Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Someone

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Someone »

Barna og jeg hadde grartinerte kjøttpølser og potetstappe. Så blir den en liten øl og en sjokoladebit til kveldsmat

Number4

Legg inn av Number4 »

B.E. skrev: tir sep 20, 2022 9:06 pm
Number4 skrev: man sep 19, 2022 4:14 pm
DoktorS skrev: ons sep 14, 2022 8:53 pm Og så regner jeg med det blir whisky etter maten.
En whiskymann er en god mann.
Brunt brennevin er ikke bra dagen derpå.

Personer som har drukket for mye bourbon sliter enda litt tyngre dagen derpå, enn de som har skylt innpå mye vodka.

Bare et lite tips... :lol:
Takk, det går nok bra. Brunt brennevin er ikke noe jeg drikker meg full på, men en god whisky en gang i blant er noe jeg setter pris på. Det kan være etter en god middag utpå kvelden, eller en knert ved elven på fisketur, eller bare foran peisen på hytta. Nå fikk jeg faktisk lyst på en. 😊

startelver

Legg inn av startelver »

Blir en slags bønnestuing i dag med tomater. Noe ala dette. Alt laget fra bunnen av, ikke bønnene da, de kom ferdig i boksen. Og mye spice og hvitløk.

Veldig næringsrikt og sunt.

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

I aften blir det hjemmelaget pizza.

Sausen blir en kombinasjon av tomatsaus og BBQ-saus. Fyllet denne gangen blir følgende:

Hvitløksmarinert karbonadedeig, pepperoni, thai-krydret kylling, mais, løk, soltørkede tomater og ost.

Rømmedressing som prikken over i'en.

Someone

Legg inn av Someone »

Etter masing siden sommerferien endte jeg med å ta med barna på "Den kongelige karbonade" for fast food i dag. Dog har jeg en muggen ost til å kose meg med alene i kveld

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: fre sep 23, 2022 5:06 pm I aften blir det hjemmelaget pizza.

Sausen blir en kombinasjon av tomatsaus og BBQ-saus. Fyllet denne gangen blir følgende:

Hvitløksmarinert karbonadedeig, pepperoni, thai-krydret kylling, mais, løk, soltørkede tomater og ost.

Rømmedressing som prikken over i'en.
Nice! Hørtes ut som en deilig smaksbombe.
Her ble det wraps med lammekjøtt, guacamole, syltet rødløk, blandet salat og hvitløksrømme.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Biff med fries, sopp og hjemmemekka peppersaus.

Er alt for sjelden jeg spiser biff for tiden. Så nå skal det fråtses.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ble litt att og fram med besøk i byen her i dag, så ender på The Dubliner. Håper at de har Bagers & Mash på menyen, for den har jeg spist før der, faktisk, og det var ganske godt....

Fikk fryktelig lyst på fårikål - ettersom det er så mange som skriver om det her og andre steder, så hadde faktisk blitt det om jeg hadde blitt hjemme i kveld. Men nå har jeg tilfanget, så det kan bli i morgen, om formen er bra...

.... men det kan jo være en viss fare for at det frister med både øl og whisky, når man først tar seg en tur ut. Det er desstuen veldig lenge siden jeg har drukket og spist i Oslo sentrum, så en liten begivenhet i seg selv.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør sep 24, 2022 3:35 pm Ble litt att og fram med besøk i byen her i dag, så ender på The Dubliner. Håper at de har Bagers & Mash på menyen, for den har jeg spist før der, faktisk, og det var ganske godt....

Fikk fryktelig lyst på fårikål - ettersom det er så mange som skriver om det her og andre steder, så hadde faktisk blitt det om jeg hadde blitt hjemme i kveld. Men nå har jeg tilfanget, så det kan bli i morgen, om formen er bra...

.... men det kan jo være en viss fare for at det frister med både øl og whisky, når man først tar seg en tur ut. Det er desstuen veldig lenge siden jeg har drukket og spist i Oslo sentrum, så en liten begivenhet i seg selv.
Bangers & Mash er digg pubmat, lager det en gang i blant, minner meg på at det er fire år siden sist jeg var i London, på tide snart igjen.

