Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Kongemannen

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Kongemannen »

Nå må fokuset rettes mot Shamrock Rovers. Det er en kamp som må vinnes. Fofana har vel karantene der så da må da Eriksen få start plass.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Sidekick Joe skrev: lør okt 01, 2022 5:58 pm Deilig sliteseier mot ett godt hjemmelag!

Nå er det vell slik att det er mulig att vi kan ta gullet allerede mot Hamkam neste helg.

Den beste oddsen for det er etter min mening om Lsk tar glimt i kveld og Rbk avgir poeng mot kbk.

Da vil det være nokk om vi slår Hamkam og Lsk taper mot viking (Viking som har ett godt tak på Lsk de siste sesongene)
Lsk får 65 med max uttelling. Molde må da levere 1-2-3 for å komme likt.
Rbk får 64 med max uttelling. Molde må da levere 0-4-2 for å komme likt.
Glimt får 63 med max uttelling. Molde må da levere 0-3-3 for å komme likt.

Tror mer på å få en atombombe i huet enn noe av dette. U eller B på Åråsen og Kbk poeng i morgen.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kongemannen skrev: lør okt 01, 2022 6:06 pm Nå må fokuset rettes mot Shamrock Rovers. Det er en kamp som må vinnes. Fofana har vel karantene der så da må da Eriksen få start plass.
Tror man trenger Eikrem mer enn Eriksen mot Shamrock.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TheRealArt_Verified skrev: lør okt 01, 2022 6:22 pm
Sidekick Joe skrev: lør okt 01, 2022 5:58 pm Deilig sliteseier mot ett godt hjemmelag!

Nå er det vell slik att det er mulig att vi kan ta gullet allerede mot Hamkam neste helg.

Den beste oddsen for det er etter min mening om Lsk tar glimt i kveld og Rbk avgir poeng mot kbk.

Da vil det være nokk om vi slår Hamkam og Lsk taper mot viking (Viking som har ett godt tak på Lsk de siste sesongene)
Lsk får 65 med max uttelling. Molde må da levere 1-2-3 for å komme likt.
Rbk får 64 med max uttelling. Molde må da levere 0-4-2 for å komme likt.
Glimt får 63 med max uttelling. Molde må da levere 0-3-3 for å komme likt.

Tror mer på å få en atombombe i huet enn noe av dette. U eller B på Åråsen og Kbk poeng i morgen.
Slik situasjonen i verden er nå så har du rett i at det er en større sjanse for den atombomben ja.

😂

heltos

Legg inn av heltos »

Ble imponert av Christophe Psyché, TIL’s midtstopper.
Vant vel nesten samtlige dueller mot molde spissene. Greit tempo og spilleforståelse.
Noe for molde å hente?

Federin

Legg inn av Federin »

Ingen festforestilling, men vi durer i stødig tempo videre mot seriegull. Deilig!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

11 strake… det er sjukt.
19 på rad uten tap.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Vi har 17-2-0 på siste 19?
Det er faen meg helt latterlig. Det hadde vært kruttsterkt om vi måtte spilt i Obos. Eller Postnord for den del.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

rexenes skrev: lør okt 01, 2022 7:12 pm Vi har 17-2-0 på siste 19?
Det er faen meg helt latterlig. Det hadde vært kruttsterkt om vi måtte spilt i Obos. Eller Postnord for den del.
Med et helt lag ute med skade og suspensjoner. Det er uvirkelige tall ja!
På tide å forlenge kontrakten med Erling Moe.
Sist redigert av Kaizen den lør okt 01, 2022 7:15 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er vanvittig deilig å sitte å se LSK-Glimt mens man gir fullstendig faen i hvordan det går 😁

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 7:15 pm Det er vanvittig deilig å sitte å se LSK-Glimt mens man gir fullstendig faen i hvordan det går 😁
Hadde vært litt gøy om Glimt måtte slite for Europa utover høsten. Det er det eneste..

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TheRealArt_Verified skrev: lør okt 01, 2022 7:20 pm
PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 7:15 pm Det er vanvittig deilig å sitte å se LSK-Glimt mens man gir fullstendig faen i hvordan det går 😁
Hadde vært litt gøy om Glimt måtte slite for Europa utover høsten. Det er det eneste..
Vil mye heller se at trønderne havner utenfor topp 4 da.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 7:23 pm
TheRealArt_Verified skrev: lør okt 01, 2022 7:20 pm
PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 7:15 pm Det er vanvittig deilig å sitte å se LSK-Glimt mens man gir fullstendig faen i hvordan det går 😁
Hadde vært litt gøy om Glimt måtte slite for Europa utover høsten. Det er det eneste..
Vil mye heller se at trønderne havner utenfor topp 4 da.
Kan vel begge gjøre med Vålerengas framferd.. 4.plass er vel ikke garantert Europa?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TheRealArt_Verified skrev: lør okt 01, 2022 7:28 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 7:23 pm
TheRealArt_Verified skrev: lør okt 01, 2022 7:20 pm

