Florø SK Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Canucks »

Daltrey skrev: tor sep 22, 2022 7:16 pm Når det gjelder videresalget av Badou ser jeg nå at det forventes mellom 1,3 og 4 millioner kroner til Florø, og det må i så fall være en opptur.
Får håpe at Florø bruker dette på talent-utvikling, og at dette ikke betyr at klubben får vann på mølla og sløser dette på enda flere Portugisere.

Ross

Legg inn av Ross »

Daltrey skrev: tor sep 22, 2022 7:16 pm Når det gjelder videresalget av Badou ser jeg nå at det forventes mellom 1,3 og 4 millioner kroner til Florø, og det må i så fall være en opptur.
Det regnestykket der skulle jeg gjerne like å se. Har du noen link på dette?
Tipper under 300k jeg

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ross skrev: tor sep 22, 2022 10:47 pm
Daltrey skrev: tor sep 22, 2022 7:16 pm Når det gjelder videresalget av Badou ser jeg nå at det forventes mellom 1,3 og 4 millioner kroner til Florø, og det må i så fall være en opptur.
Det regnestykket der skulle jeg gjerne like å se. Har du noen link på dette?
Tipper under 300k jeg
Regner med at du vet hvor du kan finne opphavet til de nevnte summene :D

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Canucks skrev: tor sep 22, 2022 8:59 pm
Daltrey skrev: tor sep 22, 2022 7:16 pm Når det gjelder videresalget av Badou ser jeg nå at det forventes mellom 1,3 og 4 millioner kroner til Florø, og det må i så fall være en opptur.
Får håpe at Florø bruker dette på talent-utvikling, og at dette ikke betyr at klubben får vann på mølla og sløser dette på enda flere Portugisere.
Det er gitt vage signaler om en ny hverdag, noe som også vil gi enklere arbeidskår for trenerapparatet og fysioteamet når det kommer til språkbarrierer. En skulle også tro at det vil bli lettere å lokke bestemor på stadion om den nye modellen medfører flere lokale spillere.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Daltrey skrev: fre sep 23, 2022 1:09 am
Ross skrev: tor sep 22, 2022 10:47 pm
Daltrey skrev: tor sep 22, 2022 7:16 pm Når det gjelder videresalget av Badou ser jeg nå at det forventes mellom 1,3 og 4 millioner kroner til Florø, og det må i så fall være en opptur.
Det regnestykket der skulle jeg gjerne like å se. Har du noen link på dette?
Tipper under 300k jeg
Regner med at du vet hvor du kan finne opphavet til de nevnte summene :D
Hvor mange prosenter skal Florø ha da?
Er vel omtrentlig 11 millioner i ren overgangssum, pluss noen klausuler som kan ta det opp til 17 mill. Pluss videresalgsprosenter, men akkurat det har vel ingenting å si for Florø ettersom de vel har krav på de samme antall prosentene uansett.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Mehell skrev: fre sep 23, 2022 2:16 am
Daltrey skrev: fre sep 23, 2022 1:09 am
Ross skrev: tor sep 22, 2022 10:47 pm

Det regnestykket der skulle jeg gjerne like å se. Har du noen link på dette?
Tipper under 300k jeg
Regner med at du vet hvor du kan finne opphavet til de nevnte summene :D
Hvor mange prosenter skal Florø ha da?
Er vel omtrentlig 11 millioner i ren overgangssum, pluss noen klausuler som kan ta det opp til 17 mill. Pluss videresalgsprosenter, men akkurat det har vel ingenting å si for Florø ettersom de vel har krav på de samme antall prosentene uansett.
Jeg kjenner ikke til regnemetoden som er brukt her, det kan være både sim sala bim og sum av sumaru, jeg bare videreforteller hva en enkeltperson forventer.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Daltrey skrev: fre sep 23, 2022 12:50 pm
Mehell skrev: fre sep 23, 2022 2:16 am
Daltrey skrev: fre sep 23, 2022 1:09 am

Regner med at du vet hvor du kan finne opphavet til de nevnte summene :D
Hvor mange prosenter skal Florø ha da?
Er vel omtrentlig 11 millioner i ren overgangssum, pluss noen klausuler som kan ta det opp til 17 mill. Pluss videresalgsprosenter, men akkurat det har vel ingenting å si for Florø ettersom de vel har krav på de samme antall prosentene uansett.
Jeg kjenner ikke til regnemetoden som er brukt her, det kan være både sim sala bim og sum av sumaru, jeg bare videreforteller hva en enkeltperson forventer.
Det er sum av sumaru, tror jeg. Altså at FKH skal sende penger videre til Florø hver gang de får penger som følge av at en av klausulene innfris.
Om det er 5% eller 10% av den totale summen vet jeg dog ikke, og jeg vet heller ikke hvor mye av den totale kompensasjonen Florø skal ha.

