Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Number4

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Number4 »

DoktorS skrev: ons sep 14, 2022 8:53 pm Og så regner jeg med det blir whisky etter maten.
En whiskymann er en god mann.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Bjoro33 skrev: man sep 19, 2022 12:22 pm Lever i håpet på at fårikålsesongen åpner med promp og fakt i kveld. Registrerer at det ligger et usprettet kålhode på benken. Hvis jeg finner ut hvordan kjøleskapet åpnes, så kan jeg sjekke om det er noe sauekjøtt der. Lever i håpet.
Ofte sådær kvalitet på tilbudskjøttet, men med kresen kokke blir det som regel veldig bra.
Nå er jeg god og mett. Snaddermat ble det. Ny runde i morra, da blir den minst like god.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt ørret med spaghetti, creme fraiche, tomat, sjampinjong, hvitløk, gulrøtter og erter.

startelver

Legg inn av startelver »

Ørret med spaghetti , den var ny .

Number4

Legg inn av Number4 »

Glycinello skrev: man sep 19, 2022 7:37 pm Stekt ørret med spaghetti, creme fraiche, tomat, sjampinjong, hvitløk, gulrøtter og erter.
Tom for poteter? :D

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Number4 skrev: man sep 19, 2022 7:49 pm
Glycinello skrev: man sep 19, 2022 7:37 pm Stekt ørret med spaghetti, creme fraiche, tomat, sjampinjong, hvitløk, gulrøtter og erter.
Tom for poteter? :D
Kun fordi jeg hadde spaghetti liggende i skapet:)

Number4

Legg inn av Number4 »

Glycinello skrev: man sep 19, 2022 7:53 pm
Number4 skrev: man sep 19, 2022 7:49 pm
Glycinello skrev: man sep 19, 2022 7:37 pm Stekt ørret med spaghetti, creme fraiche, tomat, sjampinjong, hvitløk, gulrøtter og erter.
Tom for poteter? :D
Kun fordi jeg hadde spaghetti liggende i skapet:)
Det er jo egentlig ikke så galt. Kokt ørret/laks pasta er ikke uvanlig, men stekt fisk med de ingrediensene har jeg ikke forsøkt sammen med spagetti.
Spagetti hvitløk og fløte og et godt kinn av en gris med litt kokevann blir til en tasty corbonara i riktig rekkefølge. Synes du er sprek jeg, fortsett å eksperimenter, så slipper jeg. :D

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Number4 skrev: man sep 19, 2022 8:14 pm
Glycinello skrev: man sep 19, 2022 7:53 pm
Number4 skrev: man sep 19, 2022 7:49 pm

Tom for poteter? :D
Kun fordi jeg hadde spaghetti liggende i skapet:)
Det er jo egentlig ikke så galt. Kokt ørret/laks pasta er ikke uvanlig, men stekt fisk med de ingrediensene har jeg ikke forsøkt sammen med spagetti.
Spagetti hvitløk og fløte og et godt kinn av en gris med litt kokevann blir til en tasty corbonara i riktig rekkefølge. Synes du er sprek jeg, fortsett å eksperimenter, så slipper jeg. :D
Ørreten, spaghettien og grønnsakene ble tilberedt hver for seg. Spaghettien litt underkokt og blandet med creme fraice, litt pastavann og grønnsakene. Surret i 2-3 minutter og så ble den stekte ørreten lagt over.
Bruker vanligvis fusili eller penne til denslags, men tenkte at pasta fikk være pasta i dag siden jeg hadde i skapet:) Kan absolutt anbefales. Kjapt og godt.

Someone

Legg inn av Someone »

Klassisk måltid fra barndommen står på dagens middagsmeny: Hvite kjøttboller i hvit saus

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ganske standard salat med kylling. Dressing av creme fraiche blandet med sweet chilisaus, hvitløk og krydder. I pitabrød. Gristete å spise, men heldigvis er jeg enslig så jeg kan være så ufin jeg bare vil.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tir sep 20, 2022 7:29 pm Ganske standard salat med kylling. Dressing av creme fraiche blandet med sweet chilisaus, hvitløk og krydder. I pitabrød. Gristete å spise, men heldigvis er jeg enslig så jeg kan være så ufin jeg bare vil.
Mat som blir grisete, er som oftest DIGG

Ref feks taco, spareribs osv.

Dog er det et jævla pes å stappe pitabrød fullt med godsaker 🥴

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Kveldsmat er tykke brødblingser med smør, vossafår, tomat og majones. Samt iskald melk.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: tir sep 20, 2022 7:45 pm
Glycinello skrev: tir sep 20, 2022 7:29 pm Ganske standard salat med kylling. Dressing av creme fraiche blandet med sweet chilisaus, hvitløk og krydder. I pitabrød. Gristete å spise, men heldigvis er jeg enslig så jeg kan være så ufin jeg bare vil.
Mat som blir grisete, er som oftest DIGG

Ref feks taco, spareribs osv.