Her blir det ikke pølser, men mash. Og sammen med kanskje den beste biten på hele lammet - skanken. Ikke spist siden påsketider, hører den kalde årstiden til dette. Og en Faustino I fra 2010 i glasset, det blir nok bra.

Ha en trivelig aften, husk på morgendagen. Sjøl skal jeg på langtur i marka, 21 km til fots, så det blir ikke noe brennevin her. :lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Lam korma etter en oppskrift som lå på matprat. Hadde ris og hjemmelaget nanbrød til dette.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pizzarester.

Someone

Legg inn av Someone »

Ble en Txogitxu entrecote fra Strøm-Larsen i går. Forvillet meg inn på gamle trakter i Oslo, så benyttet muligheten gå innom min gamle hoffleverandør. Nydelig smak og stykke, og langt bedre enn da jeg i fjor kjøpte samme cut på Meny. Så det er forskjell hvor det kjøpes. Peppersaus og røstipoteter ved siden av og en 20 åring fra Bordeaux i glasset

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Nå koker jeg kerrs pink poteter. Steker sommerkoteletter. Lager brun saus med løk og ertestuing. Til frokost.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Glycinello skrev: lør sep 24, 2022 7:46 pm Lam korma etter en oppskrift som lå på matprat. Hadde ris og hjemmelaget nanbrød til dette.
Kan hjemmelaget nan sammenlignes med de man får på indisk restaurant?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Queenie skrev: søn sep 25, 2022 12:56 pm
Glycinello skrev: lør sep 24, 2022 7:46 pm Lam korma etter en oppskrift som lå på matprat. Hadde ris og hjemmelaget nanbrød til dette.
Kan hjemmelaget nan sammenlignes med de man får på indisk restaurant?
Hvorfor ikke? Det er bare hvetemel og gjær, og eventuelt melk eller yoghurt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

B.E. skrev: søn sep 25, 2022 1:05 pm
Queenie skrev: søn sep 25, 2022 12:56 pm
Glycinello skrev: lør sep 24, 2022 7:46 pm Lam korma etter en oppskrift som lå på matprat. Hadde ris og hjemmelaget nanbrød til dette.
Kan hjemmelaget nan sammenlignes med de man får på indisk restaurant?
Hvorfor ikke? Det er bare hvetemel og gjær, og eventuelt melk eller yoghurt.
De stekes normalt i en tandoriovn. Men jeg skal gi det et forsøk.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Queenie skrev: søn sep 25, 2022 1:11 pm
B.E. skrev: søn sep 25, 2022 1:05 pm
Queenie skrev: søn sep 25, 2022 12:56 pm

Kan hjemmelaget nan sammenlignes med de man får på indisk restaurant?
Hvorfor ikke? Det er bare hvetemel og gjær, og eventuelt melk eller yoghurt.
De stekes normalt i en tandoriovn. Men jeg skal gi det et forsøk.
Det kalles stekeovn på norsk :lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

B.E. skrev: søn sep 25, 2022 1:15 pm
Queenie skrev: søn sep 25, 2022 1:11 pm
B.E. skrev: søn sep 25, 2022 1:05 pm

Hvorfor ikke? Det er bare hvetemel og gjær, og eventuelt melk eller yoghurt.
De stekes normalt i en tandoriovn. Men jeg skal gi det et forsøk.
Det kalles stekeovn på norsk :lol:
192_1878970176.jpg

Queenie

Legg inn av Queenie »

Pizzaovn blir det neste, det blir et perfekt tilskudd her på bruket

Queenie

Legg inn av Queenie »

Fikk helt sykt lyst på nanbrød nå 🤣

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Queenie skrev: søn sep 25, 2022 1:28 pm
B.E. skrev: søn sep 25, 2022 1:15 pm
Queenie skrev: søn sep 25, 2022 1:11 pm