Ross

Legg inn av Ross »

Kan ikke skjønne at Florø har krav på noe mer enn solidaritetsmidler etter den overgangen. Han var i Sogndal før Haugesund.
Dvs at Florø da trolig har krav på 20% av 5%.
Dvs 110.000 kr.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ross skrev: fre sep 23, 2022 9:48 pm Kan ikke skjønne at Florø har krav på noe mer enn solidaritetsmidler etter den overgangen. Han var i Sogndal før Haugesund.
Dvs at Florø da trolig har krav på 20% av 5%.
Dvs 110.000 kr.
110 bitre tusen?? Jaja, det spiller ingen rolle, da får næringslivet bare bla opp for å kompensere. Vi støtter vårt blåe lag i ned- og motgang!

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Fra FB siden til Florø Fotball:
"Florø - Aalesund 2
Lørdag 24 september er utsatt, grunnet landslagsuttak på spillere Aalesund 2.
Ny kampdato kommer."

FB siden er også totalt fraværende når det sportslige får solslyng. Ingen innlegg annet enn når 3 poeng ligger i bag´en.
At Norges vestligste kun er opptatt av solskinn er oppsiktsvekkende, men det er vel noe av grunnen til at klubben skranter på mange områder.
Alle er med når det går godt, alle er borte når solen går bak en sky eller to-tre.
Trist å se, noen må brette opp armene. Ny sesong kommer!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Fitforfight skrev: man sep 26, 2022 7:55 am

FB siden er også totalt fraværende
Jeg mener å ha lest at dette er noe klubben jobber med.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Fitforfight skrev: man sep 26, 2022 7:55 am Fra FB siden til Florø Fotball:
"Florø - Aalesund 2
Lørdag 24 september er utsatt, grunnet landslagsuttak på spillere Aalesund 2.
Ny kampdato kommer."

Trist å se, noen må brette opp armene.
Håper ikke de tar deg på ordet.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Rent Trav skrev: tor sep 29, 2022 12:49 pm
Fitforfight skrev: man sep 26, 2022 7:55 am Fra FB siden til Florø Fotball:
"Florø - Aalesund 2
Lørdag 24 september er utsatt, grunnet landslagsuttak på spillere Aalesund 2.
Ny kampdato kommer."

Trist å se, noen må brette opp armene.
Håper ikke de tar deg på ordet.
Kanskje den SoMe-ansvarlige har fått armene sine brettet opp? :D

KaldeFakta

Legg inn av KaldeFakta »

28 mai er altså sist når klubben oppdaterte på hjemmesiden. Er mange kamper og alt annet som har skjedd siden da
På Facebook er det ni dager siden (20 sep).

"klubben jobber med dette" har vi fått høre siden mai måned....
Hvor vanskelig er det å oppdatere med nyheter?

Ikke noe rart klubben er midt på i 3 og ser ut til å rykke ned til 6 div med rekruttene
Amatører!

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Målde2 i dag kl 14. Ingen av lagene har noe å spella for, så håper Molde stiller med yngst mulig lag og Florø med spillere som skal være med i 2023.Det er bare å slippe seg løs og la unge lokale slippe til i Molde! Tipper 3-3 og at pølsene er varme.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Fitforfight skrev: søn okt 02, 2022 8:37 am Målde2 i dag kl 14. Ingen av lagene har noe å spella for, så håper Molde stiller med yngst mulig lag og Florø med spillere som skal være med i 2023.Det er bare å slippe seg løs og la unge lokale slippe til i Molde! Tipper 3-3 og at pølsene er varme.
Jøss. Varme pølser på en fotballkamp? Trodde det var en myte.
Lunken pølse i harde brød og varm brus er det som er normen der jeg kommer fra i hvert fall.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Daltrey skrev: tor sep 29, 2022 1:11 pm
Rent Trav skrev: tor sep 29, 2022 12:49 pm
Fitforfight skrev: man sep 26, 2022 7:55 am Fra FB siden til Florø Fotball:
"Florø - Aalesund 2
Lørdag 24 september er utsatt, grunnet landslagsuttak på spillere Aalesund 2.
Ny kampdato kommer."

