Newcastle og Manchester City

Svar
startelver

Re: Newcastle og Manchester City

Legg inn av startelver »

Dette har VG planlagt i lang tid!

De kunne tatt det opp på pressekonferansen i går , men velger å publisere saken i dag. Så skal både Martin og Haaland stå til ansvar for at en Brite er blitt torturert ???

Er dere helt idioter alle mann?

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

startelver skrev: tor sep 22, 2022 12:46 pm Dette har VG planlagt i lang tid!

De kunne tatt det opp på pressekonferansen i går , men velger å publisere saken i dag. Så skal både Martin og Haaland stå til ansvar for at en Brite er blitt torturert ???

Er dere helt idioter alle mann?
Er vel greit å stille spørsmål rundt dette når NFF og Solbakken kastet Normann ut for å velge en russisk klubb. Man reder som man sår...

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Nettopp. Helt legitimt å ta dette med Håland og kompani når man reagerer såpass drastisk på Normann sitt valg. Hvorfor skal man gjøre en syndebukk ut av Normann og en folkehelt ut av Håland når begge tar valg som står i sterk kontrast til hva folk flest mener og ønsker for verdenssamfunnet?

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Mehell skrev: tor sep 22, 2022 10:58 am
Wellé skrev: tor sep 22, 2022 10:53 am
Champis skrev: tor sep 22, 2022 10:44 am


Det er en del av dere som leser sportsvasking og whataboutisme ut av absolutt alt. Dette er et godt eksempel. Haaland blir tatt litt på senga, og vet vel ikke ordentlig hva han skal svare. I stedet for å si at han ikke har noe kommentar, prøver han å sno seg unna med et slags svar, hvor han ikke helt vet hva han svarer før det kommer ut av munnen hans - det ser man også på den ukomfortable holdningen hans der og da. At du tar dette til inntekt for at han faktisk engasjerer seg i politikken, er ganske søkt. Jeg skjønner at du har behov for å få fram dine poenger, men å konstruere historier blir bare teit. Selvsagt er han veldig lite engasjert i politikken, og det viser vel svaret hans i seg selv også.
Han dreit seg ut. Man skulle trodd han var såpass mediecoachet at han bare ville svart "Ingen kommentar", eller at han hadde et forberedt svar på denne typen spm, som de burde visst kunne komme. Med en gang han kommenterer at påstandene fra NrK er drøye så bedriver han aktiv sportsvasking ved å så tvil om påstandene, som igjen blir en kommentar av politisk karakter. Da åpner det med rette at vi kan slakte han for å bedrive med direkte sportsvasking.

Men som jeg skrev i et tidligere innlegg, den som irriterer meg nesten mest er Solbakken. Han er så dobbeltmoralsk at det er pinlig. Du kan ikke gå så hardt ut mot Normann som han gjorde, for å så nærmest frikjenne Haaland for å spille for klubben han gjør.

Som fan av Norges landslag frykter jeg at Haaland går lei av kritiske spm og tar en pause fra landslaget. Som nordmann håper jeg vi kaster han ut av landslaget så lenge han spiller for en av disse regimestyrte klubbene. Jeg mener også at det store mediehusene skal være langt mer kritisk i sin journalistikk rundt Haaland, og at ikke alt bare er hyllig fra topp til tå. Hvis vi skal ha et minimum av
kredibilitet, og for min del selvrespekt, så burde dette skjedd allerede.
Når det kommer til Solbakken: Han mer eller mindre tvang spillerne til å være med på kampanjer for å fronte motstand mot Qatar-VM, men nå påstår han at spillerne ikke skal ha behov for å involvere seg.
Her sier man først A, men i stedet for å si B etterpå så prøver man å late som den første bokstaven ikke har noe med resten av alfabetet å gjøre.

Oj. Hella måne. Den metaforen der sliter jeg med å forstå selv, så lykke til for de som prøver å se noe fornuft i den.
Er jo bare mer og mer åpenbart at hele denne "human rights" kampanjen utelukkende ble satt i gang i frykt for at fotballtinget skulle nekte Norge muligheten til å kvalifisere seg for VM. Noe de jo lyktes med der vi skulle påvirke og jobbe aktivt mot fra utsiden.

