Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Svar
InsVerderben

Re: Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Legg inn av InsVerderben »

Champis skrev: tor sep 29, 2022 1:35 am
InsVerderben skrev: ons sep 28, 2022 5:32 pm
Champis skrev: ons sep 28, 2022 4:45 pm


Hehe, da synes jeg du ser dette veldig svart/hvitt. Han har rykket opp fra nivå C til B i NL, det er absolutt å oppnå noe, Vi var veldig nære å rykke opp fra nivå B, i en gruppe vi like godt kunne rykket ned fra. Nei, vi kom ikke til VM, men han kan ikke lastes altfor mye. Han startet opp rett i kvaliken, og vi hadde mye å forbedre gjennom de første kampene. Tapet mot Tyrkia i starten ble avgjørende, og det var atpåtil en kamp vi måtte spille på bortebane som hjemmkamp. I tillegg har laget blitt klart bedre siden han kom inn. Jeg er usikker på hva du mener han burde oppnådd som han ikke har oppnådd.
Går gjerne tilbake på min påstand om at SS har oppnådd nada, men fasiten er klar: vi feilet igjen når det gjaldt.
Å unngå å rykke ned er jo ingen prestasjon....!

Du må gjerne kalle det "svart/hvitt", rasjonalisere over dette og dra fram xsempler/unnskyldninger som "startet opp rett i kvaliken," "bortebane," etc.
FORUTSETNINGER ligger alltid der, gode og dårlige, og mener at hans håndtering av disse så langt har ikke stått til godkjent.

Norge hadde det i sine hender før de 2 siste kampene, feilet kapitalt og det var "svenneprøven" for SS i mine øyne.
Han strøyk.

Og der synes jeg du viser problemet med konklusjonen din - du tar utgangsppunkt i den situasjonen vi stod i når det gjenstod to kamper! Selvsagt, da var det ikke noen prestasjon å berge plassen, og alt annet enn gruppeseier eller hvert fall andreseeding i EM-kvaliken ville være skuffende. Hadde vi først vært i VM-finalen, så ville det også vært skuffende hvis vi ikke vant.

Solbakken kan ikke vurderes kun på disse to kampene når han har ledet laget i 20 kamper. Man kan gjerne si at å ikke rykke ned ikke er noen stor prestasjon, men det var helt klart et reelt alternativ før gruppespillet startet. Sverige hadde nok også feelingen av at det ikke ville være en stor prestasjon å ikke rykke ned.... Hadde vi tapt åpningskampen mot Serbia, for så å ryke borte mot Sverige i neste, så er det faktisk ganske realistisk at det er nettopp det som kunne skjedd. Men vi tapte ikke de kampene, og det må SS selvsagt få en del kred for - på lik linje med at skal ha kritikk for spesielt kampen i går. Ser man på all statistikk fra denne gruppa, så var Norge og Serbia klart bedre enn de to andre. Det er egentlig ganske sterkt å prestasjonsmessig være nesten på høyde med Serbia og samtidig være "milevis" foran Sverige og Slovenia. Det er mer enn man kan forvente.

Hadde det vært bedre om vi heller tapte bortekampen mot Serbia og vant i går? Da hadde sluttresultatet blitt akkurat det samme, men vi hadde sluppet å "tape da det gjaldt som mest". Fasiten hadde uansett vært den samme mtp. prestasjonene av landslaget og SS. Men tipper det ikke hadde vært like mye kritikk, for da hadde vi ikke "mistet" noe på slutten.
Greit nok vi er uenige her, jeg er preget av stor skuffelse og grunnen til at jeg bruker de 2 siste kampene er jo den faktiske situasjonen, muligheten vi hadde og som ble misbrukt.
Vi hadde ikke presset på oss, det var det Serbia som hadde, de MÅTTE vinne mot gruppelederen i siste kamp, på bortebane og de taklet det utmerket. Dét er en viktig forskjell på egenskapene til trener/spillere, tror du deres landslagstrener (eller andre lands) hadde overlevd den fadesen SS og Norge sto for på hjemmebane og med de samme forutsetningene..?!

Jeg forstår din argumentasjon, ikke minst det å vurdere SS på et bredere grunnlag, men å bruke sannsynligheten for å rykke ned FØR gruppespillet startet lyder i mine ører som rasjonalisering og som et forsøk på å hevde at Norge/SS tross alt gjorde det bra og skyve ting under teppet. Å gripe gyldne muligheter er tydeligvis en kunst norske landslagstrenere ikke har behersket på en stund og nå ikke SS heller.

Jeg mener at det ikke er noe å gjemme seg bak her, og det må bli slutt på å "gi det en sjanse til, vente og se" og heller stilles klare krav til resultater.
INGEN bør fredes kontraktstiden ut av prinsipp (finnes ingen bedre alternativer, statistikken er ikke så verst, har noe på gang, etc) og ikke SS heller.

Champis

Legg inn av Champis »

InsVerderben skrev: tor sep 29, 2022 4:23 pm
Champis skrev: tor sep 29, 2022 1:35 am
InsVerderben skrev: ons sep 28, 2022 5:32 pm

Går gjerne tilbake på min påstand om at SS har oppnådd nada, men fasiten er klar: vi feilet igjen når det gjaldt.
Å unngå å rykke ned er jo ingen prestasjon....!

Du må gjerne kalle det "svart/hvitt", rasjonalisere over dette og dra fram xsempler/unnskyldninger som "startet opp rett i kvaliken," "bortebane," etc.
FORUTSETNINGER ligger alltid der, gode og dårlige, og mener at hans håndtering av disse så langt har ikke stått til godkjent.

Norge hadde det i sine hender før de 2 siste kampene, feilet kapitalt og det var "svenneprøven" for SS i mine øyne.
Han strøyk.

Og der synes jeg du viser problemet med konklusjonen din - du tar utgangsppunkt i den situasjonen vi stod i når det gjenstod to kamper! Selvsagt, da var det ikke noen prestasjon å berge plassen, og alt annet enn gruppeseier eller hvert fall andreseeding i EM-kvaliken ville være skuffende. Hadde vi først vært i VM-finalen, så ville det også vært skuffende hvis vi ikke vant.

