Geosentrisk modell av jorden

Svar
Orlar

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av Orlar »

Sannheten, eller delvis sannhet vises ofte til oss i Hollywood filmer og serier. Samt gjennom symboler og tall. Den serien "Under the dome". Det er et eksempel på hvordan firmamentet/dome/kuppelen er.

1. havet finner sitt nivå og er flatt - egen lov
2. vitenskapen har ikke funnet bevis for at jorda roterer og går rundt solen

Konklusjon. Jorda er flat og stillestående.

Dette stemmer med vitenskapen. Det stemmer med sansene dine. Og samsvarer med skapelsen i bibelen.

Hvem laget det heliosentriske systemet. Det var jesuitter, en katolsk orden. Senere fant de ut de måtte senke hastigheten på rotasjon av månen med flere tusen km/t. Og i tillegg lage helning på jordaksen for å få ting til stemme sånn høvelig! Er det tilfeldig at vi bare ser den ene siden av månen. De har brukt en god del psudovitenskap, og jobbet bakveis, for å få ting til å stemme.

NASA har ikke ett eneste ekte bilde av jordkloden fra verdensrommet! Fordi det er et firmament over oss! En dome/kuppel. Anslås til 120 km-150km på det høyeste. Det omslutter hele flaten vi bor på, inkl. ekstra land bortenfor Antarktis! Det er ikke noe verdensrommet.

Firmamentet er laget av nå mjukt glass og gjennomsiktig. Det er uknuselig. USA har prøvd å sprenge på det. Operation fishbowl. NASA "faket" månelandingen. Har dere sett den blekkboksen som sku ha landet der for over 40 år siden. Litt av et syn! Det går ikke ann å lande på månen. Månen har sitt eget lys, og laget av plasma. Det er et kaldt lys. Bare sjekk med digitalt termometer i månelyset og skyggen. Det er et klart avvik.

Hva er den alternative verden vi lever inni? Noen mener vi er inni en elektromagnetisk toroide. Solas bevegelser stemmer men en sånn toroide modell. Det er mulig et elektromagnetisk univers vi lever inni. Krefter som virker er magnetisme, densitet, trykk og lys.

Vi har ikke frihet til å kunne reise med egen båt eller fly for undersøke Antarktis. Det finnes en, eller flere åpninger gjennom isveggen til nytt land. Hele kontinenter. Enten blir du senket, eller skutt ned. Mulig du blir avskjært og får en advarsel først.

Vi lever på gigantiske løgner! Hva mer lyger de om. Vel, nesten alt!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 7:31 pm Sannheten, eller delvis sannhet vises ofte til oss i Hollywood filmer og serier.
Her er jeg fullstendig enig.

Setter feks veldig stor pris på at George Lucas har dekket krigen i verdensrommet.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Jorda er sentrum. Sol, måne og stjernelysene roterer rundt oss. Sola er mye nærmere. Sola og månen ser nærmere ut fordi de er nærmere! Sola er like stor som månen. mulig bare ca 60 km i diameter. Hastigheten er mulig ca. 1600 km/t. Stjernelys er inni den kuppelen, planeter er vandrende stjerner. I gamle dager var astrologi anerkjent vitenskap. Nå er det omgjort til psudovitenskap. De laget pyramidene i Egypt for 5000 - 10000 år siden, og linet opp med orions belte. De kunne vel ingenting om stjerner, planeter, geometri osv.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 8:05 pm Jorda er sentrum. Sol, måne og stjernelysene roterer rundt oss. Sola er mye nærmere. Sola og månen ser nærmere ut fordi de er nærmere! Sola er like stor som månen. mulig bare ca 60 km i diameter. Hastigheten er mulig ca. 1600 km/t. Stjernelys er inni den kuppelen, planeter er vandrende stjerner. I gamle dager var astrologi anerkjent vitenskap. Nå er det omgjort til psudovitenskap. De laget pyramidene i Egypt for 5000 - 10000 år siden, og linet opp med orions belte. De kunne vel ingenting om stjerner, planeter, geometri osv.
Men hva er vitsen med stjerner og planeter da? Er de bare til pynt slik at ikke kuppelen blir så kjedelig?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

SirJames skrev: tor sep 22, 2022 6:55 pm Jeg tror vi må bite i det sure (og flate) eplet, og innse at TS har rett mtp glasskuppelen.