Har limt inn dette i en annen tråd om temaet også, men legger det her også. .

På fotballtinget ble følgende vedtak stemt frem mer eller mindre enstemmig:

"NFF og dets medlemsklubber skal ikke inngå sponsor- eller samarbeidsavtaler med stater, eller selskaper med samme navn som stater, der det er dokumentert at det begås systematiske og grove brudd på menneskerettighetene eller krigens folkerett. Det samme gjelder selskaper som er heleid av slike stater. Ansvaret for vurderingen rundt dette bør være en naturlig del av den daglige drift i forbund og klubb og bør således tillegges generalsektretær og klubbledere. Dette er selvsagt ikke til hinder for å innhente råd fra etisk komité dersom man er i tvil. "

"NFFs og dets medlemsklubberskal ikke legge treningsleire til land eller spille treningskamper mot senior landslag eller klubblag fra land der det er dokumentert at det begås systematiske og grove brudd på menneskerettighetene eller krigens folkerett."

Blir jo en tolkningssak det her, men synes for meg åpenbart at NFF har fått et klart mandat fra fotballnorge om hva slags standpunkt vi skal ha ikke bare til Qatar, men til alle stater der det er dokumentert at det begås systematiske og grove brudd på menneskerettigheter eller krigens folkerett. Da altså inkludert Emiratene. De presiserer også i den vedtatte teksten "Det samme gjelder selskaper som er heleid av slike stater".

Amnesty sa vel også at Emiratene er ca 10 ganger verre enn Qatar når det kommer til brudd på menneskerettigheter

Så enig med deg. Solbakken er faktisk enda verre her. Han kunne faktisk benyttet muligheten til å si at "Erling må få lov til å konsentrere seg om fotball og ta sine klubbvalg basert på det sportslige, men NFF sin innstilling er helt klart at vi fordømmer de menneskerettighetsbruddene som begås av Emiratene og ser problematikken med statseide fotballklubber som Manchester City"

Da støtterr man i alle fall fotballnorge helt ned på grasrota sin klare innstilling til slike eierskap og Emiratene som stat samtidig som man verner litt om spilleren og mennesket Erling Haaland ved å frita han for ansvar. Nå er det jo dessverre sånn at Haaland sitt klubbvalg ble brukt av Qatar til å undergrave hele "human rights" kampanjen vår, så at klubbvalget hans har betydning er det liten tvil om. Og NFF hjelper jo ikke til når de stoppet den kampanjen parallelt med at Haaland offentliggjorde sitt klubbvalg.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

TheOpiate skrev: tor sep 22, 2022 1:04 pm Nettopp. Helt legitimt å ta dette med Håland og kompani når man reagerer såpass drastisk på Normann sitt valg. Hvorfor skal man gjøre en syndebukk ut av Normann og en folkehelt ut av Håland når begge tar valg som står i sterk kontrast til hva folk flest mener og ønsker for verdenssamfunnet?
Enig. Og jeg ser forskjellen i sakene og den politiske sitasjonen med boikott mot Russland. Men man burde jo i det minste kunne hatt en middelvei med Haaland også. F.eks vært tydelig på at Norge fremdeles har samme innstilling til menneskerettigheter som før Haaland byttet klubb, og at man kanskje kunne tatt Haaland ut av markedskampanjer for landslaget fordi hans klubbvalg ikke sammensvarer med NFF sine verdier og deres arbeid for menneskerettigheter. Istedenfor sitter Solbakken og støtter Haaland sitt klubbvalg. Det overrasket meg, da jeg har opplevd Solbakken som en frittalende person som jeg trodde kunne både verne om Haaland som menneske, men samtidig si høyt at NFF tar avstand fra eierskapet i klubben han spiller for. Det påvirker jo ikke Haaland direkte, men eierne hans

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Absolutt. Uansett så tror jeg det er viktig at store aktører i norsk nyhetsbilde som VG og NRK tar tak i dette og faktisk setter fokus på det. Det er som du sier forskjellige saker, med forskjellig fokus. Dog, det gir ingen mening at man skal fordømme den ene saken og overse den andre. Problemet er jo at folk flest ikke har kjennskap til den ene saken, men bombarderes daglig med info om den andre.