Solbakken kan ikke vurderes kun på disse to kampene når han har ledet laget i 20 kamper. Man kan gjerne si at å ikke rykke ned ikke er noen stor prestasjon, men det var helt klart et reelt alternativ før gruppespillet startet. Sverige hadde nok også feelingen av at det ikke ville være en stor prestasjon å ikke rykke ned.... Hadde vi tapt åpningskampen mot Serbia, for så å ryke borte mot Sverige i neste, så er det faktisk ganske realistisk at det er nettopp det som kunne skjedd. Men vi tapte ikke de kampene, og det må SS selvsagt få en del kred for - på lik linje med at skal ha kritikk for spesielt kampen i går. Ser man på all statistikk fra denne gruppa, så var Norge og Serbia klart bedre enn de to andre. Det er egentlig ganske sterkt å prestasjonsmessig være nesten på høyde med Serbia og samtidig være "milevis" foran Sverige og Slovenia. Det er mer enn man kan forvente.

Hadde det vært bedre om vi heller tapte bortekampen mot Serbia og vant i går? Da hadde sluttresultatet blitt akkurat det samme, men vi hadde sluppet å "tape da det gjaldt som mest". Fasiten hadde uansett vært den samme mtp. prestasjonene av landslaget og SS. Men tipper det ikke hadde vært like mye kritikk, for da hadde vi ikke "mistet" noe på slutten.
Greit nok vi er uenige her, jeg er preget av stor skuffelse og grunnen til at jeg bruker de 2 siste kampene er jo den faktiske situasjonen, muligheten vi hadde og som ble misbrukt.
Vi hadde ikke presset på oss, det var det Serbia som hadde, de MÅTTE vinne mot gruppelederen i siste kamp, på bortebane og de taklet det utmerket. Dét er en viktig forskjell på egenskapene til trener/spillere, tror du deres landslagstrener (eller andre lands) hadde overlevd den fadesen SS og Norge sto for på hjemmebane og med de samme forutsetningene..?!

Jeg forstår din argumentasjon, ikke minst det å vurdere SS på et bredere grunnlag, men å bruke sannsynligheten for å rykke ned FØR gruppespillet startet lyder i mine ører som rasjonalisering og som et forsøk på å hevde at Norge/SS tross alt gjorde det bra og skyve ting under teppet. Å gripe gyldne muligheter er tydeligvis en kunst norske landslagstrenere ikke har behersket på en stund og nå ikke SS heller.

Jeg mener at det ikke er noe å gjemme seg bak her, og det må bli slutt på å "gi det en sjanse til, vente og se" og heller stilles klare krav til resultater.
INGEN bør fredes kontraktstiden ut av prinsipp (finnes ingen bedre alternativer, statistikken er ikke så verst, har noe på gang, etc) og ikke SS heller.

Jeg er uenig, det var helt klart vi som hadde presset på oss, det var vi som kunne tape flere ting som det så ut som vi skulle greie. Serbia derimot hadde alt å vinne, for det var nesten gruppeseieren allerede tapt etter fire kamper.

Jepp, jeg tipper de aller fleste landslagstrenere hadde overlevd det så lenge det de hadde levert før det var ganske bra. Se på Sverige, som har fem strake uten seier og nedrykk - og det er et lag som har mye større forventninger på seg og tradisjoner enn det Norge har. Se på England - nedrykk med 2 poeng på 6 kamper, hvor de med det mannskapet de har kun scoret ett mål på de første 5 kampene! Lengste rekka uten seier på 30 år! Ett år etter at de var i EM-finalen! Selv de har ikke gitt treneren sparken. Og her snakker man om sparken på en trener som har tatt oss opp et nivå i NL, nære enda et opprykk, opp noen plasser på FIFA-rankingen, de første seierne mot høyere rangerte lag på år og dag, samt fått laget til å se en del bedre ut. Selvsagt er det langt fra perfekt og mye som kan bli bedre, men allikevel.

At Norge faktisk gjorde det ganske bra i denne gruppa er kun fakta, ingen rasjonalisering.

Ingen har vel snakket om at treneren er fredet. Men å sparke treneren hver gang det er gjort en dårlig kamp eller to vil selvsagt aldri komme på tale.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Champis skrev: tor sep 29, 2022 11:34 pm Og her snakker man om sparken på en trener som har tatt oss opp et nivå i NL,
Har jeg gått glipp av noe her?

Enig i at Ståle må fortsette.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Champis skrev: tor sep 29, 2022 11:34 pm
InsVerderben skrev: tor sep 29, 2022 4:23 pm
Champis skrev: tor sep 29, 2022 1:35 am


Og der synes jeg du viser problemet med konklusjonen din - du tar utgangsppunkt i den situasjonen vi stod i når det gjenstod to kamper! Selvsagt, da var det ikke noen prestasjon å berge plassen, og alt annet enn gruppeseier eller hvert fall andreseeding i EM-kvaliken ville være skuffende. Hadde vi først vært i VM-finalen, så ville det også vært skuffende hvis vi ikke vant.

Solbakken kan ikke vurderes kun på disse to kampene når han har ledet laget i 20 kamper. Man kan gjerne si at å ikke rykke ned ikke er noen stor prestasjon, men det var helt klart et reelt alternativ før gruppespillet startet. Sverige hadde nok også feelingen av at det ikke ville være en stor prestasjon å ikke rykke ned.... Hadde vi tapt åpningskampen mot Serbia, for så å ryke borte mot Sverige i neste, så er det faktisk ganske realistisk at det er nettopp det som kunne skjedd. Men vi tapte ikke de kampene, og det må SS selvsagt få en del kred for - på lik linje med at skal ha kritikk for spesielt kampen i går. Ser man på all statistikk fra denne gruppa, så var Norge og Serbia klart bedre enn de to andre. Det er egentlig ganske sterkt å prestasjonsmessig være nesten på høyde med Serbia og samtidig være "milevis" foran Sverige og Slovenia. Det er mer enn man kan forvente.