Er jo til og med laget dokumentarserie om dette.

https://www.imdb.com/title/tt1553656/?ref_=nv_sr_srsg_0
Det jeg undrer meg over er: hvem blåste den kuppelen. Finnes det rester ellr ruiner av det glassblåseriet. Det må jo ha vært en med kraftige lunger, og en enorm ovn. Eller er løsningen så enkel som at det var hen gud som skapte den.
Hvem kom først av kuppelen og mennesket....

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 2:18 pm 1. havet finner sitt nivå og er flatt - egen lov
2. vitenskapen har ikke funnet bevis for at jorda roterer

Konklusjon. Jorda er flat og stillestående.
Jeg skal hjelpe deg litt ved å presisere/utdype overnevnte:
1. havet finner sitt nivå og er flatt - egen lov.
2. vitenskapen har ikke funnet bevis for at jorda roterer - egen lov.
Konklusjon. Jorda er flat og stillestående - egen lov.
- Årsaksforhold, å drite i all logikk basert på uavhengige observasjoner (altså uavhengig av personlige (hellige?) overbevisninger), gir - egen lov.

Takk/donasjon, kan sendes til pasta/pizza-guden i form av en flygende tallerken med pizza/pasta (NB, jeg bedriver ikke lobbyvirksomhet for Italia).
Obligatorisk hodebeskyttelse under sending for alle nærværende (husk å lese manualen nøye, både baklengs, speilvendt og opp-ned -før bruk):
Bilde
Lykke til 🍀

Orlar

Legg inn av Orlar »

@Rexwiller godt spørsmål. Det er noe vi ikke forstår. Planetene forbindes med guder. I mytologien. Neptun regjerer vannet. Posidion.

Alle har sett sollyset gjennom skylag som skinner ute i havet. Strålene spres utover. Og et lite område ute i havet som lyses opp av solen. En person på andre siden vil ikke se det samme som deg. Det er litt som regnbuen på en måte. Det er noe i den toroide modellen som kan forklare det.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bjoro33 skrev: tor sep 22, 2022 8:14 pm
SirJames skrev: tor sep 22, 2022 6:55 pm Jeg tror vi må bite i det sure (og flate) eplet, og innse at TS har rett mtp glasskuppelen.

Er jo til og med laget dokumentarserie om dette.

https://www.imdb.com/title/tt1553656/?ref_=nv_sr_srsg_0
Det jeg undrer meg over er: hvem blåste den kuppelen. Finnes det rester ellr ruiner av det glassblåseriet. Det må jo ha vært en med kraftige lunger, og en enorm ovn. Eller er løsningen så enkel som at det var hen gud som skapte den.
Hvem kom først av kuppelen og mennesket....
Tipper på mennesket. Ellers ville vi jo ikke fått mennesket gjennom kuppelen og ned på jorda.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 7:31 pm Sannheten, eller delvis sannhet vises ofte til oss i Hollywood filmer og serier. Samt gjennom symboler og tall. Den serien "Under the dome". Det er et eksempel på hvordan firmamentet/dome/kuppelen er.

1. havet finner sitt nivå og er flatt - egen lov
2. vitenskapen har ikke funnet bevis for at jorda roterer og går rundt solen

Konklusjon. Jorda er flat og stillestående.

Dette stemmer med vitenskapen. Det stemmer med sansene dine. Og samsvarer med skapelsen i bibelen.

