Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Nordlys

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Nordlys »

Bilde

Bilde

Hagen (2022) vs. Berg (2021) - prosentvis sammenlignet med resten av de defensive/sentrale midtbanespillerne i ligaen. Data fra Wyscout.

Noen stats kan være matnyttig når man skal diskutere våre to sentrale midtbanespillere. Må personlig si at basert på disse så er det utklassing i favør Berg. Hagens defensive stats er lite flatterende for å si det mildt. Beskytter også ballen svært dårlig (offensive duels). Han må helt åpenbart ta steg på det fysiske for å bli en internasjonal spiller. Holder bra til veldig bra nivå på det han gjør helt frem til han havner i en duell. Begge to er også dårlige driblere. For å takle ulike spillestiler og høyere nivå med mer individuelt ansvar for lagets spill så bør det utvikles.

Her er ei "ordbok" som forklarer de ulike statsene: https://dataglossary.wyscout.com/

Har fått disse fra twitterbrukeren: https://twitter.com/Nor_ball

boombis

Legg inn av boombis »

Tja, hvis du først lager slike tall, så kunne det også ha vært interessant å sett på følgende: Saltnes 2021 vs Saltnes 2022, samt Fet vs Hugo.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Lager dem ikke selv. Får dem fra @Nor_ball på twitter. Han lager for meg, men vil ikke mase for mye siden han gjør det gratis. Har Saltnes og Hugo for 2022. Legger det ut her når jeg får satt meg ned og mekka tråd på twitter også

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hugo Vetlesen har signert avtale med Jim Solbakken. Hasta la vista etter 2022 mao.

boombis

Legg inn av boombis »

Minuset med å bli stor, da kommer han som gjedda i sivet.

Aneke er mye bedre, emm.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

For klubb og for fornuftig karriereprogresjon? Jepp. For cash money party wohoo! Nei.

boombis

Legg inn av boombis »

Jaja, det er jo tross alt fredag

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: fre sep 30, 2022 7:29 am Hugo Vetlesen har signert avtale med Jim Solbakken. Hasta la vista etter 2022 mao.

Det ender vel heller med at han går ut kontrakten og så gratis til en annen klubb.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Kvile tilbake til KBK. Det er bra, forhåpentligvis får han seg noen kamper fra start. Megatalent!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



På torsdag møter vi intet mindre enn serielederen i England på Emirates. La merke til at Glimt fikk en liten shoutout før 3-1-scoringen.

startelver

Legg inn av startelver »

Først Roma , så erobrer dere London. Ødegaard rister av skrekk med tanken på kunstgress.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Hugo er så klasse. Scorer lett

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Grønbæk er meget god allerede og gjør det kjempebra hele kampen. Og deretter kunne sette inn Vetlesen er jo en ren cheatcode. Fotballromantikeren i meg vil se begge på midten samtidig.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

startelver skrev: lør okt 01, 2022 7:44 pm Først Roma , så erobrer dere London. Ødegaard rister av skrekk med tanken på kunstgress.
Ødegaard er oppvokst med kunstgress. Her kan du lese deg litt opp. https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -paa-gress

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: lør okt 01, 2022 8:24 pm Grønbæk er meget god allerede og gjør det kjempebra hele kampen. Og deretter kunne sette inn Vetlesen er jo en ren cheatcode. Fotballromantikeren i meg vil se begge på midten samtidig.
Begge 2 hadde vært digg!
Innhoppet til Hugo var abnormt i dag som jeg sa til fruen: Hugo leker forball i dag og gjør akkurat somnhab vill når han vill!

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Noen som vet hvordan Mvuka trener? Tåler han å trene mye?

Jeg synes han er en fighter, men hadde trodd han skulle være freshere etter landslagspausen. Det er som alltid noe fantastisk der, men blir mye "kjemping" og manglende overblikk også.

Jeg har fortsatt ekstremt trua.

Og ja, Hugo og Grønbæk bør starte sammen i flere kamper. Saltnes er god på hodet og i pep talk, men et stykke unna de to andre på alt det andre.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Men skal sies at Saltnes får litt rom og setter på OK toppfart mot slutten der. Han nærmer seg nok peak fysikk (av sin kapasitet) og det er bra timing. Spiller en bra kamp.

Jeg tror Arsenal skal få det "tøft" 🙂

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Englandhar mest midler og de beste spillerne. Ligaen har tatt over for den spanske som verdensledende. Arsenal leder serien. Vi møter altså verdens beste lag om dagen på torsdag. Så enkelt velger jeg å se på det.

Noe annet enn grisebank tas i mot med åpne armer.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Nordlys skrev: søn okt 02, 2022 12:10 am Englandhar mest midler og de beste spillerne. Ligaen har tatt over for den spanske som verdensledende. Arsenal leder serien. Vi møter altså verdens beste lag om dagen på torsdag. Så enkelt velger jeg å se på det.

Noe annet enn grisebank tas i mot med åpne armer.
Fin inngang det. Jeg ser en del Arsenal. Tror Bodø-Glimt skal stå godt til det laget. De ruller mye ball og er ikke spesielt direkte.