Hadde det vært bedre om vi heller tapte bortekampen mot Serbia og vant i går? Da hadde sluttresultatet blitt akkurat det samme, men vi hadde sluppet å "tape da det gjaldt som mest". Fasiten hadde uansett vært den samme mtp. prestasjonene av landslaget og SS. Men tipper det ikke hadde vært like mye kritikk, for da hadde vi ikke "mistet" noe på slutten.
Greit nok vi er uenige her, jeg er preget av stor skuffelse og grunnen til at jeg bruker de 2 siste kampene er jo den faktiske situasjonen, muligheten vi hadde og som ble misbrukt.
Vi hadde ikke presset på oss, det var det Serbia som hadde, de MÅTTE vinne mot gruppelederen i siste kamp, på bortebane og de taklet det utmerket. Dét er en viktig forskjell på egenskapene til trener/spillere, tror du deres landslagstrener (eller andre lands) hadde overlevd den fadesen SS og Norge sto for på hjemmebane og med de samme forutsetningene..?!

Jeg forstår din argumentasjon, ikke minst det å vurdere SS på et bredere grunnlag, men å bruke sannsynligheten for å rykke ned FØR gruppespillet startet lyder i mine ører som rasjonalisering og som et forsøk på å hevde at Norge/SS tross alt gjorde det bra og skyve ting under teppet. Å gripe gyldne muligheter er tydeligvis en kunst norske landslagstrenere ikke har behersket på en stund og nå ikke SS heller.

Jeg mener at det ikke er noe å gjemme seg bak her, og det må bli slutt på å "gi det en sjanse til, vente og se" og heller stilles klare krav til resultater.
INGEN bør fredes kontraktstiden ut av prinsipp (finnes ingen bedre alternativer, statistikken er ikke så verst, har noe på gang, etc) og ikke SS heller.

Jeg er uenig, det var helt klart vi som hadde presset på oss, det var vi som kunne tape flere ting som det så ut som vi skulle greie. Serbia derimot hadde alt å vinne, for det var nesten gruppeseieren allerede tapt etter fire kamper.

Jepp, jeg tipper de aller fleste landslagstrenere hadde overlevd det så lenge det de hadde levert før det var ganske bra. Se på Sverige, som har fem strake uten seier og nedrykk - og det er et lag som har mye større forventninger på seg og tradisjoner enn det Norge har. Se på England - nedrykk med 2 poeng på 6 kamper, hvor de med det mannskapet de har kun scoret ett mål på de første 5 kampene! Lengste rekka uten seier på 30 år! Ett år etter at de var i EM-finalen! Selv de har ikke gitt treneren sparken. Og her snakker man om sparken på en trener som har tatt oss opp et nivå i NL, nære enda et opprykk, opp noen plasser på FIFA-rankingen, de første seierne mot høyere rangerte lag på år og dag, samt fått laget til å se en del bedre ut. Selvsagt er det langt fra perfekt og mye som kan bli bedre, men allikevel.

At Norge faktisk gjorde det ganske bra i denne gruppa er kun fakta, ingen rasjonalisering.

Ingen har vel snakket om at treneren er fredet. Men å sparke treneren hver gang det er gjort en dårlig kamp eller to vil selvsagt aldri komme på tale.
Spørsmål til de som vi sparke Ståle; Når var sist gang vi vant over Sverige og når var sist gang vi vant to ganger over Sverige på rad?

Og når var sist gang vi vant over god motstand før vi nå slo både Serbia og Sverige?

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: tor sep 29, 2022 11:52 pm
Champis skrev: tor sep 29, 2022 11:34 pm Og her snakker man om sparken på en trener som har tatt oss opp et nivå i NL,
Har jeg gått glipp av noe her?

Enig i at Ståle må fortsette.

Hehe, beklager - tenkte et øyeblikk at han tok oss fra C til B… 😊

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Kakebart skrev: tor sep 29, 2022 11:52 pm
Champis skrev: tor sep 29, 2022 11:34 pm Og her snakker man om sparken på en trener som har tatt oss opp et nivå i NL,
Har jeg gått glipp av noe her?

Enig i at Ståle må fortsette.
Ja hen måtte enten gått nå, eller fortsette. Sparken er såklart ikke aktuelt nå, det var om SS selv fant ut at hen ikke er rett person. ( Skriver "hen" fordi jeg syns SS ligner så mye mer et kvinnfolk enn en mann, at det er litt vanskelig for meg å kalle vedkommende "han" . )

SS får muligheten videre. Men hvis det skulle bære galt avsted, håper jeg muligheten ryker tidlig i kvaliken, sånn at en annen trener kommer inn ila den. Om det går bra, er det fint. Vi støtter såklart SS videre.

Drillo første gang, kom inn på akkurat et sånt tidspunkt, i en EM kvalik. Slo bl.a Italia 2 - 1 og spilte uavgjort 1 - 1 mot de ute( tror jeg?). Men da var det for sent å klare EM, men til VM etterpå gikk det jo over all forventning.

En annen ting man merker seg med SS, at det er den eneste landslagstreneren siden Tord Grip, som jeg kan huske hvertfall, som har gjort et poeng utav at et konkret sluttspill er målet alt står og faller på.
Grip var klar på at målet hans, var å få Norge kvalifisert til VM i 1990.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: fre sep 30, 2022 10:15 am
Kakebart skrev: tor sep 29, 2022 11:52 pm
Champis skrev: tor sep 29, 2022 11:34 pm Og her snakker man om sparken på en trener som har tatt oss opp et nivå i NL,
Har jeg gått glipp av noe her?

Enig i at Ståle må fortsette.
Ja hen måtte enten gått nå, eller fortsette. Sparken er såklart ikke aktuelt nå, det var om SS selv fant ut at hen ikke er rett person. ( Skriver "hen" fordi jeg syns SS ligner så mye mer et kvinnfolk enn en mann, at det er litt vanskelig for meg å kalle vedkommende "han" . )

SS får muligheten videre. Men hvis det skulle bære galt avsted, håper jeg muligheten ryker tidlig i kvaliken, sånn at en annen trener kommer inn ila den. Om det går bra, er det fint. Vi støtter såklart SS videre.

Drillo første gang, kom inn på akkurat et sånt tidspunkt, i en EM kvalik. Slo bl.a Italia 2 - 1 og spilte uavgjort 1 - 1 mot de ute( tror jeg?). Men da var det for sent å klare EM, men til VM etterpå gikk det jo over all forventning.