Hvem laget det heliosentriske systemet. Det var jesuitter, en katolsk orden. Senere fant de ut de måtte senke hastigheten på rotasjon av månen med flere tusen km/t. Og i tillegg lage helning på jordaksen for å få ting til stemme sånn høvelig! Er det tilfeldig at vi bare ser den ene siden av månen. De har brukt en god del psudovitenskap, og jobbet bakveis, for å få ting til å stemme.

NASA har ikke ett eneste ekte bilde av jordkloden fra verdensrommet! Fordi det er et firmament over oss! En dome/kuppel. Anslås til 120 km-150km på det høyeste. Det omslutter hele flaten vi bor på, inkl. ekstra land bortenfor Antarktis! Det er ikke noe verdensrommet.

Firmamentet er laget av nå mjukt glass og gjennomsiktig. Det er uknuselig. USA har prøvd å sprenge på det. Operation fishbowl. NASA "faket" månelandingen. Har dere sett den blekkboksen som sku ha landet der for over 40 år siden. Litt av et syn! Det går ikke ann å lande på månen. Månen har sitt eget lys, og laget av plasma. Det er et kaldt lys. Bare sjekk med digitalt termometer i månelyset og skyggen. Det er et klart avvik.

Hva er den alternative verden vi lever inni? Noen mener vi er inni en elektromagnetisk toroide. Solas bevegelser stemmer men en sånn toroide modell. Det er mulig et elektromagnetisk univers vi lever inni. Krefter som virker er magnetisme, densitet, trykk og lys.

Vi har ikke frihet til å kunne reise med egen båt eller fly for undersøke Antarktis. Det finnes en, eller flere åpninger gjennom isveggen til nytt land. Hele kontinenter. Enten blir du senket, eller skutt ned. Mulig du blir avskjært og får en advarsel først.

Vi lever på gigantiske løgner! Hva mer lyger de om. Vel, nesten alt!
Hvorfor svarer du ikke på spørsmål?

Er du blitt misjonær?

Eller er du bare uredelig?


BE

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Bjoro33 skrev: tor sep 22, 2022 8:14 pm
SirJames skrev: tor sep 22, 2022 6:55 pm Jeg tror vi må bite i det sure (og flate) eplet, og innse at TS har rett mtp glasskuppelen.

Er jo til og med laget dokumentarserie om dette.

https://www.imdb.com/title/tt1553656/?ref_=nv_sr_srsg_0
Det jeg undrer meg over er: hvem blåste den kuppelen. Finnes det rester ellr ruiner av det glassblåseriet. Det må jo ha vært en med kraftige lunger, og en enorm ovn. Eller er løsningen så enkel som at det var hen gud som skapte den.
Hvem kom først av kuppelen og mennesket....
Tipper det her er snakk om såkalt kuppelhue..

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Stjernehimmelen er bevis på at det er mange hull i det store pleddet som dekker lyset. Det vi tror er stjerner, er bare hull i pleddet hvor lyset slipper ut.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Zpiff skrev: tor sep 22, 2022 8:20 pm
Bjoro33 skrev: tor sep 22, 2022 8:14 pm
SirJames skrev: tor sep 22, 2022 6:55 pm Jeg tror vi må bite i det sure (og flate) eplet, og innse at TS har rett mtp glasskuppelen.

Er jo til og med laget dokumentarserie om dette.

https://www.imdb.com/title/tt1553656/?ref_=nv_sr_srsg_0
Det jeg undrer meg over er: hvem blåste den kuppelen. Finnes det rester ellr ruiner av det glassblåseriet. Det må jo ha vært en med kraftige lunger, og en enorm ovn. Eller er løsningen så enkel som at det var hen gud som skapte den.
Hvem kom først av kuppelen og mennesket....
Tipper det her er snakk om såkalt kuppelhue..
Det kan jo også ha vært Knut "Kuppern" Johannesen.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 8:19 pm Det er litt som regnbuen på en måte. Det er noe i den toroide modellen som kan forklare det.
Aha!
Jordskiven er egentlig en torus/smultring, i alle regnbuens farger.
Det forklarer jo alt..