Dog er det et jævla pes å stappe pitabrød fullt med godsaker 🥴
Dagens cardio: check!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ale skrev: tir sep 20, 2022 11:31 am Vafler til lunsj.

Til middag i dag blir det karbonader, ris og peppersaus.
Jeg ville ikke blitt forbauset om du inspirerer mange på matfronten, både par og enslige.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tir sep 20, 2022 8:28 pm
SirJames skrev: tir sep 20, 2022 7:45 pm
Glycinello skrev: tir sep 20, 2022 7:29 pm Ganske standard salat med kylling. Dressing av creme fraiche blandet med sweet chilisaus, hvitløk og krydder. I pitabrød. Gristete å spise, men heldigvis er jeg enslig så jeg kan være så ufin jeg bare vil.
Mat som blir grisete, er som oftest DIGG

Ref feks taco, spareribs osv.

Dog er det et jævla pes å stappe pitabrød fullt med godsaker 🥴
Dagens cardio: check!
:lol:

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Ale skrev: tir sep 20, 2022 11:31 am Vafler til lunsj.
Viktig å fylle hvert hull med bra smør. Da blir de ekstra digg.

Ambient

Legg inn av Ambient »

I dag ble det lammekjøttboller med sitronchili, ost, løk og hvitløk.
Salsa med tomater, chili, løk og hvitløk.
Kantrareller og traktkantareller.
.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Number4 skrev: man sep 19, 2022 4:14 pm
DoktorS skrev: ons sep 14, 2022 8:53 pm Og så regner jeg med det blir whisky etter maten.
En whiskymann er en god mann.
Brunt brennevin er ikke bra dagen derpå.

Personer som har drukket for mye bourbon sliter enda litt tyngre dagen derpå, enn de som har skylt innpå mye vodka.

Bare et lite tips... :lol:

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Fjordland Kjøttkaker med ertestuing til middag. Hansa pils til. :-D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ikke helt i slag i dag tidlig, så avsluttet hjemmekontor etter et par timer... Fant noen grillpølser i fryseren. Disse stekes. Så varmer jeg opp tomatbønner, surrer litt løk og hvitløk og supplerer med et par speilegg, og så brødskiver med SMØR til dette. Det får gå i dag.

Someone

Legg inn av Someone »

Kjøttkaker og brunsaus, dog enkelt i form av Gilde og Toro

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ciabatta med avokado, marinert kylling, sprøstekt bacon, tomat, isberg, rødløk, tomat, sylteagurk, majones med sriracha og jarlsberg. Servert med standard salat og fun light.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir lapskaus.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fjordland. Potetball. Stort glass lettmelk til dette.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: ons sep 21, 2022 7:14 pm Ciabatta med avokado
Leste "Ciabatta med avdøde", og undret meg over hvorvidt du hadde fått deg en ny hobby 8-)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kom hjem fra tur, og det var kun lunsjkaker og spaghetti i huset.

Så da ble det det.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det ble fiskegrateng i dag.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: tor sep 22, 2022 7:16 pm
Glycinello skrev: ons sep 21, 2022 7:14 pm Ciabatta med avokado
Leste "Ciabatta med avdøde", og undret meg over hvorvidt du hadde fått deg en ny hobby 8-)
Kunne vært ciabatta med avdøde bestemorsfingre kanskje ;)

Ellers ble det en lite planlagt middag i dag. Torsdager skal det spises ut av kjøleskap/kjøkkenskap/fryser (når det trengs, og i dag var det et behov). Ble en stekt ørretfilet, ris og standard blandet salat med avokado. Greit nok. Har vært gjennom verre ting på torsdager:)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tor sep 22, 2022 7:21 pm
SirJames skrev: tor sep 22, 2022 7:16 pm
Glycinello skrev: ons sep 21, 2022 7:14 pm Ciabatta med avokado
Leste "Ciabatta med avdøde", og undret meg over hvorvidt du hadde fått deg en ny hobby 8-)
Kunne vært ciabatta med avdøde bestemorsfingre kanskje ;)
Ja, jeg er positivt overrasket over at du ikke blandet inn sjampinjong i den fristende middagsretten din 8-)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: tor sep 22, 2022 7:29 pm
Glycinello skrev: tor sep 22, 2022 7:21 pm
SirJames skrev: tor sep 22, 2022 7:16 pm

Leste "Ciabatta med avdøde", og undret meg over hvorvidt du hadde fått deg en ny hobby 8-)
Kunne vært ciabatta med avdøde bestemorsfingre kanskje ;)
Ja, jeg er positivt overrasket over at du ikke blandet inn sjampinjong i den fristende middagsretten din 8-)
Next time;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»