I motsetning til City er de konvensjonelle. De bringer ikke inn ukjente spillmønstre eller posisjonelle trekk. Men de har teknikk og fart i bøtter og spann.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

EspenLie skrev: lør okt 01, 2022 11:53 pm Noen som vet hvordan Mvuka trener? Tåler han å trene mye?

Jeg synes han er en fighter, men hadde trodd han skulle være freshere etter landslagspausen. Det er som alltid noe fantastisk der, men blir mye "kjemping" og manglende overblikk også.

Jeg har fortsatt ekstremt trua.

Han var jo sammen med Smeruds gjeng det meste av landslagspausen...

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Nordlys skrev: lør okt 01, 2022 8:24 pm Grønbæk er meget god allerede og gjør det kjempebra hele kampen. Og deretter kunne sette inn Vetlesen er jo en ren cheatcode. Fotballromantikeren i meg vil se begge på midten samtidig.
Mot lag som ikke legger seg bakpå - som Arsenal vil jeg anta - ville jeg kjørt fra venstre til høyre på midtbanen: Saltnes - Berg - Grønbæk, med Vetlesen som offensiv superinnbytter.

Mot lag som parkerer bussen foran egen 16-meter, som i ES på Aspmyra, ville jeg kjørt : Grønbæk - Saltnes (Hagen) - Vetlesen. Berg har få offensive eller kreative sider. I går spilte han Pellegrino fri en gang. Ellers gjennom ledd en par-tre ganger. Resten på vers. Taktiske (feil)valg er det ikke mulig å vurdere fra TV stolen. I tillegg kan ikke Berg skyte utenfor 16 meteren. Det kan Saltnes og dels Hagen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg er litt usikker på kantkonstellasjonen mot Arsenal. Hadde vi hatt en skikkelig goalgetter som midtspiss a la Junker så tror jeg at jeg ville brukt Ola på venstre og Mvuka på høyre for å få mye fart og dribleferdighet på sidene. Litt mer usikker nå. Pelle kan score ut av ingenting, men han hjelper ikke så mye til i angrepsspillet ellers. Det blir generelt lite innleggssituasjoner på venstresida med Brice og Pelle samtidig. Har vi råd til å ikke ha det i en kamp som mot Arsenal?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Blir nokk samme laget som i går fra start av med unntak av Vetlesen inn og Grønbæk ut! Så framst det ikke blir noen skader eller annet uforutsett som skjer før kampen

Biscan

Legg inn av Biscan »

Crazy Horse skrev: søn okt 02, 2022 12:30 pm Mot lag som parkerer bussen foran egen 16-meter, som i ES på Aspmyra, ville jeg kjørt : Grønbæk - Saltnes (Hagen) - Vetlesen. Berg har få offensive eller kreative sider. I går spilte han Pellegrino fri en gang. Ellers gjennom ledd en par-tre ganger. Resten på vers. Taktiske (feil)valg er det ikke mulig å vurdere fra TV stolen. I tillegg kan ikke Berg skyte utenfor 16 meteren. Det kan Saltnes og dels Hagen.
Først og fremst må man bli mer presis i angrepsspillet slik at man ikke får grove brudd og blir springende tilbake hele kampen som mot Tromsø. Mot Lillestrøm så man igjen det presset man hadde tidligere. Hele greia med Berg er jo at han(i normal form) stabiliserer når backene og indreløperne går opp og man er i utgangspunktet i ubalanse men leser spillet i en så tidlig fase at det blir avviklet før det blir en reel fare. Det er slik andre lag som spillet slik bruker den rollen(type Fernandinho på Man City og Fabinho på Liverpool)

Saltnes fungerer muligens der men er ikke like god til å lese spillet eller har samme motoren. Hagen tror jeg dessverre aldri kommet til å ha beina til å bekle en slik rolle, da må man endre oppsettet.

Tror ikke Patrick har akklimatisert seg helt enda samt at laget generelt har vært alt for upresis og ute av form men kampen mot Lillestrøm er et steg i riktig retning. Berg bør spille alt etter min mening.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: søn okt 02, 2022 1:36 pm Jeg er litt usikker på kantkonstellasjonen mot Arsenal. Hadde vi hatt en skikkelig goalgetter som midtspiss a la Junker så tror jeg at jeg ville brukt Ola på venstre og Mvuka på høyre for å få mye fart og dribleferdighet på sidene. Litt mer usikker nå. Pelle kan score ut av ingenting, men han hjelper ikke så mye til i angrepsspillet ellers. Det blir generelt lite innleggssituasjoner på venstresida med Brice og Pelle samtidig. Har vi råd til å ikke ha det i en kamp som mot Arsenal?
Hva er status på Solbakken nå? Ikke i kamptropp i går, sliter han med en skade, og når vil han være tilbake?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tror det var en lett skade utifra rapportene. Han er nok med i troppen mot Arsenal

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Junkeren er klare for 2. divisjon neste år. Bra for lokalfotballen og Glimts neste talenter!

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

KBK!!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Mye stang inn nå, herlig

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Nordlys skrev: søn okt 02, 2022 8:49 pm Junkeren er klare for 2. divisjon neste år. Bra for lokalfotballen og Glimts neste talenter!

Fantastiske nyheter for byen!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»