Trist å se, noen må brette opp armene.
Håper ikke de tar deg på ordet.
Kanskje den SoMe-ansvarlige har fått armene sine brettet opp? :D
Ja, da sliter du litt med å bruke tastaturet. :lol:
Det er mange som bruker feil ord i diverse ordtak, men når de endelig får forklart forskjellen på å brette opp skjorteermer kontra armer gjør de ikke den feilen igjen.
Da får de heller sjansen til å le litt av neste som tabber seg ut.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Kverulanten skrev: søn okt 02, 2022 9:29 am
Daltrey skrev: tor sep 29, 2022 1:11 pm
Rent Trav skrev: tor sep 29, 2022 12:49 pm

Håper ikke de tar deg på ordet.
Kanskje den SoMe-ansvarlige har fått armene sine brettet opp? :D
Ja, da sliter du litt med å bruke tastaturet. :lol:
Det er mange som bruker feil ord i diverse ordtak, men når de endelig får forklart forskjellen på å brette opp skjorteermer kontra armer gjør de ikke den feilen igjen.
Da får de heller sjansen til å le litt av neste som tabber seg ut.
Uten sammenheng for øvrig.

En ord som veldig mange bruker feil er forfordelt. Det betyr ikke at noen blir favorisert, men at noen får mindre enn de rettmessig har krav på.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Kverulanten skrev: søn okt 02, 2022 9:29 am
Daltrey skrev: tor sep 29, 2022 1:11 pm
Rent Trav skrev: tor sep 29, 2022 12:49 pm

Håper ikke de tar deg på ordet.
Kanskje den SoMe-ansvarlige har fått armene sine brettet opp? :D
Ja, da sliter du litt med å bruke tastaturet. :lol:
Det er mange som bruker feil ord i diverse ordtak, men når de endelig får forklart forskjellen på å brette opp skjorteermer kontra armer gjør de ikke den feilen igjen.
Da får de heller sjansen til å le litt av neste som tabber seg ut.
Ahhh.. så uendelig mye vi andre kan lære av dine feil! :lol:

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Over til Florø Fotball, som jo denne tråden omhandler i større eller mindre grad. Spiller borte mot Molde2 klokken 14:00 i dag.

Finner ingen info om eventuelle sentrale spillere som er ute.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7955761

Dommer som representerer Clausenengen i Kristiansund- samme fylke som Molde 2 altså 🥴...
...eller- der er vel litt rivaleri mellom de 2 ovennevnte byer, så muligens en positiv faktor for "floristene" i denne vanskelige bortekampen?

Ross

Legg inn av Ross »

Florø starter med 7 utlendinger :lol:

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ross skrev: søn okt 02, 2022 12:51 pm Florø starter med 7 utlendinger :lol:
God, gammeldags breddefotball :D

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Ross skrev: søn okt 02, 2022 12:51 pm Florø starter med 7 utlendinger :lol:
Hvor mange lag i Eliten stiller med like mange utlendinger som Florø? Kan ikke være mange lag selv på øverste nivå i Norge hvor det står såpass ille til i.

TWU

Legg inn av TWU »

Canucks skrev: søn okt 02, 2022 1:02 pm
Ross skrev: søn okt 02, 2022 12:51 pm Florø starter med 7 utlendinger :lol:
Hvor mange lag i Eliten stiller med like mange utlendinger som Florø? Kan ikke være mange lag selv på øverste nivå i Norge hvor det står såpass ille til i.
Er vel bare noen få som har mer enn 7 utlendinger i troppen, tviler på at noen mønstrer alle på en gang.

Finner nok tidligere utgaver av eks Brann og VIF som har vært i nærheten av slike tall, men for et tredjediv.lag er det fullstendig mangel på bærekraft.

