronene som var et stort problem for ukrainerne. Spesielt selvmordsdronene var visstnok et problem. Men ganske kort tid etter at det israelske anti-drone systemet var på plass så oppgir ukrainske myndigheter at de nå har kontroll på dette.
Eksakt.
Tiltredes 100%.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ljot skrev: ons sep 21, 2022 7:24 pm Nå er all tvil feid til side. Carl Ivar Hagen har hatt over et halvt år på seg til å fordøye egne tanker om krigen i Ukraina og han har ikke forandret holdninger en millimeter engang. Han presterer å mene at vi ikke bør avvise invasjonsmaktens ønske om folkeavstemninger om russisk tilknytning i deler av Ukraina. Han presterer attpåtil å si at et resultat bør lyttes til, endog tilleges vekt. Hagens russervennlighet har ikke forandret seg siden invasjonen begynte. Han støtter faktisk dette bandittregimets krav om å kunne herske over sine naboland med blod og vold. En norsk politiker som representerer et stort norsk parti. I 2022. Det er faktisk helt utrolig.

Eller.... ikke helt utrolig. Han kommer fra et politisk landskap hvor slik ærefrykt for sterke menn og neofascistiske regimer er hyllevare. I Norge har han selskap av det mentale atomkraftverket Christian Tybring-Gjedde samt store deler av Resett-segmentet og steiganistene. I utlandet kan vi peke på demokratiske kapasiteter som Le Pen og Orban. Sympatisører av russofascisme. Disse påstått nasjonalkonservative kreftene har misforstått noe vesentlig et eller annet sted på veien. For dette er ikke patriotisme eller konservatisme. Dette er noe annet og mye mørkere. I tilfellet CIH/CTG/resetterene/steiganistene tar det hele former hvor man bør betrakte de som potensielle femtekolonister skulle Kreml begynne å bli slitsomt pågående overfor Norge. Stoles på kan de ihvertfall ikke.

Hvor gikk det så galt, hvor begynte det dype fallet? Fra å være en mann med fingeren på velgernes puls til å være en gammel og forbitret fascistsympatisør uten noen som helst forstand på menneskeverd og demokratiske grunnprinsipper? Var disse fascistoide trekkene der hele veien eller størknet Carl Ivars tanker i en mørk form for kortere tid siden? Er det Hagens egentlige karaktertrekk vi nå er vitne til, all ferniss skrellet av, bare den rå, rustne og forvitrede overflaten synlig?

Man skal jo passe seg for å bedrive karakterdrap men likevel... det har vært tegn der hele tiden. Det har, vært der; en karakter preget av pompøsitet, smålighet, hybris uten rot i virkeligheten, vilje til bruk av bedragerske virkemidler. Og nå har det altså gått skikkelig ad undas for gamle Carl Ivar. For dette er ikke surmuling mot Siv Jensen, sårhet for manglende respekt, knirking fordi han ikke ble stortingspresident eller leder av Nobelkomiteen. Dette i etterpåklokskapens lys litt underlige og feilformede egget er nå en fullt utrugd og flygedyktig nyfascistisk og kremlinistisk gjøkunge. Heldigvis ble denne gjøkungen født gammel.