Hadde en prat med en oppglødd svigerfar nylig som syntes det var så fantastisk det som skjer med Håland i City. Jeg var enig i at det er gøy at lille Norge har en spiller som hevder seg i ypperste verdensklasse i verdens største sport, men at jeg helst skulle sett at han var i en annen klubb. Det skjønte selvfølgelig ikke svigerfar noe av. Jeg touchet så vidt innom eierskapet og sportsvasking, og det er noe han rett og slett ikke hadde kjennskap til, og det er nok gangbart for majoriteten av de som følger med i fotballen. Svigerfar er på alle måter både oppegående og ikke minst engasjert i hva som skjer i verden, men infoen rundt disse tingene hadde aldri kommet til han tidligere. Derfor så viktig at dette faktisk kommer opp i samfunnsdebatten, selv om det kanskje blir litt ubehagelig for f.eks Håland og Solbakken

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Dette med forskjellige saker men samme tema har jo en vært innom tidligere og. I diverse forum og nyhetsbilder så er det av og til sportsvasking viss en går innom samme tema, mens av og til er det greit, fordi det er samme tema og sak. Den balansegangen der er jo litt vanskelig å forholde seg til inniblant. Og en kjem jo da litt inne på dette med det store bildet og problemet sporten faktisk står ovenfor. Min oppriktige mening er at å komme med sportsvasking hver gang en kommer innom andre "problem" også, er litt knebling av diskusjonene. For opp i det hele så ønsker man vel å belyse mest mulig rundt tema. Ikke bare den enkle tankegangen at når en nevner noe annet, så er det kun for å gjøre det disse regimene ønsker.

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 11:16 am
Champis skrev: tor sep 22, 2022 11:11 am
Wellé skrev: tor sep 22, 2022 10:53 am
Han dreit seg ut. Man skulle trodd han var såpass mediecoachet at han bare ville svart "Ingen kommentar", eller at han hadde et forberedt svar på denne typen spm, som de burde visst kunne komme. Med en gang han kommenterer at påstandene fra NrK er drøye så bedriver han aktiv sportsvasking ved å så tvil om påstandene, som igjen blir en kommentar av politisk karakter. Da åpner det med rette at vi kan slakte han for å bedrive med direkte sportsvasking.

Men som jeg skrev i et tidligere innlegg, den som irriterer meg nesten mest er Solbakken. Han er så dobbeltmoralsk at det er pinlig. Du kan ikke gå så hardt ut mot Normann som han gjorde, for å så nærmest frikjenne Haaland for å spille for klubben han gjør.

Som fan av Norges landslag frykter jeg at Haaland går lei av kritiske spm og tar en pause fra landslaget. Som nordmann håper jeg vi kaster han ut av landslaget så lenge han spiller for en av disse regimestyrte klubbene. Jeg mener også at det store mediehusene skal være langt mer kritisk i sin journalistikk rundt Haaland, og at ikke alt bare er hyllig fra topp til tå. Hvis vi skal ha et minimum av
kredibilitet, og for min del selvrespekt, så burde dette skjedd allerede.

Helt fair å mene at han dreit seg ut, men å lese ut av dette at han er engasjert i politikken for å gjøre et poeng ut av det, blir tøysete.

Jeg var blant dem som var sterkt kritisk til måten NFF håndterte Normann-saken på. Og jeg har sterkt kritisert de som mener det var rett valg, men som samtidig mener at Haaland sin case er helt annerledes. Forskjellen på oss, er at jeg mener det er helt tullete å kaste noen som helst ut av landslaget basert på hvilken klubb de spiller i.

Helt greit at det stilles kritiske spørsmål. Men jeg er helt uenig i at det skal stilles spørsmål rundt dette til enhver tid og ved hver eneste anledning. Hva skal man få ut av det? Verken spillere, landslag, presse eller publikum vil få noe ut av det, tvert i mot!
Klart man skal stille spørsmål om dette til en hver tid og ved alle anledninger. Og man må bruke de få anledningene man har. Det er ikke slik at man kan booke tid hos familien Haaland for å snakke om hvem som betaler lønna hans. Det får man ikke. Vil man jævelskapen i fotball til livs så kaster man Normann og Haaland ut av landslaget. Det fungerer. NRK beholder avtalen om å sende VM (slik at ingen andre får tak i den), men sender ikke et bilde. Det fungerer. Viasat fjerner Citykampene fra menyen sin. Det fungerer.

