Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av JODDEMM »

AxelRudi skrev: Jeg vet ikke om det holder. Arbeidsgiver er selvsagt ansvarlig for sine ansatte når det signeres taushet ved opphør av et arbeidsforhold. Hvis ikke er en slik meningsløs, da den kun går på arbeidstaker. Det blir vel isåfall advokatmat.
Tenkte mer på at det var greit å poengtere utad at denne meningen til materialforvalteren ikke var Start sitt offisielle syn- og så er det igjen opp til Start hvor høyt de eventuelt vil prioritere denne saken innenfor de lukkede dører?

For der er en annen sak om en spiller som har trent med S08 som nok ligger litt høyere oppe på agendaen i Start for tiden (mer om det i Start-tråden for evt.interesserte 😏)

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

MoldeMoldeMolde skrev: tor sep 29, 2022 8:04 pm
Yourexperiencemaydif skrev: tor sep 29, 2022 7:59 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tor sep 29, 2022 7:55 pm

Ingen i Start, HamKam eller Rosenborg er Messi eller Cristiano. Om man ikke er ærlig med hvor man står er det vanskelig å ta steg.

I og med at det har gått som det har gått med både ham og Start etterpå er det mulig å konkludere med at Start ikke har kultur for prestasjonsforbedring osv, mens andre steder har det å også se forbedringspotensiale hatt en positiv effekt.
Det er absolutt ingenting som tyder på at Rekdal var i ferd med å etablere en kultur for prestasjonsforbedring i Start i det øyeblikket han ble sagt opp. Absolutt ingen ting. Det betyr ikke at han mangler evner som kan gjøre han svært nyttig andre steder, men å påsta at han var i ferd med å bygge en vinnerkultur på sørlandet er ganske hinsides når en tar seg bryet med å sette seg inn i hans siste dager i klubben. Start rykket for øvrig opp den sesongen han forsvant.
Det jeg heller mente var at man er litt snowflakes. At når noen sier at man kan bli bedre på noe så sutrer man og kaller det mobbing.

Andre steder tar man slike beskjeder og jobber for å forbedre seg, slik som på Hamar.
Jeg skal spare Rosenborgere for en lenger diskusjon om dette. Byr på min forklaring i Start sin klubbtråd om du ønsker det. Legger likevel til at så langt jeg forstår handlet det ikke om at Rekdal var for tøff og stilte for mye krav, men at han rett og slett fremstod som uproff og umotivert for å trene IK Start. En motivert Rekdal som i HamKam (Revansj) og RBK (Norges største klubb) er et helt annet dyr enn en som hever lønn i Norges mest dysfunksjonelle klubb.

Sånn. Da diskuterte jeg likevel. Beklager. Gir meg nå. De veldig spesielt interesserte kan henvende seg for mer om dette i Start-tråden. Regner med enorm pågang.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

I den grad dette er noe som helst annet en drittvann under broen, så kan det vel påstås at Rekdal selv har endret seg som person de siste årene - iallefall i følge han selv.

Den versjonen av Rekdal som har hatt p åseg RBK-klær har iallefall oppført seg 100% profesjonelt og helt upåklagelig, sett med RBK-øyne... Det er fortsatt mange som er sterkt kritiske til at han er hovedtrener i RBK, men jeg har ikke hørt en enste av disse bruke hans mangel på profesjonalitet eller oppførsel som argument for dette - her scorer han nok temmelig høyt for alle

qbah

Legg inn av qbah »

Med seier i morgen er vi forbi både LSK og Glimt og opp på sølv. Typisk at vi driter oss ut da, men i morgen skal vi poker meg levere.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

qbah skrev: lør okt 01, 2022 8:26 pm Med seier i morgen er vi forbi både LSK og Glimt og opp på sølv. Typisk at vi driter oss ut da, men i morgen skal vi poker meg levere.
Slapp av, dere får sølvet.

qbah

Legg inn av qbah »

GunnarBull skrev: lør okt 01, 2022 8:33 pm
qbah skrev: lør okt 01, 2022 8:26 pm Med seier i morgen er vi forbi både LSK og Glimt og opp på sølv. Typisk at vi driter oss ut da, men i morgen skal vi poker meg levere.
Slapp av, dere får sølvet.
Tror ikke det altså.

qbah

Legg inn av qbah »

Denne kampen ble vår sesong i et nøtteskall. Fra helt sinnsykt elendig til forbanna bra tidvis. Veldig ergelig å ikke få noen poeng på Glimt og LSK. Men slik som 1 omgang utartet seg så fortjener vi jo egentlig ikke mer enn ett poeng.

Nå må Rekdal skjønne at minst en av Jensen og PCS må starte.

Rösenborger

Legg inn av Rösenborger »

4 av 6 siste kamper er hjemme, deriblant mot Glimt og Engen. Årne sæ, sjø.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Førsteomgangen ødelegger alt. Greit nok at det er da KBK har energien og kjører på, men en gullkandidat står av stormen i første omgang og maler dem i stykker i andre omgang. Nå greide vi forsåvidt det siste, men siden man allerede er -2 etter førsteomgang så fikk vi betale prisen.

Surt å ikke få 3 poeng, men med seier mot VIF og Strømsgodset ser det fortsatt bra ut i sølvkampen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Denne kampen føyer seg inn i rekken av bortekamper der vi rett og slett ikke er på når kampen starter. Greit nok at det justeres i pausen, men skal en være helt der oppe så må en faktisk klare å sette sammen en hel kamp på det nivået vi var i andreomgangen. Gjør vi det, så kan det bli svært bra.

