Ikke når du dytter inn et batteri i stedet...Someone skrev: ↑fre sep 23, 2022 9:54 amSkulle tro mindre motor burde bidra til lettere bilhenlie skrev: ↑fre sep 23, 2022 9:42 am Nye C63 ble vist her om dagen. Selvsagt triste saker med overgang fra 8 til 4 sylindre og en solid vektøkning på ca 400 kg til over 2,1 tonn... Tror forrige modell vil holde seg svært godt i pris på sikt.
https://www.carwow.co.uk/mercedes/amg-c ... -date#gref
Generelle nyheter rundt bil
Re: Generelle nyheter rundt bil
Det er sant, men bommer de ikke med ca 100kg. Andre steder sier de at den er 300kg tyngre. Hos biltilsynet står en 2021 AMG C 63 S oppgitt med egenvekt på 1815 kg, og 1890kg med fører.henlie skrev: ↑fre sep 23, 2022 12:22 pmIkke når du dytter inn et batteri i stedet...Someone skrev: ↑fre sep 23, 2022 9:54 amSkulle tro mindre motor burde bidra til lettere bilhenlie skrev: ↑fre sep 23, 2022 9:42 am Nye C63 ble vist her om dagen. Selvsagt triste saker med overgang fra 8 til 4 sylindre og en solid vektøkning på ca 400 kg til over 2,1 tonn... Tror forrige modell vil holde seg svært godt i pris på sikt.
https://www.carwow.co.uk/mercedes/amg-c ... -date#gref
Den nye oppgis til 2111kg. MB sier batteriet i den veier 89kg.
Sjekket en 2017-modell som står på finn.no nå, og der står det 1.655 kg uten fører: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-o ... er=PR55765 Det var da veldig stor forskjell til den 2021-modellen, selv om det skulle være forskjell på utstyr..nometalhorse skrev: ↑fre sep 23, 2022 12:40 pmDet er sant, men bommer de ikke med ca 100kg. Andre steder sier de at den er 300kg tyngre. Hos biltilsynet står en 2021 AMG C 63 S oppgitt med egenvekt på 1815 kg, og 1890kg med fører.
Den nye oppgis til 2111kg. MB sier batteriet i den veier 89kg.
Edit: Fant en 2021 coupé med den vekten du nevner. Vet ikke hvorfor den veier så mye mer og mye mer enn stasjonsvognen. Mulig facelift veier noe mer, men fant en annen facelift som står oppgitt med 1.745 kg, men fortsatt mye.
Fra artikkelen: "De første bilene er allerede på vei mot Norge."Someone skrev: ↑tor sep 22, 2022 10:24 pm Xpeng G9, ny stor 7 seters kina-SUV på vei....stygg den og
https://www.bilnorge.no/artikler-med-vi ... na/3256942
Dæven, for en rekkevidde
680 HK er jo solide tall, men bilen er som nevnt tung. 0-100 på 3,4 sek er uansett temmelig imponerende.henlie skrev: ↑fre sep 23, 2022 9:42 am Nye C63 ble vist her om dagen. Selvsagt triste saker med overgang fra 8 til 4 sylindre og en solid vektøkning på ca 400 kg til over 2,1 tonn... Tror forrige modell vil holde seg svært godt i pris på sikt.
https://www.carwow.co.uk/mercedes/amg-c ... -date#gref
Trekk for kjedelige baklykter, samt det faktum at man fortsatt surrer med "ettermonterte" Ipads i disse bilene
Ble ikke imponert over han MB-representanten som deltok i Carwow. Det virket litt som han hadde gått samme skole som komiske Ali og mange av PR-folkene i Russland har gått. Når Mat påpeker at bilen er ubeskrivelig latterlig tung, så kontrerer han med at bilen har masse effekt. Når Mat påpeker at den fortsatt er latterlig tung, så svarer med at bilen har så veldig masse dreiemoment.
Så selv om han vet at den vekta dreper alt det som måtte finnes igjen av kjøreglede i en moderne sedan/stasjonsvogn, så prøver å fortsatt med tåpelige svar om at effekt og dreiemoment kompenserer for alt.
Nei, istedenfor å prøve å lage en bil som spiller på ICE-motorens styrker, så lager Mercedes en ICE-bil som er basert på prinsippene man må bruke for å kunne lage en "morsom" elbil. Altså hive på med masse effekt i et håp om få folk til å glemme hvor kjedelige bilene faktisk er. Så C63S skulle Mercedes bare først som sist ha latt være en elbil fra starten av.
