FIFA 23 Ultimate Team

Svar
Hodor

Re: FIFA 23 Ultimate Team

Legg inn av Hodor »

Alpha skrev: fre sep 23, 2022 10:57 pm
Hodor skrev: fre sep 23, 2022 10:48 pm Dette var kjedelige greier. Har fullført 3 av 4 på Hybrid Nations. Nå er jeg blakk. Imponerende at enkelte kan klare å oppnå 100k så tidlig :) Sitter selv med knappe 5k. For min del blir første mål fra tirsdag å fullføre Hybrid Nations. Så ta det gradvis derfra.
Hvor bør man kjøpe spillet foresten? Har det noe å si mtp content man får?
Tror ikke det er så lurt å gjøre de SBCene med coins eller tradeable spillere. Har selv 60k nå hvis jeg skulle solgt spillerne mine og har egentlig ikke fått en dritt fra pakker. Har heller ikke tradet sånn enormt mye.
Ser den. Men nå er jeg så deep in at jeg får en Rare mega pack + en Jumbo Rare player pack hvis jeg fullfører. Så den må jo gjøres.
Har selv fått Mendy (Chelsea-keeperen) og Kroos. Men får jo ikke lov til å selge de, så nytten er begrenset på kort sikt

Jompa

Legg inn av Jompa »

Salah med to mål. Mulig TOTW.

Klang

Legg inn av Klang »

Laget per nu. 32 chemistry, bare McKennie som mangler 1. Kalulu som høyreback er kanskje ikke helt optimalt. Ganske teit at man ikke kan sette opp tactics med concept-spillere. Bare kopierte lagoppstillingen, endret formasjonen og flyttet rundt på spillerne.

Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

@Jompa Hvordan trader du om dagen? Kommer lite spillere på markedet, så er lite seigt å snipe.

Nebbet

Legg inn av Nebbet »

Alpha skrev: lør sep 24, 2022 2:09 pm @Jompa Hvordan trader du om dagen? Kommer lite spillere på markedet, så er lite seigt å snipe.
Ga opp tradinga i går. Investerte i 2x Goretzka og håper de stiger godt på en uke

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: lør sep 24, 2022 2:09 pm @Jompa Hvordan trader du om dagen? Kommer lite spillere på markedet, så er lite seigt å snipe.
Har stoppet opp. Massetrade for å tjene 100 coins per kort var omtrent metoden. Ser at det i går dippet litt da vi fikk SBCen. Mulig det er måten å gjøre det på. Kjøpe spillere rett etter kl 19, og selge de. Tipper markedet vil fly til tirsdag når folk endelig får coins.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jompa skrev: lør sep 24, 2022 5:11 pm
Alpha skrev: lør sep 24, 2022 2:09 pm @Jompa Hvordan trader du om dagen? Kommer lite spillere på markedet, så er lite seigt å snipe.
Har stoppet opp. Massetrade for å tjene 100 coins per kort var omtrent metoden. Ser at det i går dippet litt da vi fikk SBCen. Mulig det er måten å gjøre det på. Kjøpe spillere rett etter kl 19, og selge de. Tipper markedet vil fly til tirsdag når folk endelig får coins.
Trist at det ikke kom noe nå da...

Jompa

Legg inn av Jompa »

Influenserne får spille fra i dag. Vet ikke om det er nok til litt bevegelse. Sjekket nå og ser at prisene flyr.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Vini'en min har steget 100k siden jeg pakket han. Kan bli koselig på tirsdag dette når folk får bruke points 😊

Jompa

Legg inn av Jompa »

OTW blir ekstra interessant i år. For det første får kortene oppgradering basert på TOTW/MOTM etc-kort. For det andre får de en en gangs oppgradering om laget de spiller for vinner minst 3 av de 8 første hjemmekampene (starter 30. sep, spilleren trenger ikke å spille kampene). Og i tillegg til det får de oppgradering om landslaget de spiller på vinner en kamp i VM. Spilleren trenger ikke engang å være uttatt til VM for å få oppgraderingen.

