AEW 2021

Svar
Salihovic91

Re: AEW 2021

Legg inn av Salihovic91 »

Tipper Mox holder tittelen til MJF tar den i Long Island (har vel en event der i november tror jeg?)

Hva gjelder womens. HVORFOR er Hayter og DMD fortsatt sammen? Weird. Saraya/Paige er goosebumps alltid. Personlighet, aura, vakker, kan gå, kan prate. Kan alt. Største stjerne by miles de har i womens. TENK hvis TK samtidig hadde henta inn Maria Kanelis til å booke womens. Kanskje hele divisjonen kunne blitt bra!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Salihovic91 skrev: fre sep 23, 2022 2:02 pm Tipper Mox holder tittelen til MJF tar den i Long Island (har vel en event der i november tror jeg?)

Hva gjelder womens. HVORFOR er Hayter og DMD fortsatt sammen? Weird. Saraya/Paige er goosebumps alltid. Personlighet, aura, vakker, kan gå, kan prate. Kan alt. Største stjerne by miles de har i womens. TENK hvis TK samtidig hadde henta inn Maria Kanelis til å booke womens. Kanskje hele divisjonen kunne blitt bra!
Hvis det er et show der i November, bør det gjøres der ja.

Enig angående med Hayter/DMD. Har gått sitt løp for en stund siden, og har ventet på et turn fra Hayter lenge. Men som sagt, TK sin booking rundt kvinnedivisjonen er for svak.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Har vi egentlig noengang hatt en storyline i AEW's kvinnedivisjon? Føler det bare er random matcher, eller "jeg liker ikke deg så la oss slåss", eller noe form for nr.1 contenders match. Gir meg absolutt null og niks

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Crabsen skrev: fre sep 23, 2022 2:30 pm Har vi egentlig noengang hatt en storyline i AEW's kvinnedivisjon? Føler det bare er random matcher, eller "jeg liker ikke deg så la oss slåss", eller noe form for nr.1 contenders match. Gir meg absolutt null og niks
I det store bildet nei, ikke som jeg kommer på, dessverre. Er noen småting her og der som kan være interessant, men føler det fort blir glemt og aldri bygget ordentlig videre på.

Alt rundt Thunder Rosa og DMD var generelt bra, men ble litt langdrygt uten at historien ble bygget videre.

Hvis det fortelles noen storylines, så er DMD med, ellers så føler jeg ikke at noe skjer.

Alt momentum rundt Cargill har også stagnert ekstremt. Athena kunne f.eks vunnet på All Out. Da får man en historie, og det burde fremmet en karakterutvikling hos Cargill siden hun ikke lenger er «uovervinnelig»

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Det har vært noen stories ja. Brandi/Jade hadde en før det ble Red Velvet som gikk match med Cody mot Shaq og Jade. DMD er vel egentlig den kvinnen som har vært i stories sånn overall, hun har jo hatt noen stories litt her og der. DMD hadde jo en med Big Swole en liten while. DMD v Rosa var god shit men det ble langdrygt (kan ikke si at ikke TK kjører ting i grøfta for begge kjønn, der er han sterk). Momentumet rundt Jade Cargill er jo helt borte med Stoke som skal kjøre litt på MJF og "the Firm". Startet med "Baddies" og helvete. Også ble det helt knølete. Også ender det alltid opp ved at ved en ny champ så ender Nyla Rose som den første contenderen, og taper.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Tror aldri jeg har sett en wrestler med så total mangel på karisma og micskills som Anna Jay. Helt fryktelig i alle settinger hvor det er gjeldende

MrPets

Legg inn av MrPets »

Salihovic91 skrev: fre okt 07, 2022 7:47 pm Tror aldri jeg har sett en wrestler med så total mangel på karisma og micskills som Anna Jay. Helt fryktelig i alle settinger hvor det er gjeldende
Jeg ser ikke på wrestling om dagen, men fikk med meg promoen til Marina Shafir. Kan umulig forestille meg at noe er verre enn den.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Hun er ihvertfall ikke på Dynamite med jevne mellomrom. Anna Jay skal være sportsentertainer og har null sportsentertaining i seg

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

God bedring til Hangman. Heldigvis «kun» en hjernerystelse. Håper han kommer tilbake til 100% så fort som mulig.

Ellers fortsetter MJF å være fantastisk. Vil anta han vinner tittelen på Full Gear.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

MJF er så fantastisk atte hjelp. Den beste der ute atm

zappadude

Legg inn av zappadude »

AEW = Jeff Jarrett. Fyren er 55 år, men fy faen hvor underholdene han er. Fyren har heel heat skrevet over hele seg. Han virker å være i ganske så god form også.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Har ikke sett noe av AEW siden slutten av september, noen som kan gi en kjapp recap i forkant av full gear?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Kan komme med en liten recap neste uke når hele cardet er klart. Men Orange Cassidy hadde en match mot Shibata(!) på Rampage(!) forrige uke for All Atlantic-tittelen. For en sjuk setning å skrive, men enda mer spesielt er at dette såvidt kommer inn på bingo-kortet til 2022. For et rart år dette har vært.