En annen ting man merker seg med SS, at det er den eneste landslagstreneren siden Tord Grip, som jeg kan huske hvertfall, som har gjort et poeng utav at et konkret sluttspill er målet alt står og faller på.
Grip var klar på at målet hans, var å få Norge kvalifisert til VM i 1990.
Alle landslagstrenere ansettes jo på kontrakter som sammenfaller med mesterskap og det har da aldri vært noen tvil om at kvalifisering dit er målet og det de dømmes på.

Lagerback bl.a.:
Svensken tok over Norge 1. februar 2017.

– Målet er å kvalifisere oss for EM-sluttspillet og deretter VM-sluttspillet i 2022, sier han.

Kjekspakke

Legg inn av Kjekspakke »

Må bare si takk til Champis for å holde diskusjonen her på nogelunde edruelig nivå. Dette forumet er mildt sagt delusional på hva Norge kan oppnå og det taktikkmessig fundamentet ser mer ut til å passe FIFA ultimate team enn realiteten. Spesielt med tanke på det defensive spillermateriale vi har til rådighet så vil jeg egentlig si Solbakken har gjort en OK jobb. Rope på junior-vinger som om det skulle gjort noe forskjell mot et så godt lag som Serbia blir bare useriøst.

Virker også som folk har gullfisk-hukommelse i hvor MYE mer frustrerende det har vært å heie på landslaget. Hadde tilbakelente Lagerback vært trener så ville han ventet til 85. spilleminutt til å kaaanskje bytte innpå en spiller, men den enda mer dritkjipe 442 ville fremdeles bestått kampen ut.

benib

Legg inn av benib »

Kjekspakke skrev: fre sep 30, 2022 11:31 am Må bare si takk til Champis for å holde diskusjonen her på nogelunde edruelig nivå. Dette forumet er mildt sagt delusional på hva Norge kan oppnå og det taktikkmessig fundamentet ser mer ut til å passe FIFA ultimate team enn realiteten. Spesielt med tanke på det defensive spillermateriale vi har til rådighet så vil jeg egentlig si Solbakken har gjort en OK jobb. Rope på junior-vinger som om det skulle gjort noe forskjell mot et så godt lag som Serbia blir bare useriøst.
Jepp, mange skjønner ikke at Ceide, Schjelderup og Nusa ville utrettet absolutt null i kampen mot Serbia. Problemet i kampen var jo at Norge ikke klarte å spille seg ut. Hvordan hadde en talentfull dribleving hjulpet der?

Om man skal være etterpåklok så er det to endringer som kunne hjulpet. Ajer for Hanche-Olsen og Strand Larsen fra start. Jeg tror Solbakken håpet at Hanche-Olsen kunne delvis utfylle rollen til Strandberg og valgte han i stedet for å sjanse på Ajer. I etterpåklokskapens lys klarte ikke Hanche-Olsen det og Ajer kunne derfor vært et bedre alternativ. Man hadde fått inn en spiller som tilbød noe mer i frispillingsfasen på bekostning av duellstyrke og defensiv organisering.

Strand Larsen fra start kunne også vært et klokt valg i og med at han virket å fungere mye bedre som target man enn Moi og Sørloth.

Vet ikke om endringene hadde gitt noe annet utfall, men det hadde ihvertfall vært endringer som kunne hjulpet. En annen ting som man kan ha i tankene er jo at Norge spilte seg til en enorm sjanse før det var gått ett minutt. Hadde Haaland satt den kunne kampen sett helt annerledes ut.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Kakebart skrev: fre sep 30, 2022 11:07 am
► Show Spoiler
Alle landslagstrenere ansettes jo på kontrakter som sammenfaller med mesterskap og det har da aldri vært noen tvil om at kvalifisering dit er målet og det de dømmes på.

Lagerback bl.a.:
Svensken tok over Norge 1. februar 2017.

– Målet er å kvalifisere oss for EM-sluttspillet og deretter VM-sluttspillet i 2022, sier han.
Jo det ble nok nevnt, helst som svar på spørmål, men ikke markert sånn bastant og at det var det han står og faller på. La alltid til at man skulle se på prestasjonene også, før det det ble tatt en konklusjon.

startelver

Legg inn av startelver »

Fortsatt er Drillo helten, etter 25 magre år.

Du skal være 40+ i dag for å huske det glade 90-tallet.

En 30-åring har ikke opplevd noe som helst positivt med landslaget.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Norgefoot skrev: fre sep 30, 2022 12:09 am
Champis skrev: tor sep 29, 2022 11:34 pm
InsVerderben skrev: tor sep 29, 2022 4:23 pm

Greit nok vi er uenige her, jeg er preget av stor skuffelse og grunnen til at jeg bruker de 2 siste kampene er jo den faktiske situasjonen, muligheten vi hadde og som ble misbrukt.
Vi hadde ikke presset på oss, det var det Serbia som hadde, de MÅTTE vinne mot gruppelederen i siste kamp, på bortebane og de taklet det utmerket. Dét er en viktig forskjell på egenskapene til trener/spillere, tror du deres landslagstrener (eller andre lands) hadde overlevd den fadesen SS og Norge sto for på hjemmebane og med de samme forutsetningene..?!

Jeg forstår din argumentasjon, ikke minst det å vurdere SS på et bredere grunnlag, men å bruke sannsynligheten for å rykke ned FØR gruppespillet startet lyder i mine ører som rasjonalisering og som et forsøk på å hevde at Norge/SS tross alt gjorde det bra og skyve ting under teppet. Å gripe gyldne muligheter er tydeligvis en kunst norske landslagstrenere ikke har behersket på en stund og nå ikke SS heller.

Jeg mener at det ikke er noe å gjemme seg bak her, og det må bli slutt på å "gi det en sjanse til, vente og se" og heller stilles klare krav til resultater.
INGEN bør fredes kontraktstiden ut av prinsipp (finnes ingen bedre alternativer, statistikken er ikke så verst, har noe på gang, etc) og ikke SS heller.

