Florø SK Klubbtråd

Svar
Ross

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Ross »

TWU skrev: søn okt 02, 2022 2:56 pm Teller forøvrig fem utlendinger fra start iht VG Live, rett skal være rett. Fremdeles mye for divisjonen.
6 er riktig, Lido Lotefa er ikke norsk. Og jeg telte med Lars Yonas Larsen som var feil.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Daltrey skrev: søn okt 02, 2022 4:10 pm Så var alt håp om opprykk ute, taper 1-0 i Molde etter overtidsmål. Leander-Nikolai Jacobsen Høyvik får sitt andre gule, og må gå i dusjen i det 66. minutt.
Da er det tid for å møkke og rydde i stallen. Håper realistiske målsettinger blir svaret!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Fitforfight skrev: søn okt 02, 2022 5:47 pm
Daltrey skrev: søn okt 02, 2022 4:10 pm Så var alt håp om opprykk ute, taper 1-0 i Molde etter overtidsmål. Leander-Nikolai Jacobsen Høyvik får sitt andre gule, og må gå i dusjen i det 66. minutt.
Da er det tid for å møkke og rydde i stallen. Håper realistiske målsettinger blir svaret!
Det er tid for å evaluere styret og daglig leder, men ingenting om dette i denne saken https://www.firdaposten.no/molde-spokel ... -16-635453

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Kamp borte mot Volda om noen minutter, den bør vinnes for å holde useriøse Spjelkavik på avstand, og for ikke å slippe lillebror Førde for langt foran seg.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Daltrey skrev: lør okt 08, 2022 3:59 pm Kamp borte mot Volda om noen minutter, den bør vinnes for å holde useriøse Spjelkavik på avstand, og for ikke å slippe lillebror Førde for langt foran seg.
Jeg har sett deg en gang tidligere også kalle Spjelkavik for useriøse.
For en som ikke kjenner lagene så godt, hva legger du i det?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

return_of_drakkar skrev: lør okt 08, 2022 4:06 pm
Daltrey skrev: lør okt 08, 2022 3:59 pm Kamp borte mot Volda om noen minutter, den bør vinnes for å holde useriøse Spjelkavik på avstand, og for ikke å slippe lillebror Førde for langt foran seg.
Jeg har sett deg en gang tidligere også kalle Spjelkavik for useriøse.
For en som ikke kjenner lagene så godt, hva legger du i det?
Den kan jeg oppklare. Spjelkavik og Florø hadde avtalt treningskamp før sesongen og før avdelingsoppsettet ble kjent. Som følge av at de havnet i samme avdeling så trakk Spjelkavik seg fra avtalen. De ble vel kalt useriøs av Florø Support etter den beslutningen om jeg ikke husker helt feil.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Der er du på ballen, Korgutt.

Suverene Florø vant borte mot Volda, 1-2 ble sluttresultatet.

Ross

Legg inn av Ross »

Da ble det opprykksfeiring som spådd på Florø Stadion i år.
Men ikke på superlaget Florø, derimot på AAFK 2 etter en enkel borteseier i dag

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Noe drit at andrelaget til Aafk rykker opp, også fordi vi ble lovet et helt annet utfall.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø slår Spjelkavik 1-0, og får revansj for tullballet i vår.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Gratulerer med seier til Florø. Må innrømme at det likevel er ganske overraskende og hyggeleg at Førde kjem høgere opp på tabellen ein Florø i år. Det hadde eg faktisk ikkje trudd før sesongen. Blir veldig spennande å sjå kva spelere som fortsetter i Førde og Florø etter neste år. Eksempel spelere som Nelsinho og Aamelfot kan fort dra. Cone fortsetter mest sannsynleg heller ikkje i Førde.

Ellers kan det bli spennande å sjå kva spelere Florø beholder. Mange av spelere på førstelaget er frå utlandet og spørsmålet er kor lett det blir å holde på dei eit nytt år i Norsk tipping?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Nilsinho avgjør igjen for Florø. Det blir spennende å se om han blir værende i Norges vestligste by, eller om han er ute etter større oppgaver.

stikkpillen

Legg inn av stikkpillen »

Styret i Florø fotball har bestemt at toppsatsingen er over for denne gang, og at man går over til met breddesatsing for å redde klubben

Man håper å få frem en ny årgang ala 1995, og kan bygge en ny satsing på ny årgang med talenter.
Høres smart ut men man mangler vel mannen bak 95 årgang suksessen.
Lykke til

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Da er sesongen over! En fin 4 plass til laget from west coast. Etter en fin periode i sommer og tidlig høst er vel plasseringen (fasit) som forventet. Starten av sesongen gikk jo nærmest i dass grunnet skader og dermed lite utbytte av treningskampene mht å sette en første 11´er.
Engasjementet her inne blir ikke helt det samme når supportersjefen stikker halen mellom beina så fort laget hans møter en smule motgang.
Håper Florø har andre supportere som støtte sitt lag i med- og motgang og som virkelig mener det.
Takk for årets sesong! Blir spennende og se hva som skjer rundt spillerstall og hvordan det skal satses i 2023. Stay tuned!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ja, det ble ingen "walk in the park" på nivå 4 for laget, og nå venter en ny hverdag for Florø. Det er kanskje tid for nye koster i ledelsen.

stikkpillen

Legg inn av stikkpillen »