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm samtidig som sola og galaksen suser av gårde i "trillioner" av km i timen.
Veldig lettet over at du satte hermetegn rundt trillioner, da det tar lyset 106 år å tilbakelegge en trillion km. Men ikke la dette ødelegge den gode steamen vi er inne i nå!

Orlar

Legg inn av Orlar »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 8:19 pm @Rexwiller godt spørsmål. Det er noe vi ikke forstår. Planetene forbindes med guder. I mytologien. Neptun regjerer vannet. Posidion.

Alle har sett sollyset gjennom skylag som skinner ute i havet. Strålene spres utover. Og et lite område ute i havet som lyses opp av solen. En person på andre siden vil ikke se det samme som deg. Det er litt som regnbuen på en måte. Det er noe i den toroide modellen som kan forklare det.
Må tilføye. Stjernehimmelen med stjernebilder er en kalender med årstider, og man kan navigere etter stjernene. Det hadde nytte for seg. Og ikke minst astrologien som i gamle dager var anerkjent vitenskap.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 8:05 pm Sol, måne og stjernelysene roterer rundt oss. Sola er mye nærmere.
Ååå, du tenker på at sola er nærmere enn sola?

BE

Ljot

Legg inn av Ljot »

Om man nå anerkjenner at jorden er flat og det er et glassaktig firmament over oss, 150kn høyt og med diameter på 40000km (altså en ganske flat struktur, knappest en kuppel) så er det likevel ting som må forklares. Utenfor er det altså noe annet, noe kosmisk uforståelig og mystisk. Og en sol, hvis jeg har forstått trådstarter rett må solen være utenfor firmamentet, men nokså nære. For den er ganske liten. Hva da med været? Vinder, regn og slikt?

Frykt ei, kjære forum! Jeg har de siste bitene i puslespillet. Eller faktisk har jeg ikke sugd dette helt og holdent fra eget bryst. Grunnprinsippet, hvordan firmamentet kan gi oss natt og dag, er beskrevet av den store filosofen og banebrytende tenkeren F'Murr. I en av krønikene fra praktverket 'Le Génie des Alpages' (Ullkorn) beskrives den Store Kosmiske Hval. Man kan levende se for seg den Store Kosmiske Hval svømme rundt i den toroide plasmatilstanden utenfor firmamentet.

Når man ikke ser den er det dagslys. Når man ser den, da er det natt, da ser man ikke noe annet. Da har den Store Kosmiske Hval lagt seg til rette oppå firmamentet. Vi har allerede etablert at firmamentet er ganske flatt så det er nok en behagelig liggepute for et hvalvesen. Månen er hvalens øye. Lukket, mysende, halvåpent eller stirrende - det er månefasene. Stjernene - det er rester av kosmoplasmatisk morild, fanget i hvalens furete underhud. Når morgenen kommer svømmer hvalen videre og solen skinner på nytt.

Hva så med skyer og gråvær, tenker kanskje den observante leser? Noe av dette er det rom for under firmamentet. Lokale temperatur og trykkvariasjoner på grunn av Hvalens eksakte beliggenhet og grader av urolig søvn forrige natt. Men de lange gråværsperiodene skyldes kosmoplasmatiske grevlinger (ja, dere hadde vel ikke ventet noe annet?) Iltre og lekne kosmiske grevlinger som løper, ruller rundt og basker seg på firmamentet når den Store Kosmiske Hval er borte. Det er årsaken til de lange perioder med skiftende skygger av grått som herjer firmamentet som en mare og stenger solen ute.

Bare si til hvis det er noe mere dere lurer på, folkens. Jeg og F'Murr - vi har svarene.
Bilde
Edit for illustrasjon til hjelp for de tungnemme
Sist redigert av Ljot den tor sep 22, 2022 9:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 2:04 pm @Ljot Du mener havet ikke er flatt? Du mener det er ca. 2m høydeforskjell på 30 km med blikkstille hav?