Ellers så var PCS stor når han kom inn i dag, holder han dette nivået i kampene som gjenstår så bør han være selvskreven for en sesong til.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Enda godt Reka fremhevet PCS for en gangs skyld. Har sagt det før. Med ham på banen har vi ikke bare trygg ballbehandling, men en midtbanespiller som har nesen vendt i retning av motstanderens mål, særlig med, men også uten ball. Han bør få en sesong til, og spille mye mer. Det tåler han, og RBK.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »



Ny sak om ansettelsen av daglig leder.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: man okt 03, 2022 1:36 pm

Ny sak om ansettelsen av daglig leder.
Jeg blir overrasket om en ender med noen andre enn Tore Bjørseth Berdal. Rett og slett fordi han har jobben i dag, og vi har allerede kunnet lese i adressa hvor godt kvalifisert han er...

Men liker tanken om Lidahl, det er ingen tvil om at han har gjort en bra jobb i Ranheim. Det er jo ikke første gang jeg ser at han blir lansert som ønsket som ønsket til en lederjobb i Rosenborg, mener også han selv har sagt at det kan være aktuelt. Uten at det virker som at ledelsen i Brakka har sett på dette som aktuelt.

qbah

Legg inn av qbah »

Mye fornuftig der. Kjenner ikke Lidahl verken som type eller leder jeg. Alltid tenkt han er litt vel moromann og skal ha en rolle som en litt breial klovn. Usikker på om det holder i Norges største klubb. Når det er sagt er jo det han har gjort med Ranheim sterkt.

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

qbah skrev: man okt 03, 2022 7:46 pmNår det er sagt er jo det han har gjort med Ranheim sterkt.
Stor idrett å ta Ranheim fra 7. plass i Obos-ligaen til 7. plass i Obos-ligaen på åtte år, ja ;)

qbah

Legg inn av qbah »



Regner med alle har sett denne før, men måtte bare.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Isak Snær altså på plass i Trondheim for medical. 18 kamper og 22 målpoeng i serien på Island i år.


TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Vi starter vel neppe 2023 med både Løven fra Singsaker, Tengstedt, Veccia og Thorvaldsson i troppen... Er det førstnevnte som forsvinner?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Du glemte å nevne Ingason. Hvordan går det med han? Rekker ikke VIF, men Strømsgodset, vil jeg tippe.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

TexMurphy skrev: tir okt 04, 2022 8:10 pm Vi starter vel neppe 2023 med både Løven fra Singsaker, Tengstedt, Veccia og Thorvaldsson i troppen... Er det førstnevnte som forsvinner?
Vi hadde jo samme gjengen pluss Holm og Fiabema, så det kan godt hende. Ingason er nok på sikt indreløper. Om noen drar tipper jeg det er Vecchia, men skadene gjør det kanskje vanskelig.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Hmm ja han har vi også ja! Da er jeg enda mer sikker på at 1 er på vei ut... Neppe Tengstedt allerede, neppe han som har vært skadet og ikke vist seg fram i år... Eller Ingason, som også er nyinnkjøpt... Så spørs om det er han som ikke har signert ny kontrakt

qbah

Legg inn av qbah »

Om noen skal ut der fremme. Håper jeg på Sæter, frykter Vecchia. Sistnevnte må uansett holde det skadefri en bra periode nå før han skulle bli salgsaktuell vil jeg tro. Så ikke veldig stressa der enda.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TexMurphy skrev: fre sep 30, 2022 12:26 pm I den grad dette er noe som helst annet en drittvann under broen, så kan det vel påstås at Rekdal selv har endret seg som person de siste årene - iallefall i følge han selv.

Den versjonen av Rekdal som har hatt p åseg RBK-klær har iallefall oppført seg 100% profesjonelt og helt upåklagelig, sett med RBK-øyne... Det er fortsatt mange som er sterkt kritiske til at han er hovedtrener i RBK, men jeg har ikke hørt en enste av disse bruke hans mangel på profesjonalitet eller oppførsel som argument for dette - her scorer han nok temmelig høyt for alle
Det er jo heller ikke uvanlig at folk har perioder der de synes ting er litt mer dritt, og derfor oppfører seg deretter, heller. Det virker jo som om Rekdal ikke akkurat var på en høydare i Start. Så skjerpet han seg i HamKam, og virker overraskende stabil og positiv i Rbk. Det var han selv når det startet dårlig. Hadde forventet mye mer raljering og sutring fra ham da.

Så det er vel en kombinasjon av dårlig match med Start, og at begge parter gjorde feil. Som det ofte er når det skjærer seg.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ole Sæter vraker agenten.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... unket-ikke

Tipper neste agent sier mye om hva han tenker om fremtiden, dukker det opp en med stort kontaktnett mot utlandet så ønsker han seg ut.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Om noen dager annonserer han Krim-Jim som ny agent, og så går han gratis til en annen klubb når kontrakten med RBK går ut

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: tor okt 06, 2022 7:22 pm Ole Sæter vraker agenten.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... unket-ikke

Tipper neste agent sier mye om hva han tenker om fremtiden, dukker det opp en med stort kontaktnett mot utlandet så ønsker han seg ut.
Som tidligere sagt. Det er bare å selge i januar.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Enga kjørte reklame på storskjermen på trondheim torg for et par uker siden.
Trodde de var morsomme som reklamerte i RBK-land.

Ikveld kom svaret:


qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: tor okt 06, 2022 7:22 pm Ole Sæter vraker agenten.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... unket-ikke

Tipper neste agent sier mye om hva han tenker om fremtiden, dukker det opp en med stort kontaktnett mot utlandet så ønsker han seg ut.
Håper han treffer med det og selger Sæter langt overpriset til en eller annen bakgårdsklubb i utlandet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»