De stekes normalt i en tandoriovn. Men jeg skal gi det et forsøk.
Det kalles stekeovn på norsk :lol:
192_1878970176.jpg
Du får hive det på bålpanna eller grillen om du ikke er fornøyd med stekeovnen... :D


Eller besøke eldhuset: https://no.wikipedia.org/wiki/Eldhus

Queenie

Legg inn av Queenie »

B.E. skrev: søn sep 25, 2022 1:32 pm
Queenie skrev: søn sep 25, 2022 1:28 pm
B.E. skrev: søn sep 25, 2022 1:15 pm

Det kalles stekeovn på norsk :lol:
192_1878970176.jpg
Du får hive det på bålpanna eller grillen om du ikke er fornøyd med stekeovnen... :D


Eller besøke eldhuset: https://no.wikipedia.org/wiki/Eldhus
Kan prøve bålpanna, godt poeng

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Queenie skrev: søn sep 25, 2022 12:56 pm
Glycinello skrev: lør sep 24, 2022 7:46 pm Lam korma etter en oppskrift som lå på matprat. Hadde ris og hjemmelaget nanbrød til dette.
Kan hjemmelaget nan sammenlignes med de man får på indisk restaurant?
Det er verdt innsatsen. Veldig mye bedre ende du kjøper i butikken.
Utfordringen er varme, som med napolitansk pizza. Har du pizzastein og bruker grillelementet får du anstendige naan.

Someone

Legg inn av Someone »

Noen av Meny's ferske burgere ble slengt på grillen. Dog ble osten noe så spennende som Jarlsberg

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Akkurat nå spiser jeg 5 Dumlekarameller som jeg fant i skapet. Finnes det noe som er bedre?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Queenie skrev: søn sep 25, 2022 12:56 pm
Glycinello skrev: lør sep 24, 2022 7:46 pm Lam korma etter en oppskrift som lå på matprat. Hadde ris og hjemmelaget nanbrød til dette.
Kan hjemmelaget nan sammenlignes med de man får på indisk restaurant?
Nei, mine blir nok noe fornorsket:) De blir ganske myke og er mer fluffy og tykke enn de autentiske (om det gav mening). Ellers ble det rester av gårsdagens middag.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Queenie skrev: søn sep 25, 2022 1:35 pm
B.E. skrev: søn sep 25, 2022 1:32 pm
Queenie skrev: søn sep 25, 2022 1:28 pm

192_1878970176.jpg
Du får hive det på bålpanna eller grillen om du ikke er fornøyd med stekeovnen... :D


Eller besøke eldhuset: https://no.wikipedia.org/wiki/Eldhus
Kan prøve bålpanna, godt poeng
Eller klistre de fast på veggen inni vedovnen eller peisen.

startelver

Legg inn av startelver »

Ale skrev: man sep 26, 2022 12:29 pm Noe enkelt. Grandiosa Pepperoni.
OBS har tilbud denne uken på 4 Grandis alle typer til 120. Det er 30 kr pizzaen........ :shock: :shock:

Mia

Legg inn av Mia »

startelver skrev: man sep 26, 2022 4:29 pm
Ale skrev: man sep 26, 2022 12:29 pm Noe enkelt. Grandiosa Pepperoni.
OBS har tilbud denne uken på 4 Grandis alle typer til 120. Det er 30 kr pizzaen........ :shock: :shock:
Koster den ikke rundt 60-70 kr?

startelver

Legg inn av startelver »

Mia skrev: man sep 26, 2022 5:28 pm
startelver skrev: man sep 26, 2022 4:29 pm
Ale skrev: man sep 26, 2022 12:29 pm Noe enkelt. Grandiosa Pepperoni.
OBS har tilbud denne uken på 4 Grandis alle typer til 120. Det er 30 kr pizzaen........ :shock: :shock:
Koster den ikke rundt 60-70 kr?
Fra 50 til 80 kroner er normalpris pr stk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»