Hehe, la merke til det samme, han opptrådte tidvis som en diplomat/politiker som prøvde å fokusere på alt annet enn å svare på det opprinnelige spørsmålet. Det samme så man da han ble konfrontert med to eksosutløp fra ett eksosrør..Ribba skrev: ↑fre sep 23, 2022 5:44 pmBle ikke imponert over han MB-representanten som deltok i Carwow. Det virket litt som han hadde gått samme skole som komiske Ali og mange av PR-folkene i Russland har gått. Når Mat påpeker at bilen er ubeskrivelig latterlig tung, så kontrerer han med at bilen har masse effekt. Når Mat påpeker at den fortsatt er latterlig tung, så svarer med at bilen har så veldig masse dreiemoment.
Så selv om han vet at den vekta dreper alt det som måtte finnes igjen av kjøreglede i en moderne sedan/stasjonsvogn, så prøver å fortsatt med tåpelige svar om at effekt og dreiemoment kompenserer for alt.
Det er ingen grunn til å synes synd på de som importerer bil til Norge, og mange av forhandlerne har også godt med penger til mer enn salt på maten. Ting tyder vel på at avansene er/har vært i overkant gode.
Møller-eiernes formue har økt til hele 27 milliarder kroner. Mens en privat bilimportør øker formuen med hele 45 %, er hele fire Ford-forhandlere med på Kapitals ferske liste over Norges 400 rikeste.
https://www.bilnytt.no/subscriber/showA ... leID=11034
Møller-eiernes formue har økt til hele 27 milliarder kroner. Mens en privat bilimportør øker formuen med hele 45 %, er hele fire Ford-forhandlere med på Kapitals ferske liste over Norges 400 rikeste.
https://www.bilnytt.no/subscriber/showA ... leID=11034
Haha, måtte le da han gjentok det med eksosrørene og helt tydelig "ertet" den altfor korrekte utsendte fra MBSirJames skrev: ↑fre sep 23, 2022 6:12 pmHehe, la merke til det samme, han opptrådte tidvis som en diplomat/politiker som prøvde å fokusere på alt annet enn å svare på det opprinnelige spørsmålet. Det samme så man da han ble konfrontert med to eksosutløp fra ett eksosrør..Ribba skrev: ↑fre sep 23, 2022 5:44 pmBle ikke imponert over han MB-representanten som deltok i Carwow. Det virket litt som han hadde gått samme skole som komiske Ali og mange av PR-folkene i Russland har gått. Når Mat påpeker at bilen er ubeskrivelig latterlig tung, så kontrerer han med at bilen har masse effekt. Når Mat påpeker at den fortsatt er latterlig tung, så svarer med at bilen har så veldig masse dreiemoment.
Så selv om han vet at den vekta dreper alt det som måtte finnes igjen av kjøreglede i en moderne sedan/stasjonsvogn, så prøver å fortsatt med tåpelige svar om at effekt og dreiemoment kompenserer for alt.
La ikke merke til ettermonterte ipads, det ser jo likt ut som på andre nye biler? Men satt i en ny C-klasse i dag, ble ikke overimponert. Ser bra ut, men litt mye plast og harde overflater. Når en 300de sedan tydeligvis uten problemer kommer på godt over 800' så blir det dyrt.. En E220d All Terrain med "kampanjepris" på 990'.. Da sparte man visstnok over 150'.. Syntes 990' var mye å gi for min, men nå føler jeg at det var et veldig godt kjøpSirJames skrev: ↑fre sep 23, 2022 5:33 pm680 HK er jo solide tall, men bilen er som nevnt tung. 0-100 på 3,4 sek er uansett temmelig imponerende.henlie skrev: ↑fre sep 23, 2022 9:42 am Nye C63 ble vist her om dagen. Selvsagt triste saker med overgang fra 8 til 4 sylindre og en solid vektøkning på ca 400 kg til over 2,1 tonn... Tror forrige modell vil holde seg svært godt i pris på sikt.
https://www.carwow.co.uk/mercedes/amg-c ... -date#gref
Trekk for kjedelige baklykter, samt det faktum at man fortsatt surrer med "ettermonterte" Ipads i disse bilene
Stive priser, ja, jeg hadde heller ikke gitt 800 høvdinger for en C-klasse.henlie skrev: ↑lør sep 24, 2022 8:58 pmLa ikke merke til ettermonterte ipads, det ser jo likt ut som på andre nye biler? Men satt i en ny C-klasse i dag, ble ikke overimponert. Ser bra ut, men litt mye plast og harde overflater. Når en 300de sedan tydeligvis uten problemer kommer på godt over 800' så blir det dyrt.. En E220d All Terrain med "kampanjepris" på 990'.. Da sparte man visstnok over 150'.. Syntes 990' var mye å gi for min, men nå føler jeg at det var et veldig godt kjøpSirJames skrev: ↑fre sep 23, 2022 5:33 pm680 HK er jo solide tall, men bilen er som nevnt tung. 0-100 på 3,4 sek er uansett temmelig imponerende.henlie skrev: ↑fre sep 23, 2022 9:42 am Nye C63 ble vist her om dagen. Selvsagt triste saker med overgang fra 8 til 4 sylindre og en solid vektøkning på ca 400 kg til over 2,1 tonn... Tror forrige modell vil holde seg svært godt i pris på sikt.