Vitenskapen har ikke klart å bevise at jorda roterer. Kan du bevise det?
Du mener om jeg - eller Ljot - kan bevise at vitenskapen ikke kan bevise at jorda roterer (for det er dét du sier i sitatet ovenfor)?

Da er svaret:

Nei, gitt. Jeg klarer ikke å bevise at vitenskapen tar feil.

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Zpiff skrev: tor sep 22, 2022 8:27 pm
Orlar skrev: tor sep 22, 2022 8:19 pm Det er litt som regnbuen på en måte. Det er noe i den toroide modellen som kan forklare det.
Aha!
Jordskiven er egentlig en torus/smultring, i alle regnbuens farger.
Det forklarer jo alt..
Orlar er jo verre enn jadajad og Jaddadu til sammen!

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 2:18 pm 1. havet finner sitt nivå og er flatt - egen lov
Hva er den nøyaktige ordlyden i den loven?

Hvem har utformet den?

Når ble den utformet?

HVORFOR SVARER DU IKKE PÅ SPØRSMÅL?

BE

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Ljot skrev: tor sep 22, 2022 8:51 pm hvordan firmamentet kan gi oss natt og dag
Dette bildet avslører hvordan det blir natt og dag.
https://pbs.twimg.com/media/DzV6iQ8X0AATuwJ.jpg

Ljot

Legg inn av Ljot »

Luna_mendax skrev: tor sep 22, 2022 9:17 pm
Ljot skrev: tor sep 22, 2022 8:51 pm hvordan firmamentet kan gi oss natt og dag
Dette bildet avslører hvordan det blir natt og dag.
https://pbs.twimg.com/media/DzV6iQ8X0AATuwJ.jpg
Er det Bjørn Sundquist vi ser dra i spaken? Det vil i tilfelle forklare mye om vår jordklode ehm... skive sin besynderlige tilstand..
Bilde
Men jeg holder meg til La Grande Baleine Cosmique likevel, jeg. Og grevlinger. Selvsagt kosmiske grevlinger.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Det var mye morsom lesing her! :)

Jeg svarer ikke på spørsmål som er litt komplisert, og som jeg vet er tidkrevende. Er lat!

Hvordan får jeg linket bilder på min datamaskin?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 7:31 pm Sannheten, eller delvis sannhet vises ofte til oss i Hollywood filmer og serier. Samt gjennom symboler og tall. Den serien "Under the dome". Det er et eksempel på hvordan firmamentet/dome/kuppelen er.

1. havet finner sitt nivå og er flatt - egen lov
2. vitenskapen har ikke funnet bevis for at jorda roterer og går rundt solen

Konklusjon. Jorda er flat og stillestående.

Dette stemmer med vitenskapen. Det stemmer med sansene dine. Og samsvarer med skapelsen i bibelen.

Hvem laget det heliosentriske systemet. Det var jesuitter, en katolsk orden. Senere fant de ut de måtte senke hastigheten på rotasjon av månen med flere tusen km/t. Og i tillegg lage helning på jordaksen for å få ting til stemme sånn høvelig! Er det tilfeldig at vi bare ser den ene siden av månen. De har brukt en god del psudovitenskap, og jobbet bakveis, for å få ting til å stemme.

NASA har ikke ett eneste ekte bilde av jordkloden fra verdensrommet! Fordi det er et firmament over oss! En dome/kuppel. Anslås til 120 km-150km på det høyeste. Det omslutter hele flaten vi bor på, inkl. ekstra land bortenfor Antarktis! Det er ikke noe verdensrommet.