At en City-supporter velger linjen med å hevde ingenting hjelper er naturlig. Men det stemmer ikke.

Hehe, at du fortsatt tror jeg er City-supporter er jo hysterisk morsomt - du som nekter for at du har ment en del ting om meg, og at det kun er ting jeg har funnet opp :lol:

Å stille spørsmål om dette før og etter alle kamper vil selvsagt kun fungere mot sin hensikt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Champis skrev: tor sep 22, 2022 2:09 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 11:16 am
Champis skrev: tor sep 22, 2022 11:11 am


Helt fair å mene at han dreit seg ut, men å lese ut av dette at han er engasjert i politikken for å gjøre et poeng ut av det, blir tøysete.

Jeg var blant dem som var sterkt kritisk til måten NFF håndterte Normann-saken på. Og jeg har sterkt kritisert de som mener det var rett valg, men som samtidig mener at Haaland sin case er helt annerledes. Forskjellen på oss, er at jeg mener det er helt tullete å kaste noen som helst ut av landslaget basert på hvilken klubb de spiller i.

Helt greit at det stilles kritiske spørsmål. Men jeg er helt uenig i at det skal stilles spørsmål rundt dette til enhver tid og ved hver eneste anledning. Hva skal man få ut av det? Verken spillere, landslag, presse eller publikum vil få noe ut av det, tvert i mot!
Klart man skal stille spørsmål om dette til en hver tid og ved alle anledninger. Og man må bruke de få anledningene man har. Det er ikke slik at man kan booke tid hos familien Haaland for å snakke om hvem som betaler lønna hans. Det får man ikke. Vil man jævelskapen i fotball til livs så kaster man Normann og Haaland ut av landslaget. Det fungerer. NRK beholder avtalen om å sende VM (slik at ingen andre får tak i den), men sender ikke et bilde. Det fungerer. Viasat fjerner Citykampene fra menyen sin. Det fungerer.

At en City-supporter velger linjen med å hevde ingenting hjelper er naturlig. Men det stemmer ikke.

Hehe, at du fortsatt tror jeg er City-supporter er jo hysterisk morsomt - du som nekter for at du har ment en del ting om meg, og at det kun er ting jeg har funnet opp :lol:

Å stille spørsmål om dette før og etter alle kamper vil selvsagt kun fungere mot sin hensikt.
Det er ingenting som tyder på at dette har virket mot sin hensikt. Hvor tar du det i fra?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 2:01 pm Dette med forskjellige saker men samme tema har jo en vært innom tidligere og. I diverse forum og nyhetsbilder så er det av og til sportsvasking viss en går innom samme tema, mens av og til er det greit, fordi det er samme tema og sak. Den balansegangen der er jo litt vanskelig å forholde seg til inniblant. Og en kjem jo da litt inne på dette med det store bildet og problemet sporten faktisk står ovenfor. Min oppriktige mening er at å komme med sportsvasking hver gang en kommer innom andre "problem" også, er litt knebling av diskusjonene. For opp i det hele så ønsker man vel å belyse mest mulig rundt tema. Ikke bare den enkle tankegangen at når en nevner noe annet, så er det kun for å gjøre det disse regimene ønsker.
Uff ja, fryktelig vanskelig. Men i en tråd på et PL-forum som heter Newcastle og Manchester City, er det så vanskelig egentlig?

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Forventet ikke at du forstod dette da selvsagt. Så lenge skylappene dine er på og du kun ser 1 problem, så blir det vanskelig å dra det noe videre med deg. Så bortkastet av deg å hoppe på.

startelver

Legg inn av startelver »

Tenk at Braut tjener 5.1 millioner kroner med dagens kurs i uka.

Det gir en dagslønn på 728 000 kroner. Bare de dagene han har vært i Oslo har han tjent 3 millioner.