På generelt grunnlag etter "All Out Brawl Out" så har showene vært ok+, men merker at store stjerner som Punk og Elite ikke har vært der. De blir også litt straffet for den kvaliteten Dynamite har hatt tidligere, men synes at build upen til Full Gear har vært svak og preget av at de ikke har en ordentlig god storyline som hooker meg som seer. Noe Bloodline og tidvis Judgment Day gjør i WWE. Har selv følt på at AEW ikke har vært like "must see" etter All Out.

MJF er som alltid strålende, men har ikke vært fysisk på Dynamite de siste to(?) ukene etter han ble angrepet av The Firm og teaset en face turn. Får se om han vinner tittelen allerede nå, eller om de har en lengre plan her.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

ElGuaje skrev: fre nov 11, 2022 6:05 pm Kan komme med en liten recap neste uke når hele cardet er klart. Men Orange Cassidy hadde en match mot Shibata(!) på Rampage(!) forrige uke for All Atlantic-tittelen. For en sjuk setning å skrive, men enda mer spesielt er at dette såvidt kommer inn på bingo-kortet til 2022. For et rart år dette har vært.

På generelt grunnlag etter "All Out Brawl Out" så har showene vært ok+, men merker at store stjerner som Punk og Elite ikke har vært der. De blir også litt straffet for den kvaliteten Dynamite har hatt tidligere, men synes at build upen til Full Gear har vært svak og preget av at de ikke har en ordentlig god storyline som hooker meg som seer. Noe Bloodline og tidvis Judgment Day gjør i WWE. Har selv følt på at AEW ikke har vært like "must see" etter All Out.

MJF er som alltid strålende, men har ikke vært fysisk på Dynamite de siste to(?) ukene etter han ble angrepet av The Firm og teaset en face turn. Får se om han vinner tittelen allerede nå, eller om de har en lengre plan her.
Suverent!

Ja har falt helt ut av AEW nå etter All Out. Så de to episodene av Dynamite i etterkant av det, før jeg såvidt greide å sove meg gjennom tredje. Det ble til slutt rett og slett bare dørgende kjedelig underholdning. Veldig synd med all momentum de hadde tidligere i år. Vet ikke om det har noe med at WWE presterer så bra som de gjør om dagen etter at Trips tok over skuta, men jeg finner ingenting som interesserer meg i AEW lenger bortsett fra muligens MJF, men selv han kjenner jeg interessen har stagnert veldig for. Krysser fingrene for at de klarer å snu dette snart!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Crabsen skrev: lør nov 12, 2022 11:15 am
ElGuaje skrev: fre nov 11, 2022 6:05 pm Kan komme med en liten recap neste uke når hele cardet er klart.
Suverent!
11 matcher. Fortsatt for mange matcher på et card, men på lørdag så er det Full Gear. For mer fordypning i enkelte storylines, så er AEW sine "countdown"-episoder bra.

AEW World Championship: Jon Moxley(C) v MJF

Er jo her 99% av interessen ligger for denne PPVen. Skal MJF endelig ta tittelen?

Han har jo sagt at han ønsker å vinne tittelen på en clean måte, og har teaset et face turn gjennom hele denne perioden, uten at det aldri har slått ut i full blomst. Han ba The Firm ligge unna, og la Moxley være så frisk som mulig frem mot Full Gear. De hørte ikke på han, og angrep han. MJF reddet Moxley, og The Firm tok også ut MJF.

Feuden startet jo med en promo mellom MJF og Reagal, som du må se hvis du ikke har gjort det. Den var strålende. Men folk har tenkt tanken på om Reagal joiner MJF og snur ryggen til BCC og Mox. Liker Reagal som han er nå, men hadde jo ikke vært feil å se han som en ordentlig villain sammen med MJF.

AEW World Tag Team Championship: The Acclaimed(C) v Swerve In Our Glory

The Acclaimed forsetter å være over som fy, og har blitt adoptert av Daddy Ass Blly Gunn. Har nå også fått en "scissor foamfinger" som merch, noe som er genialt.

SIOG vant #1 contenders matchen mot FTR, etter at Swerve jukset bak ryggen på Keith Lee, noe KL ikke har likt. Har vært nye gnisninger mellom Swerve og KL etter dette, noe som egentlig har vært der hele veien mellom disse to. Så blir spennende å se hvilken vei SIOG går. Om de går en full heel turn hvor KL joiner 100%, eller om de bryter opp her.

