***Disco Funk Tråden***

Svar
The Kwames

Re: ***Disco Funk Tråden***

Legg inn av The Kwames »

Jeg har vel skrevet litt før om gamle plater fra Afrikas 70's innen Funk,men kan ta opp ett par her,fra min samling
The Hygrades fra Nigeria med Guddy Oku 1970
--


Ellers innen High Life fra Ghana legenden Ebo Taylor,og ja dette kan jeg digge
--


Må ta med denne klassikeren innen Funk innen ingangen til 1970 fra Ghana også,om definisjon er ditt eller datt,masse rytmer her
med bandet Vis-A-Vis
--

---------------------
skal jeg dra inn hva ungdommen liker i crossover,går det over til Hip Life...her representert med en av de beste videoer på natur+beat


---
Så her alt av rhytm velkommen,så lenge det beveger den gamle kroppen for å si det sånn

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Skal man dra inn mixen med funk vs Disco da inngangen til 80-tallet,skulle det dras mye handclaps i versjonen "Boogie" med rå synth og ditto som D Train osb
da var jo Italienerne på kamp med Yankees...Kashif/Jam & Lewis mot Salerni og Mauro Malawesi..og inni løypa datt Nick Straker
...
Nick Straker Band

----
Når Mauro Malawasi får bestemme i 81 blir det sånn med BB & Q Band

---
men akkurat nu gamle gode Tom Brown som sjekker ut alt dette med ditto ikke Funkin For Jamaica denne gang
men albumet etter her med litt boogie trax med vokalist Dana Yuna
---



The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Nu er jeg i form,men det lar vente på seg en av de største artister..men la nu de vente,da jeg var innom "Boogie" så tenkte jeg på Nederlandske Injection Dance Label Prod...sånn ca rundt midten av 80-tallet..kommer ikke utenom disse 2 kopiene av Madonna,dog synes jeg Stephen P .Bray drar deg bra med F.eks Francoais Kevorkian på mixen..så her Madonna får du match...spiller dette mer enn "Holiday"

Regina og EG Dailly...søtt og dansbart som bare pokker
--
Regina - Baby Love
-

---------------
Huff vet ikke jeg,skal jeg ta videoen eller 12" ,med EG Dailly?????
--
E.G. Daily - Say It, Say It
-

---------------------------------------
Sistnevnte må være selvsagt inspisert av Lolita herunder Kubrick,men jeg regner ikke med han var ute å danset etter denne


The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Må si...for en video og låt alt er perfekt i året 2022,nå venter jeg på MeToo
sang..raspete fra EG.Dailly,heavy gitar solo,og heavy dame(ser ut som Susan George) og ut på dansegulvet beat

The Kwames

Gort

Legg inn av Gort »



Sylvester James Jr. og Patrick Joseph Cowley sammen er magisk.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Boney M. - Rivers Of Babylon


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Vet ikke,men sikkert noe feil her,men jeg kickstarter denne mandagen med Mariah Carey...det skal hun ha..flott beat og stemme..er dette 80 eller 90-tallet?
--


mens Benins storesøster,den går jeg aldri lei...her er det "Wombo Lombo" til du dør
---


The Kwames

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »



Harold Faltermeyer - Axel F

Hører den hjemme i tråden?

Og hva med Laidback - White Horse?


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Går jo fint å ha det litt artigt og på en søndag morgen
med en Cucumba song...eller...
-----


The Kwames

startelver

Legg inn av startelver »

Herlig gladlåt fra 1980


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

slækk i nytt fra platesamlingen,skal ta meg sammen etterhvert
men imellomtia litt Disco/Funk fra DJ S og nytt fra Diva Radio som folk kan lagre som nett radio
--


Fra Radioen

https://deevaradio.net/

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Noe annet litt underground i gata StreetSoul fra UK,mest Demo og noe promotion..jepp med hull i midten på plata,som man må finne ut hastigheten på...fant den 45rpm,ok noe er kjent her for meg...så det går fin fint,slik som Loose Ends osb

---------------------------------------

T
h
e

K
w
a
m
e
s

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Fremdeles ikke skrivekløe...men det kommer nok,tar ett utvalg fra Clap your hands to the beat greier fra 80-tallet+ny utgivelser på 2000-tallet i ny innpakning og kanskje noe bedre sound på høytaleren...værsegod..
---
5 utgivelser innen Disco/Funk/Jam on the dancefloor..klar for det?
1.Ian Foster-Heaven Sent You My Love-feat Patrice Hawtorne prod av Nick Martinelli(Loose Ends) 1987
--

2.Me'lisa Morgan-Sweet Baby remix fra Cool Zeze og Ryler&Brandt...jepp dama fra trioen High Fashion tilbake på 80-tallet...fin remix opp mot orginalen 2010
--

3. SKYY-Givin It To you 1986
--

4.Confection-I'd Like To Know You Better
foreløpigt ukjent men virker som Kity Kye Prod så da er vi ifra 2010 og utover...
--

Siste ut blir enda en Kity Kyte jam utover 2000 tallet
D Train møter 2000 tallet
--
Cool Million feat Porter+Matic+Dmitri from Paris
--