Det er ganske mye det. Lurer på om han setter de inn på høyrente eller investerer i krypto.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 4:21 pm Forventet ikke at du forstod dette da selvsagt. Så lenge skylappene dine er på og du kun ser 1 problem, så blir det vanskelig å dra det noe videre med deg. Så bortkastet av deg å hoppe på.
Bittelitt forutsigbart at du nå går videre på person. Og kjedelig. Men helt etter sportsvasking-manualen.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 6:46 pm
Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 4:21 pm Forventet ikke at du forstod dette da selvsagt. Så lenge skylappene dine er på og du kun ser 1 problem, så blir det vanskelig å dra det noe videre med deg. Så bortkastet av deg å hoppe på.
Bittelitt forutsigbart at du nå går videre på person. Og kjedelig. Men helt etter sportsvasking-manualen.
Ja sant det er kjedelig når debattanter er sånn? Du liker nå å drive med litt løgn når du omtaler og stempler andre debattanter. Så du takler det nok. En må gi og ta. Og nå var det du som valgte å hoppe på igjen. Hugse på det er valgfritt å være her, som du pleier å skrive. Grensen for folk går som regel der en setter den selv, og noen passer selvsagt på at grensen går akkurat forbi, sånn at en slepper å forholde seg til noe en selv kan være involvert i. Sportsvasking-manualen leste jeg nettopp i. Stort av dei å sette av 3 sider til deg der.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 7:19 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 6:46 pm
Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 4:21 pm Forventet ikke at du forstod dette da selvsagt. Så lenge skylappene dine er på og du kun ser 1 problem, så blir det vanskelig å dra det noe videre med deg. Så bortkastet av deg å hoppe på.
Bittelitt forutsigbart at du nå går videre på person. Og kjedelig. Men helt etter sportsvasking-manualen.
Ja sant det er kjedelig når debattanter er sånn? Du liker nå å drive med litt løgn når du omtaler og stempler andre debattanter. Så du takler det nok. En må gi og ta. Og nå var det du som valgte å hoppe på igjen. Hugse på det er valgfritt å være her, som du pleier å skrive. Grensen for folk går som regel der en setter den selv, og noen passer selvsagt på at grensen går akkurat forbi, sånn at en slepper å forholde seg til noe en selv kan være involvert i. Sportsvasking-manualen leste jeg nettopp i. Stort av dei å sette av 3 sider om deg der.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 7:19 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 6:46 pm
Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 4:21 pm Forventet ikke at du forstod dette da selvsagt. Så lenge skylappene dine er på og du kun ser 1 problem, så blir det vanskelig å dra det noe videre med deg. Så bortkastet av deg å hoppe på.
Bittelitt forutsigbart at du nå går videre på person. Og kjedelig. Men helt etter sportsvasking-manualen.
Ja sant det er kjedelig når debattanter er sånn? Du liker nå å drive med litt løgn når du omtaler og stempler andre debattanter. Så du takler det nok. En må gi og ta. Og nå var det du som valgte å hoppe på igjen. Hugse på det er valgfritt å være her, som du pleier å skrive. Grensen for folk går som regel der en setter den selv, og noen passer selvsagt på at grensen går akkurat forbi, sånn at en slepper å forholde seg til noe en selv kan være involvert i. Sportsvasking-manualen leste jeg nettopp i. Stort av dei å sette av 3 sider til deg der.
Jeg synes ikke det er kjedelig at folk er sånn. Ingen grunn til å legge ord i munnen min. Det er ingenting som er bedre enn at vi får se hvem folk er. Keep up!

Det er derimot kjedelig med personangrep, i en seriøs tråd.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 7:50 pm
Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 7:19 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 6:46 pm

Bittelitt forutsigbart at du nå går videre på person. Og kjedelig. Men helt etter sportsvasking-manualen.
Ja sant det er kjedelig når debattanter er sånn? Du liker nå å drive med litt løgn når du omtaler og stempler andre debattanter. Så du takler det nok. En må gi og ta. Og nå var det du som valgte å hoppe på igjen. Hugse på det er valgfritt å være her, som du pleier å skrive. Grensen for folk går som regel der en setter den selv, og noen passer selvsagt på at grensen går akkurat forbi, sånn at en slepper å forholde seg til noe en selv kan være involvert i. Sportsvasking-manualen leste jeg nettopp i. Stort av dei å sette av 3 sider til deg der.
Jeg synes ikke det er kjedelig at folk er sånn. Ingen grunn til å legge ord i munnen min. Det er ingenting som er bedre enn at vi får se hvem folk er. Keep up!