Carl Ivar Hagen - ditt politiske testamente kommer til å bli beksvart og nitrist.
Helt enig i innlegget ditt, Ljot. Samtidig håper jeg at invasjonen av Ukraina ikke setter en stopper for å se på f.eks Minsk-protokollene den dagen denne krigen forhåpentligvis roer seg. For å støtte folkeavstemning i Lugansk og Donetsk nå er så tonedøvt man bare kan få det. Å derimot prøve å legge press på både Ukraina og Russland om å f.eks finne en middelvei gjennom en (delvis?) føderalisering av Ukraina burde være et mål for den jevne europeiske politiker, for dagens ukrainske statsløsning er ikke liv laga så lenge motsetningene mellom vest og øst er så sterke.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: ons sep 21, 2022 11:27 pm
Neptun skrev: ons sep 21, 2022 10:35 pm
Vil ikke si Kåre Willoch hadde noen god utvikling de siste tiårene heller, så han er ikke alene om å miste det.
Kåre Willoch ødela mye med sin feilinformasjon om det eneste demokratiet i midtøsten, og norsk media er jo spesielt ille i vesten. Men jeg har tro på at ting vil endre seg etterhvert nå. Man finner jo ut hvem som egentlig er vennene våre. Israel bør slutte med å bygge bosettinger og fortsette på den stien de er på ellers, så vil dette gå seg fint til.
Gå seg til ja.. I 1990 var den israelske settlerbefolkningen på okkupert område 200 000. I dag er den nesten 500 000. Så i motsetning til deg evnet visst Willoch å lese tall og trekke slutninger som har med virkeligheten å gjøre.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: ons sep 21, 2022 11:56 pm
Gå seg til ja.. I 1990 var den israelske settlerbefolkningen på okkupert område 200 000. I dag er den nesten 500 000. Så i motsetning til deg evnet visst Willoch å lese tall og trekke slutninger som har med virkeligheten å gjøre.
Om du hadde ikke hadde vært en totalt uredelig debattant og istedet sitert hele innlegget mitt så hadde du fått med deg at jeg er enig i at man bør stanse videre utbygging av dette. Men det er ikke det som er hovedproblemet og det burde Kåre Willoch og andre fått frem. Dette er konsekvenser etter arabernes feilaktige angrepskriger. Og nå som palestinerne har tatt side med Putin i krigen mens Israel har tatt side med Ukrainerne så er det kanskje på tide at begge sitt syn på saken kommer frem også i Norge.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:02 am
Folk_flesk skrev: ons sep 21, 2022 11:56 pm
Gå seg til ja.. I 1990 var den israelske settlerbefolkningen på okkupert område 200 000. I dag er den nesten 500 000. Så i motsetning til deg evnet visst Willoch å lese tall og trekke slutninger som har med virkeligheten å gjøre.
Om du hadde ikke hadde vært en totalt uredelig debattant og istedet sitert hele innlegget mitt så hadde du fått med deg at jeg er enig i at man bør stanse videre utbygging av dette.
De kommer ikke til å gjøre det. Og du kommer til å fortsette og snakke om hvor fantastiske de er, hvis man ser bort i fra denne "detaljen".

Man trenger ikke akkurat å være Nostradamus for å se det.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:08 am
De kommer ikke til å gjøre det. Og du kommer til å fortsette og snakke om hvor fantastiske de er, hvis man ser bort i fra denne "detaljen".

Man trenger ikke akkurat å være Nostradamus for å se det.
Tja, det er en viktig detalj men det lille landskapet det utgjør kan enkelt byttes med noe annet i forhandlinger hvis man bare møter opp til fredsavtaler. Det har allerede blitt tilbudt, riktignok til enorme protester fra de områdene som ble foreslått å bytte bord (områder med arabisk flertall, hvilket forteller det meste).

Hva tenker du om at palestinerne har tatt side i krigen med Putin og mot oss forresten? Og hva tenker du om at Israel har valgt side med Ukraina og oss?

Det gir vel mer Hagen rett enn Willoch rett i akkurat denne saken.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:14 am
Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:08 am
De kommer ikke til å gjøre det. Og du kommer til å fortsette og snakke om hvor fantastiske de er, hvis man ser bort i fra denne "detaljen".

Man trenger ikke akkurat å være Nostradamus for å se det.
Tja, det er en viktig detalj men det lille landskapet det utgjør kan enkelt byttes med noe annet i forhandlinger hvis man bare møter opp til fredsavtaler. Det har allerede blitt tilbudt, riktignok til enorme protester fra de områdene som ble foreslått å bytte bord (områder med arabisk flertall, hvilket forteller det meste).

Hva tenker du om at palestinerne har tatt side i krigen med Putin og mot oss forresten? Og hva tenker du om at Israel har valgt side med Ukraina og oss?
At et land som annekterer et annet folks land kritiserer et annet landtyveri er vel omtrent selve definisjonen på hykleri.

Men synd hvis palestinerne støtter Putin.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:17 am
At et land som annekterer et annet folks land kritiserer et annet landtyveri er vel omtrent selve definisjonen på hykleri.
Ukraina og Israel har det til felles at de ble angrepet først. Det kan godt hende at denne krigen ender med at Ukraina kontrollerer noe russisk land også, det vet vi ikke enda. Kan ikke si at jeg personlig kommer til å felle noen tårer om de tar noe som er strategisk viktig for å forhindre at Russland angriper igjen.