Hadde vært litt gøy om Glimt måtte slite for Europa utover høsten. Det er det eneste..
Vil mye heller se at trønderne havner utenfor topp 4 da.
Kan vel begge gjøre med Vålerengas framferd.. 4.plass er vel ikke garantert Europa?
Så lenge cupvinneren havner topp 3 i Eliteserien så vil 4.plassen gi Europa.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Vil uansett heller ha Glimt i Europa framfor rbk. Vi trenger poengene, rbk gidder jeg aldri heie på og Glimt brenner uansett pengene så fort at det ikke er noe stort problem.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

rexenes skrev: lør okt 01, 2022 7:37 pm Vil uansett heller ha Glimt i Europa framfor rbk. Vi trenger poengene, rbk gidder jeg aldri heie på og Glimt brenner uansett pengene så fort at det ikke er noe stort problem.
Glimt tenker som så de at de får ha det gøy så lenge det varer. Litt som kristiansundere når trygda kommer.

Men spesielt bærekraftig er det ikke.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

11 på rad. Tangering av rekorden. Bør være mulig å slå rekorden med HamKam hjemme i neste. (Og kanskje ta gullet med det samme:)

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

heltos skrev: lør okt 01, 2022 6:30 pm Ble imponert av Christophe Psyché, TIL’s midtstopper.
Vant vel nesten samtlige dueller mot molde spissene. Greit tempo og spilleforståelse.
Noe for molde å hente?
Han har vel blitt 33 nå...

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

TheRealArt_Verified skrev: lør okt 01, 2022 6:22 pm
Sidekick Joe skrev: lør okt 01, 2022 5:58 pm Deilig sliteseier mot ett godt hjemmelag!

Nå er det vell slik att det er mulig att vi kan ta gullet allerede mot Hamkam neste helg.

Den beste oddsen for det er etter min mening om Lsk tar glimt i kveld og Rbk avgir poeng mot kbk.

Da vil det være nokk om vi slår Hamkam og Lsk taper mot viking (Viking som har ett godt tak på Lsk de siste sesongene)
Lsk får 65 med max uttelling. Molde må da levere 1-2-3 for å komme likt.
Rbk får 64 med max uttelling. Molde må da levere 0-4-2 for å komme likt.
Glimt får 63 med max uttelling. Molde må da levere 0-3-3 for å komme likt.

Tror mer på å få en atombombe i huet enn noe av dette. U eller B på Åråsen og Kbk poeng i morgen.
:lol:

Jeg er ikke det minste i tvil om att vi tar gullet. Det er i boks nå selv om det på papiret ikke er det. Spørsmålet er vell heller NÅR vi fysisk kan kalle oss seriemester.

Nå vant Glimt, og sannsynligheten for att de avgir poeng i neste er vesentlig lavere enn om lsk hadde vunnet. Men om rbk avgir poeng imorgen er det veldig mulig å bli krona som seriemester mot Hamkam. Selv om det er størst sjanse for att vi leder med 15 poeng etter neste, med 15 poeng igjen å spille for.

Artigere om vi tar det hjemme :D Men det blir nok mot LSK. Jeg tar gjerne full stadion mot rbk, seier og seriegull! 8-)

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 2:05 am Nå snakker vi ikke om de som ikke drar på borteturer til Arktis, men de som sitter i sofaen en spasertur fra stadion. De er det en del av. Og det er trist.
Joda, men litt av poenget er at man får ikke folk til å dra på kamp ved å kalle dem dårlige supportere. Eller såkalt gatekeeping på godt norsk, kun de innenfor en viss ramme får lov til å uttale seg om MFK. Det også rimelig trist.

Dog er jeg helt enig i at MFK fortjener at flere drar på kamp og hyller dem. Det man holder på med nå er helt vilt. En vinnervilje utenom det vanlige. Håper det holder seg langt inn i neste sesong. Tenk om vi klarer å holde på de fleste av våre beste og i tillegg forsterker. Kan bli en voldsom sesong i 2023.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:24 pm Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:34 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:24 pm Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?
Spillere og trener må ha det rette mindsettet og kommer til å ha det. Men om vi taper mot LSK og VIF og de får medalje blir jeg ikke nevneverdig lei meg.

Vi bør heller ikke bytte hele laget til juniorlaget da de ikke kommer til å få noe ut av det, men se hvor mye bedre Løvik har blitt på kort tid. Er det Ødegård som skal erstatte Mannsverk og han går til sommeren, da må Ødegård få kamper der så raskt som mulig. Dette er mye viktigere enn å få en slags revansje.