Det er derimot kjedelig med personangrep, i en seriøs tråd.
Ok, men det er greit at du kan anklage andre for holdninger dem ikke har.? Flere har jo reagert på det. Men nå skal du sutre å stille deg i offerrollen? Ja du har rett, det er bra en kan danne seg et bilde av folk. Det beste hadde nok vært å hatt en tråd om Sportsvasking/menneskerettigheter, eiere og sponsorer. Da kunne man diskutert brett og tatt for oss problemet en har innenfor fotballen. Kanskje noen grenser hadde blitt flyttet, og hadde da blitt enda mer sportsvasking tro?

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: tor sep 22, 2022 6:40 pm Tenk at Braut tjener 5.1 millioner kroner med dagens kurs i uka.

Det gir en dagslønn på 728 000 kroner. Bare de dagene han har vært i Oslo har han tjent 3 millioner.

Det er ganske mye det. Lurer på om han setter de inn på høyrente eller investerer i krypto.

Han gjør vel som George Best å bruker mesteparten på piker vin og sang.

Og resten roter han bort

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 8:07 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 7:50 pm
Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 7:19 pm

Ja sant det er kjedelig når debattanter er sånn? Du liker nå å drive med litt løgn når du omtaler og stempler andre debattanter. Så du takler det nok. En må gi og ta. Og nå var det du som valgte å hoppe på igjen. Hugse på det er valgfritt å være her, som du pleier å skrive. Grensen for folk går som regel der en setter den selv, og noen passer selvsagt på at grensen går akkurat forbi, sånn at en slepper å forholde seg til noe en selv kan være involvert i. Sportsvasking-manualen leste jeg nettopp i. Stort av dei å sette av 3 sider til deg der.
Jeg synes ikke det er kjedelig at folk er sånn. Ingen grunn til å legge ord i munnen min. Det er ingenting som er bedre enn at vi får se hvem folk er. Keep up!

Det er derimot kjedelig med personangrep, i en seriøs tråd.
Ok, men det er greit at du kan anklage andre for holdninger dem ikke har.? Flere har jo reagert på det. Men nå skal du sutre å stille deg i offerrollen? Ja du har rett, det er bra en kan danne seg et bilde av folk. Det beste hadde nok vært å hatt en tråd om Sportsvasking/menneskerettigheter, eiere og sponsorer. Da kunne man diskutert brett og tatt for oss problemet en har innenfor fotballen. Kanskje noen grenser hadde blitt flyttet, og hadde da blitt enda mer sportsvasking tro?
Det er lov å lage tråder?
Jeg har naturligvis ikke anklaget noen for å ha holdninger de ikke har. Det er bare din påstand, som du aldri har klart å dokumentere.
Men nok avsporing nå. Regner med du legger bort personangrepene og tar opp igjen temaet.

startelver

Legg inn av startelver »

taknina skrev: tor sep 22, 2022 8:20 pm
startelver skrev: tor sep 22, 2022 6:40 pm Tenk at Braut tjener 5.1 millioner kroner med dagens kurs i uka.

Det gir en dagslønn på 728 000 kroner. Bare de dagene han har vært i Oslo har han tjent 3 millioner.

Det er ganske mye det. Lurer på om han setter de inn på høyrente eller investerer i krypto.

Han gjør vel som George Best å bruker mesteparten på piker vin og sang.

Og resten roter han bort
Han kunne gitt meg 3 timers lønn så jeg får betalt gjelda mi.

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: tor sep 22, 2022 8:52 pm
taknina skrev: tor sep 22, 2022 8:20 pm
startelver skrev: tor sep 22, 2022 6:40 pm Tenk at Braut tjener 5.1 millioner kroner med dagens kurs i uka.

Det gir en dagslønn på 728 000 kroner. Bare de dagene han har vært i Oslo har han tjent 3 millioner.

Det er ganske mye det. Lurer på om han setter de inn på høyrente eller investerer i krypto.