Du må se Rick Ross i denne promoen her , Dynamite etter at de slo FTR. Fantastisk.

AEW World Championship Eliminator Tournament Final: Ethan Page v Starks/Archer

Som alltid har det vært en turnering hvor vinneren får en tittelmatch på Winter is Coming. Starks/Archer har sin match på Rampage imorgen. Håper det er Starks, men vil tro det blir Ethan Page som vinner med tanke på The Firm mot MJF (hvis han vinner). Men personlig har man alltid en drøm på Starks. Fortjener et større push snart, men Ethan Page er jo også veldig bra imo.

Ikke så mye storylines som har skjedd her egentlig, så vil anta det mest logiske er Ethan Page.

(Interim) AEW Women's World Championship: Toni Storm(C) v Jamie Hayter

Toni Storm vant interim-tittelen på All Out. Føler ikke at det er så mye storyline her, men Hayter er ekstremt over med publikum, så håper hun tar tittelen. Er jo litt interessant å se en Interim-champ miste tittelen også.

Four-way match for the ROH World Championship: Chris Jericho (C) v Bryan Danielson v Claudio Castagnoli v Sammy Guevara


Jericho vant jo tittelen over CC og har vært på et bra run om dagen, hvor han er en ROH-champ som hater alt ROH står for. Har slått flere tidligere ROH-champs så langt, inkludert Colt Cabana som er tilbake igjen. CC har slått Jericho clean i deres to siste møter frem til Full Gear, senest Dynamite i natt da han tappet ut Jericho i en tag team match mellom BCC og JAS.

Føler denne matchen kan gå litt alle veier, men antar Jericho vinner til slutt. Føler ikke at hans run er ferdig enda, og bør vel tape tittelen på et ROH show.

AEW TBS Championship: Jade Cargill (C) v Nyla Rose

Jade Cargill har fortsatt tittelen. Man burde finne på noe nytt snart, alt engasjement rundt tittelen er lavt om dagen. Denne lille feuden har også vært ræva av det lille jeg har fått med meg, men JC vinner nok på nytt her.

Dr. Britt Baker, D.M.D. vs. Saraya

Saraya/Paige er friskmeldt og tilbake i ringen igjen. Er jo en stor snakkis det. Håper det går bra for henne. Håper at BB vinner her, føler det er mer interessant enn at Saraya vinner. Skjønner for feel good-øyeblikket, men i det lange løp mye bedre om BB vinner.

Jeff Jarrett/Jay Lethal v Sting / Darby Allin

Du leste riktig. Jeff Jarrett og Sting i en match mot hverandre i 2022. Lethal har hatt en liten feide med Darby gående, og sa han skulle hente i en som kjente til alle svakhetene hans. Det ble Jeff Jarrett, som kjenner Sting godt.

Tror det bare er denne matchen her før JJ går inn i en backstage rolle. Sting/Darby sine matcher pleier jo å være underholdende på PPVer, men får se her. Jeg bryr meg virkelig ikke om JJ.

Steel Cage Match: Luchasaurus vs. "Jungle Boy" Jack Perry

Bygger videre på feuden som var satt opp med Christian(som er skadet i en lang periode fremover). Matchen ble satt opp da JB angrep Luchasauros under en Triple Threat for All Atlantic-tittelen.

Blir vel en underholdende match vil jeg tro. Føler den kan gå begge veier, men er vel smart å la JB vinne her, og legge denne feuden på en liten pause mens man venter på Christian.

Three-way match for the AEW TNT Championship: Wardlow (C) v Samoa Joe v Powerhouse Hobbs

BIG MEATY MEN SLAPPIN’ MEAT!

Er to storylines som er flettet sammen til en nå før PPVen. Hobbs har drevet og angrepet Wardlow, men har blitt reddet av Samoa Joe flere ganger. De har vært en liten duo "WarJoe" de siste ukene, men Samoa Joe turnet på Wardlow da Wardlow sa til Hobbs at han skulle gå for alle titlene i AEW. Samoa Joe er jo ROH TV-champion, og likte ikke det han hørte.

Så dette blir nok en fantastisk morsom match.

AEW World Trios Championship: Death Triangle v The Elite

Death Triangle vant jo titlene etter Brawl Out. De siste ukene har det kommet teasers om The Elite sin return, og det ble bekreftet i natt at de er tilbake igjen. Blir nok en veldig bra match dette her. Så er spørsmålet om The Elite bare skal vinne titlene igjen, og late som at "ingenting har skjedd" med trios-titlene mens de var borte, eller om de faktisk skal tape denne matchen her.