Du vet kanskje at ukrainerne ser på Israel som forbilder?

"Men synd hvis palestinerne støtter Putin."

Ja, Stanghelle i Aftenposten kalte det en tragedie at de igjen er på feil side. En tragedie for palestinerne selv, altså. Siden har det vært tyst fra norsk media om dette. Men Hamas og Iran går jo i ett. Det er ikke tilfeldig at Israel sendte skarpe våpen etter at Iran blandet seg inn med droner vil jeg tro.
Sist redigert av Ka9nen den tor sep 22, 2022 12:22 am, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:20 am
Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:17 am
At et land som annekterer et annet folks land kritiserer et annet landtyveri er vel omtrent selve definisjonen på hykleri.
Ukraina og Israel har det til felles at de ble angrepet først. Det kan godt hende at denne krigen ender med at Ukraina kontrollerer noe russisk land også, det vet vi ikke enda. Kan ikke si at jeg personlig kommer til å felle noen tårer om de tar noe som er strategisk viktig for å forhindre at Russland angriper igjen.

Du vet kanskje at ukrainerne ser på Israel som forbilder?
Nei, og jeg skjønner heller ikke hvorfor de skulle ha et så elendig forbilde eller i det hele tatt bry seg om Midtøsten når de selv er midt i en krig i en helt annen del av verden. Tipper det omtrent er det siste de tenker på.

Kommentaren min gjaldt forøvrig Kåre Willoch.
Sist redigert av Folk_flesk den tor sep 22, 2022 12:27 am, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:22 am
Nei, og jeg skjønner heller ikke hvorfor de skulle ha et så elendig forbilde eller i det hele tatt bry seg om Midtøsten akkurat nå.
Det forstår du vel. Om man legger vennskap til side og bare ser kynisk på det så er de interessert i å få Iron Dome på plass. Og nå nylig var jo Israel en nyttig alliert for å få skutt ned iranske droner. Så er det jo naturlig å si noen hyggelige ord etter å ha fått milliardhjelp og kompetanse.

Romania skal nå kjøpe Iron Dome som første europeiske land, da kan det jo hende at det på mystisk vis dukker opp i Ukraina også. Hvem vet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:27 am
Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:22 am
Nei, og jeg skjønner heller ikke hvorfor de skulle ha et så elendig forbilde eller i det hele tatt bry seg om Midtøsten akkurat nå.
Det forstår du vel. Om man legger vennskap til side og bare ser kynisk på det så er de interessert i å få Iron Dome på plass. Og nå nylig var jo Israel en nyttig alliert for å få skutt ned iranske droner. Så er det jo naturlig å si noen hyggelige ord etter å ha fått milliardhjelp og kompetanse.

Romania skal nå kjøpe Iron Dome som første europeiske land, da kan det jo hende at det på mystisk vis dukker opp i Ukraina også. Hvem vet.
Skjønner at du vil snakke om Israel og hvor fantastiske de er 24/7, uansett tråd eller tema. Men kommentaren min gjaldt altså Kåre Willoch og hans dømmekraft. Som jeg synes var uendelig mye bedre enn din.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:30 am
Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:27 am
Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:22 am
Nei, og jeg skjønner heller ikke hvorfor de skulle ha et så elendig forbilde eller i det hele tatt bry seg om Midtøsten akkurat nå.
Det forstår du vel. Om man legger vennskap til side og bare ser kynisk på det så er de interessert i å få Iron Dome på plass. Og nå nylig var jo Israel en nyttig alliert for å få skutt ned iranske droner. Så er det jo naturlig å si noen hyggelige ord etter å ha fått milliardhjelp og kompetanse.