Han gjør vel som George Best å bruker mesteparten på piker vin og sang.

Og resten roter han bort
Han kunne gitt meg 3 timers lønn så jeg får betalt gjelda mi.
Jeg hadde nok trengt ett par dagslønner

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 2:54 pm
Champis skrev: tor sep 22, 2022 2:09 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 11:16 am

Klart man skal stille spørsmål om dette til en hver tid og ved alle anledninger. Og man må bruke de få anledningene man har. Det er ikke slik at man kan booke tid hos familien Haaland for å snakke om hvem som betaler lønna hans. Det får man ikke. Vil man jævelskapen i fotball til livs så kaster man Normann og Haaland ut av landslaget. Det fungerer. NRK beholder avtalen om å sende VM (slik at ingen andre får tak i den), men sender ikke et bilde. Det fungerer. Viasat fjerner Citykampene fra menyen sin. Det fungerer.

At en City-supporter velger linjen med å hevde ingenting hjelper er naturlig. Men det stemmer ikke.

Hehe, at du fortsatt tror jeg er City-supporter er jo hysterisk morsomt - du som nekter for at du har ment en del ting om meg, og at det kun er ting jeg har funnet opp :lol:

Å stille spørsmål om dette før og etter alle kamper vil selvsagt kun fungere mot sin hensikt.
Det er ingenting som tyder på at dette har virket mot sin hensikt. Hvor tar du det i fra?

HAR virket mot sin hensikt? Det har da aldri blitt stilt drøssevis av spørsmål rundt dette temaet ved absolutt alle anledninger som er mulig?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Champis skrev: tor sep 22, 2022 9:01 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 2:54 pm
Champis skrev: tor sep 22, 2022 2:09 pm


Hehe, at du fortsatt tror jeg er City-supporter er jo hysterisk morsomt - du som nekter for at du har ment en del ting om meg, og at det kun er ting jeg har funnet opp :lol:

Å stille spørsmål om dette før og etter alle kamper vil selvsagt kun fungere mot sin hensikt.
Det er ingenting som tyder på at dette har virket mot sin hensikt. Hvor tar du det i fra?

HAR virket mot sin hensikt? Det har da aldri blitt stilt drøssevis av spørsmål rundt dette temaet ved absolutt alle anledninger som er mulig?
Så du synes det har vært passe mengde oppmerksomhet da? Nok?

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 9:09 pm
Champis skrev: tor sep 22, 2022 9:01 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 2:54 pm
Det er ingenting som tyder på at dette har virket mot sin hensikt. Hvor tar du det i fra?

HAR virket mot sin hensikt? Det har da aldri blitt stilt drøssevis av spørsmål rundt dette temaet ved absolutt alle anledninger som er mulig?
Så du synes det har vært passe mengde oppmerksomhet da? Nok?

Jeg har ikke sagt noe om det.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Champis skrev: tor sep 22, 2022 9:10 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 9:09 pm
Champis skrev: tor sep 22, 2022 9:01 pm


HAR virket mot sin hensikt? Det har da aldri blitt stilt drøssevis av spørsmål rundt dette temaet ved absolutt alle anledninger som er mulig?
Så du synes det har vært passe mengde oppmerksomhet da? Nok?

Jeg har ikke sagt noe om det.
Øh nei akkurat. Det er jo derfor jeg spør da skjønner du. Jeg lurer på om det har vært passe mengde oppmerksomhet?

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 8:25 pm
Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 8:07 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 7:50 pm
Jeg synes ikke det er kjedelig at folk er sånn. Ingen grunn til å legge ord i munnen min. Det er ingenting som er bedre enn at vi får se hvem folk er. Keep up!