Med tanke på hvor lenge TK utsatte trios-titlene for å vente på Omega sin skade, og satt titlene på Elite med en gang, så vil jeg tro at de vil tilbake dit. Men så har det jo skjedd noen greier i mellomtiden..

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »


Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fy faen, de brukte like gjerne Kansas - Carry on my wayward son. For en gammel Supernatural traver satt den langt inne i hjerterota. Stor klapp

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Utrolig underholdende PPV imo.

Er jo som deg Crabsen, en Supernatural-kar, så Carry On My Wayward Son var en fantastisk overraskelse.

MJF og Reagal! Lurer på hva fremtiden med BCC er. Må jo åpenbart bytte navn, men kanskje gruppa er ferdig for denne gang? BCC var fantastisk i starten, men har sjeldent virket som en faction/dojo de siste månedene.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fuck yes Jamie!

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

ElGuaje skrev: søn nov 20, 2022 5:43 pm
MJF og Reagal!
Helvete så deilig å se. Veldig underholdende PPV ja, så får vi se om de klarer å holde det gående nå på Dynamite. Men liker veldig mye av de endringene vi så på Full Gear, med Samoa Joe, MJF, Jamie Hayter, Swerve og Keith, og best of seven Trios matchene som har bitt annonsert. Kan bli veldig bra dette her!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Likte Dynamite veldig godt, og en av de bedre de siste ukene/månedene imo.

Flott åpning med Regal/Bryan/Mox. Lurer på hvilken vei de går videre her.

Ekstremt mye stikk rundt Brawl Out/CM Punk i Elite v DT, så man begynner jo nesten lure på om alt er work igjen :lol: Hadde hatt noe i mot det, men de har ofret mye energi rundt resten av AEW, hvis det viser seg å kun være work.
Elite burde forresten gå tilbake til vanlig entrance sang. Wayward Son var fantastisk på Full Gear, men føler at det fort kan miste sin betydning hvis de skal fortsette å bruke den en stund til.

House of Black er tilbake! Håper de får en enda bedre push denne gangen her.

Jamie Hayter (og Toni Storm) er nå offisielt Womens Champ. Aner ikke skadeomfanget på Rosa, men er nok det riktige å gjøre uansett.

Deilig å se at Starks vinner turneringen. Starks v MJF bør bli veldig underholdende.

Jericho v Ishii var som alle Ishii-kamper de siste fem årene, men dæven så underholdende det er. Og kassa til Jericho, fyttigrisen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Synd å se Regal forsvinne, utrolig mye morsomt man kunne gjort med han, men fint å se at han får dra tilbake til WWE for å trene/være med sin egen sønn.

Kommer til å savne all den seksuelle spenningen mellom Regal og "Man in the Mask" Excalibur

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Takeshita er så nydelig i ringen

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jeg ser ikke på AEW, men kommer ikke utenom resultater. Og, jeg har en bror som digger AEW. Han er dog forbanna over at Wardlow ble begravd forrige uke? Noe folk kjenner seg igjen i?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Lilleborg skrev: man jan 02, 2023 2:30 pm Jeg ser ikke på AEW, men kommer ikke utenom resultater. Og, jeg har en bror som digger AEW. Han er dog forbanna over at Wardlow ble begravd forrige uke? Noe folk kjenner seg igjen i?
Vil ikke si han ble «begravd» fordi han taper en kamp mot Samoa Joe..

Wardlow sin karakter stagnert veldig etter han vant TNT-tittelen, og etter at Joe nå har klippet han hans lille manbun, så ser jeg heller en mulighet til å få en ny arc/motivasjon for hans karakter.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Kenny Omegas "Battle Cry" spilles i pausen/når spillerne kommer på banen igjen mellom Arsenal - Newcastle faktisk.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Tror heller ikke Wardlow er begravd, heller en måte å få en liten forandring på karakter.

Er det andre her som er dritlei JAS? Jeg orker ingenting derfra. I utgangspunktet er jeg stor fan av Daddy Magic, Daniel Garcia og Tay Melo. Men altså. Den eneste som er tolererbar er Daddy Magic. Det greiene til Tay og Anna er det verste jævla dritten ever. Det er ingenting av noenting. Det er Vince på amfetaminbooking. Og alt tar så JÆVLA LANG TID. Alle feudene de er i tar 10 år. Få det vekk. Klarer meg så jævla fint uten Y2J atte hjelp. Høydepunkt hver episode uten Y2J nå

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Jay Briscoe er død,bilulykke. Trist nyhet å våkne til.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ja, utrolig triste nyheter..kun 38 år gammel

Hvil i fred, Jay.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Han var en ROH legende. 2 ganger World champion og utallige tag team titler. Han vil bli dypt savnet.
Hvil i fred.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Kampsport & Wrestling»