Jeg er uenig, det var helt klart vi som hadde presset på oss, det var vi som kunne tape flere ting som det så ut som vi skulle greie. Serbia derimot hadde alt å vinne, for det var nesten gruppeseieren allerede tapt etter fire kamper.

Jepp, jeg tipper de aller fleste landslagstrenere hadde overlevd det så lenge det de hadde levert før det var ganske bra. Se på Sverige, som har fem strake uten seier og nedrykk - og det er et lag som har mye større forventninger på seg og tradisjoner enn det Norge har. Se på England - nedrykk med 2 poeng på 6 kamper, hvor de med det mannskapet de har kun scoret ett mål på de første 5 kampene! Lengste rekka uten seier på 30 år! Ett år etter at de var i EM-finalen! Selv de har ikke gitt treneren sparken. Og her snakker man om sparken på en trener som har tatt oss opp et nivå i NL, nære enda et opprykk, opp noen plasser på FIFA-rankingen, de første seierne mot høyere rangerte lag på år og dag, samt fått laget til å se en del bedre ut. Selvsagt er det langt fra perfekt og mye som kan bli bedre, men allikevel.

At Norge faktisk gjorde det ganske bra i denne gruppa er kun fakta, ingen rasjonalisering.

Ingen har vel snakket om at treneren er fredet. Men å sparke treneren hver gang det er gjort en dårlig kamp eller to vil selvsagt aldri komme på tale.
Spørsmål til de som vi sparke Ståle; Når var sist gang vi vant over Sverige og når var sist gang vi vant to ganger over Sverige på rad?

Og når var sist gang vi vant over god motstand før vi nå slo både Serbia og Sverige?
Vel, akkurat dét viste seg vel ikke å være noen stor prestasjon, gitt svenskene sine andre resultater i gruppespillet eller at de rykket ned..?!

Har blitt "tatt på" at jeg vurderer SS sin innsats som for svak og ønsker ham sparket på grunnlag av de 2 siste kampene.

Din vurdering blir i dét lyset ikke noe argument for å beholde ham og jeg kan jo tillegge: når var siste gang vi tok 1 av 6 mulige poeng i en kvalik mot et såpass middelmådig lag som Slovenia...?!

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

benib skrev: fre sep 30, 2022 12:23 pm Jepp, mange skjønner ikke at Ceide, Schjelderup og Nusa ville utrettet absolutt null i kampen mot Serbia. Problemet i kampen var jo at Norge ikke klarte å spille seg ut. Hvordan hadde en talentfull dribleving hjulpet der?
Det kan nå være, men vi spilte to kamper denne runden. Moi og Sørloth var begge veldig svake mot Slovenia også, spesielt førstnevnte som vel ikke hadde et eneste positivt bidrag.

Everenga

Legg inn av Everenga »

startelver skrev: fre sep 30, 2022 12:59 pm Fortsatt er Drillo helten, etter 25 magre år.

Du skal være 40+ i dag for å huske det glade 90-tallet.

En 30-åring har ikke opplevd noe som helst positivt med landslaget.
Det var veldig rart å være vitne til for før Drillo var det virkelig ingen som trodde vi kunne kvalifisere oss i det hele tatt. Det er en grunn til at ganske mange gamle nordmenn holder med England og Tyskland i mesterskap. Den gangen var tanken på at Norge skulle være med fullstendig absurd så man valgte de mest beslektede bedre lagene. Husker godt hvor surrealistisk det var da det gikk opp for oss at det kunne gå i kvaliken i 94 og da det faktisk ble klart var det en følelse av hallusinasjoner.

startelver

Legg inn av startelver »

Everenga skrev: fre sep 30, 2022 2:05 pm
startelver skrev: fre sep 30, 2022 12:59 pm Fortsatt er Drillo helten, etter 25 magre år.

Du skal være 40+ i dag for å huske det glade 90-tallet.

En 30-åring har ikke opplevd noe som helst positivt med landslaget.
Det var veldig rart å være vitne til for før Drillo var det virkelig ingen som trodde vi kunne kvalifisere oss i det hele tatt. Det er en grunn til at ganske mange gamle nordmenn holder med England og Tyskland i mesterskap. Den gangen var tanken på at Norge skulle være med fullstendig absurd så man valgte de mest beslektede bedre lagene. Husker godt hvor surrealistisk det var da det gikk opp for oss at det kunne gå i kvaliken i 94 og da det faktisk ble klart var det en følelse av hallusinasjoner.
Og hvis vi sammenligner for eksempel 80-tallet med 2022, så hadde vi jo store profiler i fotballen da også, Halvar Thoresen var en stor stjerne i Nederland og kaptein hos PSV, Tom Lund en av Norges beste gjennom tidene, og Arne Larsen Økland en stor stjerne i Bundesliga sammen med Hareide i Norwich.

Så vi hadde profilene den gangen og slo England på Ullevål i 1981, men hele laget var ikke godt nok til å kvale inn til mesterskap.

Samme følelsen i dag faktisk, vi har profilene men hele laget er ikke godt nok.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

startelver skrev: fre sep 30, 2022 2:15 pm
Everenga skrev: fre sep 30, 2022 2:05 pm
startelver skrev: fre sep 30, 2022 12:59 pm Fortsatt er Drillo helten, etter 25 magre år.

Du skal være 40+ i dag for å huske det glade 90-tallet.

En 30-åring har ikke opplevd noe som helst positivt med landslaget.
Det var veldig rart å være vitne til for før Drillo var det virkelig ingen som trodde vi kunne kvalifisere oss i det hele tatt. Det er en grunn til at ganske mange gamle nordmenn holder med England og Tyskland i mesterskap. Den gangen var tanken på at Norge skulle være med fullstendig absurd så man valgte de mest beslektede bedre lagene. Husker godt hvor surrealistisk det var da det gikk opp for oss at det kunne gå i kvaliken i 94 og da det faktisk ble klart var det en følelse av hallusinasjoner.
Og hvis vi sammenligner for eksempel 80-tallet med 2022, så hadde vi jo store profiler i fotballen da også, Halvar Thoresen var en stor stjerne i Nederland og kaptein hos PSV, Tom Lund en av Norges beste gjennom tidene, og Arne Larsen Økland en stor stjerne i Bundesliga sammen med Hareide i Norwich.