Tok opp dette her litt tidligere, men fikk tilbakemelding om at det egentlig var god lokal forankring. Er nå ikke helt sikker…

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TWU skrev: søn okt 02, 2022 1:09 pm
Canucks skrev: søn okt 02, 2022 1:02 pm
Ross skrev: søn okt 02, 2022 12:51 pm Florø starter med 7 utlendinger :lol:
Hvor mange lag i Eliten stiller med like mange utlendinger som Florø? Kan ikke være mange lag selv på øverste nivå i Norge hvor det står såpass ille til i.
Er vel bare noen få som har mer enn 7 utlendinger i troppen, tviler på at noen mønstrer alle på en gang.

Finner nok tidligere utgaver av eks Brann og VIF som har vært i nærheten av slike tall, men for et tredjediv.lag er det fullstendig mangel på bærekraft.

Tok opp dette her litt tidligere, men fikk tilbakemelding om at det egentlig var god lokal forankring. Er nå ikke helt sikker…
Stabæk og Aafk må vel også hatt noen utgaver i nærheten av det? Tok en titt på kamper denne sesongen, og fant noen lag med 5 og 6 utlendinger fra start som det høyeste etter en kjapp titt, så kanskje noen har nådd det også i en enkeltkamp, men at tredje div har slikt er jo helt katastrofe. Florø kommer nok til å kjempe om nedrykk til 4. div rimelig raskt og veien fra OBOS og nedover fortsetter. Snart er de en kandidat for største fall i norsk fotball også om de fortsetter slik.

TWU

Legg inn av TWU »

Canucks skrev: søn okt 02, 2022 1:16 pm
Stabæk og Aafk må vel også hatt noen utgaver i nærheten av det? Tok en titt på kamper denne sesongen, og fant noen lag med 5 og 6 utlendinger fra start som det høyeste etter en kjapp titt, så kanskje noen har nådd det også i en enkeltkamp, men at tredje div har slikt er jo helt katastrofe. Florø kommer nok til å kjempe om nedrykk til 4. div rimelig raskt og veien fra OBOS og nedover fortsetter. Snart er de en kandidat for største fall i norsk fotball også om de fortsetter slik.
Mellom tredje og fjerde divisjon er, om vi skal være ærlige, ikke noe verre enn hva man kan forvente av en plass med 9.000 innbyggere, så sånn sett skal de heller være fornøyde med den perioden de fikk oppe med «de store».

Er grenser for hva man klarer å lokke av utlendinger til slike plasser, så tror de er bedre tjent med å satse på ungdommer om det virkelig er slik at de har solid støtte fra lokalt næringsliv

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TWU skrev: søn okt 02, 2022 1:22 pm
Canucks skrev: søn okt 02, 2022 1:16 pm
Stabæk og Aafk må vel også hatt noen utgaver i nærheten av det? Tok en titt på kamper denne sesongen, og fant noen lag med 5 og 6 utlendinger fra start som det høyeste etter en kjapp titt, så kanskje noen har nådd det også i en enkeltkamp, men at tredje div har slikt er jo helt katastrofe. Florø kommer nok til å kjempe om nedrykk til 4. div rimelig raskt og veien fra OBOS og nedover fortsetter. Snart er de en kandidat for største fall i norsk fotball også om de fortsetter slik.
Mellom tredje og fjerde divisjon er, om vi skal være ærlige, ikke noe verre enn hva man kan forvente av en plass med 9.000 innbyggere, så sånn sett skal de heller være fornøyde med den perioden de fikk oppe med «de store».

Er grenser for hva man klarer å lokke av utlendinger til slike plasser, så tror de er bedre tjent med å satse på ungdommer om det virkelig er slik at de har solid støtte fra lokalt næringsliv
OBOS var nok litt over evne, men jeg vil nå si at lag fra steder som dette nok burde kunne smake på PostNord og 2. div også om man har en solid ramme, noe som det virker som Førde bygger opp, i motsetning til Florø.

TWU

Legg inn av TWU »

Teller forøvrig fem utlendinger fra start iht VG Live, rett skal være rett. Fremdeles mye for divisjonen.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Så var alt håp om opprykk ute, taper 1-0 i Molde etter overtidsmål. Leander-Nikolai Jacobsen Høyvik får sitt andre gule, og må gå i dusjen i det 66. minutt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»