Romania skal nå kjøpe Iron Dome som første europeiske land, da kan det jo hende at det på mystisk vis dukker opp i Ukraina også. Hvem vet.
Skjønner at du vil snakke om Israel og hvor fantastiske de er 24/7, uansett tråd eller tema. Men kommentaren min gjaldt altså Kåre Willoch og hans dømmekraft. Som jeg synes var uendelig mye bedre enn din.
Når Willoch ble omfavnet og opphøyet av SV-velgere de siste tiårene så er dette aldri et godt signal til noen som regner seg selv som borgelige.
Da er det tid for selvransakelse. Men nå handlet dette om Carl I Hagen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:30 am
Men kommentaren min gjaldt altså Kåre Willoch og hans dømmekraft. Som jeg synes var uendelig mye bedre enn din.
Som Carl I Hagen så mistet han nok heller mye av sin dømmekraft på de eldre dager.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Folk_flesk skrev: ons sep 21, 2022 11:56 pm
Ka9nen skrev: ons sep 21, 2022 11:27 pm
Neptun skrev: ons sep 21, 2022 10:35 pm
Vil ikke si Kåre Willoch hadde noen god utvikling de siste tiårene heller, så han er ikke alene om å miste det.
Kåre Willoch ødela mye med sin feilinformasjon om det eneste demokratiet i midtøsten, og norsk media er jo spesielt ille i vesten. Men jeg har tro på at ting vil endre seg etterhvert nå. Man finner jo ut hvem som egentlig er vennene våre. Israel bør slutte med å bygge bosettinger og fortsette på den stien de er på ellers, så vil dette gå seg fint til.
Gå seg til ja.. I 1990 var den israelske settlerbefolkningen på okkupert område 200 000. I dag er den nesten 500 000. Så i motsetning til deg evnet visst Willoch å lese tall og trekke slutninger som har med virkeligheten å gjøre.
I virkeligheten er jo hele Israel stjålet og okkupert land som den opprinnelige befolkningen krever å få tilbake. Israel kan sammenlignes med Donetsk og Luhansk i Ukraina.

Kolonistene i Palestina erklærte ensidig Israel som en egen uavhengig stat. Palestinerne og de arabiske nabolandene godtok ikke dette og prøvde å hindre det og det ble krig.

De prorussiske i det østlige Ukraina erklærte ensidig Donetsk og Luhansk som egne uavhengige stater. Ukraina godtok ikke dette og prøvde å hindre det og det ble krig.

Likheten er slående, palestinerne vil ikke gi fra seg land til sionistene. Palestinerne mener at hele Palestina tilhører dem, palestinerne. Ukrainerne vil ikke gi fra seg land til russerne. Ukrainerne mener at hele Ukraina tilhører dem, ukrainerne.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Ljot skrev: ons sep 21, 2022 7:24 pm

Eller.... ikke helt utrolig. Han kommer fra et politisk landskap hvor slik ærefrykt for sterke menn og neofascistiske regimer er hyllevare. I Norge har han selskap av det mentale atomkraftverket Christian Tybring-Gjedde samt store deler av Resett-segmentet og steiganistene. I utlandet kan vi peke på demokratiske kapasiteter som Le Pen og Orban. Sympatisører av russofascisme. Disse påstått nasjonalkonservative kreftene har misforstått noe vesentlig et eller annet sted på veien. For dette er ikke patriotisme eller konservatisme. Dette er noe annet og mye mørkere. I tilfellet CIH/CTG/resetterene/steiganistene tar det hele former hvor man bør betrakte de som potensielle femtekolonister skulle Kreml begynne å bli slitsomt pågående overfor Norge. Stoles på kan de ihvertfall ikke.
ærlighet varer lengst, takk for ioogjøret

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Hagen har ikke vært relevant på år og dag, noe som irriterer han noe så inni granskauen, det hele startet med at Siv gjorde partiet relevant fremfor å være et obskurt parti som bare stod på sidelinjen og kjeftet uten å ha påvirkningskraft. Hagen var voldsomt misfornøyd med hvordan han var fullstendig på sidelinjen av det som han oppfatter som hans eget parti.

Overrasker ikke at det nå tilter fullstendig for fyren.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Harduetforslag skrev: tor sep 22, 2022 9:38 am Hagen har ikke vært relevant på år og dag, noe som irriterer han noe så inni granskauen, det hele startet med at Siv gjorde partiet relevant fremfor å være et obskurt parti som bare stod på sidelinjen og kjeftet uten å ha påvirkningskraft. Hagen var voldsomt misfornøyd med hvordan han var fullstendig på sidelinjen av det som han oppfatter som hans eget parti.