Firmamentet er laget av nå mjukt glass og gjennomsiktig. Det er uknuselig. USA har prøvd å sprenge på det. Operation fishbowl. NASA "faket" månelandingen. Har dere sett den blekkboksen som sku ha landet der for over 40 år siden. Litt av et syn! Det går ikke ann å lande på månen. Månen har sitt eget lys, og laget av plasma. Det er et kaldt lys. Bare sjekk med digitalt termometer i månelyset og skyggen. Det er et klart avvik.

Hva er den alternative verden vi lever inni? Noen mener vi er inni en elektromagnetisk toroide. Solas bevegelser stemmer men en sånn toroide modell. Det er mulig et elektromagnetisk univers vi lever inni. Krefter som virker er magnetisme, densitet, trykk og lys.

Vi har ikke frihet til å kunne reise med egen båt eller fly for undersøke Antarktis. Det finnes en, eller flere åpninger gjennom isveggen til nytt land. Hele kontinenter. Enten blir du senket, eller skutt ned. Mulig du blir avskjært og får en advarsel først.

Vi lever på gigantiske løgner! Hva mer lyger de om. Vel, nesten alt!
Hadde jeg trodd jeg satt på svaret til en slik global konspirasjon hadde jeg pokker ikke våget å skrive om det.

Hvis man skal ta Hollywood-filmenes hint for god fisk som du påstår har slike whistleblowere som deg en tendens til å tiltrekke seg oppmerksomhet. Før du vet ordet av det kommer det to menn i svart dress og solbriller. Er du heldig flasher de et lys som gjør at du glemmer det du vet, men er du ikke like heldig, vel..
da bærer det inn i en nyvasket svart Suburban og vi hører ikke fra deg igjen.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Ljot skrev: tor sep 22, 2022 8:51 pm Om man nå anerkjenner at jorden er flat og det er et glassaktig firmament over oss, 150kn høyt og med diameter på 40000km (altså en ganske flat struktur, knappest en kuppel) så er det likevel ting som må forklares. Utenfor er det altså noe annet, noe kosmisk uforståelig og mystisk. Og en sol, hvis jeg har forstått trådstarter rett må solen være utenfor firmamentet, men nokså nære. For den er ganske liten. Hva da med været? Vinder, regn og slikt?

Frykt ei, kjære forum! Jeg har de siste bitene i puslespillet. Eller faktisk har jeg ikke sugd dette helt og holdent fra eget bryst. Grunnprinsippet, hvordan firmamentet kan gi oss natt og dag, er beskrevet av den store filosofen og banebrytende tenkeren F'Murr. I en av krønikene fra praktverket 'Le Génie des Alpages' (Ullkorn) beskrives den Store Kosmiske Hval. Man kan levende se for seg den Store Kosmiske Hval svømme rundt i den toroide plasmatilstanden utenfor firmamentet.

Når man ikke ser den er det dagslys. Når man ser den, da er det natt, da ser man ikke noe annet. Da har den Store Kosmiske Hval lagt seg til rette oppå firmamentet. Vi har allerede etablert at firmamentet er ganske flatt så det er nok en behagelig liggepute for et hvalvesen. Månen er hvalens øye. Lukket, mysende, halvåpent eller stirrende - det er månefasene. Stjernene - det er rester av kosmoplasmatisk morild, fanget i hvalens furete underhud. Når morgenen kommer svømmer hvalen videre og solen skinner på nytt.

Hva så med skyer og gråvær, tenker kanskje den observante leser? Noe av dette er det rom for under firmamentet. Lokale temperatur og trykkvariasjoner på grunn av Hvalens eksakte beliggenhet og grader av urolig søvn forrige natt. Men de lange gråværsperiodene skyldes kosmoplasmatiske grevlinger (ja, dere hadde vel ikke ventet noe annet?) Iltre og lekne kosmiske grevlinger som løper, ruller rundt og basker seg på firmamentet når den Store Kosmiske Hval er borte. Det er årsaken til de lange perioder med skiftende skygger av grått som herjer firmamentet som en mare og stenger solen ute.