Akanji for eksempel puttet i helgen. I tillegg kommer City mest sannsynlig til å lett vinne 3/8 kamper, samt at Sveits fort kan vinne en kamp i VM. Så da får han fort dette kortet

Alpha

Legg inn av Alpha »

På tide at de gjør OTW litt mer relevant. Et steg i riktig retning.

Over til noe annet. Noen som vet om 120fps støttes? Har gått til innkjøp av ny monitor og det hadde jo vært artig med litt utbytte fra den.

Klang

Legg inn av Klang »

Blir for voldsomt, bedre sånn det var.

Ser forresten at noen mener at det ikke er 10 timer trial på konsoller. Kan umulig stemme.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Man kan begynne å laste ned spillet ser jeg. Kan spille fra midnatt natt til tirsdag. Så 1 d 7 t til.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Klang skrev: søn sep 25, 2022 3:45 pm Blir for voldsomt, bedre sånn det var.

Ser forresten at noen mener at det ikke er 10 timer trial på konsoller. Kan umulig stemme.
Trodde man fikk det fra tirsdag av om man er EA play medlem? Har man kjøpt ultimate edition så er det ingen vits da man uansett får full tilgang den dagen.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Hvordan tjener folk på trading alt? Er jo så lite man starter med av verdier og vanskelig fullføre sbc osv syns jeg foreløpig. Gjorde riktignok ikke disse lagbyggingene på 22 som gav belønninger i 23, men ikke noe verdi i laget nå og har gjort noen sbc men får ikke gjort hele MM f.eks

Jompa

Legg inn av Jompa »

Aprilsnarr skrev: søn sep 25, 2022 6:17 pm Hvordan tjener folk på trading alt? Er jo så lite man starter med av verdier og vanskelig fullføre sbc osv syns jeg foreløpig. Gjorde riktignok ikke disse lagbyggingene på 22 som gav belønninger i 23, men ikke noe verdi i laget nå og har gjort noen sbc men får ikke gjort hele MM f.eks
Kombinasjonen av at vi ikke får spilt kamper, starter SBCene gir uomsettelige spillere, mangel på andre SBCer som gir pakker etc, gjør at det blir lite coins i omløp.

Tidligere år kom web appen typisk dagen før early access. Samt at SBCene ga omsettbare spillere. Så i år er det en tung jobb å trade.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Klang skrev: søn sep 25, 2022 3:45 pm Blir for voldsomt, bedre sånn det var.

Ser forresten at noen mener at det ikke er 10 timer trial på konsoller. Kan umulig stemme.
Hvorfor? Ingen OTW-kort ble brukt i hele fjor. Er jo litt meningsløst.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Den nye SBCen er jo en vits.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: søn sep 25, 2022 8:09 pm Den nye SBCen er jo en vits.
Helt håpløst.
- Må ha rares
- Rævva formasjon (LW/RW og 3x CBs etc)
- Kan maks bruke tre klubber

Og til slutt: En elendig pakke.

Helt åpenbart at EA ikke vil at man skal sitte med mye coins før spillet er i gang. Blir nok heftig bruk av fifa-poeng for en del på starten i år.

Klang

Legg inn av Klang »

Jompa skrev: søn sep 25, 2022 5:07 pm
Klang skrev: søn sep 25, 2022 3:45 pm Blir for voldsomt, bedre sånn det var.

Ser forresten at noen mener at det ikke er 10 timer trial på konsoller. Kan umulig stemme.
Trodde man fikk det fra tirsdag av om man er EA play medlem? Har man kjøpt ultimate edition så er det ingen vits da man uansett får full tilgang den dagen.

Ja, tror/trodde også det. Mulig at folk rører litt, stoler på feil kilder osv. Ville vært veldig rart om det ikke er slik.

Angående TOTW må vi huske på at vi er helt i startgropa og ikke bør få for bra kort nå i høst. Da skal det ikke mye til for at folk begynner å grine om dead game rimelig tidlig. Folk spiller jo i stor grad for rewards og oppgraderinger, dessverre.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Klang skrev: søn sep 25, 2022 11:33 pm
Jompa skrev: søn sep 25, 2022 5:07 pm
Klang skrev: søn sep 25, 2022 3:45 pm Blir for voldsomt, bedre sånn det var.