Så vi hadde profilene den gangen og slo England på Ullevål i 1981, men hele laget var ikke godt nok til å kvale inn til mesterskap.

Samme følelsen i dag faktisk, vi har profilene men hele laget er ikke godt nok.
Ser den og mener: 2-3 store profiler er nok til å heve et lag betraktelig gitt at resten holder et ok nivå, er motiverte, disiplinerte, sterke mentalt og at det kollektive er fungerende og de framstår som et lag.

Laget pr d.d. i det lyset burde være godt nok, men flere nevnte punkter virker SS ikke å ha fått på plass og da faller det hele sammen.
90- tallet under Drillo: Sterkt kollektiv, motiverte og disiplinerte spillere på et lag uten STORE profiler (Type de du nevner+Braut, Ødis,etc) som alltid ga 100% og virkelig trodde de kunne vinne.

Kollektivt pr d.d er vi ikke sterke nok.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Spesielt når det gjelder kvallik til EM, er det ikke slik at nivået på alle de 23 lagene som kvalifiserer seg er gjennomgående veldig høyt og at nåløyet er spesielt trangt. Det er under 10 lag som stort sett har alle spillerne sine i de store ligaene i Europa. Videre nedover er det bare et mindre antall spillere som spiller fast i de større lagene. Norge burde absolutt være på linje med nasjoner som f.eks de øvrige britiske utenom England, Sverige, Østerrike, Tsjekkia, Slovakia og flere andre av de øst-europeiske (er vel bare Kroatia som bør/skal være klart bedre). Og det selv uten Ødegaard og Haaland. Men da måtte de fungert godt sammen som et lag, og de aller fleste av de andre beste spillerne faktisk funnet klubber på et best mulig nivå hvor de spilte fast. Det er dessverre ikke tilfellet i svært mange tilfeller.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

startelver skrev: fre sep 30, 2022 2:15 pm
Everenga skrev: fre sep 30, 2022 2:05 pm
startelver skrev: fre sep 30, 2022 12:59 pm Fortsatt er Drillo helten, etter 25 magre år.

Du skal være 40+ i dag for å huske det glade 90-tallet.

En 30-åring har ikke opplevd noe som helst positivt med landslaget.
Det var veldig rart å være vitne til for før Drillo var det virkelig ingen som trodde vi kunne kvalifisere oss i det hele tatt. Det er en grunn til at ganske mange gamle nordmenn holder med England og Tyskland i mesterskap. Den gangen var tanken på at Norge skulle være med fullstendig absurd så man valgte de mest beslektede bedre lagene. Husker godt hvor surrealistisk det var da det gikk opp for oss at det kunne gå i kvaliken i 94 og da det faktisk ble klart var det en følelse av hallusinasjoner.
Og hvis vi sammenligner for eksempel 80-tallet med 2022, så hadde vi jo store profiler i fotballen da også, Halvar Thoresen var en stor stjerne i Nederland og kaptein hos PSV, Tom Lund en av Norges beste gjennom tidene, og Arne Larsen Økland en stor stjerne i Bundesliga sammen med Hareide i Norwich.

Så vi hadde profilene den gangen og slo England på Ullevål i 1981, men hele laget var ikke godt nok til å kvale inn til mesterskap.

Samme følelsen i dag faktisk, vi har profilene men hele laget er ikke godt nok.
Vi var nær himmelen i 1985, da man begynte å se mulighet til å kvalifisere oss til VM 86 i Mexico.
Det startet dårlig i første kamp, hjemme mot Sveits høst 1984, der vi tapte 0 -1. Fraværet av Thoresen var veldig merkbart. Thoresen valgte å spille for PSV i en for dem viktig kamp i stedet. Var med igjen i de neste, og scoret mot Sovjet som ble 1 -1, før vi vant en kamp etter det. Er ikke sikker om det var Irland, tror det. Så spilte vi uavgjort mot Irland i neste kamp. Laget var i form foran hjemmekampen mot Danmark ( som hadde vært semfinalister i EM samme år), og matchen ble hauset voldsomt opp. "Nå skulle vi se Norsk dynamitt, ikke Dansk" sto over hele forsida på VG. Mange trodde på noe stort.
Det ble en forrykende 1 omgang der Norge tok ledelsen med scoring av Tom Sundby. Alt så bra ut, før Preben Elkjær klippet ned høyrebacken Svein Fjælberg. En enormt god høyreback, som var nesten like viktig for laget som Thoresen. man snakker om Hareides tilbakespill, men det var når Fjælberg måtte ut at det raknet helt på den siden. Han hadde ryddet opp i alt som kom. Det endte 1 - 5, og vi klarte aldri komme helt opp i kvaliken etter det. Men med de beste spillerne hadde vi et bra lag den gang, men vi var for avhengige av at de beste var med.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har dessverre et svakt minne av den kampen mot Danmark, pussig hva man greier å fortrenge men der dukket den opp.

Og bare for å helle ild i bålet, her er et sammendrag med dansk kommentator.


Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

startelver skrev: fre sep 30, 2022 12:59 pm Fortsatt er Drillo helten, etter 25 magre år.

Du skal være 40+ i dag for å huske det glade 90-tallet.

En 30-åring har ikke opplevd noe som helst positivt med landslaget.
Kommer vi noen gang til å oppleve noe lignede som vi gjorde i Marseille i ´98? For yngre lesere vant vi da mot Brasil i fotball VM og dermed kom videre i sluttspillet. Det kan skje, etter Solbakken har funnet på noe annet å gjøre.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

ehall skrev: fre sep 30, 2022 8:29 pm
startelver skrev: fre sep 30, 2022 12:59 pm Fortsatt er Drillo helten, etter 25 magre år.

Du skal være 40+ i dag for å huske det glade 90-tallet.