Det skrev jeg om over her.
Florø skal tilbake som breddeklubb, bestemt av styret i klubben. Toppfotball satsingen er over for denne gang

Mulig det er derfor ikke Simen svarer her inne nå.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

stikkpillen skrev: søn okt 23, 2022 9:01 pm Det skrev jeg om over her.
Florø skal tilbake som breddeklubb, bestemt av styret i klubben. Toppfotball satsingen er over for denne gang

Mulig det er derfor ikke Simen svarer her inne nå.
Hvor står dette?

stikkpillen

Legg inn av stikkpillen »

Det ble sagt av den lokale kommentatoren i forrige hjemmekamp på florø stadion.
Han følger laget tett, ifølge han selv.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Nelson De Jesus Correia «Nelsinho» er på prøvespill hos HamKam denne uken.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

stikkpillen skrev: man okt 24, 2022 2:56 am Det ble sagt av den lokale kommentatoren i forrige hjemmekamp på florø stadion.
Han følger laget tett, ifølge han selv.
Dette må ha vært et tungt budskap for de mest hardbarkede supporterne, og jeg synes det sier ganske mye om klubbledelsen at annonseringen gis til en frivillig. Da er alt vi har lest her i tråden om økonomi og kontroll bare tull.

stikkpillen

Legg inn av stikkpillen »

Hva som er tull vet jeg ikke, men har lært med tiden at det meste som kommer fra supportere med alt for tjukke briller svært sjeldent har rett i det de kommer med.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

stikkpillen skrev: tir okt 25, 2022 3:56 pm Hva som er tull vet jeg ikke, men har lært med tiden at det meste som kommer fra supportere med alt for tjukke briller svært sjeldent har rett i det de kommer med.
De beste supportere er de som et kritiske til egen klubb.
De som har et manisk tendens til å forsvare klubb er i stor grad nyttige idioter for ledelse og det er for få kritiog for mange idioter som tar hva man fores med for god fisk. Og nei jeg sikter ikke til enkeltpersoner dette er sykdom mange steder.

Ross

Legg inn av Ross »

Står mye i denne artikkelen fra september, som også er delt her før. https://www.firdaposten.no/floro-fotbal ... -16-631969

Entusiasmen rundt klubben er borte, både fra publikum og media. De vil bruke mer av kaka på barne og ungdomsfotball

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

stikkpillen skrev: tir okt 25, 2022 3:56 pm Hva som er tull vet jeg ikke, men har lært med tiden at det meste som kommer fra supportere med alt for tjukke briller svært sjeldent har rett i det de kommer med.
Du har rett i det, og akkurat denne supporteren har jo vært langt ute på viddene, for ikke å si engen.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Daltrey skrev: tir okt 25, 2022 5:01 pm
stikkpillen skrev: tir okt 25, 2022 3:56 pm Hva som er tull vet jeg ikke, men har lært med tiden at det meste som kommer fra supportere med alt for tjukke briller svært sjeldent har rett i det de kommer med.
Du har rett i det, og akkurat denne supporteren har jo vært langt ute på viddene, for ikke å si engen.
Hviler ut på sin dIvan, tror jeg.

stikkpillen

Legg inn av stikkpillen »

Han kommer nok ikke tilbake denne gangen

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Florø var gode det året de rykket opp til nivå 2, og veldig gode det 1.året der.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Pereira, som før oppdraget i Florø hadde en intet mindre enn imponerende CV, og hans assistent Correira, har sagt farvel til klubben etter en fantastisk reise.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

En kan vel kanskje si at Florø gikk litt i den klassiske fellen i fotballen. Hadde en fantastisk reise under Rognsø, og satset på å gjenskape det. Men dem valgte å gjøre stikk motsatt fra Rognsø tiden, og resultatet ble som det ofte blir. Laber interesse rundt laget, utenlandske trenere som kanskje tenker litt for kortsiktig og kanskje litt for mye på sin egen CV. Mye nytt i spillergruppen, forsvunnet mange lokale spillere, og jeg tipper en økonomi som styret satset alt på dette kortet. Når man ikke når målet, så blir det mange steg tilbake og jobben blir stor. Bra Florø vil satse litt mer i egne rekker igjen, men veldig bekymrende at klubben, styret osv, ikke satte i proppen litt tidligere i det synkende skipet. Nytt blod i rekkene er nok lurt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Johnny47 skrev: fre nov 04, 2022 7:14 am En kan vel kanskje si at Florø gikk litt i den klassiske fellen i fotballen. Hadde en fantastisk reise under Rognsø, og satset på å gjenskape det. Men dem valgte å gjøre stikk motsatt fra Rognsø tiden, og resultatet ble som det ofte blir. Laber interesse rundt laget, utenlandske trenere som kanskje tenker litt for kortsiktig og kanskje litt for mye på sin egen CV. Mye nytt i spillergruppen, forsvunnet mange lokale spillere, og jeg tipper en økonomi som styret satset alt på dette kortet. Når man ikke når målet, så blir det mange steg tilbake og jobben blir stor. Bra Florø vil satse litt mer i egne rekker igjen, men veldig bekymrende at klubben, styret osv, ikke satte i proppen litt tidligere i det synkende skipet. Nytt blod i rekkene er nok lurt.
Det kan man si.
Men man prøvde mens man kunne, og så slipper man da i alle fall å tenke på 'hvis'.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»