The Kwames formely know as Sofonda

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Har tatt en runde på en bunke i de siste dager,og Kity Kate+Cool Zeze..og noe gammalt nytt+reproduction..hva er først ut i Boogie /Funk/Soul/Disco for dansegulvet
drar jeg denne TJ Johnson fra 1983
--
T.J. Johnson Band - I Can Make It (Good For You) " Jazz-Boogie-Funk 1983 "
------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
videre på veien fra Kity Kyte Cool Zeze..reproduct fra tia rundt Kashif/Evenlyn King i 2016
-
B & The Family - You're Gonna Love Me (New Boogie-Funk 2016)
------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jepp! er i reproduction aka 1980's for Boogie dance folks i 2018 innpakning
-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjører på med ukjente ting i dette landet som kan være laget på 80-tallet i maskineriet
-
Buscrates 16 Bit Ensemble Feat. Laura Benack - On My Own (Boogie-Funk)
-

--------------------------------------------------------------------------------------------------------Dett var nytt på boogie siden_______________________________________________________________________

Så tilbake tilbake til hærligheten med Britisk Dance boogie rundt 85/86
med The Cool Notes,dæven her svinget vi oss på dansegulvet
-
Cool Notes - Spend The Night (12 inch version) HQsound
-

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

så en 12" fra Per Cussion jepp! svensk kopi fra White Lines/The Message fra Grandmaster Flash 1983...eller den gamle Reggea 79 låta Cocaine In your Brain
klar for svensker??
-
Grandmaster Funk - Snowblind
-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
siste ut fra 1985 regner med de fleste kjenner til Atlantic Starr??
--
Atlantic Starr - Freak - A - Ristic
--

_____
_________________
The
Kwames

Update for dansegulvet

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Som så hør og bør,jeg legger ut 80-tallets boogie beat på nytt
i herrens år inn i 2000 tallet og vel så det
Carmen-Do It To It

--
Amra-Special Kind Of love



This is it
The Kwames

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »


Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

http://radio.garden/listen/palace-radio-paris/lNw6JOJ_

Radiokanal som bare spiller disco og funk

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Samme her,med valg mellom Funk eller Disco,med platecover

https://deevaradio.net/

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Mange har spurt meg om reinspikka disco fra 70-tallet,må medgi jeg er ikke heilt der,jeg er mer 80-tallet
men nu er jeg Donna Summer freak,så svaret er definitivt
Donna Summer's opera cinderella album over 2 plater i 1977,der Giorgio Moroder forlot Donna Summer til fordel for Pete Bolette
for ett disco album,eller skal vi kalle det for Disco Trance den gang..kjøp dette albumet
Once Upon A Time 1977
dobbel album..garantert digg terningkast 6/6
fra Donna's og Girgios siste samarbeid i crescendo i 77
--
2 sanger i 1 i ett sammensurium av potpurri,ikke rart Alan Parker hyret Giorgio til å lage filmusikk til Midnight Express og osb...
---

---
Donna Summer - Now I Need You + Working The Midnight Shift (1978)

Løp å kjøp...med fleinsopp er dette albumet bedre enn Wish U were Here...alt går over i hverandre,nesten ikke til å tru
Moroder/Summer...er som ingenting annet

The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Burde lagt dette inn i Jazz tråden,Mark King fra Level 42 og albumet jeg kjøpte i 1981 på Nøstet i Bergen



The Kwames

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »


Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »



Er riktignok fra 2017 men funky

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »



Fra 1979

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Utenom mer en fuzz og buzz,bare en helgemedley fra Disco/Funk gata som jeg vokste opp med...alt fra Brother Johnson,BB&Q Band osb..med litt artig dans fra den tia,klipt inn med noen av artistene..og noe SoulTrain programmert i en 100 minutters kavalkade...og det gjør ingenting om man spiller høyt..re-edit med artistene
--


T
H
E

K
w
a
m
e
s

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Singler på 45 minutter fra 45RPM,nostalgi her
får snakkes senere
---


The Kwames

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Mye bra disco .. Noen forslag til CD kjøp av de beste disco-låtene fra slutten av 70 åra ?

Ååååå at jeg ikke fikk vært på Studio 54 !!!!......aldri vært i USA heller.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Big George skrev: tir okt 25, 2022 2:32 am Mye bra disco .. Noen forslag til CD kjøp av de beste disco-låtene fra slutten av 70 åra ?

Ååååå at jeg ikke fikk vært på Studio 54 !!!!......aldri vært i USA heller.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Mye bra disco .. Noen forslag til CD kjøp av de beste disco-låtene fra slutten av 70 åra ?
Ååååå at jeg ikke fikk vært på Studio 54 !!!!......aldri vært i USA heller.( av Big George)

Har aldri vært i USA heller,og forslag huff,jeg kunne sikkert ramset opp både her og der fra spesifikke årstall
nå er jeg ikke heeeelt Disco da,liker blandingen med soul/funk/boogie i spedd discoen da

men livat denne mixen da,litt i min stil da
----


The Kwames

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ostemanden skrev: ons sep 28, 2022 3:15 pm
Shalamar hadde jeg glemt!

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Carl Douglas - Kung Fu Fighting


Var på 3. plass på topp-singellista i Norge i 1974 :lol:


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»