Bare si til hvis det er noe mere dere lurer på, folkens. Jeg og F'Murr - vi har svarene.
Bilde
Edit for illustrasjon til hjelp for de tungnemme
:lol: :lol: :lol:

Og din forklaring henger jo til og med sammen!

:lol: :lol: :lol:

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 10:35 pm Det var mye morsom lesing her! :)

Jeg svarer ikke på spørsmål som er litt komplisert, og som jeg vet er tidkrevende. Er lat!
Kan du da regne med å bli tatt alvorlig?

Og henger din påståtte latskap sammen med den tida du har brukt her inne?

Kan det hende at folk vil tenke "Orlar, stakkar, aner ikke hva han snakker om"?

BE

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 10:35 pm Jeg svarer ikke på spørsmål som er litt komplisert, og som jeg vet er tidkrevende.
Skal forsøke med to "enkle" spørsmål (er jo vanskelig å vite hva du mener er enkelt/komplisert, evt. synes er tidkrevende..):

1. Om man bretter jordlompa i to like store deler (altså ihht. skivemodellen), vil det da gå mye hurtigere å reise til gitte posisjoner som befinner seg på hver sin skivehalvdel, enn om man ikke bretter jordlompa?
Da trenger man jo i prinsipp vbare å reise opp & ned i en kort distanse.
2. Om man lager hull i jordlompa, er det da stygt (vulgært) å kalle hullene for lompehull (kan jo misforstås)?

Sånn når man allerede befinner seg i det dypt intellektuelle hjørnet (på jordlompa), for da må man jo passe på å stille de viktigste, essensielle og relevante spørsmålene.
(Selvsagt under forutsetning av at spørsmålene ikke er for kompliserte og tidkrevende,, dog med ukjente krav til kompleksitet..).

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 22, 2022 10:35 pm
Jeg svarer ikke på spørsmål som er litt komplisert
Her kommer et lett spørsmål:

Kan du forklare meteorittnedslag - jeg mener; hvis ikke asteroidene befinner seg innenfor firmamentet, blir det jo hull i dette firmamentet av "mykt glass", og ettersom gravitasjon iflg. deg ikke finnes, så vil jo lufta forsvinne ut gjennom det hullet. Kan du være så snill å opplyse en stakkars uopplyst?

Mvh

BE

Orlar

Legg inn av Orlar »

The Lost History of Flat Earth - FULL - Ewaranon | MINDBLOWING DOCUMENTARY
https://www.brighteon.com/668678e0-635d ... 5433c141ba

Søke på Ewaranon - det er flere serier som er veldig interessant. Stemmen hannes er litt rar, og tar litt tid før han kommer til sluttpoenget. Verdt å se.

Her er det en link til en annen som jeg syns er litt morsom. Bare 20 min.
https://www.brighteon.com/62d2ddb5-74c1 ... 0d74d6b878

Mulig jeg kommenterer noen svarinnlegg i løpet av dagen.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: fre sep 23, 2022 11:59 am The Lost History of Flat Earth - FULL - Ewaranon | MINDBLOWING DOCUMENTARY
https://www.brighteon.com/668678e0-635d ... 5433c141ba

Søke på Ewaranon - det er flere serier som er veldig interessant. Stemmen hannes er litt rar, og tar litt tid før han kommer til sluttpoenget. Verdt å se.

Her er det en link til en annen som jeg syns er litt morsom. Bare 20 min.
https://www.brighteon.com/62d2ddb5-74c1 ... 0d74d6b878

Mulig jeg kommenterer noen svarinnlegg i løpet av dagen.
Burde du ikke heller prioritere å svare på spørsmålene fra disse hjernedøde idiotene som ikke som ikke tror på deg framfor å lekse opp med MER misjonsvirksomhet som du uansett må se ikke virker?

Og dét - var nok et spørsmål. Men de fleste av oss har nok allerede skjønt at du i det minste forstår at du ikke kan svare.

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»