Nettbil

Svar
TheTreble

Nettbil

Legg inn av TheTreble »

Noen som har erfaringer med nettbil?

Har en Golf fra 2012 som jeg ønsker å bli kvitt for å kjøpe en annen bil. Bilen virker generelt å være i god stand og er lite kjørt (ca 60 000 km), men jeg har ikke vært flink nok til å ta regelmessige servicer på verksted. Er dette noe som vil trekke prisen mye ned i en budrunde hos Nettbil, eller har det ikke så mye å si? Er det verdt å bruke 10 000 kr på en vanlig service rett før jeg eventuelt selger den gjennom Nettbil, eller vil dette være borkastede penger?

Forfun

Legg inn av Forfun »

Prøvde nettbil, og det ble bare skambud. Hadde en 100% strøken bil med alt av servicer. Er proffe som gir bud, så de tar sikkert service for mindre enn 10 000 kr. Verre med mangler i forkant. Bare å prøve, Tar litt tid, ellers risikofritt.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Høyeste bud var 280 000 kr hos nettbil. Møller ga meg 340 000. De hadde den ute til 390, og ble solgt. Vet ikke salgssum. Gikk noen måneder fra nettbil til den ble solgt hos møller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Samme jeg opplevde. Hadde en strøken bil som de ga så lave bud på at jeg trodde det var noe galt. Fikk MYE mer hos Bertel O Steen.

Så dette må være en slags tjeneste for folk som ikke har snøring på hva de driver med. Blir rundlurt.

Jan

Legg inn av Jan »

Forfun skrev: tir sep 20, 2022 5:22 pm Høyeste bud var 280 000 kr hos nettbil. Møller ga meg 340 000. De hadde den ute til 390, og ble solgt. Vet ikke salgssum. Gikk noen måneder fra nettbil til den ble solgt hos møller.
Det samme opplevde min datter. Fikk 30.000 mer for en 5 år gammel Octavia hos Møller enn høyeste bud på Nettbil.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Jan skrev: tir sep 20, 2022 7:27 pm
Forfun skrev: tir sep 20, 2022 5:22 pm Høyeste bud var 280 000 kr hos nettbil. Møller ga meg 340 000. De hadde den ute til 390, og ble solgt. Vet ikke salgssum. Gikk noen måneder fra nettbil til den ble solgt hos møller.
Det samme opplevde min datter. Fikk 30.000 mer for en 5 år gammel Octavia hos Møller enn høyeste bud på Nettbil.
Men da kjøpte hun vel en bil, og samme gjelder vel i PapaSmurf sitt tilfelle. Så sammenligningen halter ganske mye.
Uansett så koster det ingenting å prøve seg med nettbil hvis man ønsker å bare selge bilen uten innbytte. Det å slippe privat salg til dekksparkere og prutere er verd noen kroner.
Sist redigert av nometalhorse den tir sep 20, 2022 8:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Nettbil sier vel selv at hvis du er ute etter å få høyeste pris så er ikke Nettbil noe for deg. Så det er nok for de som a) ikke har snøring, eller b) de som ikke gidder alt papirarbeidet og arbeidet med å selge.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Takk for svar. Mulig jeg drar ut til noen bilforhandlere først for å høre hva de er villige til å gi ved eventuelt innbytte for deretter å prøve Nettbil, for å sammenligne prisene.

Å selge privat er i alle fall ikke noe alternativ.

Jan

Legg inn av Jan »

nometalhorse skrev: tir sep 20, 2022 8:18 pm
Jan skrev: tir sep 20, 2022 7:27 pm
Forfun skrev: tir sep 20, 2022 5:22 pm Høyeste bud var 280 000 kr hos nettbil. Møller ga meg 340 000. De hadde den ute til 390, og ble solgt. Vet ikke salgssum. Gikk noen måneder fra nettbil til den ble solgt hos møller.
Det samme opplevde min datter. Fikk 30.000 mer for en 5 år gammel Octavia hos Møller enn høyeste bud på Nettbil.
Men da kjøpte hun vel en bil, og samme gjelder vel i PapaSmurf sitt tilfelle. Så sammenligningen halter ganske mye.
Uansett så koster det ingenting å prøve seg med nettbil hvis man ønsker å bare selge bilen uten innbytte. Det å slippe privat salg til dekksparkere og prutere er verd noen kroner.
Stemmer det, ny Enyaq

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Kan også nevne Re-bil og MyCar (Frydenbø/Kverneland?) som har annonsert i media i det siste.

Aner vi en 'merkevareoppbygging' av bruktbilkjeder?
Kanskje det er oppsving på sånt gitt høye bruktpriser i enkelte segmenter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»