Best music Babes

Svar
The Kwames

Best music Babes

Legg inn av The Kwames »

tja,det var det,nu spiller jeg ikke inn Sam Fox eller Sabrina akkurat da,men jeg står for disse 3
--

Pebbles
--

EG Dailly
---

Amii Stewart

Sånn kjapt

The Kwames

KansjeD

Legg inn av KansjeD »


KansjeD

Legg inn av KansjeD »


Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Susanna Hoffs i The Bangles var rett og slett GLOHEIT. Ingen over, ingen ved siden.
Wendy James i Transvision Vamp og Sandra har jeg også høyt oppe på lista.




Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Musikk babes tilhører liksom ungdomstiden. Men jeg husker Samantha Fox og Kim Wilde var ganske populære.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Man blir da aldri for gammal til å nyte musikk babes, og alltids hyggelig når musikken deres ikke er så gæren den heller.
Alltid vært svak for ABBA jentene, og hadde kun to kassettcover (Voulez-Vous og Super Trouper) å gå uti fra som guttunge, men husker at man var meget oppslukt i Anni-Frid (har nok alltid foretrukket brunettene), men nei, vanskelig å velge, så får bare slenge ut noen "random" bilder og en og annen video til hyllest for Anni-Frid og Agnetha:
Bilde
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Leeds_ModernTalking skrev: fre sep 23, 2022 1:55 am Susanna Hoffs i The Bangles var rett og slett GLOHEIT. Ingen over, ingen ved siden.
Wendy James i Transvision Vamp og Sandra har jeg også høyt oppe på lista.
Led meg gjennom en gyselig teen-sex 80-talls film (The Allnighter) med Susanna Hoffs og Dee Dee Pfeiffer i hovedrollene, men ja, det smellheite DVD coveret og Hoffs i bare trusa, bidro nok i at en måtte finne seg i å "lide" litt ekstra for "filmkunsten". Tvilsom noe en vil se igjen med det første, men Hoffs bidro nå i hvert fall til at ratingen bikka opp et ørlite hakk.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Bilde
Deborah Harry var vel den første man tenkte på, når en så tråden, men også vanskelig å plukke ut kun et par bilder (av så ufattelig mange heite), men definitivt ei flott og meget talentfull dame, som kanskje burde hatt ei større solokarriere utover 80-tallet. Men kanskje ikke så lett å konkurrere med mange av datidens langt yngre og åpenbart sterkt Blondie/Harry inspirerte new wave/synth-pop babes, ala Kim Wilde og Madonna. Likevel, få kunne matche Debbies ikoniske vampete og kule stil, i hop med ei leken og forførende stemme, selv om kanskje Chrissie Hynde ikke er så langt bakom.

Legger ved ei video som en synes oppsummerer mye av det en liker så godt med Debbie og Blondie, og ekstra pluss at King Crimson sjefen sjøl, Robert Fripp stakk innom og avleverte ei rå gitarsolo:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Ei ung Kate Bush hang nok på mang en ung manns soveromsvegger utover 80-tallet, og selv om sex var kanskje ikke det hun spilte mest på gjennom en lang og innholdsrik karriere, så kommer en ikke unna at dama var alt annet enn "lite" fotogen.
Babe er kanskje ikke rette ordet, da hun hadde jo noe langt mer mystisk og spennende over både seg selv og musikken, der i hop med hennes særegne vokal og dansing, gjorde at hun skilte seg lett ut fra "røkla". Men mulig overgangen fra ei ung pop-stjerne til mer moden og tilbaketrukken "studioartist", gjorde at hennes sjanser for å lykkes over i Amerika, aldri helt slo til under hennes storhetstid.
Likevel, moro å lære at den fantastiske Running Up The Hill endelig har gjort solide byks over i statene, da mye takket være som musikalsk bidrag i Stranger Things.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

To meget ulike artister, men lite å si på sex appealen, og mye fengende og bra musikk har dem jo gjort oppgjennom årene, og vel verdige for en slik tråd:
PJ Harvey - Meet Ze Monsta (1995)

Kylie Minogue - Some Kind Of Bliss (1997)

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Robin Beck - The Very First Time

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Jennifer lopez - Ain't it funny