Seiersrekkerekorden tar vi neste helg og det er jo hyggelig. Trenger ikke noe mer enn det av slike ting.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:51 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:34 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:24 pm Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?
Spillere og trener må ha det rette mindsettet og kommer til å ha det. Men om vi taper mot LSK og VIF og de får medalje blir jeg ikke nevneverdig lei meg.

Vi bør heller ikke bytte hele laget til juniorlaget da de ikke kommer til å få noe ut av det, men se hvor mye bedre Løvik har blitt på kort tid. Er det Ødegård som skal erstatte Mannsverk og han går til sommeren, da må Ødegård få kamper der så raskt som mulig. Dette er mye viktigere enn å få en slags revansje.

Seiersrekkerekorden tar vi neste helg og det er jo hyggelig. Trenger ikke noe mer enn det av slike ting.
Lillestrøm og Vålerenga? Greitt.
Viking? Ikke greitt. Der vil jeg vi skal stille toppet.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:57 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:51 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:34 pm

Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?
Spillere og trener må ha det rette mindsettet og kommer til å ha det. Men om vi taper mot LSK og VIF og de får medalje blir jeg ikke nevneverdig lei meg.

Vi bør heller ikke bytte hele laget til juniorlaget da de ikke kommer til å få noe ut av det, men se hvor mye bedre Løvik har blitt på kort tid. Er det Ødegård som skal erstatte Mannsverk og han går til sommeren, da må Ødegård få kamper der så raskt som mulig. Dette er mye viktigere enn å få en slags revansje.

Seiersrekkerekorden tar vi neste helg og det er jo hyggelig. Trenger ikke noe mer enn det av slike ting.
Lillestrøm og Vålerenga? Greitt.
Viking? Ikke greitt. Der vil jeg vi skal stille toppet.
Du av alle vet vel at bortekampen mot Viking er helgen mellom Djurgården og Gent. Er det en gang man faktisk skal sende juniorlaget så er det vel den.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:51 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:34 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:24 pm Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?
Spillere og trener må ha det rette mindsettet og kommer til å ha det. Men om vi taper mot LSK og VIF og de får medalje blir jeg ikke nevneverdig lei meg.

Vi bør heller ikke bytte hele laget til juniorlaget da de ikke kommer til å få noe ut av det, men se hvor mye bedre Løvik har blitt på kort tid. Er det Ødegård som skal erstatte Mannsverk og han går til sommeren, da må Ødegård få kamper der så raskt som mulig. Dette er mye viktigere enn å få en slags revansje.

Seiersrekkerekorden tar vi neste helg og det er jo hyggelig. Trenger ikke noe mer enn det av slike ting.
Det er ikke fair play å sende et svakt lag på banen så snart seriegullet er sikret. Det er en uskreven regel at man ikke gjør det.

Det er fortsatt lag som kjemper om overlevelse eller medaljer og det skal man ha respekt for.

Forøvrig er Ødegård en offensiv spiller og han er ikke den som skal ta over etter Mannsverk. Jeg ser ikke noe poeng i å omskolere han heller siden hans styrke ikke ligger i kjapp forflytning.

Jeg mener også de unge spillerne som kan bli gode eliteseriespillere bør få økt spilletid de siste kampene, men det må porsjoneres ut.

Vi må forsterke laget ganske mye foran neste sesong. I år har vi ikke hatt motstand i serien, neste år blir Glimt, RBK og VIF sterke. Så de unge som er up and coming må ha tålmodighet og være forberedt på at det blir med innhopp og et par
kamper fra start neste år, litt mer på Løvik.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Mener at en må vinne alle kamper en stiller opp i, det kan en klare selv med noen juniorer. Håper klubben jobber hardt med å få inn noen med litt hodestyrke og krutt i støvlene.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Hva er kontraktstatus på Moe egentlig? Må si jeg er veldig imponert av det han har fått til denne sesongen

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

I år er vi dominante, minner om 2014. Erling tegnet vel ny 2 års kontrakt i fjor? Blir nok umulig å beholde hele stallen i vinter, vil tro at Mannsverk og Ola B går for over 50 mill hver slik de spiller for tiden. Erstattere? Den fotrappe på Tromsø (Mikkelsen?) kan ikke erstatte Sivert, men kan vel bli ett tilskudd. God defensiv midtbanespiller? Djurgårdens finne (Schuller?) var bra, men blir nok like dyr. Her må speiderne ut å lete. Hadde Martin Ellingsen blitt klar har vi jo erstatteren selv, men tror ikke vi ser han i blått igjen

heltos

Legg inn av heltos »

andzyyyy skrev: søn okt 02, 2022 11:20 am Hva er kontraktstatus på Moe egentlig? Må si jeg er veldig imponert av det han har fått til denne sesongen
Vil nok tro han er på radaren til andre klubber ute i det store utland, så kommer det an på hvor attraktive klubb og betingelser er opp mot tryggheten i å fortsatt være hjemme.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»