Konsert-planer post-Covid

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Re: Konsert-planer post-Covid

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kjappfot1917 skrev: ons sep 29, 2021 11:57 pm så Nekromantheon 20 nov på Verkstedhallen.
Ser de har gitt ut et nytt album? Er det noe bra? Ganske langt mellom utgivelsene der i gården.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

GiPazzini_85 skrev: tor sep 30, 2021 12:28 pm
Kjappfot1917 skrev: ons sep 29, 2021 11:57 pm så Nekromantheon 20 nov på Verkstedhallen.
Ser de har gitt ut et nytt album? Er det noe bra? Ganske langt mellom utgivelsene der i gården.
Har ikke fått sjekket det ut ennå. Er i Afrika på jobb og sliter med å få fatt i nye utgivelser

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kjappfot1917 skrev: fre okt 01, 2021 2:42 pm
GiPazzini_85 skrev: tor sep 30, 2021 12:28 pm
Kjappfot1917 skrev: ons sep 29, 2021 11:57 pm så Nekromantheon 20 nov på Verkstedhallen.
Ser de har gitt ut et nytt album? Er det noe bra? Ganske langt mellom utgivelsene der i gården.
Er i Afrika på jobb og sliter med å få fatt i nye utgivelser
Jaha?

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

GiPazzini_85 skrev: fre okt 01, 2021 9:44 pm
Kjappfot1917 skrev: fre okt 01, 2021 2:42 pm
GiPazzini_85 skrev: tor sep 30, 2021 12:28 pm

Ser de har gitt ut et nytt album? Er det noe bra? Ganske langt mellom utgivelsene der i gården.
Er i Afrika på jobb og sliter med å få fatt i nye utgivelser
Jaha?
Wifi tillater ikke streaming eller nedlasting fro spotify, og 4g er så latterlig dårlig at det tar noen dager å få gjennom noe

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 12:17 pm Nå løsner det, og folk har alt begynt å gå på konserter igjen. Jeg har enda ikke kommet meg på noe, men utover høsten i all fall vet jeg at det tar seg opp. Alt fra kjipe visesangere på Moskus til obskure norske death metal-band jeg antar Kjappfot1917 skal ha meg med på :)

Hva står på agendaen til folk? Eneste jeg har spikra er UDO i Trondheim i november men det jobbes aktivt med mer før det.
Sjostakovitsj på TSO 11.11. Men før du i det hele tatt spør: Folk jeg har kontakt med innenfor kultureliten er svært lite begeistret over tanken på å støte på deg ved en tilfeldighet den kvelden. Så du trenger ikke å henge nede på Lundgren i håp om å havne i godt selskap i den 15 min lange pausen i konserten.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Folk_flesk skrev: lør okt 02, 2021 4:38 pm Sjostakovitsj på TSO 11.11. Men før du i det hele tatt spør: Folk jeg har kontakt med innenfor kultureliten er svært lite begeistret over tanken på å støte på deg ved en tilfeldighet den kvelden. Så du trenger ikke å henge nede på Lundgren i håp om å havne i godt selskap i den 15 min lange pausen i konserten.
Du og omgangskretsen din får jo neandertalerne til å virke som feinschmeckere, så jeg tror jeg fortsetter å leve livet uten å ta høyde for hvor dere vandrer sent på ukekveldene.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Fin konsertuke neste uke i bartebyen. Overhead spiller to konserter onsdag og torsdag på hhv onsdag og torsdag. Er absolutt verdt å ta turen for å høre norges beste (?) Motorheadcoverband :)

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

U.D.O i Trondheim er utsatt til April 2022 fikk jeg nå melding om. Trist, men henger kanskje sammen med strengere korona regler i Tyskland? De har nå en stigende trend og må iverksette tiltak. Hele turneen er visst satt på pause.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandovonarb skrev: man okt 25, 2021 4:56 pm U.D.O i Trondheim er utsatt til April 2022 fikk jeg nå melding om. Trist, men henger kanskje sammen med strengere korona regler i Tyskland? De har nå en stigende trend og må iverksette tiltak. Hele turneen er visst satt på pause.
Utsatt til september.

En annen utsatt konsert jeg skal på er Hans Zimmer (Fornbu). Skulle ha vært i februar men blir 29.04. Kan bli bra, aldri vært på filmmusikk-konsert.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Man får velge kortreiste artister!😉
Jeg skal på Chris Holsten og Jarle Bernhoft denne uken, det blir to fine konserter tror jeg.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Kosmik Boogie Tribe og Quarter Wolf på Blårock (Tromsø) neste torsdag. Første stående (hoppende) konsert på to år. Det blir knall. Og så blir det Line Saus på Amtmanden (Tromsø) lørdag, samt Dag Vagle på Bastard (Tromsø) i april.

Etter det blir det Arnemoen Gard (Ringebu) første helga i juni, med Thulsa Doom, Black Debbath, Maroder, Gringo Bandido, White Trash Blues Band og Quarter Wolf (helnorsk line-up).