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

KansjeD skrev: fre sep 23, 2022 1:41 pm Jennifer lopez - Ain't it funny
► Show Spoiler
Jennifer var ei jeg definitivt fikk opp øya for, mye grunnet filmer som Money Train (1995) og Anaconda (1997), U-Turn (1998) hjalp vel også godt på, men hun slo virkelig godt fra seg, når hun ankom i den "latinske" sen 90-talls bølgen, i hop med artister som Ricky Martin, Marc Anthony og sikkert mange fler, men Jennifer Lopez fra sommer 1999 og frem til sommer-høst 2002 var nok en av de heiteste musikkdamene, selv om enn ikke alltids var så overbegeistra for musikken, så ja, mute knappen funket utmerket når videoene hennes ankom på tven.

Likevel, Waiting For Tonight er og forblir en liten favoritt, utmerket låt der gikk mye i ukene før hele Milliennium manien skulle gå i gang.

Ei annen og noe eldre, men definitivt flott dame, er jo Paula Abdul, og husker ikke så altfor mye fra hennes storhetstid, da en var nok altfor ung til å kjenne igjen de fleste av hennes hits på tampen av 80-tallet, men selv utover 90årene, så ble jo mange av dem spilt hyppig på radio og tv.
Bilde
Bilde
Ellers et ekstra pluss, for hennes koreografi i Arnold filmen The Running Man (1987), der jeg tror Harold Faltermeyer laget ei liten hyllest, da ved navn Paulas Theme:

fargerik

Legg inn av fargerik »

Er kriteriet at det skal være "Babes" som er sexy?

Number4

Legg inn av Number4 »

fargerik skrev: lør sep 24, 2022 3:53 pm Er kriteriet at det skal være "Babes" som er sexy?
Ja


fargerik

Legg inn av fargerik »

himmel og hav!!!!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg lanserer Moloko-syngedama Roisin Murphy.
Passe dekadent i attituden ;-)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Laura Branigan er ei man også oppdaget via GTA Vice City scoret, utmerket og stemningsfull låt (Self Control) der passet ypperlig inn i det neonopplyste og farlige nattelivet, men foruten nevnte hit, har en vel ikke hørt mer enn Gloria (som ble inkludert i GTA: Vice City Stories) fra samme artist.
Meget vakker dame, og slettes ingen dårlig sanger heller, hvert fall av det lille en har hørt da.

Bilde
Bilde

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Hvorfor er det ingen som har nevnt selveste Frøken Tits, nemlig Sabrina? Fengende låt.

Sist redigert av bundetrente den søn sep 25, 2022 1:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Stacey Q var også ei man oppdaget gjennom filmens verden, kanskje aller mest gjennom Return of the Living Dead (1985) og bandet SSQ, der samme året også sto for flere av låtene som endte opp i den mye svakere, men tja, små sjarmerende og søte teen-sex rølpe komedien Cave Girl.

Og deretter fant en seg jo frem til skiva Playback, som dessverre virker å forbli uutgitt i CD format, minus "hjemmesnekra" utgaver, solgt over nettet.
Uansett, Staceys varme og forførende stemme, i hop med pulserende og fengende synther, ga fullt utslag i mine ører, og var jo ikke noe minus at dama også så ganske så bra ut attpåtil.
Mye hår, men det var jo 80-tallets motetrend, og heller det, enn en andenebb og plastikk "fantastic".
Bilde
Bilde

fargerik

Legg inn av fargerik »

Janis!

Jadda....det var tider, det!

Sist redigert av fargerik den ons sep 28, 2022 5:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bildet av ei meget ung jente (Janis Joplin i sine yngre dager) er vel, tja, ikke helt hva en selv forbinder med babe akkurat, men flott stemme hadde hun nå. Uansett, ettersom en var jo innom tyske Blumchen (Jasmin Wagner) i en annen tråd, får en vel dra henne frem her også, og tror hun også kunne gjort et innhopp i filmbabes tråden, da hun gikk vel over i filmverden, for en tid, husker ei bitteliten rolle i Sly floppen Driven (2001), men er vel først og fremst musikken en kjenner henne best for.