En 30-åring har ikke opplevd noe som helst positivt med landslaget.
Kommer vi noen gang til å oppleve noe lignede som vi gjorde i Marseille i ´98? For yngre lesere vant vi da mot Brasil i fotball VM og dermed kom videre i sluttspillet. Det kan skje, etter Solbakken har funnet på noe annet å gjøre.
Drillo slo til umiddelbart, han hadde heller ikke noe valg da han bare var tenkt som en midlertidig løsning av NFF. Vi er altfor tålmodig her i landet. La trenerne få en kvalikk på seg til å ta Norge til mesterskap. Ellers er det ut. Da får du rette fokuset!
Når har vi egentlig fått betalt for å la trenerne sitte i to kvalikker av gangen? Har det ført til tellende resultater noengang?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kan jo være litt morsomt å sammenligne oss med danskene. Åge tapte vel knapt en kamp mens han ledet landslaget, men fikk ikke fornyet kontrakten pga at spillet ikke var godt nok. Dette må være noe av det smarteste det danske fotballforbundet har gjort noen gang.

Hadde aldri skjedd her i landet.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kaizen skrev: fre sep 30, 2022 10:09 pm
ehall skrev: fre sep 30, 2022 8:29 pm
startelver skrev: fre sep 30, 2022 12:59 pm Fortsatt er Drillo helten, etter 25 magre år.

Du skal være 40+ i dag for å huske det glade 90-tallet.

En 30-åring har ikke opplevd noe som helst positivt med landslaget.
Kommer vi noen gang til å oppleve noe lignede som vi gjorde i Marseille i ´98? For yngre lesere vant vi da mot Brasil i fotball VM og dermed kom videre i sluttspillet. Det kan skje, etter Solbakken har funnet på noe annet å gjøre.
Drillo slo til umiddelbart, han hadde heller ikke noe valg da han bare var tenkt som en midlertidig løsning av NFF. Vi er altfor tålmodig her i landet. La trenerne få en kvalikk på seg til å ta Norge til mesterskap. Ellers er det ut. Da får du rette fokuset!
Når har vi egentlig fått betalt for å la trenerne sitte i to kvalikker av gangen? Har det ført til tellende resultater noengang?
Er jo ikke sånn at vi har fått stor sukksess av å sparke trenere heller. Den eneste norske landslagstreneren i moderne tid som har hatt noe man kan kalle sukksess er Drillo. Semb tok oss kun til mesterskap på bakgrunn av grunnlaget Drillo la, vi hadde pot 1 seed og fikk en piss enkel kvalikkgruppe så teller ikke den.

Hareide var svært nære å ta Norge til EM i sin andre kvalikk. Egentlig bare Thomas Myhre sin skyld at 2008 EM gikk til dundas. Sparke trenere før hver eneste kvalikk synes jeg blir i drøyeste laget, må se litt på forventninger og realisme. VM som Ståle ikke tok oss til kan ikke forventes av en norsk landslagssjef per dags dato, selv om å kvalifisere oss dit ville vært en stor bonus. EM bør dog være definerende. Absolutt et krav om at man skal kvalifisere seg dit nå mtp troppen man har og hvor mange land i Europa som nå kvalifiserer seg. Det er ikke nok gode trenere i Norge til at man kan skifte ut hvert 2-3 år og fortsatt stå med en kompetent nok trener.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

aderyn skrev: fre sep 30, 2022 11:04 pm
Kaizen skrev: fre sep 30, 2022 10:09 pm
ehall skrev: fre sep 30, 2022 8:29 pm

Kommer vi noen gang til å oppleve noe lignede som vi gjorde i Marseille i ´98? For yngre lesere vant vi da mot Brasil i fotball VM og dermed kom videre i sluttspillet. Det kan skje, etter Solbakken har funnet på noe annet å gjøre.
Drillo slo til umiddelbart, han hadde heller ikke noe valg da han bare var tenkt som en midlertidig løsning av NFF. Vi er altfor tålmodig her i landet. La trenerne få en kvalikk på seg til å ta Norge til mesterskap. Ellers er det ut. Da får du rette fokuset!
Når har vi egentlig fått betalt for å la trenerne sitte i to kvalikker av gangen? Har det ført til tellende resultater noengang?
Er jo ikke sånn at vi har fått stor sukksess av å sparke trenere heller.
Det var ihvertfall en markant Hareide-effekt og Drillo-effekt i sistnevntes andre periode.

Men kanskje det ikke er noe å hente. Solbakken har gjort det solid. Jeg ville prøvd på Solskjær med ubegrenset budsjett dog 😉

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Må ta med i ligningen at Ståle kan stille med en XI nesten utelukkende fra topp 5-ligaene, inkludert verdens kanskje beste spiller for øyeblikket. De forrige trenerne våre kunne bare drømme om troppen Ståle besitter. Skal man sammenligne hvordan trenerene har gjort det må man også se på hvilke spillere de hadde tilgjengelig.
Sist redigert av FranciscoM den fre sep 30, 2022 11:28 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

FranciscoM skrev: fre sep 30, 2022 11:21 pm Må ta med i ligningen at Ståle kan stille med en XI nesten utelukkende fra topp 5-ligaene, inkludert kanskje verdens beste spiller for øyeblikket. De forrige trenerne våre kunne bare drømme om troppen Ståle besitter. Skal man sammenligne hvordan trenerene har gjort det må man også se på hvilke spillere de hadde tilgjengelig.
Og dette er et viktig poeng. Høgmo og Lagerback hadde mye dårligere forutsetninger for å lykkes. Ståle har to av Premier Leagues beste spillere i troppen sin, og flere nøkkelspillere på høyt nivå. Han mangler kanskje en keeper og gode vinger, men det var mye større mangler for noen år siden. Så det bør absolutt være høyere resultatkrav til Solbakken.

Spent på fortsettelsen. Håper virkelig at Ståle prøver noe nytt på neste samling, og at nye spillere får prøve seg på vingplass. Klippekort fungerer svært dårlig, og det er sultne spillere som banker på døren. Ikke urimelig å forvente at landslaget vårt utviklet seg i takt med den gyldne generasjonen vi har på vei opp.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

FantasySwede skrev: fre sep 30, 2022 11:26 pm
FranciscoM skrev: fre sep 30, 2022 11:21 pm Må ta med i ligningen at Ståle kan stille med en XI nesten utelukkende fra topp 5-ligaene, inkludert kanskje verdens beste spiller for øyeblikket. De forrige trenerne våre kunne bare drømme om troppen Ståle besitter. Skal man sammenligne hvordan trenerene har gjort det må man også se på hvilke spillere de hadde tilgjengelig.
Og dette er et viktig poeng. Høgmo og Lagerback hadde mye dårligere forutsetninger for å lykkes. Ståle har to av Premier Leagues beste spillere i troppen sin, og flere nøkkelspillere på høyt nivå. Han mangler kanskje en keeper og gode vinger, men det var mye større mangler for noen år siden. Så det bør absolutt være høyere resultatkrav til Solbakken.