Overrasker ikke at det nå tilter fullstendig for fyren.
Dette har du helt rett i, det er lenge siden han hadde relevans. Det gnager på sjelen til en ekte narsissist og det er nok Carl Ivar sine innerste karaktertrekk som nå får skinne. Han hadde muligheten til å gå inn i historien som en markant, til og med stor, politiker i Norge. En som var med på å sette dagsorden og forandre samfunnet. Så har han skuslet det vekk helt på egen hånd. Først med bitter smålighet. Så gjennom lefling med og nesegrus beundring for antidemokratiske, autoritære krefter og sterke menn.

Det har rett og slett raknet for han. Og der jeg ellers ville følt en slags medlidenhet med mennesker som driver med slik gjennomført selvfornedrelse er jeg i tilfellet Carl Ivar bare glad til. Glad til for at han viser hvor langt utenfor all rasjonell logikk han og resten av kremlinistsegmentet i samfunnsdebatten er. Glad til for at han som representant for disse antidemokratiske kreftene, som i dag manifesterer seg som kremlinister, lar masken falle så vi virkelig får se demonen bak.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Frpere som Hagen, Tybring-Gjedde og Listhaug er som ledestjernene deres republikanerne i USA: så lenge de tror noe gagner dem selv så finnes det ingen grense for hvor prinsippløse, skruppelløse og autoritære de kan være.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

PEF_1973 skrev: ons sep 21, 2022 11:17 pm Vil vel si at Kåre W. ble mer "spiselig" i sine siste år, mens Carl I. har svømt motstrøms i over 40 år og virker ikke til å blitt mer pragmatisk med årene...
Vel, her kommer jo Willoch med oppsiktvekkende uttaleser for å si det pent:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q ... i-opp-krim

At han i 2017 ikke så noe uttrykk for at Russland ikke har blitt så mye farligere må skyldes at han ikke er fra Georgia(invadert i 2008, Russland okkuperer to selvstendige provinser) eller ukrainer som både opplevde annekteringen av Krim, innsettelse av ett pro-russisk Quisling-styre og at russerne startet ett opprør, innsatte noen pro-russiske quislinger og hold en konflikt gående i 8 år i Øst-Ukraina før de invaderte landet(noe Willoch ikke fikk oppleve).
Og angående hans oppfordring til vesten om å gi opp krim. Så Willoch som var sååååå imot okkupasjon at det nesten ikke var til å holde ut ville altså akseptere okkupasjon og annekteringen av Krim?.

Når det gjelder Calle-mann så er det vel en del år siden han hadde noe fornuftig å komme med. Nå virker han bitter, sur og utrolig oppmerksomhetssøkende.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Karatel skrev: tor sep 22, 2022 7:26 am
I virkeligheten er jo hele Israel stjålet og okkupert land som den opprinnelige befolkningen krever å få tilbake. Israel kan sammenlignes med Donetsk og Luhansk i Ukraina.

Kolonistene i Palestina erklærte ensidig Israel som en egen uavhengig stat. Palestinerne og de arabiske nabolandene godtok ikke dette og prøvde å hindre det og det ble krig.

De prorussiske i det østlige Ukraina erklærte ensidig Donetsk og Luhansk som egne uavhengige stater. Ukraina godtok ikke dette og prøvde å hindre det og det ble krig.

Likheten er slående, palestinerne vil ikke gi fra seg land til sionistene. Palestinerne mener at hele Palestina tilhører dem, palestinerne. Ukrainerne vil ikke gi fra seg land til russerne. Ukrainerne mener at hele Ukraina tilhører dem, ukrainerne.
Åh vi er der. Israel har ikke engang noen rett til å eksistere nå lenger visstnok. Da vi debatterte på VGD en kort stund der så skjulte du disse holdningene bedre, enten det gjelder Israel eller kverruleringen din på vegne av Putin i den andre tråden her.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

ulefos skrev: ons sep 21, 2022 8:25 pm jeg vil tro det er mange i FRP som er enig med Hagen
Neppe så mange: https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-u ... 3424247942