https://www.carwow.co.uk/mercedes/amg-c ... -date#gref
Trekk for kjedelige baklykter, samt det faktum at man fortsatt surrer med "ettermonterte" Ipads i disse bilene
Ser ut som EU skal forsøke rydde opp i lade-app jungelen, slik at det skal kunne gå an med en app på alle ladestsjoner
https://www.nettavisen.no/okonomi/eu-se ... -95-670422
https://www.nettavisen.no/okonomi/eu-se ... -95-670422
Da er BMW XM offisiell:
Samme størrelse som BMW X/, men med er noe mer radikalt designspråk. pris fra 2,1 million.
Samme størrelse som BMW X/, men med er noe mer radikalt designspråk. pris fra 2,1 million.
Flott, kinesisk industri takker og bukker
Kommer dessverre bare å bli mer og mer av den slags så lenge folk fortsetter å støtte kinesisk bilindustri.
Tidligere importerte vi vel i stort sett bare forbruksvarer og kjip elektronikk fra kina. Nå drukner vi snart i kinabiler og det er vel bare et tidsspørsmål før anleggsmaskiner, busser og lastebiler også finner veien hit.
-
- Innlegg: 845
Der er jo BYD busser i Norge. Samt ableggsmaskiner LiuGong mfl.MacanT skrev: ↑ons sep 28, 2022 5:20 pmKommer dessverre bare å bli mer og mer av den slags så lenge folk fortsetter å støtte kinesisk bilindustri.
Tidligere importerte vi vel i stort sett bare forbruksvarer og kjip elektronikk fra kina. Nå drukner vi snart i kinabiler og det er vel bare et tidsspørsmål før anleggsmaskiner, busser og lastebiler også finner veien hit.
Husker fotball-EM med reklame for HiSense og velfyltnutvalg på Elkjøp.
Nå har vel jeg prinsippet om å 'drive' lite me dpolitikk offentlig, men jeg har så langt trukket grensen ved bil, tc og hvitevarer. (I sluttproduktets merkevarenavnopphav. Hva eierskap og deler og råvarer angår er der jo så mangt.)
Ellers, rent bilmessig, fremstår jo Polestar 2 som en modell med en del gode kvaliteter.
-
- Innlegg: 845
...... og nå når jeg sjekker nett igjen kom der rett opp en annonse for BYD Han. (De oppkaller bilmodellene etter kinesiske dynastier?)MacanT skrev: ↑ons sep 28, 2022 5:20 pmKommer dessverre bare å bli mer og mer av den slags så lenge folk fortsetter å støtte kinesisk bilindustri.
Tidligere importerte vi vel i stort sett bare forbruksvarer og kjip elektronikk fra kina. Nå drukner vi snart i kinabiler og det er vel bare et tidsspørsmål før anleggsmaskiner, busser og lastebiler også finner veien hit.
Da må disse andre produsentene klare å matche litt bedre på pris.MacanT skrev: ↑ons sep 28, 2022 5:20 pm Kommer dessverre bare å bli mer og mer av den slags så lenge folk fortsetter å støtte kinesisk bilindustri.
Tidligere importerte vi vel i stort sett bare forbruksvarer og kjip elektronikk fra kina. Nå drukner vi snart i kinabiler og det er vel bare et tidsspørsmål før anleggsmaskiner, busser og lastebiler også finner veien hit.
Europeiske arbeidere kan ikke overleve på kineslønninger, så det vil nok ikke skje.MentalM skrev: ↑ons sep 28, 2022 9:21 pmDa må disse andre produsentene klare å matche litt bedre på pris.MacanT skrev: ↑ons sep 28, 2022 5:20 pm Kommer dessverre bare å bli mer og mer av den slags så lenge folk fortsetter å støtte kinesisk bilindustri.
Tidligere importerte vi vel i stort sett bare forbruksvarer og kjip elektronikk fra kina. Nå drukner vi snart i kinabiler og det er vel bare et tidsspørsmål før anleggsmaskiner, busser og lastebiler også finner veien hit.
Det er ikke mange vestlige bilmerker som produserer biler i kina beregnet på salg i Europa.
Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.
Volvo har vel også produsert en og annen modell i kina med samme resultat, ikke særlig populært.
Men jeg er jo klar over at en del folk gir blaffen i det store bildet hvis de kan spare noen kroner. Er sikker på at noen glatt ville kastet seg over en russisk produsert bil selv i disse dager, bare den hadde vært billig nok
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute