Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Tinkler

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Tinkler »

JackBlack skrev: tir sep 27, 2022 10:58 am interessant artikkel i Josimar i dag om Vålerenga
https://www.josimar.no/artikler/alle-in ... roim/6943/

Må innrømme at jeg er meget skeptisk til denne løsningen. Kan ikke se at dette vil gavne klubben til syvende og sist.
Syns dette virker mer som en fotlenke enn et reelt suksess kriterie.
Interessant artikkel. Det virker jo ikke som om det finnes noe reelt alternativ da.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det positive ved denne løsningen er jo de gangene hvor VFE går med underskudd og får tilført midler fra AS'et. Det gir en sikkerhet man ellers ikke hadde hatt.
Trøim har vel også signalisert at han ikke har planer om å ta ut noe overskudd av dette.
Har lest eller hørt det et eller annet sted, men husker ikke hvor.
Jeg vet ikke ellers hvordan man skulle organisert dette..?

Det er først de siste par årene at vi har vært uavhengig av tilskudd, og det kan vel tyde på at det drives mer forsvarlig nå. Salg trekker opp til plussresultat, viser bare hvor viktig det er å få opp talenter, mens det å vinn over tid og å kvalifisere til europa er nøkkelen til videre suksess.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Dette er å sparke inn åpne dører, vi som har vært med en stund vet jo at Trøim sitter på alle rettigheter, men også alle økonomiske forpliktelser. Og sånn sett har klubben mer grunn til å være fornøyd enn Trøim hvis vi ser på de siste 15 årenes drift.
Dette blir jo interessant for Trøim den dagen man evt kvalifiserer seg til CL og det vil komme et par hundre millioner ekstra.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

KingKongHalvor skrev: ons sep 28, 2022 9:06 am Dette er å sparke inn åpne dører, vi som har vært med en stund vet jo at Trøim sitter på alle rettigheter, men også alle økonomiske forpliktelser. Og sånn sett har klubben mer grunn til å være fornøyd enn Trøim hvis vi ser på de siste 15 årenes drift.
Dette blir jo interessant for Trøim den dagen man evt kvalifiserer seg til CL og det vil komme et par hundre millioner ekstra.
er nok en større utfordring å komme seg dit enn å evt bli kvitt avtalen med Trøims selskap.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

på den positive siden

Bjørdal er tilbake i full trening og er klar mot Strømsgodset.
Det betyr at det er vel bare Borchgrevink som ikke skal være klar til den kampen om ikke noen kommer hjem fra landslagsamlinger skadet.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... et-kampen/

Dagsavisen skriver litt om skadesituasjonen i dag.

Deila

Legg inn av Deila »

JackBlack skrev: tir sep 27, 2022 10:58 am interessant artikkel i Josimar i dag om Vålerenga
https://www.josimar.no/artikler/alle-in ... roim/6943/

Må innrømme at jeg er meget skeptisk til denne løsningen. Kan ikke se at dette vil gavne klubben til syvende og sist.
Syns dette virker mer som en fotlenke enn et reelt suksess kriterie.
God artikkel, men det er også en feil der. Kioskene på Intility drives av bredden, og pengene går til Vålerenga Fotball(bredde) som er uavhengig av Elite og ASèt.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Deila skrev: ons sep 28, 2022 10:20 pm
JackBlack skrev: tir sep 27, 2022 10:58 am interessant artikkel i Josimar i dag om Vålerenga
https://www.josimar.no/artikler/alle-in ... roim/6943/

Må innrømme at jeg er meget skeptisk til denne løsningen. Kan ikke se at dette vil gavne klubben til syvende og sist.
Syns dette virker mer som en fotlenke enn et reelt suksess kriterie.
God artikkel, men det er også en feil der. Kioskene på Intility drives av bredden, og pengene går til Vålerenga Fotball(bredde) som er uavhengig av Elite og ASèt.
Det er det jeg har hørt også, men det kan ha skjedd forandringer siden den gang.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde vs Bilde

NM G19 Telenor Cup

Juniorlaget møter Godset i kvartfinale i G19-NM i dag.
NM har alltid vært prioritert, håper de stiller fullt lag på en torsdag.

Vålerenga vs Strømsgodset
29.09.2022 16.30



[Mer om NM G19 Telenor Cup her https://www.fotball.no/turneringer/nm-g19-telenor-cup/

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Deila skrev: ons sep 28, 2022 10:20 pm
JackBlack skrev: tir sep 27, 2022 10:58 am interessant artikkel i Josimar i dag om Vålerenga
https://www.josimar.no/artikler/alle-in ... roim/6943/

Må innrømme at jeg er meget skeptisk til denne løsningen. Kan ikke se at dette vil gavne klubben til syvende og sist.
Syns dette virker mer som en fotlenke enn et reelt suksess kriterie.
God artikkel, men det er også en feil der. Kioskene på Intility drives av bredden, og pengene går til Vålerenga Fotball(bredde) som er uavhengig av Elite og ASèt.
Artikkelen viser til hva som står i samarbeidsavtalen, og er vel sånn sett ikke feil. I følge avtalen har ASet rett på alle inntekter. Men det betyr ikke at de nødvendigvis krever denne retten i dag.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Da er Frode Nordnes ansatt.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/norn ... -valerenga

Og før folk får trusene i krøll og begynner ned team Skien greiene så er det en enkel forklaring på ansettelsen. https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... nerteamet/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tor sep 29, 2022 3:32 pm Da er Frode Nordnes ansatt.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/norn ... -valerenga

Og før folk får trusene i krøll og begynner ned team Skien greiene så er det en enkel forklaring på ansettelsen. https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... nerteamet/
Det er vel en av de beste assistentene vi kunne fått egentlig.
Og det er fint at han ikke erstatter noen, men kommer i tillegg til, slik at spillerutvikleren kan rendyrkes som nettopp det.
Det er jo ikke uvanlig at en trener vil ha en assistent han vet hva står for og som kjenner systemet.
Vi har nok gjort en langt bedre ansettelse av assistent her, enn hva f.eks rbk gjorde ved ansettelse av deres assistent. Flire :lol:

Deila

Legg inn av Deila »

Passord123 skrev: tor sep 29, 2022 12:18 pm
Deila skrev: ons sep 28, 2022 10:20 pm
JackBlack skrev: tir sep 27, 2022 10:58 am interessant artikkel i Josimar i dag om Vålerenga
https://www.josimar.no/artikler/alle-in ... roim/6943/

Må innrømme at jeg er meget skeptisk til denne løsningen. Kan ikke se at dette vil gavne klubben til syvende og sist.
Syns dette virker mer som en fotlenke enn et reelt suksess kriterie.
God artikkel, men det er også en feil der. Kioskene på Intility drives av bredden, og pengene går til Vålerenga Fotball(bredde) som er uavhengig av Elite og ASèt.
Artikkelen viser til hva som står i samarbeidsavtalen, og er vel sånn sett ikke feil. I følge avtalen har ASet rett på alle inntekter. Men det betyr ikke at de nødvendigvis krever denne retten i dag.
Det er fortsatt ganske misvisende når de skriver det som at inntektene fra kiosken går til ASet i artikkelen. Det går til bredden.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

AcsOnFire skrev: tor sep 29, 2022 12:04 pm Bilde vs Bilde

NM G19 Telenor Cup

Juniorlaget møter Godset i kvartfinale i G19-NM i dag.
NM har alltid vært prioritert, håper de stiller fullt lag på en torsdag.

Vålerenga vs Strømsgodset
29.09.2022 16.30

[Mer om NM G19 Telenor Cup her https://www.fotball.no/turneringer/nm-g19-telenor-cup/
Vålerenga vs Strømsgodset 1 : 4
Og snipp snapp snute så var Vål'enga ute.
Noen som så kampen?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Vålerenga-spissen om livet på benken:

– Jeg er i mitt livs beste form
Henrik Udahl (25) spiller annenfiolin bak nok en konkurrent i VIF. Trener Dag-Eilev Fagermo åpner for at måltyven kan flytte på seg neste år, hvis spilletiden uteblir.
Seks kamper fra start er fasiten for Henrik Udahl så langt i 2022. Han var stort sett andrevalget bak Vidar Örn Kjartansson, og da islendingen dro havnet han bak nyervervelsen Torgeir Børven i køen.

– Jeg mener selv at jeg er i mitt livs beste form. Det er veldig fornøyd med. Så er jeg jo ikke komfortabel med å sitte på benken.
Det regner jeg med ingen andre spillere er heller, sier Udahl.


Mer på Dagsavisen.no


Bilde

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.