Og dere i SV har jo deres egen Putin-venn i Ingrid Fiskaa. Hennes Brikke og spelar iKlassekampen 17.1.2022 feks der hun klargjør at hun er villig til å akseptere at Russland har interessesfærer og ikke bryr seg det dugg om hva små selvstendige land ønsker. Nå kan jeg aldri huske at Fiskaa noen gang hadde noen trang til å forstå USA´s trang til interessesfære i Mellom-Amerika eller Israels behov for en interessesfære for å sikre seg mot angrep mot Hizbollah og Hamas(med rette vil mange si). Så med andre ord så er det i følge Fiskaa kun Russland som har rett til å ha interessesfære, og deres rett gjør at de landene som dessverre faller inn under deres interessesfære ikke selv har rett til å velge om de vil være en del av den eller om de ønsker å ha andre tilknytninger til andre land.
Vet ikke om dette er SV´s offisielle syn jeg Ulefoss, men at den har mange støttespillere i partiet vil jeg tro. SV har jo aldri greid å kvitte seg helt med tankegodset fra den kalde krigens dager har de vel?.

Kunne forresten ha spurt om den totale stillheten fra fredsaktivisten Erling Borgen inår det gjelder krigen i Ukraina er representativ for «fredsvennene» i partiet. Merklig hvor stille en sånn brølende skapning når vesten gjør noe han ikke liker greier å være angående Russlands krigføring gitt. Nesten så jeg tror Borgen ikke egentlig er så imot krig som han prøver å gi inntrykk av.

ulefos

Legg inn av ulefos »

olek1970 skrev: tor sep 22, 2022 10:52 pm
ulefos skrev: ons sep 21, 2022 8:25 pm jeg vil tro det er mange i FRP som er enig med Hagen
Neppe så mange
da kan vi slå fast at Limi ikke er enig med Hagen

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Å skrive så mye for så lite.

Carl I Hagen har da ingen makt lengre
. Enn å holde på slik!!

Skammelig!

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

GiPazzini_85 skrev: ons sep 21, 2022 11:47 pm
Ljot skrev: ons sep 21, 2022 7:24 pm Nå er all tvil feid til side. Carl Ivar Hagen har hatt over et halvt år på seg til å fordøye egne tanker om krigen i Ukraina og han har ikke forandret holdninger en millimeter engang. Han presterer å mene at vi ikke bør avvise invasjonsmaktens ønske om folkeavstemninger om russisk tilknytning i deler av Ukraina. Han presterer attpåtil å si at et resultat bør lyttes til, endog tilleges vekt. Hagens russervennlighet har ikke forandret seg siden invasjonen begynte. Han støtter faktisk dette bandittregimets krav om å kunne herske over sine naboland med blod og vold. En norsk politiker som representerer et stort norsk parti. I 2022. Det er faktisk helt utrolig.

Eller.... ikke helt utrolig. Han kommer fra et politisk landskap hvor slik ærefrykt for sterke menn og neofascistiske regimer er hyllevare. I Norge har han selskap av det mentale atomkraftverket Christian Tybring-Gjedde samt store deler av Resett-segmentet og steiganistene. I utlandet kan vi peke på demokratiske kapasiteter som Le Pen og Orban. Sympatisører av russofascisme. Disse påstått nasjonalkonservative kreftene har misforstått noe vesentlig et eller annet sted på veien. For dette er ikke patriotisme eller konservatisme. Dette er noe annet og mye mørkere. I tilfellet CIH/CTG/resetterene/steiganistene tar det hele former hvor man bør betrakte de som potensielle femtekolonister skulle Kreml begynne å bli slitsomt pågående overfor Norge. Stoles på kan de ihvertfall ikke.

Hvor gikk det så galt, hvor begynte det dype fallet? Fra å være en mann med fingeren på velgernes puls til å være en gammel og forbitret fascistsympatisør uten noen som helst forstand på menneskeverd og demokratiske grunnprinsipper? Var disse fascistoide trekkene der hele veien eller størknet Carl Ivars tanker i en mørk form for kortere tid siden? Er det Hagens egentlige karaktertrekk vi nå er vitne til, all ferniss skrellet av, bare den rå, rustne og forvitrede overflaten synlig?