Det er derimot kjedelig med personangrep, i en seriøs tråd.
Ok, men det er greit at du kan anklage andre for holdninger dem ikke har.? Flere har jo reagert på det. Men nå skal du sutre å stille deg i offerrollen? Ja du har rett, det er bra en kan danne seg et bilde av folk. Det beste hadde nok vært å hatt en tråd om Sportsvasking/menneskerettigheter, eiere og sponsorer. Da kunne man diskutert brett og tatt for oss problemet en har innenfor fotballen. Kanskje noen grenser hadde blitt flyttet, og hadde da blitt enda mer sportsvasking tro?
Det er lov å lage tråder?
Jeg har naturligvis ikke anklaget noen for å ha holdninger de ikke har. Det er bare din påstand, som du aldri har klart å dokumentere.
Men nok avsporing nå. Regner med du legger bort personangrepene og tar opp igjen temaet.
Ja vet, men jeg hadde egentlig håpet at en kunne ta det i denne tråden. Men noen er raske med å påpeke hva tråden heter når det brenner litt under føttene. Å joda, dokumentasjon fins det i tråden her og det vet du og. Enig, vi legger det bort og kan fortsette med temaet. Jeg kan fint holde meg til det, og da håper jeg du og kan, ellers blir det barnehage som nå.

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 9:24 pm
Champis skrev: tor sep 22, 2022 9:10 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 9:09 pm

Så du synes det har vært passe mengde oppmerksomhet da? Nok?

Jeg har ikke sagt noe om det.
Øh nei akkurat. Det er jo derfor jeg spør da skjønner du. Jeg lurer på om det har vært passe mengde oppmerksomhet?

Det må gjerne være mye oppmerksomhet, men den bør jo være på et annet nivå enn å stille de samme spørsmålene hundrevis av ganger i forkant og etterkant av fotballkamper.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Champis skrev: tor sep 22, 2022 9:39 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 9:24 pm
Champis skrev: tor sep 22, 2022 9:10 pm


Jeg har ikke sagt noe om det.
Øh nei akkurat. Det er jo derfor jeg spør da skjønner du. Jeg lurer på om det har vært passe mengde oppmerksomhet?

Det må gjerne være mye oppmerksomhet, men den bør jo være på et annet nivå enn å stille de samme spørsmålene hundrevis av ganger i forkant og etterkant av fotballkamper.
Ja, men har det vært nok?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 9:38 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 8:25 pm
Johnny47 skrev: tor sep 22, 2022 8:07 pm

Ok, men det er greit at du kan anklage andre for holdninger dem ikke har.? Flere har jo reagert på det. Men nå skal du sutre å stille deg i offerrollen? Ja du har rett, det er bra en kan danne seg et bilde av folk. Det beste hadde nok vært å hatt en tråd om Sportsvasking/menneskerettigheter, eiere og sponsorer. Da kunne man diskutert brett og tatt for oss problemet en har innenfor fotballen. Kanskje noen grenser hadde blitt flyttet, og hadde da blitt enda mer sportsvasking tro?
Det er lov å lage tråder?
Jeg har naturligvis ikke anklaget noen for å ha holdninger de ikke har. Det er bare din påstand, som du aldri har klart å dokumentere.
Men nok avsporing nå. Regner med du legger bort personangrepene og tar opp igjen temaet.
Ja vet, men jeg hadde egentlig håpet at en kunne ta det i denne tråden. Men noen er raske med å påpeke hva tråden heter når det brenner litt under føttene. Å joda, dokumentasjon fins det i tråden her og det vet du og. Enig, vi legger det bort og kan fortsette med temaet. Jeg kan fint holde meg til det, og da håper jeg du og kan, ellers blir det barnehage som nå.
Må bare få minne på at det var du som gikk for personangrep igjen, ikke jeg. Om dette er en trussel om at det er slik du vil reagere neste gang diskusjonen ikke går som du håpet på bør nok MOD på banen.

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 10:07 pm
Champis skrev: tor sep 22, 2022 9:39 pm
markantovertak skrev: tor sep 22, 2022 9:24 pm

Øh nei akkurat. Det er jo derfor jeg spør da skjønner du. Jeg lurer på om det har vært passe mengde oppmerksomhet?

Det må gjerne være mye oppmerksomhet, men den bør jo være på et annet nivå enn å stille de samme spørsmålene hundrevis av ganger i forkant og etterkant av fotballkamper.
Ja, men har det vært nok?

Jeg ser ikke noe hensikt i at mediene skal stille Haaland det samme spørsmålet foran og etter hver kamp framover, nei. Men hva som er nok mengde oppmerksomhet rundt temaet har jeg ingen formening om

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»