Glad og spenstig happy hardcore/dance fra midten av 90 og opp til tidlig 00-tallet. Der kanskje disse 3 er hennes mest kjente, hvert fall her til lands:



fargerik

Legg inn av fargerik »

Bildet av ei meget ung jente (Janis Joplin i sine yngre dager) er vel, tja, ikke helt hva en selv forbinder med babe akkurat, men flott stemme hadde hun nå.
--------------------------------------------------------------
Det var jo bare for å trigge litt, da.
Jeg la jo inn en låt også, mens du svarte :-)
Men skal det være damer som spiller på sex og kropper og åler seg og vrikker seg så godt de kan til en kjedelig påplåt.........så er vel dette en høydare!
sukk.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

fargerik skrev: ons sep 28, 2022 5:24 pm Bildet av ei meget ung jente (Janis Joplin i sine yngre dager) er vel, tja, ikke helt hva en selv forbinder med babe akkurat, men flott stemme hadde hun nå.
--------------------------------------------------------------
Det var jo bare for å trigge litt, da.
Jeg la jo inn en låt også, mens du svarte :-)
Ah, vel ble litt bekymra, for noe av det siste man så for seg i en tråd omkring babes, er vel bilder med uskyldige små jentunger.
Men den langt eldre og tvilsomt like "uskyldige" utgaven, hun var det nok litt mer krutt i ja.
Så ikke at du hadde oppdatert før en selv fikk lagt inn/skrevet ned ei post, men Janis er ei som definitivt man må sjekke opp musikken til, da en har liksom aldri kommet dit, enda.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 28, 2022 5:29 pm
fargerik skrev: ons sep 28, 2022 5:24 pm Bildet av ei meget ung jente (Janis Joplin i sine yngre dager) er vel, tja, ikke helt hva en selv forbinder med babe akkurat, men flott stemme hadde hun nå.
--------------------------------------------------------------
Det var jo bare for å trigge litt, da.
Jeg la jo inn en låt også, mens du svarte :-)
Ah, vel ble litt bekymra, for noe av det siste man så for seg i en tråd omkring babes, er vel bilder med uskyldige små jentunger.
Men den langt eldre og tvilsomt like "uskyldige" utgaven, hun var det nok litt mer krutt i ja.
Så ikke at du hadde oppdatert før en selv fikk lagt inn/skrevet ned ei post, men Janis er ei som definitivt man må sjekke opp musikken til, da en har liksom aldri kommet dit, enda.
Musikk fra Janis er nok mest for oss som er nærmere 70 enn 60 etterhvert.
Den gangen var det ikke så mye annet enn en gjeng som spilte med instrumenter, vettu.
En fyr på trommer, et par gitarer eller et orgel og som regel en fyr på bass.
Jepp....jeg begynner å bli gammel.
Men for all del.....trådens tema er jo Babes som er pene og sexy, det er vel greit å utelukke dette med musikkvaliteten ;-)
Jeg liker BABES som spiller bass, jeg!

startelver

Legg inn av startelver »

Merkelig at ingen har nevnt Kim Wilde, min barndomsforelskelse.




Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: ons sep 28, 2022 5:54 pm Merkelig at ingen har nevnt Kim Wilde, min barndomsforelskelse.
► Show Spoiler
Tror hun har blitt nevnt tidligere, og akkurat i det man skulle logge seg av, og ta seg en tur i skog og mark, så ja, måtte liksom inn igjen da. ;)
Kim er også ei som definitivt en selv burde nevnt mye før, og var det hun som til slutt ble gartner? Husker noen klipp der et musikkprogram dro hjem, og hun sto dypt opp i et blomsterbed, store deler av intervjuet, virket veldig sjarmerende og jordnær (bokstavelig talt), og sa vel noe om at hun mista litt interessen for musikk, og ønsket heller å satse på familie og venner, men har vel stadig kommet med ulike mini-comebacks siden den gang.

Denne videoen er det vel ikke noen vits i å forsøke å beskrive nærmere, det gjør den godt nok på eget vis:

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Det begynner å bli noen år siden denne dama hadde dette utseende. Men du verden hun var flott.

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

TrondLFC skrev: ons sep 28, 2022 6:04 pm
► Show Spoiler
Jeg ler meg skakk her. :D :D :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»