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Pineapple Thief på Rockefeller i KVELD, med b.la Gavin Harrison på trommer (Porcupine Tree).

Knallbra band, glimrende live (hørte de i 2019) og anbefales på det varmeste!

Får ikke reist selv og en skikkelig nedtur!! 😣

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Tool i april, forhåpentligvis

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ser Scorpions kommer til Trondheim i juni, kanskje ikke den dummeste måten å slå i hjel en dag på.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Lezah skrev: tor mar 24, 2022 2:39 pm Ser Scorpions kommer til Trondheim i juni, kanskje ikke den dummeste måten å slå i hjel en dag på.
Lever(er) de fortsatt?
Ble introdusert for den typen musikk tidlig i tenårene, dvs slutten av 70-tallet. Har nok endret litt smak underveis i livet, men har registrert at AC/DC fortsatt turnerer, og så altså Scorpions. Seiglivede jævler, hvis det da er noen av de originale igjen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det kan vel hende at det er siste gang at Megadeth er i Norge. De skal vel spille på Sentrum Scene i juni.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Helloween og Sabaton har begge utsatt årets Norges-konserter, og datoene for neste år er 28 og 29.april. Fristende.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skal på Ghost om tre uker. Fikk dessverre kun sitteplass, noen som vet om man faktisk pleier å sitte på rockekonsert? Har tidligere bare stått, og ikke vært i spektrum på evigheter.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Andre news i bartebyen er at Dream Theater kommer. Akkurat de driter jeg i, men at Devin Townsend spiller support er vesentlig mer fristende. Skal tro om man får billetter til halv pris når man kun vil se halve konserten :)

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Dag Vagle på Bastard i Tromsø kommende helg.

Så blir det Supersuckers/Fleshtones på Blårock 12.mai, der jeg skal snurre plater før og etter konsert, samt Tønes samme sted søndag 15.mai.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Har billett til Mercyful fate i august i Bergen !

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

lok1 skrev: søn apr 10, 2022 10:10 pm Skal på Ghost om tre uker. Fikk dessverre kun sitteplass, noen som vet om man faktisk pleier å sitte på rockekonsert? Har tidligere bare stått, og ikke vært i spektrum på evigheter.
Kommer helt an på konserten det, er det Bob Dylan er alt sitteplasser feks og ingen står

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Var på Hans Zimmer igår, det var mildt sagt KULT! Startet forholdsvis rolig med Wonder Woman og en forsiktig variant fra Gladiator, men når han kjørte igang Pirates of The Caribbean og spesielt The Dark Knight så var jeg fullstendig frelst. Det ble ikke noe verre av å få litt Dune og Interstellar, og Løvenes Konge var en så stor fest at det nesten var en konsert i seg selv. Når han avslutter med Time fra Inception er gåsehuden komplett, en fantastisk opplevelse fra en levende legende!

Next up er Mew i mai og Gojira i juni😁

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

For en konsert Ghost var. Helt nydelig!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Machine_Head skrev: lør apr 30, 2022 1:25 pm Var på Hans Zimmer igår, det var mildt sagt KULT! S
Var der selv, veldig bra. Av en eller annen grunn blir jeg alltid ekstremt rørt av musikken til The Last Samurai, så der var det greit at det var mørkt og ingen så meg :) Gåsehuden satte virkelig inn da han fortalte om orkestermedlemmene fra Ukraina, og de han forgjeves hadde forsøkt å få ut. Forsvant egentlig ikke etter det, bare varierte i intensitet.

For øvrig første gang jeg var på konsert på Telenor Arena, syns det funket greit selv med gulvplass.

Zarm93

Legg inn av Zarm93 »

Personlig så synes jeg at det etter hvert nesten ble tortur å sitte så lenge på tribunen der, på den elendige klappstolen med begrenset beinplass. Synes at det er synd at man ikke har store nok konsertsaler for arrangementer av denne typen - hvor det faktisk er mulig å få til litt komfort også.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Planer for sommeren:

Green Day i Ålesund, Copenhell i Køben og Tons of Rock i juni, Iron Maiden i Barcelona i slutten av juli.

Ellers har jeg fått med meg The Dogs og Oslo Ess i det siste.

Deilig å være igang igjen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Blir mye konserter denne sommeren, hovedsakelig pga jeg reiser til uke 2 av Primavera Sound i Barcelona. Strokes, Tame Impala og Yeah Yeah Yeahs blir mest stas av headlinerne. Som vanlig har festivalen et sterkt underkort med 10-12 konserter jeg gleder meg til. Det blir også gøy å se Gorillaz for første gang.

Mindre konserter i august med Future Island og Caribou, samt en helg på den überharry Bystrandfestivalen i Bergen 5 min fra leiligheten min. Blir godt med konserter igjen, livet er 25% bedre med en pils i hver hånd og bra live-musikk.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Altså, denne må da opp, folkens?

I aften: Den tyske mini-grisen U.D.O på byscenen Trondheim.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»