Man skal jo passe seg for å bedrive karakterdrap men likevel... det har vært tegn der hele tiden. Det har, vært der; en karakter preget av pompøsitet, smålighet, hybris uten rot i virkeligheten, vilje til bruk av bedragerske virkemidler. Og nå har det altså gått skikkelig ad undas for gamle Carl Ivar. For dette er ikke surmuling mot Siv Jensen, sårhet for manglende respekt, knirking fordi han ikke ble stortingspresident eller leder av Nobelkomiteen. Dette i etterpåklokskapens lys litt underlige og feilformede egget er nå en fullt utrugd og flygedyktig nyfascistisk og kremlinistisk gjøkunge. Heldigvis ble denne gjøkungen født gammel.

Carl Ivar Hagen - ditt politiske testamente kommer til å bli beksvart og nitrist.
Helt enig i innlegget ditt, Ljot. Samtidig håper jeg at invasjonen av Ukraina ikke setter en stopper for å se på f.eks Minsk-protokollene den dagen denne krigen forhåpentligvis roer seg. For å støtte folkeavstemning i Lugansk og Donetsk nå er så tonedøvt man bare kan få det. Å derimot prøve å legge press på både Ukraina og Russland om å f.eks finne en middelvei gjennom en (delvis?) føderalisering av Ukraina burde være et mål for den jevne europeiske politiker, for dagens ukrainske statsløsning er ikke liv laga så lenge motsetningene mellom vest og øst er så sterke.
Hei

Helt enig det er det jeg mener og men det spørs om vesten er enig i det

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:02 am
Folk_flesk skrev: ons sep 21, 2022 11:56 pm
Gå seg til ja.. I 1990 var den israelske settlerbefolkningen på okkupert område 200 000. I dag er den nesten 500 000. Så i motsetning til deg evnet visst Willoch å lese tall og trekke slutninger som har med virkeligheten å gjøre.
Om du hadde ikke hadde vært en totalt uredelig debattant og istedet sitert hele innlegget mitt så hadde du fått med deg at jeg er enig i at man bør stanse videre utbygging av dette. Men det er ikke det som er hovedproblemet og det burde Kåre Willoch og andre fått frem. Dette er konsekvenser etter arabernes feilaktige angrepskriger. Og nå som palestinerne har tatt side med Putin i krigen mens Israel har tatt side med Ukrainerne så er det kanskje på tide at begge sitt syn på saken kommer frem også i Norge.
Hei

Poenget er at det blir mindre plass til en palestinsk stat når Israel tar seg til rette og bygger bosettninger i området som var tiltenkt en palestinsk stat. Dette er ikke en konsekvens av krigen Israel hadde ikke trengt og gjøre det for og kontrollere området. Dessuten var det ikke palestinerene som startet seks dagers krigen det var det Israel som gjorde

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

Ka9nen skrev: tor sep 22, 2022 12:14 am
Folk_flesk skrev: tor sep 22, 2022 12:08 am
De kommer ikke til å gjøre det. Og du kommer til å fortsette og snakke om hvor fantastiske de er, hvis man ser bort i fra denne "detaljen".

Man trenger ikke akkurat å være Nostradamus for å se det.
Tja, det er en viktig detalj men det lille landskapet det utgjør kan enkelt byttes med noe annet i forhandlinger hvis man bare møter opp til fredsavtaler. Det har allerede blitt tilbudt, riktignok til enorme protester fra de områdene som ble foreslått å bytte bord (områder med arabisk flertall, hvilket forteller det meste).

Hva tenker du om at palestinerne har tatt side i krigen med Putin og mot oss forresten? Og hva tenker du om at Israel har valgt side med Ukraina og oss?

Det gir vel mer Hagen rett enn Willoch rett i akkurat denne saken.
Hei

Ikke meg du spør men problemet her er at de områdene Israel vil beholde er verdifulle dyrkbare områder mens de områdene de vil tilby palestinerene er dårligere områder, det er heller ikke palestinerene sitt problem at Israel har bygd bosettninger det er Israel sitt problem om de må trekke dem tilbake.

Når det gjelder siden de har tatt så kan det tenkes at de ser på befolkningen i Øst Ukraina som unnertrykte de kan sympatisere med

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»