Ser forresten at noen mener at det ikke er 10 timer trial på konsoller. Kan umulig stemme.
Trodde man fikk det fra tirsdag av om man er EA play medlem? Har man kjøpt ultimate edition så er det ingen vits da man uansett får full tilgang den dagen.
Ja, tror/trodde også det. Mulig at folk rører litt, stoler på feil kilder osv. Ville vært veldig rart om det ikke er slik.

Angående TOTW må vi huske på at vi er helt i startgropa og ikke bør få for bra kort nå i høst. Da skal det ikke mye til for at folk begynner å grine om dead game rimelig tidlig. Folk spiller jo i stor grad for rewards og oppgraderinger, dessverre.
TOTW-kort har vel ikke vært et problem de siste årene med tanke på power curve. Er vel helst promokort.

Klang

Legg inn av Klang »

Jeg mente OTW, men ble TOTW 😆

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: søn sep 25, 2022 3:21 pm På tide at de gjør OTW litt mer relevant. Et steg i riktig retning.

Over til noe annet. Noen som vet om 120fps støttes? Har gått til innkjøp av ny monitor og det hadde jo vært artig med litt utbytte fra den.
Ser ut som det blir det på xbox series x i hvert fall, men finner ikke noe på PS5. Ville jo tro at det gjelder begge neste generasjon konsoller.

Hvilken monitor har du kjøpt? :) Trenger en skjerm til på hjemmekontoret 8-)

Moist

Legg inn av Moist »

Jompa skrev: man sep 26, 2022 10:42 am
Alpha skrev: søn sep 25, 2022 3:21 pm På tide at de gjør OTW litt mer relevant. Et steg i riktig retning.

Over til noe annet. Noen som vet om 120fps støttes? Har gått til innkjøp av ny monitor og det hadde jo vært artig med litt utbytte fra den.
Ser ut som det blir det på xbox series x i hvert fall, men finner ikke noe på PS5. Ville jo tro at det gjelder begge neste generasjon konsoller.

Hvilken monitor har du kjøpt? :) Trenger en skjerm til på hjemmekontoret 8-)
PS5 har en 4k 120fps funksjon, og det virker som det skal komme til begge konsollene.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Da har New Zealand hatt tilgang en times tid.

Chainsaw

Legg inn av Chainsaw »

Jompa skrev: man sep 26, 2022 2:00 pm Da har New Zealand hatt tilgang en times tid.
Det har jeg også. Er jo bare å bytte sted :lol:

Jompa

Legg inn av Jompa »

Chainsaw skrev: man sep 26, 2022 2:44 pm
Jompa skrev: man sep 26, 2022 2:00 pm Da har New Zealand hatt tilgang en times tid.
Det har jeg også. Er jo bare å bytte sted :lol:
Hvordan?

Jompa

Legg inn av Jompa »

Leser at unassigned er capped på 50. Gjør at man ikke kan massekjøpe spillere (eksempelvis stakke fodder når prisen er lav, kjøpe en drøss med spillere for å gjøre player picks etc). Tydelig at de vil gjøre det vanskeligere å trade seg oppover.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Chainsaw skrev: man sep 26, 2022 2:44 pm
Jompa skrev: man sep 26, 2022 2:00 pm Da har New Zealand hatt tilgang en times tid.
Det har jeg også. Er jo bare å bytte sted :lol:
Kun xbox antar jeg ?

Chainsaw

Legg inn av Chainsaw »

Jompa skrev: man sep 26, 2022 2:45 pm
Chainsaw skrev: man sep 26, 2022 2:44 pm
Jompa skrev: man sep 26, 2022 2:00 pm Da har New Zealand hatt tilgang en times tid.
Det har jeg også. Er jo bare å bytte sted :lol:
Hvordan?
Gikk inn på innstillinger å byttet på sted og språk . Dette er på xbox series x 8-)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»