Spent på fortsettelsen. Håper virkelig at Ståle prøver noe nytt på neste samling, og at nye spillere får prøve seg på vingplass. Klippekort fungerer svært dårlig, og det er sultne spillere som banker på døren. Ikke urimelig å forvente at landslaget vårt utviklet seg i takt med den gyldne generasjonen vi har på vei opp.
Har jeg spurt deg hva du ønsket av en gruppe med 5 eller 6 nasjoner neste søndag? Hvor vi enten skal møte en av Andorra/Liechtenstein/San Marino eller får 2 valgfrie privatlandskamper i løpet av kalenderåret? Valgfrie i den forstand at man kan velge motstander? Ikke om man vil velge å spille eller stå over.

aderyn

Legg inn av aderyn »

FranciscoM skrev: fre sep 30, 2022 11:21 pm Må ta med i ligningen at Ståle kan stille med en XI nesten utelukkende fra topp 5-ligaene, inkludert verdens kanskje beste spiller for øyeblikket. De forrige trenerne våre kunne bare drømme om troppen Ståle besitter. Skal man sammenligne hvordan trenerene har gjort det må man også se på hvilke spillere de hadde tilgjengelig.
Absolutt men ikke bare å spasere til VM av den grunn. Norge har nok fortsatt ikke en av de 13 beste troppene i Europa vil jeg påstå, selv om det er rundt der vi ligger å vaker, tipper 15 plass hadde vært fair å si. Dermed blir det å forvente VM i drøyeste laget per dags dato. NL gruppen gikk egentlig akkurat som forventet. Foran Sverige og Slovenia som vi burde, Serbia har et bedre lag en oss så den var grei. Ble litt "victim of your own success" der. Ingen som hadde forventet 9 poeng mot Sverige hjemme/borte + Serbia borte. Dermed ble lista lagt høyere mot slutten og man følte seg ekstra skuffet ved å ikke klare det. Men sett i forkant var de resultatene man leverte helt ok.

Synes man resultatmessig har levert ca det jeg ville forventet under Ståle. Bunnivået har vært dårligere enn jeg hadde håpet på, men han har ikke gjort det såpass ræva at han ikke fortjener sjansen i en EM kvalikk. Den blir selvfølgelig avgjørende. Kommer vi oss ikke dit så kan han neppe fortsette.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Har problemer med å komme over det som skjedde i akkurat de to kampene. Det var så stakkarslig at det var flaut å se på. På hjemmebane kan vi ikke framstå så stusselige som mot Serbia.
Er ikke sikker på hvor den største feilen ligger, men har fått en større mistanke om at SS ikke passer som landslagstrener.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

InsVerderben skrev: fre sep 30, 2022 1:57 pm
Norgefoot skrev: fre sep 30, 2022 12:09 am
Champis skrev: tor sep 29, 2022 11:34 pm


Jeg er uenig, det var helt klart vi som hadde presset på oss, det var vi som kunne tape flere ting som det så ut som vi skulle greie. Serbia derimot hadde alt å vinne, for det var nesten gruppeseieren allerede tapt etter fire kamper.

Jepp, jeg tipper de aller fleste landslagstrenere hadde overlevd det så lenge det de hadde levert før det var ganske bra. Se på Sverige, som har fem strake uten seier og nedrykk - og det er et lag som har mye større forventninger på seg og tradisjoner enn det Norge har. Se på England - nedrykk med 2 poeng på 6 kamper, hvor de med det mannskapet de har kun scoret ett mål på de første 5 kampene! Lengste rekka uten seier på 30 år! Ett år etter at de var i EM-finalen! Selv de har ikke gitt treneren sparken. Og her snakker man om sparken på en trener som har tatt oss opp et nivå i NL, nære enda et opprykk, opp noen plasser på FIFA-rankingen, de første seierne mot høyere rangerte lag på år og dag, samt fått laget til å se en del bedre ut. Selvsagt er det langt fra perfekt og mye som kan bli bedre, men allikevel.

At Norge faktisk gjorde det ganske bra i denne gruppa er kun fakta, ingen rasjonalisering.

Ingen har vel snakket om at treneren er fredet. Men å sparke treneren hver gang det er gjort en dårlig kamp eller to vil selvsagt aldri komme på tale.
Spørsmål til de som vi sparke Ståle; Når var sist gang vi vant over Sverige og når var sist gang vi vant to ganger over Sverige på rad?

Og når var sist gang vi vant over god motstand før vi nå slo både Serbia og Sverige?
Vel, akkurat dét viste seg vel ikke å være noen stor prestasjon, gitt svenskene sine andre resultater i gruppespillet eller at de rykket ned..?!

Har blitt "tatt på" at jeg vurderer SS sin innsats som for svak og ønsker ham sparket på grunnlag av de 2 siste kampene.

Din vurdering blir i dét lyset ikke noe argument for å beholde ham og jeg kan jo tillegge: når var siste gang vi tok 1 av 6 mulige poeng i en kvalik mot et såpass middelmådig lag som Slovenia...?!
Tror ikke vi skal kimse av å slå Sverige to ganger selv om de er svakere enn de har vært på lang tid.
Sverige er Sverige og de mobiliserer alltid ekstra når de møter oss.
Å vinne over er meget sterkt Serbialag borte er også veldig sterkt. Vi må vel tilbake til seieren over Kroatia i hva var det 2016/17 for å finne noe tilsvarende og da var det et enkampsblaff og i tillegg på hjemmebane.
Vi må på langt nær så langt tilbake for å finne to tap på kort tid mot svak motstand. Slovenia er for øvrig ikke svak motstand, de ga Sverige og Serbia bra kamp.

Lov å være skuffet, men man må se på totalen når man vurderer Ståle og også se litt bak resultatene

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»