Taururu

Legg inn av Taururu »

sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Om det blir 2. eller 3.plass bryr jeg meg null om. Det viktigste er muligheten for Europa neste sesong. Det gir en 3.plass også.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Typisk Nornes-seier, dette.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Sola skinner over enga om dagen!
Bare å nyte det ☀️

Everenga

Legg inn av Everenga »

Taururu skrev: lør okt 01, 2022 8:10 pm
sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Om det blir 2. eller 3.plass bryr jeg meg null om. Det viktigste er muligheten for Europa neste sesong. Det gir en 3.plass også.
Det gir fort 4 plassen også ettersom det fort blir en av topp tre som tar det noldustrofeet vi pleide å kalle cupen.

dzk

Legg inn av dzk »

sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Da må vi nok slå både RBK og Glimt. Det blir veldig vanskelig.
Jeg drømmer om en tredje plass og håper at vi kan klare en fjerde plass.

De to neste kampene mot nettopp RBK(b) og Glimt(h) blir ekstremt viktige og sannsynligvis avgjørende for resten av sesongen. Tror vi minst må ta 3 poeng der for å ha sjans på topp 4.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Everenga skrev: lør okt 01, 2022 8:45 pm
Taururu skrev: lør okt 01, 2022 8:10 pm
sertono skrev: lør okt 01, 2022 8:04 pm Og så var drømmen om 2.plass plutselig der, vet det er dumt men allikevel.
Om det blir 2. eller 3.plass bryr jeg meg null om. Det viktigste er muligheten for Europa neste sesong. Det gir en 3.plass også.
Det gir fort 4 plassen også ettersom det fort blir en av topp tre som tar det noldustrofeet vi pleide å kalle cupen.
Størst sjans for det ja, men Brann og noen til kan vel ødelegge det.

Hadde vært fint med Europa og samtidig dytte stasjonsbyn ned på 5.plass

dzk

Legg inn av dzk »

Taururu skrev: lør okt 01, 2022 9:07 pm
Everenga skrev: lør okt 01, 2022 8:45 pm
Taururu skrev: lør okt 01, 2022 8:10 pm

Om det blir 2. eller 3.plass bryr jeg meg null om. Det viktigste er muligheten for Europa neste sesong. Det gir en 3.plass også.
Det gir fort 4 plassen også ettersom det fort blir en av topp tre som tar det noldustrofeet vi pleide å kalle cupen.
Størst sjans for det ja, men Brann og noen til kan vel ødelegge det.
Når cupen går over to sesonger og starter igjen tidlig i mars så er det en fordel for de etablerte lagene. Det betyr større sjanse for at lag som MFK, RBK og Glimt vinner.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Men hva var grunnen til at Osame ikke spilte i dag?

Fant en link her inne, men var + :(

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jonasar skrev: lør okt 01, 2022 9:52 pm Men hva var grunnen til at Osame ikke spilte i dag?

Fant en link her inne, men var + :(
Skadet etter den stygge taklingen han fikk tidlig i kampen mot kbk.
Den plaget han i kampen etter, og er grunnen til at han måtte bytte tidlig.
Den har holdt han ute siden.
Ikke i gang igjen helt enda.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Henningsen skrev: lør okt 01, 2022 10:08 pm
Jonasar skrev: lør okt 01, 2022 9:52 pm Men hva var grunnen til at Osame ikke spilte i dag?

Fant en link her inne, men var + :(
Skadet etter den stygge taklingen han fikk tidlig i kampen mot kbk.
Den plaget han i kampen etter, og er grunnen til at han måtte bytte tidlig.
Den har holdt han ute siden.
Ikke i gang igjen helt enda.

Var virkelig redd for at det kom et spontant salg nå, takk for at du roer en gammel sjel :)

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Det har kommet meg for øre at Big George henger i denne tråden. Er det noen her som kjenner han nok til å vite hur jeg kan få fatt i han utenfor FD?

Big George, om du leser det her, sjekk spam/søppel folderen din.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

To viktige kamper for Vålerenga2 denne uka.
Tromsdalen i dag og Bærum på torsdag. Uten seier i en av disse to er nedrykk faretruende nær.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

I be back sa en viss Arnold engang.

Big George is back.
Enga vinner og vinner så da er det bare fryd og gammen.
JJ har kjøpt inn Børven og Strandberg....snillt av JJ
selv om vi ikke trenger dem.

Gutta på G 16 slo England 2-1 nylig og 3-0 tidligere i høst.
Litt plass på benken i Enga er vel fortjent
Så selger vi Emilsen til Italia eller nederlandsk toppklubb selv uten spilletid i Enga.

Må være greit å være gratis-passasjer Fagermo og bare nyte suksessen !

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Rart det der, da det buttet i mot var det Fagermos skyld. Når det går bra er han gratispassasjer…

Er i det hele tatt noen trener som har gjort noe som helst riktig de siste 15 årene i Vålenga?

Velkommen tilbake George, var det innloggingsproblemer?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»